GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

سلام.... از شهرک شیعه نشین فوعه  چه خبر؟؟؟ امروز حمله ی شدیدی بهش شده.... بعضی از منابع تروریست میگن تونستن بهش نفوذ کنن... درسته؟؟

 

اینم جنایت جدید داعش.... با شیوه ی جدید...........

 

daeshafghan.jpg

 

جنایت جدید داعش بازهم به شیوه ی جدید ! + فیلم (+۱۸)

http://8news.ir/article/5046.html

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران از روسيه دلخور است؟

 

گفته مي‌شود روابط روسيه با ايران به دليل ديدارهاي مکرر مسئولان عربستاني با سرگئي لاوروف سرد شده است.

حکومت سوريه در وضعيت سخت و ويژه اي به سر مي برد. اين روزها مقام هاي سوري اخباري را مي شنوند که مفاد آن حکايت از کوتاه آمدن روس ها از مواضع سابق خود در حمايت از حکومت سوريه است. ميزباني از عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان و هم زمان هيئتي از مخالفان سوري شايد ابتداي آغاز اجراي سناريوي روس ها براي توقف حمايت ها از حکومت بشار اسد باشد.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، روسيه در حالي تلاش مي کند خود را به عربستان نزديک کند که رياض تا کنون راديکال ترين و تندترين مواضع را در قبال حکومت رئيس جمهور بشار اسد داشته است، با وجود اين که بارها نيز طرحش عليه بشار اسد در سوريه با شکست مواجه شده است.

وزارت امور خارجه روسيه روز شنبه 8 اوت اعلام کرد که عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان روز سه شنبه به مسکو سفر مي کند تا بر سر دو موضوع بحران سوريه و شبکه داعش با سرگئي لاوروف، همتاي روسي خود مذاکره کند.

پيش از اين دو وزير در قطر و در سه اوت در جريان يک ديدار سه جانبه با حضور جان کري، وزير امور خارجه ايالات متحده امريکا با يکديگر ديدار کرده بودند و درباره اوضاع سوريه با يکديگر به بحث و تبادل نظر نشسته بودند.

وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرده است در اين ديدار وزراي امور خارجه بر سر حل بحران سوريه با يکديگر بحث و تبادل نظر کردند و هر دو توجه ويژه اي نيز به بحران و درگيري هاي يمن داشتند.

ناظران مي گويند که مقام هاي روسي تمايل خود را به نزديکي به مواضع عربستان در قبال پرونده هاي مختلف منطقه اي پنهان نمي کنند. يکي از دلايل اين ابراز تمايل دلارهاي نفتي عربستاني است که مي تواند صرف خريد سلاح هاي روسي در زمينه هاي نظامي و امنيتي شود.

مسکو تلاش دارد از فضاي سرد حاکم بر روابط امريکا و عربستان بر سر توافق هسته اي ايران نهايت استفاده را ببرد و از گلايه و شکايت اعراب مبني بر اين که اوباما در نزديکي به تهران به فکر مصالح متحدانش در شوراي همکاري خليج فارس نيست، به سود خود بهره ببرد.

مسئولان روسيه مي دانند که نزديکي به عربستان بي هزينه نخواهد بود، براي همين در برابر اخباري که به رسانه ها مبني بر دست کشيدن مسکو از حمايت از اسد درز کرده است، واکنشي از خود نشان نمي دهند. حتي گفته مي شود روابط روسيه با ايران نيز به دليل ديدارهاي مکرر مسئولان عربستاني با سرگئي لاوروف سرد شده است.

روشن است که مقام هاي جديد عربستان توانسته اند بر روابط با مسکو چه در حوزه يمن بر سر حمايت از حوثي ها چه در حوزه سوريه در قبال حکومت بشار اسد حساب کنند.

الجبيري ساعاتي قبل از ترک رياض به سمت مسکو به خبرنگاران گفت: «بحران سوريه تمام خواهد شد اما از راه هاي سياسي، بايد راهي براي انتقال مسالمت آميز قدرت بيابيم، بايد به سوريه جديد بدون اسد فکر کنيم چه از طريق راه حل قاطع نظامي چه از طريق شکست اسد.»

وي سپس مدعي شد: «حکومت اسد مشروعيت خود را از دست داد و ديگر نمي تواند نقشي در آينده سوريه داشته باشد. به خصوص حالا که 300 هزار نفر از مردم سوريه کشته شده اند و 12 ميليون نفر از خانه و کاشانه شان رانده شده اند.»

شکي نيست که مواضع قاطع عربستان در قبال اسد بدون پشت گرمي نيست. رياض توانسته از جانب روسيه به وعده هاي اطمينان بخشي برسد و مواضع امريکا نيز که از اول مانع از کنار رفتن اسد از قدرت و تشکيل حکومتي انتقالي که بتواند جاي او را بگيرد، نبوده است. به ويژه حالا که ارتش سوريه از بعضي مناطق مهم عقب نشيني کرده بيش از هر زماني روشن است که توافقي بر سر آينده حکومت سوريه و احتمالا امن نگه داشتن مناطق علوي و مسيحي نشين در قبال توقف جنگ سوريه در راه است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه 2 راه بیشتر نداره یا به همین منوال ادامه بده و گاماس گاماس تحلیل بره و در آخر دمشق اشغال بشه و نظام فعلی از بین بره  یا سوریه غربی تشکیل بده اینم به خاطر تغییر متغییر هاست مثلا 6 7 ماه پیش ارتش سوریه به فکر تمام کردن کار تروریستا و مخالفین بود که هی مواضعو از دست داد که به حال روز فعلی دچار شده به ظرم یکی از دلایلش عدم دفاع و حمله کارآمد بود و هست .. و  الا ارتش سوریه نیرو تجهیزات روحیه نسبتا مناسبی دارند الان حلب حسکه دیرالزور به چه دردشون  میخوره  این همه نیرو و پتانسیل اونجا به چه دردشون میاد وقتی همینطوری تروریستا پیشروی کنند قیچیشون میکنند  نیرو هایی که در مناطق امن هستند رو باید بیاورند سمت فرضا سهل الغاب جسر الشغور بگیرند ادلب بگیرند فوعه و کفریا رو  آزاد کنند  شیعیان نبل الزهرا تخلیه کنند به مناطق ادلب و فوعه و کفریا ببرند و  جا هایی دیگر سمت غرب سوریه و سوریه غربی را تشکیل دهند یعنی راهکار دیگه ای به ذهن من خطور نمیکنه مگر هنر دیپلماسی  

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال تو دهن اون شهید چی هست تسبیحه؟ یا تروریست ها چیزی دهانش گذاشته اند برای توهین من متوجه نشدم!!!

 

بر فرض محال مردم فوعه و کفریا تسلیم بشند آنها قتل و عام میشند؟ آخه اینطوری هم نمیشه که اینها دیگه چقدر می تونند تحمل کنند می ترسم عاقبت استالینگراد بر سرشون بیاد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از حملات ناکام دیشب داعش به فرودگاه کویرس یه تانک و نفربر جا گراشتند و فرار کردند فعلا
[

https://mobile.twitter.com/Ibra_Joudeh/status/630728188096811008/photo/3]

چیرای عجیب میبینم از جیش الفتح رو سرشون سربند لوا حسن بن علی هست ولی همونجا اتش میریزند رو فوعه !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال تو دهن اون شهید چی هست تسبیحه؟ یا تروریست ها چیزی دهانش گذاشته اند برای توهین من متوجه نشدم!!!

 

بر فرض محال مردم فوعه و کفریا تسلیم بشند آنها قتل و عام میشند؟ آخه اینطوری هم نمیشه که اینها دیگه چقدر می تونند تحمل کنند می ترسم عاقبت استالینگراد بر سرشون بیاد!!

بنظرم مجروح بوده و باید یک وسیله ی پزشکی برای تخلیه ی خون از مجرای تنفسی بوده باشه 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا مذاکرات سیاسی جدی جریان داره برای سوریه یا بازم گمانه زنی هست ؟ کسی از جزئیات خبر داره ؟ مثلا حلب رو میدیم در عوض دمشق رو میگیرم ؟ (خارج شدن مسلحین از غوطه شرقی ) . تو این چند وقته دیدارهای مهمی انجام شده مخصوصا دیدار علی مملوک با طرف عربستانی و دیدار روس ها با مقامات سعودی و امریکایی در قطر . جالبه با مقامات حماس هم دیدار داشتن روس ها که بعید نیست برای اردوگاه یرموک بوده باشه . ظاهرا مسلحین میخوان در روزهای اینده بازم به درعا حمله کنن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ههههههه واقعا بعضی تحلیل های دوستان دور از واقعیت و مضحک با عرض پوزش. آقا هر چقدر بشار اسد ظلم کرده باشه برای مردم اصیل سوریه نه مردم وارداتی سگ بشار می ارزه به تکفیریون. مردمی که از لحاظ عقیده آنقدر از آموزه های وهابی گری و سلفی دور هستند که هرگز زیر پرچم گروهای اسلامی نمی روند. فقط شاید گروه های وابسته به ارتش آزاد حامی داشته باشه. مگه میشه مردم یک کشور تروریست های تبعه ی کشور های دیگه رو ببینند بگن برید کشور مارو اشغال کنید. آقا اگه شما میخواید حرف من رو تکذیب کنید ایراد نیست ولی خواهشا واقع بین باشید. نه در ارتش سوریه آنقدر سنی مانده که بخواهند بخاطر هم کیشانشون عقب نشینی کنند. نه اینکه کسی به خاطر سکولاریسم حاظر میشه بره بجنگه. برای دوستان حقیقت سوریه در عرض چند دقیقه عوض میشه. خیلی دوستان شکست سریع قبول میکنند. من نه روشن فکرم نه غیره. اما چیزی که میبینم نیرو های رزمنده ی سوریه به اکثریت از دفاع وطنی هست و در هوا هم مشکل عقیدتی نداشتیم تا حالا. دفاع وطنی که از جان گذشته اند. فیلمای اسرای دفاع وطنی به عنوان نیروی اول رزمنده رو دید و البته ارتش داعش پرسید دینتون چیه گفتن علوی گقت ذبح. گفت اشکال نداره. شما که از این فیلم ها و خبر ها خودتون بار ها گذاشتین. فکر کنم وظیفه ی اعضای این سایت ایجاد راهکار برای بهتر جنگیدن نیرو های جبهه ی خودی باشه نه دلسردی. من این حرف از سر واقع بینی و علم بر تاریخ میزنم. شما از کمبود تجهیزات و نیرو حرف میزنید. در حالی که در همان زمان ارتش عراق. و یمن با عقاید خیلی قوی مذهبی وناسیونالیستی نفرات خیلی زیاد با تجهیزات مناسب شکست می خوردن. پس قطعا نه به تجهیزات و نه به نفرات.اینقدر شما بحث تجهیزات رو بزرگ کردید که انگار ارتش سوریه با کی داره می جنگه. ارتش سوریه فقط در جنگ مغز ها داره شکست میخوره. حزب الله مگه نیروی زیاد داره!!همیشه با کمترین نیرو حملات رو سامان میده اما اکثر اوقات پیروز. میدانم دوستان راه تکذیب رو در پیش گرفتن که اینکار هیچ کمکی به ایران و باقی گروه های مقاومت نمیکنه. این که بشار اسد رو ظالم میدونید بحثی بی مدرک با اینکه فرض بدی نیست. اما از کجا معلوم همون هایی که اوایل انقلاب به سمت مردم نارنجک پرتاب میکردند از همین ارتش آزادی های فراری نبودند. مگه تا درجات سرهنگ هم فرار نکردند؟!! چرا بازی رسانه های صهیونیست میخورید. بشار اسد ظالم هه. من نا حال سخنرانی دارم نه... فقط یک چیز میگم سوریه حکم خوزستان مارو داره. میخواد بشار باشه یا نه ولی باید در خط مقدم ما علیه دنیای استکبار بمونه. این حقیقت. حال شما به ما بگین نمیبینیم. تا زمانی که تعلل میکنند در عراق وسوریه و منتظر می مونند تکفیریون حمله کنند. با اینکه عراق میلیونی نیرو داره. امیدوارم دوستان از سر جدال گری تکذیب نکنند...

دوست عزیز میشه بگید کسانی که در استالینگراد جلوی ارتش نازی ایستادند معتقد به چه مذهبی بودند؟ همچنین در بسیاری از جاهای سوریه مانند ادلب مردم پذیرای تروریستها بودند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروهای داعش حمله شدیدی را شب گذشته بر علیه مواضع ارتش سوریه در فرودگاه محاصره شده کویرس در شرق حلب آغاز کردند که تا الان بنا بر گزارش مرصد از نیروهای داعش 26 نفر به درک واصل شدند و از نیروهای ارتش سوریه نیز 18 نفر شهید شدند.
 
نبردها همچنان ادامه دارد.
 
فرودگاه کویرس که از همه جهات در محاصره داعش قرار دارد
 
CMBhnrnWIAA8l65.png
 
 
منبع : thumb_kuwrus.jpg

جناب امیر ارسلان خان به نظر شما ارتش سوریه توانایی نگه داشتن کویرس رو داره یا سرنوشت این فرودگاه مثل فرودگاه طبقه خواهد شد؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا مدافعان فرودگاه کویرس رو با هلیکوپتر خارج نمی کنن؟! 

چطور هلیکوپتر برای مواد غذایی میتونه بره اونجا ولی برای انتقال نیروها نمیتونه؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.