Recommended Posts

يكي يه عكس از اين باند بذاره ببينيم چجوريه
چيز جالبي بايد باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]یک شرکت هواپیمایی از آوریل 2011 اولین هواپیمای مسافربری که 50 درصد از انرژی خود را از سوخت زیستی تامین می کند وارد خطوط پرواز خواهد کرد.[/color][/size]
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت هواپیمایی لوفتانزا اعلام کرد که از آوریل 2011 یک فروند هواپیمای "ایرباس A321" را وارد خط هوایی هامبورگ- فرانکفورت خواهد کرد. این هواپیما 50 درصد از انرژی خود را از سوخت زیستی تامین می کند.

سوختهای زیستی از روغنهای گیاهی مشتق شده اند. میزان انتشار دی اکسید کربن این سوختها در حد صفر است، به طوریکه این نوع سوختها همان میزان دی اکسید کربنی را در اتمسفر رها می کنند که توسط گیاهان جذب می شود.

لوفتانزا پیش بینی کرده است این هواپیمای زیستی جدید چهار پرواز روزانه را در 6 ماه اول فعالیت خود انجام دهد.

در طول فاز آغازین، یکی از دو موتور A321 با سوخت زیستی عمل خواهد کرد، در حالی که موتور دوم همچنان از سوخت موتور جت که از نفت مشتق شده است استفاده می کند. در طول این پروژه 6 ماهه از انتشار هزار و 500 تن دی اکسید کربن جلوگیری می شود.

هزینه این پروژه 6/6 میلیون یورو است که 5/2 میلیون یوروی آن را دولت آلمان پرداخت می کند. در حال حاضر هزینه سوخت زیستی 3 تا 5 برابر بیشتر از سوخت فسیلی موتورهای جت است.

رئیس هیئت مدیره لوفتانزا در این خصوص گفت: "فکر می کنیم که این سوخت زیستی موفقیتهای بزرگی به دست آورد. هدف ما این است که تا سال 2020 تمام هواپیماهای خطوط هوایی خود را با یک ترکیب متغیر از 5 تا 10 درصد سوخت زیستی تغذیه کنیم."

شرکت فنلاندی Neste Oil سوخت زیستی NExBTL که قرار است در این هواپیمای ایرباس مورد استفاده قرار گیرد را تولید می کند.

براساس گزارش گیزمگ، ایرباس در حال اجرای پروژه ای برای تولید هواپیماهای با انرژی سوختهای زیستی است به طوری که 22 نوامبر یک فروند هواپیمای ایرباس در آمریکای لاتین با سوخت زیستی پرواز کرد.

در اکتبر 2009 یک هواپیمای ایرباس اولین پرواز تجاری خود را با سوخت زیستی 50 درصد انجام داد. همچنین در فوریه 2008 یک فروند هواپیمای ایرباس A380 اولین پرواز آزمایشی خود را با سوخت زیستی Gtl در دنیا انجام داد

[url=http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1202847]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با استفاده از یک تفنگ الکتریکی (Railgun)، سریع‌ترین گلوله دنیا پرتاب شد. این گلوله به سرعت باورنکردنی 7.5 ماخ رسید و عنوان اولین گلوله ابرصوت (hyper sonic) را برای خود ثبت کرد.

به گزارش برنا، دانشمندان با استفاده از ریل گان (Railgun) و با صرف انرژی 33 مگاژول (یعنی انرژی که با آن می توان سرعت 33 خودروی سواری را تا 170 کیلومتر رساند)، گلوله ای را پرتاب کردند که سرعتش به 7.5 ماخ رسید.

ریل گان (Railgun) نوعی اسلحه الکتریکی است که گلوله را میان 2 ریل فلزی پرتاب می کند. نحوه کار این تفنگ، بر پایه موتورهای تک قطبی است. در موتورهای تک قطبی میدان مغناطیسی اطراف محور چرخشی موتور وجود می آید. در اطراف 2 ریل تشکیل دهنده این تفنگ، دو جریان قوی الکتریکی در جهت های مخالف همدیگر تشکیل می شود. این میدان مغناطیسی با اعمال نیرو بر روی گلوله، شتاب فوق العاده زیادی بر آن اعمال می کند.

به علت اصطکاک بالای میان گلوله و ریل ها، شلیک این گلوله انرژی گرمایی بسیار بالایی تولید خواهد کرد و برای جلوگیری از انبساط و ذوب گلوله و ریل ها، موادی که در ساخت این تفنگ به کار می رود از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار هستند. نکته جالب دیگر این تفنگ، نیروی فوق العاده زیاد لگد زدن آن است که تقریبا با مقدار انرژی که گلوله را پرتاب می کند، برابر است.

نیروی دریایی آمریکا پیش از این، جسمی با وزن 3.2 کیلوگرم را با سرعت 2.4 کیلومتر در ثانیه پرتاب کرده است و چندی پس از آن در تاریخ 31 ژانویه 2008 میلادی، دانشمندان موفق شدند گلوله ای با سرعت 2520 متر بر ثانیه را پرتاب کنند.

به عقیده دانشمندان ساخت این تفنگ به عنوان تحول عظیمی در صنعت مهمات سازی محسوب می شود و با گسترش این فناوری کم کم چاشنی های انفجاری جای خود را به پرتابه های الکترونیکی خواهند داد.


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=72557

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يادمه يه بار يه تاپيكي بود كه يكي از بچه ها يه همچين طرحي رو داده بود البته اگر اشتباه نكنم و در اونجا دربارش يك سري صحبتهايي شده بود.اينو نميدونم اما اونجا انگار قرار بود كه بتونه با توجه به ميزان انرزيش تانكها رو ابكش كنه.بگردم ببينم ميتونم پيداش كنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس با اين وجود در آينده سلاحهايي ساخته ميشه كه برد اونها چند برابر ميشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زره اي وجود نداره که قادر به مقاومت در برابر پرتابه اي با اين سرعت باشه. انرژي حاصل از برخورد پرتابه اي با اين سرعت به هدف تقريبا معادل انفجار هشت کيلوگرم تي ان تي ميباشد (33 MJ).
منتها فعلا اين سلاح فقط قابل نصب روي رزمناوها ميباشد بعلت بزرگ و سنگيني زياد که ناشي از خازن ها و همچنين يک منبع تغذيه که قادر به شارژ خازن ها باشه که فقط موتور کشتي قادر به تامين چنين نيرويي ميباشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از برد گلوله و وزنش اطلاعی دارید؟ عکس چی؟[/quote]
يک گلوله به وزن 3.2 کيلوگرم و برد ناقابل 370 کيلومتر !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
من مدت ها در مورد اين نوع جنگ افزار ها تحقيق مي كردم ولي چون رشته ي برق نرفتم ديگه تحقيق هام رو ادامه ندادم . غير از rail gun نوع ديگه از سلاح هاي الكترو مغناطيسي به نام coil gun هم داريم . [/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/WNUS_Rail_Gun_Slide_pic.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين تكنولوژي خيلي قديميه (به خدا راست ميگم)
يه مجله دانشمند داشتم مال خيلي سال پيش كه كاملا درباره اين سلاحها صحبت كرده بود و اسمش رو توپ سوپر گذاشته بود و حتي نوشته بود كه صدام حسين قصد خريداري سلاحهاي اينچنيني رو داشته....
اگر اون مجله رو پيدا كردم مطالبش رو خيلي كامل و جامع بود به همراه عكسهاش براتون توي سايت مي زارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من مدت ها در مورد اين نوع جنگ افزار ها تحقيق مي كردم ولي چون رشته ي برق نرفتم ديگه تحقيق هام رو ادامه ندادم . غير از rail gun نوع ديگه از سلاح هاي الكترو مغناطيسي به نام coil gun هم داريم . [/quote]
درسته منتها با Coil Gun رسيدن به سرعت هاي بالايي که در Rail Gun قابل دسترسي هست غيرممکن هست. در ضمن تلفات توان الکتريکي در Coil Gun بسيار بيشتر از Rail Gun هست و بصرفه نيست. بخاطر همين کلا کنار گذاشته شد .

[quote]اين تكنولوژي خيلي قديميه (به خدا راست ميگم)
يه مجله دانشمند داشتم مال خيلي سال پيش كه كاملا درباره اين سلاحها صحبت كرده بود و اسمش رو توپ سوپر گذاشته بود و حتي نوشته بود كه صدام حسين قصد خريداري سلاحهاي اينچنيني رو داشته.... [/quote]

خود تکنولوژي قديمي هست و بر ميگرده به قرن نوزدهم. منتها نمونه عملياتي اون در همين سالهاي اخير ساخته شده چون در اون زمان تکنولوژي لازم براي ساخت خازن با ظرفيت بالا که عنصر اساسي اين سلاح هست وجود نداشت .شما احتياج به هزاران فاراد ظرفيت داريد !!!
اون توپي که صدام ميخواست بسازه بر اساس همين مواد منفجره بود نه مغناطيسي يه مهندس کانادايي ميخواست براش بسازه بيچاره رو موساد ترور کرد .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]مركز جنگ سطحي نيروي دريايي آمريكا در ويرجينيا مدعي ابداع يك سلاح جديد شد كه مي‌تواند هدفي را در 100 مايلي (160 كيلومتري) با سرعتي هشت برابر سرعت صوت منهدم كند. [/b]

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ابرسلاح پس از انجام آزمايش‌ها در ميدان تير نيروي دريايي آمريكا به عنوان قوي‌ترين سلاح دنيا شناخته شده است.

با پرتاب گلوله توسط توپ الكترومغناطيسي در مركز جنگ سطحي نيروي دريايي، 33 مگاژول قدرت از لوله آن خارج شد.

اين ركوردي جهاني براي انرژي توليد شده از لوله سلاح و سه برابر بيشتر از ركوردهاي پيشين بود.

يك مگاژول به سختي با يك خودروي يك تني در حال حركت با سرعت 100 مايل در ساعت برابر است. تاثير قدرت ضربه پرتابه 33 برابر بيشتر است.

يك گلوله اين سلاح فقط چند دقيقه طول مي كشد تا مسافت 100 مايلي را طي كرده و با سرعتي ناممكن براي اسلحه‌هاي معمول با دقت زياد به هدف برخورد مي‌كند.

توپ مغناطيسي به جاي استفاده از عاملي انفجاري مانند باروت از موج عظيمي از انرژي الكتريكي براي شليك گلوله در سرعت‌هاي نزديك به هشت ماخ استفاده مي‌كند.

گلوله در اثر ضربه منفجر نمي‌شود، بلكه پس از اينكه با قدرت كامل به هدف برخورد كرد آن را منهدم مي‌كند.

دانشمندان معتقدند تا سال 2025 فناوري اين سلاح پيشرفت كرده و قدرت آن دوبرابر مي‌شود كه مي‌تواند گلوله را در شش دقيقه تا 200 مايل شليك كند.


http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1674575


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/306.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/307.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/308.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/309.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/310.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]وزارت دفاع آمريكا براي نخستين بار به دانشمندان اجازه داد تا به اطلاعات علمي ماهواره‌هاي جاسوسي دست يابند. [/b]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دهه‌هاي متوالي است كه وزارت دفاع آمريكا از ماهواره‌هاي جاسوسي با امكانات فناوري پيشرفته براي عمليات شناسايي و جاسوسي استفاده مي‌كند.
اين ماهواره‌ها، همچنين ورود‌ شهاب‌سنگ‌ها به جو زمين را در ارتفاع بالا مشاهده ‌كرده‌اند.
اكنون قرار است به دانشمندان اجازه داده شود تا به اين اطلاعات دست يابند.
در گذشته،‌ اطلاعات مربوط به شهاب‌سنگ‌ها ناشي از سيارك‌هاي كوچك موسوم به بليد (Bolide) با جامعه علمي «Neo» به اشتراك گذاشته مي‌شد. ‌اين اطلاعات براي درك اندازه نئوهاي كوچك و خطر احتمالي آنها ايده‌آل به نظر مي‌رسيد.
دانشمندان فضايي اعلام كردند كه اين اشتراك اطلاعات همچنين براي اعتبار بخشيدن به شبيه‌سازي انفجارهاي فضايي، توصيف ويژگي‌هاي فيزيكي نئوهاي كوچك - براي نمونه در مورد قدرت آنها - و كمك در كشف شهاب‌سنگ‌ها، بسيار اهميت دارد.

كميته مجمع ملي تحقيقات آمريكا در گزارشي اعلام كرد: اطلاعات وقايع انفجارهاي هوايي نئوها كه توسط ماهواره‌هاي وزارت دفاع آمريكا مشاهده شده، بايد در دسترس جامعه دانشمندان قرار گيرد تا به درك بيشتر تاثير خطرات نئوها بر زمين كمك كند.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1675041

[img]http://64.130.220.65/Multimedia/pics/1389/9/Science/291.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه تاپيك ديگه هم چند روز پيش تو همين مايه ها خوندم .
اگه واقعيت داشته باشه واقعا سلاح خطرناكيه .
هيچ جوره نميشه زدش .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه سوال .
مسير اين گلوله باز هم بالستيكه يا اينكه كاملا مستقيم حركت ميكنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح جالبیه و خیلی وقته که داره روش کار میشه ... نوع ساده و موجودش که کف دست جا بشه همون سلونوئید خودمون هست ...

ولی این همه ابعاد و مصرف انرژی بای یک گلوله سه کیلویی چندان مناسب به نظر نمیرسه علاوه بر اینکه این سیستم هم زیاد قابلیت تحرک نداره و پرتاب صرف چندان نمیتونه کار ساز باشه ...
ولی بالاخره به یک سامانه کامل و قابل بهره بردای تبدیل خواهد ... خصوصا اینکه خیلی وقته برای نصب یک سیستم مشابه بر روی یک ماهواره یا ایستگاه نظامی فضایی دارند کار میکنند تا بتونه علیه موشک ها وارد عمل بشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط SHAFAGH23
      دوستان هرکسی نظری در این رابطه داره بیان کنه . بستن تنگه هرمز کاری استراتژیک یا عملی اشتباست.؟ توان ایرا ن دربستن این تنگه با وجود نیروی دریایی امریکا چقدر است؟ چند ماه یا روز یاساعت این کار امکان پذیره ؟ راهکار شما استفاده از کدام سلاح هاست؟ این کار درصورت وقوع جنگ احتمالی برضد ایران چند ساعت به طول خواهد انجامید ؟سرعت عمل.. آیا بستن این تنگه راهگشای جنگ احتمالی است یا فقط عملی پرهزینه واشتباه ؟ آیا این کار باعث فشار براسرائیل می شود ؟ برغرب چه طور؟ اگر فشار ایجاد شود چه قدره ؟آیا مانع از ادامه جنگ میشه؟
    • توسط reformist
      منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.