امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام لطفاً درخصوص معافيت ضعيف بودن چشم توضيح بفرماييد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته شما باید شرایط را بگین تا بشه گفت میشه معافیت بگیرین یانه.

 

یا باید کفالت پدر بگیرین و یا مادر و...

البته اینها هر کدوم شرایطی داره، مثلا پدر نیازمند مراقبت باشه و یا بالای 70 سال باشه.

 

و یا پدر فوت کنه و برای مادر بگیرین و...

 

و یا مثلا معافیت پزشکی بگیرین که با قانونی که از خرداد سال جاری اعمال شد معافیت علی الخصوص برای فارق التحصیلان دانشاهی خیلی سخت تر شد.

 

 

من بابام حدود 50 سال سنشه مادر هم همین حدود بعدش تک فرزندم احتمال تا 70 سال بصبرم هم نمیشه مامانم بیماری قلبی داره خودمم 20 سالمه

ویرایش شده در توسط namix

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من بابام حدود 50 سال سنشه مادر هم همین حدود بعدش تک فرزندم احتمال تا 70 سال بصبرم هم نمیشه مامانم بیماری قلبی داره خودمم 20 سالمه

شما میتونی کفالت پدر رو در صورتی که از کار افتاده باشه یا بالای 70 باشه بگیری

 که مادرتون خوب بشن

ولی با این شرایط باید بری سربازی

اصلا این 60 سال که شده 70 سال برا پسرایی مثل ماست که تک پسر یا تک فرزندیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کفالت فقط برای تک فرند ذکور است؟ در این مورد در صورتی که فرد دارای برادری بزرگتر منتها متاهل و پدر هم بالای 65 باشدمعافیت کفالت وجود دارد.

با تشکر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من شخصا ناجا و تو دو تا یگان مختلفش خدمت کردم ( وسط خدمت دانشگاه قبول شدم و بعد دوباره ادامه دادم ) دفعه اول مرزبانی بودم و دفعه دوم سازمان زندانها .

اول مرزبانی : خدا نکند اونجا بیفتید اگر هم افتادید خدا کند هنگ بیفتید نه پاسگاه . پاسگاه مرزبانی به خصوص در مرزهای شرقی یعنی اخر دنیا . یعنی اب رو 3 روز یک بار با تانکر براتون بیارن و اگه درگیری شد یه دفعه دیدی اب ندارید . یعنی غذا نون خشک و دوغ . یعنی یه دونه سیب اوج تجمل . یعنی تخت نداشته باشید و رو موکت بخوابید با بچه ها . اگه تو مسیر باشید هم که کمین و درگیری با اشرار مسلح و....... اگه خدای نکرده مرزبانی افتادید به شدت مراقب سلامتی خودتون باشد یه بیماری ساده تو پاسگاه زیر پونز به راحتی میتونه از پا درتون بیاره قرص مولتی ویتامین و ویتامین ث و پودر او ار اس حتما حتما حتما به مقدار زیاد داشته باشد . البته مرزبانی یه سری مزایا داره . مثلا هیچ کس هیچ کاری با سر و ریخت و وضعیت لباس و پوتین شما نداره . به سربازی که 48 ساعت کمین بوده که نمیشه گفت چرا پوتینت واکس نداره . کادر ها هیچ کاری باهاتون ندارن و به هیچ عنوان ریسک اذیت کردن سربازی رو که موقع درگیری باید بهش اعتماد کنن رو نمیکنن .  انضباط نظامی و درجه و اینا هم کشکه . سر مرز افراد بر اساس توان رزمیشون درجه بندی میشن نه درجه روی شونه اونی ارشده که شجاعت و توان جنگیدن داره  . سرباز صفر بود که به ستوان وظیفه دستور میداد موقع نبرد . استوارش رو دیدم که سر سرهنگ داد میکشید .

دوم سازمان زندان ها :

یک کلام . نرید . هر جوری شده از زیر این یه قلم در برید . حتی شده به قیمت غیبت خوردن . سازمان زندانها مخصوصا اگه سنتون کمه و جثه بزرگی ندارید اصلا و اصلا جای شما نیست . زیر هشت . برج و نگهبانی چهار چشمی و زجر روحی که موقع پست قرنطینه میکشید ( زندانی گریه میکنه . سرشو میکوبه تو دیوار . خود زنی میکنه .و عربده میکشه . درگیر میشه و ....) اینها جای خود دو تا قسمت وحشتناک داره که واقعا برای من دو متری سن بالا غیر قابل تحمل بود چه برسه به بچه های کم سن و سال . اولیش بدرقه متهم : میدونید این یعنی چی . یه دستبند میدن بهتون با یه متهم که شیشه میکشه و همین دو  هفته پیش 3 نفر رو کشته . میگن اینو وردار ببر دادگاه و برگردون . یه اژانس هم زنگ میزنن بیاد . خودتون تصورش رو کنید دیگه . همه سرباز های سازمان هم باید یک روز در میون بدرقه متهم رو برن یعنی یک روز نگهبانی هستید یک روز بدرقه . و دومیش که اکیدا توصیه میکنم حتی به قیمت بازداشگاه رفتن و اضافه خوردن از زیرش در برید اجرای احکام کیفریه : این میدونید یعنی چی . یعنی میگن برو داربست بزن و طناب اماده کن برا اعدامی . برو گارد اعدام وایستا اعدامی داریم . اکیدا میگم یه ادم معمولی بعد از اجرای 10 - 15 تا حکم اعدام کاملا از نظر روحی از هم میپاشه . تا سال ها بعدش کابوسشو میبینید و..............

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام لطفاً درخصوص معافيت ضعيف بودن چشم توضيح بفرماييد.

از خرداد سال جاری شرایط سخت تر شده، ظاهرا از مجموع دو چشم نمره 8 شده حداقل یک چشم 8.

 

 

معافیت از خدمت سخت تر شد

جام جم آنلاین: کشیدن دست‌کم 14 دندان، پرخوری تا رسیدن به وزن 150کیلوگرم، رژیم غذایی سفت و سخت برای کاهش وزن تا حد «مگس وزن» یا پایین آوردن نمره چشم دیگر راهی برای فرار از خدمت سربازی نیست، زیرا براساس آیین‌نامه جدید معافیت پزشکی مشمولان سربازی که از اول مرداد لازم‌الاجراست، مشمولانی که رنج چنین کارهایی را به جان بخرند، دیگر معاف نشده بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت سربازانی هستند که به عنوان معاف از رزم شناخته خواهند شد.



علاوه بر این، رسیدن سن کفالت از 65 به 70 سال و مجاز شدن ارائه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل نیز بخشی از جزئیات جدید آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان وظیفه است که روز گذشته رسانه ای شد.


قانون خدمت وظیفه عمومی سال 1390 تصویب و اجرایی شد، اما نکته اینجاست که آیین نامه های این قانون به طور کامل تهیه و ابلاغ نشده است و در تازه ترین اقدام با توجه به ماده 39 این قانون که به معاینه و معافیت پزشکی مشمولان وظیفه می پردازد، آیین نامه جدید این ماده از قانون از سوی ستاد نیروهای مسلح تهیه و به هیات وزیران فرستاده شده است.


موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره به جام جم می گوید: این آیین نامه بیست و یکم اردیبهشت امسال تصویب شد. در آیین نامه جدید بیماری ها به صورت دقیق احصا و به روز رسانی شده است. به این ترتیب تکلیف برخی بیماری ها که مشخص نبود روشن شده، در برخی بیماری ها قبلا کلی گویی شده بود، اما اکنون جزئیات نیز مطرح شده است.برای نمونه به شکل کامل به بیماری های اعصاب، روان و قلب و عروق پرداخته شده است.


آیین نامه جدید به شکلی تنظیم شده که از سوء استفاده برخی فرصت طلبان نیز جلوگیری می کند. برای نمونه در آیین نامه قبلی فردی که 14 دندان کمتر داشت، معافیت پزشکی برخوردار می شد. به این شکل که برخی از افراد از شرایط سوء استفاده کرده و دندان های خود را می کشیدند تا از سربازی معاف شوند، اما اکنون این موضوع به طور کامل حذف شده است.

کمالی می افزاید: اکنون شرط دندان دیگر مطرح نیست و بحث بیماری فک و دهان به صورت جزئی مطرح شده است. افزون بر این، قبلا بحث چاقی و لاغری نیز مطرح بود، به همین دلیل برخی ها با اضافه یا کم کردن وزن خود برای معاف شدن اقدام می کردند، اما براساس آیین نامه جدید، دیگر چاقی و لاغری مفرط معاف از رزم شناخته می شود و شخص با هر وزنی از خدمت معاف نمی شود.


این در حالی است که باید به تغییر شرایط ضعیف بودن چشم نیز برای معاف شدن اشاره کرد.
براساس آیین نامه قبلی، شخصی به دلیل ضعیف بودن چشم معاف می شد که مجموع نمره دو چشم او برابر 0.8 بود، اما شرایط در آیین نامه جدید تغییر کرده، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره عنوان می کند: بر اساس آیین نامه جدید برای شخصی که مدرک تحصیلی اش پایین تر از لیسانس است نمره یک چشم باید 0.6 باشد و برای فردی که مدرک کارشناسی و بالاتر دارد نمره یک چشم باید 0.8 باشد تا بتواند از این شرط معافیت استفاده کند.


افزون بر این در آیین نامه جدید بحث عرق کردن شدید کف دست نیز مطرح شده، زیرا عده ای در گذشته از آن سوء استفاده می کردند، این شرط در آیین نامه جدید برداشته شده و چنین افرادی دیگر از خدمت معاف نشده و به عنوان معاف از رزم شناخته می شوند.


معافیت پزشکی حین تحصیل براساس آیین نامه گذشته، چنانچه فردی در حال استفاده از معافیت تحصیلی بود به تقاضای معافیت پزشکی او رسیدگی نمی شد، مگر این که ترک تحصیل می کرد یا فارغ تحصیل می شد، اما در آیین نامه فعلی درباره نقص عضو یا بیماری هایی که مقطع تحصیلی در آن اثرگذار نیست، شخص می تواند تقاضای معافیت پزشکی کند.

کمالی در این باره توضیح می دهد: برای نمونه می توان به شرط نمره چشم اشاره کرد که براساس آن، افراد لیسانس و بالاتر از آن باید نمره یک چشمشان 0.8 باشد تا بتوانند از این شرط معافیت بهره مند شوند.
نکته اینجاست که در چنین مواردی، اگر شخص دیپلم بوده و مشغول تحصیل در دانشگاه باشد، اگر تقاضای معافیت پزشکی داشته باشد، به درخواست او رسیدگی نمی شود، اما در دیگر بیماری ها مانند قلب و عروق یا مغز و اعصاب که مقطع تحصیلی در آنها اثرگذار نیست، به درخواست افراد رسیدگی خواهد شد.
وی با بیان این که یکی دیگر از نکات برجسته آیین نامه فوق این است که مقطع تحصیلی در معافیت پزشکی اثرگذار است، تصریح می کند: فارغ التحصیلانی که می توانند مشاغل مربوط به تخصص خود را با وجود بیماری یا نقص عضو بدون مشقت در جامعه انجام دهند، به عنوان معاف از رزم به خدمت اعزام خواهند شد.



جزئیات معافیت کفالت براساس ماده 39 قانون، یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد، می تواند از سربازی معاف شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان می کند: ضوابط افرادی که نیازمند مراقبت نیستند، به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ شده است، تشخیص فرد نیازمند مراقبت باید در کمیسیون بدوی بررسی شود، در این کمیسیون براساس ضوابط اگر پدر فرد نیازمند مراقبت باشد، از خدمت معاف می شود.
وی خاطرنشان می کند: در این آیین نامه در نظر گرفته شده افرادی که زیر 70 سال دارند، باید در کمیسیون بدوی به درخواست شان رسیدگی شود، اما کسانی که پدرشان 70 سال بیشتر دارد، نیازی به کمیسیون بدوی ندارند. به گفته کمالی، به این شکل براساس آیین نامه جدید ممکن است فرزندی که پدرش 40 یا 50 سال دارد، اما نیازمند مراقبت است، از خدمت معاف شود.

حمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز دراین باره به جام جم می گوید: قانون تغییر نکرده، فقط سن کهولت تغییر کرده؛ زیرا وضع بهداشت و امید به زندگی در جامعه بهتر شده است، افزون بر این باید تاکید کرد مصداق قانون تغییر کرده است و البته افرادی که مشمول این معافیت می شوند، زیاد نیستند.


معافیت ایثارگران صدرالسادات عنوان می کند: براساس آیین نامه جدید، افرادی که برای فرزند خود از معافیت ایثارگری یا امدادجویی استفاده کرده بودند، اگر فرزندشان در نیروهای مسلح عضویت پیدا کرده باشد، می توانند معافیت او را باطل کرده و برای فرزند دوم خود استفاده کنند.رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این که کلیات آیین نامه جدید مانند آیین نامه گذشته است، خاطرنشان می کند: براساس شرایط جدید و امکانات پزشکی فراهم شده برخی از بیماری ها که امکان درمان آنها میسر شده، از معافیت دائم حذف شده و بعضی از بیماری ها نیز که در آیین نامه نبوده، اضافه شده است.
این در حالی است که باید یادآور شد براساس آیین نامه جدید معاینه مشمولان قبل از اعزام به خدمت اجباری شده و معاینه افراد باید از سوی پزشکان نیروهای مسلح انجام شود.
آیین نامه جدید از یکم مرداد لازم الاجراست، به این ترتیب از این تاریخ افرادی که تقاضای معافیت کنند، براساس آیین نامه جدید به درخواست آنها رسیدگی می شود، مگر آنهایی که به درخواست شان رسیدگی شده و رای پرونده آنها صادر شده است.

 

--------------------------------------

 

من بابام حدود 50 سال سنشه مادر هم همین حدود بعدش تک فرزندم احتمال تا 70 سال بصبرم هم نمیشه مامانم بیماری قلبی داره خودمم 20 سالمه

پس اگه خودتون بیماری نداشته باشین باید برین خدمت و لی از آنجایی که تک فرزند پسر هستید اگه در ارتش و سپاه باشین شهر خودتون و اگه در ناجا باشین استان خودتون حتما خدمت می کنید.

 

کفالت فقط برای تک فرند ذکور است؟ در این مورد در صورتی که فرد دارای برادری بزرگتر منتها متاهل و پدر هم بالای 65 باشدمعافیت کفالت وجود دارد.

با تشکر.

کفالت برای تک فرزند ذکور بالغ هست.

 

سن پدر هم باید 70 باشه.

 

اگه برادر حتی در اون طف دنیا هم باشه کفالت تعلق نمیگیره.

 

تنها در صورتی کفالت داده میشه که برادر بالغ معلول ذهنی و جسمی باشه.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از دوستمون mojtaba62

 

البته اگه کسی ناجا در کلانتری و پاسگاه خدمت کنه اونجا هم به دفعات بدرقه متهم داریم، اصلا در ناجا کلا باید سرباز حواسش جمع باشه از راننده تا مامور بدرقه  و حین ماموریت چون پشت سر هم در ماموریت هستین.

 

در تحویل گرفتن تجهیزات و افراد و پرونده ها باید دقت کرد، کادر و فرمانده و کسی که هست بدون خجالت کشیدن تا چیزی کامل نیست تحویل نگیرین.

 

 

تشکر

لطفا نحوه انتخاب یگان خدمتی رو هم توضیح بدین

یگان خدمتی را معمولا نمیشه انتخاب کرد مگر اینکه پارتی کلفتی داشته باشین.

 

و از بین نیروها فقط سپاه پذیرش داره که اونم در سالهای اخیر برای فارق التحصیلان دانشگاهی کمتر و کمتر شده چون ناجا دیگه زیاد مجوز نمیده بهشون و خود سپاه هم نمی خواد درجه بالا زیاد بیاد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خداوند بخشنده و مهربان

 

از دوستان عاجزانه خواهش میکنم به سوالات من در مورد سربازی پاسخ بدن مطمعنا این سوالا برای خیلیا مهمه.

 

1- آیا با داشتن کارت سبز بسیج و کارت فعال و حتی عضو بودن تو گردانی مثل امام حسین ، آیا راهی وجود داره که آدم بیفته سپاه تا از کارت سبزش بتونه استفاده کنه؟؟؟

اگه اره چطوری؟؟؟ مراجعه به سپاه شهرستان و خود گردان کارساز نبود و هر دو گفتن ظرفیت ما پره. کدوم شهر مهم نیست برام فقط سپاه باشه.

 

2- آیا با شرایط بالا و بلد بودن برنامه نویسی به صورت حرفه ای و داشتن گواهی نامه امکان امریه شدن وجود داره ؟؟؟ اگه اره کجا و چطوری باید اقدام کرد؟

 

3- بعد از انصراف از دانشگاه و گرفتن مدرک کاردانی و گرفتن یه کاغذ از دانشگاه که باید بدیم به پلیس + 10 برای اعزام چه مدت زمان داریم که دفترچه را بفرستیم و غیبت نخوریم؟؟؟

 

4- پدر من زمان جنگ 19 ماه از خدمتشو تو جبهه بوده ولی از طرف سپاه بوده آیا کسری برای این مورد وجود داره؟؟

 

5- آیا نوشتن اینکه دوره آموزش بسیج ( کارت سبز ) رو طی کردم تو دفترچه سربازی تاثیری تو افتادن به سپاه داره؟؟؟

 

زمان زیادی ندارم و مسلما کلی استرس تورو خدا کمک کنید. :angel:  :nailbiting:  :praying:   time_out

 

 

///

ادغام شد

cheka

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جواب سوالاتت تا جایی که من میدونم

1.به تیپ های موجود تو استانت برو و اونجا درخواست رزرو کن تنها را رفتن به سپاه اون هم با کارت سبز همینه(منظورم گرفتن رزرو)

2.از امریه چیزی نمیدونم و این را باید دوستان بگند ولی زمانی که سربازی رفتید برگه ای را به شما میدهند که اونجا میتونید استعدادهای خودتون را ذکر کنید شاید برای شما تو راحتی خدمت تون موثر بود

3. 6ماه وقت داری برای اعزام دفترچه

4.نمیدونم

5.این کار را اگر ازت خواستند انجام بده وگرنه فکر نکنم فایده ای داشته باشه خلاصه تمام تلاشت را برای گرفتن رزرو تو سپاه چه ناحیه و چه تیپ ها بکن این راه موثرتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از همه دانشگاه های کشور ،سرباز برای  امریه میگیره اما به شرط معدل

برو توی سایتش کامل توضیح داده...شما تخصص برنامه نویسی داره انشالله درست میشه حالا اینجا نشد جای دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در رابطه با کسری اگر تاریخ تولدت قبل از 73 باشه یعنی تا 72 میتونی استفاده کنی

در رابطه با برگه سبزم باید عرض کنم کسی از هم دوره ایم برگه سبزم داشت اما افتاد ارتش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا  ما  کارت پایان خدمت را برای تعویض دادیم 9 ماهه نیومده.رفتم نظام وظیفه گفتند یگان خدمتی لشکر 5 نصر  باید  مشخصاتتونو میفرستاد که نفرستاده .اینم جواب من .کارت من 20 ساله پیش صادر شده.خوشحال میشم راهنمایی کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طرح وزیر امور دفاعی،  Peter Hultqvist  با استقبال بیشتر احزاب پارلمانی روبروشده‌است. او پیشنهادکرده‌است که دوره‌ی خدمت سربازی عمومی که چهارسال پیش در حکومت احزاب بورژوایی لغو شد، از سر گرفته شود.

 

پیشنهادی که پیترهولت‌کویست، مطرح‌کرده به گزارش اکوت، واحدخبر رادیوسوئد از پشتیبانی گسترده‌ای در پارلمان برخوردارشده و امکان اجرای مجدد خدمت سربازی عمومی فراهم شده‌است. او هنگام معرفی طرح خود در روزگذشته براین تاکیدکرده بود که باید راه‌هایی برای جلب حمایت‌های مردمی پیداشود تا با این حمایت ودرکی که درمردم وجوددارد، بتوان نظام دفاعی کنونی را که هیچ تضمین درازمدتی برای آن وجودندارد، برای مقابله با بحران های احتمالی، آماده ساخت. او می‌خواهد نمونه‌ای را که هم اکنون درنروژ اجرا می‌شود، مورد بررسی قراردهد. 
در نروژ ترکیبی ازخدمت سربازی عمومی و استخدام دائم در ارتش اجرا می‌شود. با این نمونه، سخنگوی سیاست دفاعی حزب دموکرات مسیحی، میکائِل اُسکارشوُن نیز موافق است. او می‌گوید ارزش دارد که این روش مورد بررسی قرارگیرد، چون که می‌تواند به کارکرد بهتر ارتش و دفاع سوئد کمک کند، در زمانی که جهان دراین زمینه هرماه مطمئن‌تر و قوی‌تر می‌شود.
ارتش سوئد ازچهارسال پیش که دولت، شکل خدمت سربازی عمومی را به استخدام سربازان تغییرداد، با مشکلاتی در تامین نیروی انسانی روبروشده‌است. به گفته‌ی سخنگوی سیاست دفاعی حزب دموکرات ‌مسیحی، درحال حاضر ارتش با کمبود ۷۰۰۰ سرباز و ملوان استخدامی نیمه‌وقت روبروست و چنین کمبودی می‌تواند تا ده سال آینده نیز ادامه پیداکند. 
پیشنهاد وزیر اموردفاعی، پیتر هولت‌کویست از حزب سوسیال دموکرات با موافقت احزاب لیبرال مردم، چپ و دموکرات‌های سوئد روبروشده، اما حزب مودرات با تغییر شیوه‌ی سربازگیری کنونی که از سال ۲۰۱۰ به اجرادرآمده، مخالف است.  
به گفته‌ی نماینده‌ی این حزب در کمیسیون دفاعی پارلمان، یوهان فوُرشِل  درستی سیاست دفاعی، خود را در درازمدت نشان می‌دهد و یک دوره‌ی چهارساله نمی تواند برای تایید درستی یک سیستم کافی باشد. او به نقل از فرمانده کل قوای کشور، تاکید می‌کند که ارتش باید شرایط خوبی داشته‌باشد وبه این دلیل بهتراست به جای تغییر سیستم کنونی، نارسایی‌های آن را برطرف کرد.

 

 

-----------------------------------

 

لینک خبر ارسالی رو باید قید کنید . / 00Amin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالات دوستان باید در تاپیک زیر مطرح میشد و یا حداقل این دو تاپیک کلا یکی بشه:

http://www.military.ir/forums/topic/28587-مشاوره-خدمت-سربازی

 

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

 

از دوستان عاجزانه خواهش میکنم به سوالات من در مورد سربازی پاسخ بدن مطمعنا این سوالا برای خیلیا مهمه.

 

1- آیا با داشتن کارت سبز بسیج و کارت فعال و حتی عضو بودن تو گردانی مثل امام حسین ، آیا راهی وجود داره که آدم بیفته سپاه تا از کارت سبزش بتونه استفاده کنه؟؟؟

اگه اره چطوری؟؟؟ مراجعه به سپاه شهرستان و خود گردان کارساز نبود و هر دو گفتن ظرفیت ما پره. کدوم شهر مهم نیست برام فقط سپاه باشه.

 

2- آیا با شرایط بالا و بلد بودن برنامه نویسی به صورت حرفه ای و داشتن گواهی نامه امکان امریه شدن وجود داره ؟؟؟ اگه اره کجا و چطوری باید اقدام کرد؟

 

3- بعد از انصراف از دانشگاه و گرفتن مدرک کاردانی و گرفتن یه کاغذ از دانشگاه که باید بدیم به پلیس + 10 برای اعزام چه مدت زمان داریم که دفترچه را بفرستیم و غیبت نخوریم؟؟؟

 

4- پدر من زمان جنگ 19 ماه از خدمتشو تو جبهه بوده ولی از طرف سپاه بوده آیا کسری برای این مورد وجود داره؟؟

 

5- آیا نوشتن اینکه دوره آموزش بسیج ( کارت سبز ) رو طی کردم تو دفترچه سربازی تاثیری تو افتادن به سپاه داره؟؟؟

 

زمان زیادی ندارم و مسلما کلی استرس تورو خدا کمک کنید. :angel:  :nailbiting:  :praying:   time_out

 

 

///

ادغام شد

cheka

 

 

1- باید پذیرش بگیرین از سپاه استان، ظرفیت پر باشه و پارتی کلفت نداشته باشین راه دیگه ای نیست.

گردان و حوزه و ناحیه حق نداره خودش پذیرش کنه مدارک را میگیرن میفرستن سپاه استان.

 

2- خیلی کم، الان امریه ها را امسال 70% کاهش دادن و قراره باز کاهش پیدا کنه به دلیل کمبود سرباز

 

3- بعد از پایان دانشگاه 1 سال هست ولی بعد انصراف فک کنم 6 ماه، میتونید از نظامو وظیفه بپرسین تا مطمئن بشین.

 

4- اگه  متولد 72 و ما قبل باشین میتونید استفاده کنید، اگه کل 19 ماه مناطق جنگی باشه 6 ماه میتونید کسر بگیرین.

 

5- خیر، اصلا مهم نیست.

 

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از همه دانشگاه های کشور ،سرباز برای  امریه میگیره اما به شرط معدل

برو توی سایتش کامل توضیح داده...شما تخصص برنامه نویسی داره انشالله درست میشه حالا اینجا نشد جای دیگه

 

خاتم هم برای خودش ظرفیت داره اینطور نیست که همه را قبول کنه، میدن کمسیون.

 

آقا  ما  کارت پایان خدمت را برای تعویض دادیم 9 ماهه نیومده.رفتم نظام وظیفه گفتند یگان خدمتی لشکر 5 نصر  باید  مشخصاتتونو میفرستاد که نفرستاده .اینم جواب من .کارت من 20 ساله پیش صادر شده.خوشحال میشم راهنمایی کنید

 

از پلیس +10 یه کاغذ جدید بگیرین که تا پایان سال معتبر هست، کارت پدر من هم حدود 8 ماهه نیومده، اگه باز تا اواخر ال خبری نشد به نظام وظیفه استان مراجعه کنید.

ویرایش شده در توسط Ice_Man
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.