Recommended Posts

با تشکر بسیار

 

علت تاکید روی مادون صوت بودن چیه؟ زمان واکنش بالا میره و ...

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط 7mmt، 11 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط 7mmt، 11 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

با سلام

با تشکر از مطلب بسیار خواندنی

و جالب شما و افسوس از کماکان عقب ماندن ما از این تکنولوژی

سئوالی خدمت اساتید دارم

مگر کمپانی لاکهید مارتین مانند مک دانل داگلاس

زیر مجموعه شرکت بوئینگ نشده؟

ارادتمند شما

یا مهدی

ویرایش شده در توسط AdmiralErfan
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط 7mmt، 11 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط 7mmt، 11 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

با سلام

با تشکر از مطلب بسیار خواندنی

و جالب شما و افسوس از کماکان عقب ماندن ما از این تکنولوژی

سئوالی خدمت اساتید دارم

مگر کمپانی لاکهید مارتین مانند مک دانل داگلاس

زیر مجموعه شرکت بوئینگ نشده؟

ارادتمند شما

یا مهدی

 

عقب ماندگی با تلاش جبران میشه ... افسوس چه فایده ای دارد !؟

 

 

 

طيق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.

 

سردار حاجی زاده : به نظر نمیرسه ما مشکلی برای ساخت نمونه ی سرنشین دار داشته باشیم ... مثل B-2 ... البته نه در اون ابعاد ... 

  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

با تشكر از دوست عزيزمون

يكي از كارهاي قشنگي كه  ايشون در مورد درج مطالبوشن انجام دادن قرار دادن عكس در زير هر قسمت از توضيحاتشون بود

در حقيقت يه مطلب مصور درست و درمون

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

همونطور که میدونید قیمت هر فروند از سرشکن شدن کلیه هزینه ها در تعداد تولید شده بدست می آید.
فیمت هر فروند B-1 با وجود توسعه فناوری بال متغیر در ابعاد بزرگ و مافوق صوت بودن آن هر فروند 280 میلیون دلار تخمین زده میشود.
به عبارت دیگر اگر از تکنولوژی های موجود در ساخت این بمب افکن استفاده شود 500 میلیون دلار برای ساخت یک بمب افکن به مراتب بزرگتر از B-2 نیز کافی است.
برای ساخت موتور جنگنده F-35 بودجه فراوانی صرف شده و به توسعه یک موتور اعجاب آور منجر شده است. 
موتور F-135 به تنهایی 125 کیلو نیوتن رانش تولید میکند که بیش از دو برابر موتور پر مصرف و پر سرو صدا و پر دود RD-33 با رانش 50 کیلو نیوتن است.
در اصل توسعه فناوری در طرح های F-35 و F-22 نقش موثری در کاهش هزینه ها داشته وگرنه چنین بمب افکنی نیازمند بودجه ای چند برابری می بود.

 

 

مقایسه F-135 با RD-33 از اساس اشتباهه! این دو موتور در یک کلاس قرار ندارن!موتور اف 135 رو باید با AL-31 مقایسه کرد که البته این موتور یک مقدار کوچیکتره!

 

موتورهای هم رده RD-33:

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_F414

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_F404

http://en.wikipedia.org/wiki/Snecma_M88

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurojet_EJ200

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_RD-93

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط 7mmt، 31 خرداد 1394 - ????
مخفی شده توسط 7mmt، 31 خرداد 1394 - ????
باحال بوود...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ویدیویی که نورث روپ گرومن برای کانسپتش منتشر کرده 

 

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر دیرهنگام از این تاپیک خوب

این نوع نگاه ایالات متحده به برنامه بمب افکن تهاجمی نسل بعد به نظرم دو نکته تاکتیکی و استراتژیک با اهمیت به همراه داشت. اول اینکه ایالات متحده برای دهه های بعد هم بر روی تهاجم پر تعداد بمب افکن ها حساب ویژه ای کرده است  و دیگری اینکه وجود خلبان را برای نسل های بعد ضروری دانسته است.

 

اگر دوستان در مورد سیستم های تسلیحاتی تهاجمی و دفاعی نسل بعد این کمپانی ها مانند دفاع نقطه ای لیزری که احتمال دارد در این گونه هواپیماها بکار گرفته شوند هم توضیح می دادند به نظرم مطلب زیبایی از کار در می آمد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعلام برنده نهایی LRS-B تا پایان تابستان

 

چندی پیش و با پایان ماه جون ، زمان اعلام شده اولیه از سوی وزارت دفاع و نیروی هوایی ، برای اعلام برنده مناقصه ساخت بمب افکن تهاجمی دور برد ، پشت سر گذاشته شد و هیچ خبری در این باره منتشر نشد. مسئولان وزارت دفاع ، عدم اطمینان از توانایی های مورد نیاز و اولویت بندی در برنامه را دلیل این تاخیر عنوان کردند . نیروی هوایی نیز به مسائلی نظیر توسعه فنی و علمی ، اختصاص بودجه ، سطح و نوع توانایی های مورد نیاز ، مدت زمان ساخت و تعمیرات و عمر افزایی ، اشاره کرد.

 

معاون فرماندهی نیروی هوایی اضافه کرد ، این پرنده قرار است به مدت 50 سال در کنار ما باشد و ما اصلا قصد نداریم در تصمیم گیری ها عجله کنیم . هر زمانی که به یک نتیجه درست و واقع بینانه دست پیدا کنیم ، آنگاه با قاطعیت طرح برگزیده را معرفی خواهیم کرد.

 

بر همین اساس ، تاریخ نهایی ، تا پایان تابستان تمدید و پایان ماه آگِست یا سپتامبر به عنوان زمان اعلام نتیجه تعیین شد.

 

http://www.airforcetimes.com/story/military/2015/07/09/air-force-bomber-award-fall/29912075/

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Boeing Swept Wing Powered Lift Aircraft

 

5-22c9adfe83.jpg                                 24-0ae7f1c39e.jpg

 

 

thumb_1-418411c2af.jpgthumb_2-ad9a6ab0e4.jpgthumb_3-aba6ffe214.jpgthumb_4-a948787232.jpgthumb_5-22c9adfe83.jpg

thumb_6-119efb9dae.jpgthumb_7-890c824fe7.jpgthumb_8-61c0591754.jpgthumb_9-f976cf1d58.jpgthumb_10-915b5c41e2.jpg

thumb_11-a786c11a16.jpgthumb_12-655512dd47.jpgthumb_13-5ae4bd0e39.jpgthumb_14-daa1dde965_28129.jpgthumb_15-eef2cb9587.jpg

thumb_16-ff5f2741cc.jpgthumb_17-bdd648e0fe.jpgthumb_18-0f7e94db4c.jpgthumb_19-858a3c5b0c.jpgthumb_20-4f5504759d.jpg

thumb_21-d8feec9eb1.jpgthumb_22-0a792cd2bb.jpgthumb_23-a19b3f6788.jpgthumb_24-0ae7f1c39e.jpgthumb_25-33b558447d.jpg

thumb_26-ccd82fed9d.jpgthumb_27-b76936eb53.jpgthumb_28-007d7eb244.jpgthumb_29-7cc1c8c91d.jpgthumb_30-2c22e45bdd.jpg

thumb_31-1fef79d10b.jpgthumb_32-733140eab6.jpgthumb_33-83ff8bd0a1.jpgthumb_34-4f7bffc9eb.jpgthumb_35-3d747a8664.jpg

thumb_36-9f1ef092f7.jpg

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم