aboshaban

تجهیزات شناسایی و دیده بانی زمینی G-ISR

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یک سوال، سوار کردن این سنسور های تشخیص صدا بر روی پهپاد، در کنار سایر تجهیزات و سامانه های نظارتی( مثل دید گرمایی و ...) و فیلتر کردن تصاویر مختلف ثبت شده بر روی اونها، نمیتونه مکان‌نمای بسیار دقیق رزمی برای شناسایی دقیق نیروهای دشمن در جنگ شهری باشه؟ مثلا کدوم طبقه‌ی کدوم ساختمون؟؟؟

در صورت شناسایی، امکان علامت گذاری و شلیک راکت های مناسب و سبک به سمت هدف هم قطعا میسر هست و میشه از این طریق، در جنگ شهری دشمن رو در داخل خونه ها و محله‌های مختلف شناسایی و هدف قرار داد اونم با دقت مناسب...

 

 

ایا این سیستم هایی که در عراق برای شناسایی محل شلیک ها استفاده میشد و سریعا پاسخ میدادن، همین ها بودند (مشابه) یا سیستمی جدا هست اونها؟

این سیستم ها رو همونطور که اشاره شده میشه بر روی پهپاد و سایر پلتفرم های هوایی نصب  و موقعیت تیرانداز رو دقیقا کشف کرد ولی همونطور که شما فرمودید با ترکیب این سیستم ها با دوربین ها ، اشاره گرهای لیزری و ... که این قابلیت هم وجود داره کارایی و دقت عملیات ها بسیار بیشتر میشه ...

 

 

سیستم های مختلفی در عراق و افغانستان استفاده شدند ،رادار های نظارت زمینی ،دوربین های دید در روز/شب که به فاصله یاب و سیستم های دیگر هم مجهز بودند ولی به نظر میرسه با توجه به تصاویر و خبرها سیستم تعیین موقعیت صوتی هم عملیاتی شده اند. تا اونجا که میدونم تا پایان سال 2014 قرار بود تعدادی از خودروهای زرهی فرانسوی به این سیستم مجهز شوند ...

 

http://metravib.acoemgroup.com/defence/news/THE-FRENCH-ARMY-AND-METRAVIB-A-RELATIONSHIP-OF-LOYALTY

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

thumb_large_kaplan-20-06.jpg thumb_large_kaplan-20-05.jpg thumb_KAPLAN-20_new_generation_of_armore thumb_2077521_original.jpg

 

خودروهای رزمی زرهی Kaplan-۲۰ سیستم های دفاعی شرکت FNSS ترکیه مجهز به سیستم شناسایی و تعیین موقیت صوتی تیراندازی PILAR V که پیشتر معرفی شد . 

 

 

thumb_EJDER_YALCIN_4X4_28129.jpg thumb_EJDER_YALCIN_4X4_.jpg thumb_FNSS_Pars_6x6_RECCE-Vl_28129.jpg thumb_FNSS_Pars_6x6_RECCE-Vl_.jpg

 

 

خودروی زرهی و نفربر شناسایی و نظارتی   EJDER YALCIN 4X4  و  Pars 6x6 ترکیه مجهز به رادار نظارت زمینی و دوربین (احتمالا دید در روز/شب مجهز به فاصله یاب و اشاره گر لیزری ...)

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ضمن تشکر از ابوشعبان بابت تاپیک بسیار زیبا و پربارشون :rose:

برای شناسایی اهداف درون شیارها سیستمی شناسایی زمینی وجود داره(حتی در سطح تئوری و آزمایشگاهی) و یا این تجهیزات چنین قابلیتی هر چند محدود رو دارند؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


ضمن تشکر از ابوشعبان بابت تاپیک بسیار زیبا و پربارشون :rose:

برای شناسایی اهداف درون شیارها سیستمی شناسایی زمینی وجود داره(حتی در سطح تئوری و آزمایشگاهی) و یا این تجهیزات چنین قابلیتی هر چند محدود رو دارند؟

ممنون از لطف شما ،سیستم های زمینی ISR با وجود مزیت های زیادی که دارند اما در مناطق ناهموار دارای محدودیت هایی هستند ولی با بکارگیری صحیح از سیستم های G-ISR شناسایی و نظارت این مناطق هم امکان پذیر است .زمانی که یک رادار نظارت زمینی یا دوربین نظارتی در ارتفاعی قرار بگیرد که توان نظارت بر شیار را داشته باشد مثلا بر روی یک تپه یا محلی که ارتفاع بیشتری از سایر نقاط دارد یا با انجام عملیات های گشت زنی توسط سیستم های بدون سرنشین زمینی ،یا با قرار دادن سنسور های "بی مراقب" (پیشتر برخی از آنها  معرفی  شدند) در ورودی یا خروجی شیار ها و ... می توان این مناطق را تحت پوشش قرار داد .

 

توصیه می کنم این ویدیو فوق العاده از نحوه عملکرد دوربین های تصویر برداری گرمایی سری HRC که جناب bds110 زحمت قرار دادن آن را کشیدند حتما تماشا بفرمایید :

 

[aparat]OmoL9[/aparat]  

 

دانلود 

 

 

normal_cd924283b6cb0bebba1eb70f3306ff832

 

سیستم نظارت تصویری سیار ارتش ارمنستان که قابلیت انجام عملیات های سریع نظارتی و شناسایی را فراهم می کند .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان یه سوال داشتم میخواستم بدونم سیستمی هست که بشه باهاش در فواصل دور صدا پخش کرد مهم تر که صدا هم شنید واقعیت من شش سال توهم داشتم وصدا میشنیدم به مرور زمان مطمعن شدم توسط یه سیستمی صدارو میفرستن مثل لیزر به هر مانعی برخورد میکرد صدا پخش میشد یواش یواش متوجه شدم که این سیستم به صدا حساسه یعنی هرصدایی اطراف بود میرفت خودشو وفق میداد به اون صدا بعد صدایی که میشنیدم باریتم اون صدایی که اصرافم بود پخش میشد به نظر خودم یه سیستم امنیتی که تو همه کشورا هست اما تحت نظر ساز مان امنیت سازمان ملل که ازش استفاده امنیتی تحقیقاتی میکنن البته نظر شخصی منه که صدرصد توهوم هستش اما سیستم پخش صدارو فکر میکنم هست ویکی از دست اوردای سپاه میشه یه نفر صحتشو تایید کنه
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

normal_GroundPoint.jpg

 

در خلال برگزاری نمایشگاه AUSA 2015 ارتش آمریکا ،صنایع هوا و فضای اسرائیل (IAI) سیستم جدید تعیین موقعیت جغرافیایی هدف گیری برای نیروهای زمینی را با نام GroundPoint رونمایی کرد .این سیستم قادر به تعیین دقیق اهداف برای مهمات هدایت شونده با GPS و به حداقل رساندن خسارت های ناخواسته بوده که برای ناظران زمینی مانند تیم های کنترلر ترمینال حمله مشترک (JTAC) ،نیروهای ویژه ،پرسنل اتاق کنترل و.... طراحی شده است .

 

شرکت سازنده اعلام کرده است تست میدانی سیستم ، انجام شده و قادر به ارائه موقعیت جغرافیایی اهداف با دقت 2-3 متر در محدوده ای  تا 20 کیلومتر است.پیکربندی GroundPoint به عنوان یک کامپیوتر هدفگیری که می تواند به راحتی با اکثر سیستم های نظارت زمینی یکپارچه شود ؛به عنوان کیت افزودنی سه پایه دوربین دوچشمی یا به عنوان یک سیستم کامل شامل کامپیوتر هدفگیری ،سیستم نظارتی و لوازم جانبی در دسترس است .

 

Boaz Levi ،مدیر رئیس شرکت IAI  و مدیر کل سیستم ها ،گروه موشک ها و فضایی گفت : "GroundPoint یک دستگاه تکمیل کننده لازم برای انواع مهمات است .این سیستم معانی عملیاتی را از "مرجع-نقطه" به "هدفگیری دقیق" برای موفقیت ماموریت های بهینه شده تغییر خواهد داد .تعیین دقیق موقعیت جغرافیایی اهداف هم اکنون می تواند حاصل شود و به ارتش اجازه دهد بلافاصله با اهداف درگیر شود."

http://www.iai.co.il/2013/32981-46501-en/MediaRoom_News.aspx
http://www.janes.com/article/55170/ausa-2015-iai-unveils-new-groundpoint-geolocation-targeting-system


[aparat]oYdnt[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/oYdnt

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.