aboshaban

سابقه و برنامه عوامل جنگ شیمیایی در مصر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام 

 

ضمن تشکر از دوست بسیار عزیز جناب ابوشعبان 

 

نکته یکم ، متاسفانه در چند روز اخیر ، بشدت بدنبال منبع بسیار جالب و مصوّر از شاهکارهای ارتش مصر در یمن در حوزه کاربرد جنگ افزارهای شیمیایی که چند سال پیش جمع آوری کرده بودم ، می گشتم ، ولی تا حال حاضر موفق به پیدا کردن آن نشدم . انشاا.. در فرصت مناسب تقدیم می کنم . 

 

نکته دوم : در متنی که دوست عزیز ارائه کردند ، از گاز فوسژن ( فسژن ) نام برده شد ، بد ندیدم در ارتباط با این عامل یک توضیح مختصر تقدیم کنم . 

گاز فسژن (فوسژن ) با شناسه علمی کربنیل کلرید ، در زیرگروه سوم مواد شیمیایی سمّی ( کنوانسیون خلع سلاح شیمیایی / به معنی مواد شیمیایی دارای کاربرد دوگانه  ) و جزء گازهای خفه کننده طبقه بندی شده است .

 

phosgene.jpg

 

 

کشورهایی که افتخار !!!!!!!!!!!!!!! استفاده از این سلاح مهلک را دارند ، شامل ارتش قیصر ویلهلم در جنگ نخست جهانی ، ایتالیا در حبشه ، ژاپن در چین و ارتش  عربی مصر بر علیه غیر نظامیان یمنی  می گردد . علاوه بر آن ، ارتش بعث عراق نیز در جریان تجاوز به ایران ، درحدود 12 مرتبه از این عامل برعلیه خطوط مقدم ، مواصلاتی ، لجستیکی و همچنین ، مواضع توپخانه یگانهای ایرانی استفاده نمود . 

 

 برای از میان بردن یک انسان بالغ توسط این گاز ، غلظتهای کمتر از 1ppm مورد نیاز هست . یکی از دلایل خطرناک بودن این گاز ، این است که فرد مسموم ، در ساعات نخست پس از دریافت عامل ، چیزی احساس نمی کند و فقط پس از ورود به دستگاه تنفسی و جذب شدن توسط بافتهای ریه ، پس از 24 ساعت ، موجب مرگ می گردد . 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.