امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هديه يك ميليارد دلاري آلمان‌ها به رژيم صهيونيستي

زيردريايي‌هاي جديد اسراييل كه از نوع دلفين هستند تنها قادر به حمل سلاح‌هاي متعارف نيستند و قابليت حمل سلاح‌هاي هسته‌اي را نيز دارند. علاوه بر اين، موتور مخصوصي در زيردريايي‌هاي مزبور نصب شده كه آنها را قادر مي‌كند مدتي طولاني‌تر از زيردريايي‌هاي معمولي در زير آب باقي بمانند. تجهيز اين زيردريايي ها به امكانات پرتاب موشك‌هاي دوربرد نيز از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد آنهاست.

براساس اين گزارش، قرار بود اين سه زير دريايي در سال 1990 ميلادي توسط شركت كشتي سازي "ليتون اينگالس" ساخته شود، اما بنا به دلايلي اجراي اين پروژه متوقف شد.

و در نهايت قرارداد خريد زيردريايي‌ها دلفين ميان دولت اسراييل و شركت كشتي سازي شهر كيل (آلمان) به امضاء رسيد. در همان روز قراردي ميان دولت آلمان و شركت مزبور منعقد شد كه براساس آن تامين يك سوم هزينه ساخت دو زيردريايي‌ (333 ميليون يورو) را برلين به عهده مي‌گيرد. اين كمك دولت آلمان در چهارچوب تعهد آن به حفظ و تامين امنيت اسراييل انجام مي‌گيرد.

پس از بحران خليج فارس در سال‌هاي 1990 و1991ميلادي قراردادي براي ساخت دو فروند از زير دريايي‌هاي كلاس دلفين براي اسرائيل با نام هاي "دلفين‌" و "لوي يتان‌" منعقد شد كه بر اساس آن دولت آلمان هزينه ساخت زير دريايي ها را پراداخت مي‌كرد.

ساخت سومين زير دريايي نيز در سال 1994ميلادي تائيد و دولت آلمان آن را به اسرائيل هديه كرد.

بخش‌هاي داخلي زير دريايي در كارگاه كشتي سازي (HDW) در بندر" كيل" ساخته و سپس براي اتصال نهايي قطعات به كارخانه كشتي سازي" تيسن نورد اشورك" در "امدن‌" آلمان منتقل شدند.

نخستين فروند از زير دريايي كلاس دلفين نيروي دريايي اسرائيل به نام "دلفين" در 1999 ميلادي وارد خدمت شد.

دومين فروند به نام "لوي يتان‌" و سومين فروند به نام "تكوما" نيز در سال 2000 ميلادي در نيروي دريايي اسرائيل به كار گرفته شدند.

ماموريت اين زير دريايي‌ها عبارتند از: اجراي عمليات جلوگيري از نفوذ شناورهاي دشمن، شناسايي و انجام ماموريت‌هاي ويژه‌.

زير دريايي‌هاي كلاس دلفين، جايگزين زير دريايي‌هاي كلاس "گال‌" شده‌اند كه از سال 1977 ميلادي در خدمت نيروي دريايي اسرائيل بودند.

در نوامبر سال 2005 ميلادي، اعلام شد كه دولت آلمان با فروش دو فروند ديگر از زير دريايي‌هاي كلاس دلفين به اسرائيل موافقت كرده است‌.

سيستم رزمي‌ زير دريايي دلفين:

سيستم كنترل تسليحات زير دريايي دلفين از نوع ISUS90-1TCS توسط شركت STN اطلس الكترونيك آلمان ساخته شده است‌.

اين سيستم داراي حسگرهاي خودكار، سامانه‌هاي كنترل آتش تسليحات‌، ناوبري و اداره عمليات است‌.

تسليحات دلفين:

زيردريايي دلفين داراي ظرفيت حمل بيش از 16 موشك سطح به سطح يا اژدر است‌. موشك هاي سطح به سطح شناورهاي دلفين از نوع "هارپون" با قابليت پرتاب از زير آب هستند كه هركدام سر جنگي به وزن 227 كيلوگرم و بردي معادل 130 كيلومتر در سرعت زير صوت دارند.

زيردريايي دلفين داراي ده لوله پرتاب اژدر است. چهار لوله از اين تعداد، داراي قطر 650 ميليمتراند كه امكان خارج ساختن وسايل شناور حمل كننده يا (SDV) را از آنها مي‌دهد. با اضافه كردن يك آستر ويژه مي‌توان از اين لوله‌ها براي پرتاب اژدر نيز استفاده كرد. شش لوله ديگر به قطر 533 ميليمتر هستند و از آنها براي پرتاب اژدرهاي DM2A3 ساخت شركت آلماني اطلس الكترونيك استفاده مي‌شود.

اين اژدرها داراي هدايت سيمي و سيستم هدف ياب فعال بوده‌، وزن سرجنگي آن 260 كيلوگرم و با حداكثر سرعت 65 كيلومتر در ساعت بردي معادل 13 كيلومتر دارند. با استفاده از سيستم هدايت غير فعال و سرعت 41 كيلومتر در ساعت برد اين اژدرها معادل 28 كيلومتر است‌. زير دريايي مذكور همچنين مي‌تواند مين هاي دريايي را پخش كند. اتاق هاي خشك و مجاور آب نيز براي انجام عمليات غواصي در آن تعبيه شده است‌.

ضد عمل‌هاي الكترونيك‌:

زير دريايي دلفين از يك رادار هشدار دهنده از نوع V)24CH) ساخت شركت اسرائيلي " البيت" در حيفا، كه يك سيستم پشتيبان الكترونيكي "تايمنكس" بشمار مي‌آيد، بر خورداراست‌.

سيستم تايمنكس‌، ضمن شناسايي پارامترها و محدوده‌ سيگنال هاي رادار دريافتي، آنها را به نمايش گذاشته و اين علائم را ضبط مي‌كند. اين سيستم بر روي فركانس 2 تا 18 گيگا هرتز كار مي‌كند و فرايند عمل آن در رده بالاتر از يك ميليون پالس در هر ثانيه است.

حسگرها:

زيردريايي‌هاي كلاس دلفين به رادار جستجوگر سطحي "التا" كه در باند I به عمليات مي‌پردازد، مجهز هستند. مجموعه سيستم سونار اين زيردريايي‌ها عبارتند از: رادار جستجو و حمله فعال و غير فعال ساخت شركت اطلس الكترونيك كه بر پشت زيردريايي قرار دارد. سونار دامنه‌ياب غير فعال 3 PRS- ساخت اطلس الكترونيك، سونار بيروني جستجوگر غير فعال زير دريايي ويژه نمايش بخش مقابل شناوركه از نوع FAS-3است‌.

زير دريايي دلفين همچنين داراي دو دستگاه پريسكوپ ساخت شركت "كولمورگن‌" است‌.

نيروي پيشرانه:‌

زير دريايي‌هاي دلفين مجهز به سه دستگاه موتور ديزل 16V396SE84با قدرت توليد 12/3 مگاوات نيروي الكتريسيته ساخت شركت‌"موتورن اوند توربين يونيون‌" (MTU) در مونيخ است‌.

اين زير دريايي همچنين به سه موتور جانشين 750 كيلوواتي و يك مولد نيروي 85/2 مگاواتي ساخت شركت "زيمنس‌" و يك پروانه مجهز است‌.

سيستم پيشرانه اين شناور سرعتي معادل 37 كيلومتر در حالت غوطه‌وري و 20 كيلومتر در حال حركت دارد.

برد زير دريايي دلفين در سطح آب و با سرعت 15 كيلومتر در ساعت معادل 1287 كيلومتر و برد آن با سرعت 15 كيلومتر در ساعت در زير آب 643 كيلومتر است‌.

بدنه زير دريايي دلفين توانايي تحمل عمق 350 متر را داراست و مي تواند تا 30 روز به ماموريت ادامه دهد.


تصویر

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید بهتون بگم زیر دریایی نهنگ خودمون هم چیزی از این زیردریایی کم نداره! و حتی قابلیت پنهانکاری هم داره! تازه آلمانی ها هم برامون نساختنش!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بايد فكري درباره ي اين نوع زيردريايي كرد چون كه در آبهاي اقيانوس هند ديده شده اند و ممكن است خطري براي ايران در صورت جنگ احتمالي داشته باشند :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بايد فكري درباره ي اين نوع زيردريايي كرد چون كه در آبهاي اقيانوس هند ديده شده اند و ممكن است خطري براي ايران در صورت جنگ احتمالي داشته باشند :lol:


فکر نمی کنم خطر جدی باشند! چون گشت های ما 24 ساعته در حال گشت زنی در آب های خلیج فارس و دریای فارس (عمان سابق). هستند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما بايد نيروي دريايي خودمون رو اونقدر قوي كنيم كه خارجي ها بدون هيچ درگيري سرشونو بندازن پايين و از خليج پارس و درياي پارس برن٠ :lol: در ضمن درياي پارس درست تره چون زبان ما پارسيه نه كلمه مجعول فارسي٠ :lol:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ادامه اطلاعات دوستمون آقا Ramtin باید بگم که ما دو نمونه از این زیر دریایی داریم یکیش نظامی هست و دیگری تفریحی عکس هایی از این زیر دریایی گذاشتم .


تصویر

البته در مورد این زیر دریایی هم خال از لطف نیست که بگیم دولت آلمان یک سوم مخارج یک میلیاردی ساخت این دو زیردریایی را بعهده گرفت.
و باید خدمتتون ارز کنم که این رژیم هم اکنون نیز موشک های دوربرد آمریکایی را بر روی زیردریایی های پیشرفته آلمانی موسوم به "دلفین" نصب کرده است.

مرگ بر اسرائیل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا دریای پرشین (persian"s sea)درست تره چون ما پرشین هستیم ولی همه یه زبان صحبت نمی کنیم که بگیم دریای پارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

اسرائیل 3 فروند زیردریایی کلاس دلفین در شرکت آلمانی Ingenieurkontor Lübeck که از زیرمجوعه های شرکت Howaldtswerke - Deutche Werft مستقر در شهر Lübeck آلمان خریداری کرده است. زیردریایی کلاس دلفین توسط پروفسور آلمانیGabler Nachf طراحی شده است.

 

http://www.naval-technology.com/projects/dolphin/images/dolphin5.jpg

قرارداد ساخت زیردریایی کلاس دلفین در سال 1994 بین اسرائیل و دولت آلمان بسته شد. بدنه زیردریایی در شرکت کشتی سازی HDW  در شهر کیل آلمان ساخته شد و پس از ساخته شدن بدنه آنرا به کارخانه آلمانی Thyssen shipyards Nordseewerke برای مونتاژ نهایی منتقل کردند.

نیروی دریایی اسرائیل برنامه ریزی کرده بود که این کلاس زیر دریایی تا سال 1999 به حالت عملیاتی درآید. زیر دریایی کلاس دلفین برای عملیاتهای دفاعی و نظارت و ماموریتهای خاص طراحی شده است.

در ماه نوامبر سال 2005 اسرائیل و المان قرار داد جدید برای دریافت 2 فروند زیر دریایی دلفین بستند. با این تفاوت که زیر دریایی جدید دارای سیستم هوای مستقل(AIP) می باشد که به زیر دریایی این امکان را می دهد که مدت زمان خیلی بیشتر را زیر آب بماند. اتنظار می رود این مدل زیر دریایی تا پایان سال 2010 به اسرائیل تحویل داده شود.

کلیه سیستم های الکترونیک این زیردریایی توسط شرکت STN ELECTRONIC  طراحی شده واز سیستم کنترل سلاح 90-1 ISUS TCS استفاده می کند که از نوعی سیستم مدیریت حسگر خودکار بهره می برد.

 

http://www.naval-technology.com/projects/dolphin/images/dolphin2.jpg

زیردریایی ظرفیت حمل 16 فروند موشک سطح به سطح را دارد. توانایی پرتاب موشکهای با کلاهکی به وزن 227 کیلوگرم را تا فاصله 130 کیلومتر دارد.

مجهز به 10 لوله اژدر است با قطر 655 میلیمتر. اژدر دارای سیستم هدایت فعال بوده و وزن آن 260 کیلوگرم و سرعت آن 35KT  می باشد و 13 کیلومتر برد دارد. با استفاده از سیستم هدایت غیر فعال سرعت آن به 22KT  کاهش می باید ولی برد آن تا 28 کیلومتر افزایش پیدا می کند.

http://www.naval-technology.com/projects/dolphin/images/dolphin1.jpg

زیردریایی کلاس دلفین دارای محفظه خروج غواص مرطوب و خشک برای آزاد سازی غواص در آب را دارد.

بازدارنده

زیردریایی دارای سیستم هشدار دهنده مدل  4CH  به نام TIMNEX که در کاخانه ای در حیفا طراحی و ساخته شده است. این سیستم هشدار دهنده امکان دریافت،شناسایی،نمایش و ثبت پارامترهای سیگنال رادارهای دشمن رادارد. این سیستم بیش از  2GH  تا 18GH  باند فرکانس دارد و نرخ ان تا 1000000 پالس می باشد.

سنسور

زیردریایی کلاس دلفین به رادار جستجوی سطح فعال مجهز شده است . کل سیستم رادار ایز زیردریایی توسط شرکت اطلس الکترونیک آلمان طراحی شده است. این رادار فعال قادر است از طریق امواج صوتی بصورف منفعل زیردریایی دشمن را شناسایی کند.

زیردریایی کلاس دلفین دارای دو پیروسکوپ است که توسط شرکت KOLLMORGEN  طراحی و ساخته شده است.

نیروی محرکه

زیردریایی توسط موتورهای دیزلی با قدرت 3.12MV  که توسط شرکت München مستقر در مونیخ طراحی و ساخته شده است. زیردریایی مجهز به  یک آلترناتور 750 کیلووات می باشد  که توسط شرکت زیمنس آلمان طراحی و ساخته شده است. این سیستم نیروی محرکه فراهم می کند 20KT شیرجه و سرعت11KT . کوسه زیردریایی قادر است تا عمق 350 متر فشار را تحمل کند. زیر دریایی دلفین قادر است 30 روز زیر آب بماند.سرعتی که کمترین انرژی را در آن حالت در زیر آب مصرف می کند 8KT  می باشد که قادر است با این سرعت فاصله ای 400 مایلی را طی کند.

منبع:http://persia-military.mihanblog.com/post/180

ویرایش شده در توسط Commandant
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون بابت مقاله فقط ي أشكال داره اونم اينكه گفته شده ميتونه موشك سطح ب سطح شليك كنه،اونم تا فاصله ١٣٠كيلومتري پس حمله. به تأسيسات زميني چي ميشه، و به جز اون أيا امكان اين زير دريائي هست با تشكر فراوان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون بابت مقاله فقط ي أشكال داره اونم اينكه گفته شده ميتونه موشك سطح ب سطح شليك كنه،اونم تا فاصله ١٣٠كيلومتري پس حمله. به تأسيسات زميني چي ميشه، و به جز اون أيا امكان اين زير دريائي هست با تشكر فراوان

 

فلسفه ی ساخت زیردریایی نزدیک شدن به تاسیسات و سواحل یک کشور برای شلیک موشکهای اتمی و یا متعارف هست. زیردریایی اولین و نزدیکترین جبهه ی حمله ی اول هست/

 

فکر کنم این زیردریایی مجهز به هارپون هست که برد 250 متری را میدهند. البته حرفهایی هم هست که اسرائیل دارای موشکهای زیر سطحی به سطح با برد بالا در دلفین استفاده میکند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پنجمین زیردریایی دلفین آلمانی به اسرائیل تحویل داده شد

 

 

روز گذشته و در جریان مراسم رسمی ، با حضور بنیامین نتانیاهو پنجمین زیردریایی دلفین ساخته شده توسط آلمان به نیروی دریایی اسرائیل تحویل داده شد. این زیردریایی 4 هفته پیش از کارگاه صنایع سنگین تیسِن کروپ در بندر کییِل واقع در شمال آلمان به سوی اسرائیل حرکت کرده بود که دیروز به بندر هیفا رسید. نتانیاهو گفت چهار زیردریایی دلفین که تاکنون در اختیار نیروی دریایی این کشور بوده توانسته نقش مهمی در آبهای دریای مدیترانه و دریای سُرخ ایفا کند.

 

یک سوم از هزینه هر زیردریایی توسط دولت آلمان تقبّل میشود که قیمت تمام شده هر فروند مبلغی معادل 540 تا 640 میلیون دلار است . هر زیردریایی دلفین از 10 عدد محفظه پرتاب اژدر بهره میبرد و توانایی حمل و پرتاب تسلیحات هسته ای را دارد . همچنین میتواند به مدت 7 روز در زیر آب باقی بماند.

 

از آغاز رَوَند ساخت و تحویل دادن این زیردریایی ها به اسرائیل ، بیش از 1 میلیارد دلار از پول پرداخت کنندگان مالیات در آلمان صرف این برنامه شده است.

 

پنجمین دلفین در خدمت نیروی دریایی اسرائیل ، رَهَو به معنای شکوه و جلال نام گذاری شده . قرار است ششمین و آخرین فروند از زیردریایی های کلاس دُلفینِ سفارش داده شده توسط اسرائیل ، در مدت زمانِ 2 تا 3 سال آینده تحویل گردد.

 

dolpinn.jpg

 

dolp.jpg

 

http://www.defenseworld.net/news/15065/Germany_Delivers_Fifth_Dolphin_Class_Nuke_Sub_To_Israel#.Vpa3ZbZ942w

http://theeagleonline.com.ng/israel-acquires-fifth-german-made-submarine-netanyahu/

http://economictimes.indiatimes.com/slideshows/nation-world/israel-gets-fifth-german-made-nuclear-capable-submarine-ins-rahav/israel-gets-fifth-nuclear-capable-submarine/slideshow/50558234.cms

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پنجمین زیردریایی دلفین آلمانی به اسرائیل تحویل داده شد

7 روز؟؟؟؟؟مطمئنی؟؟؟7روز که خیلی کمه
این زیر دریایی ها می تونن به ایران برسن ؟؟؟؟
چه موشک هایی شلیک می کنن؟؟این موشکا می تونن بمب های اتمیه اسرائیلو حمل کنن؟؟؟
آلمان رو چه حساب هزینه ی اینارو تقبل کرده؟؟در ازاش چی دریافت کرده؟؟تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

7 روز؟؟؟؟؟مطمئنی؟؟؟7روز که خیلی کمه
این زیر دریایی ها می تونن به ایران برسن ؟؟؟؟
چه موشک هایی شلیک می کنن؟؟این موشکا می تونن بمب های اتمیه اسرائیلو حمل کنن؟؟؟
آلمان رو چه حساب هزینه ی اینارو تقبل کرده؟؟در ازاش چی دریافت کرده؟؟تشکر

 

30 روز میتونه دوام بیاره. البته ناگفته نماند 30 روز زیر سطحی اگه اشتباه نکنم اشاره نشده!

 

بله میتونن بردش تا 13000 کیلومتر هست. و قابلیت شلیک تاماهاوک رو هم داره.

 

آلمان بر اساس غرامت جنگ دوم و نسل کشی یهودیان موظف هست باج بده. بحث غرامت هست، تشکری هم دریافت نمیکنه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.