karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

5 hours قبل , eshqali گفت:

من از تکان‌هایی که بدن شهید می‌خورد متوجه می‌شدم گلوله به ایشون اصابت می‌کنه.

البته اون طور که من متوجه شدم گفتن اونقدر سروصدا زیاد بوده که متوجه صدای گلوله نمی شدن

 

5 hours قبل , eshqali گفت:

تا جایی که من شنیدم چیزی از محافظ گفته نشد.

یه لحظه اشاره کردن که حتی نگران محافظ ها هم بودن که آسیب نبینن البته مطمئن نیستم مربوط به حادثه بود یا به طور کلی

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , eshqali گفت:

۵- تا جایی که من شنیدم چیزی از محافظ گفته نشد. گفتن که پدر بیرون از ماشین تیر خوردن (بیش از ۵ تیر) و کنار همسر بودن. احتمالا سرشون روی پای همسرشون بوده.

 

قبلا در مصاحبه تلفنی خود یکی از فرزندان به محافظ اشاره کردند. اینطور بوده گویا که شهید که از ماشین پیاده میشن ( به علت بی صدا بودن گلوله ها برخورد ابتدایی که ماشین را متوقف میکنه فکر میکنند مشکلی در موتور یا برخوردی هست) و اول که ایستاده هستند و سرپا کتفشون تیر میخوره و در این لحظات محافظ میرسه (هنوز ایستاده هستند هر دو) و حائل میشه و با خوردن گلوله های بیشتر محافظ جدا میشه به کناری میفته. احتمالا دو گلوله از بدن محافظ عبور میکنه و به شهید اصابت میکنه و شهید میفته و اینجا لحظه ای است که همسر شهید از اون درب پیاده شدند و دیگه به شهید رسیدند که هر دو روی زمین هستند و گلوله های دیگه بهشون اصابت میکنه. (احتمالا دو یا سه گلوله هم اینجا اصابت میکنه)

 

ولی نکته ای که جا انداختید از قول همسر شهید و مهم بود به نظرم این بود. همسر شهید میگن با اینکه درست من چسبیده به شهید بودم و سرشون روی پای من بود ولی گلوله ها را حس میکردم از کنارم عبور میکنند ولی هیچکدوم به من برخورد نمیکردند. این میتونه موید یا تک تیرانداز و دقت هدف گیری مشخص یا همون سیستم الکترونییک خاص بوده باشه که فقط روی شهید قفل کرده بود. یعنی وقتی محافظ رسیده هم به سمت شهید داشته شلیک صورت میگرفته و چون محافظ حائل بوده بهش برخورد کرده و وقتی شهید افتاده باز مسیر گلوله ها تغییر کرده به سمت دقیقا خود شهید رو به پایین.

 

نقل قول

البته اون طور که من متوجه شدم گفتن اونقدر سروصدا زیاد بوده که متوجه صدای گلوله نمی شدن

 

خیر من هم نشنیدم چیزی از سر و صدا بگن. دقیقا اشاره کردند که کاملا بی صدا بود گلوله ها و برای همین گفتند از تکانهای بدن شهید متوجه برخورد گلوله میشدم.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفتند که از فاصله خیلی نزدیک شلیک میشده ولی حرفی از دیدن هیچ تروریستی هم نزدند

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, mez گفت:

گفتند که از فاصله خیلی نزدیک شلیک میشده ولی حرفی از دیدن هیچ تروریستی هم نزدند

 

قاعدتا نزدیک وانت نیسان ماشین متوقف بوده و شلیک ها با توجه به قرائن از اون نقطه بوده. همچنان هرچند وانت نیسان و تجهیزات را منفجر کردند (حالا میشه مطمئن بود انفجار وانت نیسان هیچ هدف تروریستی نداشته و فقط برای از بین بردن مدارک موجود در صحنه بوده تا حد امکان) ولی باید دید به نتیجه و جمع بندی میرسند که از چه تجهیزات و با چه مشخصات و چه سلاحی استفاده شده یا خیر.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سخنگوی کابینه صهیونیستها اومده هشدار بده گفته ایران احتمالا منافع و شهروندان ما را در گرجستان و اذربایجان و بحرین و امارات و کردستان عراق هدف قرار بده. سخنگوی اربیل دستپاچه پریده وسط که نه خیر! آقا به همه طرفها اعلام میکنیم اسراییل اینجا شهروند یا منافع نداره ها! باشه. این رفتار اقلیم و هم مسلکانش برای ما غریبه نیست و خیانت ها حتما روزی پاسخ خواهند گرفت.

 

از طرفی یکی از صهیونیستها در مقاله ای با تشریح و تشویق و ذوق از ترور شهید فخری زاده نوشته و در انتها عنوان کرده بعضی شاید بگن دست این فرد تا به حال به خون حتی یک نفر آغشته نبوده ولی مهم نیست چون در آینده ممکن!! بود آلوده بشه (البته این مرام دیگه کاملا سنجاق شده به این فرقه جنایتکار) - این مرام، همون خطری است که این فرقه جنایتکار و تروریست را بزرگترین خطر برای منطقه ما کرده و هیچ کس نباید گمان کنه اینها به اون تکه زمین غصب کرده قانع هستند و خواهند بود. حالا بواسطه شرایط دیوار کشیدند و مدام از صلح و همزیستی صحبت میکنند، موقعیتش که پیش بیاد خواهیم دید چطور باز دوباره بازگشتی فوری به ماهیت اصلیشون خواهند داشت برای برپاداشتن چیزی که خودشون انتظارش را میکشند. اون روز همین همسایگان فعلا پوزه بند خورده و مینیاتوری های منطقه خوشنود از امان نامه هم دنهانهای این رژیم را خواهند دید و هم گلو پاره کردنهاش را.

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

هیچ کس نباید گمان کنه اینها به اون تکه زمین غصب کرده قانع هستند و خواهند بود.

اگر به پرچمشون نگاهی کنید به هدفشون پی میبرید............"از نیل تا فرات"

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

یا همون سیستم الکترونییک خاص بوده باشه که فقط روی شهید قفل کرده بود.

وقتی دبیر شورای امنیت ملی راست راست تو دوربین بدون هیچ ادله و شواهدی میگه کار تمام خودکار انجام شده و عامل انسانی در کار نبوده، این مطالب شما یه حس بدی(تی زدن) به آدم میده.

چند وقت دیگه هم لابد شاهد حضور رباتهای پرنده نامرئی خواهیم بود!

از این همه حوادث و خطا و ترور دریغ از یک برگ گزارش به مردم.

ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روزنامه صبح‌نو نوشت: روز ۷‌ آذر ‌۱۳۹۹ «شهید محسن فخری‌زاده» دانشمند نخبه در حوزه هسته‌ای دفاعی، در تروری خونین به فیض شهادت رسید.

 

با «حامد فخری‌زاده» فرزند «شهید محسن فخری‌زاده» به گفتگو نشستیم تا دانشمند هسته‌ای شهیدمان را بهتر بشناسیم.

او سخنانش را با این جمله آغاز می‌کند: «شهادت این شهید والامقام را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شهیدپرور ایران تبریک عرض می‌کنم.» ...

 

در روز‌های اخیر قبل از شهادت‌شان چه احوالاتی داشتند؟

در بیست سال اخیر هر روز صبح که پدر از خانه بیرون می‌رفتند، منتظر بودیم که شب مادر تماس بگیرند و بگویند این اتفاق افتاد... که بالاخره چند روز پیش مادر زنگ زدند و خبر را به ما دادند. پدر به آرزوی بیست‌ساله‌شان رسیدند. اما یکی، دو هفته‌ای بود که حالات پدر خیلی عوض شده بود. خیلی از دوستان نزدیک‌شان هم خواب‌هایی دیده بودند که بعد از ترور برایمان نقل کردند. روز حادثه هم با اینکه به ایشان گفته بودند صلاح نیست بروند، گفته بودند «بعدازظهر کلاس دارم و حتما باید بروم که صبح، قبل از کلاس مطالعه کنم و یک جلسه مهم کاری دارم که باید به آن برسم.»

 

در مورد جزئیات ترور اطلاعی دارید؟

چون اخبار و اطلاعات، متناقض و ناکافی است، نمی‌توان در مورد جزئیات ترور نظر داد. منتظریم تحقیقات تیم حفاظت و شورای عالی امنیت ملی تکمیل شود و جزئیاتی را در اختیارمان قرار بدهند.

تنها چیزی که می‌دانم این است که مادرم لحظه‌به‌لحظه کنار پدر بودند و قبل از اینکه پدر اولین تیر را بخورند، مادرم خارج از ماشین، کنار ایشان بودند. وقتی شهید، دومین تیر را می‌خورند، به زمین می‌افتند و در آغوش مادرم، سه تیر بعدی به ایشان اصابت می‌کند و به مقام والای شهادت می‌رسند.

 

متن کامل مصاحبه

http://sobhe-no.ir/newspaper/1070/3/43788

 

 

مکان انفجار نیسان وانت

normal_EoaAqakWE3bO9_28129.jpg normal_157747678.jpg

 

 

 

این ترور ابهامات فراوانی دارد، همچنین روایت های مختلف..

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بازم به خاطر طولانی شدن تهدید نسبت به اون بی تفاوت شدن .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , alrkhs گفت:

بازم به خاطر طولانی شدن تهدید نسبت به اون بی تفاوت شدن .

بیولوژیک آقایون تصمیم گیر ارشد با ده ها پست اجرایی و مدیریتی و سن بالای 70 سال بهشون اجازه نمی ده که بخواهند نسبت به تهدیدات دائما هوشیار بمانند . 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 14 آذر 1399 در 18:35 , shafaghi گفت:

یه سوال پیش میاد

کسانی که این گوشی ها رو خریداری میکنن و یا استفاده می کنند، شناسایی و زمینه ی کاری آنها مشخص یا حدس زده نمیشه؟ و یا امکان رهگیری هست یا نه؟

 

این ها بیشتر برای شرکت های تجاری و تجار هستند که از فاش شدن رازهای تجاریشون می ترسند و می ترسند مثلا با دوربین گوشی ازشون فیلم ضبط بشه .

 

مکان های نظامی و امنیتی اصولا اجازه ی ورود گوشی بهشون داده نمی شه .

 

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سردار شریف: در ترور شهید فخری زاده از تجهیزات هدایت ماهواره ای استفاده شد .. منبع

اگر این حرف درست باشه  ابهاماتی رو از نظر علمی ایجاد میکنه : هدایت موثر بدون سیم (وایرلس ) یه اسلحه منوط به فیلمبردرای  آنلاین ( جهت رویت هدف )  و عملکرد بدون تاخیر اسلحه ( جهت نابودی هدف )  هست .

 ارتباطات ماهواره ای بیشترین تاخیر رو نسبت دیگر روش های ارتباطی دارن . عملا اگر از تکنولوژی هایی که ماها میبینیم استفاده کرده باشن  تصویر با تاخیر زیاد به دست گیرنده میرسه  و در جهت مقابل سیگنال های کنترلی فرستنده به سمت اسلحه نیز با تاخیر به اسلحه میرسه .  در این حالت دقت و کارایی این اسلحه مخصوصا برای یک متحرک با سرعت زیاد کاهش شدید پیدا میکنه و قطعا مناسب این چنین عملیاتی نیست.

 

تنها دو حالت به ذهنم میرسه .

1-  ارتباط بی سیم محلی یعنی اپراتور در چند کیلومتری اسلحه باشه ( احتمال خیلی قوی ) - (مثل همون ارتباط رادیویی معمولی  بین کوادکوپتر و اپراتور )

2- ارتباط از طریق اینترنت ایران با اسلحه  ( احتمال خیلی ضعیف ) 

 

 

 
ویرایش شده در توسط Heshmat

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از مواردی که باید دقت کرد در حوادث اخیر جدای از عملکرد نقطه ای و اهداف خرد اگر فرضا سناریوی  کلان تری را در نظر بگیریم این حوادث زنجیره ای از یک هدف بزرگتر میتونه محسوب بشه:

 

خرابکاری نطنز، ترور فردی که به ادعای دشمن پدر برنامه بخش نظامی هسته ای بوده ولی بعد از برجام به خاطر کنار رفتن اون برنامه؛ موقتا برنامه را هم در شکل سابقش کنار گذاشته و برخی همکاریهای با آژانس برای بازرسی از مکانهایی که ابهام در موردشون دارند و احتمالا حوادث دیگه که ما اطلاع نداریم؛ همه و همه اگر فرض بگریم درصدد تخریب یک طرح کلان تر هستند میتونه هشداری باشه برای قصد حمله به زیرساختهای هسته ای ایران (شاید در کنارش انرژی هم) - اما این خرابکاری و ترورها و اطمینان یابی ها از طریق اژانس برای چه؟ برای اینکه ایران بعد از این حمله احتمالی به سرعت نتونه یک برنامه نظامی مخفی در بخش هسته ایش را آغاز کنه.

 

اگر این سناریوی فرضی را بپذیریم، ایران باید به شدت از چند مورد دیگه در کنار سایر موارد محافظت کنه چون میتونند اهداف بعدی باشند: مواد انباشت شده غنی شده فعلی، بخش غنی سازی نطنز و ماشینهاش (فردو هم هدف جدی است ولی فعلا با برجام مهار شده و اونجا اگر ماشینها زده بشند در مرحله ساخت که در مکانهای دیگه است خب بدون ماشین اهمیتی نداره)، و از همه مهمتر کارخانه های مونتاژ سانتریفیوژ که البته سالن نطنز را از چرخه خارج کردند. در کنارش معادن هم از اونجا که در برجام بهشون دسترسی داده شده میتونند به شکلی ویژه هدف خرابکاری برای تعطیلی موقتشون و عدم استخراج اورانیوم قرار بگیرند. سایر داشنمندان یا بخش هایی که ما اطلاع نداریم هم که خب هستند قطعا.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Heshmat گفت:

سردار شریف: در ترور شهید فخری زاده از تجهیزات هدایت ماهواره ای استفاده شد .. منبع

اگر این حرف درست باشه البته این حرف ابهاماتی رو از نظر علمی ایجاد میکنه : هدایت موثر بدون سیم (وایرلس ) یه اسلحه منوط به فیلمبردرای  آنلاین ( جهت رویت هدف )  و عملکرد بدون تاخیر اسلحه ( جهت نابودی هدف )  هست .

 ارتباطات ماهواره ای بیشترین تاخیر رو نسبت دیگر روش های ارتباطی دارن . عملا اگر از تکنولوژی هایی که ماها میبینیم استفاده کرده باشن  تصویر با تاخیر زیاد به دست گیرنده میرسه  و در جهت مقابل سیگنال های کنترلی فرستنده به سمت اسلحه نیز با تاخیر به اسلحه میرسه .  در این حالت دقت و کارایی این اسلحه مخصوصا برای یک متحرک با سرعت زیاد کاهش شدید پیدا میکنه و قطعا مناسب این چنین عملیاتی نیست.

 

تنها دو حالت به ذهنم میرسه .

1-  ارتباط بی سیم محلی یعنی اپراتور در چند کیلومتری اسلحه باشه ( احتمال خیلی قوی ) - (مثل همون ارتباط رادیویی معمولی  بین کوادکوپتر و اپراتور )

2- ارتباط از طریق اینترنت ایران با اسلحه  ( احتمال خیلی ضعیف ) 

 

 

 

خلاصه ش اینه

مشکل از بی احتیاطی ما نیست ، امریکا و اسراییل یک لیزری رو دارند که هر کی رو می خواهند ، می زنند

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این ترور نشون میده که شما بخوای هر تمهیدی رو برای خنثی کردن حوادث بعدی پیش بینی کنی اونها چیز جدیدی رو خواهند کرد که دو قدم جلوتر باشند!

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.