elo

تصویب قطعانه مبارزه با دزدی دریایی در شورای امنیت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستی که این کلیپ ها رو اولین بار منتشر کرد، من خیلی خیلی خیلی باهاش مذاکره کردم که یه تعداد دیگه هم بذاره ولی نذاشت... :))))

 

به هر صورت، این کلیپا کدومان؟؟

من این کلیپا رو دیدم، بگید بقیه رو دانلود نکنم:

- کلیپ که کاپیتان دراز کشیده و نگرانه و افسر حواسش رو پرت میخواد بکنه...

- کلیپی که یه مشت سومالیایی رو انداختن رو زمین و میگیرنشون و این صحبتا...

- کلیپی که تکاورا پشت کشتی هستن و جلیقه ها رو ست میکنن و بعد میرن جلو و درگیر میشن و اینا...

 

همه رو دیدی

دانلود نکن

 

 

 

درضمن بينهايت سپاس بابت كليپهات

ديدمشون بد نبودن، توي اين وانفساي كليپ مستنداز دزدان دريايي و.. ميشه گفت خوب هم بودن

 

هر دوتا فیلم بردار رو نمیخوای بدی دست داعش ؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

از دوست عزیزم، محمدجان (الو) بابت درج این خبر ممنونم.  :rose:

 

اما من فکر نمیکنم و چندان خوشبین نیستم که خط مشی تبلیغی رده های بالا در این زمینه تغییری بکنه! ... برای اونها حفظ طبقه بندی اطلاعات مهمتر از تبلیغات در رسانه هاست! 

همان زمان که عملیات آزادسازی کشتی ایران گیلان انجام شد من دقیقا خاطرم هست که حتی اجازه نداده بودند قضیه خبری بشه بخصوص که در ایام تعطیلات نوروز هم بود ولی امیر سیاری با جسارت خاصشون از روابط عمومی نیرو خواستن تا خبر و تصویر تهیه کنن و در اختیار رسانه ها قرار بدن!

چند ماه بعد هم تبلیغات نداجا یک مستند تقریبا یک ساعته و مفصل از هر دو عملیات (ایران گیلان و کشتی چینی) با نام "مدار 7 درجه" ساخت اما طبق معمول فقط یک خلاصه 15 دقیقه ای از اون پخش شد که در لینک زیر میتونید ببینید!

 

http://www.military.ir/forums/topic/24842-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

 

----------------------------------------------

 

وقتی درباره ارائه اسناد و اطلاعات دوران جنگ دست به عصا و با وسواس زیاد عمل می کنند چه توقعی دارید که از عملیاتهای حال حاضرشون بشنوید!؟ :|

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دوستان کسی می دونه تعریف دقیق دزدی دریایی در حقوق بین الملل چیه؟ در شرایط جنگی چطور؟ یعنی ما از نظر قانونی می تونیم کشتی های متخاصم و مشکوک رو در شرایط جنگی بازرسی و یا مصادره کنیم؟ میدونم زمان جنگ چنین اتفاقی افتاده ولی پشتیبانی قانونی داره؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دوستان کسی می دونه تعریف دقیق دزدی دریایی در حقوق بین الملل چیه؟ در شرایط جنگی چطور؟ یعنی ما از نظر قانونی می تونیم کشتی های متخاصم و مشکوک رو در شرایط جنگی بازرسی و یا مصادره کنیم؟ میدونم زمان جنگ چنین اتفاقی افتاده ولی پشتیبانی قانونی داره؟

 

با سلام

دزدي دريايي مقوله وسيعي هستش، در يكي دوخط و يا يكي دوصفحه نميشه كامل توضيحش داد

البته تعريف قانوني و حقوقي مشخص و معيني هم داره با كلي ماده و تبصره و.. كه عين مطالبش رو بعلت كثرت و همچنين پيچيدگيهاي حقوقي حضور ذهن ندارم ولي دركل  اينو ميگه كه هرگونه ورود، اعمل زور ، سرقت ، گروگانگيري و يا تغيير مسير غير قانوني، مغاير با قوانين و مقرارت بين المللي و قوانين كشور صاحب آب و بدون اجازه مالك شناور در جهت آسيب زدن ، تهديد يا ربودن خود شناو، محوله، مايملك شناور، پرسنل تعبير به دزدي دريايي ميشه(تحت شرايط خاصي محروم كردن يكشناور رو از رسيدن به منافعش هم دزدي دريايي تلقي ميكنيم البته خيلي مشروطه!!)

دزدي درياي در لغت انگليسي چندين واژه داره كه ما در زبان فارسي براي همشون "دزدي دريايي " داريم اما اونجا واژه هاي مثه :

سي پايرت

سي رابري

سي هاستيج

سي كارگو رابري

و...

بكار برده ميشن و هركدوم تعريف خاص خودشونو دارن

"سي رابري" :همين دله دزديهاييه كه توي وساحل خودمون هم شاهدش هستيم، يعني دزد درياي مياد روي شناور و ابزار و لوازم  كشتي رو ميدزده بهترين عبارت براش "دله دزدي دريايي) مثلا ميان طناب ميدزدن ، كپسول آتشنشاني و ابزار تعمير و نگهداري، تبر، لايف جكت ، لايف رينگ و دركل پروپرتي خود كشتي رو ميدزدن

 

"پايرسي": يه دزدي دريايي هستش مثه فيلم "جك گنجيشكه" و اينهمه فيلمهايي كه ازدزدان درياي قديمي ميبينيم!! كه آش رو باجاش ميدزدن و ميبرن!! توي اين مقوله كشتي، بارو خدمه  همه باهم دزديه ميشن و بهشون آسيب زده ميشه كه معمولا نفرات كشته ميشن (سابقا بعنوان برده فروخته ميشدن!!) ، اين نوع دزدي معروف ترين و عمومي ترين نوع دزدي دريايي قديمي و تاريخي و سنتي بود كه تقريبا در همه جاي دنيا رواج داشت و امروزه تنها درجحاهايي مثه آمريكاي جنوبي و غرب آفريقا بصورت محدود گزارش شده و ديده ميشه !!نمونه كمي متعادل ترو انسان دوستانه ترامروزي اينگونه دزدي، نفرات رو در جزاير دوردست يا درقايقهاي نجات رها ميكنن( اين نوع دزدي دريايي قبلا مشخصه آسياي جنوب شرقي و تنگه مالاكا بودهنوزهم گهگداري گزارش ميشه) اما پايرسي هاي خشن حتما نفرات رو ميكشن

"سي كارگو رابري" : فقط محموله رو ميدزدن و با خدمه كاري ندارن كشتي رو هم يه جايي ولش ميكن و ميرن پي كارشون !! اينگونه دزديهاي دريايي جديدا و باروي كار اومدن سامانه هاي رايانه اي ثبت، رهگيري و پيگري شناورها وهمچنين اعمال قوانين سخت گيرانه خريد، فروش، مبادله و تغيير نام شناوردركنار اعمال سختگيرانه قوانين پذيرش شناورها در بنادر و.. همراه با اعمال نظارتها، بازرسيها ومحدوديت شديد بازارفروش شناورهاي اوراقي بيشتر مد شده و بين عزيزان دزد دريايي جا باز كرده!! اينروزها قلب اينگونه دزدي دريايي آسياي جنوب شرقي و اطراف تنگه مالاكا هستش

 

سي هاستيج: و اما دزديهاي دريايي  كه با نام و مشخصه سومالي صورت ميگره  از نوع "سي هاستيج" هستش كه در نهايت و نيت ماجرا با كشتي، نفرات و محموله اون كاري ندارن و فقط اونا رو بعنوان گروگان گرفته و بعد از دريافت "باج" اونا رو آزاد ميكنن، دراينگونه فعاليتها معمولا با پرسنل كاري ندارن!! البته بارها پيش اومده كه در زمان انجام عمليلات ربايش و تيراندازي براي فتح كشتي!! نفرات كشته يا زخمي بشن، بعد ازربودن كشتي معولا با پرسنل كاري ندارن مگراينكه برضدشون فعاليتي انجام بشه يا از پرداخت باج بهشون خودداري بشه!! البته استثناهايي هم در نحوه برخورد باشناور وجود داره مثلا برخي شناورها رو بعنوان كشتيهاي مادر ميدزدن و  نيت اونجا گروگانگيري نيست بلكه خود كشتي هست كه مد نظره

 

البته نوع خاصي هم ازدزدي درياي هستش كه درواقع بيشتريه نوع مبارزه دريايه تا دزدي دريايي (حالا اينكار و اين شيوه مبارزه درسته يا نه من كاري باهاش ندارم)، اون هم در جايي مثه نيجريه و.. براي كسب استقلال و ملي شدن نفتشون برضد كشتي هاي تحت اجاره و درخدمت انگليس و فرانسه صورت ميگيره و با شناورهاي ديگه كاري ندارن، اون  نوع فعاليت بيشتر وجهه ملي و سياسي و مبارزه براي استقلال و ملي شدن داره و هدفش كاملا مغاير با انواع ديگر تهاجمات دريايي هستش

 

 

درباره  بازرسي، بازخواست و يا بازداشت شناورهاي تجاري توسط يگانهاي نظامي هم قوانين كاملا مشخص و واضحه البته نه در يكي دو صفحه كه كلي بسط و شرط و شروط داره

كلا اصلي ترين قانون دريانوردي اينه كه كه " دريانوردي صلح اميز و بي خطر مطابق با قوانين و مقررات براي همه آزاده و همه هم ملزم به رعايت اون هستن "

يا به عبايترت معروفش:

حق عبور بي ضرر

كه براي همه آزاده!

اما شناورهاي نظامي:

در زمان صلح شناورهاي نظامي هركشوري در محدوده و بازه هايي خاص  از آبهاي ساحلي و تحت حاكميتشون و يا شرايط خاص(مثه رزمايشها، احتمال خطرها، احتمال فعاليتهاي قاچاق و تروريستي و..) اجازه بازرسي رو دارن ، بعلاوه اون همه شناورهاي نظامي در هرآبي (بينالمللي يا آبهاي آزاد هم )درفاصله ها و محدوده هايي درنزديكي خودشون، اجازه شناسايي و سوال و جواب رو دارن و داراي يه  محدوده ممنوعه براي نزديك شدن بهشون هستن

در زمان جنگ و اعلام منطقه جنگي شناورها موضف به رعايت قوانين اعلام شده از طرف دولتهاي درگيردراون مناقشه و جنگ هستن (هركي زورش بيشترقوانينش برتر و اجرايي تر و به تبع اون پيروي شدني تر!!!)

مثلا دردفاع مقدس ما سواحلمون رو آبهاي منطقه جنگي معرفي كرديم و براي هرگونه تردد دراين محدوده شروطي رو معين كرديم هركي هم تبعيت نميكرد بازخواست وبازرسي و حتي متوقف و بازداشتش ميكرديم موارد زيادي هم پيش اومده

يا بحث نحوه تردد در اروند رود در همون زمون جنگ خودمون باعراق!!

اينو يادمون نره شناورهاي نظامي در راستاي مسايل ايمني، امنيتي، محيط زيست و نظارت بر اجراي قوانين و مقررات جاريه ملي و بين المللي حق بازرسي رو دارن

اميدوارم مفيد بوده باشه

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این فیلمبرداره کیه اینو از تو لپلپ پیدا کردن

 

اون چه رفتاره  کاپتان کشتی اونم هموطن

و خیلی چیزهای دیگه 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این فیلمبرداره کیه اینو از تو لپلپ پیدا کردن

 

اون چه رفتاره  کاپتان کشتی اونم هموطن

و خیلی چیزهای دیگه 

 

هر دو فیلم بردار مورد دارن ( البته فکر کنم اولی از خدمه ی کشتی هست )

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر دو فیلم بردار مورد دارن ( البته فکر کنم اولی از خدمه ی کشتی هست )

از ادبیاتش حتی قیافشم   میتونم تصور کنم

 

دوستان چرا کاپتانی که تیر خورده رو 2تا دستشو بستن

؟

چرا زخمشو نمیبندن

چقدر علامت سوال تو ذهنم شکل گرفت

 

اگ قراره 2نفر کشته بشن از خدمه کاپتانم

تیر یا ترکش بخوره

.......

چقدر علامت سوال تو ذهنم شکل گرفت

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از ادبیاتش حتی قیافشم   میتونم تصور کنم

 

دوستان چرا کاپتانی که تیر خورده رو 2تا دستشو بستن

؟

چرا زخمشو نمیبندن

چقدر علامت سوال تو ذهنم شکل گرفت

 

اگ قراره 2نفر کشته بشن از خدمه کاپتانم

تیر یا ترکش بخوره

.......

چقدر علامت سوال تو ذهنم شکل گرفت

 

تو این مواقع همه مضنون هستن تا خلافش ثابت بشه ، خونریزی هم جدی نبود ( البته یکی در حال دلقک بازی بود اونیکی هم در حال شلیک که آخرش گیر هم میکنه ، حالا کجا رو میزد خدا میدونه )

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

اقای elo شما ک  اشنایی با این عزیزان تکاور دارید میتونید بگید ک اینها از کدوم رسته تکاور ها بودند ؟ تکاور ساده , sbs2 یا sbs1 { حدس هم می تونید بزنید}

این رو از این جهت می پرسم ک نیروی ویزه دریایی در حد نام برده های سطر بالا را هر کشوری اجازه داشتنش را ندارد شاید ما و هفت هشتا دیگه!!

دوستان نمی دونند ک همین کارهای مثلا ساده که تکاور ما وارد کشتی ربوده شده می شود و بدون دادن تلفات از خودشون و پرسنل کشتی و حتی دزدان  کشتی رو پس میگیرند اون چندتا کشور محدود هم به زور تازه با کلی...... انجام نمی تونند بدهند ک اگر انجام دهند ما تا حالا چندتا فیلم سینمایی 2013 یا 2014 از ازادکردن کشتی دیده بودیم البته جناب elo بهتر میدونند ولی خوب من یک سری امار جالب از اون نیروها داشتم ک با خوندنشون ادم به n1 بودن تکاورها و البته 65 ها تو دنیا پی می برد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزيز سلام

اينكه اين عزيزان درچه لولي ازنيروهاي ويژه تكاوردريايي بودن رو متاسفانه بنده نميتونم نظر بدم اما بعيد ميدونم يگانهاي اس بي اس نداجا باشن

يعني بنده تا به حال اين عزيزان رو(دلاوران اس بي اس رو ميگم!) درچنين ماموريتهايي زيارت نكردم، همه عزيزاني كه اين حقيرافتخار زيارت و همراهيشونو داشتم تكاوران دريايي بودن البته اون روزاي اول يه تيم به واقع مجهز و كاربلد و ته تجهيزات (بگم ته همه چيز كم گفتم!!!) از سپاه اومد و كسي هم نفهميد ازكدوم يگان سپاه بود، خيلي پرس و جو كردم اما متاسفانه موفق نشدم، فكر ميكردم( وبرخي دوستان هم فكر ميكردن) تكاوران دريايي سپاه بودن كه با تحقيقاتي كه كردم متوجه شدم خير اين عزيزان با همه تواناييشون درسطح اون تيم  نبوده و نيستن

اون تيم براي خودش چيزي بود در حد المپيك! اين فقط حرف من نيست، خارجيهايي كه داشتيم (لهستاني، هندي، پاكستاني و بنگلادشي) همه متفق القول گفتن شوكه شدن و تصور چنين نيروهايي رواز ايران نداشتند و..

بعد اونا  نيروهايي كه از نداجا ميومد ابتدا به امرچندتايي هم تفنگداردريايي بينشون بودكه بعدا شنيدم نداجا همه تفنگداران درياييي كادرشو به استاندارد تكاوران دريايي ارتقا داده و ديگه بين اين عزيزان هيچوقت تفنگدار درياي نديديم و بعد اون روزا فقط تكاوران دريايي ميومدن اما من هيچوقت اس بي اس نديدم(شايد من كم سعادت بودم و بر روي كشتي هاي ديگه امون اومده باشن و يا بر روي كشتيهاي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، منتها جاهايي كه بنده بودم خير حضورنداشتن)

 

اين كليپهاي بالاهم بعيد ميدونم اس بي اس باشن، نهايتش همون تكاوردريايي ميتونن باشن (البته فقط حدس و گمان منه)

درباره عملياتهاي توام با موفقيتشون هم دو نكته هست :

1- از اينكه موفق بودن وخيلي هم موفقيتهاشون بيشترازسايركشورها بوده و خيلي كم هم بيان شده شكي درش نيست

2-اينكه ميگين " بدون دادن تلفات از خودشون و پرسنل کشتی و حتی دزدان  کشتی"... خير اينگونه نيست، فقط ازخودشون تلفات نداشتن (بتعداد معدود زخمي اونهم سطحي داشتيم فكركنم فقط يكي دو مورد زخمي مهم و نه بحراني! داشتيم) اما درمورد خدمه كشتي و بالاخص دزدان دريايي ابدا اينگونه نيست!!

ميگم زبونها بسته است و نداجا بر مبناي قوانين بينالمللي نميتونه حرف بزنه همينجاست!!

اگر اجازه بدين دراين مورد خاص كه ميتونه پيگردهاي حقوقي رو باخودش داشته باشه ديگه بيشترازاين قضيه رو باز نكنم

 

 

 

كاش درقبال اينهمه زحمتي كه ميكشن، مسيولين كمي بفكرشون ميبودن و كمي حمايتشون ميكردن

چندوقت قبل به يه مناسبتي براي برخي ازاين عزيزان يه پيامك تبريك فرستادم، دل همه خون بود، چشم داشت مادي  و دنيوي ندارن!(هرچند به والله حقشونه) منتها حداقلهاي "جايگاه اجتماعي "رو انتظار دارن كه به هيچوجه بيجا و بيراه نيست، خيليهاشون گلايه مند بودن و حرفشون هم حق بود، يكيشون گلايه ميكرد كه:

پيشكسوتان ما كه خيلي از ما تواناترو شجاع ترو فداكارتربودن و اونهمه رشادت توي خرمشهرو آبادن و فاو و... از خودشون نشون دادن خبري ازشون نيست و كسي حتي يادشون هم نميكنه ما جديدترها بايد چه انتظاري داشته باشيم

راست ميگفت وقتي ما اصلي ترين دليل مقاومت جانانه خرمشهرو سقوط نكردن آبادان رو ابدا حتي بروي مباركمون هم نمياريم و همه اون حمساه رو نسبت ميديم به يكصد و خورده اي نفر(كه اون عزيزان هم خداوكيلي دليرانه و با شهامت و ازخودگذشتگي جنگيدن ) ديگه چه جوابي ميتونيم به اين عزيز و اين عزيزان بديم؟

براي نمونه در دفاع 33 روزه از خرمشهر يه عده خاص ديده ميشن اما مابقي ابدا، شهر و سرزمين براي همه بود و همه جون دادن، خون دادن و رشادت بخرج دادن اما...

نميخوام مقايسه كنم كه ساير عزيزاني كه اونجا جنگيدن از نزاجا و ژاندارمري و سپاه و نيروهاي مردمي، چه در بعد توانايي، تجهيزات، تاكتيك، آمادگي، فرماندهي، نظم و هدفمندي و درنهايت تاثير گذاري نسبت به تكاوران دريايي گردان يكم تكاور در چه سطحي بودن و تاثيرها چند به چند بوده و يا حتي در تعداد نفرات!!!نميخوام من هم مثه برخي ها زحمات يه عده و حتي يه نفررو ناديده بگيرم و ناسپاسي كنم

من ميگم همه رو ببينيم نه اينكه سهم همه نيرو دريايي از برنامه هاي هفته دفاع مقدس بشه 30 ثانيه و سهم صد و خورده اي نفر بشه چندين و چند ساعت

نشه دوباره فرماندهان ارتش مجبور بشن مثه سالهاي دور بيانيه گلايه اميز بدن(گلايه آميز كه چه عرض كنم با اون تندي و شدتي كه داشت نميشد بهش گفت گلايه آميز!!)

 

متاسفانه در كشوري كه بر پايه شعار عدالت محوري استواره دسته كمن در اين زمينه بخصوص "عدالت" رسانه اي به هيچ وجه رعايت نشده و اين يعني...

بگذريم دلم پره و ممكنه حرفهايي بزنم كه خداي ناكرده سوء تعبير بشه و يا خداي ناكرده موجب تفرقه بين عزيزان! پس بهتره تموم كنم اين درد دلها رو

ببخشيد كه خيلي تند و تلخ نوشتم، اما گاهي تلخي دارو براي تندرستي از شيريني شربت مفيد به فايده تر باشه !!!

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان سلام

از نتايج تصويب اين قطعنامه و پيشبيني هايي كه كرديم، سخنان امروز اميردريادار سياري بود!

مثه دفعات قبل تكاوران دريادل نيروي دريايي يه نفتكش رو از چنگ دزدان دريايي نجات دادند منتها اينبار اميرسياري برخلاف دفعات قبل كه معمولاحتي اشاره اي هم به تلفات دزدان دريايي نميكردند يا سعي ميكردن مستقيما بحث حضورتكاوران دريايي روي شناورها رو بيان نكنن! فرمودند:

با حضور بموقع تكاوران دريايي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، دزدان دريايي با تحمل تلفات سنگين فرار كردند!!!

اين "تلفات سنگين" ميتونه طلايه اي باشه برخبرها و مستندهاي كاملترو شفافتري درروزهاي آينده

اگرخدابخواد و شرايط خاصي پيش نياد! ان شا الله بزودي بايد منتظرخبرها وكليپهاي جالب باشيم، كليپها و خبرهايي كه بخاطر قوانين دست و پاگير بين المللي كمتر به بيرون درز ميكرد و معمولا  مخفي نيگر داشته ميشد

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر elo

 

فیلم کاپیتان فیلیپس در مورد دزدان دریایی را دیدید احتمالا. حداقل در اون شرایط که با سلاح انفرادی سبک به کشتی حمله میکردند، اگر کشتی تجاری حداقل چهارتا سلاح نیمه سنگین هم میداشت قطعا میتوانست جلو ورود دزدهای دریایی به کشتی را بگیره!

 

کشتی هایی که در چنین مسیرهای خطرناک شناخته شده ای حرکت می کنند چرا مجهز به چند نیروی آموزش دیده و سلاح مناسب(با حداقل هزینه و نه سنگین!) نمیشوند(حتی نیاز به نیرو در سطح کماندو هم نیست!).

به نظر نمیرسه تسلیح کشتیهای تجاری در چنین سطحی برای ورود به بنادر و آبهایی سرزمینی مشکل واقعی ایجاد کنه!

 

اگر مشکل حقوقی هم داره چرا قوانین را تغییر نمیدهند یا تبصره اضافه نمیکنند با توجه به شرایط مسیر عبور؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر elo

 

فیلم کاپیتان فیلیپس در مورد دزدان دریایی را دیدید احتمالا. حداقل در اون شرایط که با سلاح انفرادی سبک به کشتی حمله میکردند، اگر کشتی تجاری حداقل چهارتا سلاح نیمه سنگین هم میداشت قطعا میتوانست جلو ورود دزدهای دریایی به کشتی را بگیره!

 

کشتی هایی که در چنین مسیرهای خطرناک شناخته شده ای حرکت می کنند چرا مجهز به چند نیروی آموزش دیده و سلاح مناسب(با حداقل هزینه و نه سنگین!) نمیشوند(حتی نیاز به نیرو در سطح کماندو هم نیست!).

به نظر نمیرسه تسلیح کشتیهای تجاری در چنین سطحی برای ورود به بنادر و آبهایی سرزمینی مشکل واقعی ایجاد کنه!

 

اگر مشکل حقوقی هم داره چرا قوانین را تغییر نمیدهند یا تبصره اضافه نمیکنند با توجه به شرایط مسیر عبور؟

 

دوست عزیز سلام

اگر تاپیک رو مطالعه کنید خواهین دید که بیان کردم که قوانین دست و پاگیر برای جلوگیری از  بسط مسلح شدن کشتی های تجاری وجود داره که اجازه تسلیح پرسنل رو نمیده

البته شناورهای تجاری مخصوص حمل و جابجایی مسافرتحت ضوابط خاصی حق حمل سلاح های انتظامی رو دارن که استفاده از اونها تحت پروتکل های بسیار شدیدی داره اجرا میشه اما برای سایر  شناورها خیر(حتی بیرون آوردن سلاح از انبارش برای بازرسی هم تابع ضوابط بسیار سختی هستش)

برای سلاح بر روی کشتی های تجاری اجازه اش نیست و اجازه اش هم داده نخواهد شد

کلا بحثهای ایمنی و امنیتی اجازه چنین کاری رو نخواهد داد ، حتی قبلا اجازه همراهی یگانهای مسلح نظامی رسمی مثه تکاورها رو نمیدادند و تازه با این مصوبه جدید کم کم داره راه باز میشه

توی دریا و دریانوردی قوانین خیلی سفت و سخته  و بشدت میکوشن راه نفوذ تروریست و یا حتی بروز خطر و رخدادهای ممکنه حمل سلاح توسط نفرات غیر تخصصی روی شناورهای تجاری رو بگیرن

وقتی این مشکل حاد دزدان دریایی پیش اومد و تحت فشارهای کشورهایی مثه ایران بالاخره مجوز استفاده قوه قهریه در وسعت بیشتری داده شد و کم کم نتیجه اش رو خواهیم دید

 

درباره فیلم کاپتان فیلیپس:

اگر بعنوان یه شخص عادی نیگاهش کنید فوق العاده است

اما من و امثال منی که تخصص دریایی داریم، متاسفانه از دیدن این فیلم حالمون بهم میخوره! کلا دیگه دریا ودریانوردی رو هم از فیلم فیلمترش کردن، بعنوان  یه مقوله دریایی فنی و تخصصی بهش نیگاه نکنین که سرتاپاش ایرادهای وحشتناکیه که ابدا  نمیشه با دیدی مثلا مستند بهش نیگاه کرد و چیزی ازش یاد گرفت

البته خوب منطق و تعریف فیلم هم همینه مگر اینکه عنوان فیلم مستند بیاد اولش درغیر اینصورت بحق تخیلی و رویایی و موهومی کردن و یا بزبون عامیانه فیلمه نه واقعیت 

خوب اگر با دید فقط یه فیلم بهش نیگاه کنیم قشنگه اما اگر بخوایم بعنوان یه دید فنی و تخصصی دریا و دریانوردی بهش نیگاه کنیم مفت نمی ارزه

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

آقا ماجرا داریم بخدا!!!

بعد 2 روز دوباره به همون نفتکش اینبار در باب المندب حمله کردن و تکاوران عزیز بازهم حمله رو دفع کردن

کلا ناجور مشکوک میزنه برخی قضایا!!!

اگر یه نسبت ساده بگیریم بین درصد کشتیهای ایرانی تردد کننده از این تنگه با تعداد حمله های صورت گرفته به کشتی های ایرانی  به یه نتیجه وحشتناک میرسیم

و اگر به این نسبت بدست اومده تعداد قایقهای حمله کننده در هر دفعه رو هم اضافه کنیم دیگه کم کم سور میخورین سمت یقین

اما بدون سند و مدرک نمیشه حرف زد

برآوردها و تحلیلها یه چیز میگه منتها کو مدرک؟

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.