Recommended Posts

آیا تاریخ مرگ ملک عبدالله صحت دارد؟

 

روز گذشته (جمعه) خبر مرگ پادشاه سعودی ساعت یک بامداد، مخابره شد و پس از آن سیر تحولات سریع انتقال قدرت، وضعیت مشکوکی داشت. آیا ملک عبدالله واقعا روز گذشته فوت کرده بود؟

به گزارش بی باک، نحوه اعلام خبر مرگ ملک عبدالله و پس از آن انتقال بسیار رسمی و بی حاشیه قدرت به خاندان سدیری‌ها، فردی را که اندکی به اوضاع داخلی عربستان و روابط و کنش بین شاهزادگان و خاندان مختلف سعودی آشنایی داشته باشد، دچار تردیدهایی می‌کند. در این میان موضوعی که باورش کمی سخت به نظر می‌رسد، صحت خبر مرگ ملک عبدالله در روز جمعه ساعت یک بامداد است؛ یعنی به نظر می‌رسد که شاه سعودی، مدت‌ها پیش و اندکی پس از انتقال به بیمارستان و مرگ بالینی، فوت کرده بود.

برای رسیدن به این نتیجه، مقدماتی را بررسی می‌کنیم:

اختلاف درون خاندانی

ملک عبدالله، پادشاه فقید برای چیدن مهره‌های مد نظر خود و تلاش برای رسیدن پادشاهی به پسرش «متعب»، تلاش بسیاری کرده بود. وی برای اولین پست جدیدی به عنوان «جانشین ولیعهد» را به وجود آورد که در تاریخ پادشاهی سعودی بی سابقه بود و برای این پست هم «مقرن بن عبدالعزیز» برادر ناتنی اش را انتخاب کرد، او هم‌چنین مقرن را به عنوان وزیر کشور منصوب و «احمد بن عبدالعزیز» را مجبور به استعفا کرد. در بین خاندان سعودی، احمد نسبت به مقرن کاریزمای بالایی دارد و عمدتا مقرن را به عنوان یک فرد ضعیف می‌شناسند.

ملک عبدالله این ریسک را کرد تا پسرش متعب به علت نفوذی که بر روی عمویش مقرن دارد، پس از وی به پادشاهی برسد.

شاید بتوان تمام این‌ها را در راستای اختلاف دیرینه دو خاندان «شمری‌ها»، و «سدیری‌ها» دانست. ملک عبدالله که از خاندان «شمری‌ها» بود نمی‌خواست پادشاهی به خاندان «سدیری‌ها» برسد.

انتقال قدرت خلاف میل ملک عبدالله و متعب

اما روز گذشته همگی شاهد بودیم که اوضاع کاملا بر عکس خواسته‌های ملک عبدالله و متعب پسرش پیش رفت.

قبل از آنکه «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه متوفی عربستان سعودی به خاک سپرده شود، تغییر و تحولات مهمی در ساختار قدرت این کشور روی داد که همگی به ضرر فرزندان وی تمام شده است.

در حالی که نقشه بر این بود که متعب جانشین ولی‌عهد شود، اما «محمد بن نایف» جانشین ولیعهد شد و متعب دیگر باید خواب پادشاهی را ببیند.

علاوه بر این، «متعب» رئیس گارد ملی، بر خلاف انتظارها هیچ سمت جدیدی نگرفت و حتی مشاور ویژه سلطنتی هم نشد. «خالد التویجری» مشاور شاه سابق و رئیس گارد سلطنتی و رئیس دربار از این دو منصب برکنار و «محمد بن سلمان» پسر پادشاه جدید به این سمت گمارده شد. به جای سمت دوم التویجری که از ریاست گارد سلطنتی عربستان کنار گذاشته شد، سرلشکر «حمد العوهلی» جانشین او شد.

محمد بن سلمان علاوه بر ریاست دربار عربستان به عنوان وزیر دفاع جدید عربستان به جای پدرش گمارده شد که این مسئله نشان می‌دهد حالا با به قدرت رسیدن پدرش، او به یکی از شاهزاده‌های تاثیرگذار نسل سوم آل سعود بدل شده است.

برآیند تغییرات اعمال شده در خانواده سلطنتی نشان می‌دهد جناح سُدیری‌ها با تغییرات گسترده علیه مهره‌های کلیدی ملک عبدالله از جمله التویجری، جناح عبدالله (جناح الشِمّری) را به حاشیه رانده و دوباره قدرت را در میان خودشان قبضه کرده‌اند.

انتقال سریع و بدون دردسر قدرت

تمام تغییرات سهمگین در خاندان سعودی از صبح تا ظهر انجام شد و همه هم لبخند رضایت هرچند از روی اجبار بر لب داشتند، هیچ کسی معترض نشد، متعب هم سکوت کرد و جز اظهار نظری کوتاه در مورد مراسم بیعت و لزوم بیعت با پادشاه جدید، سخن دیگری نگفت.

سؤال این جاست؟ آیا در محیط شکننده سیاسی عربستان و پیر شدن پدرها و تنشه بودن شاهزاده‌ها برای قبض قدرت، چنین تغییرات گسترده‌ای که بیشتر شبیه یک کودتای آرام است، بدون اعتراض می تواند شکل بگیرد؟

تنها یک فرضیه می‌تواند پاسخ ما را بدهد و آن هم اینکه، پادشاه پیش از این مرده بود و در طول این مدت تا زمان اعلام رسمی مرگ وی، خاندان سعودی به همراه قدرت‌های غربی، به ویژه آمریکا، در حال رایزنی یا فشار برای تحمیل ساختار جدید قدرت بودند.

بدون شک آمریکا در چینش جدید قدرت سهم بالایی داشته است. به این موضوع در نوشتاری جداگانه اشاره خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اولین نشانه های درگیری خاندان سلطنتی

 

روزنامه الرای الیوم چاپ لندن فاش کرد- اقدامات لازم برای تضمین انتقال قدرت در عربستان و چینش یا ترتیبات جدید مهره ها ایجاب می کرد که خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه این کشور با سه روز تاخیر اعلام شود.

 شاه جدید عربستان تلاش می کند ساختار حکومت را به شکلی ریشه ای چینش مجدد کند و یکی از نشانه های این امر تعیین شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور به جانشینی ولیعهد بود این موضوع به دو معناست: اول اینکه راه شاهزاده  متعب بن عبدالله فرزند پادشاه پیشین را برای رسیدن به این منصب ببندد همانگونه که پیش بینی ها نیز نشان می داد و دوم اینکه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه فعلی در حال رقم زدن مرحله جدیدی برای سپردن مسئولیت به نوه های عبدالعزیز آل سعود موسس پادشاهی آل سعود یا نسل سوم خاندان پادشاهی است.  

بر اساس گزارش رای الیوم گفته می شود که ترتیبات جدید قدرت در پادشاهی عربستان و بارزترین آن یعنی قدرت دادن به شاهزاده محمد بن نایف در سومین جایگاه حکومتی این کشور پس از مشورت های فشرده شاهزادگان و درباریان حاکم برای انتقال آرام قدرت صورت گرفت و به همین دلیل بود که اعلام مرگ ملک عبدالله سه روز به تاخیر افتاد و سپس دستگاه تنفس مصنوعی او نیز قطع شد.

محمد بن نایف که روابط نزدیکی با آمریکا دارد به دلیل تلاش برای مبارزه با تروریسم از سوی جامعه جهانی به ویژه آمریکا مورد تقدیر قرار گرفته است.
گزارش‌های غیررسمی حاکی است که متعب بن عبدالله از تغییرات اعمال‌شده توسط پادشاه جدید عربستان بشدت خشمگین شده و بر این باور است که فریب خورده است.

 

%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%A8.jpg

«مجتهد» فعال توئیتری که به انتشار اخبار محرمانه خاندان سعودی مشهور است، در جدیدترین پیام خود گزارش داد که «متعب بن عبدالله» پسر ملک عبدالله پادشاه متوفی از انتخاب محمد بن نایف بن عبدالعزیز به عنوان جانشین ولی‌عهد خشمگین است.
 متعب بر این باور است که رقیبش «محمد بن نایف» از حیله‌ای علیه او استفاده کرده که، پدرش عبدالله برای کنار گذاشتن «احمد بن عبدالعزیز» استفاده کرد؛ یعنی تعیین جانشین برای ولی‌عهد برای اولین بار؛ اکنون محمد بن نایف جانشین ولی‌عهد شده و پس از پسران عبدالعزیز، اولین شاهزاده‌ای است که در یک قدمی سلطنت قرار گرفته است.

مجتهد در ادامه افزود: تلاش‌های دیگری در دست اقدام است از جمله عزل «مقرن بن عبدالعزیز» ولی‌عهد جدید خواهد بود اما باقی اقدامات را اکنون نمی‌توانم فاش کنم چرا که نمی‌خواهم متوقف شود زیرا در اجرای برخی از این اقدامات خیری برای مردم نهفته است.
بر اساس این گزارش، تعیین «محمد بن نایف» به عنوان جانشین ولی‌عهد قبل از دفن ملک عبدالله اقدامی برای بستن راه متعب بود که این ناشی از زیرکی محمد بن نایف است.

از سوی دیگر مجتهد خبر داد که محمد بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات هم از تغییرات روی داده دلخور شده است چرا که روی به قدرت رسیدن متعب جهت توسعه نفوذ خود در عربستان، حساب کرده بود.

متعب بن عبدالله یکی از رقبای خود را احمد بن عبدالعزیز، عموی خود می‌داند که ملک عبدالله او را 6 ماه قبل برکنار کرد و به جای وی محمد بن نایف را وزیر کشور کرد که با این کار عملاً احمد بن عبدالعزیز از کانون قدرت دور کرد و این در حالی است که پس از سلمان او مهمترین فرزند بازمانده از عبدالعزیز بود اما شاه متوفی با برکناری وی تلاش کرد تا جناح رقیب خودش یعنی سدیری‌ها را تضعیف کند و مقرن که شخصیت ضعیف‌تری است به این سمت گمارده شد تا بتواند زمینه برای افزایش قدرت پسرش متعب فراهم شود. اکنون احمد به عربستان بازگشته است و احتمالا رقیب سرسختی برای مقرن ولی‌عهد جدید عربستان خواهد بود.

قبل از آنکه «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه متوفی عربستان سعودی به خاک سپرده شود، تغییر و تحولات مهمی در ساختار قدرت این کشور روی داد که همگی به ضرر فرزندان وی تمام شده است.
«متعب» رئیس گارد ملی، بر خلاف انتظارها هیچ سمت جدیدی نگرفت و حتی مشاور ویژه سلطنتی هم نشد. «خالد التویجری» مشاور شاه سابق و رئیس گارد سلطنتی و رئیس دربار از این دو منصب برکنار و «محمد بن سلمان» پسر پادشاه جدید به این سمت گمارده شد. به جای سمت دوم التویجری که از ریاست گارد سلطنتی عربستان کنار گذاشته شد، سرلشکر «حمد العوهلی» جانشین او شد.

از سوی دیگر «محمد بن نایف» فرزند ارشد نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد متوفی عربستان هم که رقیب متعب پسر شاه سابق است، با حفظ سمت وزیر کشور به عنوان جانشین ولی‌عهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران عربستان انتخاب شد.

محمد بن سلمان علاوه بر ریاست دربار عربستان به عنوان وزیر دفاع جدید عربستان به جای پدرش گمارده شد که این مسئله نشان می‌دهد حالا با به قدرت رسیدن پدرش، او به یکی از شاهزاده‌های تاثیرگذار نسل سوم آل سعود بدل شده است.

برآیند تغییرات اعمال شده در خانواده سلطنتی نشان می‌دهد جناح سُدیری‌ها با تغییرات گسترده علیه مهره‌های کلیدی ملک عبدالله از جمله التویجری، جناح عبدالله (جناح الشِمّری) را به حاشیه رانده و دوباره قدرت را در میان خودشان قبضه کردند.

پادشاه عربستان، چهارشنبه 31 دسامبر، در آخرین روز سال گذشته میلادی، به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شد و دیروز خبر مرگش را به طور رسمی اعلام کردند.

 

http://www.irinn.ir/news/78712/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%A8-%D9%85%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیدونم دوستانمون شاید فکر میکنند فقط خودشون مسلمونند، فقط خودشون منتظر ظهورند و فقط خودشون کتاب میخونند... و سایرین هم یا شیفته غرب و استکبار جهانی هستند و یا بزدل و ترسو و دلبسته به زندگی فعلی که ازش خیلی لذت میبرند...

 

نه برادران... این طوریا نیست... تنها دلیل مخالفت بنده هم این موضوع هست که این جور پیگیری ها نه تنها هیچ فایده ای ندارد، بلکه در صورت عدم تحقق تنها باعث منزجر شدن دوستداران ساده‌دل و صادق بحث ظهور خواهد بود... فکر میکنید چند درصد مخاطبان این بحث نوجوانان کم و سن سالی هستند که با عدم وقوع احتمالی این پیش‌بینی ها از دین زده می‌شوند...؟

 

نمونه ادعاهای بی ربط مربوط به سایت مبشران ظهور سال 89:

http://u313.ir/articles/item/174-1389-03-28-11-38-17/174-1389-03-28-11-38-17.html

 

بعد از غلط در اومدن همون ادعا سال 90:

http://u313.ir/chat/item/830-1390-07-29-07-48-35/830-1390-07-29-07-48-35.html

 

یا یک صفحه در اون اشاره شده رئیس پاکترین دولت همون شعیب بن صالح بوده، البته لینک اصلی در دسترس نیست به دلیل قضایایی که بعد از پخش سی دی ظهور پیش اومد

http://u313.ir/articles/item/576-1389-07-18-03-17-50/576-1389-07-18-03-17-50.html

البته اگر این مورد صحت داشته باشه یکم بد میشه چون معاون اول شعیب الان زندان باید باشه...خخخ

 

صفحه زیر هم مربوط به بیماری چند سال پیش ملک عبداله است:

http://u313.ir/articles/item/623-1389-09-15-12-28-49/623-1389-09-15-12-28-49.html

 

جالب همون دوران توی این سایت از روی آیات سوره یوسف به این نتیجه رسیده بودند که احتمالا سال 90 شمسی زمان ظهور خواهد بود، بعد هم میگفتن ما تعیین وقت نکردیم... حدس زدیم...

 

اما نتیجه این مباحث تنها زده کردن تدریجی مردم و به خصوص جوانان از بحث ظهور هست... همینجوریش تو جنگ فرهنگی پشتمون مالیده شده به خاک... دیگه با این بحثا موجب استهزا بیشتر را فراهم نکنید... ظهور هم نشانه های قطعیش معلوم و مشخص هست، تا اون موقع هم وظیفه ما تقوا است، این تقوا یعنی تهذیب نفس، افزایش علم، اصلاح جامعه و هزار تا کار دیگه که نتیجه ملموس دارند، نه اینکه بشینی از توی دریای احادیث بحار که خود علامه مجلسی هم ادعای صحت همشون رو نداره دنبال یه حدیث بگردی و تطبیق بدی با فلانی و بهمانی و بعد که نشد بگی: ااااااااا... خب مردن فلانی خودش نشانه ظهور بوده، حالا اون بهمانی هست که دماغش کجتره پس نمیدونم سفیانی هست یا دجال یا .... این نهایت بعد 10 سال 20 سال آثار سوء خودش رو نشون میده... همین الان هم جامعه کم زده نشده از دین با اقدامات آقایون...

 

در خانه اگر کس است یک حرف بس است...

والسلام...

ویرایش شده در توسط hasanjj2
  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعضی ها میگن این روایات ظهور صحیح نیست ، یا میگن خیلی معتبر نیست یا میگن شاید معتبر باشه ولی شاید این نشانه ها همون نشانه ها نباشه و ما به اشتباه فکر کنیم همونه بعدا نا امید بشیم و شاید بعدش کلا منکر ظهور

 

من نه علم حدیث از این چیز ها دارم که بدونم آیا این حرف ها صحیح هست یا نه  و نه پیشگوی بلدم ،کلا یجور دیگه به مسأله نگاه میکنم

 

ببینید تا الان خیلی از موارد کلی این روایات هم درست در آمده هم ترتیبشون درست بوده

 

انقلاب اسلامی ،شاید جنگ ایران عراق ، جنگ همزمان در سوریه و عراق با علام خاصش ، به قدرت رسیدن طرفداران امامان شیعه و زیدی ها در یمن ، مرگ پادشاهی با نامی خاص درعربستان وووو که کلا زیاد واردش نمیشم

 

شاید بعضی از این روایات اشتباه باشن ،شاید ما در فهم بعضی از این روایات دچار اشتباه بشیم و اشتباها حوادث رو باهاش تطبیق بدیم ولی وقتی من نوعی میبینم که ای بابا تقریبا همش داره درست در میاد ترتیب ها هم حتی درسته دیگه شک نمیکنم نمیگم ۱۰۰% مطمئن میشم نه ولی احتمال بالای میدم که خیلی خیلی نزدیک شدیم ،چون از لحاظ آماری میزان احتمال وقوع این همه عامل با این ترتیب زمانی در زمان کوتاهی خیلی پایین تر از اونه که ما بگیم نه شاید این ها همه  مشابهات تاریخی باشه ،چون ما داریم در مورد یک نشانه صحبت نمیکنیم که ، تاحالا چندین نشانه خیلی خاص نه در حد آمدن زلزله یا نشانه خاص فرهنگی به وقوع پیوسته که قبلا در مورد اون روایتی ما شنیدیم

 

من نمیگم امسال سال ظهوره یا سال دیگه یا ماه دیگه  ، من میگم بینهایت نزدیک شدیم و این از یک لحاظ بسیار خوبه که هم بالاخره بعد سال ها ما شاید نسلی باشیم که میتونیم اماممون رو ببینیم و شاید بتونیم از عدالت واقعی بهره ببریم دیگه این همه زجر نکشیم این همه از دنیا نا امید نباشیم بتونیم مزه خوشبختی واقعی رو حس کنیم و از طرفی بده که شاید زمان ظهور نه از لحاظ معنوی و نه از لحاظ مادی آماده نباشیم ، شاید ظهور بشه قافله راه بیوفته من به هزار بهانه جا بمونم

 

این یه شانس بزرگی هست که احتمالا روبه ما آورده که از میان این همه نسل های که آمدن رفتن ما نسلی بودیم که در زمان ظهور میزیسته حالا جا موندن ازش خوده حماقت و حسرته

 

اگر تنها ۱ % احتمال میدین که ظهور واقعا نزدیکه ((نه در حدی که باب شده که میگن این جمعه بیاید شاید از این جور عامه بازی ها که مد شده )) خودتون رو آماده کنید ،اگر مثل من معنوی هم نتونستین  و مثل من پتانسیل اینجور کارها رو نداشتین حداقل دنیوی خودتون رو آماده کنید ، شاید با همین کارتون امام یه نظر لطفی کرد همینم با کرمش  قبول کرد ازتون راهتون داد تو قافله ای که هزاران سال همه ادیان ازشون حرف میزدن و منتظر آمدنش بودن ، قافله ای که بزرگترین واقعه تاریخی تمام قرون رو خواهد ساخت

  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فقط یک نکته شاید در طول تاریخ مشابه این وقایع تکرار شده باشه ، شاید قرار بوده در واقع همون زمان ظهور انجام بگیره ولی وقتی موضوع نزدیکی رو به خوبی درک نکنیم و خودمون رو بیش از قبل اماده نکنیم ظهور هم عقب میفته ! ...

 

پس چک کردن زمان ظهور و نزدیکی اون کمک می کنه که خوشحال بشیم و اماده تر... وقتی یکبار احادیث ظهور رو بخونیم فقط کافیه چشم هامون رو باز نگه داریم و اطرافمون رو نگاه کنیم و خودمون رو بیش از پیش اماده کنیم ، اولین قدم هم ترک گناهامونه ...

 

نمی دونم چرا فکر می کنیم این دو مقوله از هم جدا هستند و نمیشه هم منتظر بود هم خودمون رو اماده کنیم

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میگفتن که این پادشاه بمیره تو عربستان شورش میشه بر سر سلطنت و ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میگفتن که این پادشاه بمیره تو عربستان شورش میشه بر سر سلطنت و ؟

خب مگه نشده... پست قبلیم رو بخون...

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا اگر روایات رو تفسیر به رای نکنیم خیلی خوبه چون اگر اون چیزی که حدس میزنید نشه اون وقت کلی شائبه ایجاد میشه و بعد کلی نا امیدی

 

کجا گفته شورش میشه ؟ این شورشی که شما میگی یعنی الان باید منتظره اتفاقی مثل سوریه باشیم ما  اگر روایت صحیح باشه میگه ما شاهد حکومت های کوتاه مدت خواهیم بود ، حالا شاید تند تند این حاکم ها مردن  شاید بر اثر کودتا از بین رفتن شاید به قتل رسیدن یا هر اتفاق دیگه ای که میتونه درون خوانواده پادشاهی رخ بده نه در بعد اجتماعی  ، فقط باید صبر کرد و دید اصلا نباید وقایع رو پیشبینی کرد  باید فقط فقط صبر کرد ببینیم چی میشه اگر همه چی درست از آب در آمد خدا رو شکر کنیم و خودمون رو مهیا کنیم اگر نشد بازم صبر کنیم و نا امید نشیم

ویرایش شده در توسط yazdan61
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام برادر این ظاهرا پاسخ حرفای شما رو داده ولی من قانع نشدم.

((اولین منبع نقل این روایت، کتاب «250 علامة حتی ظهور الامام المهدی(علیه السلام)» اثر محمدعلی طباطبایی حسنی است و نگارنده نیز در منبع دیگر بدان برخورد نکردم.[2]

با مراجعه به کتاب مسند احمد بن حنبل و سایر متون روایی شیعه و سنی روشن می‌شود که این روایت وجود خارجی نداشته و تا کنون کسی آن را ذکر نکرده است، جالب اینکه نویسنده کتاب«250 علامت»، خود نیز این روایت را در هیچ منبع حدیثی ندیده است و در استناد آن به مسند احمد و رسول خدا(ص) چنین می‌گوید: «هذا الخبر نقله إلیّ أحد الفضلاء المطلعین»[3]، این خبر را یکی از فضلای مطلع!!! برای من نقل کرده است.))

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931104000611

 

سلام 

حداقل بنده جناب پناهیان رو بیشتر از ایشون قبول دارم! اولین باره که اسم و عکس این بزرگوار رو دارم میبینم!

 

اتفاقا این روایت به نظرم از سایر روایات خیلی برجسته تره! شاید برخی روایات عمدا برای گمراه کردن مردم (عدم شناسایی عبدالله معروف) جعل شده باشه ولی این روایت مشخصات خیلی دقیقی رو ارائه میده و نمیشه به سادگی از کنارش گذشت! ولی اگه حرفش صحت هم داشته باشه باید نسخه های قدیمی کتاب مسند احمد حنبل رو بررسی کرد شاید در نسخه های جدید تحریف صورت گرفته باشه یا اینکه بنا به دلایلی روایتی حذف شده باشه!

به هرحال حرف ایشون رو نمیتونم قبول کنم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منتا الان تو بحث شرکت نکرده بودم

اما.....

بهتره یه سری صحبت کنم به دوستان

با تحرک گروه تکفیری داعش مرگ پادشاه عربستان بعضی شروع به داستان سرایی کردن

همونایی که به قول رهیر شیعه انگلیسی هستند همونایی که امام گفته اسلامشون اسلام آمریکایی هستش

حدیثی از امام باقر (ع) درباره سفیانی

فان حنقه و شرهه انما هی علی شیعتنا (1)

یعنی خشم و حرص انها تنها بر شیعیان ماست

اما...

حجه السلام و المسلمین جواد جعفری کارشناس مهدویت میگوید

داعش با سفیانی 6 تفاوت آشکار دارد

حدیث معتبری از اما صادق (ع)

ان امر السفیانی من الامر المحتوم و خروجه فی رجب (2)

حدیثی دیگر

خروج الثلاثه الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنه واحده فی شهر واحد و فی یوم واحد (3)

طبق این روایات سفیانی در ماه رجب و همگام با خراسانی ویمانی شورش خواهد کرد

بنابراین هنوز نه خراسانی و نه یمانی شورش نکرده اند

حدیث معتبر دیگری از امام صادق (ع):

من اول خروجه الی آخره خمسه عشر شهرا یقاتل فیها فاذا ملک الکورخمس ملک تسعه اشهر و لم یزد علیها یوما (4)

از اول قیام سفیانی تا آخرش 15 ماه بیشتر طول نمیکشد

شش ماه میجنگد پنج آبادی میگیرد و نه ماه حکومت میکند و حتی یک روز به او افزوده نخواهد شد

پنج آلادی را هم حضرت نام برده

ملک کور الخمس الشام و دمشق و حمص وفلسطین و الاردن و القنسرین (5)

مناطق آمده در روایاتاکنون در چهار کشور سوریه و لبنان و اردن و فلسطین پس سفیانی کسی است که به مدت شش ماه

این چهار کشور را بدست بگیرد

پس باز هم داعش نیست

حدیث بعدی

امام باقر (ع):

و اما النسا فلیس علیهن باس انشائ الله تعالی (6)

یعنی شر سفیانی به زنان شیعه نخواهد رسید ولی این گروه وحشی .....

نشان چهارم حدیثی است از امیر مومنان(ع)

یخرج باالشام فینقاد له اهل و الشام (7)

در شام شورش میکند در حالی که مردم شام او را حمایت میکنند (این خدمت جناب شهاب و پادشاه اردن)

و بسیاری روایات دیگر که بنده متاسفانه وقت تایپ انها را ندارن مانند حدیث الامام باقر که فرمود

شورش او با قیام قائم ما (ارواحنا له فدا) همزمان است پس داعش یا هر شخص دیگری سفیانی نیست

 

و

 در آخر حدیث امام صادق در مورد نوید دهندگان ظهور

سه مرتبه فرمودند :کذب الوقاتون کذب الوقاتون کذب الوقاتون یعنی زمان تعیین کتتدگان دروغ گویند......

 

 

پ.ن: برادران و اساتید اگر در احادیث اعراب گزاری انجام نشده و یا غلط املایی احتمالی وجود دارد مرا به بزرگی ببخشند

پ.ن2:بنده سرتا پا تقصیر را هم دعا کنید

پ.ن3:

1- الغیبه للنعمانی ص300

2-کمال الدین و تمام النعمه ج2 ص 650

3-الغیبه (للطوسی) کتاب الغیبه للحجه النص ص 446

4-الغیبه النعمانب النص ص 299

5-کمال الدین تمام النعمه ج2 ص 651

6-الغیبه للنعمانی النص ص304 همان 300 همان 317 باب 18 ح 17 همان النص 279 جهت تمامی و ما بقی احادیث

یا مهدی

اللهم عجل لولیک الفرج

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاملا موافقم داعش با سفیانی متفاوته ،حداقل از نظر ما  ، ولی امکان داره سفیانی فرمانده ای باشه که  از بطن همین داعش یهو سر بلند کنه  ، بهتر بشینیم نگاه کنیم که چی میشه ، هر چیزی امکان داره ، با دید مثبت همه چی رو میبینیم اگر سفیانی از توی داعش سر بلند کرد که فبها اگر نکرد بازم خوشبحال مردمی که قرار بود تو سوریه بدست این آقا هلاک بشن

 

کلا هرچه پیش اید خوش اید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر داعش همان سفیانی بود که الان دو سالی از ظهور امام زمان (عج) گذشته بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

حداقل بنده جناب پناهیان رو بیشتر از ایشون قبول دارم! اولین باره که اسم و عکس این بزرگوار رو دارم میبینم!

 

اتفاقا این روایت به نظرم از سایر روایات خیلی برجسته تره! شاید برخی روایات عمدا برای گمراه کردن مردم (عدم شناسایی عبدالله معروف) جعل شده باشه ولی این روایت مشخصات خیلی دقیقی رو ارائه میده و نمیشه به سادگی از کنارش گذشت! ولی اگه حرفش صحت هم داشته باشه باید نسخه های قدیمی کتاب مسند احمد حنبل رو بررسی کرد شاید در نسخه های جدید تحریف صورت گرفته باشه یا اینکه بنا به دلایلی روایتی حذف شده باشه!

به هرحال حرف ایشون رو نمیتونم قبول کنم.

داداش من منم همینو گفتم و گفتم حرفاش هم تنده و هم غیر قابل قبول. صرفا نقل قول کردم وگرنه اگه چند عبدالله با این ویژگی ها بود ائمه آدرس میدادند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.