karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

با توجه به موقعیت اعلامی احتمالا با انتشار تصاویر و از اونجا که نفت کش پر بوده و یعنی به سمت مدیترانه در حرکت بوده حمله ممکنه از سمت چپ صورت گرفته باشه. و نکته جالب شاید عربستان خواسته هوش به خرج بده و از سمت سودان حمله کرده باشه، با توجه به اینکه سودان در اختیار عربستان هست به نوعی و اوضاع اشفته ای هم داره.

 

ما برای پاسخگویی حالا هم میتونیم در همون نقطه و مجاور سواحل یمن به یک نفت کش عربستانی پاسخ بدیم ( اگر امکانتش باشه و شرایط اجازه بده چون فشار به حوثی ها زیاد خواهد شد) یا اینکه در همین تنگه هرمز و نه یک در برابر یک، بلکه چند نفت کش عربستان پاسخ بگیرند و این عملیات از پیچیدگی کمتری هم برخوردار هست با توجه به اینکه عربستان بازی را شروع کرده و هدف عملیات پیچیده ای مثل ارامکو نیست. هرچند احتمالا عربستان دلش را به ائتلاف امریکایی خوش کرده که نفت کشهاش را اسکورت میکنه که اینطور جسارت کرده.

 

هرچند اخبار را باید فراگیر تحلیل کرد. دیروز وزیر مشاور سابق اماراتی در توئیتر به صورت مبهم اعلام کرد که مژده میدم جنگ یمن دیگه مراحل پایانیش را داره سپری میکنه. باید دید پشت پرده اخبار سیاسی چه خبر هست. فراموش نکنیم این حمله بلافاصله بعد از مقاله ظریف در روزنامه الرای و تشریح طرح صلح هرمز انجام شد. که میتونه بازه ای بزرگ از دهن کجی آشکار اعراب و عربستان تا خباثت یک طرف سوم را در بر بگیره عامل حمله.

 

پ ن: یک نکته وجود داره که فردا عمران خان برای موردی که گفته میشه میانجیگری بین عربستان و ایران هست به ایران میاد. سری پیش هم همزمان با حضور یک میانجیگر (ژاپن و اونبار بین امریکا و ایران) حادثه نفتکشها رخ داد. اگر نزاریم به حساب گردن کشی عربستان و تهدید که از موضع بالا درخواست میانجیگری میکنه، طرف سومی که میمونه در هر دو حادثه بعد فیلتر تنها صهیونیستها هستند احتمالا که کلا با هرگونه عادی سازی روابط ایران با طرفین مخالفه. (حالا حتی وقتی فرضش را هم میکنه)

 

هرچند پاسخ ما به همون مراودات فروش نفت خواهد بود (با انتخاب دقیق طرف قربانی بعد کسب اطلاعات) و این مشکل جهان هست که این وسط شیطونک ماجرا را سر جاش بشونه که به خاطر منافع خودش داره بازار را خراب میکنه به هر دلیل و روشی حالا.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کدوم کشور از درگیری ایران و عربستان در شرایط فعلی بیشترین سود رو می کنه ؟!

 

ترکیه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد نظراتی که پیشنهاد حمله به آب شیرین کن های عربستان رو می دهند ...

 

شیعیان علی که هر سال در غم شهادت امام حسین ( ع ) بر سینه می زنند و بر تظنگی ایشان و اهل بیتش سوگواری می کنند ، حتی در جنگ با شقی ترین دشمنانشان هم آب را از آنها دریغ نمی کنند

 

 

در جنگ صفین ، سپاه معاویه پیش دستی کرد و با رسیدن به نهرهای آب مانع از رسیدن آب به سپاه شامام شد ، پس از  مطلع شدن در این باره ، امام علی خطبه ای خواند و سپاهیانش توانستند با حمله ای سپاه دشمن را از نهرها هزیمت کنند ولی امام دستور داد که بگذارند سپاه معاویه از آب استفاده کنند  ...

 

 

  • Like 1
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپادهای یمنی همیشه دم دست هستند. یه بار دیگه میتونن عربستانو نقره داغ کنن. نیازی به استراتژی تاثیر گذارتری نیست.

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرضیه: حمله کار آمریکا بوده

 

نشانه ها: عمران خان فردا قرار هست برای میانجیگری عربستان با ایران به ایران بیاد. همزمان حملات سعودیها در بخش هوایی تو این چند روز لااقل کمتر شده و وزیر مشاور اماراتی از پایان جنگ یمن خبر میده.

              در مقابل ناگهان یک نفت کش ایرانی در جوار سواحل جده این بار به شکل گرم هدف حمله مشکوک ولی دقیق قرار میگیره که اولین متهمش عربستانه. پنتاگون ناگهان اعلام میکنه کلی نیرو و جنگنده و موشک برای دفاع از عربستان اعزام میکنه و رفیقمون! باید خیالش راحت باشه ما هستیم!، بلافاصله هم برایان هوک یک کنفرانس میزاره که ما حواسمون به متحدمون عربستان هست، فشارها به ایران ادامه داره و ایران باید بین اقتصاد و منطقه و موشک یکی را انتخاب کنه و فشارها یادمون نرفته ادامه داره.

 

منافع: ایران اگر با عربستان به توافقی حداقلی هم برسه اولا آمریکا راهبرد فشارش دچار یک بحران جدی میشه در بسیاری امور، شیردوشی از عربستان ممکنه متوقف بشه، طرح فشار سخت و تشکیل ائتلاف به محاق میره و از همه مهمتر پایان جنگ یمن نه یک مشکل برای آمریکا ( آمریکا در بخش شیردوشیش شاید تنها فعالیت داشت و کمی دراز کردن دست و پاش!) بلکه یک کابوس برای اسراییل خواهد بود ( عربستان اگر خودش را وسط نمینداخت همه میدونند نفوذ ایران در یمن بیشتر متوجه به کدوم نقطه است و البته جلوتر از ما خود یمنی ها سیبلشون کجاست ولی خب حالا توقف جنگ در یمن با وجود انصارالله فعلی واقعا کابوسی است برای صهیونیستها) و خوب کابوسهای اسراییل وظایف! آمریکاست!

 

منافع جنبی: ضرب شصت نسبی به ایران بابت پهپاد و آرامکو، عقده گشایی و هشدار بابت نفت کش ایرانی که پمپئو اخیرا اعلام کرد نفتش را به سوریه تحویل داد (توجه کنید برخی مقصد نفت کش فعلی را هم سوریه قید کرده بودند)، آسیب به صادرات محدود نفت ایران، تحمیل هزینه بیمه، نفت و نفت کش به ایران، در صورت پاسخ ایران کمک به تشکیل ائتلاف در خلیج فارس، تمرکز زدایی از فشاری که روی پنتاگون و ترامپ هست در قضیه حمله ترکیه به کردها، افزایش قیمت نفت به صورت محدود، آلوده شدن سواحل عربستان و دریای سرخ و مشکلات بیشتر برای عربستان و وابستگی بیشتر به امریکا، عقیم گذاشتن تلاش عمران خان و ...

 

به نظرم آمریکا واقعا منافع زیادی داره ...

 

پ ن: حتی دیروز پمپئو هم وارد ماجرا شد و گفت ما در فکر تقویت عربستان هستیم، ترامپ هم گفت عربستان تمام هزینه ها را میده. مثل همیشه اگر صداقت! ترامپ را مدنظر قرار بدیم و هجمه ناگهانی مقامات امریکایی برای دفاع از عربستان میشه چنین برداشت کرد که مذاکراتی پشت پرده جریان داشته برای تامین هزینه های نیرو و تجهیزات امریکایی با عربستان ( چون امریکا هم علاقه داره به این شکل در منطقه باشه، یعنی چیزی که ترامپ میگه، میخواد - در یک جای امن و مدرن، با امکانات کامل برای سربازها، بدون خطر و عاری از جنگهای نیابتی و البته با پرداخت کامل هزینه ها بدون خرج یک سنت از جیب مالیات دهندگان امریکایی و احتمالا با درامدزایی مکفی - ) و حمله به نفت کش در حقیقت ایجاد یک خطر فوری برای عربستان بوده تا شرایط را هر چیزی که طرف امریکایی میگه بپذیره ( احتمال تلافی ایران را براش خلق کردند )

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر حمله کار امریکا بوده . حواشی چندماهه پیگیری کرده باشد میفهمید که اینطوره ولی جواب نباید به امریکا باشه . باید امارات یا عربستان اسیب ببینن . خوشون فشار میارن رو امریکا

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

به دنبال حمله ترکیه به شمال سوریه، کردهای کشورمان با برگزاری تجمعاتی حمایت خود از کردهای سوری را اعلام کردند.

مردم شهرهای کردستان و سایر مناطق کردنشین ایران در این تجمعات علیه کشورهای ترکیه و امریکا شعار دادند.

 

نفوذ گروهکی ترورریستهای کرد از طریق رسانه های جمعی ( تلگرام و ...) بین مردم بخش های کردنشین ایران خطرناک هست. این تجمعات که به فراخوان پشت پرده و گاهی همراهی کانالهای محلی ( بعضا مرتبط با این گروهک ها در پشت پرده و بعضا تنها از روی هیجانات مقطعی ) رخ میده نشون میده بر خلاف سابق که تقریبا مناطق کردنشین تابع تصمیمات گروهکهای اروپانشین نبودند کم کم به لطف! شبکه های اجتماعی ضدامنیتی ذهن هاشون اماده شده و چنین تمرین ها و تست هایی هم برای روزگار مدنظرشون هست.

 

این موارد جدید را بزاریم کنار اعتصاب هایی که در برخی مناطق برگزار شد سر اعدام سه تروریست ( که در حقیقت تروریستها پیوندش داده بودند به تلافی و موشک باران کشتار تروریستی گروهکها به پاسگاه ایران و قتل عام 11 سرباز ایرانی در مقر گروهک حدکا) همگی نشون میده از طریق رسانه ای کاملا نبض نفوذ در جامعه خاصی را در این مناطق به دست گرفتند.

 

نیروهای امنیتی اگر حالا راه های ارتباطی و رابطان و سران این فتنه ها را در داخل و اقلیم خصوصا پیگیری نکنند شرایط دشوار میشه بعدها.

 

الان بهترین فرصت هست ترتیب دهندگان چنین تجمعاتی، لیدرها و رابطین ( نه اکثر مردم عادی که به هر حال همیشه تحت تاثیر رسانه و کلیپ و پروپاگاندا و فیک نیوزها و ... یک روز در ورزشگاه یادگار امام تبریز، یک روز در کردستان و یک روز در خوزستان و تهران هستند پای کار ) شناسایی بشند تا به وقتش غافلگیر نشیم.

 

پ ن: نکته جالب اینه که مقر اصلی این دست تحریکات و تحرکات و مقر سران گروهک های به اصطلاح مدافع کردها اکثرا در اقلیم کردستان عراق هست ولی بیشترین و تنگاتنگ ترین رابطه را با ترکها از هر لحاظ همین اقلیم داره و اتفاقا تظاهرات و تحرکی هم در این جور مواقع در مناطق اقلیم دیده نمیشه و گویا دستوراتشون فقط برای خارج از اون منطقه و کردهای ایران و سوریه و ترکیه هست.

حالا اینکه چطور عوام و توده های مردم این چنین فریب میخورند که سران از رابطه اقتصادی و نفتی عمیق و دوستانه با ترکیه بهره مند میشند ولی همزمان این ها را هم برای شعار علیه ترکیه بسیج میکنند بدون اشاره به اینکه خب در مقام اولی کردها باید روابطشون را با ترکیه قطع کنند از لطایف روزگار هست. پول نفت و تجارتشون را ما میخوریم ولی شعارش را شما کمی دورتر بدید که به رابطه ما اسیبی نرسه!

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر من باید ایران جواب حساب شده بده جنگ ایران و عربستان به نفع آمریکا و اسراییله بهتره حمایتمون از انصارلله رو بیشتر کنیم تا اونا به نیابت ما جواب بدن اگه بشه نفکششون رو همونجا بزنیم تا بفهمن اگه دریای سرخ برای ما امن نباشه برای اونا هم امن نخواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بدون تردید حمله به نفتکش کار پهپادها یا غواصهای عزراییل بوده و‌کوچکترین تردیدی نداشته باشید. پیشتر نتانیابو هم رسما” اعلام کرده بود که مانع از صدور نفت ایران خواهد شد.

چون امکان ردیابی و اثبات بسیار دشوار است، ایران و عربستان اشتباها” به یکدیگر شک می کنند و عزراییل از آب گل آلود ماهی می گیرد.

 

https://www.mashreghnews.ir/news/942397/نتانیاهو-نفت-کش-های-ایران-را-تهدید-کرد

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Like 4
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بدون تردید حمله به نفتکش کار پهپادها یا غواصهای عزراییل بوده و‌کوچکترین تردیدی نداشته باشید. پیشتر نتانیابو هم رسما” اعلام کرده بود که مانع از صدور نفت ایران خواهد شد.

چون امکان ردیابی و اثبات بسیار دشوار است، ایران و عربستان اشتباها” به یکدیگر شک می کنند و عزراییل از آب گل آلود ماهی می گیرد.

 

چرا دو بار پست شده است!! لطفا” حذف شود!

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه  نماینده مجلس  که سرکوفت میزنند به ارتش سوریه ( حالا یادشون افتاده که ارتش سوریه هم حقی داره در سرزمین های متعلق به تمام مردمانش ) که چرا به ترکیه واکنش نشون نمیده گویا واقعا در این جهان نیستند. زمانیکه کردها با ناسزا و تحقیر از رژیم سوریه به عنوان طرفی که حتی نیازی به مذاکره باهاش هم نمیبینند و نفت مناطقش را غارت میکردند و سربازانش را کشتار؛ یاد میکردند چرا هیچ کس یادش نبود دولت سوریه هم حقی داره در سرزمین های شرقی و حالا یاد تکالیف دولت سوریه افتادند؟

 

نکته از اون جالب تر طرف کردی و فرماندهان تروریستشون هنوز که هنوزه داره افتخار میکنه که به دستور امریکا به صورت دولت سوریه تف انداخته و مذاکره باهاش را رد کرده و دستش را پس زده و گفته از این به بعد هم چنین میکنیم و انتظار داره دولت سوریه مثلا از جنوب وارد مناطق کردی بشه خودسر، واقعا نمی فهمه در اینصورت نه تنها یکهو تمام توجهات جهان از ترکیه به سمت محکومیت دولت و ارتش سوریه در کشتار کردها(!) لابد معطوف میشه و تجاوز بهشون و بعد هم جنگنده های آمریکایی و سیاتمدارنشون که دنبال راه گریزی هستند از خیانتشون به کردهای سوریه بلافاصله شروع میکنند حمله به ارتش بی دفاع سوریه که بیایید ببینید که ما چطور داریم از کردهای سوریه دفاع میکنیم و بعد هم لابد جبهات سخت را خود کردها در شمال رها میکنند و میان سراغ ارتش سوریه که بله امریکا از ضربه زدن به این بی نواها بیشتر خوشش میاد و ما هم که دنبال خوشایند ارباب!

 

باز لااقل در کلام بگند ما یک معبر بازمیکنیم ارتش سوریه بیاد در مرز مستقر بشه یک چیزی، انتظار دارند ارتش سوریه در دفاع از یک مشت تجزیه طلب و تروریستی (توجه دارید که داریم از اختیار دار فعلی کردها یعنی سرانشون صحبت میکنیم که به هر حال چیزی در مخالفت از مردمشون نمیبینیم در رهبری اینان برشون) که میگن دولت سوریه هیچ حقی نه از نفت و نه از زمینهایی که بعضا به زور اشغال کردیم نداره و یک وجب هم بهش اختیار نمیدیم وبعدش هم باید اگر سربازی راهش هم گم کرد گورش را گم کنه برگرده اون سمت فرات؛ و وارد جنگ با ترکیه اون هم با پرش از سرزمین های کردی بشه و تازه امریکا و جهان هم بزننش و بعد دیگه سرکوفت نزنیمش لابد.

 

وقاحت و بچه ننر جهان بودن یک شعبه داشت قبل ترها ولی گویا سران اموزش دیده توسط همون شعبه اول قصد برپایی شعبه دوم را دارند.

 

پ ن: توجه داریم به مطالب قبل که مثل نماینده ایران نشین ما چه ترک و کرد و عرب و فارس رگ گردن کلفت نمیکنیم که من ترک و کردم و لرم و عربم و فارسم و چون تشابه اسمی وجود داره پس دیگه جزییات مهم نیست و واقعیت چی هست و طرف کی هست و حق کجاست و دست دوستی گاز گرفته میشه یا نه؛ داریم از گروهک ها صحبت میکنیم والا در همون عرب و علوی ارتش سوریه و فارس ارتش مقاومت و ترک ارتش اردوغان و چه و چه هم اگر رفتاری ببینیم که به این شکل باشه حتما بدون اینکه مهم باشه فارس و کرد و عرب و لر و ترکم باید بهش تاخت.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فوری فوری: دستگیری روح الله زم مدیر کانال ضد انقلاب آمد نیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه

  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان در تحلیلهاشون یه نکته رو در نظر داشته باشن ... . بر اساس طرحی که از سال پیش توسط غرب در نظر گرفته شده به هر شکل ایران و عربستان در جبهه رسانه ای و میدانی به صورت مستقیم درگیر بشن ... . علاوه بر حادثه نفتکش های دریای سرخ به بعد از حمله آرامکو هم اشاره کنیم که مقامات آمریکایی سراسیمه و بدون سند گفتن مبدا حملات از ایران بوده !!! دلیل این کارها هم واضحه ؛ بنظر شما اگر حواس و تمرکز ایران از عربستان منحرف بشه ، ایران روی کجا تمرکز خواهد کرد ؟؟! 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.