death

بدون سرنشین باراکودا ، پرنده ای از اعماق (Barracuda )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

300px-Barracuda_av_dr5B15D.jpg

(Barracuda در اصل نام یک ماهی شکارچی به نام کوتر ماهیان می باشد)

پهپاد Barracuda یک پهپاد اروپایی ست(بیشتر آلمانی تا اروپایی ولی به دلیل یگانگی کشور های اروپایی،این پهپاد اروپایی خوانده میشود)،که توسط کمپانی چند ملیتی اروپایی EADS برای ماموریت ها و هدف های دیدخ بانی و شناسایی و جنگی و درگیری توسعه یافته است.


Barracuda یک پروژه مشترک بین آلمان و اسپانیا ست.پروژه Barracuda پس از سقوط نمونه اول در دریا به هنگام فرود لغو شد،ولی دوباره در سال 2008 از سر گرفته شد.دومین نمونه در نوامبر 2008 بازسازی و کامل شد.نمونه بازسازی شده Barracuda تست های پروازی خود را در پایگاه هوایی Goose کانادا در جولای 2009 با موفقیت به صورت خودکار و از راه کنترل زمینی پشت سر گذاشت.به دنبال آن در رقابت های هوایی سال های 2010 و 2012 نیز شرکت کرد.

یکی از هدف های اصلی پروژه Barracuda رقابت با رقیب فرانسوی ساخت کمپانی Dassault،یعنی nEuron و به منظور رقابت استراژتیکی و دفاعی است.هر دو این پهپاد ها توانایی پنهانکاری و رادار گریزی(stealth) و بیشینه سرعت 0.85 ماخ میباشند.

در حالی که آلمان و اسپانیا درحال کار بر روی پروژه Barracuda بودند،
فرانسه،ایتالیا،سویس،سوئد،یونان و باز هم اسپانیا بر روی پروژه nEURON سرمایه گذاری کردند.

به دلیل توسعه Barracuda،هنوز اطلاعات زیادی درباره این پهپاد در دست نیست.با این وجود انتظار میرود که باراکودا سقف پروازی 6100 متر و توانایی حمل 300 کیلوگرم جنگ افزار داشته باشد.

یکی دیگر از هدف های اصلی طراحی و ساخت Barracuda به عنوان یک پهپاد،وارد کردن کمپانی EADS به بازار پهپاد های دارای ارتفاع پروازی متوسط و دور برد که زیر سلطه 2 کشور آمریکا و اسراییل بود،است.آغاز به کار رسمی پروژه Barracuda در نمایشگاه بین المللی هوا فضا سال 2006 برلین با نمایش ویژگی ها و برنامه های نظامی Barracuda شروع شد.

تمرکز فعلی EADS دریافت گواهینامه پرواز های نامنظم Barracuda در حریم هوایی آلمان است،در حالی که هدف بلند مدت دریافت گواهینامه پرواز در مرز های غیر تفکیک شده است.

barracuda_header5B15D~0.jpg
همچنین برنامه ای برای توسعه Barracuda به عنوان یک پلت فرم مدولار دارند که آن را توانا میسازد تا برای هدف ها و کاربرد های مختلف همچون گشت دریایی سرهم بندی شود.اگر چه برای توانایی دفاعی برنامه ای در دست نیست ولی ممکن است در صورت تمایل خریداران این پهپاد برای داشتن این ویژگی،Barracuda با توانایی سرهم بندی برای حمل جنگ افزار نیز ارائه شود.Barracuda ممکن است توانا به داشتن سیستم جنگ افزاری باشد که ممکن است در قسمت فرو رفتگی مرکزی آن قرار گیرد.(همان فرو رفتگی که در بالا در وسط پهپاد میبینید).

آلمان همچنینن در حال گفتگو با ایتالیا و سوئد برای همکاری در پروژه یک پهپاد چند ملیتی دیگر برای رقابت با پهپاد nEURON با رهبری فرانسه است.درحالی که ایتالیا و سوئد پیش از این در پروژه nEURon به رهبری فرانسه نیز شرکت کرده اند.

نمونه اولیه Barracuda اولین پروازش را در آپریل 2006 و درحالی که مرکز کنترلش در شبه جزیره Iberian که در جنوب غربی اروپا قرار دارد با موفقیت انجام داد.ولی همانطور که گفته شد در یک تست پروازی دیگر در تاریخ 23 سپتامبر 2006 به هنگام فرود در خارج از ساحل اسپانیا در دریا سقوط کرد.(باند فرود در "شبه جزیره Iberian قرار داشت ولی هواپیما پس از گذراندن پرواز به هنگام بازگشت برای فرود به ساحل نرسید و در دریا سقوط کرد)

Barracuda در اصل برای رقابت در بازار تجاری ساخته شد ولی ممکن است هدفش هایش تغییر کند(هدفی هایی فراتر از یافتن جایگاهی در بازار تجارت).

بدنه Barracuda کاملا از فیبر کربن ساخته شده است که انعطاف پذیری بالایی دارد(در ساخت بدنه Eurofighter Typhoon هم به مقدار قابل توجهی از این ماده استفاده شده است).تنها در ساخت تیرک های اسکلت داخلی بال به منظور تقویت بال از فلز استفاده شده است.
تیرک های اسکلت بال به همراه بال به راحتی از پرنده جدا شده و جا به جایی نقل پهپاد را آسان میکنند.


ویژگی ها:

طول:8.25 متر
فاصله 2 سر بال:7.22 متر
وزن بدون ابزار دیده بانی و جنگ افزار:2300 کیلوگرم
بیشینه وزن هنگام برخاستن:3250 کیلوگرم
بیشینه سرعت:0.85 ماخ
سقف پروازی:20000 فوت
(بیش از این داده هایی درباره ویژگی ها حتی در سایت های انگلیسی زبان در دسترس نیست)

منبع

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

لینک اصلی مقاله رو ارسال کنید تا منتقل شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][url="http://www.hotup.ir/upload/u39_barracuda-at-goose-bay.jpg"]http://www.hotup.ir/upload/u39_barracuda-at-goose-bay.jpg[/url][/center]

هواپیماهای بدون سرنشین امکانات بسیار وسیعی برای جمع آوری اطلاعات دارند.با تولید هواپیمای UAV-Demonstrator توسط موسسه EADS , Military Air Systems تکنولوژی کلیدی برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین خودپرواز بدست آمد.

نمونه اولیه این هواپیما،برای اولین بار ماه می 2006 در برلین معرفی گردید.استقبال از این پروژه بسیار زیاد بود و خیلی از آلمانی ها از این موقعیت استفاده نمودند تا نظری به این تکنولوژی اروپایی انداخته و آن را از نزدیک مشاهده نمایند.قبل از پدیدار شدن این پدیده در ILA اولین پرواز آزمایشی آن در کشور اسپانیا با موفقیت انجام پذیرفته بود.دکتر Rolf Wirtz رهبر پروژه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خودپرواز که راه اندازی آن را به عهده داشت و قدم به قدم آن را هدایت کرده بود قبلا اظهار داشته بود که UAV از زمان استارت تا فرود به طور کاملا مستقل و خودپرواز بر روی مسیر از قبل تعیین شده و برنامه ریزی شده پرواز نموده و دوباره به فرودگاه مبدا بازگشته و ایستگاه زمینی کنترل به هیچ عنوان در هدایت آن دخالت ننموده و فقط بر امر پرواز آن نظارت کرده است.اگرچه این هوپیما برای تولید انبوه درنظر گرفته نشده و فقط برای امور تحقیقاتی و آزمایشی ساخته شده ، اما همین اولین پرواز ، خود جهشی عظیم در تکنولوژی رو به جلو محسوب خواهد شد.
هواپیمای بدون سرنشین و خودپرواز UAV با داشتن طولی بیش از 8 متر ، طول بال ها حدود 7 متر و حداکثر وزن 3/25 تن ، شی پرنده چشمگیری است.این هواپیما بزرگترین هواپیمای بدون سرنشینی است که قاره اروپا تولید نموده و آن را به پرواز درآورده است.

این هواپیمای بدون سرنشین ثابت نمود که مهندسین و متخصصان قادر هستند اشیاء پرنده خودپرواز و مستقلی تولید کنند که از طریق سیستم های هدایتی مستقل تعبیه شده در آن به پرواز درآمده و پس از انجام ماموریت به فرودگاه خود بازگردند.

[center][url="http://www.hotup.ir/upload/nq03_baracudauav-eadscassidian0.jpg"]http://www.hotup.ir/upload/nq03_baracudauav-eadscassidian0.jpg[/url][/center]

گام بعدی
پس از انجام آزمایش های اولیه در اسپانیا ، هواپیمای مذکور به Manching برده شده تا اقدامات بعدی بر روی آن انجام پذیرد.هدف از این اقدامات بالا بردن سرعت ، دست یابی به ارتفاع بالاتر و افزودن میزان باربری هواپیما بود.

خصوصیات فنی:
وزن خالص (کیلوگرم) :2300
حداکثر وزن هنگام پرواز(کیلوگرم):3250
حجم باک سوخت(لیتر):800
وزن بار مفید(کیلوگرم):300
طول هواپیما(متر):8/25
فاصله دو سر بال(متر):7/2

[center][url="http://www.hotup.ir/upload/55ln_1646876.jpg"]http://www.hotup.ir/upload/55ln_1646876.jpg[/url][/center]

سیستم کلی:
فلپ ها در پرواز به طور الکترومکانیکی حرکت می کنند و برای بستن و باز شدن ارابه فرود و همچنین چرخ های عقب از یک سیستم الکتروهیدرولیکی بهره گیری شده است.

پیشرانه:
یک توربین گازی نوع (MTU) پرات اند ویتنی JT15D-5C که توان حرکتی آن 14KN است نیروی پیشرانه را تامین می کند.

اویونیک
سیستم اویونیک ، دارای اطمینان و ایمنی فوق العاده به یمن بهره گیری از سیستم سه گانه هدایت پرواز (FCS) و سیستم ناوبری است.همچنین از اویونیک باز و مدوله که مناسب جهت تلفیق با سنسورها و افزایش توان برای سیستم های جدید است به کار گرفته شده است.

مواد تولیدی
هواپیمای Demonstrator با بهره گیری از یک روش تولید مواد تلفیقی رشته های کربن و مواد پیوند دهنده آن (CFK) تولید شده است.اجزاء این مواد توسط موسسه EADS تکامل یافته و با یکدیگر ترکیب شده اند.

بارمفید
محفظه بار مفید به اندازه کفایت جا برای نصب و نگهداری وسایل الکترونیکی و سنسورهای بسیار پیشرفته دارد.سنسورهای الکترواپتیکی مادون قرمز (EO/IR) ، هدف گیری لیزری ، یابنده امواج الکترومغناطیسی (ELS) ، رادار (SAR) Apertur و اسلحه های مختلف در آن جای می گیرند.

شبکه مخابراتی و اطلاعاتی
نسخه اویونیکی این هواپیما ظرفیت کاملی برای سیستم های مخابراتی عملیاتی ایمن شبکه و نقل و انتقال اطلاعات عرضه می نماید ، شامل:
-سیستم اطلاعاتی Beyond-Line-Of-Sight و Line-Of-Sight در محدوده باند پهن
-ارتباطات ایمن و مقاوم در برابر پارازیت
-سیستمMIDS/LINK16 (استاندارد نظامی ارتباطات ناتو)
-ارتباط Sat-com (ارتباط ایمن در مقابل ماهواره ها)



منبع:ماهنامه نوآور – سال سوم ، شماره 30
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.military.ir/forums/topic/25219-،اسرار-آمیزترین-پهپاد-اروپا-barracuda/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر بسیار

 

شعاع پرواز و مداومتش کم نیست؟

درباره پنهانکاری اش چیزی کفته شده؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

قابل نداشت

در مورد شعاع پروازی ان طور که من برداشت کردم با توجه به لینک ارتباطی با ایستگاه زمینی شعاع عملیاتی 200  ک م خواهد بود و همان طور که در متن امده قابلیت استفاده از لینک های جدید تر را در اینده خواهد داشت از جمله لینک های ماهواره ای که در اون صورت شعاع عملیانی ان افزایش خواهد یافت ضمن اینکه این نکته ی مهم را نیز باید در نظر داشت که این پروژه هنوز در حال توسعه و تست است و هنوز به حداکثر توان عملیاتی اش ممکن است نرسیده باشد و با توجه به ساختار ماجولار ان در اینده به راحتی (نسبتا)  قابل اپ گرید خواهد بود .

در مورد پنهان کاری هم در متن مواردی در مورد ورودی هوا بیان شده و ان طور که از تصاویر بر می اید از نظر هندسی در بدنه ی ان برای کاهش ار سی اس مواردی در نظر گرفته شده ضمن اینکه به نکاتی برای خذف سکان های عمودی و افزایش پنهان کاری اشاره شده . علاوه بر اینها پوشش بدنه در نمونه های عملیاتی با پوشش های جاذب رادار نیز دور از انتظار نیست.

اما در کل از میزان ار سی اس و سطح دقیق پنهان کاری چنین پرنده هایی (حتی در مورد سرنشین دارها) و نیز متد هایی که جهت میل به کم پیدایی در انها به کار رفته هرگز اطلاعات دقیق و روشنی بیان نمی شود و این دسته از اطلاعات جز مواردی هستند که به شدت طبقه بندی می شوند . 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شرح این پرواز ازمایشی در متن تاپیک امده است .

 

http://www.aparat.com/v/NTmbx

ویرایش شده در توسط 7mmt
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.