DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

آخه برادر من چرا باید توافق بشه. چرا آخه؟

من خودمو میزارم جای حضرات غربیا...

من ایرانو تحریم کردم طوری که رشد اقتصادیش از مثبت فلان در عرض چند ماه منفی شد...تورمش رسید 30 - 40 درصد. اکثریت کارگا های صنعتیش به فنا رفتن بجاش شده محل جنس های غیر قابل بازیافت چین(به قول دوستم دیگه چین هر چی نتونه بازیافت کنه صادر میکنه ایران حالا به هر دلیلی).... تولید نفتش که کل اقتصادشو می گردونه به فنا رفت...کل اقتصادش با پول چند ماه یه استان من جمع میشه....و  n تا مشکلات دیگه. چه خوب دهنشون سرویس شد.

حالا این تحریم واسه چی بود؟ واسه اینکه ایران سلاح اتمی نسازه. منتها من می دونم که اینا سلاح اتمی هم نمیسازن خود سرانشون فتوا میدن...

پس من چه مرگمه دارم ایرانو تحریم می کنم؟ مرض دارم اخه.

وقتی می بینم هر جا میرم ایران چوب تو استین من میکنه مگه من مرض دارم تحریماشو وردارم. خب همین جور ضعیف نگهش دارم دیگه. خودشم به هزار و یک دلیل به این سادگیا پیشرفتی تو صنعت و اقتصاد نداره(مثلا 15 ساله داره اشغالی مثل پراید میسازه هنوزم خودش نمی تونه بزنه از چین قطعه میاره). دوست عزیز و جونیم عربستانم که جورشو خیلیم بهتر میکشه از خداشم هست. در و تخته جوره دیگه. بزار حالا یه مذاکره ای بکنم حذبم از صدقه سری این، یکم پیشرفت کنه. نیست جاهای دیگه رو تر زدم. ملت ازم راضی نیستن.

.

.

.

بردارا این داستان هزار توئه.این ظریف از یه طرف با یه مشت گرگ  طرفه، تو اونا داره دست وپا میزنه از این طرفم دست تو دماغش کنه اقایون دلواپسا بهش گیر میدن.

 

 

متاسفانه داستان ما از دید من اینه

خیلی آینده روشنی نداره

ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 11
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اندیشکده واشنگتن: مشکلات و معایب لغو تحریم‌های ایران

اشراف: مذاکره‌کنندگان ایرانی بر لغو پیش از موعد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از هرگونه توافق تأکید و اصرار دارند و مقامات آمریکا نیز آماده‌اند تا تحریم‌ها را لغو کنند. این در حالی است که در صورت لغو تحریم‌ها، اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران سریع و آسان نخواهد بود و این امر احتمالاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

به گزارش اشراف، اندیشکده واشنگتن در یادداشتی به قلم «مایکل سینگ» مدیرعامل این مؤسسه به بررسی موضوع لغو تحریم‌های ایران پرداخته است. در این گزارش آمده است لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران از سوی دولت آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که مذاکره‌کنندگان ایران در طی روند مذاکرات امتیازات چندانی را اعطاء نکرده‌اند. نویسنده در ادامه عنوان می‌کند که در طی آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران که در عمان برگزار شد مذاکره‌کنندگان ایرانی بر لغو پیش از موعد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از هرگونه توافق تأکید و اصرار داشتند و مقامات آمریکا نیز آماده‌اند تا تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را لغو نمایند. این در حالی است که در صورت لغو تحریم‌های اعمال‌شده از سوی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران سریع و آسان نخواهد بود و این امر احتمالاً با مشکلاتی روبروست. نویسنده در پایان عنوان می‌کند که توافق پیش رو باید از قدرت و استحکام کافی برای مقابله با ایران برخوردار باشد و مقامات کاخ سفید نیز باید رویکرد و سیاست‌های وسیع و همه‌جانبه‌تری را در قبال ایران اتخاذ کنند.



مرکز رصد راهبردی اشراف بدون تایید محتوا و ادعاهای مطرح شده در این گزارش، ترجمه آن را صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ها هرگز مورد تأیید اشراف نمی‌باشد.



■ یکی از موضوعات اصلی و مورد منازعه در روند مذاکرات لغو تحریم‌ها است ■

در موضوع لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران باید گفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا کارآمدترین ابزار مقابله با دیگر فعالیت‌های غیرقانونی ایران را بی‌اثر ساخته و به نظام ایران به خاطر قدم‌هایی که تاکنون برنداشته پاداش‌های بسیاری داده است. در حال حاضر زمان زیادی تا پایان مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران باقی نمانده است و یکی از موضوعات اصلی و مورد منازعه در روند مذاکرات همان لغو تحریم‌ها است. اما بدون شک این تنها موضوع مورد بحث در این مذاکرات نیست. بر طبق گزارش‌ها در آخرین دور مذاکرات که در عمان برگزار شد، مذاکره‌کنندگان ایرانی بر لغو پیش از موعد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از هرگونه توافقی تأکید و اصرار داشتند. بر طبق سایر گزارش‌های دیگر دولت اوباما نیز آماده است تا در همان مراحل اول اجرای توافق تمامی تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورد.



■ کنگره مانع اصلی مذاکرات ایران و آمریکاست ■

هم درخواست ایران و هم پیشنهاد آمریکا هر دو نشان از تلاش برای از میان برداشتن یک مانع از این میان دارد و این مانع همان کنگره آمریکا است. مقامات کاخ سفید به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند به صورت پیش از موعد تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را به عنوان بخشی از یک توافق لغو نمایند به احتمال زیاد با مخالفت گروهی از نمایندگان کنگره این کشور روبرو خواهند شد و مخالفان کنگره این امر را به سختی خواهند پذیرفت، بنابراین در این شرایط رئیس‌جمهور آمریکا به ناچار به اختیارات خود در زمینه لغو تحریم‌ها متوسل خواهد شد. ایران نیز به نوبه خود احتمالاً درمی‌یابد که حمایت نامطمئن و غیرقطعی از هرگونه توافقی در آمریکا به معنای آن است که شانس بسیار کمی برای لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران وجود دارد، مرحله‌ای که حق وتوی آمریکا می‌تواند به‌راحتی از آن جلوگیری کند.



■ نقش و تأثیر سازمان ملل متحد در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ■

اما هر دو گام برای آمریکا بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. پس از لغو و برداشته‌شدن تحریم‌های سازمان ملل، در صورت تقلب و یا تخطی ایران از مفاد توافق، اعمال دوباره، سریع و آسان این تحریم‌ها بسیار مشکل خواهد بود. اگرچه دو کشور روسیه و چین بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی در شش نوبت به اعمال تحریم‌ها علیه ایران رأی مثبت داده‌اند، اما به احتمال بسیار زیاد آنها با هرگونه اعمال تحریم‌های جدید و مجدد علیه ایران مخالفت خواهند کرد. معیارها و اقدامات سازمان ملل اساس و بخش عمده بسیاری از تحریم‌های بین‌المللی را تشکیل می‌دهد و این سازمان ملل است که مبنا و زیرساخت‌های قانونی به منظور اعمال تحریم‌های بی‌شمار علیه ایران را بوجود می‌آورد. پس در صورتی که قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این موضوع لغو شوند، این زیرساخت‌های قانونی نیز به خودی خود از هم فرومی‌پاشند. بنابراین به نظر می‌رسد لغو تحریم‌های سازمان ملل باید در مراحل نهایی هرگونه توافقی قرار داشته باشد نه در مرحله ابتدایی آن.



■ تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران تنها به خاطر برنامه هسته‌ای این کشور نیست ■

یکی از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های موجود در زمینه لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران عبارت “تحریم‌های مرتبط با مسئله هسته‌ای” است، عبارتی که به وضوح در متن توافق موقت میان ایران و گروه ۱+۵ در نوامبر سال گذشته با عنوان «طرح اقدام مشترک» دیده می‌شود اما این آن چیزی نیست که در قانون آمریکا بدان اشاره شده باشد. در واقع اکثر تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ایران تنها به تلاش‌های هسته‌ای این کشور محدود نمی‌شوند بلکه با دیگر اقدامات غیرقانونی این کشور نیز مرتبط هستند. به عنوان مثال، به واسطه اعلام پول‌شویی در سیستم بانکی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحریم‌هایی اعمال شد. یکی دیگر از موارد این تحریم‌ها مشارکت ایران در حمایت مالی از تروریسم است. در مقابل، برخی از اقداماتی که به وضوح با فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در ارتباط هستند (به عنوان مثال، قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد) تحریم‌های دیگری را نیز شامل می‌شوند که حتی در صورت انعقاد هرگونه توافق نهایی با ایران باید همچنان حفظ شده و ادامه پیدا کنند که یکی از این موارد ممنوعیت صادرات اسلحه به ایران است.



■ دولت اوباما در بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه ایران نقش بسزایی داشته است ■

در موضوع لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران باید گفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا کارآمدترین ابزار مقابله با دیگر فعالیت‌های غیرقانونی ایران را بی‌اثر ساخته و به نظام ایران به خاطر قدم‌هایی که تاکنون برنداشته پاداش‌های بسیاری داده است. این امر می‌تواند تا حدی یکی از تأثیرات جانبی شیوه تدوین قوانین زیربنایی و اصلی باشد. اما اگر توافق پیش‌رو از استحکام و قدرت کافی برخوردار باشد، و یا اگر کاخ‌سفید و کنگره آمریکا بتوانند شیوه و عملکرد ویژه‌ای را به منظور مقابله با دیگر فعالیت‌های غیرقانونی ایران و همچنین حمایت از تروریسم ابداع کنند، و حتی بهتر از آن اگر ایران با توقف این اقدامات و فعالیت‌ها به عنوان بخشی از توافق موافقت نماید در آن صورت این مسیر هموارتر خواهد شد. اما به جای تمرکز صرف بر روی کنگره آمریکا برای حل این مسئله، دولت اوباما باید سیاست گسترده‌تری را در قبال ایران و منطقه خاورمیانه اتخاذ نموده و برای توافقی تلاش کند که از پشتیبانی و حمایت تمامی گروه‌های سیاسی آمریکا برخوردار باشد.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روزنامه خراسان: در دوره‌های قبلی مذاکرات چند بار محافظ‌ها از شدت داد و بيداد [های ظریف ] در اتاق مذاکره٬ بی‌‌اجازه وارد اتاق شده‌اند///کامنت وارده:

 

باحاله این ظریف دوباره به روش ایرانی‌جماعت تو مذاکرات جیغ و داد کرده. دفعه قبل که محافظا ناآشنا بودن، ریختن تو اتاق که چه خبر شده:))

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی یه چیز تو این دوره ژنو که بسیار خساس هست خیلی بیش از پیش مشخص شد و اون نامردی روسیه در دقیقه 90 مذاکراته که همه وزیر خوارجهاشون اومدن و روسیه که مهمترین متهد ایرانه نیومده چقدر از این کشور ...... باید ضربه بخوریم تو این همه کشور رفتیم کیو متهد خودمون کردیم یعنی حالم از این روسا بهم میخوره

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روزنامه خراسان: در دوره‌های قبلی مذاکرات چند بار محافظ‌ها از شدت داد و بيداد [های ظریف ] در اتاق مذاکره٬ بی‌‌اجازه وارد اتاق شده‌اند///کامنت وارده:

 

باحاله این ظریف دوباره به روش ایرانی‌جماعت تو مذاکرات جیغ و داد کرده. دفعه قبل که محافظا ناآشنا بودن، ریختن تو اتاق که چه خبر شده :))

با همون صدای گرفته و سرماخورده اش داد و بیداد راه انداخته؟!

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با همون صدای گرفته و سرماخورده اش داد و بیداد راه انداخته؟!

من جایی نشنیده ام که سرما خورده و تمام تصاویری که امروز دیدم نه تنها آب ریزش بینی نداشت و آب بینیش رو صورتش نبود بلکه کاملا لبخند همیشگی رو به لب داشت!/در ضمن همونطور که نوشتم اینو روزنامه خراسان منتشر کرده و قسمت دومش رو هم یه شخص دیگه بوده!

ممکنه بخاطر اینکه از نظر طیف سیاسی متفاوت باشین و حتی خدمات ایشون رو هم چشم نداشته باشین ببینین!

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در آمریکا زمانی که یک رییس جمهور به میانه دوره ریاستش میرسه، بخصوص اگر دوره دومش باشه قدرت اجراییش برای معاهدات بزرگ و تعیین کننده بطور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه، چه در عرصه داخلی و چه بین المللی حرفش به اصطلاح کمتر خونده میشه، لذا دولت کنونی آمریکا علی الاصول زمان زیادی برای رسیدن به یک توافق جامع با ایران نداره.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون بیست درصدیا چطور میتونست کمکمون کنه؟

 

 

چون برای رسوندش به خلوص بالاتر و ساخت بمب راه کوتاه تری داشتیم و همین می شد یک اهرم در دست ما

فراموش نکنید که ما برای غنی سازی 20 درصدی تحریم های متعددی شدیم با این حال با مقداری پول همه ی ذخایر 20 درصدی رو دود کردیم. حالا اگر دوباره بخواهیم به سمت غنی سازی 20 درصدی بریم باید تحریم های به مراتب شدیدتری رو شاهد باشیم

 

البته ان شاالله که نیازی به مسائل نداشته باشیم و مسائل موجود حل بشه

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر وزن حکومت ایران کوچکتر از این حرف هاست....خطابه های  قبل از تحریم های نفتی و بانکی رو یادتونه؟ اگر ایران تحریم نفتی وبانکی بشه قیمت نفت میشه 200 دلار! ...تنگه هرمز رو می بندیم ...فلان ناو امریکایی دیگه برنگرده...تحریم در برابر تحریم(ضبط شناورهای تجاری و نفتی کشورهای تحریم کننده) و.....ولی در عمل چی شد با وجودی که ایران به مرز فروپاشی اقتصادی رسید هیچ ارگان نظامی(به جز درچند مورد خاص شناورهای تندرو سپاه) حاضر نشد دست به اقدام عملی بزنه  و هیچ  کدام از این شعارها عملی نشد

 

سال 2006 که توی همین  صداوسیما  کارشناسان اصول گرا کره شمالی رو برای ساخت بمب اتمی مسخره می کردن و می گفتن ببینید 6سال دیگه  کره شمالی  به کجا میرسه خبر نداشتن 6سال دیگه این بانک مرکزی کره شمالی نیست که تحریم میشه و ارزش پولش یک سوم میشه بلکه ایران هست!...کره شمالی ماهواره بر سیمرغشو(Unha3) ساخت و پرتاب کرد  پنجمین بمب اتمیشو می خواد تست کنه  روی بمب هیدروژنی داره تحقیق می کنه....بعد این ایران هست که با وجودی که ماهواره بر سیمرغشو سه ساله  گذاشته کنار در تمام سایت های هسته ایش رو به روی غرب باز  کرده غنی سازی بیست درصد به اون مهمی رو گذاشت کنار دو سال اورانیوم بیست درصد تولید شده  رو اکسید کرد رئاکتور اراک رو ازتوان ساخت ده کیلو پلوتونیوم به زیر 800 گرم تغییر داده غنی سازی پنج درصد رو فریز کرد  نصب سانتریفیوژهای جدید رو تعلیق کرده و حتی بخشی از پنج درصد رو هم اکسید کرد و  بیشترین همکاری رو با آژانس داشته  بعد باز هم می بینیم توی آخرین گزارش آژانس ایران چون از فعالیت های مخفی و نظامی احتمالش چیزی نگفته باز هم متهم میشه!

 

به قول یک کارشناس انگلیسی ایران هر چی بیشتر با آژانس همکاری کرد فقط بیشتر تحریم شد تحریم های ایران حتی از کره شمالی بیشتر شده!...

 

غربی ها به اعتراف دکتر ظریف که  وسط مذاکراته  شیفته تحریم شدن اونها  تحریم ها رو بزرگترین برگ برنده خودشون علیه جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین دشمنشون در منطقه می دونن تحریم ها مشابه  افساری که تونسته این دشمن یاغی و سرکش رو رام کنه و حتی به فکر سواری گرفتن از اون به سمت اهدافی که خودشون می خواهن بندازه  اونها  اصلا جایگزینی برای تحریم ها ندارن به خاطر همینه حتی اصرار دارن در صورتی که ایران یک طرفه خواسته های اونها رو قبول کنه در یک بازه طولانی مدت حداقل 8 ساله به اعتراف دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی  تحریم های کلیدی و اصلی نه لغو بلکه تعلیق بشه!...که اون هم آخرش مشخصه!

 

ما زمانی باختیم که از ترس مرگ و نه خود مرگ مردیم!

 

:chicken: GAME OVER :chicken:

الان با این وجود نظر شما اینه ما بشیم کره شمالی؟!؟!

 

در دوران دولت  گذشته مسیر اشتباهی طی شد و مثل همیشه مسولین کشور ما تصور و برداشت نا درستی داشتن از صحنه اتفقات بین الملی!

 

من فقط در تعجبم چرا رهبری در مقابل این جریانی که کشور رو به پرتگاه و گردنه خطرناک بردن نایستادن!(عرض کنم من خودم عاشق ایشونم اما برام سواله؟!)

 

الان هم منطقی ترین کار برای حفظ ابروی ایران و نظام همین روندی هست که دولت در پیش گرفته!

 

و بهتر هم هست این روند دشمن پنداری همیشه غرب که مثل همیشه اعتقاد دارم برخواسته از جریانات چپ مسلمان!مشخص و مبرهن در ابتدای انقلاب نشات گرفته رو کنار بزاریم!

 

و با وجود اتفاقات غیر قابل انکاری که در تاریخ ما رخ داده بین غرب!با درک واقعیت های زمان و شرایط خودمون مسیر مناسبی رو انتخاب کنیم که بجای دادن آتو برای اعمل فشار بر ما!

 

تمرکز خودمون رو به معنای واقع!روی همون قدرت درون ساخت بزاریم!البته نه با اون مفهوم خودکفایی سابق!....

  • Upvote 4
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

 

الان با این وجود نظر شما اینه ما بشیم کره شمالی؟!؟!

 

در دوران دولت  گذشته مسیر اشتباهی طی شد و مثل همیشه مسولین کشور ما تصور و برداشت نا درستی داشتن از صحنه اتفقات بین الملی!

 

من فقط در تعجبم چرا رهبری در مقابل این جریانی که کشور رو به پرتگاه و گردنه خطرناک بردن نایستادن!(عرض کنم من خودم عاشق ایشونم اما برام سواله؟!)

 

الان هم منطقی ترین کار برای حفظ ابروی ایران و نظام همین روندی هست که دولت در پیش گرفته!

 

و بهتر هم هست این روند دشمن پنداری همیشه غرب که مثل همیشه اعتقاد دارم برخواسته از جریانات چپ مسلمان!مشخص و مبرهن در ابتدای انقلاب نشات گرفته رو کنار بزاریم!

 

و با وجود اتفاقات غیر قابل انکاری که در تاریخ ما رخ داده بین غرب!با درک واقعیت های زمان و شرایط خودمون مسیر مناسبی رو انتخاب کنیم که بجای دادن آتو برای اعمل فشار بر ما!

 

تمرکز خودمون رو به معنای واقع!روی همون قدرت درون ساخت بزاریم!البته نه با اون مفهوم خودکفایی سابق!....

 

 
اینکه تحریم های ایران حتی از کره شمالی فراتر رفته حرف من نیست دوست عزیز  حرف  امیرحسین موسویان  عضو هیئت  مذاکرات هسته ای در زمان محمد خاتمیست  که وقتی  احمدی نژاد رئیس جمهور شد به  اتهام  جاسوسی برای غرب و اقدام علیه امنیت ملی  به دو سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی محروم شد که با مهاجرت به امریکا  پژوهشگر دانشگاه پریسنتون امریکا شده بود

 

6- ایران هزینه سنگینی برای برنامه هسته ای پرداخته و متحمل تحریم های سخت چندجانبه و یکجانبه شده است. تحریم های اعمال شده علیه ایران بسیار فراتر از تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی هستند که تسلیحات هسته ای دارد. واقعیت آن است که ایران هزینه ساخت بمب را از قبل پرداخت کرد اما، نه می خواهد و نه شاخصی شفاف برای نشان دادن عزمش در زمینه استفاده صلح آمیز از فن آوری هسته ای و عدم اشاعه هسته ای در اختیار دارد. 

 

http://www.irna.ir/fa/News/81375582/

خود شما هم می دونید اگر کره شمالی ثروت های باد آورده و عظیم نفتی و گازی و معادن  و مواد اولیه فراوان  و از همه مهمتر وجود همسایگان  متعدد زمینی برای تجارت مستقیم و بدون واسطه رو داشت  الان بخصوص با توجه جمعیت یک سومش نسبت به ایران حتی شاید اونها  بودن که ما رو مسخره می کردن!

 

و باز هم می دونید کره شمالی تنها دارنده بمب اتمی نیست  امریکا انگلیس فرانسه روسیه چین هند پاکستان و اسراییل در همین خاورمیانه هر کدام  بین چند ده تا بعضا چند صد بمب  دارند و نیز اینکه  ایران نه تنها راه کره شمالی رو نرفت بلکه بعد از 10 سال همکاری های تمام عیار هسته ای با آژانس  و شکستن پی در پی رکورد های بازرسی به طوری که رتبه ایران از نظر بازرسی بعد از ژاپنی که دو بار بهش حمله اتمی شده در دنیا دوم شد بعلاوه  دو سال تعلیق کامل غنی سازی و پلمپ اون و نیز دو سال اجرای پروتوکل  الحاقی  و اجازه بازرسی از صنایع نظامی  در آخر کارش به جایی رسید در تحریم شدن حتی  بانک مرکزی اون  مشابه بانک مرکزی ژاپن در جنگ جهانی دوم تحریم میشه!

 

متاسفانه  یه حقیقت تلخی هست که  خیلی ها از هر دو طیف چپ و راست اصول گرا و اصلاح طلب حاضر نیستن قبول کنن همانطوری که روسیه و چین منافع اقتصادی و امنیت ملی خودشون بر ایران ارجعیت داره و حتی بعضا متحدین  رو قربانی منافع سیاسی اقتصادی و نظامی خود می کنن  امریکا و اروپا هم منافع اقتصادی و امنیت ملی خود و حتی متحدین سنتی و استراتژیک خود مثل اسراییل  نسبت به امثال  ایران برای اونها ارجعیت داره  یعنی  اینکه  دلیلی نداره اونها به خاطر مثلا 30میلیارد دلار سود همکاری اقتصادی با ایران حاضر بشن چند صد میلیارد دلار  همکاری های نفتی و  گازی فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی و بزینس اقتصادی  با شریکان و متحدین سنتی خود در خاورمیانه که اتفاقا رقبای سنتی  ایران هم هستن  یعنی کشورهای عربی ثروتمند حاشیه خلیخ فارس بعلاوه ترکیه  که فقط یکی از اونها یعنی عربستان 10 برابر ایران براشون سود اقتصادی  داره رو با نزدیکی به ایران از دست بدن یا کاهش بدن!...

 

من و شما هم در غرب بودیم  بین سود بیشتر یا کمتر بیشتر رو انتخاب می کردیم نمی کردیم!؟

 

این واقعیت با تئوریزه کردن اینکه دشمنی اسراییل  و غرب با ما افسانه و توهم هست یا نه کاملا بنیادی هست و قابل حل شدن نیست  توسط طیف های مختلف از جناح های  چپ و راست در کشور متاسفانه قابل پنهان شدن نیست...

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من که امیدوارم مذاکرات شکست بخورد و آمریکا ایران رو تهدید به حمله نظامی کند!

بعدش دوستان خواهند دید چقدر دنیا زیباتر خواهد شد!
  • Upvote 13
  • Downvote 17

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من که امیدوارم مذاکرات شکست بخورد و آمریکا ایران رو تهدید به حمله نظامی کند!

بعدش دوستان خواهند دید چقدر دنیا زیباتر خواهد شد!

 

شما هم که همش دلت میخواد مذاکرات شکست بخوره و چهار تا موشک و ماهواره بر هوا بشه تا همه جا گلستان بشه، به نظرت 77 میلیون نفر دیگه هم همین آرزو رو دارن؟

 

چه توافقی بشه و چه نشه، عزت و استقلال اصلی این هست که ما کار خودمون رو بکنیم. مطمئن باش آمریکا از ماهواره بر یا موشک های دوربرد ایران کمتر نگرانی داره تا ایرانی که استقلال سیاسی داره.

ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما هم که همش دلت میخواد مذاکرات شکست بخوره و چهار تا موشک و ماهواره بر هوا بشه تا همه جا گلستان بشه، به نظرت 77 میلیون نفر دیگه هم همین آرزو رو دارن؟
 
چه توافقی بشه و چه نشه، عزت و استقلال اصلی این هست که ما کار خودمون رو بکنیم. مطمئن باش آمریکا از ماهواره بر یا موشک های دوربرد ایران کمتر نگرانی داره تا ایرانی که استقلال سیاسی داره.


پرتاب ماهواره بر و آزمایش موشک قاره پیما یه بخش کوچکی از فرآیند هست!

اگر هم مردم نمی توانند درک کنند که صلاحشان چیست فقط می توان به حالشان تاسف خورد!

مردمی که متوجه نیستند که بیشتر مشکلاتی که دارند خودشان ایجاد کرده‌اند...

مردمی که نمی دانند هدفشان چیست!

اصلا معنای هدف را می دانند یا نه !
  • Upvote 13
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.