cheka

بزرگترین رژه پیروزی ارتش سرخ بر آلمان نازی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یک تصویر جالب از رژه که امکان مقایسه حدودی و تقریبی ابعاد و فرم بدنه تی 90 با آرماتا رو فراهم میکند

 

thumb_11200781_10200528573093188_1465673

 

یک سوال

توپ T-14 کالیبرش چنده؟

همون 125 کلاسیک روسی یا  152 جدید؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هرچه هست متعلق به امسال یا حتی سال گذشته نیست. چون از پارسال ادوات با نشانهای جدیدی شامل ستاره سفید با حاشیه سرخ و نوار گئورگی در میدان حاضر بودن.
اما یک نکته که امسال اتفاق افتاد خراب شدن یک آرماتا در آخرین تمرین پیش از رژه درست وسط میدان بود که در آخر مجبور شدن با کشنده دیگری از میدان خارجش کنن

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا در رابطه با ژاپن اگر بمب اتمی جنگ رو تموم نکرد پس چی تموم کرد؟ این دیگه از اون حرفا بود. اگر بمب اتمی نبود محال بود ژاپن تسلیم بشه چون تمام قد مبارزه میکرد و این در ذات فرهنگ ساموراییشون بود.
 
در رابطه با شوروی اگر آمریکا و متحدان غربی میخواستن جلوی پیشروی شوروی در برابر آلمان رو بگیرن کافی بود که دیگه کمک تسلیحاتی به شوروی رو قطع کنن همین. شوروی در آستانه شکست بود برادر من(نه اقتصادش رو داشت نه توان نظامی)! تاریخ رو تکه تکه نخونید. همون 5000 بمب افکن و جنگنده هوایی به جا مانده از متفقین در شوروی گویای خیلی از مسائل هست.
 
درست وقتی که شوروی در حال شکست بزرگ بود کمک بزرگ تسلیحاتی تمام قد بهش داده میشه این تسلیم رسمی و..... فقط به درد رسانه ها میخورد و بس وگرنه دولتی که فروپاشی شده بود و عملاً رسمیتی در پایان جنگ نداشت نمیتونه رسمیت تسلیم شدن به یک جبهه خاص رو بده.
 
امسال هم این رژه از سوی کشورهای غربی تحریم شده بود و فکر کنم حالا حالا تا منسوخ شدن این رژه و بی رنگ شدنش این تحریم میماند(بر روی اعتبار رسمیت ای جشن تاثیر زیادی رو داره که داد پوتین هم در اومد).
 
در رابطه با آلمان اگر شوروی کل آلمان رو میگرفت تسلیم آلمان به شوروی اونوقت معنا پیدا میکرد و ارتش تسلیم شد نه رایش سوم و هیتلر! هیچ کس به طور رسمی پیروز تکی در اون جنگ نیست.

برادر، مثل این که منظورمو بد متوجه شدید. 6 اوت هیروشیما بمباران اتمی شد و سه روز بعد یعنی 9 اوت ناگاساکی. 14 اوت حکومت امپراتوری ژاپن به رهبری امپراتور هیروهیتو رسما تسلیم شد و اعلام کرد که قصد ادامه جنگ با کسی رو نداره. در همین حال منطقه منجوریه که شامل قسمتهایی از شرق چین و شمال کره میشه تحت اشغال ارتش کوانتون ژاپن بود که نیروهای کافی برای دفاع از این مناطق در اختیارش بود. علی رغم اعلام آتش بس از سوی دولت، این بخش از نیروهای مسلح ژاپن اعلام کرد که هیروهیتو یک خیانتکار است و دستورهای او اعتباری ندارد. و شوروی که تا آن موقع طبق تفاهم نامه ای که اول جنگ امضا شده بود در حالت صلح سرد با ژاپن به سر میبرد، به ارتش کوانتون اولتیماتوم داد که خلع سلاح بشه که این طور نشد و عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال آغاز شد. اتفاقا در اروپا هم همین حالت پیش اومد. وقتی فرماندهان ارتش آلمان تسلیم شدند و نبردها در برلین آرام گرفت، علیرغم امضای صلح در روز 9 مه، در چکوسلواکی نبردها تا 12 مه ادامه داشت و در برخی مناطق تا اواخر ماه صدای تیراندازی همچنان میومد. دلیلشم این بود که یه عده از سربازای س اس (که مثل ارتش کوانتون جوگیر شده بودند) قصد تسلیم شدن نداشتند. در ضمن بنده کمکهای غرب به شوروی در روزهای سخت سال 1941 و 42 رو زیر سوال نبردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

125 میلیمتری کالیبر استاندارد شرقی

 

منتهی نه کلاسیک بلکه مدرن و نسل جدید روسی

 

توپ 2A82 یا انشعابی از اون از نوع high pressure & high velocity (دقت کرده باشید از فشار شکن (به صورت معمول) و طراحی مشابه توپ های قبلی خبری نیست)

 

0b9e5b6f53de5e4d23655b6c14bde9d7.jpg

 

سرعت دهانه برای انواع مهماتش چطوره؟

گلوله های APFSDS به چه سرعتی میتونه برسونه؟

احتمالا موشک هم شلیک میکنه...نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سرعت دهانه برای انواع مهماتش چطوره؟

گلوله های APFSDS به چه سرعتی میتونه برسونه؟

احتمالا موشک هم شلیک میکنه...نه؟

از مواردی که از توپ جدید 2A82-1M تا الان در رسانه ها اعلام شده بهبود 20 درصدی دقت آتش و بهبود 1.7 برابری پراکندگی زاویه ای آتش (Fire Angular Dispersion) نسبت به مدل اولیه 2A82 و دارا بودن سرعت دهانه بالاتر از توپ 120 میلیمتری رینمتال (1750 متر بر ثانیه) هست 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.