EMPEROR

تحلیل و پیگیری تحولات شمال افریقا ( لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و مصر )

Recommended Posts

خبرگزاري فارس: يك فعال سياسي ليبيايي گفت كه ديكتاتور ليبي، خانواده واطرافيانش از بيم بمباران نيروهاي بين المللي در مكاني خارج از باب عزيزيه (كاخ قذافي) مخفي شده است و از مردم به عنوان سپر انساني استفاده مي كند .

به گزارش فارس، "بسمه عزالدين " فعال سياسي ليبيايي مخالف رژيم قذافي روز يكشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: قذافي كه انقلابيون را به موش صحرايي تشبيه كرده بود امروز خود به همراه اطرافيانش مانند موش هاي صحرايي مخفي شده است.

وي گفت: به زودي ديوارهاي مخفيگاهش با سرعتي بيش از انتظار بر سر وي خراب خواهد شد.

اين فعال سياسي ليبيايي با تاكيد بر اين كه وضعيت اين كشور هم اكنون به نفع انقلابيون تغيير كرده است، خاطرنشان كرد: سقوط معمر قذافي بسيار سريع تر از آنچه كه همگان تصور مي كنند، رخ خواهد داد.

عزالدين اظهار داشت: با ورود نيروهاي بين المللي براي مقابله هوايي با نيروهاي قذافي مردم انقلابي ليبي خواهند توانست نيروهاي قذافي را كه در حال پيشروي به سوي بنغازي بودند، شكست دهند.

وي همچنين از مردم طرابلس خواست تا عليه رژيم قذافي قيام كنند.

عزالدين افزود: قذافي در حالي عليه مردم دست به اسلحه برده است كه ملت ليبي تظاهرات مسالمت آميزي برگزار كرده بودند اما وي به بهانه خشونت طلب بودن تظاهركنندگان اقدام به سركوب آنها كرد.

اين فعال ليبيايي خاطرنشان كرد: قذافي براي كشتار هرچه بيشتر مردم كشورش حتي از نيروهاي مزدور بيگانه و كارشناسان نظامي اسراييلي نيز كمك گرفته است.
منبع : خبرگزاری فارس
لینک :http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912290384

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قذافی تا حالا هیچ غلطی نکرده دیگه هم نمی کنه.خون آدما رو تو شیشه کرده بود.اینا نمی دونن هر قدرم با حال باشن آخرش با عمو عزراییل میرنت ددر؟:mrgreen:


کاش اون 3 تا بی2 میومدن ایران تا بفهمن نمی تونن اینجا هیچ شکری icon_cheesygrin بخورن  

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قذافی تا حالا هیچ غلطی نکرده دیگه هم نمی کنه.خون آدما رو تو شیشه کرده بود.اینا نمی دونن هر قدرم با حال باشن آخرش با عمو عزراییل میرنت ددر؟:mrgreen:


کاش اون 3 تا بی2 میومدن ایران تا بفهمن نمی تونن اینجا هیچ شکری icon_cheesygrin بخورن  [/quote]
مگه برد پدافند هوایی ایران چقدره که میتونه بی 2 بزنه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]قذافی تا حالا هیچ غلطی نکرده دیگه هم نمی کنه.خون آدما رو تو شیشه کرده بود.اینا نمی دونن هر قدرم با حال باشن آخرش با عمو عزراییل میرنت ددر؟:mrgreen:


کاش اون 3 تا بی2 میومدن ایران تا بفهمن نمی تونن اینجا هیچ شکری icon_arrowd بخورن  [/quote]
مگه برد پدافند هوایی ایران چقدره که میتونه بی 2 بزنه ؟[/quote]

مطمئنم خیلی بیشتر از اون چیزی که من و تو فکر میکنیم :( در ضمن اس300 هر شی25 سانتی رو تشخیص میده.بی 2 هم کمی بزرگتر از 25 سانتیمتره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزهای شنبه ۲۸ اسفند و یکشنبه ۲۹ اسفند، ۲ روزی است که سرنوشت معمر قذافی را رقم زده است.
نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه که کشورش پیشگام حمله به لیبی بود روز شنبه گفت
«قاطعیت ما دسته جمعی است».
ائتلاف پنج گانه غرب در حمله مشترک خود به لیبی که نام « بامداد اودیسه» بر خود گرفته است، بزرگترین حمله نظامی را در دنیای عرب پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی انجام داد. این ائتلاف نظامی – سیاسی پنج گانه متشکل از فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و کاناداست. بمباران لیبی بامداد روز شنبه ۲۸ اسفند برای جلوگیری از کشتن شهروندان غیر نظامی لیبی توسط نیروهای قذافی شروع شد.
بنا بر گزارش آژانس خبری فرانسه، روز یکشنبه ۲۹ اسفند نیز ده ها خودرو نظامی طرفدار قذافی در بنغازی نابود شد.
دقایقی قبل از آن، ۱۸ هواپیمای جنگی آمریکا به لیبی رسیدند. دریا سالار « مایک مولن» فرمانده نیروهای ارتش آمریکا روز یکشنبه ۲۹ اسفند نخستین حمله ها را به لیبی موفقیت آمیز خواند.
بنا بر گزارش شبکه خبری سی – بی – اس، تنها ۳ هواپیمای جنگنده بی 2 آمریکا، ۴۰ بمب بر یک پایگاه نظامی مهم لیبی فرو ریخت.
در ساعات آخر روز جمعه ۲۷ اسفند و ساعات اولیه روز شنبه ۲۸ اسفند بنا بر گفته مقامات پزشکی و خبرنگاران خبرگزاری فرانسه حد اقل ۹۰ نفر در حمله طرفداران قذافی به محل شورشی ها در شرق بنغازی کشته شدند. این حمله پس از آن صورت گرفت که سرهنگ قذافی پیش بینی کرد یک جنگ طولانی در راه است و گفت « تمام لیبیائی ها با خود سلاح جنگی حمل خواهند کرد» و وی در این جنگ « پیروز» خواهد شد.
با وجود عملیات هوائی نیروهای بین المللی، سربازان طرفدار معمر قذافی به حمله علیه شهر مصراته که در اختیار شورشی ها بود؛ ادامه داده اند، این خبر توسط یکی از ساکنین آن شهر به خبرگزاری رویترز داده شد.
بسیاری از دیگر کشورهای اروپائی و عرب نیز گفته اند آماده همکاری با ائتلاف بین المللی هستند،
یکی از وزرای قطر شرکت دولت متبوع خود را در حمله نیروهای بین المللی به لیبی تاًیید کرد و گفت این مشارکت برای « پایان دادن به حمام خون است».
پس از حمله نیروهای بین المللی، بنا بر گزارش یکی از خبرنگاران رویترز در محل در یک جاده استراتژیکی که به بنغازی منتهی می شود؛ حد اقل ۵ جسد در حول و حوش خودروهای جنگی بر روی زمین بود.
تلویزیون دولتی لیبی پس از حمله های هوائی و شلیک موشک ها از سوی زیر دریائی ها و کشتی های مستقر در دریای مدیترانه، روز شنبه ۲۸ اسفند خبر از کشته شدن ۴۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر می دهد، هر چند که این خبر از سوی هیچ مرجع خبری دیگری تاًیید نمی شود.
ساعاتی پس از حمله هوائی نیروهای بین المللی به لیبی، چین از بمباران ائتلاف بین المللی در لیبی ابراز تاًسف می کند و وزیر امور خارجه چین می گوید « ما امیدواریم که لیبی بتواند هر چه زودتر ثبات را برقرارکند و از قربانیان غیرنظامی در برخورد های مسلحانه اجتناب ورزد».
وزیر امور خارجه چین همچنین می گوید که کشور متبوعش« همیشه مخالف استفاده از نیروی نظامی در روابط بین الملل است».
پاپ بندیکت شانزدهم نیز اظهار امیدواری کرده است که هر چه زودتر صلح در لیبی و منطقه آفریقای شمالی برقرار شود.
منبع : اخبار بيگانه
لينك :
http://www.voanews.com/persian/news/coalition-libya-2011-03-20-118325424.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهران - شبكه خبري 'الجزيره ' قطر روز يكشنبه اعلام كرد مقام هاي ليبي از چند روز پيش تيم خبري اين شبكه را در جريان فعاليت خبري بازداشت كردند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبكه الجزيره روز يكشنبه در اين باره اعلام كرد: افراد بازداشت شده شامل دو خبرنگار به نام 'لطفي المسعودي' تونسي الاصل و 'احمد فال ودالدين' با تابعيت موريتاني است.
دو تصويردار نيز به نامهاي 'عمار الحمدان' نروژي الاصل و 'كامل الطلواء ' انگليسي الاصل نيز جز تيم خبري الجزيره هستند كه در غرب ليبي بازداشت شدند.
اين افراد در طرابلس در بازداشت به سر مي برند و تلاش براي آزادي آنان درجريان است .
مقام هاي طرابلس در روزهاي گذشته چند خبرنگارخارجي شاغل در شماري از نهادهاي خبري بين الملللي را بازداشت كردند كه آخرين مورد آن تيم خبري روزنامه نيويورك تايمز بود كه همگي آزاد شدند.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
لینک :http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30306340

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهران - تلويزيون دولتي ليبي به نقل از فرماندهي نيروهاي مسلح اين كشور گزارش داد كه از زمان شروع حملات هوايي و موشكي به ليبي دستكم 48 نفر از مردم غير نظامي اين كشور كشته شده اند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از شهر بنغازي، فرماندهي نيروهاي مسلح ليبي همچنين از زخمي شدن دستكم 150 نفر در حملات نيروهاي همپيمان غربي خبر داد.
اين فرماندهي با اين اعلام كه اكثر تلفات حملات انجام شده كودك بودند، در عين حال از ذكر جزئيات بيشتر خودداري كرد.
در همين حال، كميته بين المللي صليب سرخ 'نگراني شديد' خود را در مورد ايمني غير نظاميان اعلام كرد و از تمام طرفها خواست نسبت به 'مقررات و اصول قوانين بشردوستانه بين المللي' پايبندي نشان دهند.
آمريكا و كشورهاي اروپايي در طول روز شنبه، نيروها و سامانه هاي دفاعي ارتش معمر قذافي حاكم ليبي را در هم كوبيدند.
اين در حالي است كه قذافي هشدار داده است كه اين حملات، مناطق مديترانه و آفريقاي شمالي و مردم اين مناطق را در معرض خطر قرار خواهد داد.
منبع : خبر گزاری جمهوری اسلامی ایرنا
لینک :http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30306195

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهران - اتحاديه آفريقا بامداد يكشنبه پس از اقدام نظامي آمريكا، فرانسه و انگليس عليه نيروهاي معمر قذافي خواستار 'قطع فوري' اين حملات شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از نوآكشوت، يك كميته اتحاديه آفريقا در مورد ليبي پس از نشستي چهار ساعته در پايتخت موريتاني، همچنين از مقامات ليبي خواست 'كمك رساني به نيازمندان' و 'حفاظت از خارجيان از جمله آفريقايي هاي جلاي وطن كرده مقيم ليبي' را تضمين كند.
اين نهاد بر ضرورت 'انجام اصلاحات سياسي لازم براي از بين بردن علل بحران فعلي' تأكيد كرد اما در عين حال، خواستار 'خويشتنداري' جامعه بين الملل براي جلوگيري از 'پيامدهاي انساني جدي' شد.
كميته مزبور همچنين اعلام كرد كه در تاريخ 25 مارس نشستي در پايتخت ايتوپي با حضور نمايندگان اتحاديه عرب، سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد براي تعيين 'مكانيسم مشورت و اقدام هماهنگ' با هدف حل بحران ليبي برگزار خواهد كرد.
كميته اتحاديه آفريقا در مورد ليبي، از سران پنج كشور آفريقايي تشكيل مي شود اما در اجلاس نوآكشوت، تنها روساي جمهوري موريتاني، مالي و كنگو شركت كرده و نمايندگي آفريقاي جنوبي و اوگاندا را وزيران خارجه اين دو كشور به عهده داشتند.
منبع : خبر گزاری جمهوری اسلامی ایرنا
لینک :http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30306221

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب یک بام و دو هوا رو دارن معنی میکنن ...
یه طرف بحرین یه طرف دیگه لیبی .
البته من که میگم تو لیبیشم به فکر مردم نیستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- کاشکی یه نفر بود همین الان میرفت لیبی یه فیلم مستند تمام عیار میساخت .
2- کاشکی یه نفر بود همه اتفاقات و طرز حمله نیروهای اعتلاف رو ثبت می کرد ، برای تحلیل های آینده خیلی به درد میخورد .
3- کاشکی بچه ها این جا اینقدر دعوا نمیکردن . تو این اوضاع بلبشو ، شما بشین برای مظلومان عالم دعا کن و از همه اتفاقات هم درس عبرت بگیر و در عین حال اون چیزایی هم که باید یاد بگیری یاد بگیر .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله به عراق هم دم عید بود
می شه حدس زد که طرح خاورمیانه جدید چطوری شروع می شه
من که می گم این ها همه از قبل برنامه ریزی شده بود
تا یه ماه دیگه می بینید که تمام این اتفاقات به نفع آمریکا تموم میشه
قزافی مبارک بن علی تاریخ مصرفشون تموم شده بود
همون طور که صدام علی رقم ادعاهاشت هیچ حرکتی علیه مهاجما نکرد قزافی هم نخواهد کرد
و اگر برگ برنده ای داشت باید تا به حال رو می کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این شرایط هیچ کاری از دست حاکمیت لیبی بر نمیاد چون محکوم به شکست هست و این یک سناریوی کاملا واضح و مشخص .


حمله به لیبی از همون ابتدای ورود ناوگان آمریکا و فرانسه به سواحل این کشور در ابتدای قیام مردم لیبی شروع شده بود !

شوخی نیست که یکی بگه فردا میخوام حمله کنم بعدش یا علی ! .

کلی کار شناسایی و عملیات نفوذی میخواد کلی برنامه ریزی مهندسی نظامی باید انجام بشه . دهها پرواز شناسایی و ....

..

شکل حمله ای که من دیدم یک طورایی خطر ناک بود ! .
نه از جهت توان غربی ها و ...

زدن 112 موشک در یک روز و چند سورتی پرواز بی خود ! به لیبی توسط فرانسوی ها کار چندان بزرگی نیست ! و اصلا برای نابوی دفاع هوایی قذافی کفایت نمیکنه ! .

بیشتر نیش گزنده ای بود برای تحریک قذافی تا پاسخ کوبنده و عمیق به کشورهای غربی بده و شرایط رو وخیم کنه ! تا اجازه حملات تمام عیار هم از شورای امنیت گرفته بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر وارد لیبی نشن شاید مصداق عدو شود سبب خیر بشن

مثل عراق که صدام رفت و ایران وضعش بهتر شد

انشاالله این میره و خود مردم یه دولت مستقل تشکیل میدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخرش من نفهميدم جمهوري اسلامي طرف قذافيه يا نه؟ :mrgreen: icon_cheesygrin زمان جنگ ما ليبي كشور دوست و برادر بود ولي تو سالهلاي اخير دست نشانده ي آمريكا و اسراييل و... نيروهاي خارجي هم قبل از حمله به ليبي غربي هاي متجاوز بودن الان كه ورق داره بر عليه قذافي برميگرده شدن اعتلاف بين المللي و سازمان ملل. جان من به تيترهاي فارس نيوز تو 5 روز گذشته يه نگاهي بندازين .آدم خندش ميگيره :mrgreen: . آخه چه قدر رياكاري و دورويي icon_arrowd . از اعضاي سايت خواهش ميكنم ي منيع ديگه براي خبر پيدا كنن . اين رسانه اصلا صلاحيت نداره :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]قذافی تا حالا هیچ غلطی نکرده دیگه هم نمی کنه.خون آدما رو تو شیشه کرده بود.اینا نمی دونن هر قدرم با حال باشن آخرش با عمو عزراییل میرنت ددر؟:mrgreen:


کاش اون 3 تا بی2 میومدن ایران تا بفهمن نمی تونن اینجا هیچ شکری icon_arrowd بخورن  [/quote]
مگه برد پدافند هوایی ایران چقدره که میتونه بی 2 بزنه ؟[/quote]

مطمئنم خیلی بیشتر از اون چیزی که من و تو فکر میکنیم :( در ضمن اس300 هر شی25 سانتی رو تشخیص میده.بی 2 هم کمی بزرگتر از 25 سانتیمتره icon_cheesygrin[/quote]
ایران که اس 300 نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.