امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

روزي كه جنگ آغاز شد
جنگی که 6 سال و 1 روز طول کشید.
جنگی که جهان را تغییر داد.
جنگ جهاني دوم در يكم سپتامبر سال 1939(76 سال پيش، روزي چون امروز) با حمله نظامي آلمان به لهستان آغاز شد. اين جنگ تا يكمين هفته ماه مي سال 1945 در اروپا و تا نيمه آگوست همين سال در خاور دور ادامه يافت و مسكو و واشنگتن را دو ابرقدرت جهان كرد و .... 
     جنگ، ساعت 5 و 45 دقيقه بامداد يكم سپتامبر آغاز شد و همان روز تا اواخر شب، نيروهاي آلمان دانتزيك (گدانسك) را كه طبق قراردادهاي پايان جنگ جهاني اول، توسط فاتحان از آلمان جدا و به لهستان واگذار شده بود پس گرفتند. حمله نظامي آلمان به لهستان، يك هفته پس از انعقاد پيمان عدم تجاوز آلمان و شوروي آغاز شده بود كه اگر آلمان دو سال بعد اين پيمان را نقض نكرده بود، جهان در كنترل اين دو قدرت (مسكو و برلين) قرار مي گرفت. 
    متعاقب حمله آلمان به لهستان، سوم سپتامبر انگلستان و دومينيونهايش (استراليا، نيوزلاند و ...) و سپس كانادا و آفريقاي جنوبي به آلمان اعلان جنگ دادند. فرانسه در همان سوم سپتامبر و شش ساعت بعد از انگلستان به آلمان اعلان جنگ داد ولي جنگ اين دو کشور از ششم اكتبر آغاز شد. شوروي و اسلواكي نيز از هفدهم سپتامبر به لهستان حمله ور شدند و باقيمانده ارتش لهستان كه از برابر آلمان عقب نشيني كرده بود مجبور به خروج از وطن شد و به روماني و مجارستان پناه بُرد.
     لهستان 36 روز پس از آغاز حمله به زانو درآمد و ميان روسيه و آلمان قسمت شد. در جريان جنگ جهاني دوم، لهستان بيش از 20 درصد نفوس خود را از دست داد. لهستانِ اسلاوتبار قبلا هم قرنها در كنترل روسيه بود و در سال 1944، بازهم اين نظاميان روس بودند كه آن را از دست آلمان خارج ساختند كه تا اواخر دهه 1980 متحد روسيه بود و عضو بلوك شرق. چند سال پس از انحلال بلوك شرق كه که به نوشته چندين مورخ، با غفلت گورباچف صورت گرفت، لهستان به عضويت اتحاديه نظامي غرب ـ «ناتو» درآمد و در آگوست 2008 [از فرصتي كه مسئله گرجستان به دست داده بود استفاده كرد] به آمريكا اجازه داد كه در خاك آن كشور پايگاه ضد موشكي و رهگيري مستقر سازد (كه کرملين آن را عملي برضد روسيه تلقي کرده، نه آنطور كه عنوان شده با هدف جلوگيري از رسيدن موشكهاي ايران به غرب). به اظهار تفسيرنگاران روس، دولت لهستان با دادن اين مجوز بارديگر خودرا در معرض همان خطرها قرارداده است. [احتمالا اشاره اين مفسران به تعرض نظامي ژنرال پاسكويچ در نيمه اول قرن نوزدهم به لهستان بوده است كه بسيار خشونت آميز بود.].
حمله نظامي يكم سپتامبر 1939 آلمان به لهستان در سالگرد شكست ارتش فرانسه در سال 1970 از آلمان (نبرد سدان) و تسليم شدن ناپلئون سوم پادشاه وقت فرانسه به ويلهلم يکم پادشاه پروس آغاز شده بود. در پي اين پيروزي بود كه ويلهلم به «ورساي» فرانسه رفت و خود را قيصر (امپراتور) همه آلماني ها اعلام كرد و به اين ترتيب آلمان (رايش) ابرقدرت جهان وقت شد، انگلستان دوم و روسيه به رديف سوم پايين رفت و دوران دسته بندي نيروهاي رقيب (صلح مسلح) و عمدتا بر سر بلعيدن سرزمينهاي قاره هاي دوردست آغاز شد كه تا جنگ جهاني اول ادامه يافت و به اين جنگ منتهي شد. تحميلات تحقيرآميز فاتحان جنگ جهاني اول بر ملت آلمان و ازجمله دادن قسمتي از اراضي آن به لهستان بود كه آتش جنگ جهاني دوم را برافروخت.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Second_world_war_europe_animation_small.gif

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Second_world_war_asia_1937-1942_map_en6.png

نوشته ی:نوشيروان کيهاني زاده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان

 

"آخرین یهودی "

 

596647_SZfkdlET.jpg

 

1~42.jpg  2~43.jpg  3~29.jpg

 

 

تصویر مشهور " آخرین یهودی" ، بطور مسلم ، در خاطر دوستان ثبت شده ، با این حال ، عده ای از کارشناسان با کنار هم گذاشتن نسخه های مختلف منتشر شده از این عکس ، بر این عقیده اند که اصل تصویر جعلی است و احتمالاً سر هم بندی شده است .

 

به چهره  تیرانداز ، محکوم ، وضعیت استقرار و تعداد نظامیان مستقر در پس زمینه ، وضعیت زمین ، دقت فرمایید .

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایان جنگ جهانی دوم در اروپا و تسلیم نیروهوایی آلمان و تصرف پایگاه های هوایی

توسط ارتش امریکا و سرنوشت تلخ قویترین نیروی هوایی جهان در مقطعی.

 

[aparat]2oMLh?[/aparat]

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدا رحمتش كند ان شاالله ما هم مورد عنايت اين شهيد قرار بگيريم زنده باد  ((( سلحشوران ))) ايران 

ویرایش شده در توسط koloot
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این کلاه آبی ها معمولا مستر هم که هستند کاری نمیکنند

جنگ و آتش هم که بشه می ایتند و نگاه میکنند و درگیر نمیشوند

 

کلا نمیدونم به چه علتی به کار گرفته میشوند . واقعا چرا ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این کلاه آبی ها معمولا مستر هم که هستند کاری نمیکنند

جنگ و آتش هم که بشه می ایتند و نگاه میکنند و درگیر نمیشوند

 

کلا نمیدونم به چه علتی به کار گرفته میشوند . واقعا چرا ؟

 

در واقع نقش اصلی کلاه آبی ها ایجاد منطقه حائل بین دو طرف درگیر است تا نیروهای دو طرف درگیر باهم روبه رو نباشند تا صلح بین آن دو حاکم شود. همانطور که شما هم فرمودید این نیروها از کشورهای تقریبا بی طرف انتخاب می شوند تا نیروهای طرفین مخاصمه با خود کلاه آبی ها درگیر نشوند. با اینکه کلاه آبی ها در شرایط خاصی اجازه استفاده از زور در منطقه حائل را دارند ولی بسیار کم اتفاق افتاده است که از سلاحشان استفاده کرده باشند. تنها در برخی از موارد بسیار کم در درگیریهای آفریقا این نیروها از سلاح استفاده کرده اند. به طور مثال در مورد حادثه قتل عام در رواندا در سال 1994 این نیروها با اینکه صحنه های قتل عام را می دیدند ولی نمی توانستند از سلاح خود استفاده کنند.

 

در واقع تنها موردی که نیروهای تحت رهبری سازمان ملل به شدت به درگیری وارد شده اند جنگ کره بود که آن نیز دلایل خاص خود را داشت.

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.