Sami1993

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش

Recommended Posts

منطقی در گفت‌وگو با تسنیم:
دستاوردهای جدید سازمان صنایع هوایی به زودی رونمایی می‌شود
خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: به زودی چندین دستاورد جدید سازمان صنایع هوایی کشور رونمایی می‌شود.

 

منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور و دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، گفت: هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش 27 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود و در این نمایشگاه دستاوردهای جدید سازمان صنایع هوایی رونمایی می‌شود.

وی افزود: ممکن است تا زمان برگزاری این نمایشگاه یک یا دو دستاورد جدید این سازمان رونمایی شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور اضافه کرد: تا آخر سال جاری چند دستاورد جدید سازمان رونمایی می‌شود.

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پوستر هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی کیش

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/poster~0.jpg]thumb_poster~0.jpg[/url]

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزینه هایی که  احتمال رونماییشون وجود داره:

-صاعقه دوکابینه

-موتور جت J-90 (که ظاهرا سال 90 در حضور رهبری رونمایی شد)

-پهپاد جدیدی که موقع رونمایی فطرس وعده رونماییش داده شد:

 

وزیر دفاع : سال آینده همین روز (انتهای آبان ماه) پهپاد راهبردی خودمون رو که در کلاس جهانی تقریبا 2 تا کشور بیشتر ازش بهرمند نیستن رونمایی می کنیم!

 

 

 اسلامی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی اولین موتور توربوفن رونمایی شد که شگفت آور بود.

تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/54004/اولین-موتور-توربوفن-رونمایی-شد

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علاوه بر موارد ذکر شده حضور بالگردهای هما و کبرای ملی هم محتمل است،

 

درباره بالگرد 6 نفره چند منظوره هم شاید اطلاعاتی منتشر بشه.(http://www.mehrnews.com/detail/News/2361883)

 

حضور هواپیمای دوزیست هم محتمل است (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930230001320)

 

شاید اطلاعاتی از هواپیماهای 9 نفره (http://isna.ir/fa/news/92020805081/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AA-9-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B3%DB%8C) و هواپیمای 18 نفره (http://www.mashreghnews.ir/fa/news/210116/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-18-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF) هم اعلام شود.

 

شاید ماکتی از بالگرد سنگین ترابری که وعده تولید آن توسط شرکت پنها داده شده است هم در نمایشگاه رونمایی شود.

 

جت آموزشی کوثر هم ممکن است حضور داشته باشد.

ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
رئیس سازمان صنایع هوایی کشور آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش مشرق، منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بالگرد 8 نفره، اظهار داشت: در ساخت بالگرد معمولا 4 تا 5 مرحله کاری باید طی شود.

وی افزود: مرحله اول طراحی مفهومی است که در این بالگرد طی شده و به پایان رسیده است. طراحی اجزای کلی آن نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور تصریح کرد: بالگرد اکنون در حال تامین زیرمجموعه برای مونتاژ نهایی است. پس از طی این بخش در مرحله تست‌های عملکردی و تست‌های تاییدیه قرار می‌گیرد.

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا این بالگرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: چون معمولا تست‌های تاییدیه طول می‌کشد، در سال جاری به بهره‌برداری نخواهد رسید، اما به امید خدا امسال پرواز می‌کند.

وی درباره نام دقیق این بالگرد، یادآور شد: فعلا نام خاصی برای آن تعیین نشده و نام تحقیقاتی با عنوان 248 برای آن انتخاب کردند که بیشتر منظور این است که دو موتوره، دارای 4 ملخ و 8 نفره است و بیشتر کد بین‌المللی است، بعدا متناسب با اینکه در چه سطح محصولات است نامی برای آن تعیین می‌کنند.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حضور قطعی هشت کشور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران

 

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: تیم آکروباتیک هوایی لهستان برای اجرای نمایش‌های هوایی در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با هدف تبدیل جزیره کیش به یکی از مراکز هوایی و هوانوردی کشور، به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی از 27 آبان ماه به مدت چهار روز و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه آزاد کیش آغاز به کار می‌کند.

بیژن بنکدارپور، دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از 14 سال پیش کار خود را آغاز کرده است و هر دو سال یکبار میزبان شرکتهای داخلی و خارجی حوزه هوایی و هواپیمایی کشور می‌شود

.

فضای سرپوشیده مدرن نمایشگاه

وی به سالن 21 هزار مترمربعی تعبیه شده برای برپایی این دوره از نمایشگاه در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: تمامی استانداردهای بین‌المللی در این فضای سرپوشیده رعایت شده است. همچنین مدرن بودن طراحی داخلی از ویژگی‌های این سالن است.

بنکدارپور از پر شدن 80 درصد فضای نمایشگاه تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که دو هفته تا پایان مهلت ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه باقی مانده است، پیش بینی می‌کنیم ظرفیت باقی مانده زودتر از موعد مقرر تکمیل شود.

 

حضور هشت کشور

وی تصریح کرد: حضور کشورهایی همچون سوئد، آلمان، کره، روسیه، فرانسه، ایتالیا، آفریقای جنوبی و مالزی در این دوره از نمایشگاه قطعی شده است. علاوه بر این شرکتهای دانش‌بنیان داخلی فعال در عرصه هوایی و هواپیمایی و تولیدکنندگان محصولات صنعت هوانوردی به ارائه محصولات جدید خود می‌پردازند.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران رونمایی از طرح‌های جدید ارائه شده در صنعت هواپیمایی کشور را از جمله مزیتهای برپایی این نمایشگاه برشمرد و گفت: اجرای نمایش‌های هوایی با حضور تیم آکروباتیک هوایی از کشور لهستان از جمله جذابیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این نمایشگاه است.

وی افزود: تیم آکروباتیک یادشده با 6 فروند هواپیمای جت ال 39 حرکات نمایشی گروهی و فردی خود را به نمایش می‌گذارند.

همچنین نمایش هواپیماهای سبک و فوق سبک، چتربازی، پاراموتور، کشتی هوایی، بالن و دیگر مجموعه‌های هوایی در مدت این چهار روز از برگزاری نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

تبدیل ایران به HUB منطقه

بنکدارپور طراحی برنامه‌هایی به منظور متقاعد کردن جهان از مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل ایران به HUB منطقه را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: جذب شرکت‌های معتبر خارجی از اقصی نقاط جهان، به منظور استفاده متقابل از توانمندی‌های ایران و دیگر کشورها و توجه به زیرساخت‌ها و قوانین، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه می‌توان به جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور مشارکت در پروازهای مختلف هوایی کشور پس از رفع تحریم‌ها و متقابلاً استفاده از توانمندی‌های صنایع هوایی و خدمات هوایی ایران و توجه ویژه به رشد بخش خصوصی هوایی کشور اشاره کرد.

مردمی کردن هوانوردی عمومی

به گفته وی، جهت‌گیری به منظور مردمی کردن هوانوردی عمومی، حمایت از رسانه‌های هوایی کشور و جلب مشارکت رسانه ملی از برنامه‌های هوایی و توجه بیشتر به فرودگاه‌های کشور در ابعاد گسترش، نوسازی، به‌روزسازی و اقتصادی کردن آنها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: از دیگر حامیان برگزاری آن می‌توان به سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها اشاره کرد.

 

اتکا به نیروهای توانمند داخلی

وی تصریح کرد: نمایشگاه فوق در کشورهایی همچون فرانسه، دبی، سنگاپور، مالزی و چین با اسپانسرهای بنام و اهمیت بسیار برگزار می‌شود، این در حالی است که ایران اسلامی بدون اسپانسر با اتکا به نیروهای توانمند داخلی چنین نمایشگاهی را برگزار می‌کند.

بنکدارپور برپایی این نمایشگاه را نشان دهنده توان ملی کشور دانست و گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوای ایران کانون توجه بین‌المللی است و نماد ملی و اقتدار کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از 27 تا 30 آبان در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: 100 شرکت داخلی و خارجی 27 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی در کیش شرکت می کنند.
به گزارش مشرق، علی محمد خان محمدی ارائه توانمندی های صنایع هوایی داخلی و خدمات هوایی کشور را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه ذکر کرد.

وی افزود: ازاین تعداد 85 شرکت داخلی و 15 نماینده از هشت شرکت خارجی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

خان محمدی درمورد جزییات برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: شش دوره قبلی این نمایشگاه از سال 1381 و هر دو سال یک بار در کیش برپا شده و یکی از معتبرترین نمایشگاه ها در حوزه صنایع هوایی و هوانوردی است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ارائه توانمندی های صنایع هوایی و خدمات هوایی کشور در حوزه های مسافر و بار، توجه به فرودگاه های کشور در ابعاد گسترش، نوسازی، به روز سازی و اقتصادی کردن آنها و توجه به زیرساخت ها و قوانین عنوان کرد.

وی افزود: طراحی برنامه هایی برای متقاعد کردن جهان از مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل به هاب منطقه،جذب شرکت های معتبر خارجی از سایر نقاط جهان ، به منظور استفاده متقابل از توانمندی های ایران و دیگر کشورها، تبدیل جزیره کیش به یکی از مراکز هوایی و هوانوردی کشور، جهت گیری برای مردمی کردن هوانوردی عمومی و حمایت از رسانه های هوایی کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

قائم مقام دبیر اجرایی نمایشگاه با تاکید بر اینکه این رویداد نقش مهمی در توسعه مناسبات تجاری تولید کنندگان و بازرگانان داخلی با یکدیگر و با طرف های خارجی دارد اظهار کرد: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی داخلی همراه با شرکت کنندگان خارجی آخرین دستاوردها، تجهیزات و قطعات مختلف صنایع هوایی و خدمات مرتبط را در معرض دید قرار خواهند داد.

خان محمدی با بیان اینکه این برنامه در دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی برگزار می شود افزود: در بخش نمایشگاهی توانمندی های صنایع هوایی کشور، شرکت های دانش بنیان و سازندگان و طراحان قطعات هوایی به نمایش درخواهد و در بخش نمایش هوایی یا ' airshow ' علاقه مندان شاهد پرواز پرنده های مختلف خواهند بود.

وی گفت: 85 شرکت داخلی و 15 نماینده از 8 شرکت خارجی برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند، شرکت های داخلی همچون سازمان صنایع هوایی، شرکت فرودگاه های کشور، کیش ایر، هواپیمایی کشوری، تابان، ساها، صنایع هلی کوپتر سازی، سازمان جغرافیایی، صاایران، پاسکو، فارس کو، اویکو، نوید تک از جمله این شرکت ها هستند، علاوه بر آن برخی شرکت های هوایی نشریات و مجلات تخصصی، ماکت و مدل در این حوزه ارائه می کنند.

به گفته خان محمدی ، نمایندگان شرکت های خارجی از کشورهای امارات ، چین ، روسیه ، آلمان، سوئد، فرانسه، اوکراین و جمهوری چک حضور دارند .

وی ابراز امیدواری کرد با شکسته شدن دیوار تحریم ها این تعداد افزایش پیدا کند ، صنعت هوایی یک صنعت راهبردی برای کشورها است که باید بدان توجه بیشتری کرد .

سخنگوی نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: در بخش نمایش هوایی و پروازها شرکت های مختلف همچون ایلوشن 076، هواپیماهای سبک و فوق سبک ، آبپاش ، دو زیست، جایرو و هلی کوپتر حضور دارند.

آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران ساعت 10 صبح سه شنبه 27 آبان در مرکز همایشهای بین المللی کیش با حضور مقامات ارشد کشوری ، لشکری ، مدیران عامل سازمان ها و شرکت های مهم داخلی و میهمانان خارجی و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و سازمان منطقه آزاد در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزارخواهد شد.

ساعت بازدید از نمایشگاه 10 تا 14 و برای نمایش هوایی 14:30 تا 16:30 است ، این نمایشگاه تا 30 آبان ماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اجرای طرح توربین 10-15 مگاواتی از سال آینده
 
دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حمایت معاونت علمی طرح توربین ۱۰ تا ۱۵ مگاوات را در نظر گرفتیم که در حوزه هواپیما‌های تجاری و نظامی به کار برده می‌شود.
 
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه بر چند محور تاکید داریم که بخش بالگرد یکی از آن محورها است و برای ساخت آن هدفگذاری کرده‌ایم، تمرکز بعدی ما ساخت پهپاد با تاکید بر تجاری‌سازی است. تمرکز بعدی ما بر روی هوانوردی عمومی است.

وی افزود: تا سال 2005، 70 درصد پهپاد‌ها در بخش تجاری ساخته می‌شود که تمرکز آن هم بر مراقبت است.

منطقی ادامه داد: بحث شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نمایشگاه تاکید شده است و تصمیم گرفتیم هر آنچه بخش خصوصی بتواند توانمند باشد را توسعه دهیم. همچنین فن‌بازار توانمندی‌های کشور نیز در این نمایشگاه دایر است.

منطقی اظهار داشت: در بخش هوافضا بر تامین زیرساخت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی نیز تاکید داریم، همچنین 33 پارک علم و فناوری در حوزه هوافضا داریم که قرار است به صورت شبکه جمع‌بندی شوند.

وی ادامه داد: 27 شرکت به صورت رسمی دانش‌بنیان شده‌اند و 500 شرکت نیز آمادگی دارند تا وارد این زمینه شوند که 10 درصد از این شرکت‌ها در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند و برای محصولات هوایی برتر جایزه صادراتی نیز در نظر گرفتیم.

منطقی با بیان اینکه طراحی هواپیما در کشور در سه سال به توانمندی انجام می‌شود گفت: توسعه هواپیما با وزن بالاتر را آغاز کرده‌ایم و در بخش هواپیمای کلاس بیستم و هواپیمای دو تا 6 نفره نیز فعال هستیم.

وی اضافه کرد: در بخش پهپاد نیز خوداتکا شده‌ایم و در مورد توربین‌ها هم حرکت خوبی انجام شده است. به طوری که از نظر ساخت 70 درصد اجزای توربین‌ها را به طور خود‌اتکایی می‌سازیم، در  موتور‌های هواپیما در هواپیمای جنگنده هم وارد شدیم.
 
وی  افزود: طرح ساخت توربین 10 تا 15 مگاوات با همکاری معاونت علمی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم از سال آینده شاهد شروع رسمی این فعالیت باشیم و تا سه سال آینده به نتیجه نهایی دست یابیم.
 
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
محققان ایرانی توانستند هواپیمای دو زیستی بسازند که امکان نشست و برخاست از روی خشکی و آب را دارد.

به گزارش مشرق، علی محمدخان محمدی هزاوه - سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: یکی از محصولاتی که در هفتمین نمایشگاه بین المللی ارائه می شود، کشتی هواپیمای آب نشین است.

وی در خصوص این هواپیما توضیح داد: هواپیمای دوزیست یا کشتی هواپیمای آب نشین، امکان نشست و برخاست از سطح خشکی و آب را دارد.

هزاوه با بیان اینکه هواپیمای آب نشین قادر است بر روی آب مانند کشتی حرکت کند، اذعان داشت: این هواپیما می تواند با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت روی آب حرکت کند.

خان محمدی افزود: هواپیمای دوزیست می تواند برای مسافربری و یا جابجایی نیروهای یک ارگان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهارداشت: این هواپیما در شرایطی که امکان فرود هواپیما در خشکی نباشد، مانند کشتی می تواند روی آب فرود بیاید.

سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از اجرای نمایش هواپیمای دوزیست در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده این هواپیما به صورت نمایشی در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه بر دریا می نشیند.

 هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی در منطقه آزاد کیش از ۲۷ تا ۳۰ آبان برگزار می شود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور از بالگرد 248 آیا 2 متوره 4 ملخه و 8سرنشینه هست یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور از بالگرد 248 آیا 2 متوره 4 ملخه و 8سرنشینه هست یا نه؟

ظاهرا فعلا تنها راهی که داریم صبره نه تصویری نه توضیح درست حسابی ای :-(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.