DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

این غربی ها ثابت کردن که اصلا اهل مذاکره نیستن ، مطمئنا اگه ما پیشنهادهاشون رو قبول کنیم فردا دوباره یک بهونه دیگه میارن
نمونش هم همین لیبی که تمام تاسیسات هسته ای شون رو بار کردن و به امریکا انتقال دادن ولی باز هم خبری از برداشتن تحریم ها نبود حتی الان هم که قذافی گور به گور شده همچنان لیبی تحریمه
درسته که فشار زیادی روی کشور هست ولی طرف ما چیزی از منطق نمیدونه
اگه ما یک قدم به عقب برداریم اونا دو قدم دیگه ما رو به عقب حل میدن
راه حل من اینه :
یا با همین سیاست پیش به جلو و پای همه چیزش وامیسیم
یا به حرف اونای گوش میدیم که میگن ( بابا مردیم ، ما هم میخایم زندگی کنیم ما هم جوونیم ، ما اگه انرژی هسته ای نخایم کیو باید ببینیم ) و در نتیجه تعطیلی تمام سایت های هسته ای و سپس اونا بهمون میگن شما بمب های ... دارید که باید نابود شن و بعد : احتمالا قضیه ی عراق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا نظر ما تاثیر خاصی نداره !

ثانیا باید تا مذاکرات صبر کرد و این مذاکرات را نباید از قبل شکست خورده یا از قبل پیروز برای هر یک از طرفها دید !

خدا را چه دیدید شاید آنها یا ما سر بعضی مسایل کوتاه بیاییم و شاید هم رویه تخاصم بین دو طرف افزایش پیدا کند !

اگر هم شکست بخورد باید در ایام برگزاری المپیک 2012 منتظر اتفاقات ویژه ای باشیم ! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران و 5+1 در مذاكرات بغداد احتمالا حد اقل به يك توافق پشت پرده دست خواهند يافت واقعيت اين است كه هردو طرف قانع شده اند كه بايد با هم كنار بيايند...
براي اثبات اين موضوع كافيست به سخنان اوباما در اجلاس آيپك و سياست ايران در قبال بحرين توجه كنيد...

البته سفر آمانو - نماينده اولاند و صدراعظم پيشين آلمان در همين چند روز اخير به ايران هم نشان دهنده تفاوت اين مذاكرات با مذاكرات قبلي است...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه این مذاکرات با مذاکرات قبلی تفاوت داره توش شک نیست چون واقعا فشار ها رو ایران به حداکثر خودش رسیده . اینکه اونها تحریم ها رو حتی ذره ای ور دارند محاله. اینکه تنها هدفشون پسرفت دوباره ی ایران هست حتمی هست. اینکه ایران تنها کشور مسلمان و مهم تر از اون شیعه و جمهوری هست و بزرگترین دشمن دولت های غربی در اهدافشون که تسلط بر جهان هست و اینکه همون جی 8 تی ها تا آخر بر تمام کشورها حکومت کنند و هیچ کشوری نباید از لحاظ اقتصادی و صنعتی به پای اونا برسه و استقلال پیدا کنه . اینکه اگر ذره ای از حق مسلممون کوتاه بیایم و بخوایم به اونا وابسته بشیم تماما یک طرفه از ترس جنگ و تهدیدات و تحریم ها کوتاه بیایم کلا یه اختلاف عمده و یک فاصله بین طبقه ی روشن فکر و تحصیل کرده ی واقعی (نه فقط مدرک میگیرن و معنای آزادی و استقلال رو نمیفهمند و همه چیز رو به حراج میزارن) و دولت میوفته و احتمال اینکه اختشاش هم بشه بالاست .


در کل دوست ندارم به هیچ وجه منفی گرایی کنم و امیدوارم که هر اتفاقی بیوفته به نفع اسلام و شیعه و ایران و مردم ایران باشه و نتیجه اش برای کشور ما کاملا مثبت باشه.


aminmessi جان اون اتفاقاتی که میفرمایید هیچ ترسی از اون نداریم واسه اینکه اگر دوباره همین حداقل استقلالی رو که داریم و همین اقتداری رو بفروشیم دیگه اون دنیا پاسخ خون شهدا و پاسخ امام رو چی بدیم که واسه آسایش و آزادی و استقلال ما خونشون و جونشون رو و تموم زندگیشون رو دادند. اگر منافع و حق ما بهمون نرسه و بخوان بهمون زور بگن همون بهتر باهاشون بجنگیم و با چنین اتفاقاتی رو به رو بشیم و جونمون رو بدیم تا تن به خفت بدیم.

امام حسین (ع) : قاسم جان مرگ (شهادت) نزد تو چگونه هست.

حضرت قاسم (ع) :شیرین تر از عسل.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

با بروز شرایط جدیدتر (حتی نسبت به نشست ترکیه) مثل تغییر دولت در فرانسه و ... به نظر میرسه که خود غرب هم به دنبال خروج آبرومندانه از این جریان هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم اینبار یه تفاوتهایی با قبل داشته باشه.مخصوصا با توجه به سفر امانو به ایران.خدا کنه تحریما لغو بشن که ما به پیشرفتمون با سرعت بیشتر ادامه بدیم.ولی از یه جهت دیگه این غریبیا میدونن اگه تحریما رو لغو کنن ایران بیش از بیش قوی تر خواهد شدو اونا اینو نمیخوان.در کل توکلت علی الله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعات هواپیما و سرمایه گذاری نفتی ! خودشونو خر گیر اوردن یا ملت مارو ؟ icon_rolleyes

وقتی نفتمون رو تحریم میکنن و نمیخرن اکتشاف و بهره برداریو سرمایه گذاری جدید و بروزش به چه دردی میخوره و چه سودی داره !؟؟

هویج جالبی برای کشور ما روی میز گذاشتن و البته چماقشم زیر میز !!!

آقایون مسئول مملکت که واسه برابری و برادری با کشورهای وهابی عربی و ترکهای عثمانی سینه چاک میدادن هم تحویل بگیرن ! رسما ما غیر از غربیها ... با ترکها و عربهای وهابی غیر شیعه رسما وارد فاز دشمنی شدیم !

احتمالا هم در صورت عدم موفقیت مذاکرات در زمان المپیک وارد جنگ با کشورهای حوزه خلیج فارس بر سر بحرین و جزایرمون میشیم !

و البته آمریکا و اسرائیل هم این وسط نهایت سوء استفاده رو خواهند کرد تا به تاسیسات اتمی و زیر ساختهای اقتصادی و نظامی کشور ضربه میزنن تا مثل زمان صدام کمک حال عربهای وهابی در جنگ باشن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام

با بروز شرایط جدیدتر (حتی نسبت به نشست ترکیه) مثل تغییر دولت در فرانسه و ... به نظر میرسه که خود غرب هم به دنبال خروج آبرومندانه از این جریان هست[/quote]

سلام
اتفاقا جناب سارکوزی که به اصطلاح راست گرا بودند ، سیاست خارجیشون دقیقا دنباله روی سیاست خارجی آمریکا بود !! اولاند که فکر نکنم بدون سیاست خارجی چی به چیه !! هر چی آمریکا گفت ، می گه چشم !! تازه طرح های اقتصادیش هم دقیقا هم جهت با طرح هایی هست که آمریکا برای اروپا داره !!! لااقل سارکوزی تو یه مورد در برابر آمریکا ایستاده بود !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
این را هم داشته باشیدوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا در ماموریتی حساس به ایران خواهد آمد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از وب‌سایت «دبکا»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمانو در این سفر به دنبال آن خواهد بود که موافقت مقامات ارشد ایران را با توافق موقت 8 ماده‌ای پیشنهادی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به دست آورد.

دبکا مدعی شده است که به متن مورد نظر دسترسی یافته است؛ هر چند که این متن نهایی نیست و ممکن است تغییر کند. اسرائیلی‌ها نگرانی خود را از چنین توافقی پنهان نکرده‌اند و آن را غیر قابل قبول دانسته‌اند «زیرا به ایران امکان می‌دهد بدون مانعی جدی، برنامه ساخت بمب اتمی! خود را به پیش برد.»

اگر چنین توافقی بین طرفین صورت گیرد و در اجلاس بغداد نهایی شود، با توجه به حضور قدرتهای بزرگ در اجلاس بغداد، از حمایت ارکان سازمان ملل نیز برخوردار خواهد بود. در آن صورت، حمله اسرائیل به تاسیسات ایران به مراتب سخت‌تر خواهد شد زیرا حتی در صورت موفقیت باعث انزوای شدید این رژیم در صحنه بین‌المللی خواهد شد.


این در حالی است که اسرائیلی‌ها مدعی هستند تهدید حمله اسرائیل در پیشبرد سیاست‌های آمریکا مفید بوده است زیرا به نرمش ایران در مسیر حل و فصل دیپلماتیک مساله منجر شده است. این بازی دوگانه در عین حال که باعث انجام گفتگوهایی بین ایران و آمریکا شده است، ایران را به یکی دیگر از اهداف مهم خود یعنی ایجاد شکاف سیاسی بین آمریکا و اسرائیل نائل کرده است.

دبکا مدعی شده است که رهبری ایران معتقد بوده تحمل موقت تحریم‌ها به صرفه است؛ اگر در پایان به توافقی منجر شود که باعث اجبار آمریکا به جدایی از اسرائیل شود.

متن مقدماتی پیشنهادی اوباما برای موافقت ایران بنا بر ادعای دبکا به قرار زیر است:

1- از آن جایی که ایران و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه واقع‌بینانه و جامعی برای توقف برنامه اتمی ایران وجود ندارد، طرفین بر سر موادی موافقت موقت می‌کنند که هر طرف در تفسیر و اجرای آن دارای آزادی خواهد بود.

از دید اسرائیلی‌ها، چنین شرطی هم به اوباما امکان می‌دهد که در کارزار انتخاباتی مدعی مهار برنامه اتمی ایران شود و هم به ایران امکان می‌دهد که اعلام کند حقوق هسته‌ای این کشور به رسمیت شناخته شده است.

2- ایران غنی‌سازی 20 درصدی را متوقف می‌کند اما تاسیسات «فردو» به کار خود ادامه می‌دهد.


3- ایران 110 کیلوگرم اورانیوم 20 درصدی خود را به خارج منتقل خواهد کرد. این مواد در قالب صفحه‌های سوخت مورد نیاز ایران برای راکتور تهران که قابلیت استفاده کمتری برای تولید بمب دارند به ایران بازگردانده خواهد شد.


4- هیچ محدودیتی در مورد غنی‌سازی تا 5 درصد ایران اعمال نخواهد شد.


5- ایران پروتکل الحاقی را امضا خواهد کرد.


6- سایت‌های پنهان هسته‌ای احتمالی ایران که آمریکا اطلاعات روشنی در مورد آنها ندارد، خارج از حوزه بازرسی‌ها باقی خواهند ماند.


7- آمریکا و اروپا، در مورد تحریم‌ها علیه ایران تساهل پیشه خواهند کرد. تحریم بانک مرکزی و تحریم استفاده ایران از سیستم تبادل بانکی «سوئیفت» رسماً ملغی نخواهد شد، اما غرب چشم خود را بر مبادلات بانک های کوچک اروپایی با ایران خواهد بست و مبادلات بانک های چین، هند، روسیه و ترکیه با ایران را تحمل خواهد کرد.


8- آمریکا و اروپا، تحریم نفتی ایران که قرار است از ابتدای ژوئن اجرایی شود را لغو خواهند کرد.

[/code][url=http://www.tabnak.ir/fa/news/245942/افشای-مفاد-پیشنهاد-هسته-ای-آمریکا-به-ایران]منبع[/url]
حالا نظرتان چیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
با اجازه همه دوستان به بله رای دادم.
اگر دقت کرده باشید فضای مذاکرات و نوع مذاکرات برای حصول توافق چیده شده است و مطمئن باشید این جلسه برگزار شده در بغداد فقط جلسه ای تشریفاتی برای اعلام نتایج مشخص شده ای است که الزاما اون موارد روزنامه ای و تبلیغات شده نیستند.
به احتمال قوی با مذاکرات بغداد نقریبا داستان درگیری بر سر حق هسته ای ایران خاتمه می یابد و دو طرف هم راضی خواهند بود.
یک نکته کوچک هم وجود دارد : ظاهرا برگزاری نشست در بغداد پیشنهاد ایران برای توافق نهایی است ولی این را در نظر بگیرید شاید بشود گفت بغداد بهترین انتخاب در منطقه برای آمریکایی ها بود ؛ همانطوری که در جنگ جهانی دوم کنفرانس سران سه دولت در تهران بهترین گزینه برای آمریکاییها بود.
icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا در جمع رهبران گروه هشت کشور صنعتی جهان گفت که ایران حق داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و به نشست آتی گروه 1+5 با ایران در بغداد امیدوار است.[/color]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه 8 در کمپ دیوید گفت که قدرت‌های جهانی درباره نشست آتی ایران و گروه 1+5 در بغداد "امیدوار" هستند.

وی گفت که قدرت‌های جهانی در نشست گروه 8 به توافق رسیدند که چگونه با این بحران تعامل کنند.

رئیس جمهور آمریکا که در جمع رهبران گروه هشت صحبت می‌کرد، گفت: زمانی که به رویکردمان در قبال ایران می‌رسیم، همه متحد هستیم.

اوباما در ادامه گفت که ایران هنوز نتوانسته است که جهان را درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود متقاعد کند.

وی تاکید کرد: تمام رهبران جهان موافق هستند که ایران حق داشتن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را دارد، اگر به تعهدات بین‌المللی عمل کند.

قرار است که نشست 1+5 با ایران روز چهارشنبه در بغداد برگزار خواهد شد. از سوی دیگر "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه وارد تهران خواهد شد تا با مقامات ایران از جمله "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کند.


[url=http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910230001445]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red]برای هزارمین بار :
باز هم عصر ایران ...
باز هم شنیده شدن صدای پروپاگاندای دشمن از حلقوم این سایت و امثال آن ! icon_rolleyes [/color][/quote]

[quote]سلام

باز هم عصر دروغ !!!
[/quote]

دلیل شما برای این نسبتی که به این سایت می دید چیه؟
از نظر من همه رسانه ها هم دوست هستن هم دشمن حتی صداو سیما جمهوری اسلامی حتی بی بی سی و العربیه و ...
بد و خوب راست و دروغ همه جا هست همه هم دارن اگه نداشته باشن معصوم حساب میشن هر ادمی می تونه هم راست بگه هم دروغ، بستگی به شنونده داره که چطور برداشت کنه. یا به قول شما برادران مذهبی ادم باید بصیرت داشته.
نمیشه گفت یک چیزی خوب مطلق و بد مطللق هست. به قول معروف نمیشه یک طرفه به قاضی رفت.
شاید الان بخوای لیستی از صفحه هایی را که در ان خلافی از بعضی سایت ها سر زده برای من مثال بزنی اما من مثال نمی خوام معیارت برای نسبت هایی که به این سایت ها و شبکه ها می دی چیه؟
اینم بگم من یک شهروند ساده ایرانی هستم نه شرقی ام نه غربی نه به جمهوری اسلامی وصلم ادمی هستم که حواسم هست در فتنه ها به کسی سواری ندم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولش یکم نگران شدم، اما بعد تا وسطهای متن خوندم دیدم این چقدر شبیه متنهای عصر ایرانه! منبع رو نگاه کردم دیدم :
بععععععععععععععععععله! خودشه!

رفع نگرانی شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
[quote]؟
اینم بگم من یک شهروند ساده ایرانی هستم نه شرقی ام نه غربی نه به جمهوری اسلامی وصلم ادمی هستم که حواسم هست در فتنه ها به کسی سواری ندم.[/quote]
اما یادمون باشه سکوت لزوما به معنی سواری ندادن [b]نیست[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.