Recommended Posts

کارشناسان نظامی آمریکایی در کنفرانسی در واشنگتن به این نتیجه رسیدند که هیچ احیایی در خصوص توان نظامی روسیه روی نداده و امکان اینکه روسیه تا سال 2020 دارای ارتشی مدرن و کارآمد شود، صفر است.

هاه هاه هاه .... خنديديم ! icon_cheesygrin
يكي نيست به اين آمريكايي ها بگه آخه بد بخت ها اگه شوروي فرو نمي پاشيد كه العان از روي كره ي زمين محو شده بوديد ! (به نظر من براي كساني كه مثل من به قضاياي نظامي علاقه دارن فوروپاشي شوروي يك غم بزرگ و يك برگشت به عقب بود ! اگه شوروي مي موند العان تكنولوژي صنايع نظامي سال ها جلوتر از وضعيت كنوني بود !)
من هميشه گفتم بازم ميگم روسيه تنها مشكل فعليش اقتصاده و اگه بتونه اين مشكل رو حل كنه و بودجه نظاميشو به اندازه يك سوم آمريكا برسونه اون وقت مشخص ميشه كي قدرت نظامي داره كي نداره ! العان با 30 ميليارد دلار بودجه در مقابل آمريكا با حدود 500 ميليارد دلار بودجه وايستادند حالا ببينيد اگه اندازه آمريكا بودجه داشت چي ميشد ! مي تونست تمام دنيا رو در كنترل بگيره ! :mrgreen:

جالبه در اوايل سال 2008 ميلادي گزارشي از سوي سازمان اطلاعات آمريكا در مورد توان نظامي روسيه منتشر شد كه 100 درصد با اين اظهارات بالا متفاوت است !
در اين گزارش آمده بود كه ارتش روسيه در سال 2008 خطرناك تر از هميشه و در قدرتمند ترين وضعيت خود بعد از فروپاشي شوروي قرار خواهد گرفت و با بستن اتحاد نظامي با چند كشور ديگر مانند برخي از جمهوري هاي شوروي سابق به ويژه بلاروس به قدرتي بسيار خطرناك و مشكل ساز براي غرب و آمريكا تبديل خواهد شد. اين گزارش توان ارتش روسيه با متحدانش را چيزي تقريبا نزديك به ارتش بسيار قدرتمند شوروي مي داند و معتقد است كه روسيه در سال 2008 تجهيزات و تسليحات بسيار پيشرفته اي در اختيار خواهد داشت كه نظير آنرا فقط در جهان آمريكا مي تواند داشته باشد و....
اگه خواستيد متن كاملش رو ميذارم تا ببينيد !
زبان باز كردن روس ها در عرصه بين المللي و مخالفت با آمريكا و غرب و در مواردي حتي تحديد به توصل بر اقدامات نظامي همگي نشان دهنده افزايش قدرت نظامي ، سياسي و اقتصادي روسيه در عرصه جهاني هستند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بزرگترين قدرت جهان در آينده نه چندان دور خود ما هستيم و نه روسيه و يا امريكا يا هر كشور ديگري. البته اگه كمي از اين مشكلات اقتصادي خارجي (مثل تحريمها) و داخلي(تورم و بيكاري) كم بشه اونوقت خواهيد ديد كه با چه سرعتي در تمام زمينه ها پيشرفت ميكنيم. به اميد ديدار روي مهدي(عج)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله في الاول و الاخر نویسنده: آجای گویال، مدیر انتشارات نوراسكی ، عضو هیئت تحریریه مجله روسیه در طول بیش از دو دهه اخیر جهان شاهد ظهور دو قدرت بزرگ در صحنه بازار تكنولوژی جهان یعنی چین و هند بود. این دو ملت از وضعیت كاملاً عقب افتاده در تكنولوژی شروع كردند ولی این راه و مسیر طولانی را پس از اتخاذ تدابیر مناسب طی كردند.آنها با وجود نبود زیرساخت‌های لازم در كشورهایشان توانسته‌اندبه این موفقیت دست یابند. در دانشكده‌های مهندسی هند، برق جیره‌بندی شده بود و خیلی‌ها تا سال ۸۰ حتی كامپیوتر ندیده بودند اما با وجود موانع زیاد، هندی‌ها یكایك شركت‌های Silicon Valley را تصرف كردند و بوی زردچوبه هندی در اتاق‌های كامپیوتر آنها بیش از بوی سرخ كردنی‌ها و برگرهای آمریكایی به مشام می‌رسد. چینی‌ها جهت بازدید از نمایشگاه كامپیوتر به صف ایستاده‌اند. چین در دنیای تكنولوژیهای پیشرفته از روسیه جلو افتاده است. از طرف دیگر روسیه علیرغم زیرساخت‌های قوی و سیستم آموزشی توسعه یافته، كه بهترین مهندسان و دانشمندان جهان را تربیت می‌كنند، در معرفی خود به عنوان یك بازیگر اصلی در بازارهای جهانی تكنولوژی ناموفق بوده است. متخصصین نرم‌افزار و برنامه‌نویسان روسیه به جهت كارهای برجسته در روسیه معروف هستند ولی در صنعت نرم‌افزار دنیا عملاً ناشناخته مانده‌اند. برای تكنولوژی‌های جدید روسیه در فرآیندهای مدیریتی و تولیدی ، كاربردی وجود ندارد در حالیكه بازارهای روسیه برای كالاهای جدید كه با همین اختراعات ساخته شده‌اند باز مانده است. این كشور پیشرفته تكنولوژیكی دنیا، قادر نبوده تا علم خود را به مزیتی برای خود تبدیل نماید و به یك بازار دمپینگ برای كالاهای مصرفی دنیا تبدیل شده است. هند و چین به نقطه عطف توسعه خود رسیده‌اند و چون فاصله آنها و بازارهای غربی در اثر انقلاب تكنولوژی اطلاعات پر شده است، می‌توانند گام‌های بزرگی به جلو بردارند. از آنجائیكه آنها بیش از ۳۰ تا ۵۰ سال در قرن گذشته از بقیه عقب مانده‌اند مصمم هستند تا این فاصله و عقب‌افتادگی را در استانداردهای تكنولوژیكی كم كنند. توسعه و همه‌گیر شدن آموزش‌های فنی در بخش خصوصی و نبود مشكل زبانی (انگلیسی، زبان رسمی هند و زبان آموزش فنی این كشور می‌باشد) نقش عمده‌ای در ظهور هند در بازار تكنولوژی دنیا بازی می‌كند. درضمن چینی‌ها نیز از قدرت خرید عظیم و پراكندگی ملتشان در كشورهای دیگر نهایت استفاده را می‌كنند. تأكید و اصرار دائمی چینی‌ها، بر تولید محصول آماده و تشویق تولیدكنندگان برای مونتاژ و تولید در داخل كشور می‌باشد. هر كسی كه با معجزه رخ داده در چین و هند آشنا باشد متوجه می‌شود كه دولت روسیه از اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه امتناع كرده است. در حالیكه بحث‌های نامحدودی درخصوص مدل‌های اقتصاد كلان در روسیه ادامه دارد، بعید به نظر می‌رسد كه با سیستم موجود بتوان حتی كوچكترین تغییراتی در روسیه ایجاد كرد. البته اشتباهات بزرگی در چین و هند صورت گرفته و اقدامات لازم در دو دهه گذشته به نرسیده است، و توسط بوركرات‌ها مورد بحث‌های زیادی نیز قرار ‌گرفته است كه در نهایت فرآیند توسعه تكنولوژی ساده‌تر شده و كوشش‌ها و قدم‌هایی در جهت تولید و توسعه مستقیم و غیر مستقیم برداشته شده است. این قدم‌ها در روسیه، به عنوان یك كشور رقیب در بازارهای جهانی، در حال برداشتن می‌باشد و نشانگر مشكلات اقتصادی و اجتماعی زیادی است كه دولت روسیه در ۱۰ سال اخیر گریبان آن بوده است از جمله: ایجاد پارك‌های تكنولوژی در بین مردم، شهرها و پایتخت. دولت فدرال باید روی ایجاد این مناطق متمركز شود تا آنها موتور توسعه روسیه شوند. نگرش به پارك تكنولوژی در روسیه به طور متعارف با توسعه املاك تجاری، دفتر یا كارخانه مرتبط می‌باشد. اما در واقعیت یك پارك تكنولوژی می‌تواند در یك دانشگاه، مؤسسه و یا مركز اجتماعی و حتی در یك كارخانه ورشكسته بی‌استفاده ایجاد شود. اجزاء و عناصر لازم یك پارك تكنولوژی به شرح زیر می‌باشد: كار آفرینان یا شركت‌هایی كه كار را در پارك‌های تكنولوژی شروع می‌كنند باید با سازمان‌های محلی گمرك، مالیاتی و دولتی از طریق یك دفتر معرفیِ شده ارتباط داشته باشند. لازم است شركت‌ها و كارآفرینانانی كه در حرفه‌های مرتبط با تكنولوژی مشغول هستند، وقت خود را برای كارهای بوركراسی اداری و دفترداری و غیره تلف نكنند. آزاد كردن شركت‌ها از بوركراسی جزء اولویت اول محسوب می‌شود. یك روش حل این مسئله این است كه پارك‌های تكنولوژی به عنوان شركت‌های خصوصی ثبت شوند كه بعداً بتوانند سهام خود را به مستأجرین بفروشند و همه كارهای اداری و مالیاتی و حسابداری را سرمایه‌گذار و صاحب پارك‌ها كه مجوز بهره‌برداری پارك را دارد انجام ‌دهد. مانع بعدی برای ایجاد یك تجارت موفق، نبود مشاوره، اطلاعات و آموزش عملی مطمئن و سازنده می‌باشد. مدل‌های حرفه‌ای و تجاری می‌توانند در زمان كوتاهی از طریق همكاری با سازمان‌های و شركت‌های بین‌المللی توسعه یابند. یك بازدید كننده پارك تكنولوژی در صورتی كه برنامه مناسب حرفه‌ای و تجاری داشته باشد می‌تواند كار خود را در طول هفت روز شروع كند. لازم است سرمایه‌گذاری كلان محلی دولتی یا خصوصی در این پارك‌ها جهت فراهم شدن ارتباطات انجام شود. توسعه اینترنت این كار را ساده‌تر و ارزانتر از قبل كرده است. ارتباط منجر به مشاوره، توان رقابت، آموزش از راه دور، همكاری و ایجاد موقعیت را سریعتر می‌كند. این موضوع باید جزء سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لازم برای پارك تكنولوژی باشد. دولت باید در مالیات‌ها تخفیف دهد تا بانك‌ها و مؤسسات مالی تشویق شوند سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مالی و وام‌های خود را به حرفه‌های پارك‌های تكنولوژی توسعه دهند. به زودی این كارها قسمتی از شبكه تجارت تكنولوژی خواهند شد. این كارها، شغل‌های با حقوق بالا، قراردادهای توسعه Offshore ، شركت‌های مشترك بزرگ، كارهای آزاد و فروش محصولات را ایجاد خواهند كرد. به عبارت دیگر، پروفسورهای با مهارت بالا، مهندسین، افسران ارتش و حتی تازه‌ فازغ‌التحصیلان می‌توانند برای این وام‌ها معرفی شوند. روسیه می‌تواند شركت‌های باكلاس كاملاً جدید و به لحاظ تكنولوژی غنی را یك شبه ایجاد كند. همانطور كه میلیونها بازرگان هنگام باز شدن بازار روسیه ظهور كردند. یكی از اجزاء لازم جهت توسعه تجارت معافیت سه تا پنج ساله مالیاتی برای شركت‌های پارك تكنولوژی است كه شامل عوارض و مالیات‌های محلی و دولتی می‌باشد. واردات كالاهی لازم جهت زیرساخت‌های پارك‌های تكنولوژی باید معاف از همه نوع عوارض گمركی باشد مگر اینكه خارج از ناحیه معرفی شده معامله یا فروخته شود. ۱) به موازات باید كوشش‌‌هایی در جهت جذب شركت‌های تكنولوژیكی بین‌المللی به داخل بازار روسیه انجام شود. تولید انبوه محصولات با تكنولوژی بالا و تحقیق و توسعه در زمینه‌های مرتبط به آنها، در صورتی كه روسیه تمایل نداشته باشد تا مزایای خود را نسبت به كشورهای پیشرفته از دست بدهد، حیاتی خواهند بود. این موضوع باعث می‌شود تا شرایط لازم برای حضور شركت‌های چند ملیتی برای توسعه Onshore و تولید در روسیه برای بازارهای داخل و خارج مهیا شود. ایجاد یك كانال واحد رفع موانع و سیستم ارتباطی، باید جزء اول و ضروری این برنامه باشد. تمامی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در تكنولوژی‌های بالا باید در طول ۳۰ روز توسط یك كمیسیون دولتی شامل افراد سازمانهای دولتی، محلی و ریاست جمهوری روشن شود. تمامی سرمایه‌گذاریهای كه بیش از ۱۰ شغل برای شهروندان روسی ایجاد می‌كنند باید شامل ۲ سال معاف از مالیات و پنج سال تخفیف مالیاتی شوند. این كمیسیون باید اطلاعات بازار و تجارت را در خصوص مراكز با پتانسیل بالا برای حرفه‌های مرتبط با تكنولوژی جمع‌آوری كرده و بسط دهد. مناطق ویژه تجارت تكنولوژی باید در هر شهری و منطقه‌ای توسط دولت مشخص شده و ایجاد شود. نقطه شروع این كار باید از صفر باشد. یعنی اینكه شركت‌های خارجی باید قادر باشند تا تجهیزات خود را وارد كرده و در طول ۳۰ روز كار خود را شروع كنند. ۲) دولت باید توسعه و رشد مدرسه‌ها و مؤسسات خصوصی و كوچك تكنولوژی را تشویق كند. امكانات آموزش از راه دور در این مدارس و مؤسسات این خلاء را پر می‌كند. این مؤسسات باید روی مهارت‌های برنامه‌نویسی تجاری و آموزش فنی متمركز شوند. ۳) خلاء دانش تجارت و بازرگانی مانع دیگری بر سر راه توسعه می‌باشد. دولت باید توسعه بانك‌های اطلاعاتی تجاری و تكنولوژی Online را برای همه شهروندان روسیه تشویق كند. پروژهٔ Country gateways توسط بانك جهانی پیشنهاد شده و راه ایده‌آلی برای این كار می‌باشد. یك بانك اطلاعاتی، جای خالی علم و تجربه را برای سالها و ماهها پر می‌كنند. سودهای مستقیم و غیر مستقیم این اقدامات قابل بحث نیستند. این اقدامات عملاً سود خود را به میلیون‌ها نفر رسانده‌اند. در حالیكه سایر دولت‌ها این نتیجه‌گیری‌ها را پس از سالها تجربه و تحقیق دریافته‌اند، روسیه نمی‌تواند سستی‌ یا اهمال كاری به خرج دهد. قانون اولیه ایجاد پارك تكنولوژی و جذب سرمایه‌های خارجی در روسیه باید سریعاً تهیه شده و پس از تصویب باید به بخش خصوصی اجازه داد تا این پارك‌ها را توسعه دهند. با ایستادن در خارج گود و كمك به ایجاد مشاغل از طریق حداقل كنترل، دو لت وظیفه اصلی خود را انجام داده است. روسیه با داشتن پتانسیل‌های خوب، با تغییراتی در اقتصاد خود، می‌تواند نتایج بسیار خوبی به دست آورد. www.ayandeh.com ____________ خدا را شکر مولايم علي شد صل الله عليه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسار لذّت بردم و استفاده کردم. به نظر شما ما کی میتونیم یا به عبارتی باید از این کارا بکنیم؟ کی به دانشش خواهیم رسید(اگه همینجور سریع پیشرفت کنیم). آیا همین الان رسیدیم یا نه؟ البته تا موقعی که مجلس ما اینه و قدرت اوّل کشوره و حرف اوّل و آخر رو میزنه بنده شخصا(گفتم شخصاَ پس نظر شخصی منه) امیدی به تصویبش ندارم. Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب جالبی بود اما به نظر میرسد خیلی روسیه را دست کم گرفته است و اقتصاد و صنعت روسیه روز به روز در حال قویتر شدن است و تا چند سال دیگر این کشور به جمع کشورهای با تولید ناخالص داخلی زیاد ملحق خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كشورهايي كه علوم پايه قوي دارند اگه كمي مدريت خوب داشته باشند ميتونند به سرعت پيشرفت كنند نمونه ي عيني اين حرف خود روسيه است كه در دوران ييلتسين بخصوص در سال 1998 بسياري از اين دانشمندان به كشورهاي ديگه مهاجرت كردند ولي بعداز اون با روي كار اومدن پوتين اين روند بشدت كم شد و الان با مدريت اون تونستن به پيشرفتهاي مهمي دست پيدا كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله في الاول و الاخر

كشورهايي كه علوم پايه قوي دارند اگه كمي مدريت خوب داشته باشند ميتونند به سرعت پيشرفت كنند نمونه ي عيني اين حرف خود روسيه است كه در دوران ييلتسين بخصوص در سال 1998 بسياري از اين دانشمندان به كشورهاي ديگه مهاجرت كردند ولي بعداز اون با روي كار اومدن پوتين اين روند بشدت كم شد و الان با مدريت اون تونستن به پيشرفتهاي مهمي دست پيدا كنند.

با سلام با شما موافقم به تعبير مقام معظم رهبري علوم پايه مانند گنجينه ميماند
كارشناسان نيز مديريت را در معادلات توسعه گرانترين عنصر ميدانند
با تشكر


____________
خدا را شکر مولايم علي شد
صل الله عليه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واكنش سخنگوي وزارت امور خارجه به ميانجيگري روسيه ميان ايران و امارات

گروه سياسي؛ جلب موافقت روسيه براي ميانجيگري ميان ايران و امارات درباره جزاير سه گانه تنب كوچك، تنب بزرگ و ابوموسي نتيجه رايزني هاي چهار روزه هيات اماراتي در سفر به مسكو است كه شنبه پايان يافت.

تصميم جديد روسيه مبني بر پذيرش پا در مياني و متقاعد كردن ايران به وجود اختلاف بر سر مالكيت سه جزيره ايراني خليج فارس در شرايطي اعلام مي شود كه تهران بارها تاكيد كرده جزاير مذكور جزء لاينفك سرزمين ايران است.
عبدالعزيز الغرير رئيس مجلس امارات متحده عربي چند روز قبل به همراه هياتي راهي روسيه شد و با سرگئي ميرونوف رئيس شوراي فدراسيون اين كشور ديدار و گفت وگو كرد؛ گفت وگويي كه محوريت آن بيشتر به بحث درباره موضوعي اختصاص يافت كه چند وقتي است امارات تلاش گسترده يي را در راستاي تحقق آن شروع كرده است.

اگرچه اخباري كه طي اين سفر و ديدارها از خروجي خبرگزاري ها بيرون مي آمد، توصيه هايي ديپلماتيك و حتي موضعي بي طرفانه درباره امنيت خليج فارس بود، اما همزمان با پايان مذاكرات و ديدارهاي متعدد مقامات اماراتي با روس ها، مشخص شد كه توافقاتي فراتر از آنچه اعلام شد مطرح بوده است. در همين باره سرگئي ميرونوف رئيس سناي روسيه در خصوص مذاكراتش با الغرير اعلام كرد معتقد است تمامي مشكلات منطقه خليج فارس بايد تنها با روش هاي صلح آميز حل شوند.

اما تنها يك روز پس از اظهارات وي بود كه عبدالعزيز الغرير روز شنبه اعلام كرد هيات اعزامي كشورش به روسيه توانسته است موافقت مسكو را براي متقاعد كردن ايران به وجود اختلاف بر سر مالكيت جزاير سه گانه جلب كند

.وي در گفت وگو با خبرگزاري رسمي امارات گفته است؛ «در پاسخ به درخواست هيات شوراي ملي امارات، وزارت امور خارجه روسيه آمادگي خود را براي ميانجيگري در متقاعد كردن تهران درباره اينكه در مورد جزاير سه گانه خليج فارس مشكلاتي وجود دارد، اعلام كرده است.»او همچنين تصريح كرد كه سرگئي ميرونوف رئيس مجلس روسيه از ادعاي امارات در مورد اين سه جزيره استراتژيك پشتيباني كرده است.

امارات از گذشته بحث ادعاي مالكيت بر جزاير سه گانه را بارها مطرح كرده است اما چندماهي مي شود كه تحركات تازه يي را در خصوص ادعاي واهي خود پيگيري مي كند. در همين راستا، اواخر اسفندماه سال گذشته توانست حمايت ۱۸ كشور عربي را درباره خواسته خود به دست آورد. بدين شكل كه كشورهاي عربي خاورميانه در بيانيه پاياني اتحاديه پارلمان هاي عرب، ادعاي مالكيت جزاير خليج فارس توسط امارات را ثبت كردند.

اين در حالي است كه جزاير تنب كوچك، تنب بزرگ و ابوموسي كه از ديرباز مورد اختلاف ايران و امارات بوده اند، براساس تفاهمنامه سال ۱۹۷۱ لندن مجدداً تحت مالكيت كامل ايران درآمدند. اما امارات چند وقتي است كه بدون ناديده گرفتن اين سند بين المللي ادعاهايي را در اين باره مطرح مي كند. حسيني سخنگوي وزارت خارجه نيز در واكنش به اين موضوع، حمايت هجده كشور عربي شركت كننده در اين نشست از امارات را دخالت در امور داخلي ايران دانست و آن را به شدت محكوم كرد و گفت؛ براي رفع هر سوءتفاهمي درباره جزاير، آماده گفت وگو با اماراتي ها هستيم. در واقع ايران وجود اختلاف بر سر مالكيت اين جزاير را رد مي كند اما تاكيد كرده كه حاضر است در مذاكرات دوجانبه در اين باره گفت وگو كند.

اين در حالي است كه امارات مايل به مذاكره با حضور يك كشور بي طرف است. اما در تداوم فعاليت هاي اين كشور حاشيه خليج فارس، مقامات عراقي نيز به حمايت بي قيد و شرط از ادعاي مالكيت امارات پرداختند. خبرگزاري رسمي امارات با اعلام اين خبر گفت كه دولت عراق در يادداشتي كه به وزارت خارجه امارات فرستاده، حمايت تمام و كمال خود را از حاكميت امارات بر جزاير سه گانه اعلام كرده است.

اين خبرگزاري افزوده بود كه «دولت عراق همچنين پشتيباني خود را از همه تدابير مسالمت آميز امارات متحده براي بازپس گرفتن اين جزاير»، اعلام و با «هر نوع اقدام ايران براي تحكيم اشغال اين جزاير» مخالفت كرده است.همزمان با اين خبر، ايران نيز بلافاصله واكنش نشان داد و با احضار سفير عراق در تهران ضمن اعتراض به بغداد، از دولت عراق خواست موضعش را تصحيح كند.در همين حال روسيه نيز با پيوستن به جبهه امارات، فصل نويني را در مناسبات ديپلماتيك خود با ايران گشوده است.

جالب توجه آنكه اظهارات مداخله جويانه مسكو در حالي مطرح مي شود كه روسيه درخصوص رفع اختلاف نظر درباره تدوين رژيم حقوقي درياي خزر ، مخالف ميانجيگري كشورهايي غير از كشورهاي كناره درياي خزر است و آن را موضوعي مربوط به امور داخلي پنج كشور ساحلي اين درياچه مي داند. شايد از همين منظر است كه اظهارات اخير روسيه مبني بر ميانجيگري ميان امارات و ايران، قابل توجه بوده و بيانگر موضع دوپهلوي كاخ كرملين در مواجهه با تهران است.


سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به برخي اخبار منتشرشده پيرامون ميانجيگري روسيه ميان ايران و امارات اظهار كرد؛ مناسبات جمهوري اسلامي ايران و امارات در عالي ترين سطح خود بوده است و چنانچه سوء تفاهمي نيز ميان دو كشور وجود داشته باشد، از طريق گفت وگوي دوجانبه قابل رفع است و نيازي به مداخله طرف هاي ديگر ندارد.

به گزارش ايسنا سيدمحمدعلي حسيني با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران بارها آمادگي خود را براي گفت وگو با امارات براي رفع سوءتفاهم در مورد ابوموسي اعلام كرده، خاطرنشان كرد؛ مقامات روسيه به موضع جمهوري اسلامي ايران به خوبي آگاهي دارند؛ ما در مورد صحت مطالب منتشرشده به نقل از مسوولان روسيه ترديد داريم و طرف روسي نيز تاكيد كرده اين سخنان موضع روسيه نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه تحركات اخير برخي افراد در امارات براي دامن زدن به يك سوءتفاهم ميان دو كشور را سوال برانگيز و مشكوك خواند و توصيه كرد به جاي تلاش بي نتيجه براي وارد كردن طرف هاي ثالث، دوستان اماراتي به گفت وگوي دوجانبه در اين خصوص روي آورند.

منبع خبر
روزنامه اعتماد ۶/۳/۱۳۸۷

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسيه فقط پول ميخواد همين .. ضربه سنگينى هم خواهد خورد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين ماجراي جزاير سه گانه ديگه داره زيادي شلوغ ميشه! يكي بياد به ما بگه اخر مال ايران امارات ادعاي مالكيت داره يا مال اماراته و ايران اشغال كرده! تا جاي كه شنيدم اين جزاير رو در زمان خنگ اول جهاني انگليس اشغال كرد و اون رو جزيي از شيخ نشين شارجه اعلام كرد و بعدها در سال 1971 اين سه جزاير رو در عوض بحرين به ايران پس داد! اما دو سال بعد در سال1973 كه هفت شيخ نشين با هم متحد شدند و امارات عربي متحده تشكيل شددوباره ادعاي ارضي آنان مطرح شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببين برادر من جزيره هاى سه گانه به اضافه بحرين حق مسلم ايرانه ولى بحرين قضيش جورى شد كه مجبور شديم ازش چشم پوشى كنيم . ولى همين الانشم اگر فشار بهمون بياد با يك حركت عربا ساكت ميشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه انگلیس این جزایر را اشغال کند دلیل این نیست که بتواند مالکیت آنها را هم عوض کند! از اول تاریخ تا قبل از اشغال جزایر خلیج فارس بدست انگلیس تمام این جزایر در تمام نقشه های جغرافیایی جهان به رنگ ایران نقاشی شده و جزئی از قلمرو ایران محسوب میشوند. حتی خود امارات جزئی از خاک ایران است و با نیرنگ انگلیس از ایران جدا شد. به قول شریعتمداری زیادی حرف بزنید بحرین رو هم پس میگیریم. در ضمن روسیه غلط کرد. این روسها هر جا پول باشه همونجا هستن! حتما شیخ نشینهای امارات یه مقدار اندکی!!! رشوه به مسئولین روسیه هم دادن مثل مسئولین دیگر کشورها و سازمانهای بین المللی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي كسي كه مي خواهد در مورد موضوعي ميانجي باشد بايد هر دوطرف دعوا ميانجي گري او را در موضوع مورد نظر قبول داشته باشند . اينكه امارات يك طرفه اعلام كند روسيه ميانجي اين قضيه است به نظر من تا ايران هم موافق نباشد هيچ اثري ندارد ضمن آنكه اگر قضيه به همين سادگي بود در طول اين چند سال اين اتفاق مي افتاد . من فكر نمي كنم قضيه اي كه با جنگ ( يكي از بهانه هاي صدام براي شروع جنگ اشغال جزاير توسط ايران بود ) و شوراي امنيت و بيانيه و غيره براي امارات سودي نداشته حالا با ريش گرو گذاشتن و ميانجي تراشيدن يك طرفه نفعي داشته باشد . ظاهرا فكر ميكنند ايران آنقدر ضعيف شده كه با فشار سياسي دست از سرزمينش بردارد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من كه ميكم دست غرب تو كاره از يك طرف به روسها واز طرفي به اعراب فشار مياره در ضمن نقطه ضعف روسهارو (پول)به اعراب كوشزد ميكنه تا روسها مداخله كنند اونا با يه تير حند نشونه را ميزنند اول فشار به ايران دوم دلخوري ايران از روسيه و در نتيحه اختلاف ميان آنها سوم رازي نكه داشتن اعراب كه ببينيد ما همه كاري براي باز پس كرفتن حزاير مي كنيم وووووو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا فكر ميكنند ايران آنقدر ضعيف شده كه با فشار سياسي دست از سرزمينش بردارد :mrgreen:


كوور خوندن آقا كور خوندن :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
    • توسط MR9
      تسلیحات هایپرسونیک ، حوزه جدید برای رقابت
      اعطاء قرارداد توسعه جنگ افزارهای هواپایه فراصوت به لاکهید – مارتین

      واشنگتن : وزارت دفاع ایالات متحده در 13 اوت 2018  اعلام نمود که مناقصه  طراحی و توسعه دومین نمونه از تسلیحات فراصوت مورد نیاز ارتش این کشور را به ارزش 480 میلون دلار به  دپارتمان موشک و سامانه های کنترل شرکت لاکهید- مارتین اعطاء نموده است .
      خبر امضاء این قرارداد در حالی منتشر گردید که پیش از این گمانه زنی هایی در خصوص نیازمندی فوری ارتش این کشور برای طراحی و و تولید تسلیحات هوا- پایه واکنش سریع وجود داشت و گفته شده بود که پشتیبانی های لازم از برنده مناقصه نیز بخوبی انجام خواهد شد این قرارداد ، در واقع ، ایجاد بستر مناسب برای طراحی ، تست و آمادگی برای تولید مهمات واکنش سریع هواپایه (ARRW) بشمار  می آید .

      وزیر نیروی هوایی  ، هدر . ای . ویلسون در این زمینه می گوید :" ما قصد داریم تا بسرعت و با بهره گیری از بهترین فناوری در دسترس ، در کوتاه ترن بازه زمانی ممکن ، قابلیت رزم هایپرسونیک را در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم "

      پروژه ARRW ، یکی از دو تلاش ارتش ایالات متحده  برای نمونه سازی تسلیحات ماوراء صوت است که به نیروی هوایی  در توسعه قابلیتهای رزمی کمک می کند . نیروی هوایی ارتش ایالات متحده  ، با استفاده از دسترسی های داده شده  بخش 804 از اجازه نامه FY16 قانون دفاع ملی ، مجاز است تا سرمایه گذاری لازم برای توسعه این تسلیحات تا سال 2021 را داشته باشد . این پروژه قرار است تا در شعبه اورلاندو (فلوریدا ) شرکت لاکهید- مارتین اجرا گردد و انتظار می رود تا اواخر نوامبر 2021 به نتیجه قطعی برسد .

      از سویی دیگر ، مدیران ارشد وزارت دفاع  ، آژانش دفاع موشکی ، نیروی هوایی ، نیروی دریایی ، و ارتش روز 28 ژوئن  سال جاری توافقنامه ای را بصورت مشترک به امضاء رساندند که در آن بر همکاری و توسعه فناوری مهمات هایپرسونیک سُرشی ، تاکید وجود داشت .

      ژنرال دیوید . ال . گلدفین ، رییس ستاد نیروی هوایی ، در این زمینه می گوید :
      " این تیم مشترک  برای رقابت نیازمند ایجاد چابک سازی سازمانی خواهد داشت ، مرزهای فناوری در این برنامه بطور قطع جابه جا میشود و ما می بایست سهم خود را از این رقابت جدید ، داشته باشیم "
      انعقاد این قرار داد ، به دولت اجازه می دهد تا به نیاز فوری نیروهای مسلح ، پاسخ مناسب دهد ، به همین دلیل شروع به کار این پروژه ، به فاصله 180 روز پس از امضاء تعیین شده است .

      برنامه دوم نیروی هوایی برای طراحی تسلیحات هواپایه  فراصوت ، سرمایه گذاری برروی پروژه  جنگ افزار ضربتی متعارف فراصوت (HCSW) نام دارد . در مجموع ، این دو برنامه ، قابلیتهای منحصربفردی را برای ارتش فراهم می کند ، گرچه  هرکدام ازاین دو طرح ، رویکردهای فنی متفاوتی را دنبال می کنند . چنانکه برنامه ARRW تلاشی است میان نیروی هوایی و دارپا برای توسعه فناوری که امکان ارتقاء آن وجود دارد ، در حالی که برنامه HCSW ، بیشتر بر روی استفاده از فناوری هایی که وارد دوره بلوغ خود شده ، متمرکز شده است .
      پی نوشت :
      1- در یک دهه اخیر ، مفهوم جدیدی واردسازمانهای مسلح شده و آن ، " چابک سازی " سازمان است ، طبیعتا" سازمان های به اصطلاح " تنبل" در چنین وضعیتی ، محلی از اِعراب ، نخواهند داشت .
      2- نکته جالب اینجاست که مدیریت حاضر نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ( بعنوان متولی این دوبرنامه ) ، آنچنان به این فناوری علاقه مند شده که روی دو برنامه مشابه ، همزمان سرمایه گذاری می کند ، طبیعتا" در اینجا ( و نه الزاما"در یک سازمان قرن بیست و یکمی نظیر پنتاگون )  پول به هیچ عنوان مطرح نیست ، بلکه ، پیش فرضها ، عملکرد و آینده نگری مدیریت سازمان ، تاثیر گذار خواهد بود .
       
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.