SAEID

جنگ هوایی در یوگسلاوی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آقا ببخشيد پست متوالي زدم
ولي سعيد جان ميشه حالا كه بحث به اينجا كشيد بفرماپيد چرا طراحي و توليد سيستم موشكي عمود پرواز اينقدر مشكله ؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين اف 15 يا اف 117 هايي كه توخاك يوگسلاوي نشستن عاقبتشون چي شد؟

اونا رو واسه بررسي تحويل روسيه دادن؟

شايد واسه همينه كه اف117 بازنشسته شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتي بعضي ا ميگن ميگ 29 فلان فلان اينو هم بايد بخونن.البته خودمم جزو اونا بودم يه زماني!!! icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودم فراموش کرده بودم تاپیک رو! تشکر رومل جان! پیدا کنم بخش سوم رو که بخش آخر هم هست ارسال میکنم.

درست کردم امیر جان ممنون که اطلاع دادی.

مالک جان برای پرتاب عمودی نیاز به فناوری پرتاب سرد هست که موشک رو تا ارتفاع معینی پرتاب کنه که این خودش طراحی دقیق و تجربه زیادی نیاز داره. اما مهمترین مقوله بعد پرتاب شروع میشه که موشک با زاویه قائم رو باید بچرخونیم به سمت هدف! همزمان باید موتور روشن بشه! چرخش به سمت هدف رو به کمک بوسترهای کوچک که در اطراف موشک کار گذاشته میشه و فرمان رایانه ای انجام میدن که این بوسترها هوشمند هستند و در کسری از ثانیه عمل میکنند. آمریکا با اون همه توان فنی و اقتصادی ترجیح داد پاتریوت رو ریل پرتاب بسازه تا عمود پرتاب حتی قرار بود اوایل ضد هوایی باشه بعدها که پروژه های موازی ضد موشک به نتیجه نرسیدن و نتایج پاترویت مثبت بود تصمیم بر این شد که اینو به عنوان ضد موشک استفاده کنن! یکی از دلایل ناموفقی پاتریوت در جنگ اول خلیج فارس رو هم میشه در این تغییر کاربری عجولانه دانست. از 40 موشک اسکاد بی شلیک شده به اسرائیل تنها 8 موشک منهدم شدند! البته آمریکا توان ساخت سامانه های عمود پرتاب رو داره مانند استاندارد3 ولی از لحاظ تجربه و صرفه اقتصادی پرتاب ریلی براشون جذابیت بیشتری داره!

شایعه ای هست که میگه یکی از اف117های سرنگون شده به روسیه فرستاده شد و روسها که از سالها قبل رو ساخت رادارهای ضد پنهانکار کار میکردن از فناوری بکار رفته در اف117 برای تکمیل رادارهای جدید استفاده کنند. گفته میشه رادار S-300PMU2 قادر به آشکارسازی این جنگنده از 110 کیلومتری است که بر فرض صحت شایعه چندان بعید نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس خوبه يادت انداختن بچه ها.
دستت درد نكنه سريعتر قسمت سومش و تكميل كن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا مفيد و روحيه ساز بود.

به ضد هوايي ها و ميگها هم اميدوار شديم .

من همش منتظر هفته دفاع مقدس هستم تا ببينم ميخوان چه چيزي رونمايي بشه . icon_cheesygrin

اميدوارم در بخش راداري و دفاع موشكي و هواپيماها باشه . هر سه تاش برام خيلي مهمند . :lol:

يعني اين آرزوي من برآورده ميشه ؟؟؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

پیدا کردم قسمت سوم رو.

ببخشید کمی تا زیادی دیر شد.

آ-10
- 15 آوریل ، طبق گزارش رادیو بلگراد و صدای روسیه ، یک فروند آ10 در حوالی اسکوپجی سقوط کرد.
- 16 آوریل ، یک فروند آ10 آمریکا از هنگ پروازی 52 گروه 81 به شماره 0984-81 دچار اخلال در فشار روغن و به سمت فرودگاه پتروواک جهت فرود اضطرای تغییر مسیر داد.
-2 می ، در ساعت 18 تلویزیون سیتل در اسکوپجی مقدونیه گزارش داد که یک فروند آ10 آسیب دیده به شماره 0967-81 از هنگ 23 گردان 74 در فرودگاه اسکوپجی سقوط کرد در نزدیکی فرودگاه پتروواک که ناتو از آن برای فرود اضطراری و عملیات نجات استفاده میکرد. پنتاگون تائید کرد که موتور راست هواپیما مورد اصابت موشک سام7 قرار گرفته بود.
-11 می ، یک فروند آ10 به شماره 0984-81 به خلبانی سروان کریس فرود اضطراری در فرودگاه جیویا دل کوله ایتالیا کرد در حالی که قسمت زیرین هواپیما آسیب دیده بود. مشخص شد که آسیب بواسطه انفجار موشک سام13 در نزدیکی هواپیما بوجود آمده است.
- 24 می ، یک فروند آ10 در کلینا نزدیکی کوزوو ، 46 کیلومتری غرب پریستینا سقوط کرد. حادثه از خبرگزاری تانجونگ گزارش شد.

سی-130
- 11 ژوئن ، یک ترابری سی130 نیروی هوایی انگلیس به شماره C.1 XV 298 در روستای کوکس آلبانی سقوط کرد در حالی که سعی در فرود روی باند ناهموار داست. هواپیما 12 مردم غیرنظامی و مهمات حمل میکرد.
- 25 اکتبر ، طبق گزارش ساندی تایمز یک سی130 نیروی هوایی انگلیس در کوکس آلبانی سقوط کرد که مورد استفاده نیروهای ویژه انگلیسی بود و سعی در مغلوب کردن نیروهای چترباز روسی مستقر در فرودگاه اساتینا در نزدیکی پریستینای کوزوو داشتند. گزارش شده که شماره سریال هواپیمای مذکور برداشته شده بود.

بی-52
- 7 ژوئن ، یک بی52 آمریکایی سرنگون شد. خبر را خبرگزاری ایتارتاس از مرکز مطالعات خارجی نظامی وزارت دفاع روسیه نقل کرد. شاهدین بیان کردند که هواپیما در 12 الی 40 دقیقه بامداد در منطقه بین اسانکامن و ایندیجا سقوط کرد. بی52 انفجار حاصل از موشک سام در آسمان را متحمل شده بود و خلبانان کشته شدند.
گزارشات اضافی درباره سقوط 7 ژوئن بی52 اینطور اعلام میکنند که هواپیما مورد حمله چهار موشک سام شلیک شده از دو لانچر روبرو شد. دو شلیک اول (نوع نامشخص ، احتمالا سام6) ناموفق بود و به نظر میرسید موشک اول مشکل فنی داشت و بعد از شلیک منحرف شد. موشک دوم توسط دیکوی راداری گمراه شد و با فاصله 20-25 متر از هدف رد شد. آتشبار سام6 دیگری که در نزدیکی بود با مشاهده دو شلیک ناموفق اقدام به شلیک دو موشک کرد. موشک اول مستقیم به بی52 اصابت کرد و دومی با فعال شدن فیوز مجاورتی در نزدیکی بی52 منفجر شد.

بی-1
- 29 مارس ، پنج بی1بی آمریکایی در یک حمله مشترک به یوگسلاوی شرکت کردند و تلفاتی متحمل نشدند.

بی2
- 20 می ، یک بی2آ آمریکایی به شماره AV-8 88-0329 در ساعت 1 به وقت محلی بر فراز سورکین ساقط شد و در نزدیکی روستای دک سقوط کرد. پرواز مشتکل از سه بی2 بود (معمولا بی2 بصورت دو تایی پرواز میکند ، یکی برای عملیات و دیگری رزرو) که وارد حریم هوایی یوگسلاوی از شمال غرب به همراه اسکورت تعداد زیادی جنگنده شدند. (بی2 را معمولا هواپیماهای اف15سی و اف16سی جی در نقش ضد رادار اسکورت میکردند. هر ماموریت بی2 نیاز به حدود 50 اسکورت و پشتیبان داشت.) بی2 توسط رادار موج بلند پیش اخطار شناسایی شد. بمب افکنها ارتفاع خود را کم کرده و به هدفهای خود در بلگراد حمله کردند. یکی از بی2ها توسط موشک سام در منطقه از قسمت کاکپیت هدف قرار گرفت و لحظاتی بعد سقوط کرد. خلبانان کشته شدند. حادثه را مجله ایلوستروا پولیتیکا در 1 ژوئن 99 گزارش داد.
از دست دادن بی2 در 20 می 1999 توسط مجله مطالعات خارجی نظامی وزارت دفاع روسیه تائید شد. طبق آخرین گزارشات بی2 در نزدیکی ابدسکا بارا لاکا در منطقه دک سقوط کرد. شاهد عینی حادثه افسر ارشد ارتش یوگسلاوی اظهار داشت که بی2 توسط رادار شناسایی و با آتش مستقیم روبرو شد. هواپیما گرفتار آتش شده و در فاصله نزدیکی از محل اصابت سقوط کرد قطعات بی2 شامل محفظه چرخ جلویی و قسمتهایی از لبه تیز بال در مرکز VTI (موسسه فناوری نظامی) صنایع تحقیقاتی یوگسلاوی دیده شده است.

ادامه ندارد. icon_cheesygrin

منبع: سایت aeronautics.ru که مدتی میشه از دسترس خارج شده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلکسیونی از هواپیماهای آمریکایی به درک واصل شدند .....

پس کجاست اقتدار بمب افکن های ضد رادار آمریکا ؟

پس کجاست شکست ناپذیری فایتر های آمریکایی ؟

همینه ..... جنگ روانی همینه ..... بخش بزرگی از قدرت نظامی آمریکا مربوط می شه به رسانه های امریکا .... یک مستند جالب از یکی از شبکه های صدا و سیما پخش شد و در اون برنامه مشخص شد نقش رسانه های آمریکا در شکست ناپذیر جلوه دادن تسلیحات آمریکا در جنگ با عراق تا چه حدی می باشد .....

سی ان ان و روباه رو از آمریکا بگیرند قدرت ارتش افسانه ای امریکا از نصف هم کمتر می شود ...

مرسی سعید جان .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]همینه ..... جنگ روانی همینه ..... بخش بزرگی از قدرت نظامی آمریکا مربوط می شه به رسانه های امریکا .... یک مستند جالب از یکی از شبکه های صدا و سیما پخش شد و در اون برنامه مشخص شد نقش رسانه های آمریکا در شکست ناپذیر جلوه دادن تسلیحات آمریکا در جنگ با عراق تا چه حدی می باشد .....

سی ان ان و روباه رو از آمریکا بگیرند قدرت ارتش افسانه ای امریکا از نصف هم کمتر می شود ... [/quote]

حق با احسانه . اينا با تبليغاتشون ترس از ارتششون رو به تمام مردم جهان القا كردن . وقتي پاي حرف مردم عادي ميشيني يجوري از آمريكا و قدرت نظاميش حرف ميزنن كه انگار نعوذ بالله آمريكا خداست .

البته راستشو بخواي خود من هم از اين تبليغات تاثير گرفتم اما بعد از آشنايي با اين سايت نظرم تا حدود زيادي تغيير كرده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته آمار ممكنه از اين هم بدتر بوده باشه ... معمولا با وقاحت تمام غربي ها آمار تلفات درگيري هاشون رو بسيار كم نشون ميدن ! اين اسراييل كه از همه بي حياتر كلا آمار هاي انهدام جنگنده هاش رو رد ميكنه ولي توي محاسبه زدن هواپيماهاي سوري يا مصري سسنا 172 رو هم حساب ميكنه و كلي هم علامت ؟ ميزاره ميگه خلبان نديده چي زده تا آمار بالا بره ! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میدونم تو این سایت علاقه خاصی به باور کردن دروغ در مورد ضعیف بودن غربی هاست ولی یک خورده به عقلتون رجوع کنید یک f117 نابود شد این همه جنجال به پا شد اون وقت تو این امار تخیلی حرف از 3 تا f117 و یک b2 هست
حالا خنده دارترین بخشش اسکرت b2 با جنگنده های f15 و f16 هست

از همه اینها گذشته منبع هم که خیلی وقته تعطیل شده تازه اون هم یک سایت روسی
چقدر معتبره این سایت icon_cheesygrin

خوش باشید با این توهمات
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

quote]میدونم تو این سایت علاقه خاصی به باور کردن دروغ در مورد ضعیف بودن غربی هاست ولی یک خورده به عقلتون رجوع کنید یک f117 نابود شد این همه جنجال به پا شد اون وقت تو این امار تخیلی حرف از 3 تا f117 و یک b2 هست
حالا خنده دارترین بخشش اسکرت b2 با جنگنده های f15 و f16 هست

از همه اینها گذشته منبع هم که خیلی وقته تعطیل شده تازه اون هم یک سایت روسی
چقدر معتبره این سایت icon_cheesygrin

خوش باشید با این توهمات/quote]

اگر به این آمار اعتقاد نداشتی اصلا چنین پستی که به ظاهر بخای با تمسخر انکارش کنی نمیدادی.

جالب هست شماره سریال بی2 رو ذکر کرده بودم! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین دفاع حمله است و بهترین حمله ترساندن حریف برای حمله نکردن.

اقا جواد بپا دل و رودت نپیچه برادر من.
راستی شما اگر داری امار بهتر و مستندتری بده البته اگر خدا امریکا(نعوذ بلله ....) اصلا تلفاتی داده وگرنه که هیچی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بی2 را معمولا هواپیماهای اف15سی و اف16سی جی در نقش ضد رادار اسکورت میکردند. هر ماموریت بی2 نیاز به حدود 50 اسکورت و پشتیبان داشت.[/quote]

درباره این بند از متن ترجمه شده این توضیح را برای دوستان بدم که در جنگ یوگسلاوی نیروی پدافند و هوایی این کشور فعالیت زیادی داشت و هرگز بصورت کامل به موضع انفعال نرفت و نیروهای ناتو هم نتوانستند فرودگاههای صربها را کامل تخریب کنند. به همین علت هر ماموریت بمباران چه با بمب افکن یا جنگنده که صورت میگرفت همزمان تعداد زیادی جنگنده اسکورت اف15 برای مقابله با میگ21 و میگ29ها و اف16ها برای سرکوب رادارهای پدافندی گروه پروازی را همراهی میکردند به علاوه آواکس و پهپادها و سوخترسان که همواره در منطقه حضور داشتند و باعث شلوغی بیش از حد آسمان منطقه کوچک بالکان شده و این شلوغی یکی از دلایل تلفات 61 فروندی ناتو بود.

درباره تلفات زیاد موشکهای کروز هم این توضیح ضروری است که تعدادی از آنها با شلیک توپهای پدافندی مانند زو23 منهدم شد و مابقی با کمک اخلالگرها منحرف شدند که به عنوان مثال روشن کردن آتش به دور منطقه پدافندی و بکار بردن روشهای اخلال راداری بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.