irartesh

تصاویر نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی استانبول 2015 -IDEF'15

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از ایجاد کننده تاپیک

 

در صورتی که شرایط بسیار بسیار خاصی فراهم بشه ترکیه میتونه تمامی نیاز های ایران در عرصه زرهی رو به صورت تمام و کمال و به روز تامین کند از تانک گرفته تاخودروی رزمی پیاده نظام ، نفربر تا خودروهای تاکتیکی زره پوش و ...........

  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم تعالی

 

هم سایتیهای محترم چه ناسیونالیستهای دو آتیشه و چه سایر عزیزان

 

تمامی حقیقت آنچیزیست که در ورای ظاهر قراردارد و دوستان کلا غافل از درک موضوع بنیادین میباشند . حقایقی که بنده سعی در افشای آن خواهم نمود از زبان اشخاص و منابع دیداری ، شنیداری و یا (همان مدیای خارجکی ) خود کشور ترکیه دیده و شنیده و خدمتتان عرضه میدارم . جهت منبع یابی میباید با زبان ترکی استانبولی آشنا بوده و از میزگردها و اخبار و سایر برنامه های سیاسی ، اقتصادی ترکیه که کم هم نیستند بهره ببرید . اما آنچه که بنده از این صحبتهای مخالف و موافق و آمار دهنده و گیرنده سر در آورده ام شمه ای خدمتتان معروض میدارم .

 

الف - همچنانکه مستحضر میباشید کشور ترکیه کشته مرده ورود به جمع اتحادیه اروپا میباشد و به همین دلیل میباید راهکارهائی ( اعم از سیاسی ، اقتصادی ، قضائی ، انسانی ، دینی و بسیاری دیگر موارد) که از طرف اتحادیه جهت ورود دیکته میگردد کاملا رعایت و حتی با تغییر در قانون اساسی و سایر قوانین منشعبه خود و گنجاندن موارد مطروحه آنها را به انجام برساند که تا حدود زیادی اینکار انجام گردیده و چنانکه مستحضرید از لحاظ دینی با داشتن تعداد کمی مسیحی ( در حدود یک درصد ) مجبور به تاسیس و بازسازی تعداد زیادی کلیسا و حتی مدارس آموزش دین مسیحیت گردیده و حتی در بسیاری از قصابیها فروش گوشت خوک آزاد گشته و مراکز فسق و فجور و قمار و فروش مسکرات نیز تحت حمایت قانون و با اخذ مالیات آنهم با درصد بالابه انجام میرسد . تازه بعد از این همه دگرگونی باز هم اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه در این اتحادیه ( به علت مسلمان بودن قریب به اتفاق مردم ترکیه ) کاملا موافق نبوده و با سر دواندن این کشور و سوء استفاده های بسیار هر روز بهانه و در خواست جدیدی را ارائه مینماید .

 

ب - اکثر سهام بانکهای بزرگ و کوچک ترک ( از بیش ازپنجاه درصد بگیر تا برو بالاترحتی تا هشتاد نود درصد بجز یکی دو بانک ) و نیز شرکتها و کمپانیهای صنعتی و معدنی ( از جمله آسلسان و راکت سان و اینسان و اونسان ) در اختیار سرمایه گزاران خارجی بوده و حتی در بسیاری موارد با مدیریت سطح مرکزی آنها به انجام میرسد و تنها نفعی که کشور ترکیه از این کار میبرد همانا زمینه های اشتغال ، اخذ مالیات ( کم از خارجیها و زیاد از خود ملت ترکیه ) و ایجاد کشوری با ظاهر اروپائی میباشد . به طوریکه حتی بانک مرکزی ترکیه در صورت نیاز بدون مجوز از ارباب حق چاپ و نشر اسکناس ( لیر ترکیه ) را نداشته و پایه اعتباری نقدی در بانک مرکزی ( نه به صورت طلا بلکه بر حسب موجودی دلار آمریکا ) چیزی در حدود شصت هفتاد میلیارد میباشد که به همان نسبت به صورت لیر ترکیه در چرخه بازار قرار دارد ( البته این مقدار غیر از چرخه اعتباری و مالی سرمایه گزاران خارجی میباشد ) و در اصل میتوان عنوان نمود ( البته با عرض پوزش از جناب گادیر) نبض چرخه مالی و اقتصادی ترکیه در دستان کدخدا میباشد ( که البته برای برخی در کشور عزیز خودمان هم چنین عملکردی ایده آل محسوب گشته و هوادار خودش را دارد علی الخصوص آندسته ای که دستی در بازار و اقتصاد و پول و مال دارند ).

 

ج - کشورترکیه رابطیست ( شاهراهیست ) بین دنیای اسلام ( البته به خاطر علقه ها وروابط تاریخی دوران امپراطوری عثمانی که شامل تمامی کشورهای خاورمیانه غیر عربی وعربی و آفریقای شمالی وشرقی و کمی هم آفریقای مرکزی میباشد ) و نیز کشورهای ترک زبان آسیای مرکزی ( بخاطر مسائل قومی و پانترکیسمی همانند بوزکورت وغیره ) و همینطور کشور های مسلمان آسیای جنوبی و جنوب شرقی با دنیای مسیحیت ( شامل کشورهای ارباب اروپائی مثل خود اتحادیه اروپا و حتی روسیه و کدخدای بزرگ یعنی آمریکا).

پس بیمورد نیست که اگر این کشور سر خود رها گردد و مهار قدرت و جیبش از دست کدخدا خارج گردد با وجود سوابقی که دارد محال است که عثمانی دیگری البته اینبار یاغی تر و غیر قابل کنترلتر از آن زاده نشود . (حالا خر رو بیار و باقالی رو بار کن)!

 

د - بهترین راهکار غرب ( ارباب و کدخدا با همکاری یکدیگر) همینست که اکنون ملاحظه میفرمائید ( عروسی گرفتن با لباس کرایه ای ) . در غیر اینصورت اگر سر مردم ترکیه ( که مردمی به معنای حقیقی کار بلد ، کاردان و کار چاق کن و همینطور پر تلاش و غیور و وطن دوست و وطن پرست افراطی میباشند و مثل ما هم زیاد عادت تکخوری ندارند ) را نتوان با این ترفندهای غربی شدن و متمدن شدن و فلان و فلان گرم کرد ، مردم این کشور لحظه ای در رسیدن به آمال پیشین خود درنگ نخواهند نمود .

 

ه - کشور ترکیه ( علی الخصوص بخش غربی آن ) برای کشورهای اروپا سدی طبیعی برای جلوگیری از هجمه کشورهائی بشمارمیرود که در تاریخ بارها از طریق این کشور وارد اروپا گشته اند ( پارسها ، مسلمانان ، مغولها و برخی دیگر مانند هپتالها و مجارها وکولیها مثل چرکزها و غیره ) . پس بدین لحاظ زیاد هم دور از عقل نیست اتحادیه اروپا کشور ترکیه را بادست پیش میکشد تا آنرا از دست ندهد و با پا پس میزند تا از حد خود پا فراتر ننهد و رمز موفقیت اینکار هم نشان دادن در باغ سبز و نه نهادن اختیار باغ در دست آن می باشد . مشابه چنین سیاستی را در تاریخ نه چندان دور کشور عزیز خودمان نیز اجرا میگردید و سیلی که امروزه روز نیز از طرف غرب نوش جان میکنیم به خاطر گردن ننهادن به همین سیاستها میباشد و ما جز گردنکشی برای آنها محسوب نمی شویم که میخواهند با هر ترفندی ماا را سر جایمان بنشانند ( البته به زعم خودشان ).

 

و - از دیدگاه غرب انتقال تکنولوژی کامل که وابستگی ترکیه را از بین ببرد کاری بسیار خطرناک و در حد خود زنی میباشد . به همین دلیل وجود اطاقها و کارگاه های سری ( همانند آنچه که در زمان پهلوی در صنایع نظامی و غیر نظامی کشور خودمان مرسوم بوده است ) همراه کارکنان و کارشناسان خارجی در ترکیه نیز موجود و ما تنها شاهد محصولاتی هستیم که با نامهای ترکی و علائم این کشور و حداکثر دخالت سی تا چهل در صدی خود ترکها ( آنهم نه در مسایل پیشرفته تکنولوژیکی بلکه به عنوان نیروی کار ارزان قیمت ) انجام میگردد و بس . از طرف دیگر وجود محصولات متنوع در بازار و با رنگها و اسامی متنوع توسط کمپانیهای بزرگ جهانخواران مطلب تازه ای نبوده و از مبانی اولیه علم اقتصاد بازار آزاد رقابتی ( کاپیتالیستی ) محسوب میگردد . پس نباید از وجود محصولات تاپ نظامی و حتی غیر نظامی در ترکیه تعجب نمود . البته نباید از سعی و تلاش مهندسین و متخصصین ترک که همانند همتایانشان در کشور خودمان جهت ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی کشور ترکیه از هیچ کاری فروگزاری نمیکنند نیز چشم فرو بست .

 

مطلب زیاد است و سر قصه دراز و موجب درد سر . تا همین مقدار کافیست ( البته برای کسی که یک نکته از هزار برایش کافیست ) . پس لطفا هم سایتیهای محترم با علم بر این روابط به به و چه چه و برخی هم اه اه و وه وه ننمایند . مسائلی که در کشور عزیزمان جاری و ساریست با هیچ منطقی قابل مقایسه با کشور ترکیه نبوده و مقایسه تنها در شرایط برابر قابل انجام میباشد و غیر از این آب در هاون کوبیدن است .

 

کشور ترکیه معایب و محاسن خود را دارد و کشور عزیزمان نیز معایب و محاسن خود را . تنها ذکر معایب کشورما و محاسن ترکیه ( و یا بالعکس ) راهگشا نبوده و میباید کلیه مسائل ( هم عیب و هم حسن ) در کنار هم مورد بحث و مداقه قرار گیرد .

 

موفق و مؤید باشید .

با سپاس

ویرایش شده در توسط parvaaz
  • Upvote 22
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دنیا هر روز و هر ساعت و حتی هر دقیقه در حال تغییره. یعنی عده ای جلو می رن، عده ای درجا می زنن و عده ای هم پسرفت می کنن. متاسفانه برخی از افراد مثل شما یا نمی تونن این رو قبول کنن یا بنا به دلایلی نمی خوان قبول کنن و فقط یه سری مطالب شعار گونه رو حفظ کردن و در مکان ها و زمان هایی هر چند بی ربط تحویل دیگران می دهند غافل از اینکه این کارها کوچکترین تاثییری در تغییر و تحولات جهانی  نداره. خیلی حرف در این مورد دارم ولی از حوصله این تاپیک خارجه. این حرف ها رو در دفاع از کسی نزدم. فقط وقتی آدم می بینه کسی مردم رو ناآگاه فرض می کنه و همه چی رو به تئوری توطئه ربط می ده و اتفاقا همین تفکرات بی پایه هست که مانع پیشرفت این کشور می شه با عرض معذرت آمپرش می ره روی 100.

 

روز همگی بخیر انشالله.

  • Upvote 8
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم تعالی

 

هم سایتیهای محترم چه ناسیونالیستهای دو آتیشه و چه سایر عزیزان

 

مطالبی که شما بیان نموید دیدگاه های شما هستن که بعضی ها قبول دارن و بعضی ها مثل من قبول ندارن .در این میان هم شما مطالبی  در قالب بند ها گفتین که من توضحیاتی براشون دارم هرچند که مطالب شما و پاسخ های من به موضوع تاپیک بی ربط است.

الف :دولت ترکیه یک کلیسا هم تا به حال تاسیس نکرده .بله تعدادی رو که ارزش تاریخی داشته رو بازسازی کرده چنان که دولت ایران این کار رو کرده .تعداد کیلسای تاریخی تو ترکیه هم زیاده.مدارس اموزش دین مسیحیت در ترکیه نیست بلکه یه دونه مدرسه هست که اونم سالیان ساله که بسته است .بازگشایی اونم ترکیه منوط به اجازه دولت یونان به تاسیس مسجد در اتن کرده و اردوغان گفته هروقت اونو اجازه دادن مسلمونا مسجد بسازن ما هم اجازه میدیم اینا مدرسشون رو داشته باشن. مراکز فسق و فساد تو ترکیه از اول تاسیسش بوده و هست .این دولت اردوغانه که اینا رو محدود کرد و این محدودیت هم با معیار های اتحادیه اروپا سازگاره. خدمت جنابعالی عرض کنم که ترکیه تمامی سرفصل های لازمه که پیش نیاز عضویت هست اجاره نکرده و تو دو سه سال اتی هم این سرفصل ها رو اجرایی نخواهد کرد.

ب:  بزرگ ترین بانک ترکیه  بانک زراعته که اکثر سهامش دولتی هست(بانک مسئول دور زدن تحریم های ایران). اگه سرمایه گذاری خارجی تو سیستم بانکی به نظر شما مفید نیست ،خبر خوب اینکه اچ اس پی سی انگلیس اعلام کرده که به فعالیت خودش در ترکیه خاتمه میده.اگه در کل سرمایه گذاری خارجی رو مثبت میدونین ،خبر اینکه یه بانک روسی برای فرودگاه سوم استانبول 500 میلیون یورو وام میده اونم تو شرایطی که درست پس از انتخابات  هست و ترکیه هنوز دولت بعدیشو نمی دونه.

سهام اسلسان و راکتسان متعلق به خارجی ها نیست .اکثریت سهام این شرکت ها و سایر شرکت های دولتی که به صورت مادر تخصصی تو صنایع نظامی کار می کنن متعلق به خود دولت ترکیه هست.به این نحو که نیرو هوایی ترکیه سهام داره راکت سان هست یا بنیانگذار اسلسان محسوب میشه و غیره.یه عده هم هستن که خصوصی هستن مثل اتو کارکه وابسته به  هولدینگ کوچ هست  که تا دیروز تراکتور تولید می کرد و گاو میچروند امروز اومده ادوات زرهی تولید می کنه .اینا مختارن از هر جا که بتونن منابع مالی برا خودشون تهیه کنن.(البته این جمله من به این معنی نیست که هولدینگ کوچ بی گدار به اب زده.همین هولدینگ کارخانه جات فورد رو تو ترکیه داره که در یه مدل فقط موتور رو از امریکا میاره بقیه قطعات رو خودش تولید می کنه و به اروپا صادر می کنه .همین شرکت اتوکار هم یه شرکت موفق در صادرات اوتوبوس به اروپا هست) یه عده شرکت فعال در صنایع نظامی هم تو بورس فعال هستن و منابع مالیشون رو از اونجا تامین می کنن.نمونه اون هم شرکت کاتمرجیلر هست که شاید اکثریث قاطع اعضا اسم اونو نشنیدن.این شرکت خودروهای ضد شورش و اب پاش تولید می کنه  که تو روز بعد از اتخابات 13 درصد ارزش سهامشو تو یه روز از دست داد

بقیه موارد هم دیدگاه های شماست که افراد مختارن قبول کنن یا نه

  • Upvote 14
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیرو بحثی که دوستان درباره شرکتهای خصوصی نظامی داشتن میخواستم بگم عزیزان سپاهی ای که بازنشسته میشن میتونن برن شرکت خصوصی بزنن که به این ترتیب هم از نظر امنیتی مشکلی به وجود نمیاد و هم اینکه به خاطر رقابت این شرکتا سعی میکنن کیفیت محصولاتشونو ارتقاع بدن و وزارت دفاع هم به این ترتیب گزینه های متنوعی در  اختیار خواهد داشت. بد میگم؟

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیرو بحثی که دوستان درباره شرکتهای خصوصی نظامی داشتن میخواستم بگم عزیزان سپاهی ای که بازنشسته میشن میتونن برن شرکت خصوصی بزنن که به این ترتیب هم از نظر امنیتی مشکلی به وجود نمیاد و هم اینکه به خاطر رقابت این شرکتا سعی میکنن کیفیت محصولاتشونو ارتقاع بدن و وزارت دفاع هم به این ترتیب گزینه های متنوعی در  اختیار خواهد داشت. بد میگم؟

اکثر عزیزان ، پیرو نظریه ی سرباز 18 ساله هستند ...

  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اکثر عزیزان ، پیرو نظریه ی سرباز 18 ساله هستند ...

متوجه این قضیه که در تفکر فعلی نظامیان ما اعتقاد به استفاده از سربازه 18 ساله به عنوان گوشت دم توپ وجود داره هستم icon_cheesygrin   ولی یه چیزی مثل نیروی راهبردی دریایی و یا یه چیزی مثل سامانه پدافند هوایی s400 رو با سرباز 18 ساله نمیشه جایگزین کرد :neutral:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

بنظر من چون اینها کارها رو به شرکت های خصوصی دادن اونا هم خیلی به ظاهر اهمیت میدن تا بتونن فروش داشته باشن ولی در کشور ما خیلی به ظاهر توجه نمیشه حتی بهترین محصولاتمون طوری نشون داده میشن که متاسفانه بعضی وقتها مورد تمسخر قرار میگیرین ولی قطعا ترکیه در تولید تجهیزات نظامی نزدیک ما هم هنوز نشده و ساخت مثلا یک نفر بر یا تانکی که اکثر قطعاتش خارجی باشه نمیتونه خودکفایی تلقی بشه و ...

یا ترکیه حتی تا چند سال پیش موشک نداشت امروز ما انواع موشکهای بالستیک و کروز با بردهای بسیار بلند ساختیم همینطور در طراحی  و ساخت جنگنده ، هلیکوپتر، ناو ، زیر دریایی و .... ما از ترکیه بسیار جلوتریم 

 

از همه مهمتر ما یک ارتش مستقل داریم و دارای استراتژی نظامی منحصر به فرد و نامنظم ما سالها طوری کار کردیم که بتونیم به قویترین ارتش جهان ضربه بزنیم اما ترکیه اسم آمریکا بیاد از پیش شکست خوردس

 

در کل درسته نکاتی هست که ما باید بیشتر توجه کنیم و ترکیه هم ارتش قدرتمند عضو ناتوس اما قطعا ما شرایط بهتری داریم ( از لحاظ فن اوری) از همه مهمتر الحمدلله ما در جبهه حقیم و به امثال داعش و دیگر گروه های تروریستی کمک نمیکنیم

ویرایش شده در توسط meshcat
  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنام خدا

 

همانطور که در پست قبلی عنوان نمودم اطلاعات عمومی بنده از طرف خود مدیای ترکیه بدست آمده که اتفاقا وجود مدیاهای مختلف با گرایشهای مختلف موجب افشای بسیاری از اسرار پشت پرده میشود که خود نعمتیست ( البته میباید توانائی تشخیص موارد راست و دروغ بود و ضمنا شم پلیسی جهت ارتباط موارد مربوط به سرنخ یابی نیز مهم است ). اگر چنین مدیائی نیز در کشور ما وجود داشت علیرقم مضرات و معایب ناشی از آن ، محاسنی نیز در بر داشت و آن اینکه تمامی افراد زیر ذره بین قرار میگرفتند ( چه به لحاظ مدیریتی و چه سایر موارد فرار از قانون وغیره و ذلک ) و کنترل افساد اجتماعی از هر نوعی راحت تر انجام میگردید مگر آنکه خود نمک میگندید .

 

جناب گادر ، همانگونه که بنده با پلیس بازی و ارائه مدارک و ربط موضوعات مختلف به یکدیگر که با یکی دو سطر قابل انجام نیست قادر به اثبات حرفهای خودم نمی باشم ، از اینکه شما هم نمیتوانید با ارائه یکی دوتا اسم ترکی و غیره اصالت سرمایه گذار و کارکنان و مستشاران خارجی و غیره ای که بنده در پست قبلی اظهار نمودم به عنوان شرکت ترکیه ای و با اصالت ترکی اثبات نمائید . تحقیق این موارد را بر عهده خواننده و مقدار علاقه اش به موضوع بگذاریم بهتر است . اما در کل قضیه کسری بودجه هشتصد و خورده ای میلیارد دلاری برای کشوری که به ظاهر( تاکید میکنم به ظاهر ) تحت هیچ گونه تهدید نظامی ، امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی قرار ندارد بعید است . و این خود نشاندهنده عمق فاجعه ومقدار استقراضیست ( البته بدون در نظر گرفتن ربه هنگفت سالیانه چنین استقراضی که از طریق مالیات هنگفت بر گرده ملت ترکیه بار گردیده و یا پذیرش خروجی ناگهانی سرمایه گذاریهای خارجی و مجبور گشتن ترکیه به امضاء قراردادهای واگزاری اراضی و منابع رو زمینی و زیر زمینی آن خواهد گشته و علائم چنین ورشکستگی در حال آشکار شدن میباشد و چنین به نظر میرسد که همکاری ترکیه در ایجاد ناامنی منطقه ای و ماهیگیری از آب گل آلود منطقه ناشی از همین امر باشد) که در ترکیه در زیر پوسته اقتصاد آن در جریان است . ضمنا جناب گادر اگر پست قبلی بنده را خوب مطالعه نموده باشید ، عنوان نموده ام که جز یکی دو بانک و تنها اسم زراعت بانک  را نبرده ام . ضمنا در کشور80 ملیونی که تعداد مسیحیان آن بیش از پانصد، ششصد هزار نفر نمیباشند بازسازی و باز گشائی نزدیک به 43000 کلیسا ( به نسبت مساجد مسلمانان ) کاری جز پهن کردن دستمال یزدی برای دنیای غرب و مسیحیت بحساب نمی آید . البته بنده مخالفتی با بازگشائی و ساخت کلیسا ندارم و تنها مخالفتم بیشتر با عرض معذرت همان دستمال یزدی ( و یا سعی در تغییر دین با حذف نام محمد از کتب درسی ، گنجاندن مطالعه انجیل در کنار قران برای عموم و پیاده سازی برنامه های مسیونری در عمق جامعه ) میباشد . گویا ما نمیدانیم که تنها راه ورود ترکیه به اتحادیه اروپا ، تغییر بافت جمعیتی از مسلمان به مسیحی و یهودی میباشد . حالا این تغییر چه اصراریست که اگر از طرف ما مسلمانان انجام شود به مرتجع و بنیاد گرائی متهم میگردیم ولی اگر از طرف آنها انجام گردد عین تمدن است ( جنگهای صلیبی هنوز تمام نشده است و تنها شکل و روش آن تغییر یافته است ، حال آنهائی که اصطلاح توهم توطئه را برای خود مایه تفضل میدانند خوش به حال شوند ) .این جریان سلفی گری و غیره نیز تنها برای اثبات این تفاوت ( اسلام قاتل و مسیحیت معصوم ) منطقه را به آتش کشیده و لا غیر .

 

اما به نظر بنده مقایسه کشورمان که در استقلال ، سیاست ، مدیریت ( بازده و غیر بازده ) ، اقتصاد و منابع ، اقلیم و غیره با ترکیه زمین تا آسمان فرق دارد کاریست عبث ، اما میتوانیم در عین حال از موارد مثبت موجود درس آموخت که آنهم بدون توهین و تنها با انتقاد سازنده و عملی به این مهم دست یافت . مثلااینکه بگوئیم جناب مسئول ( مثالا نظامی ) ، خواهشمند است بجای اینکه به سرباز بگوئی برو جند کیلو از هر رنگی که دلت میخواد بردار بیا و این موشک یا پهپاد یا فلان سلاح رو رنگ کن ، به یک اپراتور کامپیوتر بگو آقا این شکل ظاهری را در کامپیوتر با انواع و اقسام رنگها رنگ کن تا ما از میان آنها مناسبترین مورد از هر لحاظ ( اقتصادی ، زیبائی و ارگونومی ، ابهت ، همخوانی ، پنهانکاری وغیره) را انتخاب نمائیم سپس اقدام به رنگ زدن مورد اصلی و بر طبق ظوابط بنمائید .  و حتی با صرف کمی وقت میتوان با استفاده از عکسهای موجود و تغییر رنگ آنها طبق ظوابط نیم بند در فتو شاپ و یا غیره در همین سایت پیشنهاداتی مفید ارائه نمود .

 

برخی در این سایت عشق ارتش و برخی عشق سپاه همیشه به جان هم می افتند و هر یک سعی در کوچک نشان دادن دیگری مینمایند که اینکار جز ایجاد یاس در نیروهائی که برای دفاع از میهنمان تشکیل گردیده اند نتیجه ای نخواهد داد و به نظر بنده اینکاراز انتقاد پا فراتر نهاده و با تبدیل به توهین ، خیانتی بزرگ بر هردو این نیروها محسوب میگردد .

 

ضمنا به برادر وایزمن پیشنهاد مینمایم که پست قبلی بنده را بهتر مطالعه بفرمایند تا متوجه گردند منظور نظر بنده صرفا اظهار نظر افرادیست که بدون دیدگاه اصولی و اطلاع از چگونگی و چرائی و کنه قضیه اقدام به به به و چه چه و کوبیدن ایران و یا بالعکس کوبیددن و ضعیف نشان دادن سایرین ( مثل همین کشور ترکیه ) مینمایند ، میباشد و نه اشخاصی که صرفا نسبت به خود ابزار و آلات ابراز عقیده مینمایند . خواهش دیگری که از شما داشتم اینست که شما هم دیگر مثل برخی دیگر از فضلا خود را پشت اصطلاح «توهم توطئه» پنهان نفرمائید که دیگر قدیمی شده است وپیشنهاد مینمایم لغت جدید دیگری کشف و یا اختراع نمائید .

 

متشکر و با عرض معذرت از خوانندگان به خاطر خروج از موضوع اصلی و یا حاشیه روی ( همون آف تاپیک )

  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخی در این سایت عشق ارتش و برخی عشق سپاه همیشه به جان هم می افتند و هر یک سعی در کوچک نشان دادن دیگری مینمایند که اینکار جز ایجاد یاس در نیروهائی که برای دفاع از میهنمان تشکیل گردیده اند نتیجه ای نخواهد داد و به نظر بنده اینکاراز انتقاد پا فراتر نهاده و با تبدیل به توهین ، خیانتی بزرگ بر هردو این نیروها محسوب میگردد.

سلام دوست گرامی...

کاری به دیگر نوشته های شما ندارم...ولی این تیکه رو بی برو و برگرد می پذیرم...این قبیل افراد همان هایی هستند که با توهم آگاهی و بَلَدی، تیشه به ریشه مملکت (و یا به عبارتی کاملتر ریشه خودشون) میزنند... :neutral:

......................................................................................

پی نویس...

 

البته مسئله یاس و ناامیدی رو یه کوچولو باید بگم که؛

در نیروهای دیگه نمیدونم! ولی مطمئناً اعلام میدارم که میزان کُلفتی نیروی هوافضای سپاه (چه مراکز تحقیقاتی-صنعتی و چه واحدهای عملیاتی) به اندازه ای هستش که اساساً واژه یاس نه تنها در قبالش معنی و اثر نداره! بلکن لجن پراکنی بهش توسط حضرات معلوم الحال، شبیه انکار کردن وجود خورشید در روز روشن می باشد... :rose:

ویرایش شده در توسط Marine101
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برخی در این سایت عشق ارتش و برخی عشق سپاه همیشه به جان هم می افتند و هر یک سعی در کوچک نشان دادن دیگری مینمایند که اینکار جز ایجاد یاس در نیروهائی که برای دفاع از میهنمان تشکیل گردیده اند نتیجه ای نخواهد داد و به نظر بنده اینکاراز انتقاد پا فراتر نهاده و با تبدیل به توهین ، خیانتی بزرگ بر هردو این نیروها محسوب میگردد .

 

ضمنا به برادر وایزمن پیشنهاد مینمایم که پست قبلی بنده را بهتر مطالعه بفرمایند تا متوجه گردند منظور نظر بنده صرفا اظهار نظر افرادیست که بدون دیدگاه اصولی و اطلاع از چگونگی و چرائی و کنه قضیه اقدام به به به و چه چه و کوبیدن ایران و یا بالعکس کوبیددن و ضعیف نشان دادن سایرین ( مثل همین کشور ترکیه ) مینمایند ، میباشد و نه اشخاصی که صرفا نسبت به خود ابزار و آلات ابراز عقیده مینمایند . خواهش دیگری که از شما داشتم اینست که شما هم دیگر مثل برخی دیگر از فضلا خود را پشت اصطلاح «توهم توطئه» پنهان نفرمائید که دیگر قدیمی شده است وپیشنهاد مینمایم لغت جدید دیگری کشف و یا اختراع نمائید .

برادر واقعیت با به به کردن یا کوباندن، تغییری نخواهد کرد.

اگر ما قدرتمند هستیم و تسلیحات خوبی داریم با کوباندن تغییری در ماهیتش ایجاد نمیشود و اگر نداریم با به به کردن هم تغییری در واقعیت نخواهد بود. پس اگر کسی به دلایلی که ممکن است درست بداند از دید خودش، کوباندن یا بالابردن وضعیت تسلیحاتی ما هیچ ضربه ای به واقعیت ماهیت تسلیحاتی کشور وارد نمیکند. خیالت راحت.

ویرایش شده در توسط nepton
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنام خدا

 

جناب گادر ، همانگونه که بنده با پلیس بازی و ارائه مدارک و ربط موضوعات مختلف به یکدیگر که با یکی دو سطر قابل انجام نیست قادر به اثبات حرفهای خودم نمی باشم ، از اینکه شما هم نمیتوانید با ارائه یکی دوتا اسم ترکی و غیره اصالت سرمایه گذار و کارکنان و مستشاران خارجی و غیره ای که بنده در پست قبلی اظهار نمودم به عنوان شرکت ترکیه ای و با اصالت ترکی اثبات نمائید . تحقیق این موارد را بر عهده خواننده و مقدار علاقه اش به موضوع بگذاریم بهتر است . اما در کل قضیه کسری بودجه هشتصد و خورده ای میلیارد دلاری برای کشوری که به ظاهر( تاکید میکنم به ظاهر ) تحت هیچ گونه تهدید نظامی ، امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی قرار ندارد بعید است . 

جناب پرواز من معمولاًبه صورت ذهنی مطالب رو بیان می کنم و پس از اون اگه لازم شد دنبال مدرک برای گفته هام می گردم

https://en.wikipedia.org/wiki/ROKETSAN

در لینک بالا که مربوط به راکتسان است شما سهام داران این شرکت رو می بینید که به 70 درصد سهام اون متعلق به شرکت های دولتی فعال در صنایع نظامی هستن می باشد.از سی درصد باقی مانده هم ده درصد اون متعلق به یه بانک دولتی و ده درصد دیگش هم متعلق به یه شرکت خصوصی فعال در صنایع نظامی هست و ده درصد باقی موندش هم باز متعلق به یه شرکت ترک هست.

http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/hakkimizda/sirket-profili/Sayfalar/Ortaklar.aspx

همان طور که لینک بالا میگه اسلسان نیز یه شرکت دولتی که سهام دار اصلی اون با 85 درصد هم وقف قدرت افزایی نیروهای مسلح ترک است .این سازمان 35 درصد سهام اسلسان رو در اختیار داره.

https://en.wikipedia.org/wiki/HAVELSAN

لینک بالا که مربوط به شرکت هوالسان است و میگه به متعلق به نیرو هوایی ترکیه است.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_and_Chemical_Industry_Corporation

انیستیتو شیمی و مکانیک که مسئول اسلحه سازی و مهمات سازی است و صد در صد دولتی است

حالا میرسیم به نهاد های مالی 

بانکی که به خارجی ها فروخته شده دنیز بانک هست .نکته جالب اینکه این بانک به یه بانک روسی فرخته شده.داداش روس ها ما دارن سرمایه گذاری های کلانی تو ترکیه میکنن.

دومین بانک بزرگ در بین خصوصی ها هم گارانتی بانک هست که چهل درصد سهام اون متعلق به گروه مالی بی بی وی ای هست .

https://en.wikipedia.org/wiki/Yap%C4%B1_ve_Kredi_Bankas%C4%B1

حدود چهل درصد سهام بانک یاپی و کردی متعلق به گروه ایتالیایی یونی کردیت هست.البته چهل درصد هم متعلق به یکی از شرکت های مالی هولدینگ کوچ هست.هولدینگ کوچ سرمایه گذاری هم در ایتالیا داشته .

https://en.wikipedia.org/wiki/Akbank

ده درصد سهام اک بانک متعلق به سیتی گروپ هست.

https://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye_%C4%B0%C5%9F_Bankas%C4%B1

ایش بانک هم یه بانک دولتی هست

https://en.wikipedia.org/wiki/Vak%C4%B1fBank

واکیف لار بانک هم یه بانک دولتی هست.

البته بانک های دولتی و خصوصی اکثراً تو بورس هستند.

http://www.iranbalkan.net/view-18592.html

تو لینک بالا هم میتونید کسیری بودجه ترکیه رو پیدا کنین که بیترین رقمش در سال 2013 بوده که 65 میلیارد دلار است.صد البته که رقم کسری بودجه زیاد مهم نیست بلکه درصد اون مهمه که در کنار سایر پارامتر ها برای تفسیر اوضاع اقتصادی استفاده میشه

  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیرو بحثی که دوستان درباره شرکتهای خصوصی نظامی داشتن میخواستم بگم عزیزان سپاهی ای که بازنشسته میشن میتونن برن شرکت خصوصی بزنن که به این ترتیب هم از نظر امنیتی مشکلی به وجود نمیاد و هم اینکه به خاطر رقابت این شرکتا سعی میکنن کیفیت محصولاتشونو ارتقاع بدن و وزارت دفاع هم به این ترتیب گزینه های متنوعی در  اختیار خواهد داشت. بد میگم؟

سلام

شرمنده که تو بحث عشاق پاره ترک و شعار دهندگان و ...... پریدم ولی گفتار شما بنوعی فرق داشت که نکته ای بذهنم رسید.

خیر .عزیز دل برادر .اینجوریا هم نیست !

نمونش همین سازندگان موتورهای ونکل رو مثال میزنم که چند تا جوون تحصیل کرده هستن که شروع کارشون در همین تهران بود.متریال عالی طراحی خیلی خوب باعث تولید موتورهایی شد که اینقد گرون در اومد مشتری ازاد هم نداشت. حدود 6000 دلار قیمتش شد. سپاه اومد در شهر دیگه ای در مجتمع متعلق بخودش جا داد وام کلانی هم داد و تمام تولیدش رو پیش خرید کرد !

یا چند تا از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان پایه عالی برای هلیکوپترها طراحی کردن که صنایع نوسازی شاهین شهر قرارداد بست و تمام قراردادهای خریدش رو لغو کرد ...!

دوستان اگه سواد دارن اگر شاخص پیزیشون بالا هست نیاز به هیچ پارتی هم نداره مراجعه کنن واحد نخبگان صنایع دفاع طرحشون هم ببرن اگر قبولشون نکردن و متریال یا دستگاههای سنجش خاص در اختیارشون نذاشتن هر چی خواستن بیان بگن !

تا زمانیکه تحصیل کردمون در فکر دو دره کردن استادش هست تو گاو داری ابرقو هم کاری گیرش نمیاد ....!

منتظر نظرات جنابان قادر وایزمن چف عادل خوجه حامد شوگان و فرید موو هستم ...!

پی نوشت : پیشاپیش اگر کسی خواست لیست مخالفین گفته های بالا رو براش در پیغام خصوصی ارسال میکنم !

  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان اگه سواد دارن اگر شاخص پیزیشون بالا هست نیاز به هیچ پارتی هم نداره مراجعه کنن واحد نخبگان صنایع دفاع طرحشون هم ببرن اگر قبولشون نکردن و متریال یا دستگاههای سنجش خاص در اختیارشون نذاشتن هر چی خواستن بیان بگن !

تا زمانیکه تحصیل کردمون در فکر دو دره کردن استادش هست تو گاو داری ابرقو هم کاری گیرش نمیاد ....!

 

پاراگراف اول کاملاً درست هست و از نزدیک حس شده این جریان. منت هم میبرن و کلی احترام به نخبگان میزارن اگر وارد کار بشن دوستان.

 

پاراگراف دوم مشکل از آموزش کلی کشور و از بن و پایه هست و نمیشه به ملت گیر داد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.