Arash

لغو قراردادهای نظامی ، قبل از انقلاب یا بعد از انقلاب ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

به نظر شما لغو این قرارداد در چه راستایی بود ؟
  1. راضی کردن توده ی مردم
  2. برنامه ی از پیش تعیین شده برای اینکه بعد از انقلاب قدرت نظامی ایران کم بشه
  3. مغز خر خورده بودند
  4. مقابله با امپریالیسم
  5. ضعیف کردن بنیه نظامی ایران

 

من هم موافق نیستم مسلما ضربه بدی به کشور زده ولی تاریخ رو نباید به شیوه ای که دلمون میخواد روایت کنیم! الان ما چه فرقی با یه عده داریم درباره تحریف قبل انقلاب؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد لغو این قرارداد باید بگم کار هرکی بود دانسته و یا ندونسته بلای بزرگی سر ملت ما اورد. مطمئنا اگه این تجهیزات که شتمل 300 فروند اف 16 و 70 فروند تامکت باقی مونده( به غیر از محموله 80 تایی اولی) و هفت یا ده تا اواکس و 10 تا تانکر سوخت کی سی 135 و دهها تجهیزات دیگه بود به ما میرسد عراق جرات حمله به ایران رو به خودش نمی داد و یا حتی مقداری از اون میرسید تو جنگ خیلی کمکمون میکرد.

 

در مورد اینکه بختیار این قرارداد لغو کرد خوب به دلیل بررسی نشدن کامل و نبود اسناد رسمی تایید شده نمیشه نظر داد ولی به نظرم با توجه به مدت کوتاه حکومتش اونم تو اوج انقلاب بعیده وقت کافی برای لغو این قرارداد رو داشته باشه وبه شخصه فکر می کنم این قرارداد بعد انقلاب توسط دولت موقت و شخص ابراهیم یزدی لغو شد.

 

در مورد این که جامعه می خواست این قرارداد لغو بشه خوب شاید ولی نخبگان کشور باید عاقل می بودن درگیر احساسات نمیشدن.

 

و در مورد حرف دوستمون که گفته اگه لغو نمیشد به ما نمیدادند شاید درست باشه ولی فرقش اینه که اون وقت ما دستمون تو شکایت احتمالی واسه این قرارداد یا گرفتن پولش باز بود ولی حالا باید اول گندکاری لغو رو ماسمالی کنیم بعید بریم سراغ بقیه اش.

ویرایش شده در توسط psaresetare
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

شکی نیست که براساس آیه بسیار قاطع و راسخ و غیرقابل تفسیر به غیر ، واعدولهم .... ما موظف به تهیه هرنوع سلاحی براساس شرع هستیم و از هرمنبعی حتی دشمن هم که باشه سلاح های مناسب رو تهیه میکنیم ، حالا ممکنه با قراردادن یک کمین به کمک یک دلال سلاح درافغانستان برسر راه سربازان دشمن باشه و بعد کشتن همه شون تجهیزات حیاتی ارتباطی که مشابهی در دنیا براش نیست رو به دست بیاریم .... یا بریم از طریق واسطه دیگری در امریکای لاتین فلان سلاح رو با تمام نقشه هاش تولیدش تهیه کنیم و زیرساخت ارتقادادن ش رو به دست بیاریم ...

 

برای ما مهم نیست از کجا سلاح رو گیر میاریم بلکه دستور داریم علم را در ثریا هم که باشد به هرطریقی به دست بیاریم ، علم مثبت و نه موارد منفی ...

 

امام خمینی و امام خامنه ای هم بارها بیان داشتند که علم غربی همه ش منفی نیست ... بلکه باید مثبت هاش و عصاره خوبی هاش رو گرفت و استفاده کرده حتی علیه خود این دشمن ها !

 

پس خیالتون تخت هرگز ما موافق فسخ قراردادها نبودیم همونطور که امام خمینی قاطع ایستاد و گفت : ارتش نباید منحل شود .... کل اسلحه ها رو بازگردانید .... و غیره

 

 

ولی در باب الله اکبر و .... اگر روزی قسمت تان مبارزه در میدان جنگ شد ، خواهید فهمید که رمز پیروزی واعدولهم ... به تنهایی نبوده و نیست بلکه رمز پیروزی در ماورای بسیاری از مسائل جهان هستی ست که امثال برونسی ها ، وزوایی ها ، متوسلیان ها .... سرداران شکست ناپذیر میشوند ....

 

 

و اگر هم توفیق میدان مبارزه دست نداد .... کافی است در عاشورای حسینی یا اربعین حسینی ... قدم در راه عشق و کرب و بلای حسین بگذارید و خود شاهد باشید که سلاح و امنیت و نیروی نظامی .... در مقابل ابهت حسین که میلیون ها زائر با کلی کیف و کوله و ساک بزرگ و کوچک راهی  آن راهی میشوند که حتی اگر صدهزار نفر در هر دقیقه برای بازرسی بدنی هر یک وقت گذارند ( و تنها یک دقیقه هم وقت صرف بازدید بدنی و کوله گردد) باز هم تمام کار کربلا تعطیل خواهد شد و کسی نمیتواند به زیارت برسد هیچ ، بلکه امکان له شدن زیر دست و پا نیز دارد

 

راه دیگر چیزی ست که چندسالی است ما به عینه شاهدش هستیم ....

 

باور کردنش سخت است

 

اما امنیت عراق را نه مرهون صرفا تلاش نیروهای امنیتی بلکه مرهون عظمت الله و ابهت حسین ثارالله صرفا میدانیم و خواهیم دانست .... 

 

در  عراق و در کربلاست که خواهی فهمید ، چیزی دیگر ورای تسلیحات و تجهیزات در این عرصه هستی هست که از مهران تا سامرا میروی و می آیی و کسی وقت برای بازرسی تو نمیگذارد و هیچ تجهیزات پیشرفته بازرسی هم وجود ندارد که تو را بگردد تا امنیت تو تامین شود 

 

 

در این مکان هاست که خواهی فهمید عظمت الله اکبر و مشت های گره کرده و سینه های ستبر و یازهراگویان رزمندگان را ....

 

 

و این هم منافاتی با آیه قاطع واعدو لهم ندارد ....

 

در راستای یکدیگر خواهند رفت براساس آیه بسیار قاطع تر < و ما رمیت اذرمیت ولکن الله رمی 

 

 

یا حق

  • Upvote 10
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

http://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh?volume=11&tid=2

 

برای دوستانی که حوصله سرچ نداشتن

 

 

 

سلام علکیم 

 

حضرت عالی به خوبی می دانید که  نقل چند کلام از حضرت امام(ره) مدعای شما  را ثابت نمی کند و این شیوه علمی نیست.

 

گذشته از اسنادی که دوستان ارائه دادند و نشان می داد این قرارداد ها قبل از انقلاب لغو شده است ، اگر پهلوی صفت ها به فکر مردم بودند این ها را لغو نمی کردند تا ملت استفاده کنند.

 

در خصوص کلام حضرت امام(ره) توضیحاتی به نظر حقیر می رسد که اشاره می شود:

 

1-به نظر من امام به تهیه سلاح به جهت این که جبهه مسلمین قدرت مند باشد و منافع ملی تضمین شود انتقادی نداشت،چرا که این منطق قران است تا با این ابزار ها دشمنان خود و خدا را بترسانیم ، بلکه حرف امام و منطق ایشان این بود که چرا برای حفظ  منافع امریکا در زمان شاه  از پول ملت سلاح خریداری می شد؟

 

یعنی نوکری بکن،نه تنها بهت به جای این نوکری پول نمی دهند،بلکه باید پول هم بدهی بهشون که افتخار دادن تا نوکرشون بشی!!

 

این بصورت متعدد در کلام حضرت امام(ره) آمده است:

 

 

"ژاندارم خلیج فارس

 
همين ديروز، چند روز پيش از اين كه آقاى كارتر صحبت كردند، جزء حرفهايى كه زدند اين بوده است كه الآن مملكت ايران هجده ميليارد دلار از ما، هجده ميليارد دلار از ما اسلحه خريده! و يك مملكت قوى‏اى ايجاد كرده است كه اين اسباب اين مى‏شود كه براى ما يك منافعى دارد! كمونيستها را نمى‏گذارد چه بشود! مسلمانهاى چپگرا را نمى‏گذارد چه بشود! ژاندارمى، ژاندارم خليج هست براى ما، و ما اين برايمان خيلى ارزش دارد! ملت ايران روى همين حرفها دارد مى‏گويد ما اين را نمى‏خواهيم كه هجده ميليارد از شما [اسلحه‏] خريده و نفت ما را داده براى اينكه ژاندارمِ شما باشد، پاسدار شما باشد. ملت ايران براى همين جهت است كه دارد جوان مى‏دهد، دارد مال مى‏دهد، دارد همه چيز مى‏دهد تا اينكه نباشد يك آدمى كه اين طور خيانتكار به ملت است. و همين مطلب را ايشان يكى از مناقب ايشان حساب مى‏كند كه هجده ميليارد دلار اين [سلاح‏] خريده است، اسلحه خريده و مملكت را يك قدرتى به آن داده كه در مقابل كمونيست كه دشمن ماست، در مقابل چپگراها از مسلمين كه دشمن ما هستند، و حافظ منافع ما در خليج است! و از اين حرفها مى‏زند."
 
صحيفه امام، ج‏5، ص: 13
 

 

 

"تهيه سلاح براى حفظ منافع امريكا

 
چند سال پيش از اين، خود اين شخص گفت، خود اين شاه گفت كه ما اسلحه نمى‏خواهيم، ما احتياجى به اسلحه نداريم؛ ما براى اداره امور خودمان اسلحه داريم به اندازه كافى. راست مى‏گويد؛ براى كشتن مردم كه اين چيزها را نمى‏خواهد؛ همين مسلسلها كه دارند، خوب، دارند مى‏كشند! كار ديگرى ايشان ندارد جز آدمكشى، جز اينكه ملت خودش را بكشد؛ همين آدمى كه گفت «ما اسلحه نمى‏خواهيم» بعد از اينكه از طرف امريكا امر به او شد كه بايد اسلحه را ببرى و آنجا پايگاه بايد درست بكنى به اسم عوضِ نفت، گفت: خير، ما بايد اسلحه داشته باشيم و قدرتهاى ديگرى كه همجوار ما هستند اسلحه‏ هاى زياد دارند؛ و يك چيزهايى گفت [كه‏] عراق اسلحه‏ اش عبارت از اسلحه ‏هايى [است‏] كه در يك روز مى‏تواند چه بكند. همه آن دروغ! اسلحه ما مى‏خريم؟! اسلحه براى ما نيست، اسلحه براى خود امريكاست. 
آنها مى‏خواستند پايگاه درست كنند، مى‏ديدند كه اگر همچو مستقيماً بيايند بگويند پايگاه مى‏خواهيم درست كنيم، شوروى از آن طرف ايستاده و اسباب نزاع مى‏شود؛ به اسم اينكه ما نفت مى‏گيريم‏ و پول نفت را با «كالا» مى‏دهيم؛ كالايش هم عبارت از اسلحه‏ هاست؛ با اين اسم براى خود امريكا در ايران پايگاه دارند درست مى‏كنند. درد ملت ما اين است كه [شاه‏] يك آدم خيانتكارى است؛ خيانتكار، پسرْ خيانتكار، پدرْ خيانتكار، خودش هم خيانتكار".
 
 صحيفه امام، ج‏4، ص: 139
 
 
از این سخنان امام بسیار است.
 
انتقاد امام بر این است که چرا ظاهر سازی می کنند!
 
ایا این اسلحه برای مردم خریده شده است یا برای حفظ منافع امریکا؟
 
یعنی نوبر است که شما نفت بدهید و بروید اسلحه بخرید از امریکا،اون هم برای حفظ منافع اجنبی و نوکری امریکا 
 
دقیقا همین چیزی که کشور های عربی منطقه گرفتارش هستند.
 
یعنی از جیب اعراب برای حفظ منافع امریکا و بقا ء رژیم نامشروع صهیونیستی خرج می کنند با ظاهر ایران هراسی...  
 
هم چنین ارتش ما مستقل نبود و این نیز ازار دهنده بود
 
 

2-وقتی امام می فرماید آهن پاره معنای دیگری هم دارد،اولا یعنی این آقا(محمد رضا پهلوی) ارزش واقعی نفت را نمی داند،نمی داند چه ماده با ارزشی رادارد مبادله می کند و ثانیا این که این خرید ها مدرن سازی نیست،اگر به این سوال خبرنگار خارجی و پاسخ امام دقت کنید متوجه می شوید:

 

 
سوال : [شما براى ايران، بر خلاف خواست شاه، يك مدرنيزه كردن واقعى مى‏خواهيد. آيا مى‏توانيد مشخص كنيد كه فرق بين اين دو مدرنيزاسيون در چيست؟]
 
پاسخ امام :
- بازسازى و نوسازى كشور قطعاً مورد تأييد و از برنامه‏ هاى ماست. آنچه را كه شاه به نام مدرنيزه كردن انجام داده، جز خرابى و ويرانى به بار نياورده است. نفت، اين طلاى سياه را حراج كردن و در عوض، كشور را پر از آهن‏ پاره نمودن، مدرنيزه كردن است؟! 
به كمك چند صد كارخانه، صنايع مونتاژ وابسته را رواج دادن، مدرنيزه كردن است؟! 
دهها هزار مستشار نظامى را با هزينه‏ هاى سرسام آور، بر ارتش و بر مقدرات مملكت مسلط كردن، مدرنيزه كردن است؟! و ...
 
 
منبع : صحیفه امام،ج4،ص364
 
 
در واقع  به نظر حقیر:
 
انتقاد امام از شاه بوده که ارزش  نفت(این ماده با ارزش ) را نشناخته و آن را به شکل افراطی (نه معقول) می داد  به امریکایی ها و به جایش خروس قندی می گرفت!
 
 مدرن سازی کشور یعنی تولید و مستقل بودن،در حالی که یکی از اشتباهات بزرگ پهلوی این بوده است که با این همه خرید چرا خود کفا نبود،در گزارشی که اخیرا در مورد 7 اشتباه پهلوی دوم در خرید اسلحه منتشر شده است به این مورد نیز توجه شده است:
 
7-عدم توجه به راه اندازی صنایع تسلیحاتی:

به جز معدودی اقدامات در راه اندازی خطوط تولید مهمات انفرادی و خمپاره، تقریبا هیچ محصول عمده دفاعی در ایران تولید نشد.

در حالی که در سال های جنگ سرد کشورهایی مانند اسرائیل، هند، پاکستان، ترکیه، مصر، یوگوسلاوی و بسیاری دیگر، موفق به تولید بخش قابل توجهی از محصولات دفاعی شوند، و از این راه هم صادرات و کسب درآمد و هم افزایش توان دفاعی خود را فراهم کنند، اما ایران هیچ گاه قدمی جدی دراین جهت بر نداشت.
 
 
 
3-از دیگر دلایل نیز غیرقانونی بودن این کارهای شاه و پدرش بود،این ها باید به قانون احترام می گذاشتند که نکردند.
 
4-امام ثبات ایران را درگرو استقلالش می دانست،نه ایجاد پایگاه نظامی از پول ملت برای آمریکا به جهت مقابله با شوروی:
 
"ثبات ايران در گرو اقتدار و استقلال آن‏
پس اين مطلبى كه شما مى‏گوييد، اين نيست كه شما ثبات ايران را مى‏خواهيد؛ شما مى‏خواهيد كه ايران ثبات نداشته باشد تا استفاده كنيد. اگر ايران قدرتمند باشد و ثبات داشته باشد، اگر چنانچه مثلًا دولت ايران اگر قدرتى داشته باشد براى خود ملت باشد، براى خود ايران باشد، اگر دولتها دولتهاى ناشى از اراده ملت باشند، اينها نمى‏گذارند كه شما اين طور در ايران تصرف كنيد و اين طور هرج و مرج به بار بياوريد. ايران ثبات ندارد كه اين بساط شده است. ايران الآن ثبات ندارد از باب اينكه قدرت ندارد؛ از باب اينكه استقلال ندارد. ايرانى مى‏گويد كه بايد ثبات داشته باشد.
و ثباتْ تابعِ قدرتمندى و استقلال است؛ و ما قدرتمندى مى‏خواهيم و استقلال. قدرتمندى به اين است كه نظاممان را از گرفتارى‏اى كه امريكا برايش پيش آورده نجات بدهيم، و يك نظام متكى بر ملتْ ما ايجاد بكنيم نه يك نظامِ متكى بر مستشارهاى امريكا. و استقلالمان را هم حفظ بكنيم و يك مملكت مستقل باشيم نه يك مملكتى كه همه چيز آن در دست ديگران است؛ تا به واسطه اين، ثبات پيدا بكند مملكت ما. وقتى ثبات پيدا كرد نه شما حق داريد كه نفت اينجا را مجان و بلكه بدتر از مجان ببريد- بدتر از مجان، براى اينكه نفت را مى‏برند پايگاه براى خودشان درست مى‏كنند! اين مصيبت است خدا مى‏داند براى يك مملكتى كه نفت را ببرند، آن وقت با اسم اينكه ما مى‏خواهيم يك مملكت قدرتمند باشيم در ازايش اسلحه هجده بيليون دلارى را بخرند و بياورند در ايران پايگاه براى آقاى كارتر يا امريكا درست بكنند! خوب، ملت ايران مى‏خواهد اين نباشد. مى‏خواهد پيوسته به ديگران نباشد؛ مستقل باشد. يك مملكت مستقل نمى‏گذارد يك همچو چيزى بشود."
 
 صحيفه امام، ج‏5، ص: 99
 
 
لذا ما اقتدار می خواهیم نه با نوکری دیگران..چون این اسمش اقتدار و ثبات نیست
 
اسلحه برای خودمان می خواهیم نه از پول خودمان برای آمریکا پایگاه بزنیم
 
 
خلاصه این که به نظر من زمانی که همین اسلحه ها در دست خود ملت باشد و اختیارش با ملت باشد نه با دیگر کشور ها این اسمش اقتدار است
 
 
منطق امام از نظر من این است و هر انسان ازاده ای این را می پسندد
 
 
 
 
 
 
 
 
ویرایش شده در توسط sayedali313
  • Upvote 10
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پس خیالتون تخت هرگز ما موافق فسخ قراردادها نبودیم همونطور که امام خمینی قاطع ایستاد و گفت : ارتش نباید منحل شود .... کل اسلحه ها رو بازگردانید .... و غیره

 
همین یه نقل قول  از ابراهیم یزدی و خیلی نقل قول های دیگه که نمیشه بیان کرد . . . 

« در مورد جنگندههای اف – ۱۴ ما از چندی پیش با مقامات آمریکایی وارد مذاکره شدهایم. هدف نهایی ما از این مذاکرات، فروش کلیه این جنگندهها که شامل ابزار و آلات مربوط به این هواپیما نیز خواهد بود، میباشد» (تایم، ۶ آگوست ۱۹۷۹،صفحه ۴۴) 

اینم لینک از خود آرشیو تایمز که فکر نکنید از خودم در میارم
http://time.com/vault/issue/1979-08-06/pages/

http://content.time.com/time/subscriber/vault/1979/08/19790806/58/1550.jpg

نور به قبر بابایی ها بباره که خدا میدونه جون چه تعداد ایرانی  رو مستقیم و غیر مستقیم از شر این افراد نجات دادند 
یا علی 

  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

سلام

 

منظورم از این ما ، ولایت فقیه و ارکان وابسته بهش بود ها ؟

 

وگرنه من هیچ حس خاص مثبتی ( اگر نگیم حس نفرت ) نسبت به دولت موقت و نیز آقای بازرگان و نیز فروهرها .... نداشته و ندارم ... 

 

حساب انقلاب اسلامی زیر نظرولایت مطلقه فقیه از این افراد جداست ....

 

یا حق

  • Upvote 6
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

سلام

منظورم از این ما ، ولایت فقیه و ارکان وابسته بهش بود ها ؟

حساب انقلاب اسلامی زیر نظرولایت مطلقه فقیه از این افراد جداست ....


خیلی وقت کارهایی بر خلاف نظر رهبر صورت میگیره و یا مشاوره ی غلط به رهبری می دهند یا رهبر را در جریان نمی گذارند که در نتیجه و در هر صورت ، خلاف اهداف رهبری کار هایی انجام میشود 
به هیچ وجه قصدم مخالفت با شما نبود :smile:  ، هدف این بود که تنها بخشی از متن شما را تا جایی که امکانش هست اصلاح کنم ، بلاخره چه بخواهیم چه نخواهییم دولت موقت هم ، قسمتی از انقلاب ما بود
پ.ن :  فکر می کنم در آن مقطع زمانی ولایت مطلقه ی فقیه وجود نداشت و رهبر در قانون توانایی فعلی رو نداشتن  

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 22 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

سلام

 

در رابطه با مطلقه فقیه حتما باید خاطرات آقایان بادامچیان و نیز رفیق دوست و نیز خود امام خامنه ای رو مطالعه کنید

 

امام خمینی شدیدا معتقد به مطلقه بودند ولی ... بماند، جاش اینجا نیست

 

یا حق

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

انصافا اینجا تحلیل هایی از سخنان گفته شده میبینم که اگه خود شخص هم میومد نمیتونست اینجوری تحلیلش کنه

یکم انصاف داشته باشید،وقتی ی حرفی زده میشه، زده شد، دیگه نمیشه گفت که معنیش این نبود

وقتی طرف میگه مرغ ، نیاید بگید منظورش گوسفند بوده، گوسفند و مرغ جفتشون اهلین، ما از گوشت جفتشون استفاده میکنیم، از فراورده هاشون استفاده میکنیم،پس فلانی مظنورش از مرغ گوسفند بوده

منظورم با تمام طرف های درگیر بود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر قراردادها دم پیروزی انقلاب و با داشتن ذخایر ارزی توسط بختیار لغو شده باشند، میشه اول به لحاظ حقوقی خیانت اونها رو پیگیری کرد و بعد در دادگاههای بین المللی آمریکا رو به توطئه علیه منافع ایران از طریق نفوذ بختیار متهم‌ کرده و قراردادها و جریمه شون رو درخواست کرد. سخته ولی غیر ممکن نیست.

توی قضیه کرسنت هم همین روش داشت به نتیجه میرسید
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی جالبه که متن توافق در پست اول گذاشته شده همراه با تاریخ بعد تو نظرسنجی نتایج برعکسه....:)

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی جالبه که متن توافق در پست اول گذاشته شده همراه با تاریخ بعد تو نظرسنجی نتایج برعکسه.... :)

همین مورد یکی از نمونه های کلاسیک روانشناسی اجتماعی ما ایرانی ها است و همین اخلاق و فرهنگ هم در طول تاریخ عامل اصلی همه مشکلات کشور ما بوده :winking:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام
قراردادها که مشخصاً قبل از پیروزی انقلاب و توسط بختیار و در راستای گرفتن بهانه و تبلیغات شدید اتقلابیون در باره ”آهن پاره” ها لغو شد

الان برای من سوال شده که :

۱- منظور شما از انقلابیونی که میگفتن آهن پاره چه کسانیه ؟

۲- منظور شما از این که لغو قراردادها توسط بختیار برای گرفتن بهانه از انقلابیون بوده چیه؟ یعنی بختیار نیتش خیر بوده و میخواسته خواسته های انقلابیون رو تامین کنه ؟ (بر فرض صحت ادعای شما در مورد انقلابیون و آهن پاره خوندن تجهیزات)

۳- از دید شما لغو قراردادها بالاخره کار بختیار و تقصیر وی بوده یا مقصر اصلی رو انقلابیون میدونید ؟
  • Upvote 5
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.