Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام خدا

با سلام

 

اینجور که از ظاهر قضیه پیداست داستان همینجا پایان یافت. ظاهر بالگرد که خیلی نامتقارنه و پیداست که یه چیزاییش مال خودش نبوده. کیفیت بد اتصالات هم نشون میده که برخی اجزا دستسازی شده بهش اضافه شده همینظور اون فرو رفتگی قسمت عقب که احتمالا جای چره بوده که این دوستمون هم علامت زده. قسمت روتور هم کاملا شمبیه به نمونه ی خارجیهو موتورش هم باید از اون برداشته شده باشه.

 

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟r6xq_balgard_saba_28329_0.jpg

 

پی نوشت:

جدای از این ها سوال اصلی اینجاست که تا کی میخوان با امنیت مملکت بازی کنن؟!

الله اعلام.

  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب ، جالب شد ، ظاهراً بنده برای هر عبارتی که در این انجمن ارسال می کنم ، باید شرح مثنوی را هم دنبالش ارائه کنم ً!!!!!!

 

جمله بنده این بود :

 

"مقایسه بین خطوط تولید شرکتهای بالگردسازی  درجه 2 ( و نه قدرتهای درجه یک این صنعت ) و تصاویری که در پستهای قبلی ، توسط یکی از کاربران ارائه شد ، گویای همه چیز هست "

با این توضیحات حالا حرف شما درسته، ولی قبول بفرمایید از صحبت های قبلی شما چنین برداشتهای فعلی بسی سخت بود.

 

در باب این آدم، بنده طرح و مسائلش رو مطالعه کردم، با تسلا و طرح گوگل-فیات و کلا self driving car و بحث cognitve dynamic systems که گونه ای از brain like inteligence هست، اشلی که ایشون طراحی کرده بود فوق العاده کاربردی بود، حرفی هم نداشت کمکم نمیخواست، فقط میگفت در کارخونم که پلمپ کردین بازکنید من خودروی خودم رو تولید کنم.

 

منتهی براساس توضیحاتی که کارشناسان فیات و گوگل و یکی از 5 تا دانشمندان در presentation هایی که شد، مقایسه با هوش مصنوعی بکار رفته در خودروهای تسلا و مسائل اطرافش، کلا خودرو نشونه مجموعه ای هست، که بعلت صنعت مونتاژ اصل ماجرا که رفت!! سالها همون پیکان موند، و حالام با التماس میاریم همونا که زیر قرارداد زدن دوباره تولید بشه و که عامل کشتار مردم باشه....

کلا مقایسه ای کردم طرحهای ایشون بعلت تخصص خودمم دکتری مهندسی برق هست در کانادا، و بعلت اینکه درگیری های در بحث پژوهشی داشتم و دارم!!! میدونم چه خبره وقتی یه بالگرد مونتاژ میشه (منم نفس مونتاژ رو بحثم نیست) اینکه جهش تکنولوژی خوندن و خیلی مسائل بحث هست...

بنده شرکت دانش بنیانی تاسیس کردم، که همین دو روز پیش جانشین من که بعد از رفتن من امور رو بدست گرفته لوح تقدیر و جایزه بعنوان صادر کننده!!!! نمونه رو دریافته.... شرکت ما کلا 4 سال نیست!! وقتی میبینم شرکت ما!! شده نمونه!!! حجم مسائل رو هم میدونم، دیگه قابل حدس اشل کاری کجاست....

 

تمام بودجه های تحقیقاتی قفل شده، بدون استنثنا!!! مام لطف خدا بوده، و ارتباطاتی که با خارج گرفتیم (شاید اوردرش برای من شخصی بزرگ باشه) ولی الحق و الانصاف زشته ما نمونه بشیم!! خیلی مسائلی که با پوست و گوشت و استخون چشیدم....

این بابا هرکی بود آقای آریان طرحای فوق العاده بروزی داشت و عملیش هم کرده بود!!! فقط میگفت توی کشورم اجازه بدید تولیدش کنم!!! میدونید قانون هست نمونه داخلی باشه حق واردات ندارن دستگاههای دولتی، خودروی برقی چرا از چین وارد شد؟؟ طراحی پتنت و ثبت همه چیز ایرانی بود، و صد البته تمام مراحل تحقیقات تا تکنولوژی و بعد صنعتی رو رفته بود، این صنعت میومد وسط عملا خیلی الگوی خوبی میشد برای دیگر مسائل، بعلاوه که بخش خصوصی بود و نه اختصاصی

وقتی نمونه داخلی هست، و خیلی مسائل دیگه که طولانی میشه....

توضیحات دوم شما درست هست، اگر منم جایی تند رفتم عذر میخوام، دیگه رسما گاهی آدم قاطی میکنه!!! کسی که دستش تو کاره میدونه چه خبره..... کسی که واقعا بخواد چیزی بسازه نه اینکه پولی پارو کنه، بهرحال بلطف خدا ما کارمون رو پیش میبریم، اما اینجوری ساخت ها اصلا منو خوشحال نمیکنه، و خیلی دردناکه یکی بیاد اسمش رو جهش تکنولوژی بنامه، همونقدر که پژو و پیکان و غیره جهش تکنولوژی بودن اینم هست.....

 

مهندسی معکوس سریعترین راه هست!! بجای خودش مهمه منتهی 20 ماکزیمم 30 درصد انرژی صرفش بایست بشود، بقول شما موازی کاری حذف بشه، اولویت های استراتژیک مستقل از دولتها و گرایشها در نظر گرفته بشود و 70، 80 درصد با وسط کشیدن پای همه صرف تحقیقات بشه و طراحی، اون موقع جهش تکنولوژی رخ میده!! و بعضا ایجاد چیزهایی که کشورهای دیگه اصلا ندارن!! و ما بنا به نیاز کشورمون تولید میکنیم و البته وسط کشیدن سرمایه مردم، و ایجاد شفافیت و نظم و جلوگیری از بخور بخور و صرف پول در امور بیهوده...

 ولی این اصلا توضیحات اولیه شما باین توضیح دوم شما الحاق بشه درسته. اما خودش بتنهایی، بعنوان یک صحبت مستقل غلط اندر غلطه!! یا حداقل سخت میشه چیزی که منظور شما بوده ازش دریافت کرد.....

ویرایش شده در توسط pyaghoubi
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببین دوستان من مدت کوتاهی در صنایع هوایی کار کردم. تو پست های قبلی هم نوشتم. مشکل اصلی موتور هست. اگر به نحوی بتونن موتور رو تامین کنن. حالا یا از منبعی بخرن یا مهندسی معکوس کنن. که مهندسی معکوس اون سال ها زمان میبره ساخت این هلیکوپتر یا به عبارتی تولید ان سخت نیست. حتی اگر از یک هلیکوپتر اوراقی تا حدی استفاده شده باشه احتمالا پلان اصلی ساخت اون رو در اوردن. ساخت بدنه هلیکوپتر در ایران مقدور است. قطعات اویونیک رو هم یا کپی سازی میکنن یا با کمک برادران چینی جایگزین انرا میسازن
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببین دوستان من مدت کوتاهی در صنایع هوایی کار کردم. تو پست های قبلی هم نوشتم. مشکل اصلی موتور هست. اگر به نحوی بتونن موتور رو تامین کنن. حالا یا از منبعی بخرن یا مهندسی معکوس کنن. که مهندسی معکوس اون سال ها زمان میبره ساخت این هلیکوپتر یا به عبارتی تولید ان سخت نیست. حتی اگر از یک هلیکوپتر اوراقی تا حدی استفاده شده باشه احتمالا پلان اصلی ساخت اون رو در اوردن. ساخت بدنه هلیکوپتر در ایران مقدور است. قطعات اویونیک رو هم یا کپی سازی میکنن یا با کمک برادران چینی جایگزین انرا میسازن

 

سلام؛

 

شما اگه در صنایع هوایی کارکرده باشید باید بهتر از اینها بدونید که مهمتر و مشکل تر از موتور در یک هلیکوپتر، سیستم شفت و انتقال نیرو به ملخ ها از یک سو و طراحی سیستم برای کنترل کل مجموعه انتقال نیرو و ملخ است وگرنه موتور نو و دست دوم تو بازار زیاد است. این مسخره بازی هم که در مورد صاعقه و این بالگردها جلوی دوربین گفته میشه (= کار ما فقط طراحی بدنه است و هیچ سازنده ای خودش موتور و گیربکس و ... را تهیه نمی کنه) فقط برای توجیه غارت بیت المال است. دوباره این پرسشها را به گونه ای دیگری مطرح می کنم:

 

1- این وصله پینه کردن ها دقیقاً بر اساس کدام اولویت استراتژیک کشوردر صنایع هوایی کشور انجام پذیرفته؟ در شرایط تحریم اقتصادی مزیت استراتژیک این وسیله بر جت رنجر چیست؟

2- اعلام نیاز برای این محصول در چه زمانی و توسط چه ارگانی انجام گرفته است؟ ارتش دارای دهها هلیکوپتر مشابه؟ سپاه پاسداران که خودش تولید کننده چیزی شبیه جت رنجر است؟ هلال احمر؟

3- آیا ارگانی هست که بر اینگونه فعالیتها در کشور نظارت داشته باشد؟

  • Upvote 14
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام؛
 
شما اگه در صنایع هوایی کارکرده باشید باید بهتر از اینها بدونید که مهمتر و مشکل تر از موتور در یک هلیکوپتر، سیستم شفت و انتقال نیرو به ملخ ها از یک سو و طراحی سیستم برای کنترل کل مجموعه انتقال نیرو و ملخ است وگرنه موتور نو و دست دوم تو بازار زیاد است. این مسخره بازی هم که در مورد صاعقه و این بالگردها جلوی دوربین گفته میشه (= کار ما فقط طراحی بدنه است و هیچ سازنده ای خودش موتور و گیربکس و ... را تهیه نمی کنه) فقط برای توجیه غارت بیت المال است. دوباره این پرسشها را به گونه ای دیگری مطرح می کنم:
 
1- این وصله پینه کردن ها دقیقاً بر اساس کدام اولویت استراتژیک کشوردر صنایع هوایی کشور انجام پذیرفته؟ در شرایط تحریم اقتصادی مزیت استراتژیک این وسیله بر جت رنجر چیست؟
2- اعلام نیاز برای این محصول در چه زمانی و توسط چه ارگانی انجام گرفته است؟ ارتش دارای دهها هلیکوپتر مشابه؟ سپاه پاسداران که خودش تولید کننده چیزی شبیه جت رنجر است؟ هلال احمر؟
3- آیا ارگانی هست که بر اینگونه فعالیتها در کشور نظارت داشته باشد؟

من به صورت دقیق اطلاع ندارم ولی فکر میکنم گیربکس ها شفت و طوفان یا کبری را ساخته بودن. فکر نکنم کار نشدی باشد ولی با حرف های دیگر شما موافقم. ویرایش شده در توسط sasasasa

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان عجب کینه ای نسبت به بابک تقوایی دارن اما سوال اینه؟

ایا دروغ گفته؟ این بالگرد مورد نظر موتورش وارداتی هست یا همون موتور بالگرد اسیب دیده شرکت نفتی؟ ایا در داخل مونتاژ میشه؟ یا فقط برای نمایش هست؟

شباهت انکار ناپذیر هست و حتی یک جاهاییش معلومه دست ساز هست ؟ دم اون بالگرد شرکت نفتی اسیب دیده بود درسته؟ دم این بالگرد ایا شبیه بل 206 نیست؟

بجای انگ زدن و توهین خیلی راحت بدون حرص و جوش جواب بدین نه اینکه فرار به جلو و انگ پشت انگ؟

---راستی مجلس بودجه 100 میلیاردی هوانیروز ارتش رو رد کرد ؟؟؟؟؟ الان واسه خرید بالگرد نو به دلار عملا چنتا میشد با این چندرغاز خرید؟؟؟؟ چرا نمیفهمید که ارتش ایران نیاز جدی به بازسازی داره؟ بعد جنگ برای ارتش چه کاری انجام شد؟ بیتوجهی به ارتش نتیجش در خاورمیانه کاملا مشخص هست و همینطور ما تجربه این بی توجه ای رو با 8 سال بدبختی دادیم؟ هیچ جای دنیا ارتش اون کشور سازنده تسلیحات خودش نیست اما تو ایران همه انتظار دارن ارتش تانک بسازه و....... حتی ساخت نمونه اولیه ارزون تمام نمیشه تمام این کارها وظیفه وزارت هست نه ارتش

ویرایش شده در توسط ia65
  • Upvote 10
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان عجب کینه ای نسبت به بابک تقوایی دارن اما سوال اینه؟
ایا دروغ گفته؟ این بالگرد مورد نظر موتورش وارداتی هست یا همون موتور بالگرد اسیب دیده شرکت نفتی؟ ایا در داخل مونتاژ میشه؟ یا فقط برای نمایش هست؟
شباهت انکار ناپذیر هست و حتی یک جاهاییش معلومه دست ساز هست ؟ دم اون بالگرد شرکت نفتی اسیب دیده بود درسته؟ دم این بالگرد ایا شبیه بل 206 نیست؟
بجای انگ زدن و توهین خیلی راحت بدون حرص و جوش جواب بدین نه اینکه فرار به جلو و انگ پشت انگ؟
---راستی مجلس بودجه 100 میلیاردی هوانیروز ارتش رو رد کرد ؟؟؟؟؟ الان واسه خرید بالگرد نو به دلار عملا چنتا میشد با این چندرغاز خرید؟؟؟؟ چرا نمیفهمید که ارتش ایران نیاز جدی به بازسازی داره؟ بعد جنگ برای ارتش چه کاری انجام شد؟ بیتوجهی به ارتش نتیجش در خاورمیانه کاملا مشخص هست و همینطور ما تجربه این بی توجه ای رو با 8 سال بدبختی دادیم؟ هیچ جای دنیا ارتش اون کشور سازنده تسلیحات خودش نیست اما تو ایران همه انتظار دارن ارتش تانک بسازه و....... حتی ساخت نمونه اولیه ارزون تمام نمیشه تمام این کارها وظیفه وزارت هست نه ارتش


اولا هنوز اصلا سرنوشت بالگرد اسیب دیده ی شرکت تارا معلوم نیست، ما حتی نمی دونیم که دمش آسیب دیده یا نه، ولی اون بالگرد هنوز هم به نام شرکت تارا رجیستر شده.

مطمئنا شما هم اگر چند وقت با آقای تقوایی تبادل نظر می داشتید به همین نتیجه می رسیدید، ایشون بخاطر همین دروغگویی هاش بدست تام کوپر(که کتاباش راجع به نیرو هوایی یه منبعه) از acig بن شد.

شایعه حذف ردیف بودجه هوانیروز رو هم همین بابک خان شروع کرده و هنوز هیچ جا ریز بودجه های مصوب مجلس رسانه ای نشده، ولی به احتمال بالا با توجه به اینکه ردیف بودجه هوانیروز پارسال هم مصوب شده بود، امسال هم به همون منوال خواهد بود.
  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این عکس تکراری هست، تازه صورت اون بنده خدا هم که سیاهش کرده!! کاملا مشخص بود با چهرش و همینجا پست شد!، بهرحال ساخت همچین چیزی یا واردات مشکلی نداره، اما بهتره رو راست باشن با مردم.

و البته اینکه 100 تا بالگرد بخریم، ولی فکری بحال طراحی حقیقی بومی نکنیم ناراحت کننده هست، ولی چیزی که بیشتر آدم رو ناراحت میکنه! که مسئولین گویا حتی با خودشون رو راست نیستن!

کاری که با هزینه بفرض 100 میلیون دلار انجام میشه!! رو میخوان با 400، 500 میلیون تومن جمع کنند.

ویرایش شده در توسط pyaghoubi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

همچنان فرصت سوزی در صنعت هوانوردی ، این بار صنعت هوانوردی غیر نظامی ( شهریور 1398 / خرداد 1399 )

 

 

5-30-2020_11-36-49_AM.jpg

 

 

بر 8 شهریور 1398 در 15:54 , MR9 گفت:

آتش سوزی  جنگل های ارسباران و ناوگان آتش نشان هوایی 

 

 

1743299.jpg54_891118_L600.jpg2353682.jpg

 

   جنگل های ارسباران از 1398/5/30 تا الان در حال سوختن هست ،نهادهای مسئول که هواگردهای آتش نشان در اختیار آنهاست ، تا الان چه عکس العملی از خودشون نشان دادند ؟؟

بطور قطع هزینه قابل توجهی برای تبدیل این هواگردهای غیر نظامی  و مجهز کردن انها به تجهیزات اطفاء حریق صرف شده تا در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرند .

پی نوشت

فاصله فرودگاه تبریز تا این منطقه فقط 60 دقیقه هست 

5-30-2020_11-37-26_AM.jpg

 

پی نوشت :

 

حقیقتا کلمات کم می آورند در تشریح وضعیت صنعت هوانوردی در ایران ، الی ماشا... نهادهای مرتبط و غیر مرتبط در صنعت بالگردی ایران حضور دارند ولی دریغ از توجه ( عدم تامین 20 ساله اعتبار برای خرید بالگرد آتش نشان !!!! )

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
54 minutes قبل , MR9 گفت:

بسم ا...

 

همچنان فرصت سوزی در صنعت هوانوردی ، این بار صنعت هوانوردی غیر نظامی ( شهریور 1398 / خرداد 1399 )

حقیقتا کلمات کم می آورند در تشریح وضعیت صنعت هوانوردی در ایران ، الی ماشا... نهادهای مرتبط و غیر مرتبط در صنعت بالگردی ایران حضور دارند ولی دریغ از توجه ( عدم تامین 20 ساله اعتبار برای خرید بالگرد آتش نشان !!!! )

دوتا از مناطق گرفتار آتش کشور در استان ما هست، مناطق کوهستانی و صعب العبور به طوری که حتی رسوندن آب آشامیدنی به افرادی که مشغول مبارزه با آتش هستن (در ابتدا که بالگرد ها حضور نداشتن) سخت و طاقت فرساست.

یک بالگرد شرکت نفت و 3 بالگرد بل هوانیروز ارتش برای انتقال نفرات و 2 بالگرد میل آبپاش سپاه حضور دارند اما هنوز آتش مهار نشده، بنظر میرسه یا میزان تجهیزات نسبت به گستره آتش کم هست یا این تجهیزات بازدهی لازم رو ندارن!

من نمیدونم توی چنین مناطق کوهستانی استفاده از هواپیمای آتشنشان (ایل76 و توپولوف154) شدنی هست اساسا؟ یا اینکه در مناطق مسطح و دشت ها کاربرد داره؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, zAa9 گفت:

دوتا از مناطق گرفتار آتش کشور در استان ما هست، مناطق کوهستانی و صعب العبور به طوری که حتی رسوندن آب آشامیدنی به افرادی که مشغول مبارزه با آتش هستن (در ابتدا که بالگرد ها حضور نداشتن) سخت و طاقت فرساست.

یک بالگرد شرکت نفت و 3 بالگرد بل هوانیروز ارتش برای انتقال نفرات و 2 بالگرد میل آبپاش سپاه حضور دارند اما هنوز آتش مهار نشده، بنظر میرسه یا میزان تجهیزات نسبت به گستره آتش کم هست یا این تجهیزات بازدهی لازم رو ندارن!

من نمیدونم توی چنین مناطق کوهستانی استفاده از هواپیمای آتشنشان (ایل76 و توپولوف154) شدنی هست اساسا؟ یا اینکه در مناطق مسطح و دشت ها کاربرد داره؟

 

عزیز دلم ، حالا اون ابله حرف از بالگرد آتش نشان زد وگرنه مگه وزارت دفاع در اواخر دوره ی احمدی نژاد گوش همه رو با پروژه های تبدیل توپولوف های زمین گیر شده به هواپیماهای آتش نشان ، کر نکرده بود ...

 

https://www.mashreghnews.ir/news/897783/اکسیر-ایرانی-که-تابوت-پرنده-را-تبدیل-به-فرشته-آتشنشان-کرد-دیروز

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
34 minutes قبل , zAa9 گفت:

یک بالگرد شرکت نفت و 3 بالگرد بل هوانیروز ارتش برای انتقال نفرات و 2 بالگرد میل آبپاش سپاه حضور دارند اما هنوز آتش مهار نشده، بنظر میرسه یا میزان تجهیزات نسبت به

 

بسم ا....

 

نقل قول مربوط به سال 98 را احتمالا دیدید ، بحث اینجا سر حضور موردی هوانیروز سپاه و ارتش نیست ( حالا آمار هست که چند فروند 214 های هوانیروز سر همین قضیه امداد هوایی جاده ای ، سانحه دادند )  ، بحث یک برنامه جامع بلند مدت هست برای بخش بالگردی نظامی و غیرنظامی

بر 18 اسفند 1395 در 17:18 , MR9 گفت:

 سلام علیکم

 

در ادامه فرمایشات  دوست گرامی جناب M-ATF عرض کنم که امروز نیروی زمینی  ترکیه دو فروند بالگرد تهاجمی T-129 آتاک رو تحویل گرفت تا به امروز 21 فروند از این بالگرد در خدمت ارتش ترکیه باشد و تا اخر سال جاری میلادی این تعداد به 35 فروند خواهد رسید و باز در همین زمینه چند روز گذشته اولین بالگرد T-70 به ارتش ترکیه تحویل داده شد.

 

این مساله نه تنها شامل حال ترکها ، بلکه در خصوص هندی ها هم مصداق دارد .

 

http://www.military.ir/forums/topic/29526-اخبار-برتـــــر-نـــظامی/?p=506884

 

یک زمانی ( اوایل دهه 70 شمسی ) ، دکتر حبیبی (  تا جایی که یادم هست یکی از مسئولین کشور مالزی یا اندونزی ) در بازدید از مجموعه صنایع هوایی ، جمله ای گفت که بسیار سنگین بود

 

جمله این فرد " شما ( ایرانی ها) تجهیزات خوبی دارید ولی همه این تجهیزات مربوط به 30 سال پیش هست " حالا این را در نظر داشته باشید که اگر مجموعه نصف و نیمه شرکت " بل هلیکوپترز" و پرسنل آموزش دیده وجود نداشت ، ( اهمیت وجود ارتباطات بین المللی برای خرید فناوری و تلاش برای توسعه بومی آن ) در حال حاضر پشتیبانی از ناوگان بالگردی ما با چه مشکلاتی مواجه می شد .

 

مقایسه بین خطوط تولید شرکتهای بالگردسازی  درجه 2 ( و نه قدرتهای درجه یک این صنعت ) و تصاویری که در پستهای قبلی ، توسط یکی از کاربران ارائه شد ، گویای همه چیز هست . تمام کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند و دچار ثبات امنیتی نسبی هستند ، دارند بسرعت زیرساختهای قابل توجهی را برای تولید ، مونتاژ فراهم می کنند ( نکته جالب اینجاست که دغدغه های امنیتی و تنوع محیطی کشور ما را هم  به نسبت ندارند ) که مشخصاً کاربرد دو گانه دارد . بدین معنی که از یکسو ، بازار غیر نظامی را تحت پوشش دارند و از سوی دیگر ، با فروش های گونه های غیر نظامی ، سرمایه لازم را برای توسعه نمونه های نظامی فراهم می کنند و برعکس .

 

حالا طبق آن چیزی که جناب M-ATF فرمودند ، اگر حداقل از بین این تعداد از محصولات رونمایی شده ( از پروژه شباویز تا همین بالگرد فعلی ) فقط روی یک نمونه سرمایه گذاری می شد و با تولید تعداد محدود ( سالی 4 تا 5 فروند ) ، از یکطرف ، فشار بیش از حد روی بالگردهای فرسوده هوانیروز کاهش پیدا می کرد ، تجارب ذیقیمت سالهای دفاع مقدس به پرسنل جدید منتقل می شد و از طرفی دیگر همین مساله یک چرخه مفید را برای بازار تشنه غیر نظامی داخلی و منطقه ایجاد می نمود .

 

پی نوشت :

 

1- در کشور ما ، پتانسیل برای اجرای یک کار درازمدت ( به مانند پروژه شرکت بل ) وجود دارد ، ولی یک حلقه راهبردی در این بین مفقود هست که به نظرم روی این مساله متمرکز شویم ، بیشتر مفید به فایده خواهد بود .

 

2- در اواخر دهه 80 میلادی ، ارتش عراق چیزی نزدیک به 500 فروند بالگرد از گونه های شرقی و غربی در اختیار داشت که به گفته یکی از تحلیلگران نظامی ، تنوع بیش از حد این ناوگان بالگردی یک کابوس برای یک نیروی هوایی غربی محسوب می شد ( حالا نگهداری این تعداد برای  یک نیروی  هوایی شرقی به مانند عراق ، در جای خودش اما و اگر زیاد داشت ) . حالا این را با وضعیت فعلی ما مقایسه کنید

 

بر 8 دی 1398 در 19:20 , MR9 گفت:

 

هوانیروز را عمدا" مثال زدم ، چون زیرساختهای شرکت بل هلیکوپترز در دهه 40 و 50 شمسی ، عامل اصلی در نقش پررنگ هوانیروز در جنگ تحمیلی بود  . فقط یک لحظه تصور کنید ، ارتش دهه 50 شمسی دنبال ایجاد زیرساخت نمی رفت و فقط به خرید بالگرد بسنده می کرد ، ان وقت  شما بعنوان نیروی کاربر مقابل عراق ، 700 فروند بالگرد داشتید و تازمانی که سر رسید اورهال بدنه و موتور و ... نمی رسید ، قابلیت استفاده در میدان نبرد را داشتید ولی به محض گراند شدن بالگرد ، چون زیرساختی برای اورهال نبود ، بعد از 1 سال ، شش ماه ، بالگردی برای جنگ باقی نمی ماند . در نتیجه هوشمندی ارتش در دهه 50 این بود که با انعقاد یک قرارداد آینده نگرانه ، هم بالگرد را خرید ، هم زیرساخت اورهالش را  . همین امر نزدیک به 4 دهه هست علیرغم تحریم ، شما یک ناوگان بزرگ دارید که حتی قابلیت پشتیبانی از ناوگان روسی اش را هم دارد ( میل 171 / 17 )

 

 

 

87gy_unnamed.jpg

 

76706810_1349005485282508_61056418119659   76602209_1349005648615825_31605542056309

 

صحبتهای ما با دوستان در بروزرسانی ، سرهمین هست که اگر همه نهاد های نیازمند بالگرد در این مملکت ( ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی ، هلال احمر ، وزارت نفت و ... ) ، یک محور مشترک ایجاد کنند ، یک طرح بیرون بیاید ( تصویر فوق )  و همه سرمایه ها ( انسانی، مالی ، مدیریتی ، معنوی و ... ) متمرکزبشود روی این برنامه ، آن وقت  جمع این تلاش در عرض یک بازه زمانی حداکثر 10 ساله (فرضا") همه این نیازمندی ها را پاسخ خواهد داد . ولی مشکل ما این هست که سپاه جدا ، ارتش جدا ، وزارت نفت جدا ، هلال احمر جدا ، نیروی انتظامی جدا ، دارند عمل می کنند ، هیچ کسی هم جرات ندارد گوش اینها را بگیرد و همه را یک کاسه کند . شما  این را حل کنید ، این اطمینان وجود دارد که حداقل در حوزه بالگرد نیازی به خرید کامل نداریم ( در حوزه موتور و سیستم های انتقال نیرو و .. باید همکاری مشترک داشت ) 

 

 

34 minutes قبل , Ghalam گفت:

 حالا اون ابله حرف از بالگرد آتش نشان زد وگرنه مگه وزارت دفاع در اواخر دوره ی احمدی نژاد گوش همه رو با پروژه های تبدیل توپولوف های زمین گیر شده به هواپیماهای آتش نشان ، کر نکرده بود ...

 

 

اخوی ، صحبت ما همین هست ، ظاهرا برای شما باید دوبلکس توضیح داد، یک جاهایی  این توپولف ها فایده ای ندارند ، باید بالگرد باشد ، هاور کند درست روی نقطه آتش تا اطفاء حریق درست صورت بگیرد .

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.