mahdavi3d

ULA و Blue Origin برای توسعه موتور راکتی BE-4 اعلام همکاری کردند

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط mahdavi3d، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط mahdavi3d، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

4535543.jpg

 

برنامه بلو اوریجین برای رشد جهشی در سال جاری
 
بلو اوریجین به دنبال یک رشد قابل توجه همزمان با سرعت بخشیدن به توسعه موتور BE-4 و یک وسیله پرتابگر مداری در حین ادامه آزمون‌های پروازی وسیله زیرمداری نیوشپارد است. در بازدید خبری از مقر کمپانی واقع در کنت واشنگتن که در تاریخ 8 مارس و با حضور بنیان‌گذار بلواوریجین یعنی جف بزوس (تاسیس در سال 2000)، در نوع خود برای اولین‌بار انجام می‌شد، گفته شد که محورهای چندگانه فعالیت شرکت به استخدام چند صد نیرو در سال جاری منجر خواهد شد. به گفته بزوس آنها هم‌اکنون با 600 نفر فعال هستند و قصد دارند در سال آتی به بالای 1000 نفر برسند که بخش بزرگی ازآنها در ارتباط با بی‌.ئی-4 و وسیله پرتاب مداری استخدام می‌شوند. همچنین وی افزود با در نظر گرفتن توسعه تاسیسات تولید و سایت پرتاب مداری فلوریدا، تعداد کل کارکنان به 1200 تن می‌رسد. برای به کارگیری این تعداد نیروی جدید، اصلاحاتی در مقر 28 هزار مترمربعی کمپانی در دست انجام است. اقدام دیگر، تجدید نظر در نحوه چیدمان کارخانه برای انطباق با توسعه و تولید اولیه بی‌.ئی-4 است. این تغییر شامل یک "BE-4 highway" است که هر موتور در طول آن مونتاژ شده و
جهت سرهم‌بندی نهایی به یک پلتفرم دو طبقه با 6 متر ارتفاع ختم می‌شود.
 
برنامه فعلی بلو اوریجین برای تولید اولیه نرخ پایین موتورهای بی‌.ئی-4ءحداکثر 12 موتور در سال برای استفاده در وسیله مداری خودشان و نیز احتمالا پرتابگر Vulcan کمپانی ULA، (جایی که برای بلو پولساز است) در مقر کمپانی و نیز توسعه تاسیسات جداگانه جدید بی‌.ئی-4 در آینده برای نرخ‌های بالاتر تولید است. به گفته بزوس و دیگر مقامات شرکت، برنامه آنها برای آغاز آزمون‌های مقیاس کامل موتور در پایان سال جاری به قوت خود باقی است. وی به جزئیات فنی وسیله پرتابگر مداری اشاره‌ای نکرد اما وعده داد که تا اواخر سال جزئیاتی شامل ظرفیت حمل محموله ارائه خواهد شد. او همچنین درهمین رابطه افزود: آن (اشاره به وسیله پرتابگر مداری) وسیله کوچکی نخواهد بود، اما کوچکترین وسیله مداری خواهد بود که خواهیم ساخت.

اینک حداقل سه سال زمان از آغاز کار بر روی این وسیله که با نام مستعار "برادر خیلی بزرگ" شناخته می‌شود، می‌گذرد. و قرار است اولین پرواز خود را تا پایان سال 2019 میلادی به انجام رساند.

 

آزمون‌های پروازی دیگری از وسیله زیرمداری نیوشپارد نیز به زودی انجام خواهد شد. چندین نپوشپارد جدید در مقر کمپانی در حال ساخت هستند. برنامه اولیه برای 6 وسیله است که ساختشان بین 9 تا 12 ماه طول می‌کشد. انتظار است اولین آزمون‌های سرنشین‌دار در سال 2017 آغاز شود. هدف بسیار بلندپروازانه آنها رسیدن به نرخ 100 پرواز زیرمداری در سال است.

 

بزوس که به گفته خودش از پنج سالگی در رویای فضا بوده علت برگزاری تور خبری در این زمان خاص را خروجی قابل مشاهده سخت‌افزاری آنها دانست: من همیشه گفته‌ام که در (مقوله) فضا اوورهایپ شدن (ادعاها مبالغه‌آمیز کردن) آسان است. ما در رابطه با بلو، فقط وقتی حرف می‌زنیم که چیزی برای ارائه داشته باشیم.

 

BlueOrigin_011.jpg

 

thumb_BlueOrigin_009.jpg thumb_BlueOrigin_005.jpg thumb_3455354.jpg thumb_3243534.jpg

 

http://spacenews.com/blue-origin-plans-growth-spurt-this-year/

https://www.theguardian.com/science/2016/mar/08/jeff-bezos-blue-origin-humans-in-space

http://am970theanswer.com/news/articles/blue-origin-planning-human-test-flights-to-space-by-2017

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بلو اوریجین از طرح راکت بزرگ «نیوگلن» رونمایی کرد

 

new-glenn-large2.jpg

 

 

جف بیزوس، مدیرعامل میلیاردر شرکت بلو اوریجین دیروز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) اعلام کرد که یک خانواده جدید راکت‌های قابل بازیافت بزرگ بنام «نیوگلن» در دست توسعه است. این راکت برای پرتاب ماهواره‌ها و فضانوردان به مدار زمین مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در یک نامه خبری از بلو اوریجین، بیزوس طرح مفهومی مدل‌های دومرحله‌ای و سه‌مرحله‌ای راکت نیوگلن را رونمایی کرد.

 

هردو مدل این راکت، ارتفاعی بلندتر از فالکن سنگین اسپیس اکس و دلتا ۴ سنگین شرکت ULA خواهند داشت. مدل سه‌مرحله‌ای این راکت نیز تقریباً هم قد با راکت غول‌پیکر ساترن ۵ می‌شود که فضانوردان مأموریت آپولو را به ماه رساند.

نام راکت‌های نیوگلن برگرفته از نام جان گلن، اولین فضانورد آمریکایی در مدار زمین است. طراحی این راکت بر مبنای تجارب بلو اوریجین در بوستر قابل بازیافت نیوشپارد است. راکت نیوشپارد از نوامبر ۲۰۱۵ چهار بار از تگزاس غربی به فضای زیرمداری پرتاب شده و با موفقیت به زمین نشانده شده است. مأموریت آزمایشی بعدی نیوشپارد، که روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) اعلام شد، تست فرار اضطراری حین پرواز است و قرار است طی آن کپسول خدمه نیوشپارد از راکت جدا شده و به فاصله ایمن رسانده شود. نام راکت نیوشپارد نیز برگرفته از نام آلن شپارد است که اولین فضانورد آمریکایی بود که (در پرواز زیرمداری) به فضا رفت.

یک اینفوگرافی در مورد نیوشپارد:

 

 

blue-origin-new-shepard-150915a.jpg

 

 

 

به گفته جف بیزوس، نیوگلن یک گام روبه‌جلو در اندازه و برد است و مدل سه‌مرحله‌ای آن قادر به پرواز به مقاصد فراتر از مدار ارتفاع پایین زمین خواهد بود.

بیزوس در یک بیانیه نوشته:

  قطر بدنه نیوگلن ۷ متر است و با ۱/۷ میلیون کیلوگرم (۱۷۰۰ تن) نیروی پیشران تولیدشده توسط هفت موتور BE-4 که با سوخت متان مایع و اکسیژن مایع کار می‌کند، از زمین بلند می‌شود. این موتورها، همان موتورهایی هستند که راکت جدید والکان شرکت ULA را بلند خواهند کرد.

 

همچنین، در ادامه نوشته:

  راکت دومرحله‌ای جدید نیوگلن ۸۲ متر ارتفاع دارد و مرحله دوم آن مجهز به یک موتور BE-4 بهینه‌سازی شده برای شرایط خلأ است. راکت سه‌مرحله‌ای نیوگلن ۹۵ متر ارتفاع دارد و یک موتور BE-3 بهینه‌سازی شده برای خلأ با سوخت هیدروژن مایع و اکسیژن مایع به مرحله سوم آن نیرو می‌دهد. در هر دو مدل، بوستر و مرحله دوم یکسان هستند.

 

درحالی‌که نیوشپارد از تگزاس پرتاب می‌شود، نیوگلن از مجموعه پرتاب شماره ۳۶ در پایگاه کیپ کاناورال نیروی هوایی آمریکا در فلوریدا پرتاب خواهد شد. این سکوی پرتاب از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۰۵ میزبان پرتاب راکت‌های اطلس بوده است. بلو اوریجین به‌تازگی کلنگ تأسیس یک مجتمع ۷ هکتاری ساخت راکت را برای ساخت نیوگلن زمین زد. بیزوس اعلام کرد که این راکت جدید اولین پرتابش را در همین دهه تجربه خواهد کرد.

 

بیزوس همچنین گفته:

  هدف نهایی ما، کار و زندگی میلیون‌ها نفر در فضا است و نیوگلن یک گام بسیار مهم است.

بیزوس در اشاره به نام نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که روی ماه قدم گذاشت، گفت:

  طرح بعدی روی تابلوی طراحی ما: نیو آرمسترانگ. اما این طرحی برای آینده است.

 

 

http://www.space.com/34034-blue-origin-new-glenn-rocket-for-satellites-people.html

https://toranji.ir/%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%ac%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d9%86%db%8c%d9%88%da%af%d9%84%d9%86-%d8%b1/

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.