karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

هم اکنون, alala گفت:

در مورد بهانه جویی های اسراییل و مظلوم نمایی ها و دروغ هاش برای ایجاد یک تهاجم جدید نرم ( علاوه بر اقدامات دیگش ) ضد ایران در ماه های پیش رو چندین بار اخیرا تاکید شده اون هم با کلیدوآژه "حملات سایبری ایران به ما"

 

حالا در این چند روز:

حمله سایبری به بندر امام

اختلال در هسته معاملات بورس

انفجار بویلر پتروشیمی

آتش سوزی نیروگاه حرارتی تبریز

 

و احتمالا موارد بیشتری را شاهد خواهیم بود. مشخصا اقدامات حفاظتی باید چندین برابر بشه و فقط هم بحث حملات سایبری در میان نیست. خرابکاری عوامل, خرابکاری صنعتی و ... حتی به نظرم در آـش سوزیهای عمدی در ماه ها پیش رو هم میشه انتظار کشید این امر را چون در سوریه و عراق تبدیل شده به یک عامل فشار توسط قدرت های خارجی و عواملشون به نظر.

دقیقا همینطوره باید در پروتکل های حفاظتی بازنگری صورت بگیره و منافذ و نقاط ضعف پوشش داده شن...

در عرصه جنگ سخت که در سوریه با عناوین مختلف جوابی به اسرائیل نمیدیم!

امیدوارم در عرصه جنگ سایبری حداقل جواب همسطح داده بشه...

البته اگه باز نشنویم "جواب نمیدیم چون داریم در عرصه سایبر یه کارایی میکنیم که نتیجش بعدها مشخص میشه!"

ویرایش شده در توسط zAa9
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, zAa9 گفت:

دقیقا همینطوره باید در پروتکل های حفاظتی بازنگری صورت بگیره و منافذ و نقاط ضعف پوشش داده شن...

در عرصه جنگ سخت که در سوریه با عناوین مختلف جوابی به اسرائیل نمیدیم!

امیدوارم در عرصه جنگ سایبری حداقل جواب همسطح داده بشه...

البته اگه باز نشنویم "جواب نمیدیم چون داریم در عرصه سایبر یه کارایی میکنیم که نتیجش بعدها مشخص میشه!"

 

پروتکل های امنیتی البته تغییر نمی کنه چون معمولا نیروهای حراست و نیروهای فنی بر اساس رابطه معرفی و  جذب شده اند و اصولا نیازی به پاسخگویی نمی بینند .

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی با اشرار مسلح درگیر شدند که چند نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

در این درگیری مسلحانه، متاسفانه 3 نفر از مرزبانانمان به فیض والای شهادت نائل آمدند.

 

متاسفانه این مناطق دوباره شدند داغی بر دل نیروهای نظامی.

 

من نمیدونم ارتباطی با پایگاه اربیل و آمریکا داره یا خیر، تحریک مستقیم آمریکایی ها و هماهنگی بین گروهک ها و آمریکا یا خیر، خیانت دوباره بارزانی ها و حتی دخالت ترکیه و یا جرات گرفتن گروهک ها با قول حمایت از امریکایی ها که ایران با وجود پایگاه اربیل دیگه ضدشون نمیتونه عملیات انجم بده در خاک عراق یا خیر و حتی دولت جدید عراق و جوکرها و هماهنگی های امنیتی خاص در عراق و همچنین اطلاع از اینکه ایران نمیخواد فعلا با جو رسانه ای که در عراق ضد ایران جوکرها با حمایت آمریکا و سعودی ایجاد کردند عملیاتی در عراق انجام بده و ...

 

ولی این روند قابل تحمل نیست، این چندمین مورد هست که داره تبدیل به یک روند میشه، از ترور و هدف قرار دادن افسران بلندمرتبه سپاه تا مرزبانی و ناجا و ...

 

حتما باید درس درستی بهشون داد، حالا به هر نحو مقتضی. شوربختانه حتی درست به حادثه پرداخته هم نمیشه در رسانه و همین میشه اون سلبریتی احمق میاد مدتی بعد اگر از عوامل این دست حوادث کسی دستگیر و مجازات شد براش هشتگ فلان و بهمان میزنه. همین شده براشون یک پوشش رسانه ای که کسی جرات مجازاتشون را هم نخواهد داشت و تازه باعث جذب افراد بیشتری هم میتونه براشون بشه چون نهایتا بعد این همه کشتار توسط سلبریتی ها! تحویل گرفته میشند و قهرمان سازی هم از وجود کثیف تروریستشون میشه.

 

تجربه ترکیه و اصولا قبلترش توصیه های دینی/مذهبی خودمون مثل روز روشن جلوی چشممون هست: اگر باهاشون در خاک مبداشون نجنگی مجبوری در خاک خودت باهاشون بجنگی، باید در کردستان عراق به حسابشون رسید.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه این نقطه از سردشت درست مقابل جایی در خاک عراق هست که دو روز پیش ترکیه در شهر سفره در اقلیم یک خودرو با 5 سرنشین پ ک ک را هدف قرار داد و ضمن به درک واصل شدن تروریستها خساراتی هم به بیمارستان و خودروها هم وارد شد. هیچ کس نه در داخل ترکیه (فرض بگیرید یکی بخواد ذره ای حتی نفس بکشه در این رابطه، تنها شاهد تشویق و هورای انواع و اقشار مختلف مردم از سلبریتی جماعت تا سیاسیون به طور یکپارچه هستیم ) و نه در اقلیم جیکش هم درنیومد. بعد تروریستها برادر خوانده پژاک اونجا میخورند و دیگه جرات عرض اندام در ترکیه را هم ندارند و مثل وحشی ها هجوم میارند به مرزبان های بی دفاع ما در سکوت شرم آور خبری سیاسی و اجتماعی جامعه ایرانی.

 

حالا همیشه پرهیز باید کرد از خود مطلق پنداری! و همه چیز دانی، اطلاعاتی از دلایل شاید پنهان نداریم ولی اگر دلیل منطقی نداره اصلا مناسب نیست در هر حادثه اینچنینی از لفظ اشرار برای این تروریستها استفاده میشه. معنی نداره. تروریست، تروریست هست. در باز کشور مشابه ترکیه، حتی تمام سیاسیون مخالف را هم با برچسب تروریسم روانه جایی میکنند که عرب نی میندازه اینجا ما تروریسم را تقلیل میدیم به اشرار، زندانی امنیتی، زندانی سیاسی: هرگونه عضو گروهک منافقین، گروهک های تجزیه طلب، گروهکهای مزدور رژیم های دشمن به هر شکل و شمایل و تیپ و قیافه و سلاح دار و بی سلاح رسما عضو گروهک های تروریستی هستند و معنا نداره با الفاظ دیگه ای در رسانه ها ازشون نام برده بشه.

 

باید بررسی بشه حالا که انقدر گروهک ها در غرب و شمال غرب کشور فعال شدند آیا ربطی به پایگاه اربیل و چتر حماتی آمریکا داره یا خیر؟! شاید همین امر باعث میشه در استفاده از پهپادها هم مثل سابق دست نیروها باز نباشه. به هر بهانه ای هر پهپاد ایرانی را ممکنه ساقط کنند ( به دلیل وجود پایگاهشون و امنیتش ) و خب این هم از لحاظ حیثیتی و هم از لحاظ عملیاتی خوب نیست. همون موشکهای دقیق از خاک ایران بهتر هست. اگر چتر حمایتی واقعیت داشته باشه دو تا موشک دقیق (دور از پدافند پاتریوت ) به چند مقر تروریستها به صورت چراغ خاموش بخوره شاید درک کنند تروریستهای امثال پژاک ارزش حمایت ندارند.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

حالا در تازه ترین اقدام برخی از اعضای پارلمان اروپا طی نامه ای به وزیر دادگستری کشور دانمارک؛ خواستار آزادی سه نفر از اعضای گروهک تروریستی موسوم به «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» در کشور دانمارک شدند.

در نامه این افراد آمده است: اعضای حرکه النضال به اشتباه!! متهم به جاسوسی برای عربستان سعودی شدند.

بر اساس اطلاعات موجود این افراد مدعی شده اند: افراد دستگیر شده تروریست نبوده و نه برای عربستان و نه هیچ کشور دیگری جاسوسی نکرده و فقط فعالانی هستند که خواستار استقلال منطقه خود می باشند.

این در حالی است که این نامه توسط یکی از اعضای پارلمان اروپا به نام فولویو مارتوسیلو (Fulvio Martusciello) به وزیر دادگستری دانمارک داده شده است.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که این عضو پارلمان اروپا در آخرین نشست گروهک حرکه النضال العربی الاحواز در مقر اتحادیه اروپا حضور داشته است.

مارتوسیلو تبعه ایتالیایی و فارغ التحصیل رشته حقوق بوده و به عنوان رئیس هیأت روابط دانشگاه ناپل انتخاب شده است.

یکی از نکات مهم در خصوص این عضو پارلمان اروپا این است که وی در 16 اکتبر 2014 به عنوان رییس هیات روابط بین اسرائیل و اروپا انتخاب شده است.

اما این تمام سابقه مارتوسیلو نیست بلکه وی یکی از اعضای حزب FORZA در ایتالیا بوده و در سال 2015 در خصوص قراردادی مربوط به نگهداری شبکه آب در منطقه‌ای از ایتالیا مظنون به همکاری با مافیا شده است.

 

افراد بیگناهی که خواستار تنها استقلال(!) منطقه خود هستند؟! با حمله مسلحانه و ترور و تیراندازی به مراکز نظامی خواهان استقلال(!) هستند! منافقین و گروهک های تروریستی خوب اروپا را به فساد الوده کردند با پولهای سعودی. هر جایی برای خودشون یک گنگ و گروه سیاستمدار کارچاق کن دارند.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

رئیس دادگاه در ادامه از متهم زم پرسید: توانا محمدی را می‌شناسید؟ در چه زمینه‌ای با او همکاری داشته‌ای؟ اظهاراتی علیه شما دارد؟
متهم پاسخ داد: بله می‌شناسم.

قاضی از مأموران خواست توانا محمدی را به دادگاه بیاورند.

پس از حضور توانا محمدی در دادگاه قاضی صلواتی از او خواست خود را معرفی کند.

محمدی ضمن معرفی خود گفت: توانا محمدی هستم. متولد ۲ تیر ۷۴ و مدیر فنی رسانه ضد انقلاب و معاند آمدنیوز. با احتساب مدتی که حبس هستم حدود ۵ سال است که با روح الله زم و آمدنیوز در ارتباط بوده‌ام و همکاری‌های زیادی داشته‌ایم.

رئیس جلسه دادگاه از توانا محمدی خواست همکاری‌های خود با متهم زم را شرح دهد.

محمدی در پاسخ گفت: از مهم‌ترین مسائل قضیه موشک بود. من راکت‌های کوچکی را برای درست کرده بودم.
روح الله زم به من پیشنهاد داد یک سری مکان‌های حساس کشور را بزنم.

وی ادامه داد: به دستور روح الله زم قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به صورت پایلوت ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جاها ۲ میلیون دلار دریافت کنم.

 

حالا اسامی را هم رها کنیم که موشک هست یا بمب دستی ولی در همین آبان اگر فقط قدرت آتش ( بمبهای دستی و گروه های آتش زا که در دسته جات یکی دو نفره به پمپ بنزین ها و بانکها و مراکز تجاری و ماشینها حمله میکردند و در کسری از ثانیه با به اتش کشیدن وسیع فرار میکردند ) این دسته جات هماهنگ را در آمریکا شاهد بودیم الان نصف آمریکا داشت تو اتیش میسوخت. بندگان خدا رفتند تو نمایشگاه ماشین برای اینکه یه ماشین را اتیش بزنند ده نفر با صرف پنجاه ساعت زمان یک کاغذ را اتیش میزنند تازه تا یک ماشین اتیش بگیره. یا در خیابون و ماشین پلیسها که انگار یک فندک هم بینشون نیست که برای اتیش زدن یک ماشین این همه زحمت بکشند!

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آتش سوزی در پالایشگاه تهران مهار شد

حمیدرضا جعفری، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران گفت: در یکی از واحد‌های پالایشگاه تهران امروز بر اثر نشت بنزین به بیرون وشعله‌ور شدن آن متاسفانه یکی از همکاران واحد بهره برداری که در جوار تجهیزات مربوطه بود دچار سوختگی شد و متاسفانه فوت کرد.

وی افزود: در این حادثه دیگر همکار ما درحال درمان سرپایی و وضعیت عمومی وی مساعد است.

 

جعفری بیان کرد: آتش سوزی این واحد پالایشگاه تهران به سرعت مهار شده و وقفه‌ای در تولید ایجاد نکرده است و پرسنل پالایشگاه هم اکنون در حال بررسی شرایط ایمنی واحد هستند تا پس از اطمینان کامل بلافاصله در مدار تولید قرار گیرد.

به گفته وی این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به وقوع پیوست.

 

 

آتش سوزی در انبارهای شرکت فولاد خوزستان

ابراهیم قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت حدود ۱۳:۳۰ امروز بخشی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان دچار آتش سوزی شد که بلافاصله خودروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی اظهارداشت: این آتش سوزی همچنان در بخش‌هایی از انبارهای این شرکت ادامه دارد که ماموران در تلاش هستند از سرایت آتش به سایر بخش‌های این شرکت جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این آتش سوزی در نزدیکی در شماره چهار شرکت فولاد خوزستان رخ داده و سازمان آتش نشانی اهواز با هفت خودرو و شرکت فولاد با هفت خودروی آتش نشان در حال مهار آتش هستند.

 

https://media.khabaronline.ir/d/2020/06/03/0/5403128.mp4

-------------------

 

آتش سوزی در چیتگر، آتش سوزی در جنگل ها، آتش سوزی در مراتع و کوه های اطراف کلان شهرها..

نشانه های خوبی نیستن.

ویرایش شده در توسط shirazz
خبر جدید آتش سوزی
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاک شود

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به قول دوستمون در استاتوس چون هزینه خرابکاری در ایران پایین اومده شاهد چنین حوادثی هستیم که بعضا دقیقا مصداق جنایت هستند. خصوصا مراتع طبیعی و جنگلها که مشخصا در برخی مناطق جنوب و غرب عمدی اون هم بر اساس غرض هستند. بماند مراکز صنعتی و پارکهای جنگلی و جدیدا اراضی کشاورزی.

 

راه حلش ورود جدی نهادهای اطلاعاتی است و رسیدن به سرشاخه ها و عوامل مزدور پیاده نظام و برگزاری یک دادگاه مفصل علنی و یک حکم برابر با جنایات صورت گرفته ( علاوه بر هزینه های مادی بر کشور هزینه های معنوی و زیان تاریخی و طبیعی به مردم و اجتماع هم هست ) تا درس عبرتی بشه برای باقی مزدوران که حالا به هر دلیلی ( از سرگرمی و احساس هیجان تا برعندازی و دشمنی و خیانت و ... ) اقدام میکنند.

 

اقدامات پیشگیرانه و پسا واقعه هم که توسط مسئولان و حتی مردم باید با شدت و قدرت ادامه پیدا کنه و رسانه ها و مسئولان هم از این همه محافظه کاری دست بردارند و به تقبیح صریح خرابکاری بپردازند.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بگیر و ببند نتیجه ای داشت که باید در طول قرن ها در ایران جواب می داد. خوشمون بیاد یا بدمون ما در زمینه فرهنگ سازی کاری نکردیم وگرنه انسان باید خیلی بیمار باشه که موهبتی الهی که میشه ازش بهره بگیره و حالشو خوب کنه  رو اینطور به آتیش بکشه و ککش نگزه و این مربوط به همه ایرا هس و نه جنوب و غرب. طبیعت دوستی چیزی نیست که به جز شعار و درخت کاری نمایشی کاری براش کرده باشیم. همین پروفسور روازاده و توصیه هاش در نابود کردن درختان کاج که پاسخی رو هم به دنبال نداشت صداش خیلی بلندتر از دستگاه های عریض و طویلی هستند که فقط در شعار ادعای فرهنگ سازی داشته و در عمل بازدهی ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
25 minutes قبل , aminf14 گفت:

اگه بگیر و ببند نتیجه ای داشت که باید در طول قرن ها در ایران جواب می داد. خوشمون بیاد یا بدمون ما در زمینه فرهنگ سازی کاری نکردیم وگرنه انسان باید خیلی بیمار باشه که موهبتی الهی که میشه ازش بهره بگیره و حالشو خوب کنه  رو اینطور به آتیش بکشه و ککش نگزه و این مربوط به همه ایرا هس و نه جنوب و غرب. طبیعت دوستی چیزی نیست که به جز شعار و درخت کاری نمایشی کاری براش کرده باشیم. همین پروفسور روازاده و توصیه هاش در نابود کردن درختان کاج که پاسخی رو هم به دنبال نداشت صداش خیلی بلندتر از دستگاه های عریض و طویلی هستند که فقط در شعار ادعای فرهنگ سازی داشته و در عمل بازدهی ندارند.

اینا موارد بلند مدته فرهنگ سازی هم که دیگه از تلوزیون تا کتابای اول دبستان از اهمیت درخت و... گفتن چیزی که هست این افراد عامل تعصب و دشمنی بشدت چشمشون رو کور کرده و تنها عامل بازدارنده شون اینه که هزینه بر باشه این موارد و خیلی عامل آموزش درش موثر نیس چون اصلا فرد هدف تصمیماتش بر اساس عقل نیست و فکر خودشم نیست

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , saeed55338 گفت:

اینا موارد بلند مدته فرهنگ سازی هم که دیگه از تلوزیون تا کتابای اول دبستان از اهمیت درخت و... گفتن چیزی که هست این افراد عامل تعصب و دشمنی بشدت چشمشون رو کور کرده و تنها عامل بازدارنده شون اینه که هزینه بر باشه این موارد و خیلی عامل آموزش درش موثر نیس چون اصلا فرد هدف تصمیماتش بر اساس عقل نیست و فکر خودشم نیست

فرهنگ سازی در بلندمدت همیشه چاره است. دوما برای همین فرهنگ سازی تسهیلاتی داده شود مثل دادن درخت میوه رایگان برای کاشت در حیاط یا فضای سبز، ایجاد کمربند سبز، اختصاص بهره گیری از  امکانات منطقه زیستی بهبود یافته سازه به افراد دخیل در آن. شما میل به ساختن فضای سبز در ایران را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه بفرمایید

در ثانی تعصب از عدم آگاهی و بی اطلاعی و همین امر از فقدان توجه و آموزش و خیلی مشکلات دیگر نشات می گیرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بحث اصلا مربوط به فرهنگ نیست. بحث مربوط به گروهک ها و تررویستهاست که عمده فعالیتشون در جنوب غرب این سالها تشدید شده. گروهک های تجزیه طلب به خاطر اهدافشون مردم را تکه تکه میکردند جنگل و مرتع و انبار که بماند، بدترش را هم با دستور اربابانشون انجام میدند مطمئن باشید. همین الان بعد از اتش ( به نظر زدن ) جنگلها و مراتع بهبهان و کرخه و خائیز و اهواز و ... حالا هم جنگلهای اندیکا را دچار کردند.

 

اصولا ما با یک بحث برنامه ریزی شده خرابکارانه هدفمند طرف هستیم نه اتیش بازی چهار تا پسر بچه و ادم بی فرهنگ و نادان. برای همین هم باید با توجه به ماهیت اقدام و خرابکرای پیش بینی و عمل کرد. تابستان پیش رو قطعا برنامه های دیگه ای هم دارند در کنار تشدید فشارها. دیروز سردار پاکپور گفتند که اطلاع موثق هست امریکا از شروع سال جدید به تروریستهای خصوصا غرب کشور ماموریت داده که اقداماتشون را تشدید کنند والا از حمایت خبری نیست و حتی داره تجهیزشون میکنه برای عملیات در موقعیت های خاصی که ممکنه رخ بده.

 

ما با یک هجمه تمام عیار چند وجهی طرف هستیم. بسیار جدی و جنایتکارانه البته که هر عملی را در هر سطحی مجاز میدونه برای به زانو دراوردن کشور. هم سطح این تهدیدات و برنامه ها باید عمل کرد. دیروز سردار پاکپور در حوزه خودشون گفتند هر اقدامی در همون سطح پاسخ میگیره (آشکار یا پنهان ) در باقی موارد هم هم باید پاسخ متناسب داشته باشیم و هم پیشگیرانه و هم کیفرانه.

 

پ ن: فقط این نیست، مدتیه مثل حوادث دو سال پیش خرابکاری در خصوصا تاسیسات آب و برخی تاسیسات دیگه هم در خبرها گفته میشه ازش. یادمون نمیره در مورد آب خرمشهر و آبادان حالا خیلی گسترده بهش پرداخته نشد در چند مورد تاسیسات آب محدود و خطوط لوله را با خرابکاری صدمه زدند تا بحران آب وضعیت بدتری به خودش بگیره.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 minutes قبل , aminf14 گفت:

فرهنگ سازی در بلندمدت همیشه چاره است. دوما برای همین فرهنگ سازی تسهیلاتی داده شود مثل دادن درخت میوه رایگان برای کاشت در حیاط یا فضای سبز، ایجاد کمربند سبز، اختصاص بهره گیری از  امکانات منطقه زیستی بهبود یافته سازه به افراد دخیل در آن. شما میل به ساختن فضای سبز در ایران را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه بفرمایید

در ثانی تعصب از عدم آگاهی و بی اطلاعی و همین امر از فقدان توجه و آموزش و خیلی مشکلات دیگر نشات می گیرد

برادر این موارد که میگید حداقل هرساله در شهرما اجرا میشه توسط منابع طبیعی حتی خبر دارم کلاس برای کشاورزان میزارن من باب اهمیت درخت چیزی که هست فرض کنید من آموزش رو دادم شخص هم پذیرفته و یاد داره ولی وقتی میخواد از این طریق به نظام ضربه بزنه براش اهمیتی داره باقی موارد؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیدونم شاید من از این فعالیت های تررویستی که دوستان فرمایش می کنند باخبر نیستم و شاید دوستان از شرایط غرب که من ساکنشم.

کمربند سبز طبیعت در هر منطقه ای یه مزیته و ما باید در حفظ اون بکوشیم حالا چه در جنوب، چه غرب، چه شرق و چه شمال که این مزیتش متاسفانه داره از بین میره

مشکل اصلی  رو من گفتم و کمی بازترش میکنم

میشه پارک های جنگلی عظیمی با کمک مردم ساخت و خود مردم از خدماتش بهره ببرن

میشه ورای این اطلاع رسانی شعاری کار رو بر مبنای علاقه انجام داد تا تاثیرش بیشتر شه

حتی میشه خیلی مجازات ها رو بجای تحمل حبس به خدمت در طبیعت و یا کارهای اجتماعی و پاکسازی در محیط انجام داد

میشه حمایت های بیشتر و بهتری از طبیعت بانان و جنگل بانان کرد که با حداقل درامد و امنیت چه در شغل و چه در برخورد با افراد مزاحم مواجه هستند

ما در همین اجتماع زندگی می کنیم

در اجتماعی که در خیلی جاها آتیش می افروزیم و بعد کباب یا استفادمون اون رو خاموش نمی کنیم و احترام به طبیعت در ما نهادینه نیست

در اجتماعی هستیم که خیلی جاها فروش درخت وسیله درامد زایی شده و حتی در تلویزیون هم در مورد کاشت و بعد فروش جنگل تبلیغ میشه و به عنوان کارافرینی ازش یاد میشه

میل به آنتی سوشیال بودن یا ضد طبیعت بودن چیزی نیست که یهویی پیش بیاد و ذره ذره در فرد ایجاد میشه مثل  خیلی از گناهان

اگر با دیده تامل بنگریم خیلی تهدیدها در بطن خود یه فرصت است برای اصلاح امور. اگر این اقدام ناپسند یک اعتراض خاموش هست به دنبال اصلاح امور باشیم تا سوزاندن پیش نیاید چه جنگل سوزی و چه خود سوزی!

 

 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.