امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سرلشكر باقري برادر شهيد باقري هست ؟

بله بردار شهيد حسن باقري هست، ببين چقدر شبيه بودن

 

n6pbye8x5ye2tgm1ik88.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سرلشكر باقري برادر شهيد باقري هست ؟

بله برادر.

217391_642.jpg

 

برادران باقری (سرلشکر و شهید)

 

این هم هدیه:

 

146801_870.jpg

 

به ترتیب شهیدان باقری - طهرانی مقدم - شفیع زاده

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باز گویی یک عملیات توسط سرهنگ اباصلت رسولی

 

در دوران دفاع مقدس، يكي از شاهرگ‌هاي اصلي عراق، شهر موصل بود. در اين شهر، پايگاه هوايي موصل و مخازن سوخت قرار داشت كه بارها مورد تاخت و تاز تيزپروازان نيروي هوايي قرار گرفته بود ولي مخازن سوخت هيچ وقت به طور كامل منهدم نشده بودند و در تمامي حمله‌ها خسارت وارده بسيار جزئي بود. حتي در يك عمليات، هدف همين مخازن بود كه به دليل استتار و مبهم بودن محل قرار گيري، خلبانان نتوانستند محل دقيق هدف را شناسايي كنند. از آنجا كه اين مجموعه براي عراق بسيار مهم بود و در واقع يكي از شاهرگ‌هاي حياتي به حساب مي‌آمد، از سوي دشمن به‌خوبي محافظت مي‌شد؛ به طوري كه سرتاسر اين منطقه توسط موشك‌هاي سام 2، 3 و 6 و پدافند هوايي قدرتمند پوشش داده مي‌شد. در حمله‌هاي پيشين، نيروي هوايي ارتش سه نفر از بهترين خلبانان خود به نام‌هاي سرلشكر خلبان شهيد علي اقبالي دوگاهه، سرلشكر خلبان شهيد اسدالله بربري و سرلشكر شهيد دلحامد را بر فراز موصل از دست داده بود و خلبانان نيروي هوايي به اين منطقه لانه زنبور مي‌گفتند. از سوي فرماندهي نيروي هوايي دستوري ابلاغ شد تا عملياتي طرح‌ريزي و اين مخازن به هر نحو ممكن منهدم شوند. با انهدام اين مجموعه، عراق عملا در سوخت‌رساني به هواپيماها و تجهيزات زميني خود با مشكل روبه‌رو مي‌شد. طرح‌ريزي اين عمليات آغاز شد و طراحان اتاق جنگ نيروي هوايي مشغول طراحي نقشه حمله شدند. در اين عمليات، سه موضوع از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار بود: اول: برق‌آسا بودن عمليات. دوم: سبك بودن هواپيماهاي شركت‌كننده. سوم: سكوت مطلق راديويي. در كنار اين سه اصل، غافل‌گيري كامل دشمن نيز از اصول بديهي بود.

 

IRIAF_F5E.jpg

 

 

پايگاه‌هاي مبدا نيز مشخص شد. لازم بود كه كل عمليات با رعايت اصول كامل حفاظتي انجام پذيرد. در مرحله اول عمليات، يك فروند فانتوم شناسايي «آر-اف-4» نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، از يكي از پايگاه‌هاي نيروي هوايي، جهت شناسايي منطقه با حفظ اصول حفاظتي كامل به پرواز درمي‌آيد. در نزديكي مرز، فانتوم ارتفاع خود را كم مي‌كند و از لابه‌لاي دره‌ها مي‌گذرد و وارد خاك عراق مي‌شود. خلبان با سرعت به سمت هدف پيش مي‌رود و بعد از رسيدن به بالاي هدف، از روي آن عبور و يك‌سري از عكس‌هاي لازم را تهيه مي‌كند. سپس با گردشي دوباره، ارتفاع خود را به پايين‌ترين حد ممكن مي‌رساند و در ارتفاع حدود نه متري از سطح زمين به هدف نزديك مي‌شود و از روي آن مي‌گذرد و مجدداً عكسبرداري مي‌كند. در همين زمان دشمن متوجه هواپيماي ايراني مي‌شود و بي‌امان به سمت آن شليك مي‌كند ولي خوشبختانه مهارت خلبان، مانع اصابت گلوله‌هاي ضدهوايي مي‌شود. بعد از پايان عمليات، خلبان ارتفاع هواپيماي خود را حفظ مي‌كند و با قرار دادن موتور هواپيما در حالت پس سوز (در اين حالت بنزين از لوله‌اي با سوراخ‌هاي ريز به پشت موتور جنگنده پاشيده مي‌شود و آتش مي‌گيرد. در نتيجه سرعت هواپيما افزايش مي‌يابد) با حداكثر سرعت و با ارتفاع كم، مسير خود را به سوي مرزهاي ايران طي مي‌كند. خوشبختانه به دليل ارتفاع كم، سبك بودن و همچنين سرعت بالا، هواپيماهاي دشمن موفق به رهگيري هواپيماي شناسايي نمي‌شوند و خلبان به سلامت در پايگاه خود فرود مي‌آيد. مرحله دوم شامل مشاهده و تجزيه و تحليل عكس‌هاست. در اين مرحله هدف به طور كامل شناسايي و طرح عملياتي كامل مي‌شود. عكس‌هاي گرفته شده، نشان مي‌دهند كه مخازن سوخت در كنار پايگاه و جنوبي شرقي شهر موصل قرار دارند. در طراحي عملياتي تصميم مي‌گيرند تا اين عمليات توسط پايگاه هوايي تبريز انجام پذيرد. از اين رو طرح عمليات به اين پايگاه ارسال مي‌شود. خلبان‌ها انتخاب مي‌شوند


فرمانده و معاون عمليات پايگاه بعد از مطالعه طرح عمليات، مرحوم سرتيپ خلبان محمد دانشپور را يكي از بهترين و ماهرترين خلبانان آن زمان نيروي هوايي بود، به عنوان ليدر يا همان فرمانده دسته پروازي انتخاب مي‌كنند. بعد از اطلاع مرحوم دانشپور از عمليات، نحوه اجراي آن و ديگر جزئيات، از او خواسته مي‌شود كه سه نفر ديگر را خود انتخاب كند. با توجه به حساسيت عمليات، سروان خلبان يدالله شريفي راد، ستوانيكم پرويز ذبيحي و ]سرلشكر شهيد[ ستوانيكم مصطفي اردستاني براي انجام اين عمليات انتخاب مي‌شوند. بعد از موافقت همگي، دانشپور اعلام مي‌كند هيچ‌كس نبايد از موضوع، محل و... عمليات اطلاع داشته باشد. پس مقرر مي‌شود روز بعد يعني جمعه 23 آبان‌ماه 1359 راس ساعت 10 همگي در اتاق بريفينگ (توجيه) پايگاه حضور داشته باشند. شماره‌هاي پروازي در جلسه بريفيگ مشخص مي‌شود: شماره يك: سرهنگ دانشپور رهبر دسته پروازي. شماره دو: ستوان ذبيحي. شماره سه: سروان شريفي. شماره چهار: ستوان اردستاني. آرايش پروازي هم به شرح زير مشخص مي‌شود: ليدر دسته نخست، شماره 2 روي بال چپ، شماره 3 روي بال راست و شماره 4 در امتداد شماره 3 روي بال راست او و هر چهار فروند روي باند قرار مي‌گيرند و با استفاده از علائم، سه فروند ديگر آمادگي خود را به ليدر دسته اعلام مي‌كنند. پس از لحظاتي جنگنده‌ها به پرواز در مي‌آيند و در ارتفاع 12 هزار پايي قرار مي‌گيرند. جنگنده‌ها با ارتفاع كم به سمت شمال به پرواز ادامه مي‌دهند و از مرز عبور مي‌كنند. مسير به‌گونه‌اي است كه جنگنده‌ها بايد در ارتفاع پايين از ميان دره‌ها بگذرند. در اين هنگام جنگنده‌ها در ارتفاعات شمالي عراق در ميان دره‌ها، آرايش خود را نيز به شكل خطي (پشت سرهم) تغيير مي‌دهند. در عين حال در بعضي از نقاط به دليل تنگي دره مجبور مي‌شوند هواپيما را كج كنند تا بال‌ها با صخره برخورد نكنند و پس از عبور از كوه‌ها، با يك گردش خود را در مسير پايگاه قرار مي‌دهند و پس از شناسايي هدف و در حدود سه مايلي پايگاه، ليدر دسته فرمان پاپ (اوج گرفتن و سپس شيرجه زدن بر روي هدف) را صادر مي‌كند و ابتدا خود و به دنبال آن شماره 2 تا ارتفاع نه هزار پايي اوج مي‌گيرد و روي هدف شيرجه مي‌زند. در همين لحظه شماره 3 و 4 نيز شروع به اوج گرفتن مي‌كنند. شماره 1 و 2 هدف‌ها را با دقت هرچه تمام‌تر منهدم مي‌كنند. سپس شماره 3 و به دنبال آن شماره 4 روي هدف شيرجه مي‌روند و بمب‌هاي خود را رها مي‌كنند. عمليات تا اين لحظه كاملا موفق است. مخازن بزرگ نفت همگي منفجر شده‌اند و در آتش مي‌سوزند. جنگنده‌ها با مانورهاي به‌موقع، سعي مي‌كنند كه از مهلكه فرار كنند؛ زيرا پدافند دشمن مانند فردي كه دچار هذيان شده باشد، بي‌هدف به هر سوي تيراندازي مي‌كنند. به همين علت، اولين اشتباه رخ مي‌دهد. جنگنده‌ها طبق قرار قبلي بايد به سمت شمال پرواز مي‌كردند ولي جنگنده شماره 2 به اشتباه به سمت شرق پرواز مي‌كند و براي رهايي از دست پدافند، هواپيماي خود را نيز در حالت پس سوز قرار مي‌دهد. شماره 4 تلاش مي‌كند تا به او برسد و به ناچار سكوت را شكسته و فرياد مي‌زند: - شماره 2 كجا مي‌روي؟ مسير سمت شمال است، اشتباه مي‌روي... در اين لحظه ليدر دسته در راديو اعلام مي‌كند: - سكوت راديويي را حفظ كنيد. شماره 2، شهيد ذبيحي كه متوجه اشتباه شده بود، بي‌درنگ مسير خود را به سمت شمال اصلاح مي‌كند و پروازي جاودانه را از سر مي‌گيرد. او در راه بازگشت متوجه پاسگاه مرزي مي‌شود و به سمت آن شيرجه رفته، شروع به تيراندازي مي‌كند. در همين حال چون به وجد آمده بود، مرتب از طريق راديو فرياد مي‌زند و ابراز خوشحالي مي‌كند. در همين لحظه ناگهان دو شبح از دور مشاهده مي‌شوند و شماره 4 اعلام مي‌كند: - ذبيحي ... هواپيماهاي عراقي ... بزن روي پس سوز و فرار كن! با اعلام شماره 4 (شهيد اردستاني)، شماره 1 و 3 (دانشپور و شريفي) هم چون مهماتي براي مقابله با ميگ‌هاي عراقي نداشتند، باك‌هاي سوخت خارجي را براي سبك شدن هواپيما رها مي‌كنند و هواپيما را در حالت پس سوز قرار مي‌دهند. ذبيحي نمي‌تواند با سرعت لازم واكنش نشان دهد و با تأسف مورد هدف موشك ميگ عراقي قرار مي‌گيرد و همچون قطعه‌اي آتش به زمين برخورد مي‌كند. چون هواپيماي شهيد ذبيحي ارتفاع كمي از سطح زمين داشت، فرصت پريدن از هواپيما را نيز پيدا نمي‌كند و همراه با هواپيمايش به زمين برخورد و پروازي ديگر را آغاز مي‌كند. تعقيب تا تركيه ميگ‌ها با سرعت شروع به تعقيب هواپيماهاي ايراني مي‌كنند. هر سه خلبان به دليل نزديكي ميگ‌ها و همچنين نداشتن سوخت كافي، به سمت مرز تركيه پرواز مي‌كنند. لحظه‌اي بعد دانشپور وارد فضاي خودي مي‌شود و به سوي پايگاه تبريز پرواز مي‌كند، شريفي و اردستاني هم بي‌درنگ از خاك تركيه به سمت ايران گردش مي‌كنند. هرچند از دست ميگ‌هاي عراقي خلاصي پيدا كرده بودند، اما دو خطر آنها را تهديد مي‌كرد. اول هدف قرار گرفتن توسط موشك‌هاي زمين به هواي تركيه و دوم اتمام سوخت به دليل استفاده از پس سوز هواپيماها. به هر حال در ارتفاع كم به مسير ادامه مي‌دهند ولي پي مي‌برند كه با اين حالت هرگز به ايران نخواهند رسيد. از اين رو يكي از خطرها را پذيرفته، ارتفاع را زياد مي‌كنند و به سوي ايران ادامه مسير مي‌دهند. حُسن اين كار آن بود كه در ارتفاع بالا، هواپيما سوخت كم‌تري مصرف مي‌كند. علاوه بر آن در صورت اتمام سوخت، مسافتي بيشتر را مي‌توان طي كرد و امكان زنده ماندن خلبان هنگام خروج اضطراري نيز بيشتر مي‌شود. تا پايگاه تبريز نزديك به 120 مايل راه بود؛ در حالي كه جنگنده‌ها حداكثر براي طي 80 مايل سوخت در اختيار داشتند. با نزديك شدن به مرز هر كدام شرايط اضطراري اعلام مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند در نزديك‌ترين پايگاه به مرز فرود بيايند. در تماس با رادار اين كار ميسر مي‌شود و رادار اعلام مي‌كند مي‌توانند در فرودگاه اروميه فرود بيايند. سرانجام دو جنگنده با فاصله زماني كمي از مرز عبور مي‌كنند؛ درحالي كه ميزان سوخت باقي‌مانده آنها فقط حدود 300 پوند بود و كفايت نمي‌كرد. در اين هنگام دانشپور از اردستاني كه به شهيد ذبيحي نزديك‌تر بود، از حال او جويا مي‌شود و به دليل اضطرابي كه در صداي اردستاني حس مي‌كند، از ادامه گفت‌وگو منصرف مي‌شود و مي‌گويد در اروميه فرود بيايد. چون هر لحظه امكان سقوط هواپيما به دليل تمام شدن سوخت مي‌رفت، تقاضا مي‌كنند كه از جهت مخالف روي باند بنشينند كه موافقت مي‌شود. در اين زمان هواپيماي اردستاني فقط 150 پوند و هواپيماي سروان شريفي 100 پوند داشتند و اين در حالي است كه كمترين سوخت لازم براي يك هواپيما 600 پوند است.


ابتدا اردستاني و دقايقي بعد سروان شريفي در فرورگاه اروميه فرود مي‌آيند و بعد از سوخت‌گيري، هر دو جنگنده به سمت پايگاه تبريز پرواز مي‌كنند. به محض رسيدن به پايگاه تبريز، دانشپور به استقبال آنها مي‌آيد و به اين دليل كه از موضوع شهيد شدن ذبيحي اطلاع ندارد، مي‌پرسد: - از ذبيحي چه خبر؟ لحظاتي سكوت حكم فرما مي‌شود. ولي اردستاني سكوت را شكسته، شهادت ذبيحي را اعلام و مي‌گويد او سبكبال به سوي معبود خود پركشيده است. پيكر پاك سرلشكر خلبان شهيد پرويز ذبيحي پس از 22 سال، همراه با پيكر پاك تعداد ديگري از خلبانان شجاع ما از جمله شهيدان دوران، اقبالي، بربري، افشين آذر، مهدي ذوقي، جهانشاه‌لو و... به ميهن اسلامي‌مان بازگردانده شد. يادشان گرامي و راهشان پيوسته مستدام و پر رهرو باد.

 

 

iriaf_f-4f14_jpg.jpg

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهید حسن فتاحی معروف به حسن امریکایی یا حسن سر طلا، بیسیم چی گردان غواص لشکر 14 اصفهان
در منطقه نهر خین عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و پیکرش هیچوقت بازنگشت....

 

 

93132567967013982972.jpg

 

عکس شهادت حسن فتاحی معروف به حسن سر طلا:

95669715660737527368.jpg

روحش شاد و یادش گرامی

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مراسم غبار روبی مزار شهدا

 

 

0e27cb2b0b6d5aa4dfb3038782f69366.jpg

ece8214a2395eab64539037d018477c0.jpg

 

0ded0e5ffa5d1433709566475af19523.jpg

 

 

 
de54828bcd568e843bc1cfc60120a21b.jpg

 

417ebce99280a3c1ab7f208994663345.jpg

 

9f7975b6238f658c03d3aacb299d73c1.jpg

 

9a89764dfba19693c4a848fd0e4a50a1.jpg

 

eb885226661dd28a2a6440d61b5e58a8.jpg

 

884f1971f59426f2dfac171c45606d59.jpg

 

 
01dd76c1bfcf26123508790391237826.jpg

 

62c22f668bab258fe15d5ef87c65a802.jpg

 

e177be80c6afc8c719f42fe3c7d9971c.jpg

 

190c3041d3fc510158b7f98d3f270236.jpg

 

897abfc42274db63d651794950bb2dfa.jpg

 

2b69f9c6688bc27a949c98085cc3f02b.jpg

 

 
3781fa1ddf6499d07ab20fecc040a735.jpg

 

1ef8aaf2151018aff351e3c8190c5032.jpg

 

a08858bd63ad86da912e0b27ded6d965.jpg

 

826069bb480f3b62e5f075f06bd8df6e.jpg

 

a0ead7627c3c75c8e74f329792438009.jpg

 

17f63d212740c24cc1577c185e0cf281.jpg

 

 
a4aa818e8e6c60b834572c0708ad0092.jpg

 

d3405ab122bb6f097a4588213cf96a7d.jpg

 

faa71be2df08b684b6692cc24d615439.jpg

 

73a0c35a04d41c05313c1633770de57b.jpg

 

a507c31f446bd90879c189a86e3b5738.jpg

 

e5de1af4f6691cf71e73ee7ac871d4d5.jpg

 

 
49fe49728f2dc6c8366199c9ea6f0695.jpg

 

c8b6e873fc6a521f258315433aee15ef.jpg

 

711a2b06d92a61cbed51e161fe764b9c.jpg

 

7469c7f95f2fc773afe239032f5c03d4.jpg

 

720cf18380d22404ef07bf15bc94edfb.jpg

 

b29eb86bfc5e17113d72d7a95ffddf12.jpg

 

 
b8c3e47a14b5d38e56fbd138f3124bbc.jpg

 

a639f1b195754385cad9eb2227a63732.jpg

 

f7c7083519dbb80c55fb8cc7539b98a2.jpg

 

2b708e536ebbb4e054e1e934d96115d7.jpg

 

acecc50831a2903b65b04da97b3bd73e.jpg

 

8c3228b1ef4ff40839119b32713189e9.jpg

 

 
a41c35eb23a2b66b86733ab3775b08d4.jpg

 

0874979d193d2b0115c68bbcdb65e43e.jpg

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بمباران پالایشگاه تهران توسط هواپیماهای عراقی در ابتدای دفاع مقدس (ادعا شده توسط عراق)

 

1497532_333865056797281_1471298421143761

ویرایش شده در توسط deserthawk
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تاریخ ۲ سپتامبر۱۹۸۶ بوقوع رأس ساعت ۱۴ یک فروند تامکت ایرانی به خلبانی سروان احمد مرادی به همراه سروان نجفی (RIO) به سمت پایگاه البکر عراق پرواز نمودند. اف ـ ۱۴ که در ارتفاع بالا پرواز میکرد به سرعت توسط رادارهای عراقی شناسائی شده و متعاقب آن ۲ فروند MIG - 23 ML که سرگرد محمد ( فرمانده اسکادران ۶۳ ) فرمانده دسته آنان بود جهت مقابله به پرواز در آمدند .

 

با توجه به اینکه رادارهای عراقی هیچ هواپیمای دیگری را بغیر از این تامکت شناسایی نکردند, فرماندهان عراقی به موضوع مشکوک شده و احتمال دادند که ایرانیها تله ای گذاشته اند . سپس یک فروند MIG - 25 PDS از پایگاه تموز به پرواز در آمد .

 

میگ ـ ۲۳ ها با کم کردن ارتفاع به تعقیب تامکت که همچنان به سمت غرب میرفت ادامه دادند. در زمانیکه به ۲۰ کیلومتری تامکت رسیدند ، دستور شلیک صادر شد . سرگرد محمد سعی در شلیک یک فروند موشکR-24R کرد اما موفق به اینکار نشد . رفته رفته فاصله آنان تا تامکت ایرانی کاهش می‌يافت . در فاصله ۸ کیلومتری ,هواپیمای همراه (Wingman) او یک موشک R - 24 T خود را شلیک کرد . و این موشک به اف 14 اصابت کرد .

 

 

میگهای عراقی خود را به نزدیکی لاشه تامکت رساندند و بر فراز آن پرواز می کردند . خلبانان عراقی با مافوق تماس گرفته و ضمن تشریح صحنه خواستار دستورات آنان شدند. به فاصله کوتاهی فرماندهان عراقی متوجه شدند که خلبانان ایرانی یکروز زودتر از موعد از قبل تعیین شده به عراق پرواز کرده اند. سروان خائن مرادي و سروان وطن پرست نجفي پس از ايجكت بدست عراقي ها اسير شدند. مرادي اطلاعات خوبي از تامكتهاي ايراني در اختيار عراقيها گذاشت. عراقيها هم به پاسداشت اينكار او ، او را بهمراه خانواده‌اش به سوئيس فرستاندند تا در آنجا زندگي راختي داشته باشند كه يكروز مرادي در حاليكه قصد داشت فرزندش را از مدرسه به خانه ببرد به ضرب گلوله افراد ناشناسي به درك واصل شد. سروان نجفي هم هيچ اطلاعاتي در اختيار عراقي‌‌ها نگذاشت و سالها بعد به همراه ديگر اسراء ، سرافراز به وطن بازگشت. ( مزيد اطلاع سروان نجفي از اينكار خائنانه مرادي اطلاعي نداشت ).

 

 

 

 

 

xxhwugplv8g7j1uyqifw.jpg

سروان خائن احمد مرادی

 

لاشه تامكت ايرانی در عراق ( اف ـ ۱۴ ایرانی در نزدیکی نومانیه سقوط منفجر شد و چنان لاشه آن متلاشی شد که مقامات عراقی قادر به کسب هیچگونه اطلاعات مفیدی از آن نشدند

 

normal_2hf5tet.jpg

 

normal_2dlokjs.jpg

ویرایش شده در توسط hamidz65
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تاریخ ۲ سپتامبر۱۹۸۶ بوقوع رأس ساعت ۱۴ یک فروند تامکت ایرانی به خلبانی سروان احمد مرادی به همراه سروان نجفی (RIO) به سمت پایگاه البکر عراق پرواز نمودند. اف ـ ۱۴ که در ارتفاع بالا پرواز میکرد به سرعت توسط رادارهای عراقی شناسائی شده و متعاقب آن ۲ فروند MIG - 23 ML که سرگرد محمد ( فرمانده اسکادران ۶۳ ) فرمانده دسته آنان بود جهت مقابله به پرواز در آمدند .

 

با توجه به اینکه رادارهای عراقی هیچ هواپیمای دیگری را بغیر از این تامکت شناسایی نکردند, فرماندهان عراقی به موضوع مشکوک شده و احتمال دادند که ایرانیها تله ای گذاشته اند . سپس یک فروند MIG - 25 PDS از پایگاه تموز به پرواز در آمد .

 

میگ ـ ۲۳ ها با کم کردن ارتفاع به تعقیب تامکت که همچنان به سمت غرب میرفت ادامه دادند. در زمانیکه به ۲۰ کیلومتری تامکت رسیدند ، دستور شلیک صادر شد . سرگرد محمد سعی در شلیک یک فروند موشکR-24R کرد اما موفق به اینکار نشد . رفته رفته فاصله آنان تا تامکت ایرانی کاهش می‌يافت . در فاصله ۸ کیلومتری ,هواپیمای همراه (Wingman) او یک موشک R - 24 T خود را شلیک کرد . و این موشک به اف 14 اصابت کرد .

 

 

میگهای عراقی خود را به نزدیکی لاشه تامکت رساندند و بر فراز آن پرواز می کردند . خلبانان عراقی با مافوق تماس گرفته و ضمن تشریح صحنه خواستار دستورات آنان شدند. به فاصله کوتاهی فرماندهان عراقی متوجه شدند که خلبانان ایرانی یکروز زودتر از موعد از قبل تعیین شده به عراق پرواز کرده اند. سروان خائن مرادي و سروان وطن پرست نجفي پس از ايجكت بدست عراقي ها اسير شدند. مرادي اطلاعات خوبي از تامكتهاي ايراني در اختيار عراقيها گذاشت. عراقيها هم به پاسداشت اينكار او ، او را بهمراه خانواده‌اش به سوئيس فرستاندند تا در آنجا زندگي راختي داشته باشند كه يكروز مرادي در حاليكه قصد داشت فرزندش را از مدرسه به خانه ببرد به ضرب گلوله افراد ناشناسي به درك واصل شد. سروان نجفي هم هيچ اطلاعاتي در اختيار عراقي‌‌ها نگذاشت و سالها بعد به همراه ديگر اسراء ، سرافراز به وطن بازگشت. ( مزيد اطلاع سروان نجفي از اينكار خائنانه مرادي اطلاعي نداشت ).

 

 

 

 

 

2q9z475.jpg

سروان خائن احمد مرادی

 

لاشه تامكت ايرانی در عراق ( اف ـ ۱۴ ایرانی در نزدیکی نومانیه سقوط منفجر شد و چنان لاشه آن متلاشی شد که مقامات عراقی قادر به کسب هیچگونه اطلاعات مفیدی از آن نشدند

 

normal_2hf5tet.jpg

 

normal_2dlokjs.jpg

 

سلام اين مطلب درست نيست

 

تصوير خلبان مربوط به جناب رهبر هست نه خلبان خائن مرادي

 

يه مطلب در همين مورد تو سايت بود


 http://www.military.ir/forums/topic/28881-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%81-14-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF/

ویرایش شده در توسط seyed_212
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروهای ویژه متعلق به نیروی دریایی ژاپن در حال تصرف بندر شانگهای چین 1937. عملیات با حمله شیمیایی همراه است و نیروهای ژاپنی ماسکهای محافظت شیمیایی پوشیده اند.

 

Japanese_Special_Naval_Landing_Forces_wi

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Adolf_Eichmann_walks_around_the_yard_of_

 

آدولف آیشمن یکی از اعضای SS و از مسئولان و محققین بازداشتگاه آشویتس بود. بعد از شکست آلمان نازی او توانست به آرژانتین فرار کند و تا مدت ها در آنجا زندگی می کرد. سرانجام نیروهای موساد توانستند رد او را بیابند و در یک فرصت مناسب او را ربوده و به سرزمین های اشغالی منتقل کردند. بعد دریک دادگاه از سوی رژیم صهیونیستی محکوم به اعدام و مدتی بعد اعدام شد. این تصویر از روزهای آخر زندان او در سال 1961 در زندان آیالون در سرزمین های اشغالی گرفته شده است و او در حال قدم زدن در محوطه زندان است.

اطلاعات بیشتر درلینک زیر

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.