DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

خب همین الان در همین موضوع هسته ای کسی می داند از انرژی هسته ای دقیقا چه می خواهیم؟

از مذاکرات چه می خواهیم؟

از ارتباط با دنیای خارج به دنبال چه هستیم؟

 

امین جان اونهایی که دارن این کارا رو انجام میدن اتفاقا خوب میدونند که دارن چه هدفی رو دنبال میکنند ! چه اونایی که یک زمانی صنعت تعطیل شده ی هسته ای رو جلو میبردند و چه کسانی که امروز مذاکره میکنند ...

 

فقط برای بنده و شماست که اینجور القا میکنند برنامه و هدفی ندارند

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به جای توجیه کردن بهتره به اصل موضوع بپردازیم! شما از ایجاد رابطه با آمریکا چه انتظاری دارید؟انتظارات رو به طور دقیق بیان کنید.

اگر نفوذی ها و برخی سست عنصر های داخلی انقلاب رو به شکست نکشونن آمریکا نمیتونه کاری انجام بده! همونطور که بعد از 84 وقتی فک پلمپ کردیم (برخلاف تهدیداتی نظامی که وجود داشت) نتونستن کاری انجام بدن و وقتی جامعه در سال 88 دچار انشقاق شد اونها به فشار اقتصادی برای ساقط کردن نظام شیفت کردن که تا حد زیادی هم توانشون رو به کار گرفتن!

برادر شاهین عزیز بزار رک و راست یه چیزی رو که دوست ندارم رو بهت بگم:

 

رابطه با آمریکا الان دیگه دیر هست و معنی ندارد! پس باشه یا نباشه زیاد مهم نیست؛

 

این انقلاب خدایی نکرده فقط یه چیزی میتونه نابودش کنه اونهم بی پولی و ورشکستی اقتصادی هست! البت اقتصاد مقاومتی داخلی اگر همتی صورت بگیرید و جهادی درش کار کنیم میتواند خیلی کمک کرده و مانع از هر گونه مشکلی برای ما شود.

 

الان هم همه به این امر واقف هستند(دولت-بیت رهبری-ارکان مهم نظام) که میخوان تحریمها بره کنار! وضع کشور خیلی خوب نیست حتی الان و سال اینده با کسری بودجه مواجه میشیم. اگر همین وضع ادامه پیدا کنه به کره شمالی نمیرسیم. یعنی قبلش به نابودی رفتیم(که خداوند اون روز رو نیاره). الان شما وضع داخلی سوریه رو نگاه کن که به خاطر عدم وجود سرمایه دارن روز به روز بد میارن! پول نباشه قدرتی هم نیست. اگر این سی و .... سال انقلاب پاینده مونده یکی از دلایل اصلیش اقتصاد پولدار کشور بود که امروز دیگه اون پولداری نیست چرا که اقتصاد ما متکی به نفت بود و امروز در فروش نفت برای ما مشکل ایجاد شده است.

 

اقتصاد یعنی تدارکات برای جامعه و کشور.

 

هر نظام و حکومتی باید پول داشته باشد و اگر پول نداشته باشد تا حتی حقوق کارمندانش را تامین نکند هرج و مرج و شورش پدیدار خواهد شد پس این باید در اولویت باشه که کشور رو از بی پولی در آورد. باز میشود گفت اقتصاد داخلی اگر جهادی کار شود میتواند مسئله را باز کند.

 

سال 88 و ..... تمام شد و هیچ اثری روی نظام نداشت! لابد این فکر صدا و سیمایی که غربی ها در سال 88 به بعد به امید نابودی نظام دل بستن روی شما هم اثر گذاشته! برادر مذهبی-دینی یا هر چی که خطت هست با ذهن باز دنیا رو نگاه نکنی با نگاه کوچیک فقط یه نقطه رو میبینی و فکر میکنی که داری کل دنیا رو میبینی.

 

فشار اقتصادی زمانی شروع شد که ما با بی سیاستی اونها رو تهدید میکردیم به عبارتی تفریط و افراط! یه روز به بازرس اجازه میدادیم یه روز بیرونشون میکردیم و خلاصه بهانه اساسی دستشون دادیم که حتی کشور دوست نمای همسایه یعنی روسیه قطعنامه رو وتو نکرد و از بابت ما احساس شک و ترس کرد! این مسئله مقصر اصلیش وزارت خارجه دولت قبل بود.

 

حالا یه کلام:

 

دو راه پیش روی ما نیست:

 

1-در مذاکرات به همین امتیاز گیری کم و بعضاً چانه زنی بیشتر تکیه کنیم و توافق رو بدست بیاریم.

 

2- از مذاکرات بکشیم کنار و سونامی اقتصادی کشور رو شاهد و بعدش نابودی فرسایشی کشور رو شاهد باشیم. البت در این بین به سمت ساخت سلاح روی بیاریم که البته بی معنی هست!

 

راه سومی هم وجود نداره!

اگر اقتصاد مقاومتی رو مد نظر دارید باید جهادی کار شود. و اگر جهادی و جامعه کشور همکاری کنند میتواند به عنوان راه حل سوم مورد نظر واقع شود.


دوستانی که از نوشته های اینجانب انتقاد میکنند باید عرض کنم شخصا مثل شما خوش بین بودم ولی با دیدن عملکرد طرف مقابل یعنی آمریکا وفرمایشات رهبری که فرمودن طرف مقابل اهل حیله و نیرنگ اهل از پشت خنجر زدن است نتیجه گیری کردم.

با این اوصاف به نظرتون انکار برداشتن بلافاصله تحریم ها چی میتونه باشه! به قول آقای صالحی دبه در آوردن به نظرتون خوش بینی داره زمانی که پهباد متجاوز آمریکا در عمق 500 کیلومتری خاکمون توسط سپاه شناسایی میشه خوش بینی داره ! اخوی اگر یادتون باشه دوره آقای احمدی نزاد بعد از تعلیق طرف مقابل به قول و قراری که داده بود عمل کرد!

کجاست کیاست مومن!!

 دولت و تیم مذاکره کننده همیقدر از دستش بر میاد، اونها از خداشونه ما میز مذاکره رو ترک کنیم دوست عزیز. اصلاً قضیه "مومن" و...... چه ربطیه به بازی سیاست و .....داره؟

 

ما در اقتصاد جهانی باشیم یا نه قطعاً خیالت راحت آمریکا ضرر نخواهد کرد پس متاسفانه ما در موضع ضعف قرار داریم در حال حاضر!

 

بنده بیطرف هستم  و طرفدار دولت، ولی یه نکته ای که هست اینه که هیئت مذاکره کننده خیلی چیزها رو مخفی کرده از همه حتی رهبری! این حدث بنده هست. و این شکاف به وجود آمده بین متقدان و دولت به همین خاطر است و بنده خودم هم بهش معترفم که شفاف سازی زیادی نشده.

ویرایش شده در توسط nepton
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میگم نظر این عباسی به اصطلاح دکتر در مورد سیاست خارجی چیه ؟؟ با خودش هم درگیری داره یک مدت دولت احمدی نژاد رو کوتوله خطاب میکرد و اون رو میکوبید الا هم این دولت قبل ترش هم دولت خاتمی کلا شرایط حاکم بر کشور هم توسط  این استراتژیست !!!!  دیده نمیشه

 

 

به نظر میرسه این جناب بیشتر از اینکه دلسوز کشور باشه میخواد بیشتر دیده بشه

 

همه بلدن انتقاد کنن ولی انتقاد کننده باید حداقل وجدان رو داشته باشه وقتی داری انتقاد میکنی راهکار هم ارائه بدی نتیجه هشت سال به اصطلاح دیپلماسی دولت قبل رو دیدیم الان این اقا دقیقا به چی داره انتقاد میکنه؟؟؟ کلا  مجموعه شرایط به وجود اوردنده امروز هم در  تحلیل های فوق اسراتژیک ایشون جایی نداره

 

یک مسئله تا اونجا که بنده خوندم امام خمینی امریکا رو از انگلیس بدتر انگلیس از امریکا بدتر و شوروی رو از همه بدتر میدونست حتی بعد گفتن که همه از همه بد تر پلید تر هستن

 

پس چه اتفاقی میفته که بادوتا از اینا رابطه داریم فقط یکیش رو کردیم ادم بده اون دوتا توبه کردن یا ....

 

چرا رابطه داشت با امریکا اینقدر یک گروه خاص از مردم رو دچار سوزش میکنه چون از هر طرف به این قضیه نداشتن رابطه نگاه کنیم میبینم به ما ضرر رسونده حتی نظام هم زیر سوال رفته

 

========================================

جناب gray  اینقدر دنبال پشت پرده این مذاکرات نباش میخوای بدونی چرا دارن به این شیوه مذاکره میکنن شرایط امروز کشور رو ببین

 

حالا نه که با مرگ بر گفتن ما کشور ما اباد تر اونا نابود تر شدن که بقیه مسلمونها بیان الگو بگیرن

 

در ضمن غنی سازی بیست درصد هیچ صرفه اقتصادی برای ما که نداره هیچ کشور رو هم به نابودی بیشتر میکشونه

حتی ریس جمهور سابق هم به این مسئله مهر تایید زدن احیانا که یادتون نرفته ؟؟

چهار تا سرچ تو همین اینترنت هم نتایج بهتری رو برای ارائه به شما میده

 

یادمون باشه قبل از اینکه دچار شور بشیم جو زده حرف بزنیم یادمون بیاد کجا قرار گرفتیم چی باعث شد کشور به این روز بیفته  و چی تو چنته داریم که باهاش بتونیم از موضع بالا با دیگران مذاکره کنیم

صرفا به غیر از اقتصادی مطمئنید هیچ فوایدی نداره؟

نیاز به غرب کمتر میشد در رادیو دارو مفید ونیاز بیماران رو برطرف میکرد من نمیدونم کجای این کشور روبه نابودی میکشد غنی سازی 20 درصد پیشرفت نیست؟

شما در نظر بگیر وقتی 20 درصد به 45 برسه و کشتی های سنگین ایران با سوخت اتمی حرکت کنن این اقتصادی نیست؟و یا با این همه تهدیدات اتمی که به ایران داره وارد میشه ایران برای مقابله به مثل چه کاری میتونه انجام بده؟

اگه شما بخوایید به پیشرفت برسی یا باید خرج کنی یا عمرتو بدی تا تجربه و علم کسب کنی

قرار نیست همه چیز عالی پیش بره

درباره مملکت هم ایران بیشتر از داخل داره ضربه میخوره تا خارج همش هم سو مدیریت  رانتخواری,روشوه , منفعت طلبی فردی و..... دخیله

ما اسم خودمون رو کذاشتیم مسلمون اما راحت طلبی رو میپسندیم ولی اون غربیه از ما مدیریتش بهتره

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به جای توجیه کردن بهتره به اصل موضوع بپردازیم! شما از ایجاد رابطه با آمریکا چه انتظاری دارید؟انتظارات رو به طور دقیق بیان کنید.

اگر نفوذی ها و برخی سست عنصر های داخلی انقلاب رو به شکست نکشونن آمریکا نمیتونه کاری انجام بده! همونطور که بعد از 84 وقتی فک پلمپ کردیم (برخلاف تهدیداتی نظامی که وجود داشت) نتونستن کاری انجام بدن و وقتی جامعه در سال 88 دچار انشقاق شد اونها به فشار اقتصادی برای ساقط کردن نظام شیفت کردن که تا حد زیادی هم توانشون رو به کار گرفتن!

دقیقا بنده چی رو توجیه کردم؟؟؟؟

بحث رابطه با امریکا

ایا نداشتن رابطه با امریکا تو این 30 و اندی سالی که گذشته انتظارات شما رو براورده کرده؟؟؟ اصلا چه انتظاری داشتیم که قرار بود با عدم تعامل بهش برسیم

 

ایا داشتن رابطه یا تعامل با کشوری که که به گفته خود شخص شما قدرت اول جهان است بیشتر به سود ماست یا سر جنگ داشتن(ماشاالله که شرایط کشور رو میبینین )

 

شما نگران نفوذی و سست عنصر نباش  گنده تر از ما شوروی بود که تو دوره خودش چیزی از امریکا کم نداشت امریکا هم یک تیر به سمتش شلیک نکرد ولی زد چند تکش کرد(تکرار تاریخ)

 

شما متوجه باش هر کشوری که نظامش فرو ریخته قبلش غرق در فساد و بی پولی بوده (شرایط امروز ما )

سیستم برخورد امریکا هم نسبت به هر کشوری فرق میکنه مگه به شوروی حمله کرد؟؟ مگه به کره شمالی  حمله میکنه ؟؟ یا به ما حمله میکنه؟؟ پس خودمون رو گول نزنیم وقتی امریکا میبینه اقتصاد ایران به راحتی با چهار تا قطعنامه بندش پاره میشه مگر دیوانست که بخواد حمله نظامی کنه با همون تحریم به چندین هدف عمده میرسه

 

تحت فشار گذاشتن تمامی صنایع ثروت  سازایران

عدم نارضایتی عمومی از نظام

عدم کمک رسانی ایران به متحدین منطقه ای

ایجاد اخلال در پروژه های نظامی ایران

 

فکر میکنم به تمامی اهدافی هم که داشت رسید

و این راه ما چقدر شبیه به راهی است که شوروی پیمود

 

 

==========================================================================

جناب میلاد

بحث داشتن تفکر اقتصادی و هدر ندادن ثروت یک کشور مطرحه

 

وگرنه خیلی از شرکت های امریکایی و اروپایی الان تولیدات خودشون رو بردن تو چین تو کار خودم مثال میزنم دیوالت یک برند المانی بوده الان مشخصا رو تمامی تولیداتش made in prc خورده رجید امریکا الان تو مالزی تولید میشه  تا الان چیزی در مورد سیالکوت پاکستان شنیدی بیشتر تولیدات نایک و ادیداس اونجا تولید میشه الان عزت این کشورها توسط مالزی و چین پایمال شد؟؟ یا اینا راحت طلب شدن

مگر ما ادعا نمیکنیم که به دانش چرخه کامل سوخت رسیدیم پس ناراحتی چی رو داریم؟؟؟

وقتی هزینه خرید اورانیوم از کشور دیگه کمتر از هزینه تولید میشه چرا باید ثروت خودمون رو هدر بدیم؟؟؟؟ بهتر نیست این ثروت رو تو تولید علم خرج کنیم

=========================================================================

جناب gary شما یک مقدار زیادی نسبت به سیاست نگاه خوش بینانه داری

 

نکنه انتظار داری اونا از ما جاسوسی نکنن یا فکر میکنی نیروهای اطلاعاتی ما مثل بچه ادم نشستن دست به سینه منتظر نمره خوب و بد

 

انگار یادتون رفته همین عباسی ریس سابق انرژی اتمی به اژانس گفت ایران مجبور بوده نسبت به برنامه اتمیش دروغ بگه

ویرایش شده در توسط 9km
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر شاهین عزیز بزار رک و راست یه چیزی رو که دوست ندارم رو بهت بگم:

 

رابطه با آمریکا الان دیگه دیر هست و معنی ندارد! پس باشه یا نباشه زیاد مهم نیست؛

 

این انقلاب خدایی نکرده فقط یه چیزی میتونه نابودش کنه اونهم بی پولی و ورشکستی اقتصادی هست! البت اقتصاد مقاومتی داخلی اگر همتی صورت بگیرید و جهادی درش کار کنیم میتواند خیلی کمک کرده و مانع از هر گونه مشکلی برای ما شود.

 

الان هم همه به این امر واقف هستند(دولت-بیت رهبری-ارکان مهم نظام) که میخوان تحریمها بره کنار! وضع کشور خیلی خوب نیست حتی الان و سال اینده با کسری بودجه مواجه میشیم. اگر همین وضع ادامه پیدا کنه به کره شمالی نمیرسیم. یعنی قبلش به نابودی رفتیم(که خداوند اون روز رو نیاره). الان شما وضع داخلی سوریه رو نگاه کن که به خاطر عدم وجود سرمایه دارن روز به روز بد میارن! پول نباشه قدرتی هم نیست. اگر این سی و .... سال انقلاب پاینده مونده یکی از دلایل اصلیش اقتصاد پولدار کشور بود که امروز دیگه اون پولداری نیست چرا که اقتصاد ما متکی به نفت بود و امروز در فروش نفت برای ما مشکل ایجاد شده است.

 

اقتصاد یعنی تدارکات برای جامعه و کشور.

 

هر نظام و حکومتی باید پول داشته باشد و اگر پول نداشته باشد تا حتی حقوق کارمندانش را تامین نکند هرج و مرج و شورش پدیدار خواهد شد پس این باید در اولویت باشه که کشور رو از بی پولی در آورد. باز میشود گفت اقتصاد داخلی اگر جهادی کار شود میتواند مسئله را باز کند.

 

سال 88 و ..... تمام شد و هیچ اثری روی نظام نداشت! لابد این فکر صدا و سیمایی که غربی ها در سال 88 به بعد به امید نابودی نظام دل بستن روی شما هم اثر گذاشته! برادر مذهبی-دینی یا هر چی که خطت هست با ذهن باز دنیا رو نگاه نکنی با نگاه کوچیک فقط یه نقطه رو میبینی و فکر میکنی که داری کل دنیا رو میبینی.

 

فشار اقتصادی زمانی شروع شد که ما با بی سیاستی اونها رو تهدید میکردیم به عبارتی تفریط و افراط! یه روز به بازرس اجازه میدادیم یه روز بیرونشون میکردیم و خلاصه بهانه اساسی دستشون دادیم که حتی کشور دوست نمای همسایه یعنی روسیه قطعنامه رو وتو نکرد و از بابت ما احساس شک و ترس کرد! این مسئله مقصر اصلیش وزارت خارجه دولت قبل بود.

 

حالا یه کلام:

 

دو راه پیش روی ما نیست:

 

1-در مذاکرات به همین امتیاز گیری کم و بعضاً چانه زنی بیشتر تکیه کنیم و توافق رو بدست بیاریم.

 

2- از مذاکرات بکشیم کنار و سونامی اقتصادی کشور رو شاهد و بعدش نابودی فرسایشی کشور رو شاهد باشیم. البت در این بین به سمت ساخت سلاح روی بیاریم که البته بی معنی هست!

 

راه سومی هم وجود نداره!

اگر اقتصاد مقاومتی رو مد نظر دارید باید جهادی کار شود. و اگر جهادی و جامعه کشور همکاری کنند میتواند به عنوان راه حل سوم مورد نظر واقع شود.


 دولت و تیم مذاکره کننده همیقدر از دستش بر میاد، اونها از خداشونه ما میز مذاکره رو ترک کنیم دوست عزیز. اصلاً قضیه "مومن" و...... چه ربطیه به بازی سیاست و .....داره؟

 

ما در اقتصاد جهانی باشیم یا نه قطعاً خیالت راحت آمریکا ضرر نخواهد کرد پس متاسفانه ما در موضع ضعف قرار داریم در حال حاضر!

 

بنده بیطرف هستم  و طرفدار دولت، ولی یه نکته ای که هست اینه که هیئت مذاکره کننده خیلی چیزها رو مخفی کرده از همه حتی رهبری! این حدث بنده هست. و این شکاف به وجود آمده بین متقدان و دولت به همین خاطر است و بنده خودم هم بهش معترفم که شفاف سازی زیادی نشده.

 

اگر دقت داشته باشید تحریم های اساسی بعد از سال 88 (سال 90) تصویب و اجرا شدن! یعنی بعد از گذشت 6 سال از فک پلمپ تاسیسات هسته ای! تحریم های شدید بر علیه یک کشور متحد و منسجم فایده زیادی نمیتونه داشته باشه و برعکس ممکنه خصومت و کینه برعلیه کشورهای تحریم کننده رو تشدید کنه و اونها هم از این موضوع به خوبی مطلع بودن! در سال 88 کشور از نظر سیاسی دچار مشکل اساسی شد به نحوی که بعد از مدتی مشکلات به بخش های مدیریتی و اقتصاد هم رسوخ پیدا کردن!پس نمیشه گفت این واقعه بی تاثیر بود!

به اقتصاد مقاومتی در عمل چندان توجه نمیشه! در واقع پیش از شکست مذاکرات کسی به این سمت نخواهد رفت!

 

 

 

 

 

 

سوئیفت ارائه خدمات به ایران را قطع کرده‌است

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵ مارس ۲۰۱۲

http://fa.wikinews.org/wiki/سوئیفت_ارائه_خدمات_به_ایران_را_قطع_کرده‌است

 

تحریم نفت ایران

http://fa.wikipedia.org/wiki/تحریم_نفت_ایران

 

 

زیر سوال بردن هلوکاست و کاغذ پاره خوندن تحریم ها در سال 85 و 86 صورت گرفته (1) و همونطور که عرض شد تحریم های اساسی چند سال بعد تصویب شدن! پس دلیل اصلی تحریم ها برعکس اونچیزی که امروز گفته میشه حرکت ایران به سمت پیشرفت و اقتدار هست نه لج و لج بازی! همچنان که قبل از ادعاهای احمدی نژاد در واکنش به از سرگیری فعالیت های هسته ای چندین قطعنامه صادر شده بود!

 

برای مثال به قطعنامه هایی که قبل از ادعاهای احمدی نژاد تصویب شده دقت کنید:

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۹۲۹_شورای_امنیت

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۸۸۷_شورای_امنیت

http://fa.wikisource.org/wiki/قطعنامه_۱۸۳۵_شورای_امنیت_سازمان_ملل_متحد

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۸۰۳_شورای_امنیت

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۷۴۷_شورای_امنیت

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۷۳۷_شورای_امنیت

http://fa.wikipedia.org/wiki/قطعنامه_۱۶۹۶_شورای_امنیت

 

1-

 

http://fa.wikipedia.org/wiki/سفر_محمود_احمدی‌نژاد_به_نیویورک_(۱۳۸۶)

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920906000847

 

دقیقا بنده چی رو توجیه کردم؟؟؟؟

بحث رابطه با امریکا

ایا نداشتن رابطه با امریکا تو این 30 و اندی سالی که گذشته انتظارات شما رو براورده کرده؟؟؟ اصلا چه انتظاری داشتیم که قرار بود با عدم تعامل بهش برسیم

 

ایا داشتن رابطه یا تعامل با کشوری که که به گفته خود شخص شما قدرت اول جهان است بیشتر به سود ماست یا سر جنگ داشتن(ماشاالله که شرایط کشور رو میبینین )

 

شما نگران نفوذی و سست عنصر نباش  گنده تر از ما شوروی بود که تو دوره خودش چیزی از امریکا کم نداشت امریکا هم یک تیر به سمتش شلیک نکرد ولی زد چند تکش کرد(تکرار تاریخ)

 

شما متوجه باش هر کشوری که نظامش فرو ریخته قبلش غرق در فساد و بی پولی بوده (شرایط امروز ما )

سیستم برخورد امریکا هم نسبت به هر کشوری فرق میکنه مگه به شوروی حمله کرد؟؟ مگه به کره شمالی  حمله میکنه ؟؟ یا به ما حمله میکنه؟؟ پس خودمون رو گول نزنیم وقتی امریکا میبینه اقتصاد ایران به راحتی با چهار تا قطعنامه بندش پاره میشه مگر دیوانست که بخواد حمله نظامی کنه با همون تحریم به چندین هدف عمده میرسه

 

تحت فشار گذاشتن تمامی صنایع ثروت  سازایران

عدم نارضایتی عمومی از نظام

عدم کمک رسانی ایران به متحدین منطقه ای

ایجاد اخلال در پروژه های نظامی ایران

 

فکر میکنم به تمامی اهدافی هم که داشت رسید

و این راه ما چقدر شبیه به راهی است که شوروی پیمود

 

 

بنده از شما یک سوال پرسیدم! شما ابتدا به این سوال به صورت دقیق پاسخ بدید تا ببینیم اون چیزی که مد نظر شماست میتونه محقق بشه یا اینکه قراره دستاوردها و حقوقمون رو از دست بدیم و به اون چیزی هم که انتظار داریم دست پیدا نکنیم؟

 

 

 شما از ایجاد رابطه با آمریکا چه انتظاری دارید؟انتظارات رو به طور دقیق بیان کنید.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب شهاب اشتباه نکنم اول بنده بودم که از شما سوال پرسیدم متنش هم موجوده حالا چی میشه که از جواب طفره میرین من نمیدونم بعد انتظار دارین بنده به شما جواب بدم

 

در کل به هر ادم بی طرفی شرایط ایران و امریکا رو بگی مشخصا به هیچ نتیجه ای نمیرسه جز خود زنی ما ایرانی ها

 

رابطه با امریکا مگه حتما باید زیر یوغ اونا باشیم که بهش بگن رابطه چرا اینقدر اشعار سی و اندی ساله صدا وسیما رو تکرار میکنین

 

دقیقا چقدر از این قطع رابطه کشور ایران سود برده ؟؟؟

 

 بیا جواب بده این قطع رابطه با امریکا بیشتر به سود بوده یا به ضرر

 

طرف میاد چپ و راست چین رو مثال میزنه که تحریم بودن توسط امریکا بعد فلان کردن و بهمان کردن شدن قدرت جهانی

 

چرا نمیخواین درک کنین که چین تا زمانی که سیاستهای خودش رو در قبال امریکا تصحیح نکرد نتونست چیزی بشه

الان چین زیر یوغ و ستم امریکاست؟؟؟

 

قضیه ذوب اهن که یادتونه این یکی از مزایای داشتن رابطه با کشورهاست

نه مثل ماجرای اس 300 بشیم بازیچه دست یک مشت گدا گشنه روسی که اینطور از ایران استفاده کنن برای منافع خودشون

 

یک مسئله دیگه شما هروز که چشمت رو باز میکنی تلوزیون و رادیو از صبح تا شب میگن تو شرایط تحریم به اینجا رسیدم مرد مومن یک نگاه به کشورهای اطرافت بنداز تا متوجه پیشرفت بشی

این پیشرفتی که اینا ازش صحبت میکنن تقسیمش کن به تاریخ چهل ساله نظام ببین عقب گرد بودهیا پیشرفت 

کشور امارات رو نگاه کن نیروگاه اتمیش رو داره میسازه اینهمه جار رو جنجال هم نداره ووووو

 

در ضمن شما انگار یادتون رفته روند تصویب هر قطعنامه علیه ایران چه مدت زمان طول میکشید از ارائه طرح تا تصویب و اجرا

ویرایش شده در توسط 9km
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب شهاب اشتباه نکنم اول بنده بودم که از شما سوال پرسیدم متنش هم موجوده حالا چی میشه که از جواب طفره میرین من نمیدونم بعد انتظار دارین بنده به شما جواب بدم

 

در کل به هر ادم بی طرفی شرایط ایران و امریکا رو بگی مشخصا به هیچ نتیجه ای نمیرسه جز خود زنی ما ایرانی ها

 

رابطه با امریکا مگه حتما باید زیر یوغ اونا باشیم که بهش بگن رابطه چرا اینقدر اشعار سی و اندی ساله صدا وسیما رو تکرار میکنین

 

دقیقا چقدر از این قطع رابطه کشور ایران سود برده ؟؟؟

 

 بیا جواب بده این قطع رابطه با امریکا بیشتر به سود بوده یا به ضرر

 

طرف میاد چپ و راست چین رو مثال میزنه که تحریم بودن توسط امریکا بعد فلان کردن و بهمان کردن شدن قدرت جهانی

 

چرا نمیخواین درک کنین که چین تا زمانی که سیاستهای خودش رو در قبال امریکا تصحیح نکرد نتونست چیزی بشه

الان چین زیر یوغ و ستم امریکاست؟؟؟

 

قضیه ذوب اهن که یادتونه این یکی از مزایای داشتن رابطه با کشورهاست

نه مثل ماجرای اس 300 بشیم بازیچه دست یک مشت گدا گشنه روسی که اینطور از ایران استفاده کنن برای منافع خودشون

 

یک مسئله دیگه شما هروز که چشمت رو باز میکنی تلوزیون و رادیو از صبح تا شب میگن تو شرایط تحریم به اینجا رسیدم مرد مومن یک نگاه به کشورهای اطرافت بنداز تا متوجه پیشرفت بشی

این پیشرفتی که اینا ازش صحبت میکنن تقسیمش کن به تاریخ چهل ساله نظام ببین عقب گرد بودهیا پیشرفت 

کشور امارات رو نگاه کن نیروگاه اتمیش رو داره میسازه اینهمه جار رو جنجال هم نداره ووووو

 

در ضمن شما انگار یادتون رفته روند تصویب هر قطعنامه علیه ایران چه مدت زمان طول میکشید از ارائه طرح تا تصویب و اجرا

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

با کمال تاسف الان چین زیر یوق آمریکا است . زیرا سرمایه ای که چین را به چین کنونی تبدیل کرد سرمایه آمریکایی و غربی بود و درضمن بزرگترین بازار مصرف اقلام چینی هم خود آمریکا است و مطمئن باشید اگر روزی بین چین و آمریکا شکرآب شود کار به جنگ نخواهد رسید و همان بلایی که سر چهار ببر آسیا آمد سر این ها هم خواهد آمد . کل دعوا سر این بود که اگر نیروگاهی قرار است ساخته شود سوختش هم باید داخلی باشد نه مثل امارات که هر وقت اراده کنند سوختش را ندهند . سوخت نیروگاه فعلی بوشهر بیش از سی سال است که در فرانسه بلوکه شده . ضمن آنکه پیشرفت بومی با پیشرفت وارداتی قابل قیاس نیست 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
متاسفانه بعد از انتقال اطلاعات به سرور جدید تعدادی از پست ها از دست رفتن (همونطور که جناب رضا تذکر داده بودن) اما بنده قبل از فعال شدن این صفحه رو لود کرده بودم و پستها رو داشتم , اگر تمایل داشتید پست ها رو مجددا ارسال کنید:
 
 

[spoiler]

9km 
 

zed, on 17 May 2015 - 1:19 PM, said:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

با کمال تاسف الان چین زیر یوق آمریکا است . زیرا سرمایه ای که چین را به چین کنونی تبدیل کرد سرمایه آمریکایی و غربی بود و درضمن بزرگترین بازار مصرف اقلام چینی هم خود آمریکا است و مطمئن باشید اگر روزی بین چین و آمریکا شکرآب شود کار به جنگ نخواهد رسید و همان بلایی که سر چهار ببر آسیا آمد سر این ها هم خواهد آمد . کل دعوا سر این بود که اگر نیروگاهی قرار است ساخته شود سوختش هم باید داخلی باشد نه مثل امارات که هر وقت اراده کنند سوختش را ندهند . سوخت نیروگاه فعلی بوشهر بیش از سی سال است که در فرانسه بلوکه شده . ضمن آنکه پیشرفت بومی با پیشرفت وارداتی قابل قیاس نیست

حالا بماند که تو صحبت ها چین بزرگترین نمونه الگویی دوستان بود



خب ما با کشوری طرف هستیم که به قول دوستان قدرت اول دنیاست چه تو بحث اقتصادی و نظامی و سیاسی قدرتهای دیگه رو زده کنار به قول شما دوستان تمامی کشورها زیر یوغ این کشور هستن

این کشور تجارت تمامی کشورهای دیگه رو با ما ممنوع اعلام کرده و مشمول جریمه های سنگین و هیچ کشوری حق مراوده با ما رو نداره



دقیقا تو همچین شرایطی دوست دارم نظر دوستان رو بدونم

البته اگر نظرشون تکرار مکررات صدا و سیما و سیاست های از قبل شکست خورده نباشه
 
 
-----------------------
 
habdollahi83
 

شما از ایجاد رابطه با آمریکا چه انتظاری دارید؟انتظارات رو به طور دقیق بیان کنید.

خوب تمام کشورهای دنیا برای رفاه و پیشرفت خودشون و اینکه از دنیا عقب نمونند نیاز دارند با دنیای خارج ارتباطاتشون رو تا میتون گسترش بدن. این تبادل فرهنگی اقتصادی و ... که باعث رشد جامعه میشه. آمریکا هم یکی از اون کشورها و البته مهم ترینشون به دلیل قدرت اول اقتصادی، تکنولوژیکی، نظامی و خیلی چیزهای دیگه. این چیز واضحیه و نیاز به پرسش نیست. بهتره شما این سوال رو جواب بدی که چرا از ارتباط با آمریکا واهمه دارید؟
 
 
------------------------
 
 
Sami1993
 
 
محمدی: توافق خوب توافقی است که در روز اجرا زیرساخت تحریم‌ها برداشته شود
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/742173
 
ولایتی: امریکا در مذاکرات 'دبه' کرده است
http://www.irannuc.ir/content/2603
 
جزئیات دبه درآوردن امریکایی ها در مذاکرات وین
http://www.irannuc.ir/content/2605
------------------------
 
arminheidari
 
 
دوستان نظری بابت بازرسی مدیریت شده به مراکز نظامی دارند یا نه؟

مثلا چه الزاماتی وجود دارد و چه سطح بندی امنیتی در این مورد وجود دارد؟

آیا همه با همه سطوح امنیتی ممنونع باشند خوب است؟ یا سطح بالای امنیتی مثل مراکز تحقیقاتی مراکز خط قرمز هستند؟
 
------------------------
cheka

arminheidari, on 18 May 2015 - 9:46 PM, said:

دوستان نظری بابت بازرسی مدیریت شده به مراکز نظامی دارند یا نه؟

مثلا چه الزاماتی وجود دارد و چه سطح بندی امنیتی در این مورد وجود دارد؟

آیا همه با همه سطوح امنیتی ممنونع باشند خوب است؟ یا سطح بالای امنیتی مثل مراکز تحقیقاتی مراکز خط قرمز هستند؟


الان حتی بعضی شرکت های امنیتی هم اجازه نمیدن هرکسی بره توش چراکه طرف میتونه با تعداد زیادی وسایل سنجش از راه دور و سنسورهای مختلف ، عملا بیشتر از بازرسی بصری از تجهیزات ، از اونها اطلاعات کسب کنه !



در لوزان هم که بوضوح به استفاده بازرسان آژانس از "فناوری ها و ابزارآلات مدرن" تاکید شده ، حتی اگر طرف بدون هیچ ابزارآلات جاسوسی و مدیریت شده به مرکز راه پیدا کنه همینکه از مختصات پایگاه (مثلا یک سیلوی زیرزمینی موشک های شهاب) اطلاع پیدا کنه برای انهدام آن در یک جنگ احتمالی کافی هست !
 
-----------------------------------
 
arminheidari
 

cheka, on 18 May 2015 - 10:52 PM, said:

الان حتی بعضی شرکت های امنیتی هم اجازه نمیدن هرکسی بره توش چراکه طرف میتونه با تعداد زیادی وسایل سنجش از راه دور و سنسورهای مختلف ، عملا بیشتر از بازرسی بصری از تجهیزات ، از اونها اطلاعات کسب کنه !



در لوزان هم که بوضوح به استفاده بازرسان آژانس از "فناوری ها و ابزارآلات مدرن" تاکید شده ، حتی اگر طرف بدون هیچ ابزارآلات جاسوسی و مدیریت شده به مرکز راه پیدا کنه همینکه از مختصات پایگاه (مثلا یک سیلوی زیرزمینی موشک های شهاب) اطلاع پیدا کنه برای انهدام آن در یک جنگ احتمالی کافی هست !

خب بعضی مکان ها اطلاعات مهمی ندارد اگرچه نظامی هستند مثل پادگان آموزش سربازان وظیفه یا مکان های نظامی از این قبیل

حال آیا این موارد نیز جز سطح امنیتی بالا می باشد؟



چون پایگاه های نظامی به محرمانه، فوق محرمانه، سری و فوق سری تقسیم بندی می شوند
 
 
-------------------
 
cheka
 

arminheidari, on 18 May 2015 - 11:46 PM, said:

خب بعضی مکان ها اطلاعات مهمی ندارد اگرچه نظامی هستند مثل پادگان آموزش سربازان وظیفه یا مکان های نظامی از این قبیل

حال آیا این موارد نیز جز سطح امنیتی بالا می باشد؟



چون پایگاه های نظامی به محرمانه، فوق محرمانه، سری و فوق سری تقسیم بندی می شوند


ببینید در متن پروتکل الحاقی هیچگونه تقسیم بندی حفاظتی و امنیتی در مورد بازدید سایت های نظامی وجود نداره . یعنی اگر آژانس بخواد از جایی بازرسی کنه طبق پروتکل فرقی نمیکنه پایگاه سری هست یا محرمانه ، در هر صورت آژانس حق بازرسی رو داره



معمولا کشورهای پذیرنده پروتکل الحاقی خودشون طی یک قرارداد دوجانبه با آژانس (که مفاد آن معمولا بر مفاد پروتکل الحاقی ارجحیت دارند) یا این سطوح امنیتی رو تامین میکنند یا این حق رو برای خودشون قائل میشن که در صورتیکه بازرسی از یک مکان خاص امنیت ملی اون کشور رو به خطر بندازه ، اجازه بازرسی ندهند اما اگر پروتکل همونطور که هست موافقت بشه عملا این حق برای آژانس هست که به هر نقطه با هر سطح امنیتی دسترسی داشته باشه
 
---------------------------
 
 
arminheidari
 

cheka, on 18 May 2015 - 11:53 PM, said:

ببینید در متن پروتکل الحاقی هیچگونه تقسیم بندی حفاظتی و امنیتی در مورد بازدید سایت های نظامی وجود نداره . یعنی اگر آژانس بخواد از جایی بازرسی کنه طبق پروتکل فرقی نمیکنه پایگاه سری هست یا محرمانه ، در هر صورت آژانس حق بازرسی رو داره



معمولا کشورهای پذیرنده پروتکل الحاقی خودشون طی یک قرارداد دوجانبه با آژانس (که مفاد آن معمولا بر مفاد پروتکل الحاقی ارجحیت دارند) یا این سطوح امنیتی رو تامین میکنند یا این حق رو برای خودشون قائل میشن که در صورتیکه بازرسی از یک مکان خاص امنیت ملی اون کشور رو به خطر بندازه ، اجازه بازرسی ندهند اما اگر پروتکل همونطور که هست موافقت بشه عملا این حق برای آژانس هست که به هر نقطه با هر سطح امنیتی دسترسی داشته باشه



ما شرط می گذاریم ، به هرحال توافق است

اگر قرار است توافق صورت بگیرد ، این بازدید ها باید بصورت مدیریت شده و سطح بندی باشند

و اگرنه توافق بسیار دور از دسترس می گردد

چون ما می خواهیم توافق کنیم تا امنیت کشور بالا رود و تهدید ها کمتر گردد واگرنه می شود از چاله به چاه افتادن

[/spoiler]

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی

 

بند آخر که نقل قولی از نماینده کلیمی مجلس عنوان شده اگر حقیقت داشته باشد ( تاکید میکنم اگر حقیقت داشته باشد ) واقعا افتضاحیست که حتی از یک بیسواد هم بعید است !

صرف نظر از اینکه نماینده ای مثل جناب قدوسی کار خوب یا بدی کرده است ، نماینده مردمی که متن را نخوانده ( شایدهم وقت یا حوصله اش را نداشته و این چیزی از خطایش را توجیه نمیکند ) امضاء میکند به معنی آنست که حفظ منافع کسانی که به او اعتماد کرده و رای داده اند برای ایشان اصلا اهمیتی ندارد و اینجاست که باید گفت وای بر حال این ملت !

انتخاب مدیرانمان هم که دست کمی ازاین کارها نداره !

انتخاب نماینده از روی رودر بایستی و خودکار و شام و ناهار و شیرینی و تقویم و ........ باشد بهتر از این نمیشود ! از قشر آگاه و تحصیلکرده ما هم که متاسفانه انتظاری نیست که همت کنند و ملت رو از این نوع انتخاب منع کنند !فقط یاد گرفتیم بعد از مردن سهراب بیائیم و الکی دنبال مسبب بگردیم و پیدایش هم نکنیم ، چون تا حالا یاد نگرفتیم که صادقانه اعتراف کنیم مسبب اصلی خودمان بودیم و همیشه هم سعی کردیم تقصیر خودمان را گردن دیگری بیندازیم . واقعا ملت عجیبی هستیم ( گفتم هستیم یعنی خود من هم مثل همه )

 

حالا اونائیکه بدشون اومد یه کف قرمز لطفا

 

با تشکر

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستانی که فکر میکنند تا الان پولداری بوده که نظام رو نگه داشته شرایط 8 سال جنگ رو چطور توجیه میکنند؟ اونموقع که نه صادرات نفت درست حسابی داشتیم وضع اقتصادمون هم خیلی بدتر از الان بود ، چطور تونستیم اون موقع رو پشت سر بذاریم و این فروپاشی و آینده تاریک دوستان رو ندیدیم؟

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خوب تمام کشورهای دنیا برای رفاه و پیشرفت خودشون و اینکه از دنیا عقب نمونند نیاز دارند با دنیای خارج ارتباطاتشون رو تا میتون گسترش بدن. این تبادل فرهنگی اقتصادی و ... که باعث رشد جامعه میشه. آمریکا هم یکی از اون کشورها و البته مهم ترینشون به دلیل قدرت اول اقتصادی، تکنولوژیکی، نظامی و خیلی چیزهای دیگه. این چیز واضحیه و نیاز به پرسش نیست. بهتره شما این سوال رو جواب بدی که چرا از ارتباط با آمریکا واهمه دارید؟

 

 

ما از ارتباط با آمریکا واهمه نداریم! در اصل خود آمریکا بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی روابط رو قطع کرد.

مسئله مهم اینه که چیزهایی که شما از رابطه توقع دارید در صورتی میتونن تحقق پیداکنن که ما در سیاست خارجی چرخش اساسی (مثل توقف خصومت با رژیم اسرائیل و به رسمیت شناختنش و عدم حمایت از مقاومت) نشون بدیم! صرف برقراری رابطه با آمریکا مشکلی رو حل نمیکنه بلکه نهایتا رابطه ای مثل رابطه ایران با عربستان به وجود میاد که سودی برای  ما نداره و شاید ضررهایی هم داشته باشه! علاوه بر این با بازشدن سفارت در لوای فعالیت های فرهنگی و امثالهم به صورت مستقیم میتونن در داخل کشور هم فعالیت های مخرب رو سازماندهی کنن! 

اگر فکر میکنید رابطه با آمریکا میتونه صنعت کشور و اقتصاد رو متحول کنه باید بگم که عقیده شما نادرسته! رابطه با آمریکا حداکثر میتونه موجب انتقال فناوری و ماشین آلات مربوطه بشه که اونهم در شرایط مخاصمه دور از ذهن هست! هیچ عاقلی چنین کاری رو انجام نمیده! در زمینه اقتصاد هم بدون تلاش داخلی نتیجه ای حاصل نمیشه و کسی کشور شما رو به خاطر رضای خدا آباد نمیکنه! بهتره نگاهی به اقتصاد کشورهای پیشرفته و در حال توسعه داشته باشید , برای مثال ترکیه با 400 میلیارد دلار بدهی سالانه حدود 50 میلیارد دلار بهره پرداخت میکنه که به اندازه درآمدهای نفتی یک کشوره!جالبه بدونید میزان بهره پرداختی سالانه آمریکا در حدود 500 میلیارد دلاره (+) ! این بدهی ها به صورت سالانه افزایش پیدا میکنن که در نتیجه میزان بهره پرداختی هم افزایش پیدا میکنه و در نهایت روزی میرسه که اقتصاد از عهده پرداخت بهره ها برنمیاد و حتی استقراض جدید هم دیگه جواب نمیده!

 

میزان بدهی های ایتالیا:

http://www.mehrnews.com/news/2518495/ایتالیا-دومین-بدهکار-بزرگ-منطقه-یورو

 

میزان بدهی های فرانسه:

http://www.yjc.ir/fa/news/4997528/میزان-بدهی-های-عمومی-فرانسه-از-مرز-2000-میلیارد-یورو-گذشت

 

میزان بدهی های ژاپن:
http://www.tala.ir/showpic.php?id=12910

 

میزان بدهی های چین:
http://www3.irna.ir/fa/News/81563894/

http://www.shafaqna.com/persian/economic/item/105429-افزایش-نگران-کننده-بدهی-های-چین?tmpl=component&print=1

 

میزان بدهی های کره جنوبی:
http://isna.ir/fa/news/91100502987/بدهی-435-میلیارد-دلاری-دولت-کره-جنوبی
http://www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100815073382

میزان بدهی های مالزی:
http://www.irna.ir/fa/News/81539949/

میزان بدهی ترکیه:

http://mobile.irna.ir/theme1/fa/pages/4.aspx?id=81447973&lang=fa&!rw!=true

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/282503/بدهکارترین-کشورهای-جهان-جدول

 

کشورهای عربی هم با درآمدهای نفتی و گازی آنچنان کم و بیش به همین وضعیت دچار هستن!

http://www.donya-e-eqtesad.com/news/795908/

 

میزان بدهی های انگلیس و آلمان هم بسیار زیاده! البته رقم دقیق رو نتونستم پیدا کنم ولی برای آلمان حدود 2 تریلیون دلار هست و کانادا هم بالای 600 میلیارد دلار.

  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی کشور ها هم هستن که فلسطین رو به رسمیت شناختن هیچ کشوری رو هم نمیخوان محو کنن

 

مشکل از اونجایی شروع میشه واقعیت ها از عمد گم میشه

 

شما الان دقیقا از قطع رابطه چه سودی دیدی که با ایجاد ارتیاط ممکنه اون سود از دستت بره؟؟؟

 

 

 

جناب شهاب این لینک هایی که گذاشتی از بدهی خارجی به درد توجیه عوام میخوره

 

شما بیا مقایسه کن مقدار بدهی یک کشور رو که میشه چند درصد تولید ناخالص اون کشور

وگرنه با این لینک هایی که شما گذاشتی الا این کشور ها کلا باید با خاک یکسان میشدن

  • Upvote 4
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما بیا مقایسه کن مقدار بدهی یک کشور رو که میشه چند درصد تولید ناخالص اون کشور

 

 

 

مقایسه کن دوست عزیز مقایسه کن ما رو هم روشن کن

 

آمریکا بیش از 18.23 هزار میلیارد دلار بدهی ملی داره  ((  http://www.usdebtclock.org  )) .... تولید ناخالص ملی آمریکا در سال 2013 ،،، 16.77 هزار میلیارد دلار

 

بقیه کشورها رو هم شما مقایسه کن ما رو روشن کن

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.