karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

34 minutes قبل , majid363 گفت:

قرار نیست برخورد سخت صورت بگیره باید یک مسیر موازی ایجاد بشه که مردم بفهمن در اون مسیر بودن اونها را به خواسته هاشون میرسونه اینجوری خواه نا خواه برخی جریانات ضعیف میشن 

 

چون شما فرمودید ، تقسیم جغرافیایی ، این از دید جامعه ، به نوعی برخورد سخت تحلیل میشود ، یعنی حاکمیت نمیتوند مشکل را حل کند ، می زند صورت مساله را پاک می کند!!!!!!!  این مسیر چندان مسیر مثبتی قابل تحلیل نیست به نظرم ..

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سهمیه ۱۵ لیتری و یارانه نقدی به افراد با شناسه ملی و‌گرانی‌و‌تورم گسترده قطعا مناطقی که راه تنفس به خارج دارن‌و‌ ازین گپ بهره برداری میکنن و‌امتیازات جزئی  این‌ چالش بزرگی که هیچ هزینه‌ای که هیچ بلکه سود هم بردن را دریافت میکنن شروع میکنن به رشد چشمگیر جمعیتی ! زمان دکتر احمدی نژاد نتایجش هست قطعا قطعا این طرح ها یک‌دهه دیگه اثارش مشخص میشه زنجیره های اتفاقات این مناطق مورد صحبت بررسی کنید !

متاسفانه پشت این مرز ها هم سیل رشد جمعیتی پاکستان و افغانستان هم هست که بدون هیچ سدی درحال هجوم به کشور ما و مناطق مختلف کشور هم هستن ......

البته این صحبت ها ما شاید به تفرقه و اختلاف افکنی و افراط تعبیر بشه ولی تاوانش را نسل های بعدی شما پس خواهند داد!   متاسفانه همه مثل ما صلح طلب و مهاجر پذیر و مهربان نیستن

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ابتدائا نکته ایی رو عرض کنم خدمت دوستان دست اندر کار ببنیید عزیزان بدن نیرو ها نسبت به پرتابه هایی که از لوله سلاح خارج میشه آسیب پذیر هست  برای همین در این طور مواقع از ابزاری به اسم جلیقه ضدگلوله استفاده میکنند که تا حد امکان احتمال تلفات بیاد پایین و چهارتا از بچه های مردم ظرف یکساعت کشته نشد فلذا فکر این باشید که تاجایی که زورتون میرسه براشون بخرید پولش هم نیست بگید خجالت نکشید یک درگاه بگذارید همه کمک میکنند لاقل بخشی از منابع جور میشه.. خدمت دوستان هم عرض کنم دل شیر میخواد وارد خانه ای شد که طرف با کلاش داره تیر میزنه...

دوم اینکه دوستان ،عزیران راه حل مشخص هست توسعه اقتصادی مناطق؛ این طور افراد غالبا از دل فقر و بیچارگی و نداری درمیاند و از اونجایی که در کمترین زمان به پول و ثروت و ماشین خارجی و خانه های  انچنانی میرسند خودبخود تبدیل میشوند به "الگو"حالا خوب یا بد حقیقتی هست که از اینجا تا آمریکای مرکزی صادق هست حال فرض کنید این الگو زیر بال و پر  دیگری رو هم بگیره.. پس شما بایستی راه جایگزینی هم دراختیار ان بچه بگذارید که بتونه بره  وگرنه با کشتن  این چرخه قطع نمیشه غلام رو میکشید پس فردا یکی دیگه از تخم در میاد  شما نظر کنید شهید سلیمانی در این قضایا چطور سلاح رو گرفت و بیل دست مردم داد یا شهید شوشتری چه کرد وگرنه با تیر و تفنگ این چرخه قطع نمیشه فقط تاحدی کند میشه.

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا در این مورد خاص چند تا برداشت میشه داشت از اطلاعات فضای وب که طبیعتا ممکنه صحت کامل نداشته باشند ولی چند نکته را در رابطه با بعد امنیتی/نظامی کار مشخص میکنه.

 

اولا گویا این غلام و محراب از شرور های نشان دار و شناخته شده بودند که تبدیل شده بودند به ایکون یک جورهایی. با رعب و وحشت و البته جذب مزدور و محلی با پول و تهدید و تطمیع یکجورهایی حکومت میکردند در اون مناظق (دوستان هم به اسیبهای قاچاق و پول نهفته درش و سازماندهی ای که قاچاق سبب میشه و یک مثلث میان قاچاقچی/شرور/مردم محلی را ایجاد میکنه که با هم همکاری میکنند اشاره کردند) - رسانه های ضد انقلاب هم که مثل همیشه در صحنه اصل ماجرا را کاملا پنهان و اینها را مبارز و طرفدار فلان قوم نمایش میدادند (حتی به الگوها دقت کنید به راحتی ردپای چند تجمع مثل منافقین و سلطنت طلبها و ... را میبینید، اکانتهایی که با یک یا چند عکس یک فرد مثلا بلوچ شکل داده شده و در این راستا فعالیت پروپاگاندا میکنه و ادبیاتش اصلا هیچ ربطی به بلوچ و بلوچی ها نداره)  به عنوان پوشش فعالیتهای تروریستیشون. تا جایی که بیبیسی اون تتمه ادعای حرفه ای گریش را هم کنار گذاشته و مستقیم ورود کرده بود به ماجرا و همچنان ادامه میده با تغییر رویکردش نسبت به اوایل افتتاحش)

 

منطقه فعالیت این طور افراد بعد مدتی خودش ناامنی ایجاد میکنه با تشکیل گروه ها و نفوذ بر افکار عمومی که عمدتا از فقر رنج میبرند. فراموش نکنیم در حوادث ضدانقلاب و اشرار سال پیش در سراوان اشرار و برخی مردم محلی همین منطقه کورین بودند که به پاسگاه حمله مستقیم کردند و منطقه الوده بوده.

 

حالا در این مورد به نظر طراحی عملیات ها باید با توجه به شبکه های موبایل و اجتماعی متفاوت باشه. چون در این حالت مثل همین مورد اخیر که گویا اینطور بوده طرف ها وقتی میبینند در محاصره هستند از طریق موبایل و شبکه های اجتماعی (برادر سومشون که جوانتر هم بوده و مسلط تر به فضای مجازی به نظر) با تحریف وقایع فضاسازی میکنند و به وسیله سمپاتهاشون و بیانیه های جعلی و تحریک افکار عمومی سعی میکنند اراذل همکار در بحث شرارت و قاچاق را در ابتدا و بعد هم متعاقبش با غبارالود کردن فضا مردم محلی اطراف ( باید قبول کنیم نسلی که سرش مدام در گوشی هست و هرلحظه هر خبری حتی ادعای تزریق چیپست به بدن توسط فضایی ها را به راحتی باور میکنه، دقیقا هر چیزی را باور ممکنه بکنه بماند که از قبلش با حضور در همین فضا ذهنش اماده شده تا فراتر هم بره و براش هویست سازی جعلی و پیشین شده و اماده به کارگیری است) را بکشونند به منطقه عملیات.

 

برای همین در پست قبلی اشاره شد احتمالا تلفات نه به خاطر خود عملیات که به خاطر حواشی پیش بینی ناشدش بوده چون محل از قبل شناسایی شده بوده و برای دستگیری طرف یا معدوم کردنش اعزام شده بودند.

 

شرور هم حالا کاری به اقوال نداریم که به زور یا با رضایت در خانه محلی ها سکونت میکرده (احتمالا حمله پهپادی به برادر تروریستش آگاهش کرده بوده که خانه مردم محلی بهترین جا برای اختفا هست چون عملا پهپاد و حمله مستقیم این شکلی از دور خارج میشه) وقتی در محاصره قرار میگیره سعی میکنه از طریقی که در بالا گفته شد از محاصره فرار کنند که احتمالا شهدا یا حین کمک برای خروج غیرنظامیها یا توسط همین افرادی که با فراخوان به محل عملیات اعزام شده بودند و منطقه عملیات را ناگهان الوده کرده بودند یا در کمین احتمالا به شهادت رسیدند. منطقه با وجود این گروه های شکل یافته هم منافع با یک موتور و ترکش و کلاشینکوف کاملا الوده است.

 

حالا همه این مقدمه چه ربطی به بحث نظامی ماجرا داره؟

 

حتما برای عملیات ها باید طراحی داشت. بهتره این دست عملیات ها به شکل امنیتی انجام بشه ولی اگر مثل این شرور راهش را پیدا کرده باشه و از غیرنظامیان با رضایت یا بی رضایت به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند در ترددهاشون حداقل چند چیز را باید در نظر گرفت اگر زمان کافی برای طراحی دقیقتر وجود نداره:

 

1.حالا تجهیزات که واقعا فقط و فقط باید گفت تا درست بشه. از جلیقش بگیر تا خوردوهای زرهی و تخصصی و پشتیبان در عملیات اینچنینی. مثلا کور کننده موضعی ارتباطات اگر وجود نداره حتما باید شبکه موبایل منطقه عملیات از قبل قطع میشد و برای شبکه بیسیم هم فکری میشد.

2.خیلی مهم هست که محل عملیات با چند لایه حفاظت بشه. گفته شد با شبکه های اجتماعی حالا هر عملیاتی داخل شهرها خصوصا ممکنه به مخاطره بیفته و تررویستها از شرایط سواستفاده کنند.

3.در منطاق الوده حتما باید از خودروهای زرهی تقویت شده و پرتعداد استفاده بشه. گفته شد که دست خالی بودن نیروها خودش عاملی هست که سبب میشه جرات اشرار و همکارانشون و حتی احتمالا مردم محلی تهییج شده برای تعرض به عملیات و منطقه اش بیشتر بشه.

 

 

ولی حالا گذشته از تمام اینها حرف دوستان درسته. حتما توسعه منطقه (که هدف تروریستها از ناامن سازی عقب انداختن این توسعه است چون معلومه توسعه نیافتگی به سودشون هست) کمک میکنه به امنیتش. هرچند به نظرم فعلا این بحث قاچاق مخل حتی بحث توسعه است. به قدری سود داره این موضوع که ممکنه هر طرحی را تحت تاثیر قرار بده. اصلاح کلان اقتصادی هم خیلی مهمه ولی حالا گذشته از اینها به هر حال در بستر فعلی و در بعد نظامی باید کاستی های این حوزه را رفع کرد تا این طور جوان های عزیز و دلیر پرپر نشند توسط یک مشت اوباش و جاهل.

 

وجهه مقتدر نیروهای نظامی مکمل رافت و وجهه رحمانیشون هست حتما که بخشیش توسط تجهیزات و اموزشها طبیعتا ممکن هست.

 

  • Like 3
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

مطلبی وجود داره که چرا با علم به مطرود و منفور بودن گروهک تروریستی منافقین باز برخی کشورها و در راسش آمریکا و رژیم صهیونیستی گزینه اولشون هست برای سرمایه گذاری حتی با وجود اینکه ممکن هست به نظر برسه در بعد دیپلماسی رسانه ای و مدیریت افکار عمومی حتی بازخورد منفی براشون داشته باشه؟

 

اولین نکته این هست که حمایت هایی که در ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی هم دیده میشه عمدتا به نظر میرسه ناشی از لابی گری لابی های رژیم صهیونیستی است و واصولا این رژیم صهیونیستی است که همچنان جهت مدیده به حمایت ها از این گروهک. ولی چرا؟ چرا با وجود اینکه اطلاع داره از اون عملیات روانی/رسانه ای ولی روی چنین گزینه ای باز هم پافشاری میکنه در مقاطعی؟! چند دلیل وجود داره:

 

  • اولا این گروهک تروریستی خدمات بسیار زیادی در تمام عملیات های این رژیم ضد ایران داشته. در ترورها و نفوذها و خرابکاری ها و منابع اطلاعاتی. بحث به اصطلاح ایرانی بودن عناصر این گروهک که اسیب هاش از زمان اوایل انقلاب و جنگ و تا همین حالا هم مشهود بوده یک ابزار مفت و مجانی و موثر هست که عملا کار این رژیم را برای عملیات های گوناگون ترور و خرابکاری و جاسوسی و نفوذ در ایران بسیار راحت کرده و این خدمات نمیتونه بی پاسخ بمونه.
  • دوما برای استمرار این خدمات این گروهک هم انتظاراتی داره که رژیم صهیونیستی مسئول تامین اونهاست با لابی گری در امریکا و اروپا
  • سوما اصولا این رژیم اتفاقا این گروهک را مناسبترین گزینه برای سرمایه گذاری میدونه در آینده ایران. این رژیم با اطلاع از ماهیت فرقه گون این گروهک و همچنین سابقه مملو از خیانت و جنایت و تهی شدن از هرگونه احساس (ماهیت اکثریت فرقه ها) و مطیع بودن صرف عوامل و به ته خط رسیدن و مطلقا خالی بودن از تفکر و وابستگی های ریشه ای به سرزمین و کشور و مردمان خودشون (که در طول تاریخ و همچنین سیر استحاله این گروهک کاملا مشخص هست ) گمان میکنه بهترین ابزار و گزینه همین گروهک هست. چرا؟ به دلیل چهارم
  • چهارما اینکه اصولا رژیم صهیونیستی خصوصا بعد از جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده که ریسک کردن بر روی حکومت ها بدون توجه به قدرت کشورها چندان عقلانی نیست چون ممکنه هر چیزی تغییر کنه پس برای بقای موجودیت خودش بنا را گذاشته بر یک اصل جلوتر. تضعیف تا حد ممکن کشورها به شکل ذاتی و تجزیه اونها. جایی که بتونه و قابلیتش به خاطر تنوع اقوام وجود داشته باشه (مثل سوریه و عراق و سودان و  لبنان (البته در مورد لبنان ملاحظات داره چون هم کشور خودش به اندازه کافی کوچک هست و هم تجزیش ممکنه باعث تشکیل کشوری شیعی چسبیده به مرزهاش بشه که خب تامل داره در موردش)) و ترکیه و ایران و ...) و جایی هم که وجود نداشته باشه مثل اردن و مصر سعی میکنه با فشار به امریکا برای حفظ نظام های دیکتاتوری به هدفش برسه. از این منظر گروهک منافقین بهترین انتخاب برای این رژیم هست. گروهکی که بدون شک  جنایت و کشتار و هرج و مرج و جنگ داخلی و نهایتا تجزیه کشور براش اصلا محلی از اعراب نداره، حتی گروهک های سلطنت طلب به هر حال در ظاهر یک ملی گرایی را باید تبلیغ کنند به عنوان ایدئولوژی ولی این گروهک کاملا از همه چیز تهی شده. اصولا ماهیت جنایتکار و تروریستی این گروهک حتی فراتر از داعش هرچیزی بهش دیکته میشه را انجام میده و ماهیت خودش را کاملا از دست داده و تنها جنایت و خیانت و ترور و ... در ذات شخصیتیش باقی مونده و بنابراین این بهترین انتخاب هست برای طرف های جنایتکاری مثل صهیونیستها که هدف براشون هر وسیله ای را توجیه میکنه)

خلاصه اینکه این رژیم هم در گذشته از این فرقه استفاده کرده و هم حالا و هم در آینده بهترین گزینه اون را میدونه تا بدون دغدغه کشور ایران را درگیر کشتار و جنایت و جنگ داخلی و نهایتا تجزیه بکنه. برای همین هست که بر خلاف منطق سیاسی به شدت از این فرقه حمایت میکنه در پشت پرده و گاهی در ظاهر (برای دلگرم! کردن سران این فرقه).

 

نهایتا تاریخ از گناه و خیانت کسانی که در برهه هایی برای کسب قدرت حتی از برگه این جنایتکاران هم نگذشتند و کاری کردند که منجر به تقویت موضع رسانه ای این گروهک و فرقه شد و  جنایت های فجیع این گروهک را هم در اذهان مردم مورد خدشه قرار داد تا حدی و موجب شد تا خون تازه ای در رگهای این موجوود متعفن جاری بشه نخواهد گذشت قطعا. هرچه که بوده و هست این گروهک از ابتدای انقلاب با تمام اعضای خودش از جاهلین و احمقهاشون گرفته تا دانایان و سمپات هاش یکی از جنایتکارترین و خائن ترین و متعفن ترین فرقه هایی بوده که در طول تاریخ کشوری به خودش دیده. از جنایات عظیمش در حق نخبگان این کشور تا همدستی با متجاوز به کشور و تا عامل همه دشمنان سرزمینشون شدن از تجزیه طلبان گرفته تا دشمنان نشان دار و ضد موجودیت این کشور. جالبه بحث فرقه ها با یکی دو فرقه شبیه به شوخی در امریکا چنان تابو است به نوعی که هیچ کس حتی نمیتونه نامی درست از اون فرقه ها با تشکیک در اصل موضوع ببره چه برسه به حمایت. عبرت آموز هم هست که همه دکان های فرقه شناسی که در ایالات متحده در دانشگاه و رسانه هم تریبون دستشون هست و مثلا برای شناسایی فرقه های مخرب یک سری نشانه هشدارآ،رین را ذکر میکنند تقریبا به اذعان حتی خودشون تماما در مورد فرقه منافقین دیده میشه حتی در ابتدایی ترین مقایسش در تحلیل رفتاری والا که جنایاتشون اونها را در زمره خطرناکترین گروه های تروریستی طبقه بندی میکنه و جالب هست که این گروهک ترکیبی از فرقه و گروه های تروریستی است.

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر نفت در مصاحبش اشاره کرده حمله به زیرساخت سوخت توسط برخی نفوذی های داخلی و خارجی رخ داده و اون هم چندین حمله به روش های مختلف همزمان بوده تا مشکل برای مدتی طولانی تر پا برجا بمونه.

 

به این بهانه و حمله اربیل میخوام به یکی از مهمترین تهدیدات چند سال اخیر اشاره کنم که همه البته مطلعند. جذب مزدوران داخلی توسط رژیم صهیونیستی. تقریبا همه دیگه با اگهی های پرحجم و پرتعداد و صریحا آشکار رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و سایتهای مختلف در دسترس کاربران ایرانی/فیلتر شکنها/اپ ها و نرم افزارهای مختلف با عنوان جذب کارمند! اطلاعاتی آشنا هستند. که طبیعتا فقط یکی از روشهای جذب ولی موثرترینشون شاید هست. تحلیل بیگ دیتا و استخراج داده ها از تصاویر شخصی و نهایتا در شکل پیشرفته تر ارتباط گیری سایبری و تهدید و تطمیع با توجه به ابزارهای پیشرفته این حوزه که در اختیار دارند هم در کنار این روش یعنی دسترسی به طیف گسترد های از ایرانیان داخلی که در کنار مزدوران و نفوذی های خارجی یک شبکه قدرتمند را تشکیل میدند که تقریبا در هر جایی نفوذ میتونند بکنند. ماجرای فردو را که شنیدیم. ارتباط گیری با کارمند یکی از سری ترین مجموعه های ایران از طریق همسایش که میتونسته حتی چند سال زمان برده باشه این روند. و دیگه تقریبا نتایجش را دیدیم در همه زیرساختها و مراکز ایران.

 

وقتی دشمن در هر مرکزی که اراده کنه یک نفوذی داخلی و مشغول به کار در همون مجموعه داشته باشه یعنی کار بسیار سخت محافظت از کشور. حساب کنید در جنگ در هر ارتش که هیچ، تیپ و گردان و دسته و گروه هم شما یک نفر نفوذی داشته باشی. در انبار تسلیحاتت گرفته تا لجستیک و تعمییرات خودرویی و آشپزخانه حتی. چطور میشه جنگ را در چنین شرایطی با این سپاه پیش برد؟!

 

برای همین نیروهای اطلاعاتی باید فکر چاره ای کنند. به نظرم تنها راهش فعلا علاوه بر اقدامات متقابل (مثلا در حوزه سایبری هدف قراردادن مستمر وبسایتهایی که میزبان اگهی های این رژیم هستند یا سایبری مدام به این رژیم ) و هدف قرار دادن مراکز جذب و هدایت این گروه ها (مثلا در اقلیم و باکو و ...) ایجاد یک مرکز امنیت ملی است که برای تک تک ایرانیان یک پرونده امنیتی داشته باشه.* ( با احترام شیک برخورد کردن نهایت ساده لوحی است. در عصر توحش جهان  اویزان شعارهای قشنگ و پوچ و توخالی غرب شدن که دیگه واضحه سر بزنگاه و غیربزنگاه بسته به نیاز تا چه حد حساب پدرجد همون شعار شیک خودشون را هم در میارن و تا فیها خالدونش هم میرن هم حماقت.) این برای یک کشور عادی است تازه برای یک کشور تحت حمله نظامی (اقتصادی یا امنیتی ) که از اوجب واجبات هست.

 

 

*این پرونده امنیتی از سفرها گرفته تا حساب های بانکی و شبکه های اجتماعی طرف تا حد امکان و ارتباطات و محل اشتغال و فعالیتها را میتونه شامل بشه تا شبکه ارتباطی و تصاویر و مکان های مورد تردد و دستگاه های الکترونیکی در اختیار و مک ادرس ها و ... طبیعتا بله چهره چنین اقدامی میتونه نگران کننده* باشه ولی اولا میتونه طوری روند طراحی باشه که تا وقتی موردی مشکوک نشه در حد بررسی فاکتورهای ذکر شده، لازم نیست محتوا مورد کنکاش قرار بگیره و در صورت فقط شک به در هم تنیدگی فاکتور ها میتونه هر مرحله عمیق تر بشه دسترسی به اطلاعات و ثانیا به هر حال هر شیوه ای در جنگ تبعات و اسیب ها و حتی سواستفاده های خودش را داره که باید به حدقل برسه. وقتی گستره جبهه جنگ به اندازه کل کشور و قربانیان و مداخلانش! کل مردم هستند پس برای مدتی چاره ای نیست.

 

در قدم اول چنین پرونده هایی میتونه برای افراد دخیل در مراکز حساس و زیرساختی کشور و اطرافیانشون تشکیل بشه. پرونده هایی که مدام و از منابع مختلف باید بروز رسانی بشند و هر کیس مشکوکی وارد فاز بعدی بشه برای بررسی بیشتر. هیچ چاره ای دیده نمیشه در برابر این حجم از بودجه و جذب مزدور درد اخل کشور به شیوه های مختلف توسط سرویس های اطلاعاتی گوناگون اطراف کشور. نمیشه به نام شعارهای فیک و قلابی زندگی 80 میلیون نفر ادم را فدای چند هزار خائن کرد.

 

پ ن: * جالبه تمام این اطلاعات در اختیار سرویس های غربی برای سوءاستفاده و تهدید و تطمیع و نهایتا خائن پروری و مزدور سازی و ضربه اساسی به 80 میلیون جمعیت مجاز و مباحه و زیباست! و حتی با عشق در ورودی های اون کشورها توسط خود طرف و در با اختیار قرار دادن مثلا موبایلش و حتی پسوورد شبکه های اجتماعیش انجام میگیره (با ادعای اینکه خب دارند امنیت کشور نایسشون را برقرار میکنند) ولی در اختیار نهادهای اطلاعاتی کشور زشت و بد و اخ و ضدحقوق بشر محسوب میشه.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 4
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 27 اسفند 1400 در 09:01 , alala گفت:

برای همین نیروهای اطلاعاتی باید فکر چاره ای کنند. به نظرم تنها راهش فعلا علاوه بر اقدامات متقابل (مثلا در حوزه سایبری هدف قراردادن مستمر وبسایتهایی که میزبان اگهی های این رژیم هستند یا سایبری مدام به این رژیم ) و هدف قرار دادن مراکز جذب و هدایت این گروه ها (مثلا در اقلیم و باکو و ...) ایجاد یک مرکز امنیت ملی است که برای تک تک ایرانیان یک پرونده امنیتی داشته باشه.* ( با احترام شیک برخورد کردن نهایت ساده لوحی است. در عصر توحش جهان  اویزان شعارهای قشنگ و پوچ و توخالی غرب شدن که دیگه واضحه سر بزنگاه و غیربزنگاه بسته به نیاز تا چه حد حساب پدرجد همون شعار شیک خودشون را هم در میارن و تا فیها خالدونش هم میرن هم حماقت.) این برای یک کشور عادی است تازه برای یک کشور تحت حمله نظامی (اقتصادی یا امنیتی ) که از اوجب واجبات هست.

 

80 میلیون پرونده برای تک تک ایرانیان اعم از سالخورده و کودک و معلول و....این مقدار تمرکز، دقت و هزینه هنگفت و تشکیل چنین دپارتمانی که نیاز به فعالیت و پایش مستمر دهها و بلکه صدها هزار نفر داره چه خروجی خواهد داشت؟ اتفاقا باید جامعه هدف رو کوچکتر کرده و با تمرکز بالا همون رو فالوآپ کنیم نه اینکه بیفتیم در دامی نظیر دامی که شوروی در اون افتاد. ترجیح کشورهای غربی اینه که بیشترین هزینه برای حوزه امنیت  اونهم فقط در جنبه سلبی و نه ایجابی بشه و از رفاه و آموزش و انگیزش در حال ایده آل جوان ایرانی جلوگیری بشه. فقر از هر دری وارد بشه ایمان از پنجره خروج میکنه و همین بستریه برای به فساد کشیدن افراد و با هزار یا چند هزار دلار به راحتی یک جوان ایرانی که میتونه زندگی شرافتمندانه ای داشته باشه به کج راهه میره ولی این  جدای از این موارد ما همیشه در ایران با % نزدیک به 0 از افراد وطن فروش روبرو بودیم که به جز موارد مالی کینه یا حب مقام و مشکلات فردی و شخصی اونهارو به طرف تاریک و خیانت به وطن سوق میده. حال چه کار باید کرد؟

اول حرکت به طرف رفاه و تامین عمومی مردم ایران به شکلی که از این کانال و با وسوسه دشمن خناس ضربه نخوریم.

دوم تمرکز بیشتر بر آموزش و انگیزش برای پرورش نسلی وطن پرست، مسئولیت پذیر و شجاع با داشتن آموزش دهندگانی نظیر شهید چمران یا صیاد شیرازی . اگر این آموزش و انگیزش درست شکل بگیره خروجی اش میشه شهید محسن حججی اگرم نه میشه مهرشاد سهیلی 

سوم کنترل نهادهای اجتماعی و خبرگزاری های برای اینکه به راحتی در اختیار افرادی قرار نگیره که با هیبتی ظاهر الصلاح وارد شده و بعدا که متاسفانه دیرتر هم هست ماهیت پلیدشو رو میشه. لزوما افرادی که به قصد نفوذ وارد میشن که با کراوات و تیپ انچنانی نمیان خیلی از افراد سالها در قالبی انقلابی ممکنه فرو برن و بعد از رسیدن به هدف به صورت بمبی اجتماعی که تخریب کننده روحیه انقلابی هست بروز پیدا کنند و در حال حاضر که الی ماشاالله نمونه براش فراوونه.

چهارم جاه طلبی یا عطش فردی گاها امری طبیعیه ولی وجود یا عدم وجود کاتالیزور و مناسب بودنش میتونه فرد رو به جای کانال منفی به کانالی مثبت سوق بده. نمونه تاریخیش امیرکبیر بود که با فردی ایرانی که در خدمت بیگانگان بود در ابتدا محکم برخورد کرده و بعد با تامین مالی حتی بیشتر از بیگانه اون رو به صورت مهره خودش دراورد. میشه یک هکر رو دستگیر کرد ولی میشه از ظرفیت همین هکر برای لطمه زدن بر دشمن بهره گرفت ، همین مور رو اگر تعمیم بدیم می بینیم فضای زیادی در اختیار ما هست که میشه با مدیریت و هوشیاری ازش بهره گرفت و همون فرد رو اتفاقا با همون آگهی ها (البته با رعایت اصول حفاظتی) به خدمت گرفت و به دشمن ضربه زد.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

بله، البته اغراق در متن بالا ناشی از حجم تهدیدی است که باهاش روبرو هستیم. به هر حال موضوعات فرهنگی و اقتصادی زمان بر هست و در برخی حوزه هم (مثل حوزه قومیتها که دشمن روش سرمایه گذاری کرده و البته مزدوران فارسی بی شمار شبکه های رسانه ای/ امنیتی دشمن در خارج کشور) و همچنین شبکه های اجتماعی که دربست درا ختیار دشمن هست و از توان ما خارج هست این ابزار بسیار مهم و کارا؛ باعث میشه به فکر راهکارهای کوتاه مدت تری هم باشیم. در حال حاضر دشمن اصلی ما یعنی صهیونیستها استراتژی حالا معروف خودشون یعنی مرگ با هزاران زخم را احتمالا با یک پیشینه چندین ساله و جذب مزدوران مشخص در حال پیاده سازی وسیع هستند. عامل اصلی و اصلیشون حتی در حملات نظامی خارج از مرزها (از کارگروه فیزیکی و مزدور عامل گرفته تا اطلاعاتی و نفوذی و ...) همین مزدوران جذب شده در داخل هستند که حتی فکرش هم که در زیرساختهای اقتصادی کشور و حتی حوزه امنیت غذایی و بهداشتی چه ممکنه بکنند سخت هست* ( در اوج کرونا تخریب یکی از چند دستگاه سی تی برای اینکه نارضایتی عمومی با بالا رفتن کشته ها ایجاد کنند دیگه نشون میده تا کجاش این دشمن نژآدپرست جنایتکار پیش رفته و فراتز از اون هم حالا فکر کنم حتی برای یک ضد ایرانی هم عجیب نیست از این رژیم با سابقه هفتاد سال کشتار و نسل کشی نهایت مسیر این رژیم)

 

*چند مورد حوادث بزرگ در صنایع غذایی مادر ایران هم حتی به نظرم خیلی واضح بود که حاصل چنین نفوذ و مزدورانی بود احتمالا. وقتی هدف فقط سوله ها و انبارها و مخازن بوده.

 

خلاصه اینکه به نظرم راهکار کوتاه مدتی باید اندیشیده بشه. علاوه بر اینکه هر فرد موظف هست به عنوان یک فرد مسئول که ممکنه این حوادث نهایتا گریبان خودش و خانوادش را بگیره باید کمک کنه در محافظت و مراقبت اطلاعاتی و کمک به نهادهای اطلاعاتی (مثل هر کشور دیگه) باید ساز و کاری عمیق چیده بشه برای بررسی لااقل قشر در لایه اول فعال در مراکز مهم، در لایه دوم اطرافیانشون و در لایه سوم مرتبطانشون. ولی کشور ما حتما به یک "ُسازمان امنیت ملی" با رویکرد ضدجاسوسی و نفوذ خارجی نیازد داره.

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, alala گفت:

سلام

 

با سلام و احترام خدمت شما. در مورد اقدامات سلبی بیان جالبی داشتید. اگر بخوام جمع بندی کنم امنیت ترکیبی از هردوی این اقدامات سلبی و ایجابیه. هردو لازمن در هر زمان. اگر از اقدامات سلبی و محافظت کننده که به قول شما کوتاه مدت تراند غافل شیم خدای نکرده شرایطی  نظیر فاجعه از دست رفتن غول های نسل اول انقلاب (مطهری، بهشتی، رجایی، باهنر، مفتح و...) و تروهای بی شمار بعدی رو خواهیم داشت و اگر اقدامات ایجابی ایجاد نشه به شرایط ناگوار شوروی خواهیم رسید یعنی ول کردن علت ها و چسبیدن به معلول. هردو نیاز حیاتی ما هستند و با خباثت های رژیم عبری بهتره در هر دو زمینه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم دیگه روشن هست ترور مستقیم فرماندهان مقاومت به شکلی به نظر بیولوژیکی. بدون هیچ حدس و گمانی. حداقل به تعداد انگشتان دست در این دو سال از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت به این شکل مشکوک به شهادت رسیدند. چه در سوریه و چه در خود ایران. یمن و لبنان و ... را هم بزاریم کنارش. این یکی از وجوه استراتژی "هزاران زخم" صهیونیستهاست که با شدت دنبال میشه و فرماندهان ارشد مقاومت هدفش هستند در حالیکه معلوم نیست افرادی که ما اسم و رسمی ازشون نمیشناسیم هم هدف قرار گرفتند. که به نظرم حتما وقتی به این راحتی ترورهاشون را دارند بی صدا پیش میبرند اون هم در دستور کار هست.

 

دشمنی دشمن که تمام شدنی نیست. منتهی باید مراقبت ما بیشتر بشه. دشمن داره از شخصیت فرماندهان ایرانی و جبهه مقاومت که همون خاکی بودن و در اختلاط با مردم هست و حضور در فضاهای عمومی و حتی ارتباط مدام با مردم عادی (شما از روبروسی و مصاحفه بگیر تا غذا گرفتن و نوشیدن و قبول کردن درخواست های مردم و رفت و امد عادی بینشون ) داره نهایت استفاده را در این ترورهای بیولوژیکش میبره. حالا شاید بعدها فاش بشه این شیوه ترور و ابزارش که باز شاید اولین بار در این شکل گسترده داره توسط رژیمی علیه کشوری استفاده میشه.

 

نقل قول

شهید ابوجواد در سالروز ولادت حضرت زینب (س) از ۱۹ آذر ماه پس از زیارت حرم حضرت زینب س، به علت عوارض شیمیایی ناشی از دوران دفاع مقدس، وضعیت جسمی‌اش رو به وخامت گرایید و در نهایت در روز ۲۸ بهمن ماه در سالروز وفات حضرت زینب (س) به دیدار همرزمان شهیدش شتافت

 

ayoob-motalebzade-5.jpg

 

شهید حجازی بلافاصله بعد حاج قاسم ضربه بسیار بزرگی به ما بود.

و به ترتیب نفر به نفر فرماندهان ارشدی که بیشترشون یک نقطه مشترک داشتند و اون هم حضور در جبهه مقاومت خصوصا در سوریه و لبنان بود.

تعدادشون هم واقعا زیاد بوده وقتی مرور میکنیم.

تک تک دارایی های ارزشمندی که با تجارب مقاومت در سوریه هر کدام بیشتر از قبل یک وزنه بودند و این طبیعتا قطعاتی از یک پازل بزرگتر هست برای روز نهایی.

حذف فرماندهان ارشد و با تجربه - ضربه به ذخایر تسلیحات استراتژیک - خرابکاری در واحدهای تولید نظامی و صنعتی

رسانه و افکار عمومی هم که مثل سابق در یارگیری و مزدورپروری داره پیش میره

همه این ها قبل از روز ضربه نهایی یعنی تضعیف قدم به قدم و مدام و روزی که ناگهان میبینی دستانت خالی است

 

حتما این اقدامات و استراتژی "هزاران زخم" نیاز به یک استراتژی متقابل بازدارنده داره و حتما هم فقط اقدامات تدافعی و پیشگیرانه موثر نخواهد بود.

تا حالاش هم دیر شده. فرقی نمیکنه شما با هزاران زخم بمیری یا با یک زخم. هر جفتش یکی است و نیاز به راه حل داره.

 

استراتژی مقابل استراتژی "هزران زخم" دشمن برای ما چی هست؟

 

 

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, alala گفت:

استراتژی مقابل استراتژی "هزران زخم" دشمن برای ما چی هست؟

قبلا دستور دادند " با هر روشی به شما حمله کردند با همان روش پاسخ بدهید"

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
31 minutes قبل , MF44 گفت:

قبلا دستور دادند " با هر روشی به شما حمله کردند با همان روش پاسخ بدهید"

 

باید هم توجه کنیم این فرماندهان در کسوت غیرنظامی و دور از جبهات جنگ دارند "ترور" میشند. برخی محدودیتهای نابجا نباید باعث بشه دست ما را ببندند و خودشون هر روز وحشی تر و جری تر کشتار کنند.

 

حتما باید برای استراتژی "هزارن زخم" (تاکیدم از اینروست که گویا خیلی خوشحال از نتایجش سران رژیم صهیونیستی مدام بهش افتخار میکنند و تاکید میکنند بر ادامش) یک استراتژی "هزاران هزاران زخم" تعریف کنیم تا توقف را سبب بشه. گراهام سناتور جمهوریخواه بود یا یکی دیگه از مسئولان امریکایی امروز در مورد روسیه حرفی در این باب میزد. "آرامش" در نمایش و اعمال قدرت نهفته است، والا نمایش ضعف و بی عملی حاصلش "شر" و "حملات بیشتر" هست.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.