karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

گرگ صفتی و غرق شدن در جوی بودن واقعیت زمان ماست ولی اینکه این روند رو مطلوب یا رویه ای بدونیم که در اون طی طریق کنیم کاملا یاوه و بیهوده است. ماهیت زندگی بشری خلاصه شده در حقیقت گرایی و اخلاق، اینکه شرایط دنیا از قانون جنگل پیروی کنه و دوره گرگ ها باشه که تا یکی چشماشو بست بقیه اونو بدرن چه امیدی بهش هست؟ اینچنین دنیایی یا زندگی چه ارزشی داره؟ عاقبت اون سیاست مداری اوایل اسلام به بدبختی و گریز مردم از حکومت های تئوکراتیک انجامید ولی آیا  اگر حکومت مولاعلی به جای 5 سال، 50 سال برقرار میموند، یا اگر مولای متقیان دیدی گسترده و نگاهی ورای این دیدهای سطحی رقبا  و الگویی از یک زندگی برتر در همه زمینه ها رو به جهانیان نشون می داد، ما راهی واقعی و عملی برای زندگی درست رو نمی داشتیم ؟ حقیقت وجود آدمی غرق شدن در این منجلاب کنونی نیست. اگه حکومت ما نهایتش چیزی در حد ساسانیان یا حکومت عباسیان باشه دیگه بودن یا نبودنش چه فرقی داره؟

راه حکومت فقط از معبر قلع و قمع کردن دیدگاه های ناسازگار و مخالف ( و نه لزوما دشمنانش ) اه؟

این حکومت فقط از طریق صدور انقلاب (اونم فقط شعاری و نه عملی) و باز کردن دست خودمون از اول انقلاب و دشمن تراشی های بی پایان می گذره؟

پاسخ من منفیه

ما می تونیم به مانند مالزی و ژاپن باشیم که استقلال  و موفقیت و نشون دادن یه زندگی برتر رو به بقیه کشورها نشون بدن و خیلی ها خواستار اون روش ها باشند

شرایط ما الان طوریه ما خودمون حق مطلق می پنداریم و اجبار داریم که همه رو به این مسیر بیاریم نه دنیا پشتمونه و نه حتی انسجام داخلی داریم چون نمیشه در دنیا فقط یک دید وجود داشته باشه و بقیه کلا سکوت کنند. به زور و حتی با هزینه گزاف نه حتی رایگان میخواهیم چیزی که داریم رو به همه بدیم و همون رو هم کسی خواستارش نیست.

در نهایت قرار نیست ما ساده لوح و سیبل هجوم دشمنان و در یک کلام گوسفند باشیم ولی نباید گرگ هم باشیم!

ما انسانیم و باید روزی انسانی و بر مبنای اخلاق زندگی دسته جمعی داشته باشیم.

 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توییتر منتسب به سفیر ایران در ونزوئلا خبر رسانه‌های آمریکایی درباره توقیف چهار کشتی حامل سوخت ایران را تکذیب کرد:
ترامپ⁩ تروريست نمي تواند حقارت و شكست خود در برابر ملت بزرگ ايران را با تبليغات دروغين جبران كند

 

http://uupload.ir/files/40ly_img_20200814_050555_620.jpg

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , alavi373 گفت:

توییتر منتسب به سفیر ایران در ونزوئلا خبر رسانه‌های آمریکایی درباره توقیف چهار کشتی حامل سوخت ایران را تکذیب کرد:
ترامپ⁩ تروريست نمي تواند حقارت و شكست خود در برابر ملت بزرگ ايران را با تبليغات دروغين جبران كند

 

http://uupload.ir/files/40ly_img_20200814_050555_620.jpg

 

 هر چیزی را مسولین ایرانی قویا تکذیب کردند و در حین تکذیب در مورد غربی ها و شکست و دشمنیشون بدگویی کردند ، بدونید کاملا حقیقت داره ...

 

اصولا اکثریت مسئولین ، مردم ایران رو آدم حساب نمی کنند که بخواهندد چیزی رو براشون توضیح بدهند مگر اینکه یک شکستی حاصل شده باشه و نتونند با سکوت ازش بگذرند ، در چنین مواقعی بدون مقدمه شروع به تکذیب می کنند ...

 

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاک شود

ای آن کسی که منفی دادی ، اگر مطلبم رو پیش از ویرایش و حذف خوندی و مخالفی ، دلیلت رو برام در خصوصی بفرست ... اگر نه هم بدون که نظراتم حتی برای خودم هم زیادی تلخ شدند و ترجیح دادم تلخیش رو نزد خودم نگه دارم ...

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
off topic
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , alavi373 گفت:

توییتر منتسب به سفیر ایران در ونزوئلا خبر رسانه‌های آمریکایی درباره:
ترامپ⁩ تروريست نمي تواند حقارت و شكست خود در برابر ملت بزرگ ايران را با تبليغات دروغين جبران كند

 

http://uupload.ir/files/40ly_img_20200814_050555_620.jpg

 

 

مشکل اینجاست. الان دقیقا از این متن سفیر چطور تیتر: " توقیف چهار کشتی حامل سوخت ایران را تکذیب کرد" در اومده؟ سفیر کجا حرف از تکذیب کشتی ای که حامل سوخت ایران بوده زده؟

 

رسانه آمریکایی بوضوح تیتر زده "نفت کش ایرانی" بعد سفیر هم تکذیب کرده گفته هیچ "نفت کش ایرانی" توقیف نشده. هیچ حرفی هم از محمولش نزده. ( حالا ممکنه نقد کنیم بگیم بهتر بود سفیر ایران علاوه بر تکذیب تیتر دروغ رسانه آمریکایی که خب مشخصا مفهوم دیگه ای داره، روشنگری هم میکرد ولی خب وقتی کشتی اجاره میشه و پرچم هم تعویض و تازه این محموله ها بر خلاف قبلیها همشون چراغ خاموش حرکت میکردند یعنی از ابتدا بر خلاف قبلیها هدف پنهان کاری بود. )

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیشب تروریستها یک سروان پاسدار دیگه را در منطقه سردشت و بوکان به شهادت رسوندند.  میشه حدس های دیگه ای هم داشت. ترکها نفوذ دارند در منطقه شمال غرب هم بین اقلیم و ساکنانش و هم ترکمن ها و هم حتی شاید ارتباط با گروهک های تروریستی خاص داخل ایران. هر وقت ترکها شدت عمل به خرج میدند در عراق و یک جنجالی به پا میشه در ایران یک ترور یا اتفاقی رخ میده در اون منطقه. یک فرض هست ولی آیا میشه ترکها را دخیل دونست تا در شوری ماجرا ایران را هم وارد معرکه کنه تا حساسیت ها را تقسیم کنه و مثلا واکنش ها در عراق فقط  به سمت خودش نباشه؟ یعنی وادار کردن ایران به پاسخ به گروهک های کرد در زمانی که ترکیه بهش نیاز داره.

 

با این نکته مهم که این بار هم به نظر مثل اکثر موارد قبلی یک ترور هدفمند بوده نه درگیری. چیزی که نمونش را خصوصا در آذربایجان غربی ( نه کردستان ) زیاد دیدیم این چند وقت.

 

پ ن: آذری های ایران معمولا هیچوقت به سمت تروریسم نرفتند. امیدوارم جریان متعصب پان ترکیسم و جریان شاید تشکیل یافته توسط سازمان های اطلاعاتی عبری/ترکی/آذری در اطراف ما کسی را جذب نکرده باشند که در سناریویی که بالا گفتم در نقش طرف سوم بازی کنند ضد ایران.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حقیقتش ویژگی های جمعیتی اقلیم سردشت مشخصه و شاید نشه این ترور رو به گردن نژاد یا گعده ی دیگری انداخت و همون رویه همیشگی حاکمه. ترور همیشه محکومه چون پست ترین راه ابراز عقایده. اگر چه دوستان با علل این کشمکش های مرزی آشنا هستند ولی برای یادآوری چند خطی رو عرض میکنم: گهده های کردی مختلفی وجود داره از احزاب سیاسی دموکراتیک تا گروه های شبه نظامی و بهتر بگیم شبه تروریستی. هدف تمامی این گروه ها تشکیل کشور کردستان یا بهتر بگیم شکل سکولار و ملی گرای ایران زمین در یک اقلیم دیگر با مردمانی با نژاد آریاییه. در جایی که کشورهای عرب زبان یا ترک نژاد این جمعیت رو در خودش محصور کرده تشکیل کشوری با نژاد اکثریت یکسان با مردمان ایران زمین نمی تونهاز نظر تئوری بالذات بد باشه بقول یک کرد: هرجا کرد باشد آنجا ایران است ولی در عمل یک سری پیچیدگی ها در این مورد وجود دارد:

1) اولا کردها از قدیم دچار اغتشاش بودند و دیدگاههای مختلف و متضادی در بین اونها وجود داشت از دید وحدت طلبانه بر مبنای دنیای اسلام جلال طالبانی  تا رویه تفرقه افکنانه مسعود بارزانی و بعضا گروه های دیگر. جلال طالبی جمله جالبی داشت که  ما حکومت مستقل تشکیل بدیم اگر ایران، عراق و ترکیه مرزهاشونو بر ما ببندن کار ما تمومه. با ترکیه که سر سازگاری وجود نداره و تجربه تلخ دیکتاتوری صدام حسین دید اونها رو منطقی جلوه میده ولی ایران چرا؟ ما خیلی مواقع از کردهای خارج از ایران حمایت کردیم. بهترین متحد بالقوه برای اونها ایرانه و بس. واقعا امید بستن به ایالات متحده که کارش از استعمار گذشته و به استحمار رسیده نشان از خامی و نپختگی داره، امیدوارم کردها خیال نکنن با حمایت آمریکا کشوری نظیر اسرائیل تشکیل میدن بلکه با این وضع داخلی کردها و سرناسازگاری با تمام همسایگان سرنوشت تلخ فلسطین و از کف دادن همین حداقل ها در انتظار اونهاست.

2) به ظاهر دید سکولار و ملی گرایانه در بین کردها وجود داره ولی منصفانه ببینیم اتفاقا دوری اونها از حکومت ایران مسئله تکیه بر ملی گرایی نیست بلکه تفاوت مذهبیه. البته کردها همگی سنی مذهب نیستند و جمعیت عظیمی از اونها اهل حق و حتی شیعه هستند به مانند استان های کرمانشاه و ایلام. ولی رویکرد اونها به سمت کشورهای سنی مذهب از جمله عربستان و... است. پس اونها با اینکه داعیه جدایی بر مبنای مذهب ندارند ولی در واقع این رویکردشون باعث جدایی از ما شده. 

3) حال میخوان کشور تشکیل بدن با هر مذهب و دیدگاهی خب تشکیل بدن ولی واقعا اراده شو دارن؟ در عراق که 24 ساعت نتونستن در مقابل حکومت وقت مقاومت کنند ، در سوریه هم علی رغم مقاومت خوبشون ولی باز چوب نداشتن متحد و ناسازگار بودنشونو خوردن و با هر کیفیتی برخوردشون با حکومت اردوغان نتیجه ای جز شکست نداشت. در مقابل به وقت تنگنا به سمت ایران رو میارن، مگر زمانی که در مقابل داعش نمیتونستن مقاومت کنن و مسعود بارزانی از ایران درخواست کمک کرد ما به تفاوت دیدگاه هامون فکر کردیم؟ جواب منفیه و قاسم سلیمانی با کمک نیروهای ایرانی از سقوط کردستان عراق و بسط داعش جلوگیری کرد. نیازه کردها کمی از دید فانتزی شون فاصله بگیرن و به واقع گرایی جلال طالبانی برگردن تا بتونن به حقوق خودشون برسن و این حقوق لزوم از کانال جدایی طلبی و تشکیل کانتون های به مانند اسپانیای زمان فرانکو نیست.

4) حکومت ایران نشون داده که با ترکیه در مقابله با کردها متحده و من با این رویکرد مخالفم ولی جوابش ترور کور نیست. نمیشه تا فردی مارو نجات داد ازش سپاس گذار باشیم و تا اندیشه مخالف ما داشت در فکر حذفش باشیم. اون پاسدار ترور شده از جنس قاسم سلیمانی بود و اندیشه اش از جنس همون اندیشه. با این رویکرد فردا روزی باز نیازی پیش اومد میشه دوباره درخواست کمک از ایران رو داشته باشن؟ به نظرم نه چون جواب کمک این ناسپاسی نیست. کردها بعد از فوت مام جلال طالبانی به اغتشاش عجیبی رسیدند و چندین آوای مختلف و ناهماهنگ دارند و از این رو نمیشه حکومتی روی اتحاد با اونها حساب کنه و وارد داد و ستدهای دو طرفه با اونها بشه، جدای از این تناقض های رفتاری زیادی در رفتار اونها وجود داره. اگه ترکیه اینقدر در نظر اونها بده چرا بزرگترین شریک تجاری اونها شده که کلی داد و ستد باهاش دارن؟ 

5) ترک ها و عرب ها که دربست تحت نفوذ استعمارگران خارجی ان. استعمارگران اگر دخالتی دارند از سر دلسوزی نیست بلکه فقط به دنبال منافع از طریق پیدا کردن بازارهایی برای کالاها و سلاح هاشون هستند. امدوارم کردها وارد این بازی ها و اینکه مرید کشورهایی استعمارگر باشن، نشن. اگه دلسوزی از جانب این دول استعمارگر وجود داشت که اینقدر خاورمیانه بعد عثمانی بد ترسیم نمیشد که در هر کشوری چندین نژاد و عقیده متضاد وجود داشته باشن که بعدا به جون هم بیفتن. این معجون عجیب و غریب رو خودخواهی و لجبازی سیاسی تکمیل می کنه. در مقابل تساهل و انعطاف فکری از این مشکلات کم میکنه و به هم گرایی کشورهای مسلمان خاورمیانه اضافه.

 

ویرایش شده در توسط aminf14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

3) حال میخوان کشور تشکیل بدن با هر مذهب و دیدگاهی خب تشکیل بدن ولی واقعا اراده شو دارن؟ در عراق که 24 ساعت نتونستن در مقابل حکومت وقت مقاومت کنند ، در سوریه هم علی رغم مقاومت خوبشون ولی باز چوب نداشتن متحد و ناسازگار بودنشونو خوردن و با هر کیفیتی برخوردشون با حکومت اردوغان نتیجه ای جز شکست نداشت. در مقابل به وقت تنگنا به سمت ایران رو میارن، مگر زمانی که در مقابل داعش نمیتونستن مقاومت کنن و مسعود بارزانی از ایران درخواست کمک کرد ما به تفاوت دیدگاه هامون فکر کردیم؟ جواب منفیه و قاسم سلیمانی با کمک نیروهای ایرانی از سقوط کردستان عراق و بسط داعش جلوگیری کرد. نیازه کردها کمی از دید فانتزی شون فاصله بگیرن و به واقع گرایی جلال طالبانی برگردن تا بتونن به حقوق خودشون برسن و این حقوق لزوم از کانال جدایی طلبی و تشکیل کانتون های به مانند اسپانیای زمان فرانکو نیست.

 

گاهی اوقات باید بگذاری یک قوم دچار مصیبت بشه ، بعد که حسابی در مصیبت غرق شد ، با جار و جنال و مستند سازی کمکشون کنی تا هر زمان ادعا کردند همون مستندات و فیلم های کمک کردن رو بکوبی توی دهنشون ... متاسفانه سیاستی وجود نداره و بدون اینکه کردها حتی به صورت علنی درخواست کمک به ما بدهند ما رفتیم و کمک کردیم ...... چقدر این سیاست خارجی ج.ا فاجعه بار هست که کمک کردن ها و هزینه کردن ها از جیب ملت ایران بدون چشم داشت انجام می شه و هیچ بازخوردی برای ملت ایران نداره ...

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خب طبق سخنان زنگنه این چهار کشتی ایرانی نبودند و محموله هم مال ایران نبوده بلکه محموله ی فروخته شده(فوب) از ایران به ونزوئلا بوده که آمریکا توقیف کرده. 

 

اگر چه نه کشتی و نه محموله هیچ کدوم مال ایران نبوده ولی در تجارت ایران تاثیر میگذاره و خریداران نفت ایران را تهدید میکنه که باید پاسخ مورد نظر داده بشه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , mehdipersian گفت:

خب طبق سخنان زنگنه این چهار کشتی ایرانی نبودند و محموله هم مال ایران نبوده بلکه محموله ی فروخته شده(فوب) از ایران به ونزوئلا بوده که آمریکا توقیف کرده. 

 

اگر چه نه کشتی و نه محموله هیچ کدوم مال ایران نبوده ولی در تجارت ایران تاثیر میگذاره و خریداران نفت ایران را تهدید میکنه که باید پاسخ مورد نظر داده بشه

 

به نظرم نقدا فعلا ایران یک محموله دیگه با کشتی های خودش بفرسته. درسته ریسک جدیدی هست و بعد از سنجیدن کامل همه جوانب و اطلاعات باید صورت بپذیره ولی اگر به سلامت به مقصد برسند تاثیر روانی این موضوع ضد ایران را کم خواهند کرد.

 

ولی در مورد تاثیری که بر اقتصاد پنهان ایران(دور زدن تحریمها) میزاره خب درسته ونزوئلا به عنوان کشور ممنوعه اعلام شده و محموله هم ذیل این عنوان توقیف شده ولی اگر این بسط پیدا بکنه به ممنوعیت صادرات محموله های ایرانی (همین حالا هم تاثیر خودش را خواهد گذاشت هرچند مشتریان ایرانی ریسک معامله با ایران را میدونند) خب کار برای خود ما سخت تر میشه. در این مورد باید پاسخ متناسبی یافت که این چرخه تکرار نشه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چندباری در تاپیک اشاره شده که بحث کوله بری با زیرکی و منافع برخی قاچاقچیان بزرگ و گروه های ترویستی آگاهانه و برخی سلبریتیها و به ظاهر عدالتخواهان انشاء الله که ناآگاهنه بخشیش به بیراهه رفته. در سالهای اخیر مرزبانی با وجود مشقتهای فراوان برای کوله بران مسیر تعیین کرده و در مسیرهای مشخص هرچند فعالیتوشن قاچاق محسوب میشه و با تغییر رویکرد ابتدایی اتفاقا کارتلهای بزرگی هم پشت سرش هستند ولی باز باهاشون کنار اومده و اجازه صادر شده اما در مسیرهایی که مشخص باشه و مرز را به سان پیک نیک از هر جایی که دوست دارند مورد تجاوز قرار ندند، به دلایل کاملا روشن. اولا اینکه به هر حال حریم مرزها حفظ بشه، ثانیا متجاوز و گروهک های تروریستی که در اون مناطق به وفور و مسلح چهل سال هست حضور دارند از این عبور و مرور غیرقانونی سوء استفاده نکنند و ثالثا بار ولو قاچاق هم باشه ولی مشخص باشه که اسلحه و بمب و کالاهای ممنوعه نباشه.

 

ولی باز میبینیم قاچاقچیان و گرهکها با وعده پول بیشتر وسوسه میکنند افراد را و از همه بهتر جدیدا بچه های کم سن و سال را به خدمت میگیرند که یک تیر با دو نشان بزنند، اگر مرزبانی ملاحظه به خرج داد که سلاح و محموله هاشون به مقصد میرسه و اگر مقابله کرد و درگیری رخ داد باز هم با جلو انداختن سلبریتیها و چند گزیده عدالتخواه  از جنازه یا تصاویر خاص بهره خودشون را خواهند برد برای فشار بر مرزبانی و کشور.

 

این یک نمونه کوچیک هست برای امروز مثلا:

 

13990708000609_Test_PhotoN.jpg

 

نقل قول

پس از تلاش چند روزه و کمین‌های شبانه‌روزی، طرح‌ریزی و انجام عملیات‌های اطلاعاتی، مرزداران هنگ مرزی قصرشیرین موفق به کشف و ضبط یک کوله حاوی ۹ قبضه سلاح جنگی کلت کمری به همراه ۱۸ تیغه خشاب کلت و ۹ عدد جلد سلاح شدند.

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, alala گفت:

چندباری در تاپیک اشاره شده که بحث کوله بری با زیرکی و منافع برخی قاچاقچیان بزرگ و گروه های ترویستی آگاهانه و برخی سلبریتیها و به ظاهر عدالتخواهان انشاء الله که ناآگاهنه بخشیش به بیراهه رفته. در سالهای اخیر مرزبانی با وجود مشقتهای فراوان برای کوله بران مسیر تعیین کرده و در مسیرهای مشخص هرچند فعالیتوشن قاچاق محسوب میشه و با تغییر رویکرد ابتدایی اتفاقا کارتلهای بزرگی هم پشت سرش هستند ولی باز باهاشون کنار اومده و اجازه صادر شده اما در مسیرهایی که مشخص باشه و مرز را به سان پیک نیک از هر جایی که دوست دارند مورد تجاوز قرار ندند، به دلایل کاملا روشن. اولا اینکه به هر حال حریم مرزها حفظ بشه، ثانیا متجاوز و گروهک های تروریستی که در اون مناطق به وفور و مسلح چهل سال هست حضور دارند از این عبور و مرور غیرقانونی سوء استفاده نکنند و ثالثا بار ولو قاچاق هم باشه ولی مشخص باشه که اسلحه و بمب و کالاهای ممنوعه نباشه.

 

ولی باز میبینیم قاچاقچیان و گرهکها با وعده پول بیشتر وسوسه میکنند افراد را و از همه بهتر جدیدا بچه های کم سن و سال را به خدمت میگیرند که یک تیر با دو نشان بزنند، اگر مرزبانی ملاحظه به خرج داد که سلاح و محموله هاشون به مقصد میرسه و اگر مقابله کرد و درگیری رخ داد باز هم با جلو انداختن سلبریتیها و چند گزیده عدالتخواه  از جنازه یا تصاویر خاص بهره خودشون را خواهند برد برای فشار بر مرزبانی و کشور.

 

این یک نمونه کوچیک هست برای امروز مثلا:

 

13990708000609_Test_PhotoN.jpg

 

 

اکثر این‌تسلیحات تجاری سازی و ساخت ترکیه هست!!

شاتگان هایی که ابان ماه سال قبل استفاده میکردن ترکیه‌ای بود!!   واقعا یجورایی در حد زیادی ازادانه وجود داره و خوب اصلا انگار مرز بازه

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قاچاق اسلحه به کشور فوق العاده زیاد شده و به طور هماهنگ و مطمئنا با دستان پشت پرده از همه مرزها هم هست. دو نیروی مرزبانی که چند روز پیش شهید شدند فرمانده مرزبانی میگه بعد درگیری 50 تا 60 قایق به کمک تروریستها اومدند. چند جا چک کردم و همین 50 و 60 قایق بود که باورکردنی نیست اگر صحت داشته باشه و نشون میده چقدر سیستماتیک دارند عمل میکنند برای دپوی اسلحه در کشور.

 

تروریسم در مناطق جنوب غرب کشور به پشتیبانی سیاسی و امنیتی اروپا و عملیاتی آمریکا اصلا چیز پنهانی دیگه نیست. همشون هم فعلا با برچسبهای قوم گرایی فعالیت میکنند به شدت. در شمال غرب هم ترکیه به شدت (در گذشته غیرمستقیم بود ولی حالا برخی احزاب کوچکشون رسما با تریبون حتی در خود ترکیه فعالیت میکنند برای تحریکات ) همین کار را دنبال میکنه.

 

چیز عجیبی نیست. وقتی کشوری را میبینند دشمنان و رقیبان منطقه ای که زخمی است و تحت فشارهای حداکثری چندین قدرت هست طمع میکنند که ضربه بزنند و منافع خودشون را تامین کنند ولی خب وظیفه ایران هست که به هوش باشه و علاوه بر دشمن خارجی با این کفتارهای همسایه هم که بوی خون به دماغشون خورده به نسبت مقابله کنه. نکتش اینجاست اینها چون میدونند در این شرایط سخت تحریم ایران وابسته به همسایگانش برای صادرات هست خب با فراغ بال سوء استفاده میکنند و تهاجمی تر هم هستند حتی.

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.