karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

بر 5 اسفند 1396 در 22:44 , ma1365 گفت:

حوادث بود و فشار های  از پایین بود!اگر حاکمیت(نه قوا سه گانه) بتواند تا انتخابات پیش رو فشار ها رو تحمل کند و تن به مذاکرات موشکی و منطقه ای ندهد و همزمان فضای داخلی و منطقه

 

بر 9 اسفند 1396 در 01:05 , lordashrafi گفت:

بحث حجاب شد یک نظر سنجی انجام شده که در اختیار شما میگذارم.

http://ispa.ir/Default/Details/fa/1231

بحث چادر؛ در مجموع  ۴۹ درصد مردان ایرانی و ۴۳درصد زنان ایرانی پوشش چادر را انتخاب کردند...

اگر بحث سر شیوه تغییر مزاج نسل های مختلف مردم هست باید به تغییر طیف نظر سنجی از نظر سن توجه کرد. 

در بین جوان ترین رده نظر سنجی(۱۸تا۲۹ سال) ۴۰ درصد جوانان و در مورد سن های ۵۰ به بالا ۶۰ درصد مردم اعتقاد به چادر دارند .اینجا یک تفاوت ۵۰ درصدی مشاهده میشود از طرفی محبوبیت چادر در بین تحصیل کرده ها  که الگو های جامعه اند و اینده علمی جامعه در دستان اونهاست بشدت پایین تر از بی سوادان جامعه ماست(تفاوت ۳۰ درصدی) بطور مثال در بین دختران تحصیل کرده کشور این عدد به عجیب ۲۳ درصد میرسد....

چند فاکتور دیگر را هم باید در نظر گرفت :اینکه بعضی از مردم ما بشدت در توهم توطئه به سر میبرند مثلا فکر میکنند این نظر سنجی ها بخشی از پروژه زیر نظر گرفتن اونها و تفتیش عقایدشون توسط سازمان های بالا دستیِ اطلاعاتی است. بعضا در جوان هایی که خانواده های غیر مذهبی دارند بخصوص پسر ها خجالت میکشند اعلام کنند که خواهر ویا مادرشون حجاب ضعیفی دارد(اینطور در جامعه جا افتاده) گاهی اوقات مردم فکر میکنند جوابشان در آینده شغلی و گزینش ادارات و دیگر مراکز دولتی اثر دارد(برای مردمی که شایعه کرده بودند سپاه در لامپ کم مصرف شنود کار میگذارد اینها طبیعیست) و مهمترین نکته اینکه برای تعیین حجاب بانوان باید نظر خود بانوان رو مد نظر قرار داد تا به جمع بندی در مورد حجاب جامعه رسید و به نظر من نظر سنجی از آقایون در مورد حجاب بانوان این مظر سنجی رو اندکی از اعتبار می اندازد.

 

بغیر از فاکتورهایی که گفتید یکی دو تا فاکتور هم اضافه کنم یکیش اینه که کسانی که حجاب رو انتخاب می کنند لزوما" کسایی نیستند که با حجاب اجباری موافق باشند. هستند کسانی که میگویند حجاب باید اختیاری باشه اما من انتخابم داشتن حجابه نه بی حجابی. واضح هست که عکس این موضوع صادق نیست.

نکته دیگر هم اینه که شما انتخاب جامعه در آینده رو باید در انتخاب کنونی جوانان و تحصیل کرده ها و البته مردمی که در شهر های بزرگ ساکنند ببینید. تو این آمار خوب بود که وضعیت در شهرهای بزرگ، متوسط و کوچک به تفکیک ارائه می شد. به عنوان مثال شاید ترکیه از لحاظ  خیلی ها کشوریه که مردمش قائل به داشتن حجاب نیستند ولی اگر از کسایی که ترکیه رو خوب دیدند یعنی حتی شهر های کوچک و روستاها رو نه فقط استانبول و آنتالیا، می شنوید که در خیلی از شهرهای کوچک و روستاهها خانمها حجاب دارند..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, habdollahi83 گفت:

 

بغیر از فاکتورهایی که گفتید یکی دو تا فاکتور هم اضافه کنم یکیش اینه که کسانی که حجاب رو انتخاب می کنند لزوما" کسایی نیستند که با حجاب اجباری موافق باشند. هستند کسانی که میگویند حجاب باید اختیاری باشه اما من انتخابم داشتن حجابه نه بی حجابی. واضح هست که عکس این موضوع صادق نیست.

نکته دیگر هم اینه که شما انتخاب جامعه در آینده رو باید در انتخاب کنونی جوانان و تحصیل کرده ها و البته مردمی که در شهر های بزرگ ساکنند ببینید. تو این آمار خوب بود که وضعیت در شهرهای بزرگ، متوسط و کوچک به تفکیک ارائه می شد. به عنوان مثال شاید ترکیه از لحاظ  خیلی ها کشوریه که مردمش قائل به داشتن حجاب نیستند ولی اگر از کسایی که ترکیه رو خوب دیدند یعنی حتی شهر های کوچک و روستاها رو نه فقط استانبول و آنتالیا، می شنوید که در خیلی از شهرهای کوچک و روستاهها خانمها حجاب دارند..

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

البته این آمار مربوط به دوسال پیش است ولی شما می توانید در همین قضیه دختران خیابان انقلاب برآیند نظر فعلی جامعه را ملاحظه بفرمایید . انتظار بود با تبلیغات انجام شده یک موج کمرشکن راه بیافتد که نشد و قضیه تنها به بازداشت چند نفر ختم شد و موج به قول معروف خوابید . مفهوم برآیند را نیز دوستان بهتر از بنده می دانند . آنچه در جامعه تاثیر گذار است همین برآیند است. به هر حال این موج ها خواهد گذشت و موج های قوی تری در راه است . البته اینجا یک سایت تخصصی نظامی است و شاید مطالبی که ذکر می کنم خیلی مرتبط نباشد ولی ذکر این نکته را ضروری می دانم که به نظر بنده بحث هایی مثل حجاب یا حضور زنان در ورزشگاه ها یا محدودیت ایجاد کردن برای سن ازدواج دختران ته صف مطالبات و حقوق زنان در جامعه است و بسیاری مطالبات و حقوق جدی تر و فوری تری برای زنان در جامعه وجود دارد که مطرح کردن این بحث ها صرفا لوث کردن این مطالبات به حق است و سبب جبهه گیری بخش هایی از جامعه خواهد شد که در نهایت دسترسی به این مطالبات را یا ناممکن و یا بسیار مشکل می سازد . خصوصا که تبلیغات از خارج از کشور نیز پشتیبانی می شود و همین دستاویزی برای این مسئله خواهد بود .

در نهایت این مهم است که نه تنها در این عرصه بلکه در سایر عرصه ها پژوهش ها با روشهای علمی و منطقی صحیح و به دور از سیاسی بازی صورت پذیرد . دیدیم که سرانجام آن همه رونمایی ها و آمارها و تحلیلهای سیاسی که با عینک جناحی مطرح می شد به کجا ختم شد . پس اگر سرنوشت کشور مهم است باید از روش های صحیح استفاده شود   

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

  خنثی‌سازی عملیات انتحاری تروریست‌ها در سراوان

 

 شامگاه گذشته (یکشنبه 20 اسفند) عوامل گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و موادانفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند.

 یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود، جلیقه انتحاری خود را منفجر و به هلاکت رسید. در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند، دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.

مکان : منطقه سراوان میل مرزی ۱۹۰ پاسگاه دراپ(Derap)
تصاویر :

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10367/thumb_photo_2018-03-12_23-12-55.jpg

 

thumb_photo_2018-03-14_00-09-57.jpg

thumb_photo_2018-03-14_00-10-00.jpg

thumb_photo_2018-03-14_00-10-05.jpg

 

thumb_photo_2018-03-14_00-10-08.jpg

thumb_tlh_khrgdhshth_shdh_dr_msyr_nyrw_h

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

درود به دوستان گرامی

یک متنی دیدم در مورد اعترافات ورنر فن براون در سالهای آخر عمر. فیلم گفتگو با شاهد این اعترافات (دکتر کارول روزن) هم وجود دارد. به هر روی من قسمتی از متن را که کمتر ملال آور بود ترجمه کردم براتون شاید جالب باشد.

متن شهادت خانم دکتر کارول روزن

منبع: http://www.lermanet.com/communion/carol-rosen.htm

دکتر کارول روزن اولین زنی بود که به مدیریت صنایع Fairchild رسید و سخنگوی ورنر فون براون در آخرین روزهای عمرش بود. همچنین دکتر روزن در یک سخنرانی در دهه 70 میلادی بیان کرده بود که سناریو جنگ خلیج (خلیج پارس) چه موقع طراحی شد. او بنیان گذار انستیتو ایمنی و همکاری فضایی در واشنگتن دی سی است و بارها در حضور کنگره در مورد تسلیحات فضاپایه شهادت داده است. ورنر فون براون برای دکتر روزین طرحی که بر اساس آن قرار است به بهانه تهدید های موجودات فضایی، تسلیحات فضا پایه را توجیه بکنند را افشا کرده بود.

دکتر روزن: اسم من کارول روزین است. من یک معلم هستم که اولین زنی بودم که به مدیریت یک کمپانی هوافضایی، صنایع Fairchild رسیدم. من یک مشاور پروژه های دفاعی و فضایی موشکی هستم که به چندین کمپانی، سازمان،  وزارتخانه دولتی و حتی جامعه اطلاعات-امنیت مشاوره داده ام.

.....

وقتی که یکی از مدیران صنایع Fairchild بودم در بین سالهای 1974 تا 1977، دکتر ورنر فون براون را ملاقات کردم. در آن دوران فون براون در حال مرگ از بیماری سرطان بود ولی به من اطمینان داد که چند سالی زنده می ماند تا در مورد بازی که برای نظامی کردن فضا جهت کنترل زمین از طریق فضا و خود فضا در حال اجرا هست، من را آگاه کند. فون براون سابقه کار با سامانه های تسلیحاتی داشت. او از آلمان به این کشور (آمریکا) آمده بود و معاون صنایع Fairchild بود وقتی که من او را برای اولین بار ملاقات کردم. هدف فون براون در آخرین سالهای عمرش این بود که از نظامی شدن فضا به دلیل هزینه، خطرات، غیر ضروری بودن و ... جلوگیری بکند. چون در حال مرگ بود رسالت مبارزه با نظامی شدن فضا را به من سپرد و در آخرین روزهای عمرش من قبول کردم که سخنگوی او باشم در مراسمی که خودش نمی توانست به دلیل بیماری شرکت بکند. در مدت 4 سالی که شانس کار کردن با او را داشتم برایم بسیار جالب بود که یک جمله را بارها و بارها تکرار می کرد. او مرتب تکرار می کرد که مردم و سیاست سازان با راهبردی آموزش دیده اند که بر اساس اجرای تاکتیک وحشت از دشمن هست. فون براون این راهبرد را اینگونه برای من بیان کرد. ابتدا روسها به عنوان دشمن مطرح می شوند. در واقع در سال 1974 آنها یک دشمن شناخته شده بودند برای ما. به ما گفته شده بود که آنها دارای ماهواره های قاتل هستند. ما توجیه شده بودیم که هدف آنها تصاحب و کنترل ما به صورت کمونیستی است. سپس تروریستها به عنوان عامل وحشت معرفی خواهند شد. ما در مورد تروریسم بسیار شنیده بودیم. سپس ما کشورهای دیوانه جهان سوم (م. چقدر راحت می شود افراد را از چیزی که اصلا نمی دانند چیست ترساند) را عامل وحشت اعلام خواهیم کرد. امروز (سال 2000) ما آنها را ملتهای موجب نگرانی می نامیم. اما او گفت دشمن سومی مطرح خواهد شد که بر علیه آنها ما تسلیحات فضا پایه را توسعه خواهیم داد. (مترجم: همین الان به بهانه موشکهای ایران لیزر های اشعه ایکس بر اساس تکنولوژی Free-electron-laser در اسرائیل و آمریکا در حال تحقیق و توسعه نمونه تاکتیکی هست) این دشمن سوم سیارک ها هستند. و در نهایت مسخره ترین دشمن موجودات فرا زمینی خواهند بود. این وحشت نهایی خواهد بود. فون براون بار ها و بارها تکرار می کرد که "به یاد داشته باش کارول آخرین کارت، کارت موجودات فضایی بیگانه است. ما بر علیه آنها تسلیحات فضا پایه خواهیم ساخت وهمه اینها بر اساس دروغ است."

فکر می کنم در آن موقع من خام تر از این بودم که ماهیت و ساز و کار سیستم را درک بکنم. اما اکنون قطعات پازل در حال جور شدن هست. ما در حال ساخت تسلیحات فضا پایه هستیم بر اساس وحشت های دروغین. چیزی که فون براون بارها و بارها به من گوشزد کرده بود در دهه 70 (میلادی).

فون براون جدول زمانی تعیین نکرد اما هموراه می گفت که روند شتاب یافته و خیلی زود تر از آنچه که تصور می کنیم رخ خواهد داد و تا قبل از اینکه کامل بشود مردم چیزی از آن نخواهند دانست که دیگر خیلی دیر شده است. وقتی که ورنر فون براون در بستر مرگ بود در حالیکه لوله ها به او وصل بودند با انگشت به روی میز می زد و می گفت تو در Fairchild باید جلوی نظامی شدن فضا را بگیری. این ایده بسیار خطرناک ، پر هزینه، بیهوده، غیر قابل تست و بی ثبات کننده است. تاکید زیاد او من را بر آن داشت که تصور کنم که او چیزهایی می داند که جرات گفتن آنها را ندارد. او جزئیات را به من نگفت. شکی ندارم که فون براون در مورد فرازمینی ها اطلاعاتی داشت او آنها را بهانه ای برای نظامی کردن فضا می دانست.

.......

در 1977 من در جلسه ای در صنایع Fairchild بودم در اتاق کنفرانسی که اتاق جنگ نامیده می شد. در آن اتاق نقشه های فراوانی به دیوار نصب بوده بعلاوه اسامی دشمنان شناخته شده. اسامی کمتر شناخته شده ای هم بود. نامهایی همچون صدام حسین و قذافی. اما موضوع بحث در مورد تروریسم و تروریستهای بالقوه بود. تا آن روز هیچ کس حتی صحبت از تروریسم نکرده بود اما این مطابق گفته های فون براون مرحله بعدی طرح بود. من برخاستم و گفتم ببخشید شما تسلیحات فضا پایه را بر علیه چه کسی می خواهید توسعه بدهید. می دانیم که این افراد در حال حاضر دشمن ما نیستند. هیچ توجهی به من نکردند! آنها به بحثشان در مورد راه کارهای مقابله با تروریستها و چگونگی جنگ در خلیج (خلیج پارس)  پرداختند. قرار شد 25 میلیارد دلار روی برنامه تسلیحات فضا پایه سرمایه گذاری بشود. آن موقع اسمش SDI (Strategic-Defense-Initiative) نبود حداقل تا 1983 اسمش این نبود. بار دیگر برخاستم و توضیح خواستم که این تسلیحات فضا پایه چرا باید برای چنین دشمنی توسعه داده شود؟ اما طوری رفتار کردند که انگار هیچ چیزنشنیده اند. ناگهان برخاسته و گفتم که اگر هیچ کس برای من توضیحی ندارد که چرا در حال طراحی یک نبرد در خلیج (خلیج پارس) هستید و در حالیکه به اندازه کافی برای تسلیحاتی که قرار هست به بازار عرضه بکنیم بودجه داریم چرا به توسعه تسلیحات فضا پایه نیاز داریم، این استعفای من و دیگر از من چیزی نخواهید شنید. هیچ کس پاسخی نداد زیرا آنها در حال طراحی نبردی در خلیج (خلیج پارس) بودند که بعد ها دقیقا مطابق طرح رخ داد.

دکتر استیون گریر: چه کسانی در آن جلسه حضور داشتند؟

دکتر روزن: عناصر چرخشی که در نیروهای نظامی، سازمانهای امنیتی، ساختارهای دولتی و صنایع Fairchild به طور دوره ای مشغول به کارند. به وضوح مشخص بود که هدف آنها تحریک برای ایجاد جنگ به هدف مصرف تسلیحات قدیمی و تامین بودجه برای تسلیحات جدید است. وقتی که در 1990 من متوجه شدم که همه 25 میلیارد دلار تخصیص یافته و مصرف شده است به شوهرم گفتم که یک جنگ به زودی در خلیج (خلیج پارس) شروع می شود. من تلویزیون را روشن می کنم و از CNN اخبار را دنبال می کنم تا خبر جنگ را پخش بکند. شوهرم و دوستان به من می گفتند که بیش از حد حساس شده ام و چنین چیزی روی نمی دهد اما رخ داد.

به عنوان قسمتی از این بازی جنگ، ما اعلام کردیم که یک موشک اسکاد روسی را در منطقه رهگیری و منهدم کرده ایم و بر اساس آن بودجه هنگفتی برای ادامه کار بدست آوردیم اما بعدا معلوم شد که ادعای اولیه اساسا دروغ بوده است و فقط برای گرفتن بودجه برای ساخت تسلیحات بیشتر مطرح شده است.

........

در مورد موجودات فضایی هم که کارت آخر این بازی هست. (مترجم: نوعی از عملیات false flag که در آن به نیروی خودی حمله می کنی و آن را به دشمن فرضی نسبت می دهی و سپس هر کاری خواستی انجام می دهی) شواهد نشان می دهد که هزاران سال هست که اینها به زمین رفت و آمد دارند اگر قرار بود اینها برای ما تهدید باشند تا به حال ما از بین رفته بودیم. از دیدگاه من صرف اینکه ما هنوز صاحب سیاره هستیم و وجود داریم دلالت بر بی آزاری این پدیده ها دارد.

 

..

(مترجم: ورنر فون براون عقیده داشت که در آخرین کارت این بازی، یک حمله تقلبی از سمت موجودات فرا زمینی رخ خواهد داد و قدرتمندان موجود از آن بهره جسته تا کل جهان را به صورت یک کشور تحت فرمان خود در بیاورند و در نهایت بر دشمن دروغین پیروز می شوند.)

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران مرزبانان کشف و مصادره محموله های مواد منفجره از پاکستان

کشف محموله مواد منفجره و کمربندهای انتحاری در سراوان
مرزبانی ناجا سرهنگ محمد ملاشاهی در تشریح این خبر اظهار گفت: ماموران اطلاعات مرزبانی سیستان و بلوچستان با همکاری مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی، از قصد دشمنان نظام به منظور انتقال محموله مواد منفجره برای اجرای عملیات‌ انتحاری در فرصتی مناسب به عمق کشور آگاه شدند که بلافاصله با هوشیاری کامل به تشدید پوشش منطقه پرداختند.
وی ادامه داد: معاندان نظام قصد داشتند به وسیله یک دستگاه خودرو تویوتا مقادیری مواد منفجره را وارد کشور کنند که با اقدام به موقع و اجرای هدفمند کمین توسط مرزداران موفق به انجام این کار نشدند.
وی بیان کرد: معاندان که با توجه به پوشش دقیق منطقه توسط مرزداران، راهی برای انتقال محموله مواد منفجره خود به درون کشور پیدا نکردند با رها کردن خودرو، از محل متواری شدند.
http://www.irna.ir/fa/News/82876064


Iran border guards prevention penetration and confiscating of explosive car cargo from Pakistan

 

https://www.youtube.com/watch?v=HvQ3HTI2TgQ

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند وقتی بود که میخواستم این جملات رو بگم که بعد از دیدن تیتر امروز کیهان گفتم باید بگم 

در مورد بزرگترین تهدیدی که جمهوری اسلامی از شروع به خودش دیده و اون نیست جز دعوا بر سر منافع خودمان و فراموش کردن کشور و حتی اسلام 

جملاتی که زیاد میشنویم الان

 دیدی گفتم دیدی همون که گفتم شد

اگه فلانی میومد اینطور نمیشد 

حق مردم همینه 

و ... هزارن جمله که گفتنشون فقط این فکر رو باور میکنه که جمهوری اسلامی رو هیچ کس دیگه دوس نداره بلکه سفره جمهوری اسلامی رو دوست دارن

هیچ نمیپرسه چرا سال 76 به خاتمی رای داده شد، چرا 84 احمدی نژاد حرف هاش خواهان داشت، چرا روحانی 92 آمد و 96 دوباره آمد ؟

همه میگن من من من 

هیچکی نمیگه این کشتی که داره توش آب میاد جمهوری اسلامی هست و همه توش نشستیم و با کنار گود نشستن و ایراد گرفتن و تو کار هم زدن آب کشتی خالی نمیشه 

 

میگن برجام بد بود ولی کسی نمیپرسه چرا با باز شدن فضای اقتصادی شرایط به ناگاه این طوری شد

میگن دلار باید به کشور بیاد ولی کسی نمیگه زمان اوج دلارهای نفتی چرا کشور یک دفعه زمین خورد؟

چرا وضعیت زمان نفت بشکه ای 11 تا 30 دلار خاتمی بهتر از زمان بشکه ای 100 دلار بود؟

 

چرا دولت های مدعی مبارزه با فساد شامل احمدی نژاد و روحانی نتونستن کاری از پیش ببرن ؟

 

وقتی این سوالات رو مطرح میکنیم همه شروع میکنن من نبودم فلانی بود، تقصیر این طلب یا اون گرا بود 

ولی هیچ کس نمیبینه همه افتادن به جون کشتی انقلاب تا سهمشون رو از سفره انقلاب بگیرن ، مگه این کشتی چقدر دووم داره که این همه آب غرقش نکنه

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوعات زیادی رو مطرح کردید که بنده فقط به سه موردش میپردازم.

13 hours قبل , arminheidari گفت:

میگن دلار باید به کشور بیاد ولی کسی نمیگه زمان اوج دلارهای نفتی چرا کشور یک دفعه زمین خورد؟

کشور در سال 91 گرفتار جنگ ارزی شد.

مردم هم مثل همین روزها به جهت حفظ سرمایه, دارایی هاشون رو به دلار و طلا تبدیل کردن و عده ای سودجو هم در همین ایام صرافی زدند.

به اینصورت همه چیز گران شد.

13 hours قبل , arminheidari گفت:

چرا وضعیت زمان نفت بشکه ای 11 تا 30 دلار خاتمی بهتر از زمان بشکه ای 100 دلار بود؟

در زمانی که دلار 10 تا 30 دلار بود هزینه ها هم به همون ترتیب کمتر بودند. دلار در محیط بین الملل قدرت خرید بالاتری داشت(قیمت طلا و کالاها رو مقایسه کنید)و در داخل کشور هم به همین صورت ریال قدرت خرید بالایی داشت و از طرفی حقوق کارمندان دولت پائین بود و با تبدیل دلار به ریال میشد کشور رو اداره کرد.

البته ارزش ارزهای خارجی مثل دلار و پوند هم کاهش زیادی داشته اما در ایران به خاطر فشارهای خارجی و تحریم ها شدتش بیشتره.

در ایران تعیین نرخ دلار در دست دولته و میتونه به هر قیمتی که خواست دلار رو بفروشه اما تقاضا اونقدر بالاست و در کشور اونقدر سرمایه وجود داره که ذخایر دولت به سرعت از بین میره. به همین ترتیب با گرون کردن تعمدی دلار ریال سقوط میکنه.

شما تصور کنید که آیا در زمان شاه که دلار هفت تومن بود این میزان تقاضا برای خرید دلار وجود داشت؟ با وجود ارزان بودن ماشین(چند ده هزار تومن)خیلی ها توان خرید نداشتن!با این وضعیت دلار به چه کارشون میومد؟

یا حتی دهه شصت و هفتاد شمسی تا این حد تقاضا وجود داشت؟

یک نکته جالب هم بگم!

چند وقت پیش اتفاقی یک قرارداد کار مربوط به اواخر دهه هشتاد رو دیدم که دریافتیش(پایه)کمی بیش از 300 هزار تومن بود! حالا در دهه هفتاد این رقم به چند ده هزار تومن خلاصه میشد!

 با این وضعیت دولت چه مشکلی میتونست داشته باشه؟

برخی از اینها رو ما خودمون دیدیم ولی از یاد بردیم.

13 hours قبل , arminheidari گفت:

میگن برجام بد بود ولی کسی نمیپرسه چرا با باز شدن فضای اقتصادی شرایط به ناگاه این طوری شد

باز شدن فضای اقتصادی رو بنده قبول ندارم.

همونطور که چند روز پیش در چت روم عرض کردم با وجود محدودیت در نقل و انتقال دلارهای نفتی و انباشت اون در بانک های خارجی  کشور دچار یک برنامه نفت در برابر غذا شده, در واقع ورژن به روز شده این طرح که نامحسوس هم هست!

وقتی دلار نفتی بلوکه بشه و شما مثل کارت اعتباری فقط قادر به خرید و واردات باشید اقتصاد,صنعت و تولید کشور آسیب می بینه و فرومیپاشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , Skyhawk گفت:

موضوعات زیادی رو مطرح کردید که بنده فقط به سه موردش میپردازم.

کشور در سال 91 گرفتار جنگ ارزی شد.

مردم هم مثل همین روزها به جهت حفظ سرمایه, دارایی هاشون رو به دلار و طلا تبدیل کردن و عده ای سودجو هم در همین ایام صرافی زدند.

به اینصورت همه چیز گران شد.

در زمانی که دلار 10 تا 30 دلار بود هزینه ها هم به همون ترتیب کمتر بودند. دلار در محیط بین الملل قدرت خرید بالاتری داشت(قیمت طلا و کالاها رو مقایسه کنید)و در داخل کشور هم به همین صورت ریال قدرت خرید بالایی داشت و از طرفی حقوق کارمندان دولت پائین بود و با تبدیل دلار به ریال میشد کشور رو اداره کرد.

تعیین نرخ دلار در دست دولته و میتونه به هر قیمتی که خواست دلار رو بفروشه اما تقاضا اونقدر بالاست و در کشور اونقدر سرمایه وجود داره که ذخایر دولت به سرعت از بین میره.

شما تصور کنید که آیا در زمان شاه که دلار هفت تومن بود این میزان تقاضا برای خرید دلار وجود داشت؟ با وجود ارزان بودن ماشین(چند ده هزار تومن)خیلی ها توان خرید نداشتن!با این وضعیت دلار به چه کارشون میومد؟

یا حتی دهه شصت و هفتاد شمسی تا این حد تقاضا وجود داشت؟

یک نکته جالب هم بگم!

چند وقت پیش اتفاقی یک قرارداد کار مربوط به اواخر دهه هشتاد رو دیدم که دریافتیش(پایه)کمی بیش از 300 هزار تومن بود! حالا در دهه هفتاد این رقم به چند ده هزار تومن خلاصه میشد!

 با این وضعیت دولت چه مشکلی میتونست داشته باشه؟

برخی از اینها رو ما خودمون دیدیم ولی از یاد بردیم.

باز شدن فضای اقتصادی رو بنده قبول ندارم.

همونطور که چند روز پیش در چت روم عرض کردم با وجود محدودیت در نقل و انتقال دلارهای نفتی و انباشت اون در بانک های خارجی  کشور دچار یک برنامه نفت در برابر غذا شده, در واقع ورژن به روز شده این طرح که نامحسوس هم هست!

وقتی دلار نفتی بلوکه بشه و شما مثل کارت اعتباری فقط قادر به خرید و واردات باشید اقتصاد,صنعت و تولید کشور آسیب می بینه و فرومیپاشه.

پشت رايانه نيستم برا همين يكم تايپ سخته 

همه مواردي كه گفتم اخرش إينو ميخواستم نشون بدم كه سيستم اقتصادي مالي ما از پايه خرابه و هيچكس نمي خواد و بهتر بگم نتونسته اون رو اصلاح كنه 

بعد از ٨٤ كه نظم مالي نيم بندي كه بود به عنوان تحريم ها به هم خورد و الان مهارش به شدت سخته 

در مورد سال ٩١ 

بي نظمي مالي علت داستان بود و بحث جنگ ارزي تنها يك تقويت كننده بود 

هنوز خاطره هست چجور يك شنبه پول يك نَفَر سه الي چهار برابر و در عرض يك سال ٢٠ برابر شد ، اونم فقط با اطلاع از دستوران دولت ( اين رو ديدم و خودمم سود كردم) 

عملا ارامش از بازار رفت و شروعي بود بر اتفاقات بعدي 

 

بخش دوم

چيزى كه اون سال ها باعث ارامش جامعه بود 

دو بحث بود نرخ افزايش قيمت ها أرام و يكنواخت بود و جامعه اينده رو ميديد و ميتونست برنامه ريزى كنه همچنين پول شركت ها سريع داده ميشد و چرخه مالي وجود داشت

بعد از افزايش دلار شوك هاي شديدي وارد شد و همه و همه توش موندن

نقدينگي شديد بالا رفت كه كمي ضربه افزايش دلار رو گرفت چون بدهي دولت سريع پرداخت ميشد ولي بعد از ٩٢ نقدينگي به شدت كم شد و اين تغيير باعث خرد شدن شركت ها شد و افزايش دلار اخير باعث اين جمله شد 

نمي دانيم كشور چي ميشه چون هيچ كاري از دستمون بر نمياد جاي مانور نداريم 

 

اگه دقت كنيد نميگم احمدي نژاد يا روحاني بلكه دارم ميگم سيستم اقتصادي 

و تاكيدم هم رو همينه چون هردوشون نتونستن سيستم رو اصلاح كنن 

 

در مورد بخش سوم 

سمت من حداقل گشايش انجام شد و كارهايي انجام شد 

ولي عملا نقدينگي نبود كه بتونيم زياد مانور بديم 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

يه چيزى كه اين وسط وجود داره از بين رفتن اعتمادهاست. يكى ميگه مردم به حرف امد نيوز فلان كار رو كردن و تقصير امدنيوزه ولى با خودش نميگه چرا حرف امدنيوز خريدار داره چرا مردم به حرف امدنيوز اعتماد مى كنن؟ (بحث اعتماد به صدا و سيما اينجا اصلا مطرح نيست) 

——————

يه موضوع فوق العاده مهمى كه وجود داره ابربحران هايى هستن كه چند سال ديگه خودشون رو علنى نشون ميدن ابربحران هايى كه مى شد ٢٠ سال پيش كارى كرد كه بوجود نيان و اگه همين طور كارى نكنيم ٢٠ سال ديگه نابودى قطعى و ١٠٠ درصدى ما رو رقم مى زنن مهم ترينش آب و محيط زيست و مسائل اقتصادى (نابودى اقتصاد ملى، بيكارى، بدهى هاى انباشته ى دولت به بانكها و تامين اجتماعى) از همه مهم تر نااميدى حداكثرى از امكان اصلاح وضع موجود كه مردم رو به سمت رفتارهاى هيجانى هدايت مى كنه و اگه قرار باشه فقط شعار بديم شايد زودتر از بيست سال ديگه ما رو نابود كنن .

نبايد فراموش بشه كه همين الان هم جنگ بر سر آب شروع شده تو يزد و اصفهان و چهارمحال بختيارى و سيستان و خوزستان. 

شوربختانه مسئولين جمهورى اسلامى هم هر تجمعى رو با باتوم جواب ميدن ولى به اين فكر نمى كنن كه يه روزى تاريخ مصرف اين كار تموم ميشه و از تجمع درويشا و الان كشاورزا رسيدن اون روز نزديكه. اون موقع ست كه ديگه هيشكى نمى تونه مردم رو كنترل كنه نه زور طرف مقابل نه حرف هاى قهرماناى گذشته ش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناکامی تروریست‌ها در تصرف برجک مرزی ناجا در میرجاوه.

بامداد امروز اشرار که از مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان قصد ورود به کشور را داشتند با ماموران هنگ مرزی میرجاوه درگیر شدند.
درجریان این درگیری اشرار از سلاح استفاده کرده و پس از تیراندازی به سمت مرزبانان ۲ نفر از پرسنل سرباز را به شهادت رساندند.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قاطعانه رزمندگان این قرارگاه در ناکام گذاشتن حمله بامداد امروز( سه شنبه) تروریست ها به یک برجک مرزبانی در منطقه مرزی میرجاوه خبر داد.

شهدای مرزبانی در درگیری صبح امروز هنگ مرزی میرجاوه,استوار دوم وحید حسین زاده و سرباز وظیفه ابوالفضل غلام پور 

تصویر

تکمیلی :

اظهارات یک مقام مطلع در وزارت اطلاعات در مورد انتشار یک خبر:

مقام مطلع در وزارت اطلاعات:
این اولین باری بوده است که قاچاقچیان مرزی اقدام به حمل همزمان مواد مخدر، مواد منفجره و انواع سلاح نموده‌اند و احتمال حمایت آنان از سوی یک سرویس اطلاعاتی بیگانه نیز وجود دارد. آنچه در خبر روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده، بطور صحیح حمل همزمان مواد مخدر و مواد منفجره به همراه انواع تسلیحات نظامی و سلاح است.

 

ویرایش شده در توسط islfk

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز؛ روابط عمومی قرارگاه قدس در اطلاعیه ای اعلام کرد: در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد امروز سه ‌شنبه 28 فروردین‌ یک تیم تروریستی از داخل خاک پاکستان با حمله به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی 89»، قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت شدید نیروهای مرزبانی مستقر در برجک مواجه و با ورود نیروهای احتیاط به منطقه برای کمک به آنها، طی یک درگیری شدید، اقدام قاطعانه و به موقع رزمندگان اسلام تروریست ها را در دستیابی به هدف شوم خود ناکام گذاشتند.
این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری سه نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند و تعدادی زخمی و متواری شدند و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی نیروهای احتیاط با یک تله انفجاری، دو تن از رزمندگان دلاور سپاه شهید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.
گفتنی است؛ همچنین در حمله ناکام تروریست ‌ها به این برجک، یکی از مرزبانان دلاور نیروی انتظامی نیز به شهادت رسید.
این اطلاعیه حاکی است: نیروهای مستقر در منطقه اعم از رزمندگان دلاور نیروی زمینی سپاه، مرزبانان غیور نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی غیرتمند جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کامل برای مقابله قاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و از کشورهای دوست و همسایه انتظار دارد خاک خود را محل جولان مزدوران استکبار جهانی قرار ندهند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

ایرنا

یکی از نکات چند حمله اخیر تروریستها استفاده از تله های انفجاری در مسیر امداد نیروهای کمکی به نیروهای درگیر در خطوط مرزی هست. لااقل در این موارد باید از خودروهای محدودی که داریم و حفاظت نسبی دارند استفاده بشه یا اینکه زودتر هوانیروز سپاه به موقعیتی برسه که بتونه در حملات شبانه اقدام کنه. هر چند خطوط مرزی و پاکستان متاسفانه دقیق در مقابله با ایران و به خواب رفته در مقابل تروریستها را هم داریم.

اینجا هم برجک مرزبانی احتمالا مدت زمانی درگیر بوده و به خوبی ایستادگی کردند نیروهای خودی تا قرارگاه پشتیبانی بفرسته.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

نمی دانستم این مطلب را کجا بگذارم . به نظر می رسد با یک تهدید جدید و البته مسبوق به سابقه مواجه هستیم و آن تروریسم تایپی است :

https://www.mashreghnews.ir/news/850952/یک-غلط-تایپی-تاریخی

توجه دوستانی که دشمن داخلی و خارجی را مجزا تصور می کنند و گمان می کنند دشمن خارجی توهم است و بهانه ای برای توجیه دشمنان داخلی است را به این مطلب جلب می کنم . دشمن داخلی و خارجی لبه های یک قیچی هستند که در کمال هماهنگی با یکدیگر ریشه های منافع ملی را هدف قرار داده اند . این مطلب چه جناحی باشد و چه غیر جناحی بسیار غم انگیز است . 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , zed گفت:

نمی دانستم این مطلب را کجا بگذارم . به نظر می رسد با یک تهدید جدید و البته مسبوق به سابقه مواجه هستیم و آن تروریسم تایپی است :

https://www.mashreghnews.ir/news/850952/یک-غلط-تایپی-تاریخی

به نظر در اخبار اینچنینی نمیشه زیاد روی روزنامه و سایتهایی که بدون اخلاق و اداب خبری فقط به فکر ضربه زدن به مخالفینشون هستن حساب باز کرد

البته بنظر هر دو گروه عمده کشور از این حربه استفاده میکنند

همین سایت مطالب عمده ای در مورد جاسوس بودن کاوه مدنی نوشت ( چه باشه چه نباشه ) نوع نگاه به ایرانیان خارج از کشور به صلاح ایران و ایرانیان نیست

 

پ ن : جوابیه کاوه مدنی به کریمی قدوسی در ارتباط با مدرکشون را بخوانید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , bluemoon گفت:

به نظر در اخبار اینچنینی نمیشه زیاد روی روزنامه و سایتهایی که بدون اخلاق و اداب خبری فقط به فکر ضربه زدن به مخالفینشون هستن حساب باز کرد

البته بنظر هر دو گروه عمده کشور از این حربه استفاده میکنند

همین سایت مطالب عمده ای در مورد جاسوس بودن کاوه مدنی نوشت ( چه باشه چه نباشه ) نوع نگاه به ایرانیان خارج از کشور به صلاح ایران و ایرانیان نیست

 

پ ن : جوابیه کاوه مدنی به کریمی قدوسی در ارتباط با مدرکشون را بخوانید

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

این مورد چه راست باشد و چه دروغ نشان دهنده وجود یک نقطه ضعف بزرگ در سیستم است و با کمال تاسف تقریبا از زمان مذاکرات گروگانهای لانه جاسوسی ما این مشکل را داریم متنی که تصویب می شود با متنی که توافق شده تفاوت دارد و بر اساس همان متن ما محکوم می شویم ، تحریم می شویم و تهدید می شویم و توان و اراده اعتراض و اعاده حقمان را نیز نداریم . حال چطور وسط آن همه کارشناس و کار کارشناسی ادعایی همیشه این منافع ملی ما است که قربانی می شود جای پرسش و علامت سئوال و تعجب بزرگ است. از دولت و مجلسی که این حد اراده و توان تطبیق دو متن اصلی و ترجمه را ندارند چه انتظاری باید داشت ؟

 اگر قانون مقرر کرده افراد دارای تابعیت غیر ایرانی حتی دوگانه حق تصدی پست و مقام خاص در نظام ندارند باید به آن عمل شود و این جناح چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب و سلطنت طلب و مارکسیست و لیبرال و غیره نمی شناسد . حال این شخص بالاترین مدارج و مدارک را داشته باشد نیز باز باید به قانون عمل شود و البته اگر چنین مقرر نشده و یا قانون نقص دارد که دیگر هیچ !!! 

با کمال تاسف و تاثر موضوع واقعیت دارد و با انداختن گردن رقابت های جناحی اصل موضوع از بین نمی رود . به هر دلیلی منافع ملی در حال قربانی شدن است . یک بار اشتباه تایپی ، یک بار دوربین های نصب شده جهت رصد حرکات یوز پلنگ و غیره . نشد یک بار این اشتباه ها به نفع منافع ملی ما اتفاق بیافتد .

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.