Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

پرات اند ویتنی!
 
thumb_IMG_8887.JPG
 
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8887.JPG
 
http://www.military.ir/forums/topic/28624-هفتمین-دوره-نمایشگاه-بین‌المللی-هوایی-کیش/?p=422291
 
http://www.military.ir/forums/topic/28624-هفتمین-دوره-نمایشگاه-بین‌المللی-هوایی-کیش/?p=422482

من متوجه منظور شما از این پست نشدم. اگر منظورتون اینه که موتورهای دیگری در دسترس هست. بله موتورهای دیگری ممکنه در دسترس باشن ولی نه به تعداد مناسب برای تولید انبوه. بعضا موتورهایی در انبارها از قبل یا مربوط به هلیکوپترهای اسقاطی و یا خرید به تعداد خیلی محدود ممکن است موجود باشد ولی به صورت انبوه بجز تی وی 3 فکر نکنم موتوی در دسترس باشد.اگر روی این هلیکوپتر موتور پرت اند ویتنی انداخته باشن تولید انبوه فکر نکنم بشه ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نظرات رو عنوان کنید؟ 

((امروز سازمان صنایع هوایی و وزارت دفاع در حضور سردار حسین دهقان ، وزیر دفاع از هلی کوپتری تحت نام صبا ۲۴۸ به عنوان هلی کوپتر ملی رونمایی کردند. به گفته دهقان این هلی کوپتر توسط شرکت های دانش بنیان و همچنین پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتری ایران پنها ساخته شده است.

سال ۱۳۹۳، ماکتی مفهومی از طرح هلی‌کوپتر صبا توسط شرکت پنها در نمایشگاه‌های داخلی به نمایش عموم گذاشته شد، در حالی که تصاویر منتشر شده از نخستین هلی‌کوپتر صبا ۲۴۸ تکمیلی در سال جاری نشان‌دهنده آن است که این هلی‌کوپتر هیچ شباهتی به ماکت مفهومی اولیه آن هلی‌کوپتر ندارد و در عوض شبیه به هلی‌کوپتر ایتالیایی آگوستا۱۰۹ می‌باشد.

در حالی که در کشورهای دارای تکنولوژی ساخت هلی‌کوپتر، طراحی و ساخت یک هلی‌کوپتر از ابتدا تا پرواز نخستین پیش نمونه آن در بهترین حالت یک دهه به طول می انجامد، کار ساخت نخستین پیش نمونه صبا ۲۴۸ با کمک بدنه و قطعات یک فروند آگوستا ۱۰۹ سانحه دیده شرکت خدمات هلی‌کوپتری تارا (در ۱۱ مهر سال ۱۳۹۴ دچار سانحه شد و بدنه آن توسط پنها خریداری شد) تنها ۸ ماه به طول انجامید آن هم توسط تیمی به ریاست فردی که فاقد هرگونه تحصیلات لازم در صنعت هوافضا بوده و تخصصش IT و امنیت شبکه است.))

با توجه به اینکه در بخش دم دو نوع بالگرد متفاوت هستن و اینکه حادثه رخ داده برای بالگرد خریداری شده در دم! بوده ایا نمیتونه حقیقت داشتهخ باشه؟ موتور این بالگرد ایا ساخت داخل هست تحت لایسنس یا نه؟ کلا یه خبرنگار نبود دوتا سوال بپرسه؟

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

من متوجه منظور شما از این پست نشدم. اگر منظورتون اینه که موتورهای دیگری در دسترس هست. بله موتورهای دیگری ممکنه در دسترس باشن ولی نه به تعداد مناسب برای تولید انبوه. بعضا موتورهایی در انبارها از قبل یا مربوط به هلیکوپترهای اسقاطی و یا خرید به تعداد خیلی محدود ممکن است موجود باشد ولی به صورت انبوه بجز تی وی 3 فکر نکنم موتوی در دسترس باشد. 

 

این بنر بالگرد صبا است و در بخش مشخصات موتور این بالگرد رو پرات اند ویتنی (p&w) ذکر کرده

 

http://uupload.ir/files/13at_photo_2017-03-07_05-01-38.jpg

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این عکس که می بینید مربوط به مدت ها پیش هست که بدنه تازه ساخته شده بود که بدنه تازه از کارگاه کامپوزیت برگشته و آماده رنگ آمیزی و اسمبل فنی و کابل کشی شده بود...این بنده خدا هم از نخبگان و نوابغ کشور هستند!

البته فکر کنم این بالگرد اونی نیست که امروز رونمایی کردند و یه جدیدتره چون طبق گفته این بنده خدا این قراره تابستون پرواز کنه!

 

1373353537270136712.jpg

ویرایش شده در توسط irfateh
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سئوال؟چرا شرکت سازنده جریمه نشده زمان تحریم ها؟ جواب؟بازداشت 4 نفر به اتهام قاچاق هلیکوپتر به ایران!!!!!(سال 2011 تا 2015)
ایران از لحاظ  وسایل با کاربرد دوگانه(نظامی و غیر نظامی)بر طبق برجام تحریم می باشد fi_lone_ranger !!!!!!!!!
پس نمی تواند هیچ وسیله با کاربرد دوگانه تحت لیسانس تولید کند!!!!!!!!!! talk_to_the_hand
سئوال خودم رو دوباره می پرسم!خط تولید این بالگرد کجاست؟خط تولید ربطی به تولید انبوه ندارد!(تولید صنعتی نمی گم)!فقط تولید نیمه صنعتی و آزمایشی این بالگرد کجاست؟؟ rolling_on_the_floor 

 

قاچاق هلیکوپتر!!! حالا چندتاش رسیدن ایران!! پس یا قاچاق یا تولید تمام داخلی(مهندسی معکوس)؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه در اینترنت عکسهای زیادی از مدل اسکید دار AW109 هم در دسترس است. پرسش مهم این است که برای کشوری با وضعیت اقتصادی تحت تحریم این محصول چه مزیت استراتژیکی بر جت رنجر دارد؟ چرا جلوی دوربین هلیکوپتری که ظاهر و باطنش کپی و شاید اصلاً خود یک نمونه خارجی است را به دروغ "ملی" ، "دانش بنیان" و "کاملاً ایرانی" می خوانیم؟ دویست هزار نفر ساعت بر مبنای استاندارد 2080 ساعت کار  در سال یعنی کلاً  فقط 96 نفر کار در یک سال! دقیقاً چه زمانی برای پایان خودفریبی در کشور ما وجود داره؟ الله اعلم!

http://www.ainonline.com/aviation-news/business-aviation/2014-04-11/newest-aw109-trekker-more-versatile-skids
ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نظرات رو عنوان کنید؟ فقط ادمین بازهم مثل همیشه پاک نکنه

((امروز سازمان صنایع هوایی و وزارت دفاع در حضور سردار حسین دهقان ، وزیر دفاع از هلی کوپتری تحت نام صبا ۲۴۸ به عنوان هلی کوپتر ملی رونمایی کردند. به گفته دهقان این هلی کوپتر توسط شرکت های دانش بنیان و همچنین پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتری ایران پنها ساخته شده است.

سال ۱۳۹۳، ماکتی مفهومی از طرح هلی‌کوپتر صبا توسط شرکت پنها در نمایشگاه‌های داخلی به نمایش عموم گذاشته شد، در حالی که تصاویر منتشر شده از نخستین هلی‌کوپتر صبا ۲۴۸ تکمیلی در سال جاری نشان‌دهنده آن است که این هلی‌کوپتر هیچ شباهتی به ماکت مفهومی اولیه آن هلی‌کوپتر ندارد و در عوض شبیه به هلی‌کوپتر ایتالیایی آگوستا۱۰۹ می‌باشد.

در حالی که در کشورهای دارای تکنولوژی ساخت هلی‌کوپتر، طراحی و ساخت یک هلی‌کوپتر از ابتدا تا پرواز نخستین پیش نمونه آن در بهترین حالت یک دهه به طول می انجامد، کار ساخت نخستین پیش نمونه صبا ۲۴۸ با کمک بدنه و قطعات یک فروند آگوستا ۱۰۹ سانحه دیده شرکت خدمات هلی‌کوپتری تارا (در ۱۱ مهر سال ۱۳۹۴ دچار سانحه شد و بدنه آن توسط پنها خریداری شد) تنها ۸ ماه به طول انجامید آن هم توسط تیمی به ریاست فردی که فاقد هرگونه تحصیلات لازم در صنعت هوافضا بوده و تخصصش IT و امنیت شبکه است.))

با توجه به اینکه در بخش دم دو نوع بالگرد متفاوت هستن و اینکه حادثه رخ داده برای بالگرد خریداری شده در دم! بوده ایا نمیتونه حقیقت داشتهخ باشه؟ موتور این بالگرد ایا ساخت داخل هست تحت لایسنس یا نه؟ کلا یه خبرنگار نبود دوتا سوال بپرسه؟

 

ساخت این نوع بالگرد در ایران دارای ابهامات فراوانی و گاه متناقض است!متاسفانه به نزدیک شده به انتخابات نمی توان بحث دقیقی از روند توسعه صنعت نظامی بخصوص صنعت پیشرفته هوا و فضا کرد!!اما می توان این نظر رو داشت که تنها بحث توسعه و تحقیق در صنایع نظامی وابسته به سپاه پاسداران همچنان در طول این سال ها گذشته(با توجه به کاهش بودجه) با روند کاهشی(خیلی کاهشی) اما مداوم در حال حرکت می باشد!اما در وزارت دفاع  که متاسفانه با وجود ساختار وابسته به نگرش دولت ها می باشد!روند رکود در پروژه ها  در سال های اخیر مشاهده می شود!(همچنین ارتش که خود در زمینه ادوات نظامی وابستگی به وزرات دارد،نیز همین روند مشاهد می شود)!!

اما طبق روند سال های گذشته در همه دولت ها هم با نزدیک شده به ایام انتخابات!این سنت پوپلیستی دوباره احیا شده!تا دولت ها با وجود کم کاری و عدم توفیق در وعدهای خود هرچند هم ناچیز فرافکنی کنند!!!!!اما پیشنهاد من به برنامه ریزان کل کشور این است که:

1)ابتدا با تجمیع تمامی بودجه وامکانات در ستادی به عنوان ستاد خود کفایی(ایجاد ستاد خود کفایی) زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!وزارت دفاع را حذف و با ایجاد معاونت هماهنگی در دولت که کارکرد آن هماهنگی در چگونگی ارتباط و نیاز های بین الملل می باشد،ایجاد نماید!

2)محول کردن پروژه های بنیادی و بلند مدت به ستادی خود کفایی(ایجاد ستاد خود کفایی در سپاه) در سپاه و عدم موازی کاری و عدم ایجاد پروژه با اولویت ستادخودکفایی زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!

3)ایجاد تعقییر در مدیریت صنایع وابسته به ارتش و تشکیل مدیریت پویا و نویین و کاهش تدریجی ان و ادغام در ستادخودکفایی زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!

 

!!!!!!!!در صورت عدم ایجاد یک ستاد خودکفایی مستحکم زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی و حذف وزارت دفاع!نتنها در این دولت و دولت های گذشته!بلکه حتی در دولت های آینده بودجه ها،هدف ها،استراتژی صنایع نظامی و غیره... همچنان ناکارامد!بدون پشتیوانه علمی و حزبی نگری و پوپلیستی و بدون برآیند صحیح می باشد!!!!!!!!!!!!!

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام.

طرف پر لیوان رو فراموش نکنید.

دوستان به این توجه داشته باشید که با فرض  اصلا مونتاژ بالگرد AW109این وسط   ما تونستیم با  یک کشور اروپایی مثل ایتالیا روابط ایجاد کنیم در حد فروش بالگرد و این خودش میتونه مقدمه خیلی چیزا باشه برای روابط ایران و ایتالیا و اروپا

 

این بالگرد نسخه نظامی هم داره و  چه بسا به زودی ایران از نسخه نظامیشم رونمایی کنه و بدون شک از بالگرد های قدیمی خیلی بهتره درثانی میتونیم با استفاده از تجربیات حاصل از این بالگرد در صنعت هوایی جهشی باز ایجاد کنیم

 

AW109_LUH.jpg

 

خب ما از طرفی اگه منتاژ باشه خیالمون راحت میشه که در دست اقدامه برای تولید انبوه وگرنه وزارت برای مثلا 5 تا از این بالگردا اعلام نمیکنه ساخت داخله و کلی باهاش کلاس بذاره.

 

این بالگرد در کل چه ساخت داخل باشه چه منتاژ و کپی و هرچیز دیگه اگه به تولید انیوه 300 یا 400 فروندی برای کشور برسه میتونه خیلی موثر باشه.

 

حتی میتونیم این بالگرد رو تبدیل به نظامی کنیم و به وسیله این به عراق و لبنان و سوریه  و کشورای متحد ما در امریکای جنوبی بفروشیم و حتی کشور های ارمنستان و آذربایجان هم چه بسا به عنوان امتیاز دهی به ایران برای طرح های اقتصادی از این بالگرد خریداری کنند.

 

در کل بنظر بنده اتفاق خوبی هست این رونمایی.

 

مثل همیشه هم رونمایی در حد  طرح دبیرستان های تهران.

  • Upvote 9
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قاچاق هلیکوپتر!!! حالا چندتاش رسیدن ایران!! پس یا قاچاق یا تولید تمام داخلی(مهندسی معکوس)؟

1)هلیکوپتر رو با اون حجم ساختار،کلی قاچاق نمی کنند!قطع قطع می کنند و قسمت های حساس و خیلی مهم و ضروری رو وارد می کنند!(قاچاق دخانیات که نیست)!

2)اگر کمی عنوان رو به انگلیسی و فارسی جستجو کنید می فهمید!((عنوان:بازداشت 4 نفر به اتهام قاچاق هلیکوپتر به ایران))

3)ساخت یک پرژه هوا فضا ده ها سال طول می کشه!چه شده یک دفعه ما سازنده بالگرد شدیم!بدون پیش زمینه صنعتی و علمی!!

 و صدها دلیل دیگر..........................


 

جالبه در اینترنت عکسهای زیادی از مدل اسکید دار AW109 هم در دسترس است. پرسش مهم این است که برای کشوری با وضعیت اقتصادی تحت تحریم این محصول چه مزیت استراتژیکی بر جت رنجر دارد؟ چرا جلوی دوربین هلیکوپتری که ظاهر و باطنش کپی یک نمونه خارجی است را به دروغ "ملی" و "کاملاً ایرانی" می خوانیم؟ دویست هزار نفر ساعت بر مبنای استاندارد 2080 ساعت کار  در سال یعنی کلاً  فقط 96 نفر کار در یک سال! دقیقاً چه زمانی برای پایان خودفریبی در کشور ما وجود داره؟ الله اعلم!

http://www.ainonline.com/aviation-news/business-aviation/2014-04-11/newest-aw109-trekker-more-versatile-skids

دقیقا حرف ما همین است!این سیاست مربوط به این دولت نیست !بلکه دولت های قبل و آیند هم همین طور هستند!مشکل ساختاری است!!ساختاری!

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

حتی میتونیم این بالگرد رو تبدیل به نظامی کنیم و به وسیله این به عراق و لبنان و سوریه  و کشورای متحد ما در امریکای جنوبی بفروشیم و حتی کشور های ارمنستان و آذربایجان هم چه بسا به عنوان امتیاز دهی به ایران برای طرح های اقتصادی از این بالگرد خریداری کنند.

 

 

دوست عزیز اگر این بالگرد کپی باشه که از ما شکایت می کنند. صادرات پیش کش!

اگر هم مونتاژ باشه حتما باید برای صادرات با سازنده ی اصلی هماهنگ باشه و اجازه ی اون رو می خواهد.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم 

 

صرفاً برای یاد آوری . در اواخر دهه 70 ، طرح هایی نظیر شباویز معرفی شد ، بولتن رسمی مجموعه صنایع هوایی هم یک رپرتاژ آگهی مفصل برای این محصول ارائه داد 

 

AFGNSDGHN.jpg

 

 

پی نوشت : 

 

جدول فوق الذکر ، صرفاً برای مقایسه توانایی دو بالگرد ارائه شده .

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز اگر این بالگرد کپی باشه که از ما شکایت می کنند. صادرات پیش کش!

اگر هم مونتاژ باشه حتما باید برای صادرات با سازنده ی اصلی هماهنگ باشه و اجازه ی اون رو می خواهد.

 

رفیق گلم بدون شک ب رویه این دولت که به دنبال فروکش کردن چالش های بین المللی هستش با شرکت یاد شده برای کپی و یا منتاژ و فروش توافق شده..اصلا ما حتی نفروشیم هم مشکلی نداریم ..فقط بتونه  نیاز های خودمونم  برطرف کنه خیلی هم خوبه


سلام علیکم 

 

صرفاً برای یاد آوری . در اواخر دهه 70 ، طرح هایی نظیر شباویز معرفی شد ، بولتن رسمی مجموعه صنایع هوایی هم یک رپرتاژ آگهی مفصل برای این محصول ارائه داد 

 

AFGNSDGHN.jpg

 این  نشان از برتری کامل AW109 داره اما بنده نمیدونم چرا عده ای هنوز به  بل 206 چشم دوخته اند .

 

این بالگرد توانایی این رو داره که صنعت بالگردی ایران رو ارتقا بده.

 

از شما دوست  عزیز   برای   ارائه این آمار کمال تشکر را دارم.

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1)هلیکوپتر رو با اون حجم ساختار،کلی قاچاق نمی کنند!قطع قطع می کنند و قسمت های حساس و خیلی مهم و ضروری رو وارد می کنند!(قاچاق دخانیات که نیست)!

2)اگر کمی عنوان رو به انگلیسی و فارسی جستجو کنید می فهمید!((عنوان:بازداشت 4 نفر به اتهام قاچاق هلیکوپتر به ایران))

3)ساخت یک پرژه هوا فضا ده ها سال طول می کشه!چه شده یک دفعه ما سازنده بالگرد شدیم!بدون پیش زمینه صنعتی و علمی!!

 و صدها دلیل دیگر..........................


 

به نظرم یهو هم نبوده و زیر ساخت ها فراهم بوده ...پس شما قاچاق را محتمل میدونید یا به قول یکی از دوستان تصادفی هست که گرفتن شاسیشو چکش کاری کردن ...نظرتون محترم اما به نظر من یا مهندسی معکوس هست و یا مونتاژه...اولین سفر اروپایی جناب رییس جمهور هم به ایتالیا بوده که نشان دهنده روابط در سطح مطلوب بوده ...درضمن کسی نمیاد جنس قاچاق یا صافکاری شده را طرح ملی اعلام کند ...موتور سمند طرح ملی اعلام کردند چون در داخل مونتاژ میشد که وقتی پژو عقب نشست فهمیدیم مونتاژه ..این هم شاید همون مدلیه ... در هرصورت چه مونتاژ چه تولید داخلی نیازهای کشور را مرتفع کنه چیزمطلوبی هست ...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این  نشان از برتری کامل AW109 داره اما بنده نمیدونم چرا عده ای هنوز به  بل 206 چشم دوخته اند .

 

 

پرسش مهم این است که برای کشوری با وضعیت اقتصادی تحت تحریم این محصول چه مزیت استراتژیکی بر جت رنجر دارد؟

 

جالب است در تمامی بجثها توجه کاربران به زور هم که شده به مبانی استراتژیک سوق داده می شود ولی اینجا یکسری داده های عددی یک محصول کپی/مونتاژی مبنای قضاوت شده است. الان کپی یا مونتاژ این هلیکوپتر جزء کدامیک از اولویتهای استراتژیک صنعت هوافضای ما است؟ 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.