karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

با داغ بودن اخبار کشتن بغدادی بد نیست به یک ماجرایی اشاره کنیم.

 

موگویی مستندساز امسال سفری به مرز میرجاوه داشت برای زوار پاکستانی و ورودشون به ایران. اونجا یکی از افرادی که ملاقات میکنه ( حالا در کسوت یک خادم اربعین برای کمک به زوار پاکستانی در شرایط کمبود امکانات میرجاوه ) یکی از بازمانده های جنایت تروریستی تاسوکی ( به تعبییر بی بی سی البته اقدام ازادیخواهانه یک فعال سیاسی! ) است. یعنی فرماندار وقت زاهدان به عنوان بالاترین مسئول نظام در زاهدان در اون زمان.

ایشون تعریف میکنند که وقتی ایست بازرسی متوقف میشند ( ایست بازرسی که خود ریگی هم درش حضور داشته و با نفراتش حدود 30 نفر و در پوشش بچه های ناجا و لباس ناجا ترتیب داده بودند ) خودشون و معاونشون و مدیر کل حراست بازرسی بودند و وقتی میبینند دارند مردها را از زنها جدا میکنند و پوتین هم پاشون نیست متوجه میشند از بچه های ناجا نیستند. میگه سریع کارتهامون را پنهان کردیم چون دستگیری و انتقال بالاترین مسئول نظام در زاهدان برای ریگی یک دستاورد بزرگ محسوب میشد و خودشون را معلم جا میزنند. ( با اینکه با لو رفتن هویتشون احتمال دستگیریشون بیشتر بوده تا کشته شدنشون ) - به هر حال میگه همه را دراز کش کردند و به رگبار بستند و در اخر هم یکیشون گفت میرم تیر خلاص بزنم و به همه تیر خلاص میزنه. ایشون با 6 گلوله در بدن نهایتا زنده میمونه همراه چند زخمی با اینکه تیر خلاص هم اصطلاحا میخوره.

21 نفر کشته میشن و 5 نفر را هم گروهک ریگی با خودشون میبره.

 

مقصود از این خاطره اشاره به نکته ویژه ای هست. چقدر ما به عنوان پیگیران این حوزه ها از جزییات این جنایت فجیع  و شوک آور اطلاع داریم؟ سرچ کنید شاید تنها یک کتاب کوچیک مهجور در این رابطه وجود داشته باشه مستقیم. حالا حساب کنید چند نفر از ایرانی ها از این واقعه هولناک اطلاع دارند و تصور کنید وقتی بی بی سی حالا که چند سالی گذشته تنها از ماجرا ریگی را فعال سیاسی جا میزنه ( نه یک تروریست معمولی حتی، توجه کنید به ابعاد و شکل این جنایت ) نسل های بعد براشون چه چیزی تعریف میشه و جای جلاد و قربانی باز هم عوض نخواهد شد وقتی گرد فراموشی مثل بسیاری وقایع تروریستی داخلی و خارجی دیگه در طول این چهل سال برشون نشست؟

 

حالا بزارید کنار فعالیت رسانه/فرهنگ طرف غربی. از فیلم کشتن بن لادن تا فلان و بهمان عملیات ضد تروریستی و جنگی و قهرمان بازیها در دل جنگ های وحشیانشون علیه ملتها که نه تنها با مستند ها و انبوه کتاب ها هرطور دلشون میخواد محکم در ذهن نسلهای متفاوت میکوبند بلکه تاریخ سازی هم میکنند و فردا تنها روایت موجود خواهد بود ( روایت غالب )

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , Ghalam گفت:

 

بنده خودم رو مثال می زنم ، برج 9 سال 1397 جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم ، ولی هنوز که هنوز این کارت رو تحویل ندادن و حالا هر بانکی می رم می گند که ما کارت ملی قبلی رو طبق بخش نامه ی بانک مرکزی قبول نداریم !!!

 

یعنی جمهوری اسلامی هم پول رو گرفته ، هم کارت رو تحویل نداده و هم داره بنده رو به خاطر اینکه خودشون کارت رو تحویل ندادن ، مجازات می کنه !!!  آیا این هم توطئه ی آمریکا و انگلیس و آل سعود و موساد و اردوغان هست !؟  اصلا این کارت هوشمند ملی می خواست چه خدمتی به من انجام بده که پارسال من مجبور شدم یک روز مرخصی بی حقوق بابتش بگیرم و اونقدر پول خرج کنم و هنوز هم که هنوزه هیچی دستم ندادن !؟

 

 

مدیران بعد بحث لطفا پاک کنند چون اف تاپیک هست ولی:

دوست گرامی قطعا اون کارمند تخلف کرده. شما با فیش ثبت نامی کارت ملی که اون کاغذ باریک هست (به همراه کارت ملی قدیمی) در هر بانک و نهادی که احتیاج به کارت ملی داره کارتون حتما راه میفته. اصولا به خاطر مشکلات واردات لاشه کارتهای جدید و اقدام برای تولید داخل این مشکل پیش اومد و طبق قانون چون کارتهای قدیمی فاقد اعتبار بودند و کارتهای جدید هم تاخیر داشت تصمیم گرفته شد  فیش ثبت نامی کارتهای قدیمی هم مورد قبول باشند ( همین که ثابت بشه شما اقدام کردید و مشکل از طرف دولت بوده دیگه منعی نیست)

 

گله را باید گفت ولی طبق واقعیات موجود.

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 به نظر من اتفاقا باید بستر رو دید نه صرفا معلول رو. تا ابد میشه از ترس و تهدید های ترسناک صحبت کرد و یا از عملیات قهرمانانه . برای رفع اون ولی ساده ترین و کارامد ترین راه پیشگیریه. از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمانه. وقتی ما چیزی نکاشتیم چطور انتظار داریم در نهایت محصولی درو کنیم. مگه یادمون رفته فقر ( چه مادی و چه فرهنگی ) از در وارد بشه ایمان از پنجره میزنه بیرون. پس باید به سراغ ریشه کن کردن فقط مادی و اطلاعاتی و فرهنگی رفت.  فعلا که بستر پر چالش زندگی ما در اون هر تهدیدی عادی به نظر میاد. جنگ اصلی ما با بیکاری و درآمد پایین و فیش آب و برق و گاز و کرایه خونه و ماشین و... و آینده این مملکت رو این روزمرگی و بی آینده بودن به خطر میندازه نه ریگی که بقول دوستی ( نقل به مضمون) دامنه تاثیرش روی 40-50 نفره و اگه قراره لولوی امنیت ما امثال ریگی باشه که باید اون امنیت رو گذاشت جلوی کوزه و آبشو خورد!

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 minutes قبل , aminf14 گفت:

 به نظر من اتفاقا باید بستر رو دید نه معلول رو. تا ابد میشه از ترس و تهدید های ترسناک صحبت کرد و یا از عملیات قهرمانانه برای رفع اون ولی ساده ترین و کارامد ترین راه پیشگیریه. از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمانه. وقتی ما چیزی نکاشتیم چطور انتظار داریم در نهایت محصولی درو کنیم. مگه یادمون رفته فقر ( چه مادی و چه فرهنگی ) از در وارد بشه ایمان از پنجره میزنه. پس باید به سراغ ریشه کن کردن فقط مادی و اطلاعاتی و فرهنگی رفت.  فعلا که بستر پر چالش زندگی ما در اون هر تهدیدی عادی به نظر میاد. جنگ اصلی ما با بیکاری و درآمد پایین و فیش آب و برق و گاز و کرایه خونه و ماشین و... و آینده این مملکت رو این روزمرگی و بی آینده بودن به خطر میندازه نه ریگی که بقول دوستی ( نقل به مضمون) دامنه تاثیرش روی 40-50 نفره و اگه قراره لولوی امنیت ما امثال ریگی باشه که باید اون امنیت رو گذاشت جلوی کوزه و آبشو خورد!

 

بله. البته فراموش نکنیم اگر مدام بخواهیم اصلاحات اساسی اقتصادی ( تاثیر نفت بر بودجه، اصلاح یارانه ها، اصلاح مالیات ها، اصلاح بانکها، اصلاح بوروکراسی و ساختارهای معیوب فسادزا و ... ) را مدام با بهانه های الان در شرایط حساس هستیم، الان وقتش نیست، الان مصلحت نیست و چه و چه به عقب ندازیم ( این به این معنا نیست که بی گدار به آب بزنیم و فله ای! بلکه گرفتن تصمیم، برنامه ریزی و اجرا با در نظر گرفتن تمام ملاحظات و اتفاقا در شرایط سخت تر با استفاده از فرصت های پیش امده ) نه تنها کمکی به قول شما برای زدودن این بسترهای مهمتر دخیل در امنیت ملی نکردیم بلکه به ایندگان ( دولت های بعد، نسل ها بعد و ...) هم خیانت کردیم، مثل تمام فرصت هایی که در یک قرن اخیر شاید از دست رفته برای اصلاحات اساسی اقتصادی در کشور.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با فرمایش شما موافقم ولی نباید هزینه شو فقط مردم بدند، نباید بار اصلی فقط بخاطر اجرای نادرست همین اصلاحات به دوش مردم بیفته

زمانی در ارتش ناهماهنگی هایی با سیستم جاری در کشور وجود داشت، امثال شیخ حسن با تفکرشون از بالا تا پایین ارتشو درو کردند

زمانی به بهانه وجود تمرکز در جنگ و لزوم عدم مناقشات در کشور،  هر حزبی رو قلع و قمع کردند

زمانی به بهانه هدفمند کردن اقتصاد حتی یارانه کالاهای اساسی مثل شیر رو قطع کردند و نتیجشو باید چندین سال بعد و موج بالای استئوپروز و بیماریهای دیگه ببینیم. دیگه صحبت بنزین  ووو بماند

الان وقتی شاهد گرانی 50 درصدی نان و افزایش قیمت حامل های سوخت و یا چندین برابر شدن ناگهانی قیمت دلار مثلا در زمان دوره دوم ریاست جمهوری افراد مختلفی هستیم، باید دید اصلا این اصلاحات نتیجه ای هم داده، پشت اون تدبیری وجود داره و یا فقط برای پر کردن کیسه دولت و موسسات دولتیه و یا نفعش به مردم می رسه. نشه مصداق بارز این آیه شریفه:

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

نمیشه در همه چیز جهان سومی باشیم و وقتی به سراغ قیمت ها اونهم با محصولاتی با کیفیت پایین می ریم خودمونو با کشورهای پیشرفته یا دارای درآمد بالا مقایسه کنیم. باید همه چیزمون به هم بیاد. والا بزرگترین تهدیدات امنیتی نظام جمهوری اسلامی  خود این دولت های پابرجا در طول 40 سال اخیر ( کاری به قبلش ندارم که اونهاهم چندان تحفه ای نبودن) بودن. الان میشه از بروز مشکلات جلوگیری کرد وگرنه فردا حرکات قهرمانانه فقط معلول رو از بین می بره و علت پابرجاست و باعث مشکلاتی عظیم تر و شاید حل نشدنی بشه.

 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 3
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیرو اتفاقات اخیر در ورزشگاه تبریز(بازی استقلال-تراکتور) که به شکست سنگین 4-2 تراکتور انجامید، رفتارهایی تجزیه طلبانه انجام شد. مقاله ذیل توسط یکی از دوستان جامعه شناس نوشته شده که به خوبی راهکار مقابله با این رفتارها را توضیح می دهد:

 

«در دام اقلیت رادیکال نیفتید

به نام تبریز، شهری که شیفتۀ آنم...


«اقلیت‌های رادیکال» بلای جان هر جامعۀ مدنی‌اند. خطری که از سوی اقلیت‌های رادیکال جوامع را تهدید می‌کند، بیشتر از خطرهای بیرونی است. تاریخ سیاسی (و هم تاریخ اندیشۀ سیاسی) پر از نمونه‌هایی است که اقلیت‌های رادیکال سرنوشت ملت‌های بزرگ را تغییر داده‌اند. اقلیت‌های رادیکال خواست خود را به اکثریت تحمیل می‌کنند و جامعه را در چرخه‌ای پایان‌ناپذیر از واکنش‌ها می‌اندازند که سرنوشت آن مشخص نیست. این اقلیت‌ها ابتکار عمل را به دست می‌گیرند و کل جامعه را به واکنش‌های سلبی و ایجابی وادار می‌کنند و در این کنش و واکنش‌ها هدف اصلی‌شان این است که کل جامعه را «رادیکالیزه» کنند. رادیکال شدن کل جامعه رؤیای اقلیت‌های رادیکال است، زیرا رادیکالیسم زبان، آیین و کردار خاص آن‌هاست و آن‌ها در چنین بستری از همۀ جریان‌ها موفق‌تر خواهند بود. در واقع، اقلیت‌های رایکال با مجموعه‌ای از کنش‌ و واکنش‌های تحمیلی، کل جامعه را رادیکالیزه می‌کنند تا اصول بازی خود را به کل جامعه تحمیل کنند. آن‌گاه در چنین بازی‌ای آن‌ها بهترین بازیگرند.

در ۱۹۱۵ اقلیتی جنگ‌طلب به دولت ایتالیا فشار آورد و این کشور را وارد جنگ کرد. همین اقلیت پس از جنگ از فاجعه‌ای که خود به بار آورده بود نان تازه‌ای پخت و فاشیسم را پدید آورد و سرنوشت ایتالیا را به بیراهه‌ای جبران‌ناشدنی کشاند. در ۱۹۱۷ اقلیتی رادیکال میان انقلابی‌های شوروی (بولشویک‌ها) انقلاب روسیه را مصادره کرد، کشور را به جنگ داخلی کشاند و میخ کمونیسم را چهارگوشۀ روسیه کوفت. در آلمان در دهۀ ۱۹۲۰ دو اقلیت رادیکالِ کمونیست و نازی‌ جمهوری آلمان را فلج کردند و آشفته‌‌بازاری ساختند که از دلش هیتلر درآمد. مثال‌های ایرانی این اقلیت‌های رادیکال را خود بیابید...

باید از اقلیت‌های رادیکال ترسید! خانواده‌ای را در نظر بگیرید که یکی از پسرانش قلچماق و بزن‌بهادر است. همین تنها پسر ستیزه‌جو می‌تواند میانۀ خانواده را با خانواده‌های دیگر شکرآب کند. اما آسیب‌هایی که این پسر به خانواده می‌زند فقط بیرونی نیست! این تندخویی او می‌تواند در داخل خانواده هم شکاف اندازد. «مهار اقلیت» رادیکال بزرگ‌ترین وظیفۀ جامعۀ مدنی است. اما این کار سخت‌ترین وظیفۀ اجتماعی است و وقتی می‌بینیم بسیاری ملت‌ها در این کار ناموفق بودند می‌فهمیم مهار اقلیت‌ها چه کار دشواری است!

مردم و فرهنگ آذری به مرکزیت تبریز در نظرم چنان بزرگی و ابهتی دارند که شرم دارم در باره‌شان ابراز نظر کنم. اما در این روزها در پی رخدادهای ورزشگاه تبریز ــ مانند سر دادن شعار مرگ بر... ــ با انبوهی از پست‌های احساسی روبرو شدیم که وظیفه حکم می‌کند سکوت نکنیم.

پیش از هر چیز خونسرد باید بود و از احساسی شدن خودداری کرد. بزرگ‌ترین وظیفۀ ما این است که در دامی که یک اقلیت رادیکال برایمان پهن می‌کند نیفتیم. مقدمه‌ای را که گفتم به یاد آورید. آن‌ها می‌خواهند همه را رادیکال کنند و راهش هم تهییج جامعه است. توپ را به زمین جامعه انداخته‌اند و منتظرند جامعه هیجان‌زده شود و به زیر این توپ بزند. این همان «کنش و واکنش تحمیلی» است که بالا اشاره شد. این اقلیت رادیکال تا شما را رادیکال نکند دست‌بردار نیست. منتظر است تا شما هم مثل او شوید، آن‌گاه بهترین برهان را به دست او داده‌اید. این اقلیت می‌خواهد دوگانۀ «خودی و غیرخودی» بسازد، اما پایه و اساسی محکمی برای اثبات این «خودی و غیرخودی» ندارد، برای همین باید آن‌قدر شما را تحریک کند تا با او مانند غیرخودی رفتار کنید، آن‌گاه شما خود ادعای او را به دست خود اثبات کرده‌اید! ضمن اینکه «چریک‌های مجازی» این اقلیت هم تا بتوانند در آتش خشم و احساس دوجانبه می‌دمند! هدف این چریک‌های مجازی هم رادیکالیزه کردنِ هر چه بیشتر جو است.

برخورد قضایی و قهرآمیز آرزوی دیگر این اقلیت رادیکال است. آن‌ها باید به جامعۀ مادرشان اثبات کنند زیر سرکوبی شدید، بی‌رحمانه و افسارگسیخته‌اند و اگر با آن‌ها برخورد قضایی و امنیتی شود، به هدفشان رسیده‌اند.

پس چه باید کرد؟ چاره معکوس همان چیزی است که آن اقلیت رادیکال می‌خواهد. آن‌ها می‌خواهند همگان را رادیکال کنند، پس چاره «رادیکال نشدن» است و خودداری از هر چیزی که باعث رادیکالیزه شدن جو می‌شود. اجازه دهیم جامعۀ مدنیِ بزرگ آذری خود راهکاری «فرهنگی و اجتماعی» برای این اقلیت رادیکال بیابد. اگر کاری از دست ما برمی‌آید این است که به جامعۀ آذری یا ترک احترام کامل بگذاریم و کمک کنیم خودش با فرزندان رادیکالش گفتگو برقرار کند. هر راهکاری غیر از این دور باطل است. تبریز از جهت فرهنگی همواره یک گام از ایران پیش بود، اجازه دهیم خودشان راهی برای جلوگیری از این رادیکالیسم بیابند.

یگانه وظیفۀ ما این است در آتشی ساختگی ندمیم و در دام اقلیتی رادیکال نیفتیم...

مهدی تدینی

@tarikhandishi | تاریخ‌اندیشی

  • Like 5
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر این مورد با مقداری دوگانگی در تصمیم و رفتار و مقادیری ساده انگاری مواجه شده. اینکه بگیم هر قومی افراد خوبی دارن و ارجاع بدیم به فلان جمله که یه لره بود، یه فلان بود، یه بهمان بود، کمی ساده اندیشیه. در حال حاضر کار از نژادپرستی گذشته و رسما وارد فاز نژاد ستیزی شده باید حداقل در فوتبال با قوانین موجود در فیفا و یا حتی اگه نیاز باشه موارد دیگه مثل نتیجه 3-0 برای ریشه کنی این امر زشت اقدام کرد. اینکه فرض کنیم فلان استان یا فلان استان ها بخاطر اینکه چندین سال قبایل ما در اونجا کوچ کردند ارث پدری ماست و دیگر فرهنگ های قدیمی تر و حتی غالب تر محکوم اند به فنا و اخراج، بی رودربایستی میگم نتیجه ای جز ژنوساید نداره. باید در کنار هم بودنو یاد گرفت. در کشورهایی مثل عراق و سوریه یا حتی لبنان که کشورهای مصنوعی و دست ساز استعمار پیر و نوین بودند، بخاطر طراحی مزورانه ترکیب جمعیت از طرف استعمارگران هرچند وقت یکبار این اتفاق میفته در اونجا نیاز به راهکارهایی هست و صرفا دیکتاتوری و سرکوب اقلیت های نژادی جواب نمیده و فرض اولیه ای که در ذهن بنده شکل گرفت الگویی بینابین فدرالیسم و شوراها است البته فدرالیسمی که بر مبنای نژاد و خودخواهی نباشه بلکه اون ترکیب جمعیت در اداره خودشون با انتخاب شهردار و استاندار ... و توجه به فرهنگ و زبانشون در کنار زبان غالب کشورشون باعث شه که حس برابری و برادری در اونها شکل بگیره تا در وجودشون این حس نهادینه بشه که به طور واقعی در حکومت و اداره خودشون سهیم اند تا بعد از این مرحله که صرفا گذاره و نه راه حل نهایی به سمت دموکراسی واقعی و نه دموکراسی قبیله ای عراق  و لبنان و یا دیکتاتوری موجود در سوریه که براساس نظام تک حزبی بعث بود و اینکه هر کسی به دنبال غلبه فرهنگ یا نژاد خودش بر بقیه فرهنگ ها بود. فعلا بستر دموکراسی واقعی در ایرن کشورها مهیا نیست اگر بود که چه بهتر که راه حل کامل و کارا همیشه دموکراسی به معنای واقعی کلمه است.

اما در ایران مسئله کلا فرق داره، ایران کشوری دیرپا با فرهنگی کهن و با مردمانی منعطف و دارای نجابته. مردمانی که فرهنگی بالا داشته و از قدیم دارای تعامل فرهنگی بودند و نه تقابل فرهنگی. هر علمی که در ایران بر مبنای نژاد پرستی بلند شه محکومه اعم از پان ترکیسم، پان کردیسم، پان پارسیسم و.... باید یاد گرفت که مشکلاتو رفع کرد نه اینکه به سمت قبیله ای شدن رفت. ایران نه کشوریه که تحمل گروهک های جدایی طلب رو داشته باشه و نه فدرالیسم. ما فرهنگ و زبان ملی داریم. در کنار اون اگه نیاز به احترام به فرهنگ ها و زبان بومی در کنار زبان ملی ما که پارسی هست و یا بالا رفتن سطح رفاه و یا سهیم کردن بیشتر همه مردمان در ساختار حکومت هست این موارد انجام بشه ولی یادمون نره همین اتفاقات ساده تبریز اگه بیشتر پا بگیره میشه مثل قضایای اول انقلاب که ارتش درگیر خوابودن اون قائله ها در کردستان و خوزستان و ترکمن صحرا با تقدیم بسیاری شهید بود و این باعث شد که در کنار تصفیه ارتش، ارتش ایران از آمادگی دور بشه و شخص پلیدی مثل صدام از این موقعیت استفاده کنه و شد آنچه نباید میشد.

گروه های نژادپرستی باید بدونن تفکرشون اشتباهه. نام ایران بالاتر از تمامی قومیت هاست، اعم از کرد و لر و ترک و پارس و عرب و... . ایران عراق، لبنان یا سوریه نیست و قدمتی چند هزار ساله داره. جا برای همه این اقوام هست و کسی جای کسی رو تنگ نکرده. بهتره این گروه های نژاد پرست بجای اینکه کتاب نبرد من رو سرلوحه کار قرار دادن برن به سراغ قرآن اگه ادعای مسلمانی دارند و دست از وطن فروشی و عمله فلان فرد قدرت طلب خارجی بودن بردارند. حکومت هم باید با بالا رفتن سطح رفاه  و احترام به فرهنگ و زبان بومی در کنار زبان ملی بستر استفاده گروه های نژادپرست رو که فقر فرهنگی و مادی مردمان هست رو از بین ببره، در کنار اون با تقویت مظاهر ملی و ایرانی به این خود باختگی فرهنگی خاتمه بده. واقعا وقتی ما گذشته پر افتخار خودمون رو که حتی برای بقیه کشورها و سیستم های حکومتی هنوزم الهام بخش هست ، کتمان کرده و مشاهیر خودمون رو و... کتمان یا تضعیف می کنیم چه انتظاری جز این داریم که جوون ما که شاید مطالعه تاریخی درستی نداره به سمت قهرمانان پوشالی هالیوودی یا مواردی که بیگانگان به اون القا می کنند نره؟  بالا رفتن رفاه و سطح اطلاعات بخصوص در مورد گذشته ما  بهانه و بخصوص زمینه برای تاثیر پذیری از همچنین گروه یا اشخاص نژاد پرستی  و دگر ستیزی رو از بین می بره.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته نفوذ عوامل تجزیه طلب و فاسد در ج.ا نمود زیادی داره ....

 

مثلا لشکر کشی اخیرشون در اطراف مقبره کوروش از یک سو و دیگری باز گذاشتن میدان برای عوامل تجزیه طلب و نژادستیز از سوی دیگر

 

البته مشکل تبریز مال امروز و دیروز نیست ، سال ۸۸ برادرم یک سفری به تبریز داشت و می گفت اکثریت مردمش حاضر به جواب دادن به کسی که فارسی ازشون چیزی می پرسید ، نبوذن ... این به خاطر توزیع نامناسب ثروت و گرفتن ثروت از مناطق جنوبی و تمرکزش در تهران و تبریز هست

 

 

متاسفانه فساد باعث شد عوامل ضد ملی فقط به خاطر اتو داشتن ، مسایل حزبی و قوم گرایی داخل حکومت نفوذ کنند ....

 

 

مشکل یکی و دوتا هم نیست ، در سطح مسولین عالی رتبه ی کشور هم هیچ واکنشی نسبت به این گونه تحرکات در مناطق آذری نشین نمیشه و حتی به صورت کلامی درشتگویی های مقامات ترکیه و اران داده نمیشه .....

  • Like 1
  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد زلزله ها ولو توهم توطئه فرض بشه بحث شد قبلا. اصولا شکل و پراکندگیشون اخیرا هم خیلی زیاده و هم خیلی گسترده. اولین تهدیدی که به نظر میرسه با توجه به تاکید ما بر تونلهای زیرزمینی و بحث های شهرهای موشکی همین موارد هست. از اونجاییکه میدونیم بیشتر این تونلها به خاطر هزینه ها به شکلی اصولی مقاوم سازی نمیشند. درسته تخیلی هم به نظر برسه ولی اگر دشمن امکانش را داشته باشه استفاده از لرزه های کنترل شده در محدوده 4 تا 5 ریشتر و عمق مناسب شاید به طور هدفمند بیشترین آسیب را به این سازه های زیرزمینی بزنه ( یک گمان عامیانه است و از لحاظ علمی اطلاعی ندارم) - عمق زلزله ها معمولا 8 تا 10 کیلومتر هست.

 

از طرفی حوادث مشکوک هست ( البته با عینک شکاکانه و بدبینانه نگاه میشه ) - سال پیش یک خط انتقال فاز 16 دچار ترکیدگی شد در دیماه (اوج مصرف) تعمیرش تا 20 مهر امسال طول کشید و 5 آبان راه اندازی شد، حالا بعد از چند روز در دو کیلومتری همون نقطه دچار آسیب شده و انتقال دوباره متوقف شده.

 

توجه به این نکته است که باید مراقبت کامل کرد. دشمن (خصوصا ایالات متحده ) ابزار ( در این مورد مثلا سازه های روباتیکی ) با توجه به موقیعت پراکندگی گستردش در خلیج فارس و عمان در اختیار داره، حتی اگر در ابهای بین المللی باشه این خطوط و عبور و مرور هم داشته باشه امکانات ساده تری هم برای خرابکاری در اختیارش هست. منظور توجه به مجموع این نکات هست چون اگر تصمیمی گرفته بشه همین خرابکاریهای کوچیک میتونند کشور را مثلا در فصل سرما و بخش گاز فلج کنند.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , alala گفت:

در مورد زلزله ها ولو توهم توطئه فرض بشه بحث شد قبلا. اصولا شکل و پراکندگیشون اخیرا هم خیلی زیاده و هم خیلی گسترده. اولین تهدیدی که به نظر میرسه با توجه به تاکید ما بر تونلهای زیرزمینی و بحث های شهرهای موشکی همین موارد هست. از اونجاییکه میدونیم بیشتر این تونلها به خاطر هزینه ها به شکلی اصولی مقاوم سازی نمیشند. درسته تخیلی هم به نظر برسه ولی اگر دشمن امکانش را داشته باشه استفاده از لرزه های کنترل شده در محدوده 4 تا 5 ریشتر و عمق مناسب شاید به طور هدفمند بیشترین آسیب را به این سازه های زیرزمینی بزنه ( یک گمان عامیانه است و از لحاظ علمی اطلاعی ندارم) - عمق زلزله ها معمولا 8 تا 10 کیلومتر هست.

 

از طرفی حوادث مشکوک هست ( البته با عینک شکاکانه و بدبینانه نگاه میشه ) - سال پیش یک خط انتقال فاز 16 دچار ترکیدگی شد در دیماه (اوج مصرف) تعمیرش تا 20 مهر امسال طول کشید و 5 آبان راه اندازی شد، حالا بعد از چند روز در دو کیلومتری همون نقطه دچار آسیب شده و انتقال دوباره متوقف شده.

 

توجه به این نکته است که باید مراقبت کامل کرد. دشمن (خصوصا ایالات متحده ) ابزار ( در این مورد مثلا سازه های روباتیکی ) با توجه به موقیعت پراکندگی گستردش در خلیج فارس و عمان در اختیار داره، حتی اگر در ابهای بین المللی باشه این خطوط و عبور و مرور هم داشته باشه امکانات ساده تری هم برای خرابکاری در اختیارش هست. منظور توجه به مجموع این نکات هست چون اگر تصمیمی گرفته بشه همین خرابکاریهای کوچیک میتونند کشور را مثلا در فصل سرما و بخش گاز فلج کنند.

شرکت های آمریکایی قبلا پیشنهاد حمله سایبری به بورس رو دادن

 

اکثر زیرسامانه های بورس با زبان برنامه نویس جاوا و پایگاه داده های اوراکل نوشته شده  و امنیت چندانی نداره

 

متاسفانه شرکت های نرم افزاری ایرانی به برنامه نویس های ایرانی اهمیتی نمی دهند و درحالی که انتظار کار روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت رو دارند نهایتا ۴ تومن پولبیشتر نمی دهند ....

 

توی چند سال اخیر خیای از برنامه نویسان خوب ایزانی مهاجرت کردن و تعدادی هم که من می شناسم به فکر مهاجرت هستن

خود بنده در حال نوشتن برنامه سازنانی برای یک سازمان حکومتی هستم که هرچند اجبار کردن به سازمان مذکور برم ولی به بهانه اینکه بیت المال هست حتی به ما چایی هم نمی دهند و حتی اون شرکت منحوسی که توش کار می کنم چایی نمی ده و می گه سازمان هنوز پول نداده

 

 

می خوام بگم با این روندی که داریم ، تا چند سال دیکه محبوریم برای ساخت برنامه ها سفارش به چین و کشورهای خارجی بدهیم

 

 

من خوزستان بودم اونجا با اینکه اونهمه شرکت بود ولی اوضاع برنامه نویسی فاجغه بود . تهران هم که هستم ، باز اوضاع خرابه

 

هرکی

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 hours قبل , alala گفت:

در مورد زلزله ها ولو توهم توطئه فرض بشه بحث شد قبلا. اصولا شکل و پراکندگیشون اخیرا هم خیلی زیاده و هم خیلی گسترده. اولین تهدیدی که به نظر میرسه با توجه به تاکید ما بر تونلهای زیرزمینی و بحث های شهرهای موشکی همین موارد هست. از اونجاییکه میدونیم بیشتر این تونلها به خاطر هزینه ها به شکلی اصولی مقاوم سازی نمیشند. درسته تخیلی هم به نظر برسه ولی اگر دشمن امکانش را داشته باشه استفاده از لرزه های کنترل شده در محدوده 4 تا 5 ریشتر و عمق مناسب شاید به طور هدفمند بیشترین آسیب را به این سازه های زیرزمینی بزنه ( یک گمان عامیانه است و از لحاظ علمی اطلاعی ندارم) - عمق زلزله ها معمولا 8 تا 10 کیلومتر هست.

 

از طرفی حوادث مشکوک هست ( البته با عینک شکاکانه و بدبینانه نگاه میشه ) - سال پیش یک خط انتقال فاز 16 دچار ترکیدگی شد در دیماه (اوج مصرف) تعمیرش تا 20 مهر امسال طول کشید و 5 آبان راه اندازی شد، حالا بعد از چند روز در دو کیلومتری همون نقطه دچار آسیب شده و انتقال دوباره متوقف شده.

 

توجه به این نکته است که باید مراقبت کامل کرد. دشمن (خصوصا ایالات متحده ) ابزار ( در این مورد مثلا سازه های روباتیکی ) با توجه به موقیعت پراکندگی گستردش در خلیج فارس و عمان در اختیار داره، حتی اگر در ابهای بین المللی باشه این خطوط و عبور و مرور هم داشته باشه امکانات ساده تری هم برای خرابکاری در اختیارش هست. منظور توجه به مجموع این نکات هست چون اگر تصمیمی گرفته بشه همین خرابکاریهای کوچیک میتونند کشور را مثلا در فصل سرما و بخش گاز فلج کنند.

فقط سوالی که اینجا مطرح میشه این هست که شما اصلا میدونید شهر های موشکی ایران چه مقاومتی دارند اگر در زمینه لرزه نگاری اطلاعاتی ندارید و میگید حدس و گمان در این زمینه هم از کلمه حدس و گمان استفاده کنید لطفا همین .

یا علی 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فوری / 

 

شنیده شدن صدای موشک در ماهشهر !

 

گویا سامانه مرصاد نسبت به هدفی واکنش نشون داده

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته فارس نیوز رهگیری با MIM-23 Hawk بومی انجام شده
https://www.farsnews.com/news/13980817000380/کدام-سامانه-پدافندی-پهپاد-متجاوز-را-سرنگون-کرد-مرصاد-هم-متجاوزان-را
ولی رهگیری با مرصاد 16 بیشتر همخونی داره

13980817000209_Test_NewPhotoFree.jpg

فیلم تست سامانه مرصاد 16:
https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Video/1397/08/15/13970815000622.mp4

ویرایش شده در توسط LegendaryAegis
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.