Sami1993

ناوگروه روسیه در بندرانزلی پهلو گرفت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

 

ضمن تشکر از شما

 

البته همانطور که ما حساسیت زیادی روی پهنه آبی موجود در جنوب کشور داریم و بر نمی تابیم که جز خلیج پارس ، نام دیگری روی آن گذاشته شود ، در مورد پهنه آبی شمال کشور هم می بایست همین حساسیت وجود داشته باشد ، در حقیقت در تمامی اطلس های جغرافیایی از اطلس ها انجمن جغرافیایی بریتانیا گرفته تا متون تاریخی ، این دریا ، دریای کاسپین بوده ، همانطور که دریای جنوب کشور ، خلیج پارس بشمار می رود و لاغیر . این چند دستگی در داخل ، بیشتر به سود کسانی است که رویای تجزیه ایران را در سر می پروراند و بالشخصه این عنوان را برای این دریا ، بسیار زیبا و شیرین بشمار می آورم

 

متشکرم :rose: :rose:

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا الانم کلی از دریای خزرو تو این پیمان آخری دادیم اون سپرم و گفته پوتینم اشاره به همین موضوع داره

آقا یه خورده توضیح بده ببینم چی میگی. کدوم پیمان؟ تا اونجایی که من میدونم هنوز رژیم حقوقی دریای کاسپین مشخص نشده. اون سپره چه ربطی به این داشت؟ اون سپره که میگن یه اقدام نمادین بوده که مثلا روسیه میخواد برای مقابله ایران با غرب بهش کمک کنه. پوتین چی گفته مگه؟ از دوستان مطلع هم میخوام اگه اطلاعی از وضعیت این رژیم حقوقی دریای کاسپین دارن یه توضیحی بدن مام روشن شیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته فکر کنم 2 تا شناور باشه؟؟؟؟

یکی پشت خودش سامانه کاشتان یا پالما داره
ولی یکی دیگه پشتش چیزی AK-630M2 داره

 

 

بله دو شناور هست 

 

n2750782-4032237.jpg

 

در خبر ها هم به حضور این دو ناو در بازدید روسها اشاره شده بود

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش مشرق از سفر 2 شناور مدرن روسی به بندرانزلی:

 

از روز دوشنبه، دو فروند شناور نظامی نیروی دریایی روسیه متعلق به ناوگان دریایی خزر این کشور وارد بندر انزلی شده و مورد استقبال رسمی مقامات رسمی کشورمان قرار گرفته اند. دو ناو روسی "داغستان" و "گراد سویاژسک" از جمله جدیدترین و پیشرفته ترین ناوهای ساخت روسیه هستند که با ترکیبی از طراحی پنهانکار و مجموعه قوی تسلیحاتی از جمله شناورهای قدرمتند در کلاس خود هستند.

در این مطلب با این دو ناو که تا روز چهارشنبه میهمان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود بیشتر آشنا خواهیم شد.

ناوچه موشک انداز گراد سویاژسک

این ناو روسی از کلاس ناوچه های موشک انداز "Buyan" است که با شماره بدنه 021 به تاریخ 27 جولای 2014 میلادی وارد خدمت ناوگان دریای خزر روسیه شده

است. بدنه این شناور روسی با قابلیتهای پنهانکاری طراحی شده و وزن آن نیز در حدود 940 تن می باشد. طول این شناور 74 متر و عرض آن 11 متر می باشد.


تصویر

شاید در نگاه اول، این شناور کوچک روسی آنچنان نیرومند به نظر نیاید اما نگاهی به سامانه های راداری و خصوصا تسلیحاتی این شناور نظرات را تغییر خواهد داد. سلاح اصلی این شناور در نبردهای دریایی 8 فروند موشک ضد کشتی کلاب است که در ناتو با کد SS-N-27 شناخته می شود.

 

این موشک ضد کشتی توانا که در پرتابگرهای عمودی درون بدنه کشتی نصب شده است.  این موشک ضد کشتی با سرجنگی 200 کیلوگرمی مسلح شده و برد آن نیز 200 کیلومتر می باشد. سرعت این موشک در بخش زیادی از مراحل پروازی 0.9 ماخ است اما در مرحله تقرب نهایی به سمت هدف سرعت آن به 2.9 برابر سرعت صوت می رسد.

در بخش پدافند هوایی این ناو به دو پرتابگر 4 تایی موشکهای هدایت فروسرخ ایگلا مجهز است. یک توپ 100 میلی متری در جلوی ناو و دو قبضه توپ 30 میلی متری AK-630 برای دفاع نزدیک در برابر تهدیدات ضد کشتی در این ناو نصب شده است. یک قبضه نارنجک انداز مخصوص مقابله با تهدیدات زیر سطحی ، دو قبضه مسلسل 14.5 و یک قبضه مسلسل 7.62 میلی متری از دیگر سلاح های این شناور است.

در بخش راداری این ناوچه به سامانه آرایه فازی MR-352 Pozitiv-M1.2 radar، یک رادار کنترل آتش 5P-10-03 Laska و یک سامانه سونار مدل Anapa-M مجهز شده است. سیستم پیشرانه این ناو دو موتور دیزل ترکیبی هر کدام با قدرت 16000 اسب بخار می باشد که سرعتی در حدود 46 کیلومتر بر ساعت را برای این شناور به ارمغان آورده و برد آن نیز با سرعت 22 کیلومتر در ساعت در حدود 4 هزار کیلومتر است.

ماندگاری این شناور در دریا 10 روز و خدمه آن نیز 52 فروند است. در حال حاضر 5 فروند از این ناوچه های موشک انداز در ناوگان دریای خزر روسیه فعال هستند و بناست تا 15 فروند از این ناوچه ها برای روسیه ساخته شود.

ناو محافظ داغستان

اما کشتی بزرگتر روسی که به بندر انزلی سفر کرده است، ناو محافظ "داغستان" از کلاس ناوهای محافظ "گپارد" است. این شناور با شماره بدنه 693 در ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه فعال است. این شناور در اواخر سال 2012 میلادی به خدمت نیروی دریایی روسیه وارد شده است.

این ناو محافظ با استفاده از طراحی پنهانکار ساخته شده و وزن آن در حالت بارگیری کامل 1900 تن می باشد. تمام ناوهای کلاس گپارد به موشک ضد کشتی KH-35 مجهز هستند اما شناوری که به ایران سفر کرده است از نظر سامانه موشک ضد سطح بسیار متفاوت است. ناو داغستان مثل ناوچه موشک انداز گراد سویاژسک به 8 فروند موشک ضد کشتی SS-N-27 مجهز شده است که مشخصات آن در بالا آمده است.

 

 

 

در بخش دفاع هوایی این ناوچه به سامانه SA-N-4 که گونه دریایی موشک سام 8 است مجهز شده است. 4 پرتابگر اژدر 533 میلی متری، راکت اندازهای ضد زیردریایی RBU-6000 ،12 فروند مین دریایی، یک قبضه توپ 76 میلی متری در جلوی ناو و دو توپ 6 لول 30 میلی متری AK-630 به همراه سامانه Palma که گونه ای از سامانه کاشتان برای دفاع نزدیک است مجهز شده است.

سامانه Palma ترکیبی از موشکهای هوا به سطح و توپهای گاتلینگ 30 میلی متری و سامانه هدایت اپتیکی برای مقابله با تهدید موشک های کروز و پرنده های دشمن می باشد.

 

 

 

در بخش راداری این ناو محافظ به سامانه Cross Dome برای جستجوی سطحی و هوایی، رادار کنترل آتش Pop Group برای موشکهای سطح به هوا، هشدار دهنده قفل لیزری، سامانه اخلالگر الکترونیکی، پرتابگرهای چف و فلیر برای مقابله با موشکهای کروز و همچنین چند مدل سامانه سونار مجهز شده است.

در بخش پیشرانه این ناو به دو موتور دیزل ترکیبی به قدرت 29000 اسب بخار و یک موتور دیزل به قدرت 8 هزار اسب بخار مجهز است که سرعتی در حدود 52 کیلومتر بر ساعت را برای این ناو فراهم می کند. در زمان حرکت با سرعت 19 کیلومتر بر ساعت برد این ناو 7 هزار کیلومتر است.

در بحث حمل بالگرد این مسئله به سفارش مشتری بستگی دارد. ناو مورد نظر روسی فاقد توان حمل بالگرد است اما در نمونه های صادر شده برای نیروی دریایی ویتنام، توان حمل بالگرد ضد زیردریایی نیز وجود دارد. این ناو دارای 98 نفر خدمه نیز می باشد. در حال حاضر 2 فروند از این شناورها در خدمت نیروی دریایی روسیه بوده و 2 فروند نیز به ویتنام صادر شده است. 4 فروند دیگر از این ناوهای محافظ نیز توسط ویتنام سفارش داده شده است.

حضور این شناورهای پر قدرت و مدرن در بنادر کشورمان که چند هفته پس از حضور ناوهای مدرن چینی رخ داد، نشان می دهد نیروی دریایی کشورمان به عنوان همکار و طرف مذاکرات قدرت های بزرگ دریایی جهان قرار گرفته و تجارب و آموزشهایی که از حضور فرماندهان و افسران ایرانی در اینگونه تمرینات و چنین شناورها و سامانه هایی به دست می آید، بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این استعداد ناوتیپ روسی در دریای کاسپین رو بزاریم کنار استعداد خودمون: 1 فروند جماران عملیاتی نشده به همراه (فکر میکنم)4 فروند کلاس کمان و تعدادی قایق و ناو حمزه میشه گفت اگر دومین ناو جماران هم در اونجا عملیاتی بشه ما از نظر کیفیت سر هستیم ولی کمیت نه البته ناوگان روسها پشتیبانی هوایی مناسبی داره که ما نداریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

حریم دریایی و هوایی 20 درصدی جمهوری اسلامی ایران در دریای کاسپین

 

 

map2.jpg

 

اون 4 تا قسمت زرد چی هست ؟ ( همونجا که نوشته حوزه ی نفتی البرز )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این استعداد ناوتیپ روسی در دریای کاسپین رو بزاریم کنار استعداد خودمون: 1 فروند جماران عملیاتی نشده به همراه (فکر میکنم)4 فروند کلاس کمان و تعدادی قایق و ناو حمزه میشه گفت اگر دومین ناو جماران هم در اونجا عملیاتی بشه ما از نظر کیفیت سر هستیم ولی کمیت نه البته ناوگان روسها پشتیبانی هوایی مناسبی داره که ما نداریم

باید دقت داشته باشیم که استراتژی دفاعی ما بر اساس جنگ نامتقارن است ما نه قراره ونه توان برابری با روسیه رو داریم.......البته دریای کاسپین یک محیط محدود آبی هست حال انکه ما برای گستره نامحدود دریایی در سواحل جنوب ناوگان موشک های زمین پایه کروز وبالستیک رو داریم ....از طرفی اگه ما10تا دیگه مثل جماران در دریای شمال داشته باشیم اولا فکر می کنید در مقابل توانمندی ضد کشتی روسیه توازن ایجاد می کنه وثانیا آیا روسیه ناوگان خودش رو افزایش نمیده؟؟.......به نظر من ما همیشه باید دنبال سیستم های موثر ومخرب نا متقارن باشیم تا توازن وحشت(نه از نوع جنگی)بلکه از لحاظ راهبردی ایجاد کنیم

 

در هر صورت نظامی وامنیتی شدن دریای کاسپین به نفع ما بلکه هیچ طرفی نیست چون یک ظرفیت همکاری بزرگ رو از بین میبره...

ویرایش شده در توسط zobin13
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان منظور من از برتری کیفیتی در باب توانایی درگیری در برد و ارتفاع بالا تر با هواگرد های دشمن بود البته درست هم هست که سیستم دفاع نزدیک درستی نداریم ولی شاید با استفاده از گاتلینگ های جدید بشه برطرفش کرد در باب موشک کروز هم فکر میکنم با به جایی رسیدیم که دیگه از موشک کروز ترس نداشته باشیم من به شخصه از موشک بالستیک بیشتر میترسم چون هیچ سامانه فعالی برای مقابله مناسب نداریم

 

(البته قبول دارم که ازیابی شتابزده ای کردم که ناقص هم بود)

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون 4 تا قسمت زرد چی هست ؟ ( همونجا که نوشته حوزه ی نفتی البرز )

اون حوزه ی نفتی تقریبا 30 میلیارد بشکه نفت خام داره که دقیقا در راس محدوده مورد ادعای ایران قرار داره . البته کشورهای ترکمنستان و آذربایجان هم ادعای مالکیت اون رو دارن که در سالهای گدشته چندین درگیری نظامی کوچک هم بین ایران و آدربایجان بر سر حضور کشتی های اکتشافی نفتی آدربایجان در این محدوده رخ داده که همگی به نفع ایران خاتمه یافته .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.