EMPEROR

تحلیل و پیگیری تحولات شمال افریقا ( لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و مصر )

Recommended Posts

اون هواپيمايي كه ميزنه فكر كنم Mig-23 باشه.
كسي ميدونه جنگنده بلژيكي از چه نوعيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو هدف گیری دوم چرا اینقدر تارگت با محل انفجار فاصله داشتن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تو هدف گیری دوم چرا اینقدر تارگت با محل انفجار فاصله داشتن؟[/quote]

ميشه بيشتر توضيح بدي مجيد جان؟
در هدف گيري دوم از بمبهاي فيوز تاخيري استفاده شد.كاملا هم به هدف خورد.معلومه زيره اون سيلو جهنمي راه افتاده.
اگر كمي دقت كنيد كاملا محل نفوذ بمب مشخصه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]ترکیه یک پایگاه نظامی در اختیار ناتو قرار داد [/size][/color]

دولت ترکیه پایکاه نظامی اینجرلیک را برای استفاده ناتو در حمله به لیبی در اختیار ناتو قرار داد.

به گزارش سایت خبری رادیو ترکی استانبولی، علاوه بر ناتو جنگنده های امارات نیز از پایگاه در حمله به لیبی و بحرین استفاده می کنند.

قبل از این رجب طیب اردوغان با هر گونه استفاده از گزینه نظامی در لیبی مخالفت کرده بود لیکن اکنون علاوه بر در اختیار قرارد ادن اینجرلیک چند کشتی نظامی و زیر دریایی نیز به منطقه اعزام کرده است

http://www.tabnak.ir/fa/news/156382/ترکیه-یک-پایگاه-نظامی-در-اختیار-ناتو-قرار-داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][b]خبرنگار العالم در لیبی ربوده شد[/b][/color]

به مدت سه هفته است که یکی از خبرنگاران فعال شبکه خبری العالم در لیبی ناپدید شده است.

به گزارش العالم، لطفی غرس، خبرنگار العالم در شهر زاویه لیبی در حالی که مشغول فعالیت در در عرصه خبر و تهیه گزارش از تحولات جاری در لیبی بود، مدتی است، ربوده شده و تلاش‌ها برای آزادی وی نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

[b]به گفته منابع آگاه در شبکه العالم، شواهد موجود نشان می دهد که وی به دست نیروهای قذافی بازداشت شده است.[/b]

به تازگی خبرنگار العالم، اعلام کرده بود که بارها مورد تهدید نیروهای قذافی قرار گرفته و تماس های مشکوکی با او گرفته شده است.

شبکه العالم، مسئولان لیبی را مسئول سلامت او می‌داند و از همه مراکز و سازمان های فعال در عرصه دفاع از حقوق خبرنگاران می خواهد برای مشخص شدن سرنوشت او تلاش کنند.

لطفی غرس، تابعیت تونسی و کانادایی دارد. العالم سه گروه خبری در لیبی دارد که در شهرهای بنغازی در شرق، طرابلس پایتخت و شهر مرزی زاویه در غرب فعالیت دارند، اما با دستگیری خبرنگار این شبکه خبری در شهر مهم زاویه که محل بسیاری از حوادث است، پوشش خبری العالم از این منطقه بسیار کم شده است.

[url=http://fa.alalam-news.com/sites/fa/files/imagecache/news_node_view]تصویر خبرنگار ربوده شده العالم[/url]
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156507]منبع[/url]
******************************************************
[color=blue][b]روایت دهشتناک نجات یافتگان جهنم قذافی [/b][/color]

اتباع لیبی که توانسته اند به تازگی از مصراته (از شهرهای وقوع درگیری میان نیروهای قذافی و انقلابیون) جان سالم به در ببرند، روایتی وحشتناک از جهنم ساخته شده به دست حاکم جنایتکار این کشور با خود دارند.

به گزارش مهر، رویترز امروز در گزارشی نوشت: این اتباع لیبی که روز گذشته (دوشنبه) توانسته بودند خود را به بیرون از شهر مصراته برسانند، آنچه را با چشمان خود دیده اند روایت می کنند.

[b]بنا بر اظهارات این شاهدان عینی، نیروهای قذافی در روزهای اخیر در مصراته با توپ و تانک به جان مردم افتاده و تک تیراندازهای حرفه ای نیز با موضعگیری در مناطق مرتفع و دور از دسترس، مردم بی گناه و انقلابیون را هدف قرار می دهند.[/b]

[b]هم اکنون در دورترین نقاط این شهر اجساد متعددی روی زمین افتاده اند و با توجه به شدت درگیری ها، نیروهای امدادی نمی توانند این اجساد را جمع کنند.[/b]

بیمارستان های شهر مصراته نیز پر از مجروحین ناشی از عملیات نیروهای قذافی شده است و دیگر جایی برای پذیرش بیشتر ندارد.

«عمر بوبکر» مهندس چهل ساله لیبیایی که به تازگی از مصراته نجات و توسط نیروهای امدادی فرانسه به بندر صفاقس تونس انتقال پیدا کرده، می گوید: باید خودتان به مصراته بروید تا نسل کشی قذافی را ببینید؛ خیابانها پر از اجساد کشته شدگان شده و بیمارستانها پر از مجروح و زخمی است.

«عبدالله العشیب»، از دیگر افرادی که به تازگی از مصراته جان سالم به در برده، با اشاره به نگرانی شدیدش از وجود خانواده خود در مصراته اظهار داشت: [color=red]می توانم بمیرم و زنده شوم. من در فکر خانواده و دوستان و آشنایان خود هستم که در جهنم مصراته گیر افتاده اند. تصور کنید آنان از گلوله های تانک علیه مردم استفاده می کنند. قذافی کمر همت بسته تا تمامی مردم مصراته را بکشد.[/color]

خاطرنشان می شود، مصراته سومین شهر بزرگ لیبی است که همچنان شاهد درگیری های شدید میان انقلابیون لیبی و نیروهای قذافی است. اهمیت این شهر از آن جهت است که در میان دو شهر استراتژیک طرابلس (پایتخت) و سرت (زادگاه قذافی) در غرب لیبی است.

مناطق تحت كنترل قذافي و انقلابيون:
[img]http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/03/632636_orig.jpg[/img]
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156441]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره قطر، بر اساس آخرين اخبار رسيده از تحولات جاري در ليبي در حال حاضر جنگ سختي ميان نيروهاي قذافي كه تلاش دارند، شهر البريقه را بازپس گيرند، با انقلابيون ليبي كه در برابر حملات نيروهاي قذافي ايستادگي مي‌كنند، در جريان است.

*ممانعت از پيشروي نيروهاي قذافي به البريقه
در اين راستا انقلابيون ليبي تلاش مي‌كنند مانع پيشروي نيروهاي قذافي از شرق به درون شهر نفت‌خير البريقه شوند. اين درحالي است كه گفته مي‌شود ائتلاف نيروهاي نظامي غربي نيز مواضع نيروهاي قذافي را البريقه بمباران كرده است.

*عقب نشيني انقلابيون بر اثر بمباران شديد البريقه
خبرنگار الجزيره در البريقه خبر از عقب نشيني انقلابيون ليبي به شرق شهر را مي دهد و در اين‌باره توضيح مي‌دهد كه بمباران سنگين و شديد مواضع و پايگاه انقلابيون توسط نيروهاي قذافي موجب عقب نشيني 30 كيلومتري انقلابيون به بخش شرقي شهر شد.

*هدف قرار دادن تجهيزات و گشتي‌هاي نيروهاي قذافي
اما انقلابيون ليبي تاكيد كردند كه با وجود حملات سنگين نيروهاي قذافي آنها موفق شدند، مانع استفاده اين نيروها از تجهيزات نظامي كمكي رسيده به آنها شوند و خودروهاي گشتي و تجسس و اطلاعات تابع نيروهاي قذافي را هدف قرار دهند.

*ممانعت از ادامه پيشروي نيروهاي قذافي به البريقه
منابع انقلابي تاكيد كردند: با اين كه بخشي از انقلابيون به دليل شدت حملات صورت گرفته عليه آنها مجبور شدند، از برخي مواضع خود عقب نشيني كنند با اين حال گردان‌هاي ارتش كه به انقلابيون پيوسته‌اند، همچنان به مقاومت خود در البريقه ادامه مي‌دهند و مانع پيشروي نيروهاي قذافي مي‌شوند.

*اخبار ضد و نقيض درباره حملات ناتو
در اين ميان اگرچه خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه هواپيماهاي ناتو حملات هوايي را عليه نيروهاي قذافي در 30 كيلومتري شرق بندر البريقه كه در 800 كيلومتري طرابلس پايتخت قرار دارد، انجام داده اما ديگر خبرگزاري‌ها اين خبر خبرگزاري فرانسه را تاييد نكرده و صرفا انجام پروازها توسط هواپيماهاي ناتو در آسمان البريقه را تاييد كردند.

*انهدام 2دستگاه نفربر زرهي در حملات امروز ناتو
با اين حال خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خبري خود از ليبي گزارش داد كه حملات امروز ناتو قربانياني به دنبال نداشته و تنها دو نفربر نظامي نيروهاي قذافي را منهدم كرده است. در همين راستا آسوشتيد پرس نيز گزارش داد كه "عبد الباسط العبيدي " يكي از رهبران انقلابيون به اين خبرگزاري گفته كه حملات امروز ناتو كارواني از خودروهاي نظامي نيروهاي قذافي را هدف قرار داده و در حملات امروز دو دستگاه از اين خودروها هدف قرار گرفتند.

*تخليه شهر البريقه بر اثر شدت حملات
يكي از اهالي البريقه در گفت‌وگو با الجزيره تاكيد كرد كه به دليل حملات شديد صورت گرفته عليه شهر هم‌اكنون البريقه خالي از سكنه است و مردان باقي مانده در شهر و انقلابيون از خانه‌هاي مردم در بخش شرقي شهر پاسداري مي‌كنند.

*تلاش بي‌نتيجه نيروهاي قذافي براي ورود به البريقه
از بامداد امروز نيروهاي قذافي از سه طرف شرق، شمال و جنوب البريقه را هدف حملات توپخانه‌ و موشك‌اندازهاي خود قرار داده و تلاش مي‌كنند، از بخش شرقي شهر وارد البريقه شوند و اين شهر را از انقلابيون بازپس گيرند اما با مقاومت سرسختانه انقلابيون ليبي مواجه شده‌اند.

*ادامه محاصره مصراته
اما مصراته نيز از روز گذشته از سه طرف شرق، غرب و جنوب به محاصره نيروهاي قذافي درآمده و اين نيروها تلاش مي‌كنند از بخش غربي وارد شهر شوند كه با مقاومت و ايستادگي انقلابيون مواجه هستند.

*ايجاد رعب و وحشت در ميان اهالي مصراته توسط تك تيراندازان قذافي
"جمال سالم " عضو كميته اطلاع رساني جنبش انقلاب 17فوريه در مصراته تاكيد كرد كه تك تيراندازان قذافي همچنان بر پشت بام منازل شهر سنگر گرفته و اهالي را هدف قرار مي‌دهد و موجب رعب و وحشت در ميان مردم مي‌شوند.

*الزنتان همچنان تحت محاصره
در همين راستا نيروهاي قذافي محاصره شهر الزنتان را از سه جهت شرق ، شمال و غرب براي بازپس گيري آن از انقلابيون ادامه مي‌دهند و خسارات زيادي براثر بمباران به اين شهر وارد آمده است.

[url]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001161207[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فیلم جالب بود...

نفهمیدم چرا یهو از داخلش انفجار انجام شد؟در حالیکه کنارش هدف گیری شده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فیلم جالب بود...

نفهمیدم چرا یهو از داخلش انفجار انجام شد؟در حالیکه کنارش هدف گیری شده بود

[/quote]

خواهش ميكنم.
اما در مورده فيلم همون طوري كه در بالا گفتم بمب داراي فيوز تاخيري بوده و بعد از وارد شدن در سيلو منفجر ميشه.
در ضمن در فيلم درسته كه نشانه هدف گيري (ساين) در كنار سيلو است اما هواپيما در اون لحظه داره هدف رو ترك ميكنه(رهگيري).موشك قبل از اون شليك شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[[color=red]size=18]انگليس: به‎دنبال سرنگوني قذافي نيستيم [/size][/color]


سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس با اشاره به تصميم آمريكا براي توقف مشاركت خود در حملات غرب عليه ليبي گفت: ما به‎دنبال سرنگون كردن "معمر قذافي " نيستيم.

"باري مارستون " در مصاحبه با شبكه خبري العالم درباره تصميم آمريكا براي توقف شركت هواپيماها و ناوگان خود در حملات نظامي كنوني عليه ليبي گفت: اين تصميم آمريكا بر عمليات سازمان پيمان آتلانتيك شمالي "ناتو " در ليبي تاثيري نخواهد داشت.

وي اظهار داشت: كشورهاي زيادي بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد تحت فرماندهي ناتو در عمليات نظامي در ليبي شركت دارند و تصميم آمريكا براي خارج كردن هواپيماها و موشك هاي خود از عمليات نظامي بر اين عمليات تاثير نخواهد داشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس با وجود تصميم آمريكا براي كناره گيري از حملات نظامي عليه ليبي، هرگونه اختلاف ميان اعضاي ناتو درقبال وضعيت ليبي را تكذيب كرد و گفت: اعضاي ناتو در خصوص اهداف اعلام شده براي حمايت از غيرنظاميان و اهداف سياسي اتفاق نظر دارند.

وي درباره انتقاد گسترده انقلابيون ليبي از روند حملات نظامي غرب در ليبي گفت: ما طرفي در درگيري كنوني در ليبي نيستيم و نقش ما به تامين امنيت غيرنظاميان محدود مي شود و ما از قدرت قذافي در حملات عليه شهرهاي مختلف كاستيم و به اجراي اين ماموريت ادامه خواهيم داد.

مارستون گفت: تا زماني كه رژيم ليبي تهديدات مستقيم عليه شهروندان ليبي انجام دهد، دولت انگليس و ساير طرف هاي ذي‎ربط به ادامه عمليات عليه ليبي پايبند هستند، اما حمله به شخص معمر قذافي از اهداف نظامي ما به شمار نمي رود.

وي افزود: ما همچنين اين هدف نظامي را دنبال نمي كنيم كه عمليات نظامي عليه ليبي به سرنگوني قذافي منجر شود زيرا اين امر خارج از راهبرد نظامي ما است.

روزنامه انگليسي "گاردين " چند روز پيش نوشت كه يكي از مشاوران "سيف الاسلام " پسر "معمر قذافي " به نام "محمد اسماعيل " با مقامات دولت انگليس به طور محرمانه ديدار كرده است.

"موسي كوسا " وزير امور خارجه رژيم ليبي نيز در 30 ماه مارس گذشته در سفري مشكوك به لندن از سمت خود استعفا كرد.

پيش از اين "عبدالعاطي العبيدي " نخست وزير اسبق ليبي به شبكه چهار انگليس گفته بود كه رژيم قذافي به دنبال خطوط ارتباطي با دولت‌هاي غربي است.

درپي فاش شدن خبر مذاكره محرمانه مشاور پسر قذافي با مقامات انگليس، "ليام فاكس " وزير دفاع انگليس با تأييد اين خبر در عين حال تاكيد كرد كه اين مذاكره به منظور ايجاد راهكار براي قذافي نبوده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/156802/انگليس-به‎دنبال-سرنگوني-قذافي-نيستيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]

[b]یک پیشنهاد:

دوستانی که اینجا خبری رو قرار میدن یعنی از یک منبع خبری، فقط خبر رو کپی نکنند

مقدار از خبر رو بنویسند و لینک مربوطه رو قرار بدن و بعد برداشت و تحلیل خودشون رو ذکر کنند اینجوری هم از اخبار مطلع شدیم و هم کیفیت تاپیک بالاتر میره

چون اگر قرار به پیگیری اخبار جایی (مثلا لیبی) باشه خب قطعا خبر گزاری ها به روز تر و سریع تر هستند[/b]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]عمليات ويژه ي نيروهاي فرانسوي در ليبي . القاعده در ليبي است ![/b]

http://en.rian.ru/images/16342/12/163421212.jpg

به دنبال اعلام ورود گروه <ماكسيم> شاخه ي نظامي القاعده در آفريقا به خاك ليبي با هدف كمك به شورشيان ليبيايي در جنگ عليه قذافي ابهامات در مورد ماهيت اصلي شورشيان مسلح ليبيايي افزايش يافته بطوريكه حتي كشورهاي غربي نيز نه تنها از شدت حملات خود بر نيروهاي قذافي كاسته اند [b]بلكه بتازگي اقدام به بمبارانهاي مواضع شورشيان مسلح در اجدابيا و برگا نيز كرده اند ! [/b]بطوريكه در هفته ي جاري دو حمله ي هوايي جنگنده هاي ناتو عليه مواضع شورشيان 15 كشته برجاي گذاشته است . البته مقامات ناتو اين حملات را تصادفي دانسته و علت آنرا استفاده ي اخير نيروهاي قذافي از پوششها و تاكتيكهاي مشابه شورشيان در هنگام انتقال نيرو عنوان كرده اند .

از طرف ديگر روزنامه هاي الجزيره از عمليات ويژه ي كماندوهاي فرانسوي در جنوب غرب ليبي خبر ميدهند . روزنامه ي الخبر الجزاير به نقل از مقامات نظامي اين كشور اعلام كرده بود نيروهاي ويژه ي فرانسوي كه با اهداف اعلام نشده در كويرهاي جنوب غربي ليبي پياده شده اند چندين روز گم شده بودند بطوريكه وزارت دفاع فرانسه از مقامات الجزاير خواسته بود تا اجازه ي استفاده از حريم هوايي الجزاير توسط جنگنده ها و پهپادهاي فرانسوي را صادر كنند (البته طبق خبر اين روزنامه مقامات الجزايري اين اجازه را نداده اند)

اين روزنامه ي الجزايري هدف احتمالي اين گروه كماندويي را مبارزه با نيروهاي القاعده يا انحراف تمركز ارتش ليبي از شرق كشور به جنوب غربي دانسته است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.arabianbusiness.com/incoming/article388939.ece/ALTERNATES/g3l/110050779.jpg


به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه تلويزني الجزيره، درگيري‌هاي شديدي هم اكنون در منطقه مصراته در جريان است و بنا بر آخرين گزارش‌ها اوج اين درگيري در ورودي شرقي شهر در جريان است.

از سوي ديگر گزارش‌ها حاكي از آن است كه برخورد يك موشك شليك شده توسط گردان‌هاي قذافي به منزلي مسكوني در مصراته منجر به مرگ 5 نفر از اعضاي يك خانواده شد. خبرگزاري ها به نقل از شاهدان عيني از آتش توپخانه اي و موشكي شديد نيروهاي ارتش ليبي عليه شهر مصراته خبر ميدهند .

از طرف ديگر گزارشها از تمركز شديد نيروهاي قذافي با حمايت توپخانه ها در اطراف شهر اجدابيا حكايت دارد بطوريكه به گزارش خبرگزاري فارس شهر اجدابيا از صبح امروز زير آتش سنگين توپخانه اي ارتش ليبي قرار داشته و طبق گزارشها [b]ارتش مصر قصد دارد در ساعات آينده از 3 جهت به اين شهر يورش ببرند[/b]

در ژي اين گزارشات مردم غيرنظامي درحال فرار از اين شهر هستند و در مقابل نيروهاي شورشي شوراي انتقالي آماده مي شوند تا در مقابل حمله احتمالي از اين شهر دفاع كنند.



[color=red]
در صورت نداشتن اکانت گالری لینک بگذارید . با توجه به اهمیت عکس مربوطه ، توسط مدیران به گالری منتقل خواهد شد .

ارسال دو پست متوالی مجاز نیست .

لینک منبع اخبار ارسالی رو قید کنید .

قوانین سایت رو مطالعه بفرماید .

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=rules

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کمبود تجهیزات جهت مقابله با تسلیحات مزدوران قذافی، انقلابیون لیبی را وادار کرده از هر آنچه دارند به خلاقانه ترین شکل ممکن استفاده کنند.

http://mashreghnews.ir/Newsroom/Images/News/Editor/image/defense/khalaghiat.JPG



[color=green]ادغام شد .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلیپ جالبی از انهدام یک تانک نیروهای قذافی در حال نبرد تانک !
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?194456-Libya-Unrest-Thread&p=5572770&viewfull=1#post5572770
این قذافی بدبخت پدافندی چیزی نداره خیلی راحت جنگنده های خارجی دارن روی شهرها چرخ میزنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.