امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]افغانها به این بالگرد می گفتن ارابه شیطان :([/quote]
اره ما به این هلیکوپتر مارمولک هم میگفتیم.افغانی ها به مارمولک کلاسی میگن :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سمندون نه سید محمد [/quote]

تا اونجايي كه بنده اطلاع دارم كاربران مجازن فقط با اسم كاربري همديگرو خطاب قرار بدن نه اسم واقعي..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سمندون جون تا حالا چنتا طالباني كشتي؟؟راس بگيا[/quote]

من سنم زیاد نبود و منو اجازه نمیدادن وارد نبرد مستقیم بشم ولی وضیفه من رساندن گلول ار-پی-جی و خمپاره بود. به من یه کلاش داده بودن از مهمات محافضت میکردم یه بار داشتم میرفتم تنها برای اوردن اب از جوی.دیدم یه میگ-۲۱ امد دوتا بمب انداخت منم سریع خوابیدم زمین رفتم زیر یه بوته یکی از بمبها در ۱ کیلومتری من باز شد از توش اگه یادم مونده باشه حدود ۴۰ یا ۵۰ تا بمبک به هر طرف پخش شد.یکی دیگش خورد به دیوار اما منفجر نشد :( همشون منفجر شد من هنوز زیر بوته بودم که یه میگ-۲۱ دیگه سرو کلش پیدا شد! اونم۲ تا بمب انداخت یه صدای مهیبی داد که گوشهام قفل شد.بمبها خوردن پیش ۳ تا تانک کهنه که از روسها مونده بود و اونام اتیش گرفتن.خوب خطر رفع شد و منم بلند شدم برم طرف جوی اب صدای ضد هوای از همه جا بلند شد ما بغیر از زو-۲۳ چیز دیگه ای نداشتیم.میگها با خیال راحت بمباشون ول میکردن از همون بالا.باورش اید برات سخت باشه اون روز منطقه ما که همش شیعه نشین بودن ۱۵ بار بمباران شد ولی فقط یه نفر زخمی شد :( یادمه که یک بار یه میگ-۲۱ امده بود بمباران مجاهدین با منور زدنش .این میگ بدبخت چنان فراری کرد که نگو و نپرس بمباشو رها کرد بیرون شهر فکر کرد بهش موشک زدن :( خاطرات زیادی دارم از اون روزها عجب روزهایی بود . :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تا اونجايي كه بنده اطلاع دارم كاربران مجازن فقط با اسم كاربري همديگرو خطاب قرار بدن نه اسم واقعي..[/quote]


من اطلاعی نداشتم .... سرافکنده شدم :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سمندون جون يه تاپيك بزن و خاطراتت رو از مجاهدات و مبارزاتي كه با چشم خودت ديدي در افغانستان برامون بگو.ممنون ميشيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سمندون جون يه تاپيك بزن و خاطراتت رو از مجاهدات و مبارزاتي كه با چشم خودت ديدي در افغانستان برامون بگو.ممنون ميشيم[/quote]
حتما این کار رو میکنم منتها زمان میبره کمی :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط reza4087
      سلام


       
       
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.