Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عمده بحث ضعف مدیریت هست به نظر. استانداران خواب تشریف دارند و تا یک چیز تبدیل به یک بحران نشه قدم از قدم برنمیدارند. دولت در سال آخر دچار رخوت عمیق هست و گویا مسئولان میانی هم با علم به اینکه به هر حال رفتنی هستند طی یک سال مشغول کارهای دیگه هستند.

 

رییس شرکت هلیکوپتری ایران همین دیروز مصاحبه کرده میگه سازمان برنامه، بودجه برای ما تعیین کرد و ما بالگردهمون را به سبدهای مخصوص اتش نشانی مجهز کردیم و ارتقا دادیم، در اتش سوزیهای اخیر یک نفر به ما زنگ نزده که آقا بالگرد نیاز داریم بیایید کمک. میگه یک قرون پول هم نیاز نیست چون هزینه ها توسط دولت تامین میشه ولی کسی تماس نگرفته از هیچ استانی!

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
19 minutes قبل , alala گفت:

 دولت در سال آخر دچار رخوت عمیق هست و گویا مسئولان میانی هم با علم به اینکه به هر حال رفتنی هستند طی یک سال مشغول کارهای دیگه هستند.

5-30-2020_11-36-49_AM.jpg

 

بسم ا...

 

با احترام ، ،  در 20 سال اخیر ، چهار تفکر متفاوت در قوه مجریه بودند ، هیچکدوم هم  این مساله را پیگیری نکردند ...

 

19 minutes قبل , alala گفت:

رییس شرکت هلیکوپتری ایران همین دیروز مصاحبه کرده میگه سازمان برنامه، بودجه برای ما تعیین کرد و ما بالگردهمون را به سبدهای مخصوص اتش نشانی مجهز کردیم و ارتقا دادیم، در اتش سوزیهای اخیر یک نفر به ما زنگ نزده

 

این شکل مدیریت در این مملکت ، فاجعه درست میکند ، این شخص به نسبت محترم ، وقتی مشکل را دیده ، اینقدر همت نداشته که خودش گوشی را بردارد به نهادهای مرتبط گوشزد کند که ما بالگردهای ویژه را داریم ، حتما باید یک نفر به اینها زنگ بزند و خواهش و التماس کند که بالگردهای خودتون را بفرستید ؟؟ اینقدر تفرعن وتنبلی و جزیره ای عمل کردن ، نوبر هست واقعا !!!!

 

این هم نتیجه مدیریت جزیره ای حضرات که حتی خبر به روز بودن سایت خودشون را هم ندارند . معلوم نیست ، این طراحی و تولید سیستم ، چهارتا عکس و یک خبر نصفه و نیمه نباید داشته باشد ،؟؟؟  بعد این همه نهاد نیازمند ، ازکجا خبر داشته باشند که این توانایی وجود دارد ؟؟

 

5-30-2020_2-37-54_PM.jpg

  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 minutes قبل , MR9 گفت:

 

این شکل مدیریت در این مملکت ، فاجعه درست میکند ، این شخص به نسبت محترم ، وقتی مشکل را دیده ، اینقدر همت نداشته که خودش گوشی را بردارد به نهادهای مرتبط گوشزد کند که ما بالگردهای ویژه را داریم ، حتما باید یک نفر به اینها زنگ بزند و خواهش و التماس کند که بالگردهای خودتون را بفرستید ؟؟ اینقدر تفرعن وتنبلی و جزیره ای عمل کردن ، نوبر هست واقعا !!!!

 

 

سلام

حالا منظور دولت خاصی نیست. این مشکل اساسی و تقریبا فراگیر هست که دولتها/مجلسها/نهادها در سالهای اخر مدیریت علاوه بر مشکلات قبل دچار رخوت هم میشند ولی نبود نهاد هماهنگ کننده در بحران ها ( من نمیدونم سازمان مدیریت بحران کجای کار قرار میگیره و آیا فکر کرده که باید واحدهای مختلف در حوزه های گوناگونی مثل سیل و زلزله و اتش سوزی و ... داشته باشه یا نه که بتونه در حوادث مدیریت کلان ماجرا و هماهنگی ها را انجام بده یا خیر؟ ) است که بیشتر این ناهماهنگی ها را سبب میشه.

 

نقل قول

قیاسی ادامه داد: حتی در حادثه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران که چند روزی ادامه داشت آماده همکاری بودیم و به نیروهای اورژانس ۱۱۵ هوایی یاسوج اعلام کردیم اگر با کسی از استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط دارند آمادگی ما را برای کمک‌رسانی اعلام کنند تا سریع به کمک بیایم.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران عنوان کرد: چون وزیر کشور به ما دستور دادند پیرو دستور وی درخواست مبلغی از هیچ کسی نداریم و آماده‌ایم بدون هیچ چشم داشتی کمک کنیم اما تاکنون کسی چیزی به ما نگفته است.

وی ادامه داد: آتش ممکن است با خاک، لحظه‌ای خاموش شود اما به دلیل گرما دوباره روشن می‌شود.

وی در خصوص اینکه علت چیست که تاکنون کسی از آنها کمکی نخواسته گفت: تا جایی که توانستیم در همه استان‌ها اطلاع‌رسانی کردیم اما در خوش بینانه‌ترین حالت شاید به دلیل فشار کار و استرس ناشی از کار فراموش کرده‌اند به ما اطلاع دهند. شاید احساس شود با عملیات خاکریزی، آتش خاموش می‌شود.

قیاسی ادامه داد: می‌دانم از هلی‌کوپتر هوانیروز کمک گرفتند، آنچه شرکت هلی‌کوپتر ایران دارد هم همین هلی‌کوپترها است اما هلی‌کوپتری‌های این شرکت کارشان آنش‌نشانی و حرفه‌ای است اما با این همه ظرفیت چرا نمی‌خواهند از ما کمک بگیرند را نمی‌دانم!

وی در پاسخ به این سوال که شرکت هلی‌کوپتری ایران چه اقداماتی انجام می‌دهد گفت: این شرکت بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت هلی‌کوپتری در ایران است و در زمینه آتش‌نشانی هوایی، سم‌پاشی، معدن، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری، ۱۴ پایگاه اورژانس هوایی و سکوی دریایی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: جالب اینجاست که در اورژانس هوایی یاسوج و گچساران هلی‌کوپترهای این شرکت مستقر شده اما تاکنون راجع به خاموش کردن و مهار آتش چیزی به ما نگفته‌اند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
29 minutes قبل , alala گفت:

سلام

حالا منظور دولت خاصی نیست است که بیشتر این ناهماهنگی ها را سبب میشه.

سلام علیکم

بنده هم مساله را جناحی تحلیل نکردم، مشکل عمیق تر از این حرف هاست

والا در پست قبلی اسکرین شات سایت رسمی اینها را تقدیم شد ، حالا چه شکلی اطلاع رسانی کردند که کسی به قول این فرد زنگ نزده ، از عجایب هست ( البته عجیب نیست و صرفا" برای مطایبه عرض کردم )

این دوستان ما هنوز در دوران اطلاع رسانی بخشنامه ای قرار دارند  و برای وضعیت امروز ما آنقدر کُند و سنگین و بدون فایده هست که حتی تصور کردن آن هم مشکل شده ، هم جنابعالی و هم سایرین اطلاع دارید که منظور دوستان از اطلاع رسانی ، ارسال یک نامه هست به مثلا مدیریت بحران استانداری ها که مشخص هست در طول کاغذبازی های اداری بسرعت فراموش می شود و در نهایت سر از بایگانی اداری درمی آورد .

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , alala گفت:

عمده بحث ضعف مدیریت هست به نظر. استانداران خواب تشریف دارند و تا یک چیز تبدیل به یک بحران نشه قدم از قدم برنمیدارند. دولت در سال آخر دچار رخوت عمیق هست و گویا مسئولان میانی هم با علم به اینکه به هر حال رفتنی هستند طی یک سال مشغول کارهای دیگه هستند.

 

 

ماشا ا... شما هم هر گندی رو توی این کشور یک راست میچسبانی به "دولت"!  هرگاه نهادها و سازمان هایی که بخاطر پروژه تبدیل توپولف و ایلیوشین به هواپیمای آتش نشانی میلیون ها دلار و یورو پول بی زبان را گرفتند و به باد فنا دادند ، پاسخگوی ملت شدند، آقایان دولتی هم پاسخگو خواهند شد!

  • Like 4
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , gava گفت:

 

ماشا ا... شما هم هر گندی رو توی این کشور یک راست میچسبانی به "دولت"!  هرگاه نهادها و سازمان هایی که بخاطر پروژه تبدیل توپولف و ایلیوشین به هواپیمای آتش نشانی میلیون ها دلار و یورو پول بی زبان را گرفتند و به باد فنا دادند ، پاسخگوی ملت شدند، آقایان دولتی هم پاسخگو خواهند شد!

 

البته پستها و بحث ها گویا بودند ولی خب چون مطلبی را بیان کردید برای اینکه در تاپیک مثل تلگرام و اینستا مطلبی بدون پشتوانه باقی نمونه بهش میپردازیم:

و حالا شما پست ها را هم کامل بخونید انشاء الله تا ببینیم بعدا که وظیفه ورود به بحرانها و حوادث طبیعی در ابعاد پیشگیری - تجهیز - مقابله - هماهنگی - مدیریت با صدها سازمان عریض و طویل و چند ده میلیارد دلار بر عهده کیست که ما یقش را بچسبیم!

و اما ...

 

اطلاع دارید که با توجه به نوع جغرافیای منطقه در این حادثه خاص از پرنده های آب پاش نمیشه استفاده کرد و تنها بالگردهای با بسکت آتشنشانی به کار میان و بعد از دو روز اتش سوزی و کی بود کی بود استانداران و فرمانداران و سازمان مدیریت بحران و برنامه و بودجه تازه اون هم با پیگیری رسانه ها اقدام جدی شد در درخواست از سازمان هایی مثل هلال احمر و نیروهای مسلح تا برای کمک بیان. به هر حال سازمان متولی تا هماهنگی نکنه؛ نیروهای مسلح در چنین بحران هایی بدون هماهنگی استاندار و فرماندارو  ... که نمیتونند سرخود عمل کنند و اصولا درکی هم از جغرافیای بحران و بحران ندارند چون متولی تخمین و شکل حادثه نیستند.

 

بعد هم اطلاع دارید که ایلوشین سپاه فی المثل در بحران اتش سوزی هورالعظیم در دو سال پیش ( با توجه به جغرافیا و وسعت اتش سوزی که هواپیما را بیشتر طلب میکرد ) نقش بسیار حیاتی داشت و حتی در مواقعی با کسب مجوز به دنبال ورود به بخش عراقی هم بود بعد از خاموش سازی اتش سوزی در بخش ایرانی و اگر نبود بالگردها به تنهایی اون وسعت از اتش سوزی را با اون شکل (نیزارهای خشک ) را به هیچ وجه نمیتونستند خاموش کنند.

 

و اما توپولوف هم که توسط وزارت دفاع بحث بازطراحی پرنده های گراند شده مدنظر بود طی یک پروژه به عنوان بستر تست که باز یک مجموعه و زیرنظر دولت هست که دولت تصمیم میگیره بهش بودجه تخصیص بده یا خیر و اصولا معلوم نشد و نیست که آیا بودجه برای ادامه طرح تخصیص داده شد یا خیر ( انتظار ندارید که وزارت دفاع بدون تست یک پیش نمونه تولید انبوه کنه محصولی را؟ یا اطلاع دارید که دولت موافقت کرد با ادامه پروژه یا خیر؟ و یا ... )

 

خب تا اینجای کار مشخص هست که غیر از ایلوشین سپاه که در چند سال اخیر در بحران های اتش سوزی که مورد نیاز بوده وارد عمل شده ( هر چند مشخصا به خاطر کمبود پرنده خود همین ایلوشین هم با توجه به مخازن موقت تنها در مواقع ضروری با صرف هزینه زیاد تبدیل میشه به یک اتش نشان و اونقدر بودجه وجود نداره که یک ایلوشین در طول سال همینطور کامل به شکل یک هواپیمای اب پاش باقی بمونه ) بحث توپولوف هست که زیر نظر وزارت دفاع به عنوان یک پروژه تعریف شده بود تا معرفی بشه و اگر نیاز بود و احتمالا بودجه تخصیص داده شد کار بازطراحی توپولوف ها انجام بشه. ( با پرداخت هزینه ها البته )

 

 

نهایتا دو مورد:

1 - شما لطفا سهم قصور هر طرف را مشخص کنید در پیشگیری و مدیریت و کنترل بحرانی مثل اتش سوزی بعد ببینیم انتقاد ما از "دولت ها" به حق بوده یا حتی کمتر از استحقاق! بهش پرداختیم.

2. و مهمتر از تمام این بحث: مدرک و اسناد این ادعا را "نهادها و سازمان هایی که بخاطر پروژه تبدیل توپولف و ایلیوشین به هواپیمای آتش نشانی میلیون ها دلار و یورو پول بی زبان را گرفتند و به باد فنا دادند" را همینجا قرار بدید ببینیم اولا چقدر گرفتند؟ ثانیا از کی گرفتند؟ ثالثا کجا به فنا دادند؟

3. قطعا فرضا اگر نهاد و سازمان دیگه ای هم تقصیری داشته باشه دلیل نمیشه دولتی که سهم 99 درصدی! فرضا در کاری داره بگه نه تا اون طرف توضیح نده ما هم همینی که هست. بزارید بسوزه خاکستر بشه تا اول تکلیف لون 1 درصد مشخص بشه. :) این که نشد منطق:

نقل قول

" پاسخگوی ملت شدند، آقایان دولتی هم پاسخگو خواهند شد!"

 

پ ن: بماند که تخصیص بودجه یک امر نقطه ای نیست. یعنی خصوصا در مورد بحث هواگردها شما از بیمه و حقوق پرسنل دارید تا تعمیر و نگه داری پرنده ها و .... و این امر اگر مستمر نباشه شما حتی اگر از طلا هم پرنده آب پاش هزینه کرده باشید و ساخته باشید اگر بودجه را مستمر تزریق نکنید اون پرنده طلایی اب پاش نمیتونه بپره، مواردی که در نقدها عنوان میشه عمدتا از طرف دوست داران محیط زیستی است که مطمئن باشید هیچ تعلق خاطری به ارگان و سازمانهای خصوصا نظامی ندارند اگر طرفدار دولتها نبوده باشند در مقاطعی:

 

نقل قول

داسمه که به عنوان یکی از وکلای محیط زیستی فعال در کشور هم شناخته می‌شود و از عملکرد ضعیف شورای هماهنگی مدیریت بحران در این استان به شدت انتقاد کرده و گفت: به زودی علیه برخی از این افراد شکایت کیفری خواهم کرد.

نقل قول

وی با اشاره به اعزام تعداد بیشتری از نیروهای بومی و محلی برای اطفا حریق به این منطقه از ضعف مدیریت بحران در این استان ابراز تأسف کرد و گفت: در تمامی مراتع و جنگل‌ها اطفا حریق به عهده سازمان جنگل هاست و محیط زیست نمی‌تواند در این خصوص تصمیم گیری کند. متأسفانه نیروهای محیط زیست اجازه مقابله با آتش را ندارند و باید ابتدا به منابع طبیعی گزارش دهند و این فرصت سوزی باعث گسترش آتش در مناطق می‌شود.

نقل قول

فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به اینکه حتی یک ریال از ۱۵ میلیارد تخصیص داده شده برای خرید تجهیزات محیط بانی هزینه نشده، اظهار داشت: ما به دلیل عدم تخصیص بودجه دو سال است برای نیروهای یگان محیط زیست هیچ خریدی نکرده ایم و نیروهای ما در این استان دستگاه دمنده ندارند و با دستان خالی به جنگ آتش رفته اند.

 

نقل قول

مصطفایی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال به سازمان جنگل‌ها و مراتع، گفت: یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی در اختیار وزارت دفاع نیستند و تأمین هزینه‌های سنگین خدمات پروازی شامل: سوخت، بیمه سرنشینان، بروزرسانی تجهیزات پروازی، سبدهای ویژه و…) نیازمند حمایت‌های مالی و تأمین اعتبار است.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 minutes قبل , alala گفت:

اصولا درکی هم از جغرافیای بحران و بحران ندارند چون متولی تخمین و شکل حادثه نیستند.

 

بسم ا..

 

البته یک نکته مهم این وسط باید دقت بشود ، اصولا سرو کار  اصلی نیروهای مسلح  با حوزه جغرافیا است به همین دلیل یک زیر رشته تخصصی با عنوان " جغرافیای نظامی" وجود دارد که به تقریب همه پرسنل نیروهای مسلح باید با آن آشنا باشند ، ضمن اینکه نیروهای مسلح بالذات با مفهوم " بحران " زندگی می کنند ، حالا این بحران جنگ هست ، شورش های محلی هست یا نزاع های خیابانی ( بسته به حوزه عملکرد از ارتش تا قوای انتظامی ) .

 

طبیعتا در هر بحرانی انتظار این هست که نیروهای مسلح در صف نخست قرار بگیرند ،بنابراین ازاین باب ، هیچ منتی بر مردم نیست که بعد از شروع آتش سوزی ، بالگردهای سپاه یا ارتش وارد عمل شدند ( این مساله  وظیفه ذاتی این دوستان هست ) ، اما نکته ای که دیروز هم عرض شد ، مشکلات ساختاری ما هست در حوزه هوانوردی ، که بخش نظامی اش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ولی در چنین مواردی ، بخش غیر نظامی عمدتا" بولد میشود 

 

یک سری به فضای مجازی هم بزنید ، ملت به جای اینکه ریشه مشکل را بررسی کنند ، دائم حاشیه می روند و مقایسه آتش سوزی جنگلهای زاگرس و استرالیا را بحاظ آسیب به حیات وحش را مورد توجه قرار دادند ولی  این سئوال  را از خودشون نمی کنند که در دو دهه اخیر ، چرا به شکل اساسی فکری برای ایجاد یک ناوگان هوایی بال ثابت و بالگردی برای پاسخ به این نیاز نشده ؟؟ نهادهای مسئول با هزینه های آنچنانی از سازمان محیط زیست تا هلال احمر و ستاد مقابله با بلایای طبیعی گرفته تا بقیه دوستانی که حوزه مسئولیتی مرتبط داشتند و دارند ، تا الان چه کاری کردند ؟؟ پاسخگو هستند ؟؟ بیلان کاری خودشون را حاضرند به ملت ارائه کنند؟؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 minutes قبل , MR9 گفت:

 

بسم ا..

 

البته یک نکته مهم این وسط باید دقت بشود ، اصولا سرو کار  اصلی نیروهای مسلح  با حوزه جغرافیا است به همین دلیل یک زیر رشته تخصصی با عنوان " جغرافیای نظامی" وجود دارد که به تقریب همه پرسنل نیروهای مسلح باید با آن آشنا باشند ، ضمن اینکه نیروهای مسلح بالذات با مفهوم " بحران " زندگی می کنند ، حالا این بحران جنگ هست ، شورش های محلی هست یا نزاع های خیابانی ( بسته به حوزه عملکرد از ارتش تا قوای انتظامی ) . طبیعتا در هر بحرانی انتظار این هست که نیروهای مسلح در صف نخست قرار بگیرند ،بنابراین ازاین باب ، هیچ منتی بر مردم نیست که بعد از شروع آتش سوزی ، بالگردهای سپاه یا ارتش وارد عمل شدند ، اما نکته ای که دیروز هم عرض شد ، مشکلات ساختاری ما هست در حوزه هوانوردی ، که بخش نظامی اش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ولی در چنین مواردی ، بخش غیر نظامی عمدتا" بولد میشود 

 

 

جغرافیا منظور در بحث مدنظر بود نه در شکل کلی اون همونطور که در ادامش اشاره شد. یعنی وقتی جنگلهای خائیز اتش گرفته جغرافیای محدوده و منطقه اتش و شکل گسترشش و سمت گسترشش و نوع اتش سوزی و پوشش گیاهی منطقه (که شکل اتش سوزی را مشخص میکنه )  و نحوه مقابله با اون ( دمنده، نیروی انسانی، هواپیمای اب پاش و یا باگرد نیروبر و بالگیرد اب پاش و ...) همه و همه باید یا توسط سازمان جنگلها و مراتع ( با توجه به موقعیت ) یا محیط زیست ابتدا مورد بررسی و تخمین و جمع بندی برسه و بعد اعلام نیاز کنند مثلا به نیروهای مسلح و قاعدتا نیروهای مسلح وظیفشون بررسی این موارد تخصصی که براش ارگان یا سازمانی تعریف شده که افراد متخصص درش حضور دارند و صائب هستند در نظر دادن نیست و حتی ورودشون بدون مشورت با ارگان تخصصی این امر اشتباه هست مگراینکه مثلا کشور در شرایطی باشه که بگیم مدیریت کلان از هم پاشیده و کنترل مدیریت دست سازمان های نظامی است من بعد. ( بماند که در همین بحث محیط زیست میگه ما اجازه ورود نداریم اگر جنگلها اجازه نده که خودش نشون میده وضعیت بوروکراسی فاجعه در کشور را )

 

 

نقل قول

یک سری به فضای مجازی هم بزنید ، ملت به جای اینکه ریشه مشکل را بررسی کنند ، دائم حاشیه می روند و مقایسه آتش سوزی جنگلهای زاگرس و استرالیا را بحاظ آسیب به حیات وحش را مورد توجه قرار دادند ولی  این سئوال  را از خودشون نمی کنند که در دو دهه اخیر ، چرا به شکل اساسی فکری برای ایجاد یک ناوگان هوایی بال ثابت و بالگردی برای پاسخ به این نیاز نشده ؟؟ نهادهای مسئول با هزینه های آنچنانی از سازمان محیط زیست تا هلال احمر و ستاد مقابله با بلایای طبیعی گرفته تا بقیه دوستانی که حوزه مسئولیتی مرتبط داشتند و دارند ، تا الان چه کاری کردند ؟؟ پاسخگو هستند ؟؟ بیلان کاری خودشون را حاضرند به ملت ارائه کنند؟؟

 

نقل قول

مدیر بحران وزارت دفاع در تشریح موضوع اطفای حریق هوایی در کشور اظهار داشت: ارائه خدمات اطفای حریق هوایی در عرصه منابع طبیعی کشور برابر ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری از سال ۹۴ با تشکیل مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و با بکارگیری کلیه یگان‌های بالگردی لشکری و کشوری شکل گرفت که ثمره این همکاری‌ها کاهش وسعت آتش سوزی‌ها به میزان قابل توجه در سال‌های گذشته بود.

مصطفایی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال به سازمان جنگل‌ها و مراتع، گفت: یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی در اختیار وزارت دفاع نیستند و تأمین هزینه‌های سنگین خدمات پروازی شامل: سوخت، بیمه سرنشینان، بروزرسانی تجهیزات پروازی، سبدهای ویژه و…) نیازمند حمایت‌های مالی و تأمین اعتبار است.

وی با ابراز خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر تأمین اعتبار یگان‌های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور افزود: پیش از این با مساعدت وزیر دفاع بخشی از هزینه‌های یگانهای خدمات پروازی که به صورت قرارداد فی مابین با یگانهای کشوری، لشکری و خصوصی منعقد شده بود تا انتهای سال ۹۸ پرداخت شد و با تلاش همکاران عزیز در نیروهای مسلح هواپیمای آتش نشان با ظرفیت ۱۸ و ۴۰ تن حمل آب در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت و انواع بالگرد نیز، متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور به تجهیزات اطفا حریق هوایی تجهیز شدند.

مدیر بحران وزارت دفاع تأمین اعتبار یگان‌های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور را گامی اساسی در احیای مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات دولت و دستورات معاون اول رئیس جمهور و بر اساس واگذاری اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه، اجرای برنامه‌ها و اعتبارات پیش بینی شده مطابق با طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای عرصه‌های منابع طبیعی کشور که در برنامه پنج ساله ششم توسعه توسط دستگاه‌های متولی تأیید شده است؛ به موضوع اطفای حریق هوایی کشور از طریق یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی جامه عمل خواهد پوشاند.

 

نهایتا من وقتی کلیت اخبار را کنار هم میزارم و به هر حال قرار هست قضاوتی داشته باشم چیزی که مشهود هست ضعف مدیریت کلان هست. اینکه شما تشکیلاتی را شکل بدید که موثر هم عمل کنه ولی بعد رهاش کنید و با عدم تخصیص بودجه تبدیل به یک نهاد ناکارامدش کنید، اینکه در هماهنگی های کلان ضعف مفرط داشته باشید. اینکه سازمان های مربوطه به وظیفه خودشون عمل نکنند و چه و چه همه قضاوتی را به دست میده که عنوان شد.

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

در مطلب الزامات پدافند بیولوژیک صحبت از سیستم های تصمیم یار شده بود که در اینگونه موارد هم کاربرد دارند . یعنی فارغ از نوع حادثه زیر بناهای یکسانی می توان ایجاد کرد که با گسترش و اختصاصی کردن آنها برای شرایط مختلف آمادگی داشت . 

 

نقل قول

 

مديريت بحران ها و ضرورت بهره گيري از سيستم هاي تصميم يار

انسان در محيطي زندگي مي کند که به طور دائم در معرض موقعيت هاي متنوع کم و بيش خطرناک است که توسط عوامل متعددي ايجاد مي شوند . پديده هاي شديد طبيعي مانند : طوفان ، سيل ، خشکسالي ، رانش زمين ، زمين لرزه ، همه گيري بيماري ها و موارد ديگر ، علاوه بر حوادث فناوري (به عنوان مثال آلودگي شديد) و موقعيت هاي متناقض ، ممکن است به طور مستقيم بر زندگي هر شخص و جامعه کاملا تأثير گذار باشد . اين پديده ها ، که به عنوان بلا يا فاجعه نيز ناميده مي شوند بايد دقيقاً شناخته شده باشند تا بتوان سريعاً با آنها برخورد کرد . تسکين و کاهش اثرات چنين بلايايي نياز به يک مطالعه کامل بين رشته اي در مورد خطرات و آسيب پذيري ها و همچنين انتشار صحيح اطلاعات دارد . در اينجاست که از انفورماتيک خواسته مي شود نقش خود را در اين زمينه ايفا کند.

 

dss2.jpg

 

يک سيستم پشتيباني تصميم (DSS) يک سيستم اطلاعاتي است که از فعاليتهاي تصميم گيري در سازمان و يا در زمينه تجارت پشتيباني مي کند . از DSS ها به طور گسترده در حفاظت از محيط زيست استفاده مي شود . اين نوع سيستم ها در کنترل آلودگي ، در مديريت منابع آب و جيره بندي ، در کنترل سيلاب ها و پيش بيني وقوع آنها ، در کشاورزي براي کنترل آفات ، در جنگلداري ، در جلوگيري از بيماري هاي همه گير و ... استفاده مي شوند .

تصميم گيران پدافند بيولوژيک نيز براي مديريت هر چه بهتر شرايط نياز به اينگونه سيستم ها دارند . پيچيدگي موضوعات و وجود متغير هاي بسيار در جنگ بيولوژيک و يا همه گيري بيماري ها نياز به تصميمات منطقي دارد و تصميم گيري به ويژه در شرايط جنگي به طور فزاينده اي دشوار مي باشد . با توجه به پيشرفت هاي موجود در تئوري تصميم گيري و مطالعه سيستم هاي پشتيباني از تصميم ، روش ها و ابزارهاي جديد پشتيباني تصميم گيري تهيه شده اند . در اين صورت ، طراحي و ساخت ابزارهايي که بتوانند به تصميم گيرنده در تصميم گيري براي موضوعات پيچيده جنگ بيولوژيک و مديريت بحران هاي ناشي از همه گيري بيماري ها کمک کنند ، يک امر بسيار مهم است.

 

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 minutes قبل , alala گفت:

 

جغرافیا منظور در بحث مدنظر بود نه در شکل کلی اون همونطور که در ادامش اشاره شد. یعنی وقتی جنگلهای خائیز اتش گرفته جغرافیای محدوده و منطقه اتش و شکل گسترشش و سمت گسترشش و نوع اتش سوزی و پوشش گیاهی منطقه (که شکل اتش سوزی را مشخص میکنه )  و نحوه مقابله با اون ( دمنده، نیروی انسانی، هواپیمای اب پاش و یا باگرد نیروبر و بالگیرد اب پاش و ...) همه و همه باید یا توسط سازمان جنگلها و مراتع ( با توجه به موقعیت ) یا محیط زیست ابتدا مورد بررسی و تخمین و جمع بندی برسه و بعد اعلام نیاز کنند

 

بسم ا...

 

این فرموده شما ، مشکل را عمیق تر می کند ، یعنی سازمان های نظامی و غیرنظامی ما هنوز بلد نیستند دریک بحران ، هماهنگ وارد عمل بشوند ، یعنی انتظاری که وجود دارد این هست که همکاری بین بخشی و بین سازمانی آنقدر در زمان غیر بحران ، تمرین بشود که به محض وقوع  بحران ( در اینجا آتش سوزی ) بدون اینکه نیازی به حضور افراد خاص یا صادر شدن دستور خاصی باشد ، همه نیروها و امکانات بسرعت پای کار بیایند که بعد سوز و گداز نابودی طبیعت به آسمان بلند نشود ، حالا چقدر این همکاری بین بخشی وجود دارد و چقدر این تمرینات مشترک اجرا میشود ( شبیه سازی ) هم بنده و هم جنابعالی اطلاع دارید که وضعیت از چه قرار هست . سازمان های عریض و طویل و بودجه های آنچنانی ، بعد در این موارد ، عملکرد ضعیف و بشدت قابل انتقاد ...

 

حالا این موارد چندان به میلیتاری ارتباطی  ندارد ، بحث اصلی ما ضعف و اهمال در ایجاد ناوگان هوایی هست تا در گستره وسیع ایران سریع تر از واحدهای زمینی وارد عمل بشود

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

تست بالگرد شینوک هوانیروز ارتش برای اجرای ماموریتهای اطفای حریق

 

خرداد 1399

 نکته : دقت کنید وقتی مطالبه درست انجام بشود ، واکنش سیستم به مطالبه به چه شکلی صورت خواهد گرفت .. باشد که روند مطالبات از سازمان های نظامی خودی ، چهارچوب درستی بخودش بگیرد 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

بسم ا... 

 

تست بالگرد شینوک هوانیروز ارتش برای اجرای ماموریتهای اطفای حریق

 

خرداد 1399

 نکته : دقت کنید وقتی مطالبه درست انجام بشود ، واکنش سیستم به مطالبه به چه شکلی صورت خواهد گرفت .. باشد که روند مطالبات از سازمان های نظامی خودی ، چهارچوب درستی بخودش بگیرد 

 

 

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل‌دهی ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح
.
بالگرد شنوک (CH) متعلق به نیروی هوایی ارتش ضمن انجام تعمیرات کامل به سامانه نمایشگر کارکرد APU مجهز شده است
.
بالگرد (SH) متعلق به نیروی دریایی ارتش علاوه بر انجام تعمیرات اساسی کامل به سامانه‌های رادیو دریایی جهت ارتباط با شناورهای سطحی و سامانه ترمز چرخ به شکل همزمان برای خلبان و کمک خلبان مجهز شده است
.
بالگرد 212 نیروی انتظامی علاوه بر بازآمادسازی به سامانه‌های پرواز در شب، زیر ساخت جعبه سیاه بالگرد، رادار هواشناسی، سیستم رهیاب، بلندگوی پلیس و... مجهز شده است
.
افزایش عمر پروازی بالگرد میل 171 متعلق به نیروی انتظامی از 1500 ساعت به 2000 ساعت
.
منبع: تسنیم

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , mhstq گفت:

تحویل‌دهی ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح
.
بالگرد شنوک (CH) متعلق به نیروی هوایی ارتش ضمن انجام تعمیرات کامل به سامانه نمایشگر کارکرد APU مجهز شده است
.
بالگرد (SH) متعلق به نیروی دریایی ارتش علاوه بر انجام تعمیرات اساسی کامل به سامانه‌های رادیو دریایی جهت ارتباط با شناورهای سطحی و سامانه ترمز چرخ به شکل همزمان برای خلبان و کمک خلبان مجهز شده است
.
بالگرد 212 نیروی انتظامی علاوه بر بازآمادسازی به سامانه‌های پرواز در شب، زیر ساخت جعبه سیاه بالگرد، رادار هواشناسی، سیستم رهیاب، بلندگوی پلیس و... مجهز شده است
.
افزایش عمر پروازی بالگرد میل 171 متعلق به نیروی انتظامی از 1500 ساعت به 2000 ساعت
.
منبع: تسنیم

 

این خبر مثل این می مونه که یک شرکت اتوبوس رانی بگه ، من تعدادی از اتوبوس های بنز تولیدی سال 1980 میلادی رو بازآماد کردم و یک تبلت دیجیتال مجهز به اینترنت 5 جی به داشبورد اضافه کردم تا راننده بتونه مسیر یابی کنه ...

اولا که تعمیر و نگهداری از اتوبوسها یک کار روتین هست ، دوما به کار گرفتن این اتوبوس 40 ساله ، بیشتر گریه داره تا شادی ...

  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.