EMPEROR

تحلیل و پیگیری تحولات شمال افریقا ( لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و مصر )

Recommended Posts

 

 

  بزرگترین قرارداد نظامی میان ایتالیا و مصر

 

c6960f56c2d708364395a5b1a0bdbb99.jpg

 

 

 

روزنامه ایتالیایی "La Repubblica" دو روز پیش فاش کرد که دولت جوزپه کونته به زودی بزرگترین معامله نظامی با مصر را تصویب خواهد کرد ، در زمانی که خزانه مصر به دلایل پیامدهای ویروسکرونا در مضیقه قرار دارد .
   
Salahah_Falaj_2_Patrol_Vessel_UAE_Navy_F
                            
براساس این روزنامه ، این معامله شامل 24 فروند جنگنده Eurofighter Typhoon ،   همچنین 24 فروند هواپیمای  سبک و پیشرفته
Aermacchi M-346   ، هلیکوپتر AW149 و  یک ماهواره ی شناسایی و تصویربرداری راداری  و 20 شناور  مسلح Falaj II برای گشت زنی است.
     
319375.jpg

 صحبت در مورد بزرگترین معامله در تاریخ دو کشور به اوایل فوریه باز میگردد ، در میان حدس و گمان مبنی بر اینکه ارزش این معامله از 9 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت و در حالی که  هیچ بیانیه ی  رسمی در مورد این قرارداد از طرف مصری صورت نگرفته است.
  
Aermacchi_M-346.jpg

"La Repubblica" به نقل از منبعی به ریاست نخست وزیر ایتالیا گفته است که این معامله به دلیل ارزش های سیاسی ، تجاری و صنعتی  ، علی رغم وجود مشکلات و موانع فراوان ، "معامله  قرن" است و در راس این مشکلات  پرونده قتل تبعه  ایتالیایی" جولیو ریجینی " در مصر از چند سال پیش است.     

اما به دور از حل مسئله " جولیو ریجینی " که بسیاری آن را یکی از مهمترین انگیزه های طرف مصری می دانند ، این توافق سؤالات بسیاری را در مورد هزینه های نظامی برای خرید اسلحه به جای صرف  این هزینه برای بهداشت و آموزش و همچنین هدف از خرید  اسلحه با توجه به روابط عالی  مصر در حال حاضر با اسرائیل دارد  و برخی دیگر از  دلایل غیر علنی  این توافق صحبت  به میان  می اورند

از جمله این دلایل ، ب کمیسیونهای بسیارزیاد  به دست آمده توسط رئیس جمهور مصر ، عبدالفتاح السیسی ، و فرماندهان  ارشد ارتش ، و همچنین تلاش برای جذب دولت فعلی ایتالیا ،  که مخالفت با تحرکات اردوگاه مصر ، امارات ، فرانسه و روسیه در لیبی  می باشد .
 
 
توضیح : جولیو رجینی  دانشجوی ایتالیایی رشته فلسفه در سال 2016 در حالی که اثار شکنجه  بر روی جسد وی  مشهود بود در منطقه  بیابانی  در اطراف شهر قاهره  کشف شد
 
 
منبع :     
 
 
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مصر 1970 جمال عبدالناصر کجا و مصر 2020 کجا؟ چه دگرگونی عظیمی در این سرزمین و سیاست هاش رخ داده که طرف های غربی البته با دریافت هزینه، مشغول خدمات رسانی به این کشور در زمینه نظامی بوده  و در این زمینه با هم رقابت دارند. باید دید چیزی از مرام 1970 در این کشور باقی مونده و یا اینقدر خودی شده که هر نوع سرویسی بهش بدن. این وسط بدبخت به مردمان بی دفاع کرانه باختری و مردمان محاصره در نوار غزه که هیچ مدافعی در بین کشورهای هم زبانشون ندارن. کشورهایی نظیر اردن یا مصر گمون نکنن اسرائیل تا ابد در فترت کنونی می مونه و بعد از حل شدن کامل کرانه باختری در سرزمین های اشغالی باید منتظر هجوم این دولت تروریست به کشورهای خودشون و دیگر کشورها نظیر لبنان و حتی تحمیل نتایجی شبیه نبرد شش روزه به اونها باشند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شرایط اعلامیه قاهره برای حل بحران لیبی

 

 

 

medium_2020-06-07-f6dceb77df.jpg

 

 

 

 

رئیس جمهور مصر ، عبدالفتاح السیسی ، روز شنبه ، ابتکار عمل جدیدی به نام "اعلامیه قاهره" برای حل بحران لیبی را اعلام کرد ، که با حضور و  مشورت فرمانده ارتش ملی لیبی ،  خلیفه حفتر و رئیس پارلمان لیبی ، عقیله صالح به دست آمد.

السیسی ابتکار جدید را "سیاسی ، مشترک و جامع" توصیف کرد و تأکید کرد که "اگر اهداف همه درست باشد ، این آغاز مرحله جدیدی برای بازگشت زندگی عادی و ایمن به لیبی خواهد بود."

رئیس جمهور مصر افزود: "ثبات در لیبی امکان پذیر نیست  مگر اینکه ما یک توافق  مشترک صلح آمیز را برای  حل بحران اتخاذ کنیم ، که شامل وحدت و یکپارچگی  همه ی نهادهای لیبی باشد که  مسئولیت های خود  را در قبال مردم لیبی به انجام رساند "

وی همچنین تأکید کرد که لازم است "یک توافق مسالمت آمیز ، توزیع عادلانه و شفاف ثروت لیبی را برای همه شهروندان فراهم کند ، و مانع از سرایت آن به دست کسانی شود که از آن علیه دولت لیبی استفاده می کنند." 

 

 

مواردی که در "اعلامیه قاهره" برای حل بحران لیبی گنجانده شده است:

 تأکید بر وحدت ، یکپارچگی و استقلال سرزمین های لیبی ، احترام به همه تلاش ها و ابتکارات بین المللی ، قطعنامه های شورای امنیت و تعهد همه طرفین در آتش بس از 8 ژوئن.

این ابتکار براساس خروجی های کنفرانس برلین است که نتیجه آن یک راه حل جامع سیاسی است که شامل مراحل اجرای روشنی (مسیرهای سیاسی ، امنیتی و اقتصادی) ، احترام به حقوق بشر و سرمایه گذاری توافق نامه هایی است که از طرف رهبران کشورهای درگیر با بحران لیبی به وجود آمده است.

- تکمیل کار دوره کمیته نظامی (5 + 5) در ژنو ، تحت نظارت سازمان ملل ، و همچنین  سازمان ملل و جامعه بین المللی موظف است کلیه طرفهای خارجی  ودار نماید  که مزدوران خارجی را از همه سرزمین های لیبی خارج کنند ، شبه نظامیان را خلع سلاح  و تسلیحات خود را تسلیم کنند تا نیروهای مسلح با همکاری سرویس های امنیتی بتوانند مسئولیت های خود  و مأموریت های نظامی و امنیتی را  در کشور آن کشور انجام دهند .
 
 
تلاش برای بازگرداندن  به نهادهای ملی لیبی به انجام انجام وظائف  خود ، همراه  با شناسایی سازوکار مناسب ملی لیبی برای احیای مسیر سیاسی با  حمایت سازمان ملل ، وحمایت از  تلاش های جامعه بین المللی برای حل بحران لیبی.

- بازگرداندن كنترل دولت بر تمام نهادهاي امنيتي و حمايت از ارتش ، و  توجه به  اينكه ارتش ملي عهده دار وظايف مبارزه با تروريسم است وانجام وظایف  خود  با همكاري سایر نيروهاي امنيتي و پليس براي حمايت از حاكميت ليبي و بازگرداندن امنيت بر تمام  مرزهای زمینی دریایی و هوایی

- تشکیل شوراها  برای هر یک از سه اقلیم لیبی که  اعضای آن از مجلس نمایندگان و نمایندگان  ایالت  هر منطقه به همراه بزرگان قبیله و اشخاص انتخاب شده و با در نظر گرفتن نمایندگی قابل قبول از زنان ، جوانان و نخبگان سیاسی و روشنفکران و اتحادیه ها استفاده شود .

این بند تأکید می کند که این سه کمیته تحت نظارت سازمان ملل متحد تشکیل می شوند و مورد توافق قرار  گیرند و هر منطقه باید در یک بازه زمانی بیش از 90 روز ، نماینده خود را  از طریق اجماع یا اکثریت  انتخاب کند.

- هر منطقه نماینده خود را برای شورای ریاست جمهوری و معاون نخست وزیر با صلاحیت و میهن پرستی انتخاب  نماید  ، تا برای  تشکیل شورای ریاست جمهوری متشکل از یک رئیس جمهور و دو معاون ، و سپس شورای ریاست جمهوری نخست وزیر را منصوب می کند تا بتواند نقش خود و دو معاون خود را برای تشکیل دولت و ارائه آن به شورای ریاست جمهوری ، و  آماده سازی برای ارجاع آن به مجلس نمایندگان اعلام کند.

- شورای ریاست جمهوری تصمیمات خود را با اکثریت اتخاذ می کند ، بجز تصمیمات  مربوط به نیروهای مسلح ،  که در آن اتخاذ تصمیمات با  پیشنهادفرمانده ارشد ارایه به اتفاق آرا و با حضور فرمانده کل قوا  انجام می شود.

- هر منطقه با توجه به تعداد ساکنان ، تعداد متناسب از وزرا   را بدست می آورد ،  و  پس از توافق با اعضای شورای جدید ریاست جمهوری و معرفی  نخست وزیر ، به شرط آنکه هیچ منطقه ای بیش از یک ریاست مجموع  از سه مقام (شورای ریاست جمهوری ، مجلس ، کابینه) تصاحب نکند .

این بند روشن کرد که منطقه طرابلس باید دارای 9 وزارتخانه ، منطقه برقه  به 7 وزارتخانه و منطقه فزان به 5 وزارتخانه باشد ، مشروط بر اینکه شش وزارتخانه مستقل به طور مساوی بین سه منطقه تقسیم شود یعنی دو وزارتخانه برای هر منطقه همراه  با انتصاب دو معاون وزیر برای  دو منطقه دیگر.

- شورای نمایندگان لیبی اقدام  به تصویب اصلاحات در قانون اساسی از طریق تشکیل  کمیته حقوقی توسط رئیس شورای نمایندگان  ، عقیله صالح ، پس از  تشکیل این کمیته (متشکل از نمایندگان اعضای مجلس و شوراهای ایالتی)  بر سر نکاتی که باید در قانون  اساسی اصلاح شود  توافق  نماید  ،و  این  مرحله 
نباید  بیشتر از 30 روز  از تاریخ شروع  جلسه اول انجام گردد  .

- سازمان مللبر انتخاب نامزدهای شورای ریاست جمهوری ، و  به طور کلی بر مجامع انتخاباتی نظارت کند تا از یکپارچگی روند ویژه ، اطمینان حاصل کند.

- جامعه جهانی باید مزدوران خارجی را از همه سرزمین های لیبی اخراج کند.  
 
منبع :
 
 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

مسکو برای حمایت از خلیفه حفتر جنگجویان  بیشتری  را از سوریه استخدام  می کند
 

 

resized_4bbad-aec61486wagner.jpg

 

 

 

رویترز فاش کرد که استخدام نیروهای  جنگجو  سوری توسط روسیه  برای حمایت از سرلشکر خلیفه حفتر در   لیبی در ماه مه گذشته تسریع شده است.   براساس پنج منبع مخالف مسلح سوریه و یک منبع آگاه منطقه ای ، صدها نفر از مزدوران استخدام شده اند.

 به نقل از دو منبع برجسته مخالف سوریه گفته می شود که  روسها 300 جنگجو  از منطقه حمص را در مرکز سوریه جذب کرده اند ، از جمله عناصر سابق ارتش آزاد سوریه ، و منبع سوم گفته است که 320 جنگنده دیگر نیز از جنوب غربی سوریه استخدام شده اند.

وی افزود: شرکت امنیتی خصوصی روسی ، واگنر ، زیر نظر ارتش روسیه جنگجویانی را از سوریه جذب می کند و یک عضو  پیشین در این شرکت می گوید که اولین دسته از جنگجویان سوری به لیبی در سال 2019 ارسال شده اند .


به گفته دیدبان  حقوق بشر سوریه  ، مسکو بیش از 900 سوری را برای جنگ در لیبی در ماه مه استخدام کرد.

منابع رویترز اضافه می كنند كه جنگجویان جذب شده قبل از انتقال به لیبی در یك پایگاه نظامی در حمص آموزش دیده بودند و دستمزد ماهیانه بین 1000 تا 2000 دلار به آنها اختصاص می یافت.  

 

کارشناسان می گویند ، پس از آنکه به رژیم بشار اسد کمک کرد تا کنترل بیشتر مناطقی را که از دست داده به در اختیار گیرد  ، دخالت نظامی روسیه در جنگ لیبی ،  برای گسترش نفوذ  در شرق مدیترانه است.

رویترز به نقل از گزارش مخفی سازمان ملل در ماه گذشته مبنی بر اینكه واگنر نزدیک به 1200 مزدور را در لیبی مستقر كرده است  ، در زمانی كه مقامات روسی حضور  نیروهای خود را در خاک لیبی را انكار می كنند.

در ژانویه گذشته ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نیروهای  روسی در لیبی وجود دارند گفت: "اگر روس ها در لیبی حضور  داشته باشند  ، آنها نماینده دولت روسیه نیستند ، و هیچ پولی از آن دریافت نمی کنند."

و مقامات آمریکایی در هفتم ماه گذشته اعلام کردند که همکاری هایی  بین روسیه و بشار اسد برای انتقال مزدوران و تجهیزات نظامی به لیبی وجود دارد. 
 

 

 

منبع

 

 

https://www.aljazeera.net/news/2020/6/7/تعرف-على-تفاصيل-تجنيد-روسيا-لمرتزقة

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروی خفتر! غنیمتی زیادی به جای گذاشتند و جناب امینور به بخشیشون اشاره کردند ولی گویا مقداری سلاح های چینی از جمله سلاح های ضد پهپاد و ... هم در میان انبوه غنیمیتی ها بوده.

 

از طرفی ارتش مصر به نظر نیرو داره به غرب مصر و مرزهای لیبی اعزام میکنه ولی بعید هست نه اردوغان تحت تاثیر این مانورها قرار بگیره ( بزدلی حکام عرب چیزی نیست که اردوغان هوش زیادی لازم داشته باشه برای فهمش ) و نه سیسی عرضه اقدامی را داشته باشه که اگر داشتند با این همه هزینه و ادوات و حمایت از نیروهای خفتر با یک چخه ترکها و ورودشون به ماجرا اینطور از هم نمیپاشیدند. بماند که از زمان ورود ترکیه تقریبا هیچ کشور عربی جرات حضور آشکار در درگیریها را لااقل مثل قبل و حداقلی هم حتی نداشتند. (بمباران جنگنده ها یا حضور موثرتر مستشاران )

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , Msebr گفت:

واقعا دوست دارم همون جا باهم سرگرم بشن

 

قطعا ادامه جنگ برای یک ملت خواستن، نیت خیری نیست، ولی من هم ته دلم ترجیح میدم اینا همشون اونجا سرگرم باشن با هم. 

مخصوصا ترکیه امارات و عربستان. 

هر چی اینا اونجا درگیر هم باشن برا ما بهتره

 

به شخصه ترجیح می دادم عربستان هم جدی تر وارد ماجرای لیبی بشه.

ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویر انواع بمب و  تله های  انفجاری در لیبی  

 

 

EYpfEcaWkAMLIpe.jpg

 

EYrPVd7WkAMLc6b.jpg

 

EYrPjjDWAAMIrWe.jpg

 

EYpfEcfXYAAzzPW.jpg

 

EYrPWW5X0AA0wHB.jpg

EYrQ5hfXQAAucwS.jpg

EYrRMT4WsAAXuZS.jpg

 

EYrRNXhXYAEAOq-.jpg

 

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفته میشد حفتر در مصر توسط سیسی به روش بن سلمان بازداشت خونگی شده تا نشانه ای باشه از جدیت مصر در طرح صلحش و اینکه کشورهای غربی ترکیه را هم وادار کنند درگیریها را متوقف کنه و اصولا کار خلیفه تموم هست حتی از طرف همپیمانانش. از طرفی اردوغان تنها و تنها (لااقل فعلا) به سرت فکر میکنه و این شهر را کلید لیبی میدونه و میگه هرطور شده باید سرت فتح بشه.

 

در مورد لیبی خب مثل همیشه در ترکیه یک اتفاق نظر هست و موضوع را یک ماجرای ملی! میبینند که ترکیه باید دخالت میکرد و منافعش ایجاب میکرده و کارشناسان ترک اعتقاد دارند پیروزیهای بزرگی در لیبی به دست آوردند و مشکل خفتر را علاوه بر دخالت خودشون نداشتن یک نیروی رزمی منسجم میدونند. عمده قوای خفتر به ادعای کارشناسان ترک مزدورهایی هستند که انگیزه و توان جنگیدن به صورت یکپارچه را ندارند و ادعا میکنند روسها هم نیروهای واگنر را کم کم دارند تخلیه میکنند به دستور پوتین و کار برای خفتر سخت تر هم میشه.

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اتفاق غیر منتظره ای چند روز پیش در لیبی افتاد و به طور ناگهانی رئیس مجلس شرق لیبی وابسته به حفتر به الجزایر سفر کرد و در بدو ورود در فرودگاه مورد استقبال گرم رئیس مجلس و وزیر امورخارجه الجزایر قرار گرفت و بعد از رایزنی با مقامات الجزایر با رئیس جمهور الجزایر هم دیدار کرد. نوع و سطح بالای استقبال از رئیس مجلس وابسته به حفتر باعث تعجب و رنجش شدید رسانه های وابسته به ردوغان و رسانه های طرفدار اخوان المسلمین شد. 

به نظر میرسه پیشروی های نیروهای جهادی و اخوانی وابسته به ترکیه و دولت وفاق در شرق لیبی که داره باعث همسایه شدن این نیروهای تکفیری با مرزهای الجزایر میشه، داره ارام ارام  موجب نگرانی الجزایر میشه.مطمئنا  هیچ کشوری دوست نداره با یک دولت تروریستی هم مرز باشه. البته هنوز الجزایر در جنگ لیبی در جایگاه کشورهای بیطرف قرار داره و به نظر هم نمیرسه در کوتاه مدت تصمیم بگیره خودش رو وارد این باتلاق کنه ولی به هر حال این حرکت اولین حرکت دولت الجزایر بر علیه دولت وفاق لیبی بود. 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بسم الله........

1 تیر 1399

 

حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از یگان های نظامی در نزدیکی مرز با لیبی

 

السیسی با حضور در پایگاه سیدی برانی علاوه بر بازدید از یگانهای مستقر در جمع فرماندهان ارتش وافسران نیروی هوایی سخنرانی کردن 

 

رئیس جمهور مصر 

 

هرگونه دخالت مصر در لیبی قانونی خواهد بود . هدف ما هظ امنی در مرزهای غربی خودمان است

 

اکنون امنیت مصر ولیبی به خطر افتاده است . مصر اماده  اموزش وتسلیح  قابل لیبی ایست

 

شهر سرت وپایگاه هوایی الجفره خط قرمز ما هستن واجازه عبور از این خط قرمز را نمیدهیم

 

ارتش اماده هرگونه عملیات نظامی در داخل وخارج از مرزها را داشته باشد

 

در صورتی که مردم لیبی از ما کمک بخواهند وارد عمل میشویم

 

روز گذشته اردوغان اعلام کرده بود تنها بعد از بدست اوردن شهر سرت حاضر به اجرای آتش بس است

 

 

Ea9nE6LXkAAXVSE.jpg

 

thumb_sidi-barrani.jpgthumb_2-315.jpgthumb_Ea9nFolWAAAlLMe.jpg

 

thumb_Ea9YhO7XsAAwRxr.jpgthumb_Ea9_PO1WkAACvf1.jpgthumb_Ea9HUV0WsAA2IIk.jpgthumb_Ea9YgaeXYAUXFV1.jpgthumb_Ea9_MQlXYAIkzfj.jpg

 

thumb_555522.jpgthumb_555522.jpgthumb_Ea9_NyVX0AE29IG.jpgthumb_7418.jpg

 

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 minutes قبل , aminor گفت:

 

بسم الله........

 

thumb_Ea9YhO7XsAAwRxr.jpgthumb_Ea9_PO1WkAACvf1.jpgthumb_Ea9YgaeXYAUXFV1.jpgthumb_Ea9_MQlXYAIkzfj.jpg

 

 

نمایش قدرت قابل توجهی است. از طرفی دقیقا مثل بهانه های اردوغان اگر از زاویه اردوغان نگاه کنیم مشروعیت! دخالت را هم برای خودش جور کرده مصر ( ترکیه به بهانه امنیت مرزهای جنوبیش به عراق و سوریه نیروی نظامی اعزام کرده و حتی پاگیاه زده و از هیچ دخالت نظامی حتی فروگذار نمیکنه، حالا مصر هم مرز زمینی داره در حالیکه اردوغان از هفت دریا رد شده اومده تو لیبی )

 

نکته اینجاست سیسی چقدر اراده و جرات داره من بعد، از حالا جنگ اراده هاست. اردوغان و سیسی باید دید کدوم میتونه ارادش را تحمیل کنه. جالبه هر کدوم هم از قبل شروع رکدند به باج دهی و یارکشی از بین قدرتها. و اتفاقا آمریکا اگر زیرک باشه الان وقت مناسبی است که هر دو طرف را بدوشه با جست و خیز! در حتی فقط اظهاراتش و از هر طرف خصوصا در مسائل منطقه امتیاز بگیره. ( از ترکیه در موضوع ایران و سوریه و از مصر در موضوع قطر و خلیج فارس و اسراییل و کرانه باختری که اتفاقا نشانه هاش هم دیده میشه جایی که اردوغان در سوریه و در مورد ایران تلویحا قول همکاری به ترامپ میده و سیسی هم پشت پا میزنه به اردن در موضوع الحاق کرانه باختری )

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خب گره لیبی گره پیچیده ی خورده و حضور مصر، ترکیه، روسیه، رژیم سعودی ، امارات و دیگر کشورها میدان جالبی را رقم زده باید از ای موقعیت استفاده کرد و غده سرطانی ادلب رو ریشه کن کرد چون ترکیه نمی تونه همزمان در چند جبهه بجنگه و حتی روسیه هم اگر ماجرا پیش بره کارت های اصلی رو در سوریه رو می کنه چون منافع گسترده تری داره. پیش باید تا وقت هست استفاه وافر رو برد.

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.