Recommended Posts

درسته کیفیت محصولات چینی مثل نمونه های غربی نیست اما فراموش نکنید اولا چین هم جنس درجه یک داره که به اروپا و امریکا هم صادر کنه و ما اینجا جنسای اشغالیشونومیبینیم.ثانیا صنعت هوانوردی مثل پوساک و خودرو و این چیزا نیست و لازمش یک کیفیت مناسبه.برای ماهم لنگه کفشی نعمته.
درباره اوکراین هم فراموش نکنید که میراث دار شوروی هستن و اگر ما با روند پروژه اونا و کمک چینی ها پیش رفته باشیم یکم جای امیدواری هست.
البته معتقدم اگر ما به جوونای خودمون اتکا کنیم و باورشون داشته باشیم واقعا غیر ممکن نیست ساخت یک جنگنده خوب.
وقتی از دل کلاش های دست دوم و ژ ۳های زنگ زده و اسباب بازی های چینی یک نهاد خصوصی میاد و اسلحه ای مثل مصاف رو میسازه یعنی خیلی چیزای دیگه هم امکان ساختش هست.البته درسته که تفاوت سطحتکنولوژی اسلحه انفرادی با جنگنده زمین تا اسمونه اما اینم یک مثاله که میدون دادن به اهل فن نتیجه خوبی داره.
به قول شما تفاوت دارایی ما و دسمنامون اونفدر زیاده که با یک جنگنده نسل چهار هم خیلی فاصله میمونه ما حتما باید دنبال یک جهش باشیم.به قولی چرخو از اول نسازیم.
برای این جهشم فعلا کسی نیست جز چین.البته خود چین هم هنوز ابهامات زیادی هست که به نسل پنج رسیدن یا نه اما به هر حال تنها گزینه موجوده.
در نهایت فعلا سرمایه گذاری معقولی روی بحث موشکی و پدافندی کردیم و باید خیلی بیشتر از این ها به فکر اسمان باشیم.

هیچ معجزه ای در راه نیست اگر در باز نشه که خرید بکنی از جایی مثلا سوئد یا چین به هیچ چیزی نمیرسیم تهش چیزی که بسازیم اونقدر عقبتر از منطقه خواهد بود که ساختش بیفایده میشه. اگر خرید نشه با تولید و ملی جایی نمیرسیم یعنی بخوایم بسازیمم باید وصل باشیم به تامین کنندگان قعطات و فقط طراحی مونتاژ کنیم وگرنه صفر تا صد رو بخوای خودت تکی همه رو بری فکر نکنم جواب بده

بعله مدیریت خوب حرکت میده به سیستم ولی توی سیستمت یهویی علم و دانش که معجزه وار وارد نمیکنه. باید نیاز فوری رفع بشه بعد صحبت از تحقیق و تولید کنی. مصاف هم شما ببین تولید میشه یا تا ابد تحقیقاتی باقی میمانه..

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
 
 
 

موشک‌هایی که ناتو باید از آن بترسد

 

 
مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت: هواپیماهای ناتو باید از سیستم پیشرفته دفاع موشکی "استاندارد" روسیه بترسند.

العالم اروپا

نشنال اینترست دوشنبه در یادداشتی به قلم دِیو مَجومدار نوشت: پیش بینی می شود که سیستم موشکی استاندارد جایگزین سیستم های موشکی "بوک" و "تور" شود . کارشناسان آمریکایی معتقدند که ساخت سیستم های جدید دفاع موشکی روسیه سال 2020 آغاز خواهد شد. سیستم موشکی استاندارد نسخه ای جدید از سیستم های موشکی مختلف ارتش روسیه است.

اولِگ سالوکوف فرمانده نیروی زمینی ارتش روسیه نیز اعلام کرد که ارتش این کشور تا سال 2030 مجهز به یک سیستم دفاع موشکی کوتاه بُرد خواهد شد.

شرکت طراحی و تولید سیستم های دفاع موشکی "آلماز آنتی" روسیه شروع به ساخت یک سیستم موشکی میان بُرد کرده است که این سیستم جایگزین سامانه های موشکی بوک و اس 350 ویتیاز خواهد شد و پیش بینی می شود در 5 سال آینده به بهره برداری برسد.

ویرایش شده در توسط shahhed
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

 

 

خودوری رزمی پیاده نظام  تعریف گردد که در یک بازه زمانی مشخص باید جایگزین  تانک اصلی میدان نبرد آبرامز ، نفربرهای برادلی و همچنین پلت فرم هایی نظیر نفربر استرایکر ( مجموعه ای از قدرت آتش و تحرک)  شود .

 

این قسمت برای من جالب بود. این خودروی پیاده نظام یا همون IFV جدید چه ویژگی خاصی داره که هم زمان میتونه جایگزین نفربر و MBT بشه؟؟

اگه تصاویر تزئینی نباشه از توپ 30میلیمتری استفاده میکنه. که مسلما جای توپ 120 ابرامز رو نمیگیره! حتی اگه برجک با توپ 120میلیمتری روی این پلتفرم نصب بشه کما این که در حال حاضر چندین مدل زره کوب دردنیا طراحی و تولید شده که از توپ های کالیبربالا مثل 120 و 125 استفاده میکنن ولی جایگزین تانک نشدن.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین آزمایش رادار SPY-6 با موفقیت انجام شد

 

این نخستین باریست که یک موشک بالستیک توسط رادار باند پهن با توانایی شکل دهی پرتو به صورت دیجیتال ، ردگیری میشود

 

لطفا راجع به این جمله توضیح بیشتر بدهید 

منظور از شکل دهی پرتو بصورت دیجیتال چیست ؟

باند پهن موردنظر چه باندی است؟ ضمیمه لینک به باند s  و x اشاره داشت اگر باند s است این محدوده 8-15 سانتیمتر است

S band radars operate on a wavelength of 8-15 cm and a frequency of 2-4 GHz

ظاهرا تا کنون امکان روشن کردن هدف برای انجام محاسبات تاکنون درباند x و بالاتر میسر بوده است و رادار ترکیبی فوق برای شناسائی از باند s و برای قفل روی آن از باند x استفاده میکند ؟ این برداشت درست است؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.

 

پارسال زمانی که لاکهیدمارتین کمپانی سیکورسکی رو به طور کامل خرید و سکان هدایتش رو به دست گرفت ، بوئینگ تقریبا حساب کار دستش اومد .

 

پروژه دیگری که در این برنامه رقابت میکنه ، V-280 وَلر نام داره که اون هم حاصل همکاری لاکهیدمارتین و بِل هست .

 

در برنامه بالگرد آینده نیروی زمینی ، لاکهیدمارتین از همین الان برنده محسوب میشه چون در هر دو طرح شرکت کننده سهم و نقش داره . هر کدوم که انتخاب بشه برای لاکهید یه پیروزیه شیرینه .

 

البته V-280 رو با توجه به ویژگی های ذاتی و عملکردش باید از همین الان برنده دونست . ولی از طرف دیگه ، دریافت بودجه برای توسعه طرح رِیدِر یه پیروزی مضاعف برای لاکهیدمارتین هست . چون میتونه از نتایج علمی و فنیش در آینده سیکورسکی و توسعه طرح های جدید استفاده کنه .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.