امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این چیزای سفیدچین که روجنگندها وبالگردهای توانبارهاشون میکشن
حیف این همه کبری که اینجوری ولشون کردن اونوقت ماچی.
راستی اقامهران یک دستی فرزتر وسریعترشدی
اقاشوخی کردم.

 

والا من فکر میکردم که اینها رو کش های اولیه و پیش از رنگ آمیزی هلیکوپترها توی کارخونه هستند.

ولی برادر Commandant گرانمایه فرمودند که این عکس مربوط به گورستان هلی کوپترها باید باشد.

حالا باید دوستان مطلع توضیح بدهند که اینها بسته بندی هستن (هلی کوپترهای نو) یا اینکه کفن هستند (هلیکوپترهای بازنشسته)

 

------

در مورد دست هم خدمت شما عارض هستم که بقول عزیزی :

دست شکسته کار میکنه، اون دل شکسته است که کار نمیکنه.  :winking:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
(HAL LCH (Light Combat Helicopter  هلیکوپتر تهاجمی ساخت هندوستان
uz9chqt4fyg0c91icw5j.jpg

 

 

پيوند : تاپيك اين بالگرد در انجمن ميليتاري .

 

بالاخص طرح نمونه ي پيشرفته ، قابل توجه هست .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این چیزای سفیدچین که روجنگندها وبالگردهای توانبارهاشون میکشن
حیف این همه کبری که اینجوری ولشون کردن اونوقت ماچی.
راستی اقامهران یک دستی فرزتر وسریعترشدی
اقاشوخی کردم.

با سلام

اين روكش‌هاي سفيد ، بسته‌بندي مخصوص حمل و نقل طولاني مدت (در دريا) و يا بسته‌بندي و نگهداري براي مدت طولاني هست.

اين روكش‌ها نوعي شيرينك صنعتي هست كه كاملاً ضد آب مي‌باشد. و جنس آن بسيار مقاوم مي‌باشد.

البته نوع آلماني اين روكش‌ها رو كه بنده ديدم داخلش سياه رنگ و بيرونش سفيد بود.

قيمتش جنس آلماني آن هم متر مربعي 40.000 تومان مي‌باشد. (طبق گفته شركت فروشنده اين نوع نايلون)

البته در كاتالوگ شركت مذكور هم يك عكس از هليكوپتر شينوك بود كه كاملاً شيرينك شده بود.

براي دوستاني هم كه نمي‌دونن (احياناً) در عمليات شيرينك اول نايلون رو بصورت آزاد روي محصول مي‌كشن بعد توسط حرارت ، نايلون جذب محصول مي‌شود. شبيه محافظ كنترل تلويزيون كه با سشوار جمع ميشه و فيكس كنترل ميشه

ویرایش شده در توسط yar2000
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مختصری درباره بالگردهای تهاجمی وطنی،

 

1- پروژه سیدالشهداء(ع): بالگرد تهاجمی سبک ظفر-300:

این بالگرد یک بالگرد آزمایشی، تهاجمی تک موتوره، دو نفره، دارای قابلیت حمل دو راکت انداز 7 تایی 2.75 اینچی در طرفین و یک تیربار چرخان 6 لول 7.62 میلیمتری در دماغه بود، قدرت موتور این بالگرد 317 اسب بخار بوده و مداومت پروازی آن 3 ساعت بود و در سال 1366 توسط شرکت صنایع هوایی ایران (صها) تولید شده بود و در واقع نخستین تلاش کشور برای ساخت یک بالگرد تهاجی بوده است، ماموریت در نظر گرفته شده برای این یالگرد عبارتند از: شناسایی، اسکورت و عملیات ضدزرهی

درباره سرنوشت این بالگرد و تعداد تولید شده از آن اطلاعات دقیقی در دست نیست. ولی به احتمال زیاد از تجربیات بدست آمده طی این پروژه در سایر پروژه های بومی کشور استفاده شده باشد.. موتور به کار رفته در این بالگرد از نوع  Allison 250-C18 میباشد. برخی به اشتباه این بالگرد را طرحی بر مبنای بالگرد کبرا معرفی میکنند در حالی که این بالگرد نمونه بازطراحی شده و تغییر کاربری داده شده بالگرد بل-206 جت رنجر میباشد.

thumb_blgrd_Zfr-300.jpg

thumb_1698460.jpgthumb_1707340.jpgthumb_1746723.jpgthumb_1781359.jpg

thumb_2206516.jpgthumb_2226624.jpgthumb_2124044.jpgthumb_Zafar-300_chopper.jpg

 

مقاله ای درباره این بالگرد چاپ شده در مجله صنایع هوایی

 

thumb_1~119.jpgthumb_2~62.jpgthumb_3~45.jpg

 

 

 

ادامه دارد...
 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1.jpg

2.jpg

 

 

3.jpg

 

4.jpg

 

 

5.jpg

 

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

 

9.jpg

 

 

 

 

12.jpg

 

 

13.jpg

 

 

14.jpg

 

 

15.jpg

 

16.jpg

 

 

 

آپاچی لانگبو

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوپرکبرا (AH-1Z)

 

8.jpg

 

  بالگردی دو موتوره بر پایه AH-1W سوپر کبرا است که برای سپاه تفنگداران امریکا ساخته شد

 

 AH-1Z از 4 پره ، چرخانه اصلی کامپوزیتی ، سامانه مخابراتی ارتقا یافته و سیستم هدف یابی جدید بهره می برد . سیستم چرخانه اصلی در اوایل سال 1980 بر روی بل به طور موفقیت آمیزی آزمایش شد . به خاطر عملکرد فوق العاده این چرخانه سپاه تفنگداران دریایی امریکا تصمیم گرفت تا انرا به بالگرد جدید خود یعنی اضافه کند . سازندگان این سیستم منحصر به فرد اعلام کردند که سیستم مزبور می تواند چابکی بی سابقه ، افزایش قابل ملاحضه سرعت ، پرواز نرم و قابلیت اطمینان عالی را ارائه کند

 

2.jpg

3.jpg

 

تاریخچه :

ظاهر کلی AH-1Z شبیه به بل Bell-249 1979t است که در اصل همانAH-1s  با 4 پره بل Bell-412  بود . این بالگرد در نمایشگاه فارنبرو سال 1980 شرکت کرد و نام کبرا 2 بر روی بدنه ان نقش بست . کبرا 2 مجهز به موشکهای هلفایر و سیستم هدفیابی جدید و موتورهای بهبود یافته بود . بعدها کبرا 2000 معرفی شد که از موتور T700  جنرال الکتریک و چرخانه 4 پره بهره می برد . سپاه تفنگداران دریایی از این طرح بسیار خشنود بود اما بودجه کافی در ان زمان موجود نبود . در سال 1993 بل بالگرد جدیدی بر گرفته از AH-1W برای برنامه بالگرد تهاجمی انگلستان معرفی کرد که به زهر کبرا معروف بود . زهر کبرا دارای کابین دیجیتال پیشرفته بود و می توانست موشکهای تاو ، هلفایر و بریمستون را حمل نماید . با این حال این طرح در رقابت با AH-64D آپاچی شکست خورد.

 

 

4.jpg

 

 

5.jpg

 

 

6.jpg

 

7.jpg

1.jpg

 

 

11.jpg

 

13.jpg

 در تصویر زیر مقایسه کارایی دو سیستم TSS و NTS را نشان میدهد :

14.jpg

15.jpg

نمایی از کلاه و کابین خلبان و دیاگرام این بالگرد:

16.jpg

17.jpg

18.jpg

 

ویژگی های عمومی

خدمه: 2: خلبان، co-pilot/gunner (CPG)
ظرفیت: £ 6661 (3021 کیلوگرم)
طول: 58 فوت 3 در (17.8 متر)
قطر روتور: 48 فوت (14.6 متر)
قد: 14 فوت 4 در (4.37 متر)
منطقه دیسک: 1808 فوت مربع (168.0 مترمربع)
وزن خالی : 12.300 پوند (5580 کیلوگرم)
بار مفید: 5764 £ (2620 کیلوگرم)
حداکثر وزن برخاست : £ 18،500 (8390 کیلوگرم)
پیشرانه : 2 × جنرال الکتریک T700-GE-401C تربشفت ، 1800 SHP (1،340 کیلو وات) در هر
سیستم روتور: 4 تیغه های روتور اصلی، 4 تیغه های روتور دم

19.jpg


کارایی

سرعت : 222 گره (255 مایل بر ساعت، 411 کیلومتر / ساعت) در شیرجه
سرعت کروز : 160 کیلونیوتن (184 مایل در ساعت، 296 کیلومتر / ساعت)
محدوده : 370 NMI (426 مایل، 685 کیلومتر)
مبارزه با شعاع : 125 NMI (144 مایل، 231 کیلومتر) با £ 2500 (1130 کیلوگرم) اجناس مقرون بصرفه برای حمل و نقل
خدمات سقف : 20،000 + فوت (6100 + متر)
نرخ صعود : 2790 فوت / دقیقه (14.2 m / s و)

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پروژه H-2091: بالگردهای تیزتک، طوفان-1 و طوفان-2

بالگرد کبرا (AH-1J Sea Cobra) ستون فقرات ناوگارن تهاجمی هوانیروز ایران محسوب میشود، این بالگرد به تعداد 202 فروند در دو مدل راکت انداز به تعداد 140 فروند و مدل موشک انداز به تعداد 60 فروند خریداری شده بود بود. تفاوت نوع موشک انداز و راکت انداز در این است که مدل موشک انداز دارای یک سایت اپتیکی M-65 معروف به ( M-65 Telescopic Sight Unit - TSU) میباشد که این قابلیت را به بالگرد میدهد تا موشکهای هدایت سیمی تاو را علیه اهداف زمینی شلیک کند. این بالگرد در هر دو مدل راکت انداز و موشک انداز داری سامانه نمایشگر سربالا (HUD) بود.
بالگردهای کبرای ایران یک دوره سخت جنگ هشت ساله از یک سو و تحریمهای شدید قطعاتی را از سوی دیگر تجربه کرده اند، از این رو عملیاتی نگه داشتن و در کنار آن ارتقای قابلیتهای این بالگردها از دغدغه های اساسی هوانیروز ایران بوده است.
در اواسط دهه 70 یک فرند بالگرد کبرا که بیش از 90 درصد آسیب دیده بود بازسازی شد ونقطه عطفی بود بر تلاش برای بازگرداندن ناوگان از دست رفته این بالگرد، در کنار تلاش برای تعمیر، بازسازی بالگردهای آسیب دیده ارتقاهایی نیز بر روی این بالگرد صورت پذیرفت و با وجود اینکه برخی از این ارتقاها به چند فروند محدود ماند ولی زمینه ای بود با آشنایی بیش از پیش متخصصان داخلی با ساختار و قابلیتهای این بالگرد تهاجمی.

thumb_cobra_9025_Repair.jpg


با گذشت زمان شرکت هسا پروژه ای تحت عنوان H-2091 را بمنظور ارتقاء و بومی سازی با درصد نامشخص بالگرد کبرا به اجرا درآورد، این پروژه دارای دو شاخه اصلی بود که عبارتند از: تیزتک و طوفان-1

تیزتک: مدل سفارش داده شده سپاه بود که برخی تفاوتها را با خود کبرا داشت، ار جمله استفاده از شیشه های تخت و احتمالا ضدگلوله در ساخت کانوپی بالگرد و استفاده از نمایشگرهای دیجیتال در کابین خلبان، تعداد تیزتکهای تولیدی مشخص نیست ولی برخی خبرهای غیر رسمی عدد 10 فروند را ذکر کرده اند. تمامی تیزتکها قابلیت شلیک موشک را دارند.

thumb_Tiztak_28129.jpgthumb_Tiztak_28329.jpgthumb_Tiztak_28429.jpgthumb_Tiztak_28129.pngthumb_Tiztak_28229.jpg


طوفان-1: مدل سفارش داده شده ارتش بوده که تقریبا هیچ تفاوتی با کبرا نداشته است، دلیل عدم استفاده ار نمایشگرهای دیجیتال و شیشه های تخت در بالگردهای سفارشی ارتش مشخص نیست که آیا بدلیل عدم رضایت از این موارد بوده و یا اینکه این کار بمنظور کاهش هزینه هایی مانند آموزش مجدد خلبانان برای کار با این سیستمها بوده است. تعداد طوفان-1 های تحویل داده شده به هوانیروز ارتش 10 فروند میباشد. تمامی ده فروند طوفان-1 تحویل داده شده به ارتش دارای قابیلت شلیک موشک تاو و توفان میبشاند.

thumb_Toophan-1_28229.jpgthumb_Toophan-1.jpg




طوفان-2: نمونه پیشرفته تر و ارتقاء یافته تیزتک و طوفان-1 میباشد که در هر دو مدل سفارشی ارتش و سپاه به همین نام خوانده میشود.
مهمترین ارتقایی که روی این بالگرد صورت گرفته این است که بجای استفاده از سایت تلسکوپی M-65 از سایت اپتیکی عقاب ساخت شرکت صاایران استفاده شده است. از جمله برتری این سایت امکان زوم 30 برابر در مقایسه با زوم 13 برابری سایت تلسکوپی M-65 میباشد. این سایت توانایی دید در شب و دید در روز را دارد و مسافت یابی لیزری تا 20 کیلومتر از جمله قابلیتهای این سایت اپتیکی بومی است. استفاده از این سایت اپتیکی در کنار استفاده از نمایشگرهای چند منظوره دیجیتال (MFD)، این قابلیت را داده است تا ادوات هدفگیری مربوط به سایت M-65 از داخل کابین حذف شده و فضای داخلی کابین مناسبتر شود، یکی دیگر از قابلیتهایی که به این بالگرد افزوده شده است استفاده از سایت هدفگیری روی کلاه پرواز خلیان است که امکان هدایت تیربار با حرکات سر خلبان را فراهم میکند.
ئر زمینه تسلیحات موشکی مورد استفاده در بالگرد طوفان-2 از آنجایی که تا کنون تصویر مسلح شده با موشک از این بالگرد منتشر نشده است نمیتوان اظهار نظری کرد.
در طوفان-2 های سفارشی سپاه همانند تیزتک از کانوپی با شیشه های تخت استفاده شده در حالیکه در مدل سفارشی ارتش کانوپی همانند بالگردهای کبرا میباشد.

thumb_Toophan-2_28329.jpgthumb_Toophan-2_28229.jpgthumb_Toophan-2_28629.jpg

thumb_Toophan-2_281129.jpgthumb_Toophan-2_28929.jpgthumb_Toophan-2_281029.jpg


در زمینه بالگرد طوفان این نکته حائز اهمیت است، از آنجاییکه ارتقاهای صورت گرفته روی این بالگرد قابلیت این را خواهد داشت که به تمامی کبراهای کشور تعمیم داده شود، با توجه به اینکه حدود دوسال از رونمایی آن میگذرد ولی خبر جدیدی در رابطه با این بالگرد منتشر نشده است این احتمال وجود دارد که طوفان-2 نقطه نهایی ارتقاها نبوده و احتمالا یک پروژه دیگری در ادامه طوفان-2 بمنظور ارتقای هرچه بیشتر بالگرد کبرا در حال پیگیری میباشد.

طوفان چقدر در برابر تهدیدات کشور های منطقه موثر هست
اگه میدونید لطفا کمک کنید
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طوفان چقدر در برابر تهدیدات کشور های منطقه موثر هست
اگه میدونید لطفا کمک کنید


طوفان-2 محصول ایده آل نیست ولی قطعا میتونه خیلی موثر واقع بشه به شرط اینکه تمامی کبراهامون به همین سطح ارتقاء پیدا کنند، دلیل اینکه اینکار صورت نگرفته را در چند زمینه میشه محتمل دونست: اگر خوشبین باشیم شاید این کار به این دلیل صورت نپذیرفته که این طرح ادامه دارد و شاید پروژه ای مثلا طوفان-3 در حال پیگیری است،
به نظرم اگر بخواهیم به یک محصول ایده آل برسیم باید ارتقا در موتور بالگرد هم صورت بگیره، استفاده از موتورهای قويتر بمنظور حمل مهمات بیشتر خیلی مهم است، ولی در شرایط فعلی که تامین موتور از خارج دشوار و با تولید داخلی فاصله داریم بهترین کار همین رساندن کبراهای های فعلیمون به سطح طوفان-2 به همراه برخی ارتقاهای دیگر که بالقوه امکانپذیر است، مثلا تجهیز به موشکها و راکتهای پیشرفته تر و تجهیز به سیستمهای مثل جمینگ و چف و فلیر و...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طوفان-2 محصول ایده آل نیست ولی قطعا میتونه خیلی موثر واقع بشه به شرط اینکه تمامی کبراهامون به همین سطح ارتقاء پیدا کنند، دلیل اینکه اینکار صورت نگرفته را در چند زمینه میشه محتمل دونست: اگر خوشبین باشیم شاید این کار به این دلیل صورت نپذیرفته که این طرح ادامه دارد و شاید پروژه ای مثلا طوفان-3 در حال پیگیری است،
به نظرم اگر بخواهیم به یک محصول ایده آل برسیم باید ارتقا در موتور بالگرد هم صورت بگیره، استفاده از موتورهای قويتر بمنظور حمل مهمات بیشتر خیلی مهم است، ولی در شرایط فعلی که تامین موتور از خارج دشوار و با تولید داخلی فاصله داریم بهترین کار همین رساندن کبراهای های فعلیمون به سطح طوفان-2 به همراه برخی ارتقاهای دیگر که بالقوه امکانپذیر است، مثلا تجهیز به موشکها و راکتهای پیشرفته تر و تجهیز به سیستمهای مثل جمینگ و چف و فلیر و...


یعنی ایران توانایی ساخت موتور بالگرد نداره پس پنها ها با شاهد موتور ایرانی نداره یعنی بالگردهای ایرانی کاملا بومی نیستند؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی ایران توانایی ساخت موتور بالگرد نداره پس پنها ها با شاهد موتور ایرانی نداره یعنی بالگردهای ایرانی کاملا بومی نیستند؟

نه موتورهاشون ایرانی نیست، البته دربحث موتور در کنار بحث ساخت موتور مساله مهم دیگر بحث تامین قطعات موتور هست که در این زمینه کارهای خیلی خوبی انجام شده و اکثر قطعات زودتعویض در کشور تولید میشن. مثلا بالگردهای سری شاهد از موتورهای سری سی استفاده میکنن که در بالگرد جت رنجر هم این موتور نصب هست، و اکر قطعات موتور و حتی سیستم انتقال قدرت یا همان ترانسمیشن هم در کشور تولید میشود،

در هر صورت تعداد کشورهای موتورساز خیلی کمتر هست و خیلی کشورها در طرحهاشون از موتور غیربومی استفاده میکنن ولی چون شرایط ایران خاص هست باید برای تامین و تولید موتور بصورت بومی تلاش بشود، با توجه به ورود کشور به حوزه طراحی و ساخت موتورهای جت توربوفن میشه امیدوار بود که خبرهای خوشی در زمینه تولید موتورهای توربوشفت هم به گوش برسه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طوفان-2 محصول ایده آل نیست ولی قطعا میتونه خیلی موثر واقع بشه به شرط اینکه تمامی کبراهامون به همین سطح ارتقاء پیدا کنند، دلیل اینکه اینکار صورت نگرفته را در چند زمینه میشه محتمل دونست: اگر خوشبین باشیم شاید این کار به این دلیل صورت نپذیرفته که این طرح ادامه دارد و شاید پروژه ای مثلا طوفان-3 در حال پیگیری است،
به نظرم اگر بخواهیم به یک محصول ایده آل برسیم باید ارتقا در موتور بالگرد هم صورت بگیره، استفاده از موتورهای قويتر بمنظور حمل مهمات بیشتر خیلی مهم است، ولی در شرایط فعلی که تامین موتور از خارج دشوار و با تولید داخلی فاصله داریم بهترین کار همین رساندن کبراهای های فعلیمون به سطح طوفان-2 به همراه برخی ارتقاهای دیگر که بالقوه امکانپذیر است، مثلا تجهیز به موشکها و راکتهای پیشرفته تر و تجهیز به سیستمهای مثل جمینگ و چف و فلیر و...

 

البته اگر کبراهای فعلی مون را هم در حد و اندازه های سوپر کبراها  (AH-1Z)هم برسونیم عالی میشه...

 

http://www.military.ir/forums/topic/28676-گالری-هلیکوپترهای-تهاجمی-ضربتی/?p=425924
 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58
      و نمونه نظامی  Sikorsky H-34  Choctaw
       
       
      قسمت اول :
       

      Sikorsky S-58C
       
      خاستگاه و توسعه
      بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34  Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 /  H-19 Chickasaw  و    Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت .
       
              
         Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave          Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw      
      در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده  و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد.
      در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای :  Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S  میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها  نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد .
       

       Piasecki HRP Rescuer
       

      Sikorsky HO4S    
       
      در ژانویه 1950میلادی ،  نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ،  قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ،  در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد .
       

      Bell XHSL-1 prototype
       
      بالگرد Bell XHSL-1  به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد    Piasecki HRP  متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد .
      مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد .  دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد .
       

      Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد
       
       

      بالگرد Bell XHSL-1  به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است
       
      پایان قسمت اول
      .
      .
      .
      ادامه دارد . . .
       
      مترجم  : 951
      برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است .
       
      فقط برای میلیتاری
                  . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط reza4087
      سلام


       
       
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.