irartesh

تصاویر نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی استانبول 2015 -IDEF'15

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

از سه شنبه شب تا الان، جایی بودم که اینترنت وجود نداشت و ظاهرا به بعضی از عزیزان یه ذره برخورده. من حقیقتا قصدم تمسخر نبود و شاید بشه گفت ، کمی جنبه طنز آمیزش بیش از حد بود. 

 

در ادامه بحث هم ، وقتی نظرات و روشنگری های برادران بزرگوار و دوست داشتنی آرمانی و پرواز رو خوندم ، تقریبا مطمئن شدم که همه حرف ها رو این عزیزان گفتند و چیزی برای من نموند که توضیح بدم. مخصوصا که برادر آرمانی اون اصطلاح به واقع مناسب و کاملا درست  عشاق پاره ترک و شعار دهندگان رو به کار بردند. 

 

 

 

با سلام اگر منبعی در اثبات این ادعاتون دارین لطفا ارائه دهید ...

_______________________________________________________

 

بمب سنگر شکن NEB هم یک بمب سنگرشکن و اولین سیستم نافذ بتن ترکیه است

اگر منبعی در رد این موارد دارید لطفا ارائه دهید ...

_________________________________________________________________________________________

 

واقعیت این هست که هیچ کشوری تکنولوژی دفاعی خودش رو که طی چندین سال با هزینه مادی و انسانی بسیار زیاد بدست آورده به آسانی در اختیار سایر کشور ها قرار نمی دهد 

__________________________________________________________________________________________

 

کشوری که تکنولوژی ساخت موشک کروز رو داره ،تکنولوژی ساخت انواع کیت های هدایتی رو داره نمی تونه بمب هواسر بسازه ؟ 

__________________________________________________________________________________________________________________

 

 

برادر aboshaban ، از نوع نوشتار و سطح دانش شما پیداست که اهل مطالعه و تحقیق هستید و با دنیای دانش صنایع دفاعی-نظامی به خوبی آشنایی دارید. منابع موجود در دنیای وب رو حتما به خوبی میشناسید و ایضا منابع دیگر رو از قبیل کتاب و مجله و مقاله و .....  و مطمئن هستم میدونید که بخش بزرگی از اطلاعات حاصله از دستاوردهای این حوزه ، اصلا و ابدا در منابع نامبرده قرار ندارند و و از منابعی به دست میان که ارائه سند و مدرک برای این انواع بسیار مشکل و در مواردی غیر ممکن هست.

 

پیرو فرمایش شما در مورد ارائه منابع برای مواردی که در بالا از شما نقل قول کردم خدمت شما عرض شود که ، اگر مطالب تمامی دنیای وب رو با 100 زبان زنده دنیا سرچ بفرمایید ، حتی یک کلمه در اثبات ادعای بنده پیدا نخواهید کرد. 

 

منابع بنده ، افرادی هستند که در طول چند سال گذشته و به دنبال بحث و گفتگو در فروم های خارجی و پایگاه های اینترنتی چند تینک تنک غربی و به خصوص آمریکایی ، با اونها آشنا شده ام. و متاسفانه یا خوشبختانه باید عرض کنم که در اکثر موارد ، صحبت های اونها رو از صد تا لینک و منبعی که یه عده از همون عشاق پاره ترک و شعار دهندگان  داخل سایت میلیتاری قرار میدهند ، بیشتر قبول دارم. 

 

این بندگان خدا ، همگی از مخالفان سرسخت سیاست های سیاسی و نظامی آمریکا و غرب هستند و حتی چند تاشون در گذشته در بخش هایی مرتبط با ارگان های نظامی و صنایع وابسته ، سمت هایی داشته و مشغول به کار بوده اند و به قول معروف میلیتاری اینسایدر و دیفنس اینسایدر و اینداستری اینسایدر هستند. فقط به شما همینو بگم که خیلی وقتا از این افراد اطلاعاتی به دست میاد که شاید تو تصور 99% اعضای همین سایت میلیتاری خودمون هم نگنجه.

 

این افراد که خیلیاشون عملا از جون خودشون گذشتند ،  دائما زیر ذره بین ارگان های اطلاعاتی و امنیتی مثل NSA و غیره هستند و حتی 2 تاشون پناهنده روسیه  و دیگری چین شدند. مطمئن هستم که از من درخواست نام و اطلاعات دقیق تر از اونها رو نمیکنید چون قطعا شرایط رو درک کردید.

 

ایمیل های چنین افرادی عموما انکریپت هست و متاسفانه حتی کپی ایمیل و دست نوشته اونا رو هم نمیشه نشون داد . پس .......

 

و برام مثل روز روشن هست که توی همین سایت میلیتاری ، هستند برادران و عزیزانی که با چنین افرادی در تماس هستند و اطلاعات ارزنده ای رو از این طریق به دست میارن که هیچ نیازی نمیبینن در این محیط گفته بشه.

 

همه این توضیحاتی که میبینید نوشتم ، اولش تصمیم داشتم توی پیغام خصوصی و بسیار سربسته به شما بگم ولی لازم دیدم توی همین تاپیک گفته بشه ، شاید برادران دیگه هم یه نکاتی رو گرفتند و دفعه بعد در مورد درخواست منبع و مدرک ، چند لحظه بیشتر فکر و تامل کنند.

 

فکر میکنم الان دیگه نیازی به توضیح بیشتر در مورد منابع  SOM و NEB وجود نداشته باشه. 

 

راستی اینو فقط برای چاشنی کار میگم. چند تا مقام گردن کلفت کمپانی تاروس آلمان و سوئد بین سال های 2002 تا 2006 ، برو بیای عجیبی توی ترکیه داشتند. اینم داشته باشید از منابع دم دستی موجود در وب :

http://missilethreat.com/missiles/stand-off-missile-som/

 

و یه چیز دیگه ، چند ماه پیش دولت ترکیه چند تا مقام بلندپایه وزارت دفاع و ارتش رو از سمت عزل کرد. دلیلش این عنوان شد که بر روی انتقال تکنولوژی سیستم FD-2000 چینی به ترکیه اصرار داشتند و در رسانه ها این انتقال تکنولوژی رو به شکل تابلو و ضایعی جار زده بودند. البته از دیگر کمپانی های شرکت کننده در رقابت یعنی ریثیان و یوروسم هم این درخواست رو داشتند که ظاهرا اونا به دلیل زیاده خواهی بیش از حد ترکیه شدیدا عصبانی شده بودند.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cg4gc2eA9FkJ:www.janes.com/article/49739/turkey-s-t-loramids-technology-transfer-troubles+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ir

http://www.todayszaman.com/columnist/lale-kemal/turkeys-missile-maneuver_363426.html

 

عاقلان را یک اشارت بس بُوَد .... عاشقان را تشنگی زآن کی رَوَد  

 

در مورد بخش سوم هم درسته با شما موافقم. هیچ کشوری دوست نداره دستاوردهاشو خیلی راحت و مفت و مجانی به هیچ احدی یاد بده و منتقل کنه. ولی آیا اگر در قبال اون چندین سال زحمت و سرمایه مالی و انسانی ، هزینه ای به مراتب ارزشمندتر و گران بهاتر دریافت کنه چی ؟ باز هم حاضر نیست چنین کاری کنه ؟ فکر میکنید آمریکا و کشورهای اروپایی  که دارن ترکیه رو برای روز مبادا بادش میکنند ، از این ادوات نظامی وحشت دارن و نمیتونن در یک جنگ فرضی از پسشون بر بیان ؟

 

و اما در مورد قسمت آخری که از شما نقل قول کردم. ببینید برادر گرامی ، این دقیقا اشتباه رایج ، ساده و در عین حال اساسی و بنیادینی هست که بسیاری از علاقه مندان و دنبال کنندگان دنیای علوم نظامی ، مرتکب میشن. 

 

طراحی و ساخت یک بمب هواسر بالدار ، به کلی ، اساسا و مطلقا با طراحی یک موشک کروز که  اون هم بالدار هست ، تفاوت داره. ( به قول معروف از زمین تا آسمون ) و در واقع رفتار آیرودینامیکی بسیار متفاوتی از این دو پلتفورم پروازی دیده میشه.

 

رمز موفقیت و در واقع معجزه بمب های هواسر نه کیت بدنه و ساختار و متریال بال و به طور کلی خصوصیات ظاهری و فیزیکی ، بلکه نرم افزار های بسیار پیچیده و سنگین با الگوریتم هایی هست که شاید سال ها ناشناخته باقی بمونند.

 

موشک کروز به دلیل داشتن نیروی پیشران که معمولا به وسیله موتورهای هواسوز و یا راکتی حاصل میشه ، بسیار تحت کنترل و تسلط کاربر و پرتاب کننده اون هست و بسیاری از تاثیرات محیطی و جوی بر روی ویژگی های پروازی و آیرودینامیک این پلتفورم ، کم تاثیر است و پایداری و کنترل متفاوتی داره.

 

ولی یه بمب بالدار هواسر ، هیچ گونه نیروی پیشرانی نداره که بهش در تغییر جهت و تنظیم و کنترل پرواز کمک بکنه و تنها به نیروی برای ناچیز حاصل از عبور جریان هوا بر روی سطوح بال و بدنه خود اتکا داره. 

 

بحث تفاوت های رفتاری اجسام پرنده پیشران دار و بدون پیشران ، بسیار مفصل و تخصصی هست و توضیح صحیح و علمیش از عهده بنده  که در این حوزه تحصیل نکرده ام ، بسیار دشوار هست و فقط به کمک مطالعات آزاد خودم میتونم شرح بدم. میخوام برای شما یه مثال ساده بزنم. یک موشک کروز وقتی به یک توده هوای طوفانی و بسیار متلاطم برخورد میکنه ، به کمک قدرت نیروی پیشران خودش میتونه در مقابل تندبادها و جریانات مغشوش و توربولنس مقاومت کنه و مسیر خودش رو به هر زحمتی اصلاح و ادامه بده. یعنی نیروی برای اعمال شده بر روی سطوح آیرودینامیکش، عدد بسیار بزرگی هست و کنترلش راحت تر.

 

ولی یک بمب هواسر در برخورد با همین پدیده ، فقط و فقط میتونه به سامانه هوشمند هدایت و کنترل خودش تکیه کنه و نیروی برا رو بر روی سطوح آیرودینامیک خودش ( که در اکثر موارد بسیار ساده هستند مانند بالک های دم و کانارد ) به صورتی کنترل کنه که حتی در صورت بر هم خوردن تعادل و سقوط ناگهانی ، خودش رو بازیابی کنه و به مسیر درست ادامه بده. مثل یه پرش کننده سقوط آزاد از هواپیما که ممکنه قبل از باز شدن چتر برای لحظاتی تعادل خودش رو از دست بده و صد تا چرخ و معلق بزنه ولی درنهایت تعادل خودش رو به دست بیاره و حرکت تثبیت شده خودش رو ادامه بده.

 

همون طور که تو ارسال قبلیم هم گفتم میخوام بازم تکرار کنم. در تمام دنیا فقط 3 کشور دارای بمب بالدار عملیاتی هستند ، آمریکا ، اسرائیل و چین ( هند هم ظاهرا چند ماه پیش یه همچین چیزی ساخته و آزمایش کرده ولی جالبه که هیچ عکسی ازش وجود نداره و تحلیل گران غربی هم شک و تردید اساسی روی این مساله دارند.)  در صورتی که بیش از 40 کشور دنیا توانایی علمی و فنی و تجربی ساخت موشک های کروز و یا پرندگانی مشابه کروز رو دارا هستند.

 

حالا برای کسی سوال پیش نمیاد که چرا این کشورها تا به حال نتونستند بمب هواسر بالدار تولید و عملیاتی کنند ؟؟؟

 

گزینه عدم نیاز و عدم تطابق با سازمان رزم و......( و حرف هایی از جنس اون گربه که دستش به گوشت نمیرسید و میگفت بو میده ) رو از فرضیات خودتون همین الان پاک کنید ، چون که هیچ فردی با سلامت عقلی کامل رو نمیتونید پیدا کنید که یک بمب بالدار بسیار کم هزینه رو به یک موشک کروز مولتی میلیون دلاری و پیچیده با نرخ تولید پایین ، ترجیح نده.

 

از توجه شما به عرائض بنده سپاسگذارم و شرمنده ام که خیلی طولانی شد. 

  
 
 
 
 
 

 

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برام جای سواله که پایه این بحث در واقع چیه؟ یه کشوری اومده یه سری ادوات نظامی تولید کرده و اونها رو به نام خودش و تحت لیسانس خودش در یک نمایشگاه بین المللی ارائه کرده و به فروش می رسونه. تا اینجا که مشکلی نداریم؟؟؟؟؟؟؟ داریم؟؟؟ واقعا درکش خیلی خیلی ساده است.

 

مساله از اینجا به بعد هست که مربوط به ما می شه. یکیمون می گه این ادوات در باطن هیچی نیستن و فقط ظاهرشون خوبه چون خوب رنگ آمیزی شدن. یکی دیگه می گه مهم نیست الان ترکیه چیه، مهم اینه که هفت قرن پیش هیچی نبود. یکی می گه فلان و یکی دیگه می گه بهمان ...

 

دوست عزیز اگر طبق گفته شما این ادوات آشغال هستن و کارایی ندارن، چرا بزرگترین خریداران این تجهیزات کشورهایی مثل آمریکا و اسپانیا و ایتالیا هستن؟ کشورهایی که خودشون تولید کننده های بزرگ این عرصه به شمار می رن.

 

طبق گزارشات صادرات ترکیه شامل مواردی مثل قطعات هلیکوپتر و هواپیما، نرم افزارهای پیچیده، راکت، قطعات موشک، نفربرهای ذرهی و .... و .... هست. تا جایی که قراره صنایع هوا فضای ترکیه سهم عمده ای در تولید موتور هواپیمای F35 داشته باشه. اینکه نمی خواهید یا نمی توانید قبول کنید اینها تکنولوژی پیش پا افتاده نیست مساله عجیبی است.

 

لطفا از برون سپاری پروسه تولید حرف نزنید که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و صرفا باعث خنده می شه. چون در این عرصه که در انحصار تعدادی کشور انگشت شمار هست انتقال تکنولوژی تولید به هیچ عنوان پایه عقلانی و منطقی نداره و پروسه تولید هرچقدر هم پرهزینه باشه باز هم توجیه اقتصادی داره چون مشتری تحت هر شرایطی هست. دقت کنید تحت هر شرایطی.

 

من همکاری شرکت های آمریکایی و اروپایی با شرکت های ترک رو انکار نمی کنم. مساله اینه که دوستان این روابط رو به عنوان همکاری قبول ندارن و صرفا لقمه آماده به حساب میارن. مطمئن باشید لاکهید مارتین یا ساب دیوانه نیستن که به شرکت ترک بگن آقا بیا این تکنولوژی انحصاری ما که سال ها برای رسیدن بهش زحمت کشیدیم و هزینه کردیم خدمت شما ... برو به اسم خودت تولید و بفروش ... ضرری هم که ما می کنیم به درک.

 

در هر حال اینکه ما بشینیم اینجا و هر کدوم 15 صفحه تایپ کنیم و هم انگشت های خودمون ورم کنه و هم سر خواننده سوت بکشه هیچ فایده ای نداره و هیچ چیزی رو عوض نمی کنه. به نظر من ترکیه واقعا به اون درجه از پیشرفت رسیده که بتونه محصولات تولیدی خودش رو تحت لیسنانس خودش صادر کنه. عرضه یه محصول در بازار جهانی اون هم در این عرصه به قول دوستان کشک نیست. شلوار جین نیست که بگن مساله ای نیست پاره که شد 30 لار می دم یکی دیگه می خرم. این تجهیزات رو آمریکایی می خره که هر آن ممکنه در هر نقطه ای از جهان عملیات نظامی انجام بده. خودمون رو که نمی تونیم گول بزنیم؟ چیزیه که هست.


 

فکر میکنید آمریکا و کشورهای اروپایی  که دارن ترکیه رو برای روز مبادا بادش میکنند ، از این ادوات نظامی وحشت دارن و نمیتونن در یک جنگ فرضی از پسشون بر بیان ؟
 

 

 

همین آمریکا و بریتانیا در جنگ اول جهانی با نیروی بیشتر و تجهیزات به مراتب پیشرفته تر در نبردی مثل گالیپولی میان مثل چی در مقابل همین ترکیه تو گل فرو می رن و گیر می کنن.  مساله اینه که الان شرایط فرق کرده و درگیری آمریکایی ها با آلمان و ترکیه بیشتر شبیه جک هست. تا اون حد خنده داره که آلمان و ترکیه جزء چهار متحد استراتژیک آمریکا محسوب می شن و هر کدوم دهها کلاهک اتمی آمریکا رو میزبانی می کنن. یعنی دشمنان دیروز و دوست های امروز.

 

وگرنه ترکیه اگر از نظر تجهیزات درحد آمریکا باشه چرا نتونه بهش ضربه بزنه. ترکیه نه آلمان. آلمان نه کره جنوبی و الی آخر.

 

شما این رو بدون که ترکیه عربستان صعودی یا امارات و کویت نیست و جایگاه ویژه ای پیش آمریکایی ها داره.

  • Upvote 6
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب naserr از توضیحات مفصل شما سپاسگذارم...ولی به نظرم پیاز داغش رو بیش از حد چربونده اید...خوشحال میشم در فضای خصوصی با شما بیشتر مراوده داشته باشم.

.......................

این حقیر قبلاً هم گفتم، صنایع نظامی ترکیه، مجموعه ای پیشرفته و به روز هستند، که سرعت پیشرفت خوبی هم دارند...محصولاتشون هم چیزهای خوبی هستند...اما این حقیر به هیچ عنوان و باز تکرار میکنم به هیچ عنوان، حتی حاضر نیستم یک تار موی گندیده اون آدمی رو که محوطه آزاد فلان بخش صنعت دفاعی مملکت رو جارو میکنید، به کُل هیکل صنایع نظامی ترکیه بدهم!...اتفاقاً فرد نژادپرستی هم نیستم...بلکه آدمی هستم که ارزش کار دیگران را میدونم!...تفاوت صنایع نظامی ترکیه با صنایع نظامی خودمون، در نگاه من، مثل اندازه تفاوت رفیق ژیگولو و سوسولم با پدرم هستش! من هیچ وقت پینه های دست پدرم رو با اون رفیقی که سیاستش تا پول داری رفیقتم عاشق بند کیفتم، عوض نمیکنم! خیلی از این چیزهایی که امروز ترکیه در بازه های زمانی کوتاه (حتی یکی دو ساله) بهش رسیده، اون هم با دیدن دَمِ این و اون و اصطلاحاً کار بیزینستی و آزادی عملش در محیط سیاسی و بین المللی، ما با جون کندن چند ساله و از پایه ها بهش رسیده ایم، به لطف خون دل خوردن های امثال طهرانی مقدم...

.......................

ادعای من در این سایت اینه که ... ما امروز توی کشور مجموعه صنعت دفاعی داریم که این صنایع توان تامین هر نوع نیازی در هر سطح کیفی را دارد! از بلندی فضا گرفته تا اعماق دریاها. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز؟ خیر! مسئله اساسی ما در این بین اعلام نیاز نیروها و تامین بودجه هست ... حالا هر عزیزی سر این ادعای حقیر مسئله دارد بفرمایید، دغدغه اش را بیان کند تا بیشتر بررسی کنیم.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رمز موفقیت و در واقع معجزه بمب های هواسر نه کیت بدنه و ساختار و متریال بال و به طور کلی خصوصیات ظاهری و فیزیکی ، بلکه نرم افزار های بسیار پیچیده و سنگین با الگوریتم هایی هست که شاید سال ها ناشناخته باقی بمونند.

 

 

اتفاقا همین ترکیه یکی از صادر کننده گان نرم افزارهای پیشرفته و پیچیده نظامی است.

 

دوست عزیز نه تنها در این زمینه بلکه در زمینه های دیگر هم ترکیه اون کشور سابق نیست.

 

وقتی که ترکیش ایرلاینز میاد بهترین ایرلاین اروپا می شه.

وقتی که ترک سل میاد یکی از بزرگترین اپراتورهای اروپا می شه.

وقتی که وستل میاد یکی از بزگرترین تولید کننده گان تجهیزات الکترونیک اروپا می شه.

وقتی که ترکیه یکی از بزرگترین صادر کننده های اتومبیل دنیا می شه

و ...

و ...

 

مطمئنا یه سری چیزها تغییر کرده.


جناب naserr از توضیحات مفصل شما سپاسگذارم...ولی به نظرم پیاز داغش رو بیش از حد چربونده اید...خوشحال میشم در فضای خصوصی با شما بیشتر مراوده داشته باشم.

.......................

این حقیر قبلاً هم گفتم، صنایع نظامی ترکیه، مجموعه ای پیشرفته و به روز هستند، که سرعت پیشرفت خوبی هم دارند...محصولاتشون هم چیزهای خوبی هستند...اما این حقیر به هیچ عنوان و باز تکرار میکنم به هیچ عنوان، حتی حاضر نیستم یک تار موی گندیده اون آدمی رو که محوطه آزاد فلان بخش صنعت دفاعی مملکت رو جارو میکنید، به کُل هیکل صنایع نظامی ترکیه بدهم!...اتفاقاً فرد نژادپرستی هم نیستم...بلکه آدمی هستم که ارزش کار دیگران را میدونم!...تفاوت صنایع نظامی ترکیه با صنایع نظامی خودمون، در نگاه من، مثل اندازه تفاوت رفیق ژیگولو و سوسولم با پدرم هستش! من هیچ وقت پینه های دست پدرم رو با اون رفیقی که سیاستش تا پول داری رفیقتم عاشق بند کیفتم، عوض نمیکنم! خیلی از این چیزهایی که امروز ترکیه در بازه های زمانی کوتاه (حتی یکی دو ساله) بهش رسیده، اون هم با دیدن دَمِ این و اون و اصطلاحاً کار بیزینستی و آزادی عملش در محیط سیاسی و بین المللی، ما با جون کندن چند ساله و از پایه ها بهش رسیده ایم، به لطف خون دل خوردن های امثال طهرانی مقدم...

.......................

ادعای من در این سایت اینه که ... ما امروز توی کشور مجموعه صنعت دفاعی داریم که این صنایع توان تامین هر نوع نیازی در هر سطح کیفی را دارد! از بلندی فضا گرفته تا اعماق دریاها. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز؟ خیر! مسئله اساسی ما در این بین اعلام نیاز نیروها و تامین بودجه هست ... حالا هر عزیزی سر این ادعای حقیر مسئله دارد بفرمایید، دغدغه اش را بیان کند تا بیشتر بررسی کنیم.

 

دقیقا فرمایشات دوستمون حرف های دل بنده هم هست. اینجا ما قصد نداریم رقیب رو بزرگ کنیم یا خودمون رو کوچک. مساله درک صحیح واقعیت است و مواجه شدن منطقی با اون. همین.

  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مجموعه دوم از پوسترهای نظامی موجود در نمایشگاه IDEF15

 

S28C-115051321180_0051.jpg

 

S28C-115051321180_0065.jpg

 

S28C-115051321180_0049.jpg

 

S28C-115051321180_0061.jpg

 

S28C-115051321180_0059.jpg


 

  thumb_S28C-115051321180_0050.jpg  thumb_S28C-115051321180_0038.jpg  thumb_S28C-115051321180_0037.jpg

 

thumb_S28C-115051321180_0057.jpg  thumb_S28C-115051321180_0028.jpg  thumb_S28C-115051321180_0027.jpg  thumb_S28C-115051321180_0026.jpg  thumb_S28C-115051321180_0025.jpg  thumb_S28C-115051321180_0024.jpg

 

thumb_S28C-115051321180_0034.jpgthumb_S28C-115051321180_0033.jpg  thumb_S28C-115051321180_0032.jpg  thumb_S28C-115051321180_0031.jpg   thumb_S28C-115051321180_0030.jpg thumb_S28C-115051321180_0029.jpg

 

thumb_S28C-115051321180_0072.jpg thumb_S28C-115051321180_0071.jpg  thumb_S28C-115051321180_0070.jpg  thumb_S28C-115051321180_0069.jpg  thumb_S28C-115051321180_0068.jpg  thumb_S28C-115051321180_0067.jpg

 

thumb_S28C-115051321180_0066.jpg  thumb_S28C-115051321180_0064.jpg  thumb_S28C-115051321180_0063.jpg  thumb_S28C-115051321180_0062.jpg  thumb_S28C-115051321180_0060.jpg  thumb_S28C-115051321180_0058.jpg

ویرایش شده در توسط Mohammad74
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

شرمنده که تو بحث عشاق پاره ترک و شعار دهندگان و ...... پریدم ولی گفتار شما بنوعی فرق داشت که نکته ای بذهنم رسید.

خیر .عزیز دل برادر .اینجوریا هم نیست !

نمونش همین سازندگان موتورهای ونکل رو مثال میزنم که چند تا جوون تحصیل کرده هستن که شروع کارشون در همین تهران بود.متریال عالی طراحی خیلی خوب باعث تولید موتورهایی شد که اینقد گرون در اومد مشتری ازاد هم نداشت. حدود 6000 دلار قیمتش شد. سپاه اومد در شهر دیگه ای در مجتمع متعلق بخودش جا داد وام کلانی هم داد و تمام تولیدش رو پیش خرید کرد !

یا چند تا از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان پایه عالی برای هلیکوپترها طراحی کردن که صنایع نوسازی شاهین شهر قرارداد بست و تمام قراردادهای خریدش رو لغو کرد ...!

دوستان اگه سواد دارن اگر شاخص پیزیشون بالا هست نیاز به هیچ پارتی هم نداره مراجعه کنن واحد نخبگان صنایع دفاع طرحشون هم ببرن اگر قبولشون نکردن و متریال یا دستگاههای سنجش خاص در اختیارشون نذاشتن هر چی خواستن بیان بگن !

تا زمانیکه تحصیل کردمون در فکر دو دره کردن استادش هست تو گاو داری ابرقو هم کاری گیرش نمیاد ....!

منتظر نظرات جنابان قادر وایزمن چف عادل خوجه حامد شوگان و فرید موو هستم ...!

پی نوشت : پیشاپیش اگر کسی خواست لیست مخالفین گفته های بالا رو براش در پیغام خصوصی ارسال میکنم !

ولی به هر حال من باز معتقدم که ما باید در زمینه محصولات نظامی شرکتای خصوصی هم رابندازیم. با همون ساز و کاری که گفتم. چون شرکتای خصوصی چابکتر و فرزتر هستن و بوروکراسی های دست و پاگیر نهادهای دولتی رو ندارن. 

چرا ما نباید یه چیزی مثل لاکهید مارتین داشته باشیم؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

برام جای سواله که پایه این بحث در واقع چیه؟ یه کشوری اومده یه سری ادوات نظامی تولید کرده و اونها رو به نام خودش و تحت لیسانس خودش در یک نمایشگاه بین المللی ارائه کرده و به فروش می رسونه. تا اینجا که مشکلی نداریم؟؟؟؟؟؟؟ داریم؟؟؟ واقعا درکش خیلی خیلی ساده است.

راستش رو بخواین خیلی برام عجیب بود که عده ای از دوستانی که تیغه تیز انتقادیشون در تاپیکهای محصولات میهنی خونی هست چرا نپرسیدن :

چرا تانک و زره پوشهای لایحه محافظتی نداره با حلبی تو میدون جنگ دوام نمیاره !

چرا موشکهای هدایت شونده بانکر باسترها و ...و.....و  فیلمی از شلیک و به هدف خوردن ندارن نکنه ماک اپ 1 به 1 هستن !

چرا نیومدن بگن ماکت یک ناوچه دلیل بر ساخت اون ناوچه نیست !

چرا نگفتن تغییر ورودی هوا بمب پرنده دلیل بومی سازی اون نمیشه !

چرا نگفتن چرا زره پوش رو عملا در تستهای عوارض مختلف طبیعی تست نکردن و صرفا روی یک گونی قلوه سنگ نمایش دادن .....

و چرا و چراهای دیگه .....!

اقای مختصص فلان تسلیحات وقتی به جنس ایرانی میرسه میگه در حد یکی دو تا نمونه هست اما از روی یک مدل نظر میده که ترکیه میتونه کل .....

بگذریم .....

 

و اما اصل ماجرا چیه ؟

جناب قادر خان درست گفتن که شرکتها کاملا متعلق به ترکیه هست اما کم لطفی کردن که بفرمان جزیی از کنسرسیومی هستن که هر کس وظایف خاص خودشو داره.تسلیحاتی که مشاهده میکنین طراحی شده در خارج از ترکیه هست و بعضا بخشهای حساسش در خارج از ترکیه انجام میشه .  وظیفه ترکیه پیدا کردن سرمایه گزارانی هست که بخش اعظمی از سرمایه رو تامین کنه و دلارهای نفتی کشورهای اپسیلونی عجیب خواهان داره !

تجربه ساخت اون کشنده ای که چند تا کاتیوشا روش نصب بود و امارات با افتخار در نمایشگاههای مختلف به اسم تولید کننده نشون میداد مثال کاملا واضحی هست. اون ماهواره های مختلف که البته نمونک اون بود ساخت یکی از صاحبان این تکنولوژی هست که ترکیه وظیفه پیدا کردن سرمایه گزار رو داره در صورت موفقیت خط تولیدش در ترکیه راه اندازی خواهد شد. در حقیقت ایجاد اشتغال و بعضا انتقال بعضی از خطوط تولید ماحصل این مجموعه هست. مسبوق به سابق برخی تسلیحات تولیداتی هستن که در کشور مبدا و زمان خودشون نتوانسته اند بازار سلاح رو در اختیار بگیرن. این رو هم اضافه کنم که اعتماد بنفس و قدرت چانه زنی ترکها ستودنی است.

  • Upvote 11
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستش رو بخواین خیلی برام عجیب بود که عده ای از دوستانی که تیغه تیز انتقادیشون در تاپیکهای محصولات میهنی خونی هست چرا نپرسیدن :

چرا تانک و زره پوشهای لایحه محافظتی نداره با حلبی تو میدون جنگ دوام نمیاره !

چرا موشکهای هدایت شونده بانکر باسترها و ...و.....و  فیلمی از شلیک و به هدف خوردن ندارن نکنه ماک اپ 1 به 1 هستن !

چرا نیومدن بگن ماکت یک ناوچه دلیل بر ساخت اون ناوچه نیست !

چرا نگفتن تغییر ورودی هوا بمب پرنده دلیل بومی سازی اون نمیشه !

چرا نگفتن چرا زره پوش رو عملا در تستهای عوارض مختلف طبیعی تست نکردن و صرفا روی یک گونی قلوه سنگ نمایش دادن .....

و چرا و چراهای دیگه .....!

اقای مختصص فلان تسلیحات وقتی به جنس ایرانی میرسه میگه در حد یکی دو تا نمونه هست اما از روی یک مدل نظر میده که ترکیه میتونه کل .....

بگذریم .....

 

و اما اصل ماجرا چیه ؟

جناب قادر خان درست گفتن که شرکتها کاملا متعلق به ترکیه هست اما کم لطفی کردن که بفرمان جزیی از کنسرسیومی هستن که هر کس وظایف خاص خودشو داره.تسلیحاتی که مشاهده میکنین طراحی شده در خارج از ترکیه هست و بعضا بخشهای حساسش در خارج از ترکیه انجام میشه .  وظیفه ترکیه پیدا کردن سرمایه گزارانی هست که بخش اعظمی از سرمایه رو تامین کنه و دلارهای نفتی کشورهای اپسیلونی عجیب خواهان داره !

تجربه ساخت اون کشنده ای که چند تا کاتیوشا روش نصب بود و امارات با افتخار در نمایشگاههای مختلف به اسم تولید کننده نشون میداد مثال کاملا واضحی هست. اون ماهواره های مختلف که البته نمونک اون بود ساخت یکی از صاحبان این تکنولوژی هست که ترکیه وظیفه پیدا کردن سرمایه گزار رو داره در صورت موفقیت خط تولیدش در ترکیه راه اندازی خواهد شد. در حقیقت ایجاد اشتغال و بعضا انتقال بعضی از خطوط تولید ماحصل این مجموعه هست. مسبوق به سابق برخی تسلیحات تولیداتی هستن که در کشور مبدا و زمان خودشون نتوانسته اند بازار سلاح رو در اختیار بگیرن. این رو هم اضافه کنم که اعتماد بنفس و قدرت چانه زنی ترکها ستودنی است.

 

ادامه این بحث فقط و فقط جنگ اعصاب خواهد بود و بس. گفتنی ها گفته شد.

 

جواب چراهای شما اینه : چرا هوا دیده نمی شه؟؟؟ حتما وجود نداره. لوووووووووووووول

 

شما راست می گی دوست عزیز. والسلام نامه تمام.

 


پول و قدرتش برای یکی دیگه است ما چرا خودمون رو خسته کنیم؟

  • Upvote 7
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

برادر aboshaban ، از نوع نوشتار و سطح دانش شما پیداست که اهل مطالعه و تحقیق هستید و با دنیای دانش صنایع دفاعی-نظامی به خوبی آشنایی دارید. منابع موجود در دنیای وب رو حتما به خوبی میشناسید و ایضا منابع دیگر رو از قبیل کتاب و مجله و مقاله و .....  و مطمئن هستم میدونید که بخش بزرگی از اطلاعات حاصله از دستاوردهای این حوزه ، اصلا و ابدا در منابع نامبرده قرار ندارند و و از منابعی به دست میان که ارائه سند و مدرک برای این انواع بسیار مشکل و در مواردی غیر ممکن هست.

 

پیرو فرمایش شما در مورد ارائه منابع برای مواردی که در بالا از شما نقل قول کردم خدمت شما عرض شود که ، اگر مطالب تمامی دنیای وب رو با 100 زبان زنده دنیا سرچ بفرمایید ، حتی یک کلمه در اثبات ادعای بنده پیدا نخواهید کرد. 

 

منابع بنده ، افرادی هستند که در طول چند سال گذشته و به دنبال بحث و گفتگو در فروم های خارجی و پایگاه های اینترنتی چند تینک تنک غربی و به خصوص آمریکایی ، با اونها آشنا شده ام. و متاسفانه یا خوشبختانه باید عرض کنم که در اکثر موارد ، صحبت های اونها رو از صد تا لینک و منبعی که یه عده از همون عشاق پاره ترک و شعار دهندگان  داخل سایت میلیتاری قرار میدهند ، بیشتر قبول دارم. 

 

این بندگان خدا ، همگی از مخالفان سرسخت سیاست های سیاسی و نظامی آمریکا و غرب هستند و حتی چند تاشون در گذشته در بخش هایی مرتبط با ارگان های نظامی و صنایع وابسته ، سمت هایی داشته و مشغول به کار بوده اند و به قول معروف میلیتاری اینسایدر و دیفنس اینسایدر و اینداستری اینسایدر هستند. فقط به شما همینو بگم که خیلی وقتا از این افراد اطلاعاتی به دست میاد که شاید تو تصور 99% اعضای همین سایت میلیتاری خودمون هم نگنجه.

 

این افراد که خیلیاشون عملا از جون خودشون گذشتند ،  دائما زیر ذره بین ارگان های اطلاعاتی و امنیتی مثل NSA و غیره هستند و حتی 2 تاشون پناهنده روسیه  و دیگری چین شدند. مطمئن هستم که از من درخواست نام و اطلاعات دقیق تر از اونها رو نمیکنید چون قطعا شرایط رو درک کردید.

 

ایمیل های چنین افرادی عموما انکریپت هست و متاسفانه حتی کپی ایمیل و دست نوشته اونا رو هم نمیشه نشون داد . پس .......

 

و برام مثل روز روشن هست که توی همین سایت میلیتاری ، هستند برادران و عزیزانی که با چنین افرادی در تماس هستند و اطلاعات ارزنده ای رو از این طریق به دست میارن که هیچ نیازی نمیبینن در این محیط گفته بشه.

 

همه این توضیحاتی که میبینید نوشتم ، اولش تصمیم داشتم توی پیغام خصوصی و بسیار سربسته به شما بگم ولی لازم دیدم توی همین تاپیک گفته بشه ، شاید برادران دیگه هم یه نکاتی رو گرفتند و دفعه بعد در مورد درخواست منبع و مدرک ، چند لحظه بیشتر فکر و تامل کنند.

 

با عرض سلام و تشکر از لطف و توجه شما ...

جناب naserr عزیز ،ممکن است شما به برخی  افراد و منابع محرمانه ای دسترسی داشته باشید که امکان انتشار و معرفی آنها را ندارید اما این نکته رو از این کمترین بپذیرید خیلی از بازدید کنندگان و کسانی که مطالب شما را دنبال می کنند ممکن است در صحت ادعاهای شما شک داشته باشند و آنها را بی اساس بدانند پس بهتر است برای این چنین مطالب بحث برانگیز از منابع در دسترس و قابل ارئه استفاده کنیم و بنده اعتقاد دارم در صورت صحیح بودن گفته ها چنین منابعی وجود دارند .شناختی هم که تا به حال از شما دارم همیشه منابع و مدارک مختلفی در اثبات صحت مطالب خود ارائه داده اید ...

 

 

راستی اینو فقط برای چاشنی کار میگم. چند تا مقام گردن کلفت کمپانی تاروس آلمان و سوئد بین سال های 2002 تا 2006 ، برو بیای عجیبی توی ترکیه داشتند. اینم داشته باشید از منابع دم دستی موجود در وب :

http://missilethreat.com/missiles/stand-off-missile-som/

 در این منبع شباهت ها و تفاوت های SOM و موشک کروز Taurus KEPD 350 مورد بررسی قرار گرفته با این حال همین منبع طراح SOM را Tübitak SAGE معرفی کرده است ...

 

همکاری بین Taurus Systems و ترکیه مستلزم امضای قرارداد ،انتقال تکنولوژی ، تجهیزات ،مشارکت متخصصان و ... است که بنده فکر نمی کنم بتوان این  موارد را بی صرو صدا و مخفیانه انجام داد و دلیلی هم برای این کار وجود ندارد .شما اگر صفحه مربوط به معرفی  KEPD 350  رو ملاحظه بفرمایید این شرکت به ارتباط با کره جنوبی ،کانادا ،فنلاند ،یونان و هند برای امضای قرارداد اذعان کرده که اگر همکاری بین این شرکت و ترکیه وجود داشت حتما به طریقی افشا می شد ...

 

http://missilethreat.com/missiles/taurus-kepd-350/#fn-6715-1

 

Taurus KEPD 350 :

 

thumb_Taurus__KEPD_350_t.jpg

 

 

و یه چیز دیگه ، چند ماه پیش دولت ترکیه چند تا مقام بلندپایه وزارت دفاع و ارتش رو از سمت عزل کرد. دلیلش این عنوان شد که بر روی انتقال تکنولوژی سیستم FD-2000 چینی به ترکیه اصرار داشتند و در رسانه ها این انتقال تکنولوژی رو به شکل تابلو و ضایعی جار زده بودند. البته از دیگر کمپانی های شرکت کننده در رقابت یعنی ریثیان و یوروسم هم این درخواست رو داشتند که ظاهرا اونا به دلیل زیاده خواهی بیش از حد ترکیه شدیدا عصبانی شده بودند.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cg4gc2eA9FkJ:www.janes.com/article/49739/turkey-s-t-loramids-technology-transfer-troubles+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ir

http://www.todayszaman.com/columnist/lale-kemal/turkeys-missile-maneuver_363426.html

 

در این دو منبعی که ارائه دادید این عزل ها و دلایلش رو ندیدم ولی در همین منابع اشاره شده ترکیه و اردوغان به انتقال فناوری و مشارکت در تولید موشک ها اسرار دارند و آن را "بسیار مهم" می دادند .بیشتر مشکل با چین هم در مسائل انتقال تکنولوژی و عدم یکپارچه شدن سیستم چینی با شبکه ناتو بوجود آمده و مذاکرات با تمام طرف ها برای انتقال تکنولوژی ،ارائه موشک های پیشرفته تر و ... از جمله شرکت  Eurosam همچنان ادامه دارد...

 

 

در مورد بخش سوم هم درسته با شما موافقم. هیچ کشوری دوست نداره دستاوردهاشو خیلی راحت و مفت و مجانی به هیچ احدی یاد بده و منتقل کنه. ولی آیا اگر در قبال اون چندین سال زحمت و سرمایه مالی و انسانی ، هزینه ای به مراتب ارزشمندتر و گران بهاتر دریافت کنه چی ؟ باز هم حاضر نیست چنین کاری کنه ؟ فکر میکنید آمریکا و کشورهای اروپایی که دارن ترکیه رو برای روز مبادا بادش میکنند ، از این ادوات نظامی وحشت دارن و نمیتونن در یک جنگ فرضی از پسشون بر بیان ؟

حتما با دریافت بهای ارزشمند تر و گرانبهاتر این اتفاق خواهد افتاد ؛بنده هم انتقال تکنولوژی به ترکیه رو انکار نمی کنم ولی پیشتر هم عرض کردم ترکیه برای صنعت دفاعی خود که شامل مجموعه ای از صنایع و شرکت های خصوصی و دولتی در کنار دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری که واسط دانشگاه و صنعت دفاعی هستند همچنین متخصصان و دانشمندان این صنعت که مجموعه زیرساخت ها و منابع انسانی پیشرفته و آموزش دیده را برای ترکیه فراهم آورده اند هزینه زیادی کرده و به نظر من تمام این پیشرفت ها ،زیرساخت ها و منابع انسانی و مادی را نمی توان به کشوری انتقال داد و نسبت دادن تمام پیشرفت های ترکیه به کمک کشورهای دیگر بدور از واقعیت هست .بنده منکر کمک دیگر کشور ها در رشد صنعت دفاعی ترکیه نبوده و نیستم ولی صرفا این موارد را دلیل نمی دانم ...

 

 

و اما در مورد قسمت آخری که از شما نقل قول کردم. ببینید برادر گرامی ، این دقیقا اشتباه رایج ، ساده و در عین حال اساسی و بنیادینی هست که بسیاری از علاقه مندان و دنبال کنندگان دنیای علوم نظامی ، مرتکب میشن. 

بنده نگفتم بمب هواسر با موشک کروز تفاوتی ندارد بلکه عرض کردم ترکیه  توان طراحی و توسعه بمب هواسر را با توجه به دارا بودن تکنولوژی موشک کروز و انواع کیت های هدایتی دارد .شما کاملا درست می فرمایید تفاوت های زیادی بین یک بمب هواسر و موشک کروز وجود دارد ولی این گونه هم نیست که هیچ ارتباطی بین این تسلیحات وجود نداشته باشد .طراحی یک موشک کروز در کلاس SOM نیاز به داشتن دانش و تجربه در قسمت های مختلف در طراحی بدنه ،سیستم های هدایتی ،ناوبری و ... دارد که می تواند در توسعه بمب هواسر بکار آید .

 

بنده با توجه به تکنولوژی ،زیر ساخت ها ، توانمندی های مراکز تحقیق و توسعه ترکیه ،این توان را در ترکیه می بینم ؛ اگرچه امکان همکاری با شرکت های صاحب تکنولوژی در این بخش را به طور صد در صدی رد نمی کنم . هدف کسب تکنولوژی و توان طراحی و تولید مستقل است که ترکیه به آن رسیده است .

 

صنایع و تاسیسات مختلفی برای طراحی و توسعه تکنولوژی دفاعی در ترکیه وجود دارند اما با توجه به مواردی که پیشتر عنوان کردم تماشای این دو ویدیو که توانمندی های خوشه صنایع دفاعی پارک فناوری دانشگاه ODTÜ  و  انستیتو توسعه و تحقیقات دفاعی ترکیه را معرفی می کنند خالی از لطف نیست .

 

http://www.aparat.com/v/bklBf

http://www.aparat.com/v/An8q7

 

پی نوشت : 

این هم یک نمونه کیت هدایتی که توسط آذربایجان در نمایشگاه adex 2014  ارائه شده بود ،البته این نمونه تفاوت های زیادی با کیت های معرفی شده قبلی دارد .

 

thumb_QFAB-100_SAB.jpg

  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

جناب قادر خان درست گفتن که شرکتها کاملا متعلق به ترکیه هست اما کم لطفی کردن که بفرمان جزیی از کنسرسیومی هستن که هر کس وظایف خاص خودشو داره.تسلیحاتی که مشاهده میکنین طراحی شده در خارج از ترکیه هست و بعضا بخشهای حساسش در خارج از ترکیه انجام میشه .  وظیفه ترکیه پیدا کردن سرمایه گزارانی هست که بخش اعظمی از سرمایه رو تامین کنه و دلارهای نفتی کشورهای اپسیلونی عجیب خواهان داره !

جناب ارمانی من یه تاپیک دارم به نام بررسی تحولات صنایع نظامی ترکیه و اذربایجان که خبرهای ارمنستان رو هم اونجا میزارم.تو اون تاپیک هم تو بعضی از پست به تفصیل توضیح می دهم چی به چیه.تو اون تاپیک و نمایشگاه 2013 استابول به کمک دوستان توضیح داده شده که کدوم یک از اینا طراحی داخلی بوده کدوم پایه خارجی و توسعه داخلی و کدوم طراحی خارجی هست مثل التای و اتاک.

یه جایی تو همون تاپیک گفتم هر خودرو چه زرهی و چه عیر نظامی تو ترکیه تولید میشده موتورش از خارج میاد.البته تولید تحت لیسانس رو هم از خارج حساب کردم.

اگه وظیفه ترکیه پیدا کردن  سرمایه گزاره که این وظیفه اصلاً انجام نشده .هیچ کدوم از طرح ها سرمایه گزار پیدا نکرده که یکی بگه طرح از تو پول از من بزنیم تو کار تولید.دولتم نیومده به شرکت های دولتی که هرچی شما ساختید من می خرم یا انحصاری براشون به وجود بیاره.

راجع به دلار های نفتی کشور های اپسیلونی هم اینا یه سال که زیاد خریدن جمعاً یک چهارم صادرات ترکیه تشکیل دادن .ترکیه تو بخش امنیت نظامی با توجه به عضویت در ناتو و توان بالای نظامی خودش اولویت برای دلارهای نفتی در بخش صنایع نظامی نداره.ترکیه این دلار ها رو به سمت امنیت انرژی سوق میده که در یک فقره امارت سرمایه گزاری دوازده میلیاردی در بخش معادن زغال گاز و نیرگاه های برق مربوطه انجام میده.

راجع به کنسرسیوم هم شما تاپیک بنده رو مطالعه کنین نظری داشتید خوشحال میشم بشنوم.

راجع به چراهاتون هم

بنده چون فردی با دانشی نیستم در مورد محصولات نظامی وطنی معمولا نظر نمی دم 

تانک و زره پوش های ساخته شده سطح حفاظت مشخصی بر پایه استاندارد های ناتو دارن که شرکت سازنده اعلام میکنه 

فیلم یا تصویر از شلیک یا پرتاب بمب و موشک موجوده کافی که تو اینترنت یه جستجو کنین

شناور های زیادی رو ساختن و صادر کردن که در این انجمن معرفی نشده .تنها شناور های که نساختن همون ناو هلی کوپتر بر اسپانیایی هست و زیر دریایی های المانی هست که هر دو فکر کنم تحت لیسانس تولید می کنن

اگه منظورتون از ورودی هوا مربوط به سام باشه که قبل از تغییر خوشون ساختن و استفاده شده .بعد تغییر هم با لاکهید مارتین طراحی کردن که هنوز نه ساخته شده و نه شلیکی از اف 35 داشته

زره پوش های که تو سالیان قبل ساخته شدن همه اونا تست های میدانی نظیر عبور از اب یا گذر از شیب مشخص ذکر شده در کاتالوگ چه به صورت جانبی چه به صورت سر بالایی رو داشتن و تو اینترنت فیلم اینا موجوده. یه دو تا از محصولات هم هستن که برای بار اول نمایش داده میشن که تو ماه های اتی تصاویر یا فیلم تست اونا هم میاد بیرون

  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نفس مقایسه صنایع دفاعی ایران و ترکیه اشتباهه .

شرایط ما با اونها متفاوت هستش . بهترین راه حل مقایسه آوت پوت یا فرآورده این صنایع است .

صنایع دفاعی ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست ، چون مربوط به سیاست های کلان است و برای تحلیل استراتژی باید به همه انتخاب ها اشراف داشته باشیم . بهتره روی تاکتیک ها و روش های مدیریتی زوم کنید . مثلا آیا مثل شرکت زیمنس به اختراعات و ابداعات ارزش قائل میشه ؟ یا مانند اکثر شرکت های صنعتی موفق اصل شش سیگما تا کجا در صنایع ایران پیش رفته ؟ مدیریت تولید و مدیریت منابع انسانی ما بر چه مبنایی است و قص علی هذه .

نمونش همین سازندگان موتورهای ونکل رو مثال میزنم که چند تا جوون تحصیل کرده هستن که شروع کارشون در همین تهران بود.متریال عالی طراحی خیلی خوب باعث تولید موتورهایی شد که اینقد گرون در اومد مشتری ازاد هم نداشت. حدود 6000 دلار قیمتش شد. سپاه اومد در شهر دیگه ای در مجتمع متعلق بخودش جا داد وام کلانی هم داد و تمام تولیدش رو پیش خرید کرد !

 

آرمانی عزیز ، مشخصا این سبک مدیریتی کیلویی هستش .

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

جناب ارمانی من یه تاپیک دارم به نام بررسی تحولات صنایع نظامی ترکیه و اذربایجان که خبرهای ارمنستان رو هم اونجا میزارم.تو اون تاپیک هم تو بعضی از پست به تفصیل توضیح می دهم چی به چیه.تو اون تاپیک و نمایشگاه 2013 استابول به کمک دوستان توضیح داده شده که کدوم یک از اینا طراحی داخلی بوده کدوم پایه خارجی و توسعه داخلی و کدوم طراحی خارجی هست مثل التای و اتاک.

 

 

جناب قادر خان

کلام بنده در دو بخش بود. بخش اول برمیگشت به قوم بنی اسرائیل که تا هر محصولی که معرفی میشه شروع به ایراد گیری میکنن ولی در برابر کشورهای دیگه با همون ایرادات زبان به کام میگیرن و حسرت میخورن....

 

بخش بعدی صحبتهای بنده برمیگشت به تغییر نگاه کلی صنایع ترکیه و خصوصا صنایع دفاعی به سرمایه گزاری وبازار یابی که به عقیده بنده از شروع هزاره جدید قابل لمس بود.

 

بنده دگم نیستم و پیشرفتهای دفاعی ترکیه رو منکر نیستم اما به زیر ساختهای این صنایع هم اشاره کردم و گفتم بر پایه سرمایه گزاری خارجی و به

 

تبع بازار یابی در کشورهای حوزه خلیج فارس استوار میباشد. این نوع نگاه مختص بخشهای خصوصی هست و ابتدا با بازار یابی و سپس جذب

 

سرمایه های خارجی در اون بخش پیشرفت حواهند کرد که اساسا با صنایع دفاعی ما که بر پایه سرمایه گزاری دولتی است قابل قیاس نیست.

 

ما به یکباره شاهد بسته شدن قرار دادهای نظامی با کشورهای حوزه خلیج فارس بودیم. قرارداد نظامی 2009 کویت  قرارداد نظامی تحقیقاتی و

 

حتی تکنولوژیکی با عربستان سعودی که اگر اشتباه نکنم با ارتقا  نفربرهای ام -113 شروع شد و حتی قراردادهای نظامی با سوریه با ترکیه جدید

 

مواجه شدیم. میدونی چرا ؟؟

 

درست در زمانیکه چین با بد قولیهای نظامیش و گره زدن قراردادهاش با سیاستش اطمینان عربها رو سلب کرده بود ترکیه فرصت رو غنیمت

 

دونست و جلسات متعددی با کشورهای این حوزه گذاشت و تونست جذب سرمایه کنه !

 

البته ناگفته نماند تمایل اعراب برای بستن قرارداد با ترکیه واسطه گری ترکیه بین این رژیم صهیونیستی و ارتقا تسلیحات غربی با اعرابی که اتفاقا

 

تسلیحات غربی رو دارند بی تاثیر نیست.

 

به هر حال سیاست بخش خصوصی ایجاب میکنه در صورت وجود مشتری سلاح به هر شکل ممکن و از منابع مختلف تهیه و ساخته میشه و اگر

 

خواهانی هم نداشت در حد همان نمونه خواهد ماند .درست بر عکس ایران که باید با درامد نصف نیمه نفتی از 10 تا 100 سلاح رو بدست خودمان

 

طی کنیم.

 

پر گویی بنده را عفو کنید .....

 

  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط Skyhawk، 1 تیر 1394 - ?????? ?? ????? ????? ? ????? ?? ??????? ???? ????? ???????
مخفی شده توسط Skyhawk، 1 تیر 1394 - ?????? ?? ????? ????? ? ????? ?? ??????? ???? ????? ???????

ترکیه هیچ فناوری پایه و یا افراد تحصیلکرده ای رو مثلا در حد ایران عزیز در اختیار نداشته که بخواد یهو اینجوری پیشرفت کنه ، هرکی دو تا مجله نظامی هم خونده باشه میفهمه که هیچ کشوری نمیتونه تا زیر 50 سال هم به این سطح فناوری دست پیدا کنه مگر اینکه این فناوری رو بهش داده باشن ، ما با این همه دانشمند و حتی امریکا هم هنوز تو خیلی از بخش ها مشکل داره ، متاسفانه وزارت دفاع ما خیلی خیلی قدرتمنده ولی مدیریت درست و حسابی نداره ، تجربه 12 ساله من بهم نشون داده که مدیران رده بالای وزارت دفاع در ابتدا چه طرحی رو اجرا بکنن یا نکنن اولویتشون اینه که بزنن به نام خودشون ، بعدشم یه طرحی که رفت تو خط تولید یا باید شکلش مثل روس ها باشه یا غربی ها که مثلا اینجوری بگن تسلیحات ما هم قدرتمنده ، هرچیم میگیم فایده نداره و نرود میخ آهنین در سنگ ، مثالی که همیشه میزنم مثال موشک تاو است که ما وقتی به فناوری پرتو سوار لیزری دست پیدا کردیم بجای اینکه روی یه طرح موشک جدید بزارنش رفتن مجدد از پوسته موشک تاو استفاده کردن!!! ، یعنی با این کاراشون خون به دل آدم می کنن میگن حتما باید شبیه غرب یا شرق باشه تا بتونیم بگیم قدرتمند هستیم ، یه عده میگن غرب و یه عده میگن شرق 

اگه بتونیم مدیرای فاسد رو از وزارت دفاع بیرون کنیم یه جهش عظیم خواهیم کرد چون تا زمانی که اونا اونجا هستن فقط به فکر اینن که طرح دیگران رو بزنن به نام خودشون ، وقتی میرن از بچه های موشکی خودمون طرح موشک میدزدن دیگه برای طرح های ساده یه دانشجو که دیگه نباید انتظاری از حمایت داشت ، تازه من مثلا شیر دلشون هستم که زدم به خط برای افشای این حضرات که 14 ساعت بازداشت بودم چون گفتم می خوام برم به آقا گزارش بدم اینا دارن به اسم نظام و سپاه و رهبری نخبه کشی می کنن ، نظر دوستان درسته که وزارت دفاع سلیقه نداره،البته از لحاظ فنی وحشتناک بالا هستن و تو مهندسی معکوس بینظیر هستن ولی سلیقه اصلا ندارن...


یا مثلا ما بیش از ده نوع مکانیزم برای تفنگ کالیبر 5 دارم ولی گیر دادن الی باید از مکانیزم تفنگ های امرکیایی تقلید بشه ، ما خودمون مکانیزم هایی رو داریم که بیش از 10 سال در حال تست هستن ولی آقایون به اونا اعتما نمی کنن ، یعنی یه تفنگ آزمایشی ساخته شده که 10 سال بدون مشکل باهاشون تیراندازی کردن و تست کردن ولی هنوز میگن نه قابل اعتماد نیستن...تو طراحی ظاهری هم افتضاح هستن ولی به کسیم گوش نمیدن مگر اینکه طرح رو بدی بزنن به اسم خودشون 


برید عکسهاش رو ببینید آدم خجالت میکشه به این خط تولید موجود بگه خط تولید جنگنده ، انگار دارن اوراق می کنن ، هر قطعه ای رو گذاشتن یه طرف سالن بعد با گاری میبرن مونتاژ میکنن ، انتقاد من اینه که راه اندازی خط تولید فنی و شیک در حد کلاس نیروهای نظامی کشور با تجهیزات و سالن های موجود آسونه ولی آقایون حتما میگن نه چون اونا مدیرن و فقط حرف اونا درسته...

ویرایش شده در توسط amirsepah
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.