GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

... ( مثلا مقصد خروج تروریستهای زبدانی که مقاومت نمیپذیرفت ادلب باشه و حالا شاید پذیرفته شده و همچنین اینور تنها خروج غیر نظامی ها و اونور خروج نظامی ها که به قول یکی از دوستان شاید چند تایی مهره مهم هم بینشون باشه )

...

 

تا اونجا که بخاطر دارم تروریستها از شروطشون نقل مکان خودشون و تسلیحاتشون به دوما بود، حزب ا... میگفت خلع سلاح و بعد ادلب، الآن به ادلب میرن به همراه یک قبضه سلاح انفرادی و یک کوله بدون ذخیره تسلیحاتی، سلاحهای سنگینشون رو هم قبل از رفتن در محل منهدم میکنن.

 

باقی موندن مدافعین در فوعه و کفریا هم شاید به دلیل دست به دست نشدن حاکمیت این دو شهر هست، شاید در این زمینه به توافق نرسیدن یا طرفین تمایلی به این کار نداشتن، مثلا طرف مقابل حاضر نشده از مضایا چشم بپوشه. اینها سرنوشت سایر مناطق مضایا رو با امنیت این دو شهرک تاخت زدن، همچنین عدم بمباران ادلب رو، دست از پا خطا کنن احتمالا شاهد ادامه عملیات در مضایا و از سرگیری بمباران ادلب (شاید اینبار توسط جنگنده های روسی) خواهیم بود.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان شبکه خبرزیرنویس کرد اتش بس تو چهارشهر برقرارشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همین که زنان و کودکان خارج بشند بار زیادی از دوش رزمندگان و البته قطعا حزب الله که مطمئنا نگرانی زیادی در رابطه با زنان و کودکان داره برداشته میشه ( البته برای مدافعان بومی یک نکته منفی هم شاید باشه چون در کنار خانواده بودن انگیزه بیشتری برای دفاع بهشون میداد ) ولی نکته اینجاست این سقف ده هزار نفر همشون را شامل میشه؟ یا باز تعدادی باقی خواهند موند؟ مضافا اینکه به هر حال احتمالا بخشی از مردان هم که نسبتی با جنگ شاید نداشته باشند خواهان خروج خواهند شد و البته جدایی اعضای خانواده ها هم تاثیر سختی خواهد گذاشت روشون.

 

در مورد ناعادلانه بودن بندها هم به هر حال مسلحین ازش به عنوان برگ پیروزی زبدانی! یاد کردند و این که در مورد اون بند چتر حمایتی ادلب به یاد داشته باشیم گویا در ترکیه این توافق انجام گرفته و ترکیه هم قبل حلب بدش نمیاد پایگاه امن ادلب را برای مخالفین و تکفیری ها داشته باشه تا برنامه های خودش را به همراهشون پیاده کنه.

و شک نداشته باشید ترکیه برای امتیازات بیشتر با توجه به حساسیت ایران و حزب الله روی این دو شهرک حتی اگر مسلحین هم جایی میخواستن کوتاه بیان فشار وارد کرده که امتیازات بیشتری بگیره چون اهداف بلند پروازانه تری در سوریه داره.

 

اون 500 زندانی از جیش الفتح هم امیدوار باید باشیم اگر زن و خردسال و کهن سالی هست اونها ازاد بشند نه مثل عفو اسد در قبل تر ها که باعث ازادی وحوشی چون زهران علوش و معاونانش و کلی فرمانده آینده ی دیگه شد. و این بند بند به نظرم مخربی هست.

 

به هر حال شاید چاره نداشتیم. به یاد داشته باشیم اینجا به خاطر اینکه فکر می کردیم ایران دست روی دست گذاشته همه چقدر عبارت! آنچنانی! گفتیم. ( مذاکرات هم معلوم بوده از مدت ها پیش جریان داشته و برای همین به نظرم مسلحین در شاید زمان های پایانی مذاکرات اون حمله همه جانبه را انجام دادند تا بندهای بیشتری را بگیرند در توافق) چه خوب چه بد موقتا بخشی از زنان و کودکان نجات یافتند اون هم در شرایطی که شاید یک قدم تا کشتار فاصله داشتند. نیروهای حزب الله همچنان مجبور خواهند بود مشغول مضایا و قسمت های مرزی باشند. شاید شیطنت های تکفیری ها هم بیشتر بشه در اون نقطه و البته جاهای دیگه با خوش اومدن این توافق بهشون.

 

بعد یک نکته هم اگر پیشروی تروریستها تا دروازه های شهر باشه حتی با وجود عدم نقض توافق با ارسال سلاح هوایی! باز امکان ارسال تسلیحات براشون میسر نخواهد بود. یعنی عملا امکان دفاعی نخواهند داشت. و تروریستها هر وقت شرایط خودشون را تقویت کردند به راحتی با نقض توافق وارد شهرک ها خواهند شد. بنابراین تعیین سقف شاید برای این بوده که باز برگ هایی داشته باشه تا جاهای دیگه ازشون استفاده کنه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همین که اقایون می ترسن بگن ما با احرار الشام مذاکره کردیم عمق فاجعه مشخصه !!! متاسفانه ما و اسد از اول بحران سوریه فقط به دنبال سرپوش گذاشتن و سرکوب بودیم ولی هر روزی که می گذشت بیشتر مشخص میشد که این تحلیل از پایه و اساس غلط هست ولی افسوس که حتی یکبار هم فکر نکردیم که این تحلیل شاید اشتباه باشه و به فکر راه کارهای جدید باشیم ... هر روز بیشتر نیروهای اسد بیشتر در باتلاق فرو میرفتن و باز هم تغییری دیده نمیشد. همین میشه که وقتی یکی یکی شهرها و روستاها از دست میرفت شاهد این تحلیل هایی که عقب نشینی تاکتیکی ، تله واسه تروریست ها ، عقب نشینی برای اینکه تروریست ها مدیریت امور بلد نیستند و برای ایجاد نارضایتی در بین موردم و .. و هر روز می شنیدیم که رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه ضربات مهلکی رو بر پیکره تروریست ها وارد کردند .

 

کار به اینجا رسیده که یک گروه تروریست بدون ریشه و وهابی میاد میشنه مقابل جمهوری اسلامی از ایران خواستار امتیاز میشه . نفس همین عمل هزاران حرف درش نهفته هست !!!!!

 

 
اولین مرحله برای مدیریت تحلیل صحیح از وضعیت فعلی و بعد از آن مشخص نمودن مشکلات و سپس پیش بینی آینده بر اساس دو فاکتور اول هست که ما در تمام اینها به مشکل خوردیم و تمام آنها اشتباه از آب در آمد همین شد که در بحث تاکتیکی و عملیاتی این فرمانده نخبه ، رزمنده و ... از دست دادیم !!
 
با تشکر
  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تروریست ها موقع عملیات انتقال ، حمله می کنند و زن و بچه ها رو می گیرند ... از من گفتن بود ...

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بند 6 و 7 فکر کنم اجازه خروج ده هزار نفر زیر 18 سال و بالای 50 سال و همچنین ده هزار نفر از مجروحین

ببخشید اشتباهی منفی دادم

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تروریست ها موقع عملیات انتقال ، حمله می کنند و زن و بچه ها رو می گیرند ... از من گفتن بود ...

بنظرم چون بلاخره اینها اسلام گرای سلفی هستند به پیمانی که بستن عمل میکنند البته ممکنه اتش بس نقض بشه ولی بسیار بعیده که مثلا موقع تبادل بزنن زیرش و زن و بچه ها رو بگیرن نمیگم محاله ولی تا بحال دیده نشده

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدا رو شکر... شیعه از جنگیدن و دادن شهید ناراحتی نداره... ناراختی از وجود زن ها و بچه ها و سالمندان بود... که ما خون دلش رو میخوردیم... همین هم بار زیادی از دوش ما برداشت

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان ببخشید که دوباره پستمو اینجا میزارم . چون اینجا شلوغ و من به شدت نیاز  به جواب دارم . و البته دوستانی که در تاپیک مورد نظر بودن اینجا هم هستند . پس خواهشا به دو پست اخر ان صفحه (لینک) مراجعه کنید . در ومورد سیستم تروفی

http://www.military.ir/forums/topic/28195-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%8C-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7/page-12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زبدانی در برابر فوعه کفریا / پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد روند نبرد در زبدانی و فوعه کفریا

 

 

zbdny-vs-fw60h-khfry.jpg

 

 

در مورد زبدانی و ربطش به مساله ی فوعه و کفریا ادعاهایی از طرف تروریستها و هوادارانشون و یه سری آدمهای کم اطلاع که صرفا دیدشون به مناقشه ی سوریه دید سیاسی یا تفننی هست، مطرح شده..

یکبار برای همیشه قصد داریم اوضاع رو شفاف و واضح تببین کنیم:

 

۱- عملیات زبدانی مثل عملیات القصیر و نبرد بزرگ القلمون با هدف پاکسازی مرز لبنان-سوریه از گروههای مسلح و همچنین تامین امنیت ریف شمالی دمشق با توجه به مصالحه در وادی بردی،مضایا و سرغایا در منطقه ی زبدانی شامل کوهستانهای شرقی،شمالی،سهل زبدانی و شهر الزبدانی دو ماه و نیم پیش در مساحت ۲۵ کیلومتر مربع آغاز شد. در حال حاضر مساحت تحت کنترل مسلحین به کمتر از ۲ کیلومتر مربع رسیده که حدود نصف مساحت شهر هست..به عبارتی شهر از نظر نظامی تقریبا سقوط کرده محسوب میشه و اعلام خبر آزادسازی کامل شهر قریب الوقوع هست

 

۲-ادعای تکفیریها مبتنی بر کشتار غیرنظامیان «اهل سنت» در زبدانی به دست حزب الله (تاکید می کنن حزب الله) دروغ مضحکی بیش نیست. هر چند اونها قبلا هم در قصیر و یبرود و قلمون سعی کردن از این حربه تبلیغاتی استفاده کنن ولی درایت و مدیریت حزب الله در انجام عملیات نظامی و تفکیک غیرنظامیان از مسلحین این نقشه شون رو نقش بر آب کرده. افرادی که با جنگ رسانه ای این جماعت آشنا هستن میدونن که با آموزشهایی که فعالان رسانه ای مخالفین دیدن و البته امکانات و پشتیبانی قوی، به راحتی از قربانیان غیرنظامی به مثابه ابزاری برای نیل به اهدافشون استفاده می کنن. نمیشه از این مساله چشم پوشی کرد که ارتش سوریه هم با اشتباهات و جنایتهایی که انجام داده،خوراک خوبی برای این افراد تهیه کرده.

 

۳- دو گزارش مفصل هست از المانیتور (که موضع مخالف حکومت سوریه داره) با فعالان محلی اهل زبدانی و مضایا هم صحبت شده توش.حاوی اطلاعاتی هست که کاملا شرایط رو از زبان مخالفین شفاف بیان می کنن.در گزارش اول که مربوط به دو ماه پیش هست،محسن برهان،فعال مخالفین اذعان کرده که ارتش در حال تخلیه ساکنین زبدانی به مناطق تحت کنترل خودش هست..و اینکه مردم زبدانی مسلحین رو مقصر در بمباران زبدانی می دونن و دوست دارن با اتمام جنگ به خانه هاشون برگردن.

درگزارش دوم که مربوط به ۵ روز پیش هست، مجددا تایید می کنه که ۲۰ هزار نفر از اهالی زبدانی که مخالف دولت هم هستن از زبدانی به مضایا نقل مکان کردن تا جمعیت مضایای ۲۰ هزار نفری به ۴۰ هزار نفر برسه.جالب اینجاست که منابع مخالفین با این ادعا حزب الله شهروندان اهل سنت را جابجا می کند تا بافت مذهبی! منطقه را تغییر دهد و به خواست ایران سوریه را تجزیه کند،در واقع اذعان می کنند که حزب الله دست به کشتار غیرنظامیان نمی زند که نقض ادعاهایشان در بیانیه هایی هست که مرتب منتشر می کنن..

نبیل جدید تحلیلگر نظامی وابسته به مخالفین در این گزارش همین ادعا رو در مورد جابجایی شهروندان زبدانی تکرار می کنه.

 

۳-نبیل جدید صریحا یکی از اهداف حزب الله از عملیات زبدانی رو علاوه بر در اختیار گرفتن کنترل مرز لبنان-سوریه، کاهش فشار و رهایی غیرنظامیان فوعه و کفریا با استفاده از برگ محاصره ی مسلحین زبدانی ذکر کرده.حمله زمینی به فوعه و کفریا منحصر به بعد از عملیات زبدانی نبوده..حتی قبل از سقوط ادلب و محاصره ی کامل فوعه و کفریا هم النصره اقدام به حمله زمینی با انتحاری به سمت فوعه داشت..

پس از محاصره و قبل از عملیات زبدانی هم درگیری زمینی در الصواغیه و دیرالزغب بین مدافعین و مسلحین در گرفت که در همین صفحه پوشش دادیم.پ

س هجوم وحشیانه ی مسلحین جیش الفتح و النصره به فوعه و کفریا و اون بیانیه مضحک با عنوان نصرة لزبدانی یه جورایی نعل وارو بوده برای شکست طرح حزب الله.

 

۴- شرایط در فوعه و کفریا هیچ شباهتی به زبدانی نداره..

در فوعه و کفریا مردم غیرنظامی بر خلاف زبدانی نمیتونن از شهرکها خارج بشن و به مناطق امن برن،چون مسلحین اجازه نمیدن..کثیفترین و غیرانسانی ترین وجه عملیات مسلحین در فوعه و کفریا هم همین هست..دوستانی که زبان عربی بلدند سری به صفحات خبری و پروفایلهای مخالفین سوری از طیف های مختلف بزنن و به چشم خودشون ببینن که متاسفانه مسلحین و طرفدارانشون در سلاخی مردم فوعه و کفریا حتی زنان و کودکان کاملا هم نظرن.

 

۵- در آتش بسی که از امروز ظهر منعقد شد، و مذاکرات در ترکیه بین نماینده ایران-حزب الله و ترکیه-احرارالشام انجام گرفت، حزب الله برگ مضایا رو هم رو کرد تا مسلحین برای قبول توافق تحت فشار بیشتری قرار بگیرن..

حالا اگر زبدانی هم کاملا آزاد بشه، گزینه ی بعد حزب الله در مذاکرات محاصره ی کامل مضایا و وادی بردی و تکرار روند زبدانی برای اون منطقه اس.

 

6- پذیرفتن راه حل پیشنهادی خیرخواهانه ایران-حزب الله برای دو طرف برد محسوب میشه که دو بار تا حالا مسلحین رد کردن به خاطر اختلافات درونی و..

در حال حاضر توپ در زمین احرارالشام هست و باید به عنوان بزرگترین گروه مسلح سوری که ادعا داره تکفیری هم نیست، تصمیم سرنوشت سازی بگیره..

با قبول توافق و صلح هم مردم فوعه و کفریا نجات پیدا می کنن،هم مسلحین زبدانی و هم ساکنین مضایا آواره نمیشن..

رد کردن توافق هم به معنای این هست که احرارالشام رسما در کنار داعش و النصره قرار می گیره به عنوان یک گروه تروریستی که دست به نسل کشی طایفه ای-مذهبی زده..

 

 

منبع وبلاگ تحولات جهان اسلام

 

آدرس منبع را ذکر نمایید !

 

Sami1993

ویرایش شده در توسط worior
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شاید مفاد توافق چندان چنگی به دل نزنه ولی لااقل این را ثابت کرد که برخلاف تصورات ما, جان شیعیان مظلوم فوعه و کفریا اهمیت زیادی برای مسئولان و فرماندهان ایرانی و حزب الله داره که حاضرند بهای زیادی را برای حفظ حرمت و جان این عزیزان بپردازند.

خداکنه حضور روس ها بهانه ای بشه تا ما هم حضور فیزیکی مون را در جبهه های نبرد افزایش بدیم.

  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک مادر اهل فوعه به نام سمر احمد سعید و دو فرزند خردسالش لانا حاج موسی و زین حاج موسی که در بمباران منزلشان توسط مسلحین جیش الفتح و النصره دو روز پیش به شهادت رسیدند.

 

خدا باعث و بانیشو لعنت کنه

 

:rose:  :rose: روح این عزیزان شاد و یادشان گرامی :rose:  :rose: 

 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10303/--B467~1.JPG]thumb_--B467~1.JPG[/url]

 

پیج تحولات جهان اسلام

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.