امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='Stuka' timestamp='1407689278' post='400841']
دوستان میگفتن این موتور روی بالگردها هم نصبه ؟
[/quote]
چند مدل از بالگردهای Mi-17 هم از این موتور بهره میبرن , باید دید سپاه از کدوم مدل استفاده میکنه:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_TV3-117
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند سال قبل بود؛ یک مستند درباره ایران-140 پخش شد؛ در اون مستند اگر اشتباه نکنم یکی از مسئولین خط تولید هواپیما در توضیحاتش گفت که این هواپیما علاوه بر دو موتور اصلی دارای یک موتور کمکی در ناحیه دمی هواپیما هست (یک اصطلاح خاصی گفت که یادم نیست) که در مواقع اضطراری این قابلیت را به هواپیما میدهد که درصورت از دست دادن یکی از موتورها؛ هواپیما میتواند تعادل خود را حفظ کند و فرود بیاید؛ حال سوالی که پیش میاد اینه که اگر بال سمت راست این هواپیما به منبع آب برخورد نمیکرد ممکن بود این حادثه تلخ پیش نیاد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MILAD110' timestamp='1407694171' post='400876']
چند سال قبل بود؛ یک مستند درباره ایران-140 پخش شد؛ در اون مستند اگر اشتباه نکنم یکی از مسئولین خط تولید هواپیما در توضیحاتش گفت که این هواپیما علاوه بر دو موتور اصلی دارای یک موتور کمکی در ناحیه دمی هواپیما هست (یک اصطلاح خاصی گفت که یادم نیست) که در مواقع اضطراری این قابلیت را به هواپیما میدهد که درصورت از دست دادن یکی از موتورها؛ هواپیما میتواند تعادل خود را حفظ کند و فرود بیاید؛ حال سوالی که پیش میاد اینه که اگر بال سمت راست این هواپیما به منبع آب برخورد نمیکرد ممکن بود این حادثه تلخ پیش نیاد؟
[/quote]

شرمنده ، قضیه منبع آب چیه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خلبان سعی در هدایت و فرود هواپیما در بلوار شیشه سازی داشته اما در لحظات آخر بال هواپیما به یکی از پایه های منبع آب هوایی کنار این بلوار میخوره و قسمتی از بال کنده میشه و هواپیما به کلی از کنترل خارج شده و پیچ و تاب خوران، به سمت دیوار بتنی مجموعه نظامی میخوره و متوقف میشه. چندتا از مسافرا همین موقع از هواپیما خارج میشن و لحظاتی بعد هواپیما متفجر میشه.
به نقل از شاهدان عینی و مسافران نجات یافته.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موقعی که هواپیما پیچیده که برگرده فرودگاه؛ بال سمت راستش خورده به یک منبع آب که در ارتفاع بالا قرار داشت؛ این موضوع باعث شده که این بال هواپیما کنده بشه؛ سپس دم هواپیما به کابل برخورد کرده و کنده شده؛ برخورد بال به منبع و کنده شدن آن باعث ایجاد یک منفذ در بدنه شده و مسافرانی که کشته نشدن از این منفذ به بیرون هواپیما فرار کرده اند.(به نقل از شاهدان عینی و مسافران) ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا خلبان خیلی تلاش کرده از مناطق پر جمعیت دور بشه ، شادی روح خلبانان و سایر درگذشتگان این سانحه صلوات ...
-------------
همین الان باید مدیر عامل سپاهان ایرلاین ، سازمان هوایی کشور ، شخص منطقی و ... " باید " استعفا بدهند ؛ کاری ندارم علت اینکه این هواپیما با وجود هشدار ها پرواز کرده چی بوده ولی مطمئنا این سانحه بیشتر به یک قتل عمد شبیه تا یک مشکل فنی !
امیدوارم دستگاه های نظارتی پی گیری بکنند ...
  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[indent=1]جناب m-sajedy پست های جالبی رو در مورد سقوط این هواپیما ارسال کردن :[/indent]

[quote]
هامان جان بطور کلی آنتونف 140 اگر نگیم بهترین یکی از بهترین هواپیما های موجود در جهان در رده توربوپراپ منطقه ای هستش ، طوری که کانادا هم خط تولیدش رو خریداری کرده و البته با موتورهای پرات اند ویتینی (کانادا) اونو تولید می کنه ... در خصوص خود موتور هم خدمتت عرض کنم که موتور تی وی 3 هم بسیار بسیار موتور خوب و مقاومی هستش ... این موتور اولین بار برای بالگرد میل 8 تولید شده که میل با اون تونست رکورد بسیار جالب پرواز در دمای +-50 درجه رو بجا بزاره ... اصلا" یکی از دلایل ورد این هواپیما به ایران دستیابی به تکنولوژی همین موتور بوده ... اما چرا این اتفاقات تو ایران زیاد پیش میاد عرض کنم که پروتکل های کاربری شرکت های سازنده اصلی هواپیما ها در ایران رعایت نمیشه (به دلایل مختلف از جمله بی سوادی) ، مقلا" تا جایی که حافظه یاری می کنه پروتکل ایمنی پروازی آنتونف برای این هواپیما در حالت نظامی حمل 32 نفر چترباز رو تضمین کرده و یا 52 سرباز غیر مسلح (بدون تجهیزات) ... حالا شما حساب کن این هواپیما رو با 42 نفر مسافر+ 42 صندلی+محموله هر مسافر ، پروندن ! طبیعتا" تو این حالت در حالی که هواپیما با زاویه زیاد هم تیک آف بکشه افزایش نیروی درگ وارده و بروز کمپرسور استال در موتورها اجتناب ناپذیره ![/quote]


[quote]
[quote]
2- هواپیما های 2 موتوره حتی اگه کمپرسور استال داشته باشن تویه موتور بازم با یک موتور میتونن به سلامت بشینن پس مشکل برگتر از یک کمپرسور استال هست[/quote]
[indent=1]
قابل توجه آقا رضا :

این حرف کاملا" درسته اما نه برای ایران 140! چرا ؟ چون موتور های ایران 140 اصلا" توربوپراپ نیستن ... بلکه در اصل توربوشفتن ... جالبه بدونی که شرکت لتارف (پراگرس - ایوچنکو) اکراین با کیت های تبدیلی موتور توربوشفت تی وی 3 رو به توربو پراپ تبدیل می کنه ! (یه کار کاملا" غیر اصولی) ... همین نقص باعث شده که وقتی تو ایران 140 های با موتور توربوپراپ شده 1 موتور از دور خارج شد احیا پرنده وادامه پرواز غیر ممکن بشه (چون موتور ها استاندارد برای هواپیما نیستن) حتی تو مراحل طراحی هواپیما مشخص شد که جریانات هوایی ملخ های متصل شده به موتور (همون کیت ابتکاری اکراینی ها) برای الویتور ها مشکل ایجاد می کنه و باعث افزایش ضریب استال می شه ... گفته شد که این مشکل حل شده ولی این طور نیست !

این هواپیما با موتورهای پرات اند ویتینی کانادا بهترین عملکرد رو در بین سایر پرنده های هم کلاسش داشته و همین هم از عوامل ورودش به ایران بوده ... با استناد به مقاله ای که آقا الیاس نوشتند حتی قبل از آنتونف 140 هواپیمای اسپانیایی فکر کنم سی 346 تائید شد و حتی با شرکت کاسا این کشور هم قرارداد منعقد شد که در نهایت موتورهای آمریکایی رو بهانه کردن و آن 140 رو بجاش به ایران آوردن ![/indent]
[/quote]
[url="http://forum.zeyroon.com/topic/1193-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-140-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/"]http://forum.zeyroon...ن-140-در-تهران/[/url]
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1407700674' post='400906']
[indent=1]جناب m-sajedy پست های جالبی رو در مورد سقوط این هواپیما ارسال کردن :[/indent]


[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right]
هامان جان بطور کلی آنتونف 140 اگر نگیم بهترین یکی از بهترین هواپیما های موجود در جهان در رده توربوپراپ منطقه ای هستش ، طوری که کانادا هم خط تولیدش رو خریداری کرده و البته با موتورهای پرات اند ویتینی (کانادا) اونو تولید می کنه ... در خصوص خود موتور هم خدمتت عرض کنم که موتور تی وی 3 هم بسیار بسیار موتور خوب و مقاومی هستش ... این موتور اولین بار برای بالگرد میل 8 تولید شده که میل با اون تونست رکورد بسیار جالب پرواز در دمای +-50 درجه رو بجا بزاره ... اصلا" یکی از دلایل ورد این هواپیما به ایران دستیابی به تکنولوژی همین موتور بوده ... اما چرا این اتفاقات تو ایران زیاد پیش میاد عرض کنم که پروتکل های کاربری شرکت های سازنده اصلی هواپیما ها در ایران رعایت نمیشه (به دلایل مختلف از جمله بی سوادی) ، مقلا" تا جایی که حافظه یاری می کنه پروتکل ایمنی پروازی آنتونف برای این هواپیما در حالت نظامی حمل 32 نفر چترباز رو تضمین کرده و یا 52 سرباز غیر مسلح (بدون تجهیزات) ... حالا شما حساب کن این هواپیما رو با 42 نفر مسافر+ 42 صندلی+محموله هر مسافر ، پروندن ! طبیعتا" تو این حالت در حالی که هواپیما با زاویه زیاد هم تیک آف بکشه افزایش نیروی درگ وارده و بروز کمپرسور استال در موتورها اجتناب ناپذیره ![/right][/size][/font][/color]


[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][b][right]نقل قول[/right][/b][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3][right]

[b][indent=1]نقل قول[/b][/indent]

2- هواپیما های 2 موتوره حتی اگه کمپرسور استال داشته باشن تویه موتور بازم با یک موتور میتونن به سلامت بشینن پس مشکل برگتر از یک کمپرسور استال هست
[indent=1]
قابل توجه آقا رضا :

این حرف کاملا" درسته اما نه برای ایران 140! چرا ؟ چون موتور های ایران 140 اصلا" توربوپراپ نیستن ... بلکه در اصل توربوشفتن ... جالبه بدونی که شرکت لتارف (پراگرس - ایوچنکو) اکراین با کیت های تبدیلی موتور توربوشفت تی وی 3 رو به توربو پراپ تبدیل می کنه ! (یه کار کاملا" غیر اصولی) ... همین نقص باعث شده که وقتی تو ایران 140 های با موتور توربوپراپ شده 1 موتور از دور خارج شد احیا پرنده وادامه پرواز غیر ممکن بشه (چون موتور ها استاندارد برای هواپیما نیستن) حتی تو مراحل طراحی هواپیما مشخص شد که جریانات هوایی ملخ های متصل شده به موتور (همون کیت ابتکاری اکراینی ها) برای الویتور ها مشکل ایجاد می کنه و باعث افزایش ضریب استال می شه ... گفته شد که این مشکل حل شده ولی این طور نیست !

این هواپیما با موتورهای پرات اند ویتینی کانادا بهترین عملکرد رو در بین سایر پرنده های هم کلاسش داشته و همین هم از عوامل ورودش به ایران بوده ... با استناد به مقاله ای که آقا الیاس نوشتند حتی قبل از آنتونف 140 هواپیمای اسپانیایی فکر کنم سی 346 تائید شد و حتی با شرکت کاسا این کشور هم قرارداد منعقد شد که در نهایت موتورهای آمریکایی رو بهانه کردن و آن 140 رو بجاش به ایران آوردن ![/indent][/right][/size][/font][/color]


[url="http://forum.zeyroon.com/topic/1193-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-140-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/"]http://forum.zeyroon...ن-140-در-تهران/[/url]
[/quote]
توی حادثه ای که در تست پروازی در شاهین شهر داشته هواپیما خالی بوده ولی باز هم در تیک آف و بلند شدن موتور ها می ره و هواپیما در آخر باند سقوط کرد و استاد خلبان اون کشته شد...به نظرم این موتورها مشکلی بیش از اورلود شدن دارن!....
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nasirirani' timestamp='1407701696' post='400912']
توی حادثه ای که در تست پروازی در شاهین شهر داشته هواپیما خالی بوده ولی باز هم در تیک آف و بلند شدن موتور ها می ره و هواپیما در آخر باند سقوط کرد و استاد خلبان اون کشته شد...به نظرم این موتورها مشکلی بیش از اورلود شدن دارن!....
[/quote]

شنیده‌ام علت اون سقوط از کار افتادن چند تا از آلات اندازه‌گیری و تجاوز از حد بالای زاویه حمله بوده که مشکل موتور بهش اضافه شده
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منطقی هنرش این بود که پیکان تولید کنه ، بردنش توی صنعت هوایی که چی !؟ آخرهای کارش هم که پژوهاش زنده زنده مردم رو می سوزوندند و شده بودند کوره ی آدم پزی ، حالا خودت حسابش کن هواپیماهای زیر دستش چی می شند !؟
در ضمن خود فرودگاه هم مشکل داره ؛ تا جایی که من می دونم برای فرودگاه ها یک محدوده ی امن در نظر می گیرند برای چنین مواقعی
این منبع آب اونجا چه غلطی می کرد
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من شخصه جای روحانی بودم ، بلافاصله روز بعد از حادثه ، در اقدامی نمادین هم که شده سوار ایران 140 دیگری میشدم و با پروازی از تهران به طبس رفته و در مراسم تشیع جنازه داغداران حادثه شرکت میکردم و با همون هم برمیگشتم . چه پشتیبانی ای بزرگتر از این ، از صنایع هوایی کشور که باید بدلیل یک سهل انگاری فردی ، اسیر روشن فکری های حضرات بشن ، از خانواده های داغداری که تا آخر عمر ، ایرانی بودن هواپیما را دلیل مرگ بستگان خود میدونن . نمونه بارز تر این روشن فکری رو میشه در خوابوندن ناوگان آنتونوف 74 دید ! مثل این میمونه بویینگ 727 سقوط کنه و ما تمام خانواده بویینگ را زمینگیر کنیم! یحتمل جناب روحانی فعلا نمیدانن که میل های 17 و 8 مون هم موتور TV3 دارن ، حتی بعید نیست با این روشنفکرانی که ما داریم ، هاورکرافت های ایران ام بدلیل استفاده از موتور ایران140 بازنشسته کنن!!!

بدون شک میشد تمام قائله را با مقصر دونستن شرکت هواپیمایی وابسته مبنی بر عدم رفع نواقص و بارگیری بیش از حد ختم بخیر کرد و تمام اقداماتی را که اکنونه دارن برای ایران 140 انجام میدن ، بدون سروصدا انجام میدان . صحیح نبود دستور زمینگیر کردن ایران 140 ها را اینطور در بوق و کرنا کردن ... جار زدن در رسانه ها به این شکل که من مطمئنم حتی اگر مشکلات ایران 140 مرتفع بشه باز هم این مسائل ذهن مردم را آزار خواهد داد ، نه فقط در مورد ایران 140 بلکه کل مجموعه هواپیمایی ایران .
  • Upvote 11
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل ما ایرانیا اینه که کلن برای جون انسانها ارزش قائل نیستیم دوستانی که از ایران 140 طرفداری میکنین کدوم شرکت خارجی هواپیمای مسافر بری تولید کرده با این همه مشکل تازه اجازه پرواز با مسافرم بهش دادن . بله تولید خوبه ولی قبل از مصرف عمومی باید تمام مشکلاش حل بشه . اگه هم مشکل طراحی بعد از ورود به بازار مصرف پیدا شد اون مشکل باید کاملن رفع بشه بعد دوباره اجازه مصرف داده بشه اونم یه چیزی مثل هواپیما که جون اینهمه انسان بهش وابستس . کار دکتر روحانی کاملن درست بود و ایشون جولوی تولید ملی رو نگرفتند مشکلای فنی رو کاملن حل بکنند بعد دوباره پرواز میکنه انشالله . انقدر کوته نظر نباشید گرایش سیاسیتون جولوی دیدتونو نگیره .
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='AmirAzad' timestamp='1408200033' post='402402']
من شخصه جای روحانی بودم ، بلافاصله روز بعد از حادثه ، در اقدامی نمادین هم که شده سوار ایران 140 دیگری میشدم و با پروازی از تهران به طبس رفته و در مراسم تشیع جنازه داغداران حادثه شرکت میکردم و با همون هم برمیگشتم . چه پشتیبانی ای بزرگتر از این ، از صنایع هوایی کشور که باید بدلیل یک سهل انگاری فردی ، اسیر روشن فکری های حضرات بشن ، از خانواده های داغداری که تا آخر عمر ، ایرانی بودن هواپیما را دلیل مرگ بستگان خود میدونن . نمونه بارز تر این روشن فکری رو میشه در خوابوندن ناوگان آنتونوف 74 دید ! مثل این میمونه بویینگ 727 سقوط کنه و ما تمام خانواده بویینگ را زمینگیر کنیم! یحتمل جناب روحانی فعلا نمیدانن که میل های 17 و 8 مون هم موتور TV3 دارن ، حتی بعید نیست با این روشنفکرانی که ما داریم ، هاورکرافت های ایران ام بدلیل استفاده از موتور ایران140 بازنشسته کنن!!!

بدون شک میشد تمام قائله را با مقصر دونستن شرکت هواپیمایی وابسته مبنی بر عدم رفع نواقص و بارگیری بیش از حد ختم بخیر کرد و تمام اقداماتی را که اکنونه دارن برای ایران 140 انجام میدن ، بدون سروصدا انجام میدان . صحیح نبود دستور زمینگیر کردن ایران 140 ها را اینطور در بوق و کرنا کردن ... جار زدن در رسانه ها به این شکل که من مطمئنم حتی اگر مشکلات ایران 140 مرتفع بشه باز هم این مسائل ذهن مردم را آزار خواهد داد ، نه فقط در مورد ایران 140 بلکه کل مجموعه هواپیمایی ایران .
[/quote]


رفیق گرامی خودمون رو که گول نمیزنیم فرض که روحانی رفت و سالم هم برگشت (هرچند جز این هواپیمای ایران 140 دیگه ای نداریم که بتونه بپره) حالا دو روز دیگه با اوصاف مشکلات موتور و غیره یکی دیگه سقوط کنه اونوقتم تقصیر رو میندازیم تقصیر هوا و خلبان و ابدارچی پرواز.........
بعدم روز از نو روزی از نو دوباره با یه ایران 140 دیگه میریم هواخوری که مثلا از تولید داخلی حمایت کنیم.اونایی هم که مردند قسمت بود حتما یه اماری هم میگیریم که بابا روزی n نفر تو تصادف کشته میشند حالا 40 تام اینجوری به رحمت خدا رفتن و قص علی هذا

با این کارا اگه قرار بود تولید داخلی درست شه به همت مدیران پراید سوار الان بنز تولید می کردیم......ا
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در یکی از شماره های قدیمی مجله صنایع هوایی در خصوص مراحل انتخاب این هواپیما برای ساخت در ایران اشاره شده بود که یکی از شرایط اصلی برای انتخاب این هواپیما توانایی عبور از عوارض طبیعی ایران با یک موتور و با حداکثر وزن بوده است که توانسته است در هوای گرم ایران این شرط را انجام دهد ؟؟؟اگر این موضوع درست باشد یعنی موتور های آن توانایی پرواز در شرایط جوی ایران را دارد و مشکل در جای دیگر است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ldmdff' timestamp='1408202490' post='402409']
مشکل ما ایرانیا اینه که کلن برای جون انسانها ارزش قائل نیستیم دوستانی که از ایران 140 طرفداری میکنین کدوم شرکت خارجی هواپیمای مسافر بری تولید کرده با این همه مشکل تازه اجازه پرواز با مسافرم بهش دادن . بله تولید خوبه ولی قبل از مصرف عمومی باید تمام مشکلاش حل بشه . اگه هم مشکل طراحی بعد از ورود به بازار مصرف پیدا شد اون مشکل باید کاملن رفع بشه بعد دوباره اجازه مصرف داده بشه اونم یه چیزی مثل هواپیما که جون اینهمه انسان بهش وابستس . کار دکتر روحانی کاملن درست بود و ایشون جولوی تولید ملی رو نگرفتند مشکلای فنی رو کاملن حل بکنند بعد دوباره پرواز میکنه انشالله . انقدر کوته نظر نباشید گرایش سیاسیتون جولوی دیدتونو نگیره .
[/quote]

بنده نه گرایش سیاسی و نه قصد ترجیح دادن جان انسان ها به ماشین (به تعبیر جلال ماشین زدگی) را دارم . بحث طرفداری از ایران 140 هم نیست ، بحث طرفداری از صنایع هواپیمایی ماست ، کسی هم نمیگه با این مشکلات پرواز کنه ، اما کسی هم موافق کنار گذاشتن اون نیست . بنده به رفتار رئیس جمهور نسبت به این واقعه ایراد میگیرم ، دستوری که از نظر من بیشتر شبیه اظهار قدرت بود تا راه حل برون رفت از این واقعه ... بذارید طور دیگه ای بگم . یکشنبه 19 مرداد 93 بود که خبری به این مضمون در صدر اخبار رسانه های کشور قرار گرفت :


[color=#ff0000][b]روحانی دستور توقف پرواز همه هواپیماهای ایران 140 را صادر کرد[/b][/color]

شما نگاهی به این دستور رئیس جمهور بندازید . دستور در حالی صادر شده که اصلا ایران 140 ای برای پرواز وجود نداشته ! آیا این خبر نمیتوانست به شکل دیگری مخابره شود؟ [b]"دستور رئیس جمهور جهت تشکیل هیئت بررسی وضعیت پرواز ایران140"[/b] بعد هم هیئت درخواست لغو پروازهای ایران140 را صادر میکرد (مثال زدم)

این هیچ ، بعدی ...

[color=#ff0000][b]دولت دهم مقصر سقوط هواپیمای ایران 140 / احتمال احضار احمدی نژاد و بهبهانی به مجلس[/b][/color]

شما در آخر فرمایشاتتون فرمودید که کوته بین نباشیم و گرایشات سیاسی مون جلوی دیدمون رو نگیره ، نگاهی به مطلب فوق بیاندازید . آیا از نظر شما در پس این خبر ، چیزی جز یک بازی سیاسی وجود دارد؟ یک بازی سیاسی که در همه حال و همه جا و در هر آب گل آلودی سعی در ماهی گیری داره . نمونه بعدیش شد این خبر [color=#ff0000][b]"تاکید نماینده مجلس بر مسئولیت احمدی‌نژاد در سقوط هواپیما"[/b][/color] و سایت کلمه وابسته به بعضی افراد معلوم الحال ، چنین خبر زد: [color=#ff0000][b]"یکی دیگر از خیانت های دولت احمدی نژاد به مردم: چهارمین سقوط هواپیمای ایران140"[/b][/color] و در یک بازی سیاسی دیگر ، طرف مقابل خود را تبرئه میکنه که بنای ایران 140 در زمان هاشمی گذاشته شده بود والخ...

جعبه سیاه هواپیما 400 روز زمان میبره تا مقصر حادثه رو مشخص کنه ، اما دولتمردان ما هنوز 1 روز از حادثه نگذشته ، مثل بچه به هم پریدن که چی؟ خودشیرینی کنن؟ محبوبیت پیدا کنن؟ در صدر رسانه ها قرار بگیرن؟

اینم هیچ ، بعدی و از همه ضایع تر !...

[color=#ff0000][b]رییس جمهور پرواز مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را هم ممنوع کرد[/b][/color]

من دیگه حرفی ندارم
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.