nasirirani

در صورت ایجاد خلاء قدرت در بامواره مرکزی ایران ، حمله چه کشورهایی به ایران را محتمل می دانید!؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تلویزیون چند ساله داره اشتباه سینما رو تکرار میکنه حضرات روشن فکر که  خیلیهاشون تو سینما صد هزار تماشاگر هم ندارن داعم با بودجه دولتی فیلم و سریال وتعاتر روشن فکری میسازن اکثرا تو مصاحبه میگن عوام هنر نمیفهمن :clown:  فیلم برفروش بازاریه کم بفروشه یعنی عده کمی مثل کارگردان باشعورن icon_eek یکیش  یه جا گفته چه عیبی داره لهجه ها رو مسخره کنیم :-x   شعور رو میبینید

یه زمانی ترکیه وامارات ولبنان سریال مناسبتی ایرانی بخش میکردن مثل صاحبدلان الان کارگردانش چی میسازه وبقیه اکثرا

اونا که حوصله دیدن بدبختیای ماروندارن

اکثر برنامه ومجریهای جدید غیر از توهین به اقشار مذهبی حرف زدن هم بلد نیستن

مسعولین فکر میکنن با دادن انتن مفت اینا درست میشن سی سال سینما همین بوده یکیش درست نشدن حضرات روشن فکر هم فکر میکنن هنرمندن وکسی هستن و بدتر میکنن

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب اف 14 این مرز های کنونی ما شاید ابدی باشن ولی ازلی نیستند

شعور همسایه ها زیاد با هم اختلاف ندارد .همچنان که شعور فرانسه ا انگلیس زیاد فرق نداره شعور ما با پاکستان یا ترکیه زیاد فرق نداره.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دوستانی یه شرایط بسیار فرضی و بسیار غیر محتمل  برای سال 97 در نظربگیرین که تو اون اتفاقات سال 57 تکرار میشه .برای اینکه زیاد ذهنتون خسته نشه فقط حوادث کردستان رو تکرارشده بدونید.

واکنش ما با 57 چه فرقی می کنه ؟ ایا حاکمیت 97 همان محبوبیت 57 رو خواهد داشت ؟

واکنش بین الملل به این حوادث چه خواهد بود؟ تاثیر روند جهانی شدن و فلان و بیسار روی این حوادث چه خواهد بود؟

سال 57 ما بحث اکراد سایر کشورها رو نداشتیم.سال 97 همین مسئله رو خواهیم داشت.این تجهیز نیرو ارسال نیرو چه تاثیر در این زمینه خواهد داشت؟

 

با اینکه جناب MR9 زحمت کشیدن و پاسخ دادن اما لازم دیدم چند جمله ایی رو بگم .

 

مرز چه ازلی باشه چه نباشه ؛ من از روزی که به دنیا اومدم مرزهای کشورم همین بود ؛ هست و خواهد بود .

 

بر فرض مثال هم که از گذشته مرز وطنم چنین نبوده و بعدا به این شکل در اومده اما هرچی که باشه من کشورم رو با این مرز میشناسم و حاضر نیستم با یک سری غریبه در یک مرز زندگی کنم و شاهد فروپاشی کشورم باشم .

 

در مورد شعور گفتی ، آیا شعور ما با پاکستانی ها در یه حده ؟ ماها تروریست پرور هستیم ؟ ماها مثل افغانستان و عراق و ترکیه هستیم ؟!

 

مطمئن باش شعور انگلیسی ها با بقیه همسایه هاشون یکی نیست ! اما اونا ( اروپایی ها ) یاد گرفتن که نقش ملت با شعور رو بازی کنن . یاد گرفتن با هم کنار بیان ، دیگه با هم جنگ نداشته باشن و کنار هم به موفقیت برسن ! به این شعور رسیدن که دیگه نیازی نیست مثل جنگ جهانی با هم بجنگن . تصمیم گرفتن جنگ رو از خودشون دور کنن .

 

حالا شما می تونی به افغان ها و پاکستانی و عراق و ترکیه ایی ها اینا رو بفهمونی ؟ همونایی که چپ و راست به مرز ما چشم بد دارن ، همونایی که دستمون رو تا ارنج بذاریم تو عسل و بکنیم تو دهنشون باز دست مارو گاز میگیرن !

 

نمیدونم برا شما غیرت مفهومی داره یا نه ! میخوام بپرسم شما رو خونه و خانواده تون غیرت ندارید ؟! براحتی با تفسیم شدن خونه تون با یه عده غریبه کنار میاین ؟ اون هم غریبه ایی که با فریب و یا زور میخواد به هدفش برسه ؟ اما من رو وطنم غیرت دارم ( نه اینکه شعار و ... باشه ، نه ) درسته تو این کشور .مشکلات زیاده ؛ خیلی هم زیاده ! اما هنوز حاضر نیستم یه خارجی ( چه ترکیه ایی ؛ چه پاکستانی و یا ... ) تو کشورم یا تو شهرم باشه و حس کنه این خاک رو باهاش تقسیم کردم . ( البته بحث کسی که اقامت داره و اینجا زندگی میکنه فرق داره ) ، ( متاسفانه خیلی از مردم ما بخاطر مرض منفعت طلبی شخصی ؛ کم کم غیرت شون رو نسبت به این خاک دارن از دست میدن  ؛ اما همیشه خود من برای یاد آوری اینکه باید غیرت داشته باشم رو وطنم ،  به یاد تکاوران دریایی در خرمشهر میوفتم . با اینکه میدونستن به هیچ وجه حریف عراق نمیشن بازهم مردونه وایستادن جلوی دشمن . یا برای گرفتن جنازه یک خانم که عین ناموس شون بود و عراقی ها با بی حرمتی بهش سعی داشتن غرور این تکاروان رو بشکونن ؛ چندین شهید دادن ولی نذاشتن بیشتر از این آبروی ناموس شون بره ، اما حالا چی ؟ ) 

 

اینم قبول دارم مشکلات این جامعه از نظر فرهنگی و وضع اقتصاد داره من و همه رو له میکنه اما باز هم میگم این مشکل باید درون کشور حل بشه و همه باید پشت هم وایستیم و الان زمان قهر کردن و دشمنی با همدیگه نیست ، ولی متاسفانه به خاطر بی مهری هایی که در حق بعضی از هموطنان شده زمینه جدایی مردم از همدیگه و از کشور رو داره فراهم میکنه .

 

متاسفانه خطر بیخ گوش ماست ، از یک طرف هجمه بیگانه و دشمنان لب مرزی ما و از یک طرف اختلافات و مشکلات داخلی .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند نكته ميگم ولي منو متهم به خيانت و چيز ديگه اي نكنيد با تشكر من خوزستاني و عربم و عاشق ايران و خانواده من هم در دوران جنگ تا اخرين حد ممكن در جزيره مينو نزديك خرمشهر موندن اون طور كه از مادرم شنيدم شاه وقتي ميومد خوزستان ميومد پيش شيوخ عرب مهموني و غيره جالب اينجاست كه اگر دقيق نگاه كنيم ميبينيم قبل از انقلاب اصلا موضوع تجزيه ايران و غيره اصلا مطرح نبوده مثل اهواز اگر شما لطف كنيد ى بريد تو برنامه هاي اجتماعي ميبينيد چ غوغائي شده براي اهواز خب اكثرا هم مبداشون از عربستان سعودي هست همونطور كه در قضيه مهاباد بيش از شصت درصد هشتگها از عربستان بوده خب بگذيرم بايد ببينيم كه چرا چي شده كه اينطور استان هاي مرزي ما پر التهاب بايد اينو بدونيم كه تمام استان هاي ايران با كشور مجاورشون اشتراك مذهبي يا نژادي دارن ودر اهواز در يك منطقه عرب نشين ميبينم چندتا از همنطناي لر ميان شروع ب شاهنامه خواني ميكنن يا بالباس و زبان خودشون ميان كار ميكنن ميرقصن و اگر يك عرب بياد با لباس خودش اينكار بكنه واويلا چ ميشود جالب اينجاست كه أعراب خوزستان شيعه مذهب هستن واضح تَر بگم مسئولين كفر مردمو در اوردن كار به جايي رسيده كه ديگه كسي به ايراني بودنش نميباله كم كم مردم آستانهاي مرزي دارن بيناتر ميشن كه چطور حقشونو خوردن وقتي ميبينيم كه خوزستان خشك شده فقط و فقط بخاطر اينكه أصفهان چارقطره اب بياد تو زاينده رود يا ميبينيم كه أفغانستان چ بلايي سر هامون أورد يا جديدا جمهوري اذربايجان هم آدم شده و دم از پات تركيزم ميزنه راه كار زياده كه لازم نيست بگم فقط بگم به اميد ايران بزرگ و متحد
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب شوگان، اولا در مورد شبکه استانی من نظرم این هست که به قدری که نیاز هست بها داده شده به زبان ترکی. همین که ما نگاه میکنیم هیچی نمیفهمیم یعنی لااقل فارسی نیست! حالا دیگه اینکه با کدوم لهجه و گویش آذری برنامه اجرا میکنن اهمیت زیادی نداره چون به هرحال به طور انحصاری برای آذری زبان ها برنامه پخش میکنه نه فارسی زبان ها. پس نه منّتی هست و نه از اون طرف باید نادیده گرفتش.

در مورد مثال هایی که زدم که شما فرمودین خودتون هم گفتین، یک تفاوت بزرگ وجود داره. و اون هم نوع دیدگاه و میزان نگرانی بنده حقیر و شما راجب یک مساله یکسان هست. دوست من، اینکه دریک ورزشگاه داخل ایران که با پول جیب من و شما و بقیه ملت ساخته شده، تا تیم فوتبالش با پول همین مملکت بیاد شوت بزنه زیر توپی که با پول همین ملت تهیه شده، تو همون ورزشگاه بیان به پرچم همین کشور توهین کنن این از فحش خواهر و مادر بدتره. متوجهید؟ شما هم همین دیدگاهو دارید؟ یا فقط به چشم یک مشکل اجتماعی مثل بقیه مشکلات به این مساله نگاه می کنین؟ درهمون سوییس که مثال زدین اگه یکی آلمانی زبان باشه و بر فرض مثال به یک نانوایی بره که زبان فروشنده فرانسوی هست مطمئنا بهش بی محلی نمیکنن.درسته؟  بحث من اینه که این مسائل یک مساله اجتماعی کوچک در حد انداختن آب دهان روی زمین نیست که بگیم باید باید با مهربانی و شفقت فرد خاطی رو نصیحتش کرد تا اصلاح بشه. این جریان باید جدا واکاوی بشه، گروهها و افراد خاطی باید پیگیری و تنبیه بشن. اینا جرم کردن.

ببینید اینکه دولت به یک زبان کمی بیشتر بها بده این یک مساله هست، اینکه بخواد به یک منطقه و به یک قومیت امتیاز ویژه ای بده این چیز دیگری هست. اینکه بعنوان مثال رشته ای برای تحصیل زبان مادری ایجاد بشه یک مساله هست، اینکه یک زبان خاص در یک بخش کشورِ با زبان رسمی فارسی، تبدیل بشه به زبان رسمی در تمام سطوح و ارکان جامعه این چیز دیگریست.

توجه بفرمایید که بنده ملتفت هستم که جنابعالی به هیچ عنوان افکار خطرناک جدایی طلبانه ندارید. فقط دارم عرض میکنم که باید به این مساله بصورت بسیار جدی تر نگاه کرد.

 تبعیض غیرسیستماتیک و فرهنگی همیشه وجود داره دوست من. متاسفانه در همه دنیا هم وجود داره. شما همین فیلم و سریالهای درپیتی سینما و تلویزیون رو نگاه کنید. بدون استثناء هرچی دکتر و مهندس و کارخونه دار و آدم حسابیه تهرانیه. اما هرچی آبدارچی و کلفت و نوکر و کارگر و عمله ست اهل غیر از تهران هست. خب این این اصلا جالب نیست. یعنی تهران با سابقه تاریخی 200 سالش میاد میشه تاج سر ایران با چند هزار سال تاریخ و بیشتر حجم اقتصاد و کارهای عمرانی شهری و اختصاص امکانات هم اختصاص پیدا میکنه به همین شهر بی دروپیکر. خب این تبعیض هست! اما همینطور که عرض کردم هم غیر سیستماتیکه هم غیر سیاسی. یک مساله فرهنگی-اجتماعی هست.. حالا این بهانه نمیشه که بقیه ایران ادعا کنن که چون مورد تبعیض قائل شدن "میتونن" یک سری ادعاهای عجیب و غریب داشته باشن یا یک سری امتیازات خاص طلب کنن!

لبّ مطلب: هر گونه احساس نسبت به مطلوب نبودن شرایط، به هیچ عنوان دلیل نمیشه برای اینکه مردم یک قسمت از کشور ایران بخوان ادعای خنده داری مثل جدایی طلبی داشته باشن. والسّلام

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باز شاهی دمکراسی آمریکا بر دوش جایی خواهد نشست که در اون انرژی وجود داشته باشه. منابع سرشار نفت و گاز رو در کجای کشور داریم؟ بلوچستان ، آذربایجان یا شاید کردستان !!!

 

در صورت ضعف قدرت در فلات ایران:

بلوچستان ، کردستان ، آذربایجان جبهه های خواهند بود که تمرکز زدایی توجه از خوزستان اتفاق بیوفته ، برای تشکیل یک کشور جدید به ثروتمندی شیخ نشینهای خلیج فارس ، وجود چنین کشور ضعیف و سرشار از منابع نفت و گاز یعنی اضافه شدن یک گاو جدید به لیست گاوهای شیرده غرب

 

در شرایطی که ما ضعیف بشیم اونوقته که دیگه با داعش همسایه شدیم و میشیم همین الان سوریه سیل کمکهای تسلیحاتی از ترکیه و پاکستان و کشورهای عربی سرازیر خواهد شد

اهواز میشه رقه ،  آذربایجان شرقی و غربی میشن حلب ، بلوچستان هم میشه داستان الان شهرهای اطراف صحرای سوریه اونموقع دیگه

 

نه ایرانی خواهیم داشت که برامون اسلحه ، مهمات ، مستشار و نیرو بفرسته

 

و نه ایرانی خواهیم داشت که اسمشو وطن بزاریم

 

و صد البته "خاکم به دهان"

 

 

 

 

 

همین الان جریان وهابیت در خوزستان و نواحی حاشیه ای شمال خلیج فارس که بسیار مناطق گاز خیزی هم هستن به شدت فعاله خبرهای بد زیادی به گوش میرسه که بعضا نگران کننده هستن

 

 البته دولت هم بی کار ننشسته و اقدامات ملموس و غیر ملموس زیادی رو انجام میده قبلا درمباحث مشابه خدمت دوستان عرض کردم که نقطه ضعف ما در خوزستان  فقر مردمه که پاسخ دولت به این مشکل گسترش منطقه ازاد اروند به همه استان بوده البته فعلا نصیب اهواز و مناطق شمالی استان خوزستان ماشینهای پلاک اروند بوده که انشالله به مبادلات تجاری هم میرسه

 

از همه این حرفها گذشته همون مردمی که فقط یک طایفه 10 هزار نفریشون 1700 نفر در جنگ تحمیلی شهید دادن همون مردمی که اصفهان و تهران رو برا انقلاب مشروطه فتح کردند همونایی که انتقام ناموس ایرانی رو تو مورچه خورت گرفتن و چه و چه و چه همونا ضمانت چهار میخه شدن خوزستان به پیکره ایران هستند. این حرف رو نه بر اساس قلیان احساسات نژادی و شور جوانی بلکه بر اساس واقعیات میدانی خدمتتون عرض کردم.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب شوگان، اولا در مورد شبکه استانی من نظرم این هست که به قدری که نیاز هست بها داده شده به زبان ترکی. همین که ما نگاه میکنیم هیچی نمیفهمیم یعنی لااقل فارسی نیست! حالا دیگه اینکه با کدوم لهجه و گویش آذری برنامه اجرا میکنن اهمیت زیادی نداره چون به هرحال به طور انحصاری برای آذری زبان ها برنامه پخش میکنه نه فارسی زبان ها. پس نه منّتی هست و نه از اون طرف باید نادیده گرفتش.

در مورد مثال هایی که زدم که شما فرمودین خودتون هم گفتین، یک تفاوت بزرگ وجود داره. و اون هم نوع دیدگاه و میزان نگرانی بنده حقیر و شما راجب یک مساله یکسان هست. دوست من، اینکه دریک ورزشگاه داخل ایران که با پول جیب من و شما و بقیه ملت ساخته شده، تا تیم فوتبالش با پول همین مملکت بیاد شوت بزنه زیر توپی که با پول همین ملت تهیه شده، تو همون ورزشگاه بیان به پرچم همین کشور توهین کنن این از فحش خواهر و مادر بدتره. متوجهید؟ شما هم همین دیدگاهو دارید؟ یا فقط به چشم یک مشکل اجتماعی مثل بقیه مشکلات به این مساله نگاه می کنین؟ درهمون سوییس که مثال زدین اگه یکی آلمانی زبان باشه و بر فرض مثال به یک نانوایی بره که زبان فروشنده فرانسوی هست مطمئنا بهش بی محلی نمیکنن.درسته؟  بحث من اینه که این مسائل یک مساله اجتماعی کوچک در حد انداختن آب دهان روی زمین نیست که بگیم باید باید با مهربانی و شفقت فرد خاطی رو نصیحتش کرد تا اصلاح بشه. این جریان باید جدا واکاوی بشه، گروهها و افراد خاطی باید پیگیری و تنبیه بشن. اینا جرم کردن.

ببینید اینکه دولت به یک زبان کمی بیشتر بها بده این یک مساله هست، اینکه بخواد به یک منطقه و به یک قومیت امتیاز ویژه ای بده این چیز دیگری هست. اینکه بعنوان مثال رشته ای برای تحصیل زبان مادری ایجاد بشه یک مساله هست، اینکه یک زبان خاص در یک بخش کشورِ با زبان رسمی فارسی، تبدیل بشه به زبان رسمی در تمام سطوح و ارکان جامعه این چیز دیگریست.

توجه بفرمایید که بنده ملتفت هستم که جنابعالی به هیچ عنوان افکار خطرناک جدایی طلبانه ندارید. فقط دارم عرض میکنم که باید به این مساله بصورت بسیار جدی تر نگاه کرد.

 تبعیض غیرسیستماتیک و فرهنگی همیشه وجود داره دوست من. متاسفانه در همه دنیا هم وجود داره. شما همین فیلم و سریالهای درپیتی سینما و تلویزیون رو نگاه کنید. بدون استثناء هرچی دکتر و مهندس و کارخونه دار و آدم حسابیه تهرانیه. اما هرچی آبدارچی و کلفت و نوکر و کارگر و عمله ست اهل غیر از تهران هست. خب این این اصلا جالب نیست. یعنی تهران با سابقه تاریخی 200 سالش میاد میشه تاج سر ایران با چند هزار سال تاریخ و بیشتر حجم اقتصاد و کارهای عمرانی شهری و اختصاص امکانات هم اختصاص پیدا میکنه به همین شهر بی دروپیکر. خب این تبعیض هست! اما همینطور که عرض کردم هم غیر سیستماتیکه هم غیر سیاسی. یک مساله فرهنگی-اجتماعی هست.. حالا این بهانه نمیشه که بقیه ایران ادعا کنن که چون مورد تبعیض قائل شدن "میتونن" یک سری ادعاهای عجیب و غریب داشته باشن یا یک سری امتیازات خاص طلب کنن!

لبّ مطلب: هر گونه احساس نسبت به مطلوب نبودن شرایط، به هیچ عنوان دلیل نمیشه برای اینکه مردم یک قسمت از کشور ایران بخوان ادعای خنده داری مثل جدایی طلبی داشته باشن. والسّلام

 

برادر من .من در با قسمتی از نوشته های شما موافقم وبا قسمتی هم مخالف. ببینید فکر نکنم دلیل اینکه به صدا و سیمای استانی مثلا ما نگاه می کنید چیزی متوجه نمی شوید دلیلی باشد که ان ها فارسی حرف نمی زنند . و خوب ترکی حرف می زنند! در تلویزیون به خصوص پخش بعضی از سخنرانی های مسئولان استانی می بینیم سخنرانی انها اصلا نه تنها با لحجه ی معیار بلکه با هیچ لهجه ای سازگاری ندارد.برای اینکه موضوع بنده را بفهمید یک مثالی بزنم. ( امسال با مدیریت صحیح در بخش کشاورزی پیشرفت ائلدوخ.) حالا به این جمله توجه کنید( بو ایل دوز مودیریتینن اکینچیلیخ بخشینده قاباغا گئدوخ) و حالا به این جمله (بو ایل دوز پاترونونان اکینچیلیق بولومونده قاباغا گئدوق )جمله ی اول متاسفانه اخیرا از زبان بعضی مسئولین دیده می شود و جمله ی دوم زبان رایج در میان مردم و بعضی مسئولان است. و جمله ی سوم جمله به زبان معیار اصیل است . من خودم مخالف این هستم که تمام کلمات خارجی را از زبانمان خارج کنیم و معتقدم چطور در فارسی و دیگر زبان ها لغات ترکی زیادی است اشکالی ندارد که در ترکی هم به حد معمول از این کلمات استفاده شود. اما نه در حد جمله ی اول ! من بخش زیادی از مشکلات را مربوط به خودما و بخشی را به دولت می دانم. الان ما به چند رسانه ی قوی و فعال و فرهنگستان قوی نیاز داریم تا یک خط خوب داشته باشیم . چون لاتین  آذری که خیلی ها بلد نیستند و خط فارسی الان هم که سه حروف مارا ندارد(ö ü ı) و ما نمی توانیم به درستی بنویسم پس نیاز به خطی تقریبا همانند اویغوری هستیم و صدا و سیمای نیاز داریم تا کلمات اصیل موجود را یاد اوری کند. این هارا گفتم تا بدانید این شبکه ی استانی با برنامه های بی کیفیت (صدا و سیما به ان بزرگی کم کیفیت است چه بماند شبکه های استانی) جواب گو نیست.

 

حالا بخش صحبت هایتان پیرامون افکار افراطی . ببینید من خودم بدم می اید از این عقاید افراطی و توضیح هم دادم. متاسفانه نمی شود با دستگیر کردن یک عده ای از این جور رفتار ها جلوگیری کنیم چون باز هم انگار به روی اتش نفت می ریزیم و باعث شعله ور شدن خواهد شد .در این سال ها چندین نفر به این دلایل دستگیر شدن که برخی واقعا گناهکار اما برخی صرفا به خاطر دلایل فرهنگی بود .یعنی هم خشک و هم تر سوزانده شد. اگر یادتان باشد در جریان راهپیمایی که برای دریاچه ی اورمیه برگذار شده بود چند نفر دستگیر شده بودند که خدا را شکر با پادرمیان نمایندگان حل شد و حتی اگر دقیق یادم باشد جناب قاضی پور بود در برنامه ای به روند دسنتگیری فعالان در زمینه ی دریاچه ی اورمیه اعتراض کرد. از نظر من صرفا کارهای فرهنگی حلال مشکلات است. خوب می بینیم الان هم بنیاد فرهنگ آذربایجان تشکیل شد. اما امیدوارم در ادامه خوب باشد .اغازش که خوب نبود چون حتی از نامیدن زبان ترکی جلوگیری کرد و متاسفانه هیئت ان سیاسی است و خوب در مورد نحوه کار ان به مردم توضیح داده نشد و در ضمن تنها در تبریز ماند. از نظر من که در این بنیاد صرفا باید فرهنگی باشد و سیاست به داخل ان کشیده نشود.

 

با این حرف شما که تبعیض در همه جا وجود دارد موافقم ومن و شما وهمه فکر کنم می خواهیم این تبعیض ها برطرف شود.  راهش از تجزیه طلبی معترضان و سرکوب معترضان توسط دولت نمی گذرد و هر دوی این ها بدترین کارهاست. من نمی خواهم زیاد بروم دنبال شروع این تبعیض ها کی و از کجا و چگونه شروع شد.

تنها می خواهم نظراتم را پیرامون حل این مشکل بگویم . من همان طور که قبلا هم گفتم پیشنهادم فرهنگی است. وپیرامون امتیاز و حق هم توضیح دادم. اینکه ما بخواهیم در کل کشور ترکی رسمی شود این خواسته نامعقول است. اما اینکه بخواهیم دولت شرایطی فراهم کند که زبان مان در مدارس باشد و در سطح شهر در کنار فارسی در بلاکارد ها و تابلو های رسمی ترکی هم باشد . این حق است نه امتیاز خاص . و از نظر من در کل ایران هم می توان دیگر زبان ها (نه گویش ها و لهجه ها) هم چنین کاری را بکنند. مثالی هم که در مورد پلاکارد های ترکی در سطح اورمیه گفتم و گفتم مشکلی ایجاد نشد. در مورد کتاب کردی در مدرسه سقز هم بگویم چه اشکالی دارد دیگر کرد ها این کار را بکنند؟ متاسفانه در ذهنیت جامعه ما یک غلط به وجود امده که تلاش برای زبان مادری مستلزم فدرالی شدن و در نهایت تجزیه است! اولا تلاش برای زبان مادری و فعال شدن ان در مدارس و فوق فوقش رسمی شدن ان هیچ اشکالی ندارد .حتی در کشور های افغانستان  هم است ان هم در حد ملی نه منطقه ای.(البته در مناطقشان اوزبکی هم است) . دوما لزومی ندارد بحث رسمی شدن یک زبان به فدرالی شدن ختم شود چون فدرالی شدن نیازمند اعطای اختیار سیاسی و اقتصادی است و تنها با رسمی شدن زبان امکان نمی پذیرد و تازه بر فرض محال فدرالی هم شد این اختیار داده شده می تواند زیاد باشد یا کم. مثل تاتارستان در روسیه که زیاد است و مثل ترکستان چین که خلی کم است. (البته باید در مورد کردستان عراق هم بگویم که متاسفانه به انها اختیار نظامی و سیاسی زیاد هم داده شد و مشکل از اینجا شروع شده ولی با این همه می ینیم هنوز هم با وجود تلاش های بسیار نتوانسته اند جدا شوند) و در نهاین این همه فدرالی شدن هم مستلزم جدایی نیست. ین هارا گفتم تا وقتی از زبان ترکی و دیگر زبان ها در ایران گفته می شود زود فکر تان به فدرالی شدن و تجزیه نرود و فرق این هارا بدانید .چون همین جوری راحت که نیست یهو تجزیه بشود.من مخالف فدرالی شدن ایران در این شرایط و در این زمان هستم و تنها خواستار توجه به زبان تمام اقوام هستم.

 

سخن اخرم را هم بگویم :من در این چند صفحه اصل سخنانم را گفتم و نمی خواهم بحث طولانی تر بشود . و تنها سخن اخرم را که یکبار در متن هم گفتم تنها کار توجه به حقوق اقوام به شیوه ی درست برای جلوگیری از دلسرد شدن اقوام  ایران عزیز هست. ببینید در اینده در صورت (خدا نکند) جنگ داخلی ممکن است بعضی ها در مقابل ایران قرار بگیرند از هر قومی و هر تفکری (چه تجزیه طلب چه خواستار تغییر نظام و این جور تفکرات) در این میان ممکن است عده ای زیادی به خاطر دلسرد شدن بی تفاوت باشند که این هم باید صورت نگیرد.مثل الان سوریه که بعضی از مردم بی تفاوت هستند و این اوضاع را بدتر کرده. من این همه راه حل را گفتم اگر اجرا شود چند منفعت عالی خواهد داشت1_اول به وظیفه ی شرعی و انسانی و قانونی در قبال اقوام و حقوق شان (که بیشتر فرهنگی بوده)عمل شده2_به نوعی اتمام حجت شده و دشمنان(البته ما اینده را در نظر می گیریم) دیگر نمی توانند از هربه ی فرهنگی بدین شکل استفاه کنند 3_ بسیاری از مردم باز طرفدار نظام اسلامی مانده و پایگاه اجتماعی دشمنان کمتر خواهد شد.4_اصلا با وجود این ها می شود اصلا اقدام جنگ داخلی نشود و حتی دو مورد قبلی هم لازم نشود.5-ملیت ایرانی برای کسانی که بیش از ان صرفا امر تحمیلی بود می شود دوباره ان ملیت با رضایت همراه می شود. در نهایت عرض کنم وقتی می شود مشکلات را به اسانی حل کرد تجزیه طلبی معترضان و سرکوب فعالان فرهنگی و معترضانی که فقط خواستار اصلاحات فرهنگی هستند اشتباه ترین راه است. (خواستم تکرار کنم چون مهم است)

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

خوب هست این صحبتها ماندگار شود

 

یوسف علاونه کارشناس مطرح سعودی، پس از اغتشاشات اخیر ایران درباره پروژه آمریکایی_سعودی برای تجزیه ایران صحبت کرد.

 

البته شتر در خواب بیند پنبه دانه ولی باید مراقبت کرد ...

 

پی نوشت :

 

این را با اراذلی که در توییتر  دستور العمل  شورش و تخریب را برای ملت مستند سازی می کنند ، کنار همدیگر بگذارید .

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من هم با شما موافقم تمامی ملت با غیرت ایران جای جای ایران رو وطن خودشون می دونند ولی تا زمینه نباشه چنین پروژه هایی کلید نمیخوره متاسفانه عملکرد {خوشبینانه ببینیم غیر عمد}فاجعه بار حکومت تقریبا در تمامی زمینه ها ایران رو بیشتر از هر موقعی به لبه پرتگاه تجزیه کشونده.مثلا این چنین پروژه ای برای آلمان در نظر گرفته بشه آیا حتی میتوان تصور کرد که موفق بشه با اینکه آلمان برعکس ما هیچ وقت کشور یکپارچه ایی نبوده و الان هم فدرال هست

ویرایش شده در توسط arjemandi
  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مرکز گرایی افراطی و سرمایه گذاری در استان های میانی و میل شدید به عدم توسعه در بعضی استان ها و به تازگی هم تشویق برای بالا بردن جمعیت فلان اقلیم خاص برای جا نموندن از نظر کمی، معلوم میکنه که مسئولان ما از هر جناحی کلا از دنیای مدرن و تحولات دنیا غافل و کلا تعطیلن. بروز اغتشاشات فراگیر و حتی شورش و درگیری داخلی رو می تونیم به بیماری سل تشبیه کنیم، در بدن بسیاری افراد عامل بیماری سل وجود داره ولی درصد خیلی کمتری به این بیماری مبتلا میشن چون سو تغذیه و ضعف سیستم ایمنی بدن مثل یک ماشه برای فلان شدن عامل بیماری و درگیر شدن بدن عمل میکنه. یک مملکت هم تا وقتی از نظر شاخص های رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح قابل قبولی باشه این موارد احتمال خیلی کمی برای بروز این موارد در اون وجود داره ولی زمان مدیدی یک یا چندین دولت تحصیلدار سالها روی اعصاب مردمان یک جامعه رژه میرن، اونها رو مستعد سواستفاده و حرکت های احساسی می کنند. کشورهای همسایه  راه ترقی رو می پیمایند و در مملکت ما سال به سال نگاهی مدیریتی عقب مانده تر واپس گراتر میشن. پس بهتره بجای میل دوباره به سمت شعار و ریا و ... این اشخاص قدری بلند نظرتر ، کاراتر، با وجدان تر و راستگوتر باشند تا کم کم دیدگاهی درست و انسانی در جامعه فراگیر بشه. اول انقلاب هم خیلی مشکلات و کاستی ها بود ولی فاصله کمتر  و دلسوزی خیلی از افراد باعث میشد امید و اشتیاق برای آبادانی و حراست از میهن کهن وجود داشته باشه. شرایط طوری بود که فرد بتونه از جان و مال و خانواده اش بگذره و راهی جبهه بشه ولی الان چطور؟  کم کم با رویه ای که مسئولین در پیش گرفتند و به شعور عموم مردم توهین کرده و خودشون و حکومت رو جدا و بی نیاز از پاسخ گویی به مردم میدونن این امید رنگ باخته  و روز به روز تردیدها بیشتر میشه. وقتی مردم تنها نقش سیاهی لشکر رو در مواقع خاص داشته باشند و در بقیه مواقع منافع و قدرت تنها بین دو جناح تقسیم میشه میشه انتظاری جز این داشت؟  باید هم منتظر باشیم که حکومت های پوچ مثل عربستان و ترکیه برای ایران نقشه بکشند.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در صورت خلا قدرت در فلات ایران با توجه به تحرکاتی که از حداقل دو دهه ی پیش اندیشکده های گلوبالیستی و صهیونیستی شروع کردند و حتی برای آن نقشه کشیدند و مقداری هم عملی کردند قرار بر این هست که ایران به چند کشور تقسیم بشود
و هر کدام از این کشور های جدید تا "ابد" با یکدیگه جنگ داشته باشند (مثل کاری که با هند و پاکستان توسط انگلیس انجام شد)

 

این سناریو هدف اصلی هست چون منافع محور غربی/عبری/عربی  را بهتر از  همه تامین میکنه و نیازی به هزینه دادن اونها نداره

 

البته هدف فقط ایران نیست و کل خاورمیانه این سرنوشت را خواهد داشت (پروژه های خاورمیانه ی بزرگ و اسرائیل بزرگ) 

 

میشه حتی تمام اتفاقاتی که در سالهای اخیر در خاورمیانه افتاده را هم پازل های این نقشه ی بزرگ دانست از استقلال طلبی کردها بگیر تا ظهور داعش و گروهک های تروریستی و جنگ در سوریه/لبنان/عراق/لیبی و این سخنان قوم پرستانه ی کردی/فارسی/عربی/بربر/ترکی/افغانی/پنجابی/سندی/بلوچی و..... در کشور های خاورمینه و ایران

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویل دورانت میگه: هیچ ملتی از بیرون شکست نخواهد خورد مگر اینکه از درون از هم فرو پاشیده شده باشد.

در زمان جنگ خیلی کشورهای دنیا بسیج شده و علیه ما توطئه کردند

شوروی و فرانسه تسلیحات رو فراهم می کردند

آلمان تسلیحات شیمیایی رو 

ایالات متحده پشتیبانی اطلاعاتی

کشورهای عربی و در راس اون عربستان تامین مالی

حتی عناصری خود فروخته هم علیه هم میهن های خودشون سلاح برداشتند

ولی نتیجه این شد که متری از خاک ایران کم نشد، چون مردم در صحنه بودند و از خاک میهن شون دفاع کردند، این مردم ولی نعمت اند و تا زمانی انقلاب  رو از آن خودشون بدونن ، جمیع خناس ها نمی تونن هیچ غلطی بکنند، نباید اونها رو با عافیت طلبی و مصلحت اندیشی های بی خودی از پیشرفت و اصلاح و آبادانی ایران ناامید کرد در غیر این صورت وقتی مردم در صحنه نباشند باید انتظار هر توطئه ای از جانب دشمنان ایران رو داشت.

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

پیرو بحث شناخت از دشمن  در بروزرسانی انجمن میلیتاری ( هشتم دی ماه سال 1399 خورشیدی ) 

 

کلاس آنلاین جغرافیا -سیستم آموزشی ایالات متحده - مطالعه موردی :ایران

این ویدئو را با دقت ببینید 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 12 آذر 1398 در 01:31 , mehdipersian گفت:

در صورت خلا قدرت در فلات ایران با توجه به تحرکاتی که از حداقل دو دهه ی پیش اندیشکده های گلوبالیستی و صهیونیستی شروع کردند و حتی برای آن نقشه کشیدند و مقداری هم عملی کردند قرار بر این هست که ایران به چند کشور تقسیم بشود
و هر کدام از این کشور های جدید تا "ابد" با یکدیگه جنگ داشته باشند (مثل کاری که با هند و پاکستان توسط انگلیس انجام شد)

 

این سناریو هدف اصلی هست چون منافع محور غربی/عبری/عربی  را بهتر از  همه تامین میکنه و نیازی به هزینه دادن اونها نداره

 

البته هدف فقط ایران نیست و کل خاورمیانه این سرنوشت را خواهد داشت (پروژه های خاورمیانه ی بزرگ و اسرائیل بزرگ) 

 

میشه حتی تمام اتفاقاتی که در سالهای اخیر در خاورمیانه افتاده را هم پازل های این نقشه ی بزرگ دانست از استقلال طلبی کردها بگیر تا ظهور داعش و گروهک های تروریستی و جنگ در سوریه/لبنان/عراق/لیبی و این سخنان قوم پرستانه ی کردی/فارسی/عربی/بربر/ترکی/افغانی/پنجابی/سندی/بلوچی و..... در کشور های خاورمینه و ایران

 

حمایت رسمی ۳۲ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از تجزیه ایران

در میان نام‌های امضا کننده این نامه اسامی 20 نماینده حاضر در ائتلاف حاکم تحت رهبری نتانیاهو 12 نماینده از جناح اپوزیسیون به چشم می خورد. 

ادامه :

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/02/11/2887821/حمایت-32-نماینده-پارلمان-رژیم-صهیونیستی-از-تجزیه-ایران/amp

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.