امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگه an-148 یا an-158 نیست، چرا می گن ایران-148 ، اگه هم an-148 هست که چرا می گن داریم طراحی می کنیم!؟

من با گذاشتن اسم ایران روی یک وسیله هم مشکل دارم.

چرا باید اسم کشور رو که اگه نگیم اسم مقدسیه به هر حال اسم باارزشیه برای یک ملت، بذاریم روی یک وسیله که می تونه به خاطر کیفیتش صفات نامناسبی بگیره یا حتی کیفیت عالی هم داشته باشه ممکنه بعد از چندین سال اوراق و داغون بشه که باز با صفاتی نامناسب توصیف بشه.

به عنوان مثال الان صفت آشغال خیلی راحت ممکنه برای یک پیکان قدیمی به کار بره، حتی اگه تو گوگل سرچ کنید، میشه همچین عباراتی رو پیدا کرد.

من اصلا هیچ ضرورتی در این نام گذاری نمی بینم، نمی دونم چرا هیچکس هم ایرادی به این موضوع نمی گیره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امریکا هم وقتی که از از شکم مادرش اومد بیرون هواپیماهای خوب و با کیفیت میساخت دیگه نه؟
بابا یه ذره انصاف داشته باشین کشور هایی که رابطشون با همه ی هواپیما سازهای جهان خوبه ادعای عده ای از دوستان رو ندارن
بابا ایرباس و بویینگ به هواپیما نمیدن
کی باید اینو درک کنید که اول باید هواپیمای کم کیفیت تولید کنیم و کم کم کیفیتش رو ارتقا بدیم ودر آخر با استفاده از تجربیاتمون هواپیمای خوب و با کیفیت در حد استاندارد های جهانی تولید کنیم و چاره ی عاقلانه تری جز این نداریم
باید صبر کنیم و به مسئولانمان اطمینان کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا برای 120 نفره کردنش میان مثل مینی مینیبوس مردم رو روی کف هواپیما میشونن icon_eek icon_eek

ولی جدا از شوخی اگه مثلا بخوان صادر کنن کدوم کشور حاظره ازش بخره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
کسی با این ساخت هواپیما مشکلی نداره ،
ما می گیم ملت رو احمق فرض نکنن و اطلاعات صد من یه غاز ندن ،

شما برو an 158 و an 140 و an 148 رو تو گوگل بزن و برو تو ویکی پدیا و لیست مشخصات و عکس این ها رو با هم مقایسه کن ، اصلا و ابدا بین آنتوف 140 و 158 هیچ شباهتی نمی بینی ( فقط هر دوتاشون یه بدنه دارن و یه بال )

ما خودمان از این ایران 140 دفاع کردیم و بسیار خوشحال می شویم که نقایصش رف بشه و تولید انبوه بشه و در کنارش هم امثال آنتوف 148 و آنتوف 158 در ایران تولید بشه ولی قبول نمی کنیم یه مسئول به راحتی هر چه تمام تر اطلاعات اشتباه بگه ...


در ضمن ، آنتوف 148 و 158 یک هواپیما هستن ( آنتوف 158 مدل بهسازی و اصلاح شده ی 148 هست ) ... با آنتوف 140 که موتور توربوبراپ ( ملخی ) داره فرق می کنند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان میگم شاید واقعا بکمک اوکراین بتونند یه مدل 120 نفره از روی انتونوف140 بزنند((حالا باهر اسمی)) کهبراحتی بتونه جای سی130 رو بگیره یعنی یه هواپیمای 4موتوره توربوپراپ
از طرفی بنظرم کلا قضیه انتونوف148 یا158 جداست و همون طور که اقای منطقی تو مصاحبه گفت اویل مهرماه قرارداد ساخت با اوکراین میبندند((البته ایسنا کلا خبر رو پیچونده ولی در کل منظورش همینه))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام این نوع اسم گذاری بر اساس همکاری ایران وشرکت انتونف اکراین انتخاب شده یعنی ترکیبی از اسم ایرانی وکد گذاری اکراینیها.البته زیاد نباید حساس شد اصل خبر مهم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استفاده از اين هواپيما در خطوط داخلي هم صرفه اقتصادي نداره چه برسه در خارج از ايران...
بهتره با اين هواپيما ناوگان فرسوده ترابري نظامي خودمونو كمي سر پا كنيم..........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ایران140کلا6تن وزن برمیداره.اصلا به صرفست با سی130جایگزین بشه!مطالعه کنید لطفا :mrgreen:[/quote]

سلام
و آنتوف 148/158 حدود 9 تن و نیم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من معتقدم باید این هواپیما رو به اسراییل صادر کنیم ! میدونید چرا ؟ بهتون قول میدم در کسری از قرن ! تمام صهیونیست ها رو از عرصه هستی پاک میکنه به صورت پودر شده ! چشمک

برای این هواپیما و به دست اوردنش از اوکراین بسیار سختی و مرارت کشید ایران به خصوص بچه های ارتش دلاور و تلفات کمابیش زیادیم در سقوط ایران 140 دادیم تو این چند سال ولی خوب برحسب اهداف بلندمدتی که برای این هواپیما در نظر گرفته شده احتمالا بشه روش حساب کرد به خصوص در عرصه هوایی جاسوسی و گشت های راداری


ضمن اینکه صادرات ؟؟؟؟ بسیار جالبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صادرات که چرته (ببخشید لحنم این طوریه. ولی یه کم از سخنان مسئولین ناراحتم). هر کسی که بخواد اینو بخره خوب میره یکراست از اوکرایت با کیفیت ترشو میخره.
البته همین هواپیما چند تا مزیت داره. یکیش اینه که ساده اس و راحت تر میشه ازش تکنولوژی به دست آورد. دوم اینه که میشه باهاش چند تا ورژن نظامی (آواکس، گشت دریایی، ترابری سبک و ...) ساخت که میتونن یه نفس دوباره ای به ناوگان در حال از هم پاشیدن ما بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Aspahbod جان ای کاش شما زودتر پست میزدید من یه تاییدی فقط میکردم پست نمیدادم ! الان رفقا برادر میان دهن ما رو به سمت سرویس اعلی به سبک ناجوانمردی پیش میبرن

من حرف Aspahbod تایید میکنم ، ترجمه با ادبی و درست و درمون حرفا خودم بید ! تندم نبید ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تین نیوز: مدیركل دفتر مهندسی نظارت بر طراحی و ساخت وسایل پرنده سازمان هواپیمایی كشوری، از اعطای گواهینامه تغییرات در طراحی و ساختSTC)) از سوی این سازمان به هواپیمای ایران 140 خبرداد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، محمدعلی خیری، با بیان این مطلب كه هواپیمای ایران 140 برابر مقررات سازمان هواپیمایی كشوری شرایط اخذ STC(گواهینامه نوع تغییرات در طراحی و ساخت) را كسب كرده است افزود: 11اردیبهشت ماه جاری طی مراسمی كه با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونین، فرماندهان سپاه و ارتش، مقامات لشكری و كشوری و ریاست سازمان هواپیمایی كشوری برگزار می شود، سازمان هواپیمایی كشوری، گواهینامه تاییدیه تغییرات در طراحی و ساختSTC)) را به هواپیمای ایران 140اعطا خواهد [b]كرد.
وی با بیان این مطلب كه در این مراسم به طور رسمی از هواپیمای ایران 140رونمایی خواهد شد اظهارداشت: در این هواپیما تغییرات گسترده و اساسی ایجاد شده و مجهز به دوربین، رادار، سیستم های ناوبری و حباب دیده بانی می باشد.[/b]
مدیركل دفتر مهندسی نظارت بر طراحی و ساخت وسایل پرنده سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: این هواپیما از قابلیت كاربردی فراوانی از جمله ماموریت های زیست محیطی، حفاظت و حمایت از شیلات، جغرافیایی و نقشه برداری، كنترل آلودگی هوا و دریا، امداد و جستجو و نجات(SAR) و كنترل قاچاق انسان و مواد مخدر برخوردار می باشد.
خیری، همچنین از اعطای اولین گواهینامه TC (تایید طراحی و ساخت) در سال "تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" به بالگرد شاهد 278 توسط سازمان هواپیمایی كشوری خبرداد و گفت: این بالگرد كه برای اولین بار در داخل كشور ساخته شده، توانست استانداردها و الزامات سازمان هواپیمایی كشوری را جهت اخذ گواهینامه TC اجابت نماید.
وی، فرایند اخذ گواهینامه TC را زمانبر دانست و گفت: به طور معمول فرایند اخذ این گواهینامه براساس پیچیدگی و نوع هواپیما یا بالگرد 3تا 5 سال به طول می انجامد كه در كشور ما با توجه به محدودیت ها و تحریم ها، فرایند طراحی و ساخت این بالگرد طی بازه زمانی مطلوب به ثمر رسیده است.
مدیركل دفتر مهندسی نظارت بر طراحی و ساخت وسایل پرنده سازمان هواپیمایی كشوری با بیان این مطلب كه سازمان هواپیمایی كشوری آماده هر گونه همكاری براساس مقررات جاری و الزامات و استانداردهای مربوطه با تمامی تولید كنندگان محصولات هوایی است، اظهارداشت: هواپیمای فوق سبك "پرنده آزاد" كه طراحی، تولید، و ساخت آن در داخل كشور صورت گرفته، نیز موفق به دریافت گواهینامه تایید طراحی و ساخت از سازمان هواپیمایی كشوری شده است.
خیری، همچنین به پروژه بزرگ آمبولانس هوایی اشاره كرد و افزود: طرح تغییر در طراحی هواپیمای ایران 140 و تبدیل آن به آمبولانس هوایی در دستور كار سال 91 قرار دارد كه چنانچه بتواند همانند گشت دریایی تمامی الزامات و استانداردهای مربوطه را براساس مقرارت جاری سازمان هواپیمایی كشوری رعایت كند موفق به كسب گواهینامه STC خواهد شد.

صدور و تمدید 20گواهینامه طراحی و ساخت وسایل پرنده در سال 91
وی صدور و تمدید بیش از 20گواهینامه طراحی و ساخت وسایل پرنده، قطعات، تجهیزات و محصولات هوایی را از عمده ترین اقدامات دفتر طراحی و ساخت وسایل پرنده در سال جاری عنوان كرد و اظهارداشت: تولیدكنندگان محصولات هوایی در صورت رعایت الزامات و آئین نامه های سازمان هواپیمایی كشوری و نداشتن عدم انطباق با استانداردهای دفتر طراحی و ساخت، موفق به دریافت گواهینامه و تاییدیه از سازمان هواپیمایی كشوری خواهند شد.

بهره برداری از سیمیلاتور كامل(FULL MOTION) ایران 140
مدیركل دفتر مهندسی نظارت بر طراحی و ساخت وسایل پرنده سازمان هواپیمایی كشوری همچنین از بهره برداری از سیمیلاتور ایران 140 در سال جاری خبرداد و گفت: در حال حاضر خلبانان هواپیمای ایران 140 با استفاده از سیمیلاتور ثابت كه در گذشته توسط متخصصین داخلی ساخته و گواهینامه مربوطه را دریافت كرده بود، آموزش می بینند.
خیری، سیمیلاتور پیشرفته جدید كاملا متحرك (FULL MOTION) ایران 140 را یكی از مهمترین پروژه های در دست اقدام كشور برشمرد و گفت: این پروژه كه تمامی مراحل طراحی و ساخت آن داخلی و در كشور صورت گرفته، هم اكنون مراحل انطباق سازی با استانداردهای هواپیمایی كشوری جهت اخذ گواهینامه مربوطه را طی می كند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 20شركت فعال در زمینه طراحی، ساخت و تولید وسایل پرنده و محصولات مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی، مطابق مقرارت جاری و استانداردهای سازمان هواپیمایی كشوری افزود: این شركت ها به منظور هماهنگ سازی با مقررات جاری كشور همواره توسط كارشناسان سازمان هواپیمایی كشوری مورد بازرسی و نظارت مستمر قرار می گیرند.
مدیركل دفتر مهندسی نظارت بر طراحی و ساخت وسایل پرنده سازمان هواپیمایی كشوری در پایان ضرورت این بازرسی ها را حفظ انجام فرایندها در چارچوب مقررات جاری كشور و استانداردهای ایكائو و آمادگی دائمی جهت آدیت ها و بازرسی های بین المللی براساس مستندات مربوطه برشمرد.

http://www.tinn.ir/vdcae0no.49neo15kk4.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس انشاءالله تا دو سه روز ديگه اولين هواپيماي گشت دريايي ايران 140 تحويل ميگيريم
icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.