GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

دولت سوریه تحویل جنگنده های جدید از روسیه با توانایی درگیری و دقت بالاتر را رسما تایید نموده است

 

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/22/syria-confirms-receipt-russian-jets-isis

جانم!؟

سوری ها میگن اینها رو خودشون تحویل گرفتن!؟ مگه میشه!؟ روسها چهار ساله یاک دست سوری ها نداده اند بعد یک شبه فلانکر بدن دست بشار!؟

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در شرایط جنگی چرا این جنگنده‌ها روی رمپ پارک شده‌اند؟ اگر اسرائیل با عنوان داعش همه رو زمین دود کنه چی؟

فرودگاه باصل اسد در بندر لاتاکیا (لاذقیه) سوریه صرفاً میزبان تعدادی میل Mi-14P و کاموف Ka-28 نیروی دریایی سوریه هستش و هیچ شلتری نداره ؛ هلیکوپترهای سوری روی زمین و هواپیماهای اعزامی هم در خزشراه فرودگاه مستقر هستن (به نظر نمیرسه رمپ گنجایش اینها رو داشته باشه).

 

فرودگاه

 

در ضمن اعزام 4 فروند Su-30SM به عنوان یکی از پیشرفته ترین دارایی های نیروی هوایی روسیه صرفاً برای ایجاد یک یگان آلرت چابک توجیه پذیره..

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
پس از آنکه روسیه از موافقت عربستان و ترکیه با طرح خود برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای ضد تروریسم ناامید شد، گفته می‌شود اکنون تصمیم گرفته تا ائتلافی دیگر برای مبارزه با داعش با شرکت سوریه، ایران، عراق و حزب الله لبنان تشکیل دهد که اقداماتی عملی و جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه انجام دهد.
 
به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی در این باره می‌نویسد: طی دوره اخیر برخی هیات‌های نظامی از ایران، سوریه و عراق به مسکو سفر کرده و با مسئولان نظام روسیه گفت‌وگوها و نشست‌های محرمانه‌ای را برگزار کرده بودند. حال مدتی پس از این دیدارها منابع آگاه می‌گویند که در حال حاضر بحث بر سر یک حادثه خیلی مهم در جهان و خاورمیانه است که عنوان این حادثه "ائتلاف 4 +1 برای مبارزه با ترویسم" است.
 
به گفته منابع آگاه توافق با ایجاد این ائتلاف شامل مکانیزم‌های اجرایی همکاری سیاسی، اطلاعاتی و نظامی در مناطق مختلف خاورمیانه و مشخصا در سوریه و عراق است و طرف‌های حاضر در این ائتلاف، روسیه، ایران، سوریه و عراق هستند. طرف پنجم نیز حزب الله لبنان است. ماموریت این ائتلاف بررسی اقدامات عملی برای مقابله با وضعیت وخیم منطقه و به ویژه جنگ با داعش است.
 
چرا این ائتلاف در این زمان تشکیل می‌شود؟
 
تحولات میدانی برای شرح تغییر استراتژیک موضع روسیه نسبت به بحران سوریه کافی نیست. روسیه همچنان حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است اما در را کاملا به روی هماهنگی با کشورهای غربی و منطقه در تمامی سطوح باز گذاشته است تا بتواند به راهکار سیاسی بحران سوریه دست یابد. مسکو فهمیده که واشنگتن و همپیمانانش در منطقه به ویژه ترکیه و عربستان خواهان اتخاذ اقدامات جدی برای حل بحران سوریه نیستند و برای دگرگون کردن اوضاع میدانی جهت رسیدن به دستاوردهای سیاسی خود تلاش‌ها می‌کنند.
 
پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب مسکو اولین کشوری بود که می‌دانست این توافق شامل تفاهم‌ها درباره پرونده‌های داغ منطقه نخواهد بود بلکه حتی فهمید که ایران همان برنامه‌های سابق خود را در خصوص سوریه و عراق دنبال می‌کند.
 
کاملا منطقی است که برخی بگویند تفاهم روسیه و ایران تنها به این جنبه محدود نمی‌شود بلکه به تفاهم‌هایی در خصوص روابط اقتصادی و تجاری برای مرحله بعد تحریم‌ها نیز می‌سد. اما دلیل تشدید موضع روسیه در قبال سوریه را باید سهل انگاری و بی‌توجهی ترکیه و عربستان به طرح مسکو برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای ضد تروریسم دانست. در دوره زمانی بین 17 ژوئن تا 15 ژوئیه گذشته مسکو با دمشق و آنکارا تماس مستقیم برقرار کرد. سوریه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد. همچنین علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با رهبران عربستانی، اماراتی و مصری به گفت‌وگو پرداخت اما عربستان و ترکیه با شرکت در این طرح مخالفت و بر برکناری بشار اسد تاکید کردند.
 
ناکام گذاشتن دشمنان سوریه
 
در همین حال ائتلاف عربستان، ترکیه، قطر و اردن با نظارت آمریکا، فرانسه و انگلیس یک بار دیگر شانس خود را امتحان کردند.
 
آن‌ها عملیات نظامی بزرگی را در جنوب، مرکز، شمال و شرق سوریه به راه انداختند تا بتوانند به موفقیت‌هایی دست یابند و به این ترتیب امتیازهای سیاسی را از ایران و سوریه بگیرند. پس از تعطیل شدن اتاق عملیات "موک" در اردن، آن‌ها بار دیگر در جنوب سوریه شکست خوردند.
 
همچنین نتوانستند بر روی پیشروی ترک‌ها و گروه‌های القاعده در ادلب از نظر سیاسی سرمایه‌گذاری کنند. ارتش سوریه نیز در متوقف کردن پیشروی داعش از شرق مسیر دمشق به حمص موفق شد. کار به جایی ختم شد که حتی آمریکایی‌ها هم ناتوانی خود را از دست یابی به دستاوردهای بزرگ در سوریه اعلام کردند.
 
در این زمان آمریکایی‌ها و روس‌ها احساس کردند که تلاش‌های جدید احتمالا به رسیدن داعش به مسیر حمص به دمشق و هموار کردن راه برای پیشروی النصره به سمت ساحل سوریه کمک می‌کند. این مساله به این معنا بود که غرب و عربستان نفوذ و قدرت خود را برای کنترل گروه‌های تروریستی از دست داده‌اند.
 
اتاق عملیات ائتلاف؛ روسیه، ایران، سوریه، عراق و حزب الله
 
تشکیل این اتاق عملیات مداخله کامل ایران را ایجاب می‌کند. این مسئله با آمادگی حزب الله برای اعزام نیروهای بیشتر به سوریه جهت مقابله با تهدیدات علیه نظام سوریه در دمشق همسو است.
 
در مورد عراق نیز باید گفته شود که اوضاع در آنجا به نظر نمی‌رسد مثل سوریه آنقدر پیچیده باشد. در آنجا حوادث سیاسی و میدانی پیچیدگی خاصی ندارد و جامعه بین الملل برای برکناری نظام عراق تلاش نمی‌کند. همچنین آمریکایی ها در این کشور حضور سیاسی، نظامی و امنیتی دارند. روسیه نیازی به مداخله مستقیم در آنجا ندارد. هرچند که نیروهای عراقی حمایت نظامی مستقیم از روسیه دریافت می‌کنند.
 
اما مساله حساس‌تری که در مورد عراق وجود دارد مربوط به گروه‌های تکفیری‌ است که از نظر امنیتی، سیاسی، عقیدتی و موقعیت جغرافیایی با گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگند در ارتباط هستند. همچنین می‌توان از تجارب نظامی جنگ عراق علیه داعش برای جنگ در سوریه استفاده کرد.
 
به طور عملی روس‌ها موضع خود را نسبت به مسائل موجود نهایی کرده‌اند و این بار کاملا قاطعانه به توافق با ایران، سوریه و عراق نیز رسیده‌اند تا ائتلاف خود را تشکیل دهند. در حال حاضر مساله مهم حفظ وحدت سوریه، حفظ دولت و ارتش و پایان دادن به هرگونه بحث درباره آینده بشار اسد است. مسکو در حال حاضر اقدامات عملی منحصر به فردی را آغاز کرده است از جمله:
 
-ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به طور غیر منتظره دستور داد که آمادگی نیروهای منطقه مرکزی روسیه آزمایش شود.
 
-نیروی هوایی روسیه به طور غیر منتظره آموزش فرود آمدن در فرودگاه‌های ناشناخته را آغاز کرد. این آزمایش‌ها با مشارکت حدود 95 هزار نظامی، 170 جنگنده و با به کارگیری بیش از 7000 قطعه سلاح و تجهیزات انجام شد.
 
-اتاق‌های عملیات نظامی در پایتخت‌های کشورهای عضو ائتلاف مذکور راه اندازی شد. طوری که افسرانی از سوریه، عراق، روسیه و ایران و افسرانی از حزب الله در این اتاق‌ها حضور دارند و عملیات هماهنگی را برعهده گرفته‌اند.
 
-ناوهای روسی جنگنده‌ها و بالگردهایی را به ساحل سوریه انتقال دادند. همچنین سامانه اطلاعات نظامی در تمامی این منطقه را تقویت کردند و بیش از 1000 افسر و سرباز روسی به سوریه اعزام شده تا در کنار دیگر سربازان به فعالیت بپردازند. روس‌ها همچنین پایگاه‌های هوایی خود را در منطقه ساحل سوریه مجهز کرده‌اند.
 
-روس‌ها توجه ویژه خود به مناطق شمال لاذقیه در سوریه را مخفی نمی‌کنند. جایی که هزاران نیروی چچنی که مسکو آنها را دشمن درجه یک خود می‌داند، گرد هم آمده‌اند.
 
-نظامیان روس اکنون در مناطق مختلف لاذقیه حضور دارند. در ورودی‌های برخی مراکز مستقر شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به وضوح دید. برخی از این سربازان زبان عربی را به خوبی صحبت می‌کنند.
 
همچنین مسئولان آمریکایی تاکید کرده‌اند که روسیه پروازهای شناسایی را با استفاده از پهپاد برفراز سوریه آغاز کرده است. آمریکایی‌ها این اقدام را گام نخست عملیات نظامی هوایی مسکو در داخل سوریه می‌دانند.
 
چند روز پیش نیز افسران روس به همراه افسرانی از ارتش سوریه و حزب الله از پایگاه‌هایی در دشت الغاب در استان حماه دیدن کردند. همچنین بازدیدهای مشابهی از ادلب و کوه‌های لاذقیه داشتند. روس‌ها همچنین عملیات هماهنگی با نیروها و احزاب کرد را نیز آغاز کرده‌اند. در همین راستا منابع امنیتی می‌گویند یک هیات نظامی روسی به طور مخفیانه با رهبران نظامی کرد در حسکه سوریه دیدار کرد.
 
پانوشت: بمبارنهای دقیق هوایی همراه با تامین امنیت آسمان سوریه در برابر اسراییل و مشارکت بیشتر حزب الله معادلات سوریه رو تغییر بزرگی میده و دست ما رو باز میکنه.
اگه بتونیم منابع تخصیصی به سوریه رو به سمت یمن هدایت کنیم هژمونی ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه خواهد شکست و اینو بذارید کنار شکار ولیعهد دوبی در یمن.حتی عربهای حوزه خلیج فارس هم دارن تاوان و هزینه سرسپردگی به آمریکا رو به شکل بدی پس میدن و همین موجب تغییراتی در آینده خواهد شد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی روس ها دیدن مخالفین بشار یک شبه استان ادلب رو تصرف کردن فهمیدن که اگر به هوای بشار اسد بشینن ممکنه لاذقیه رو از دست بدن بنابراین بنظر من حضور روسیه این پیامو داره که استان لاذقیه خط قرمزه و امریکا نباید اسلام گرایان سلفی رو به اون سمت سوق بده بلکه باید به سمت دیگه ای مثل حلب یا حمص بفرسته  نه لاذقیه که منافع موسکو هست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اخیرا جان کری گفته:استقرار هواپیماهای جنگی در سوریه  برای دفاع از پایگاه خودشون هست و جای نگرانی نیست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پی نوشت : ما ادعامون نمیشه چون واقعا رقمی محسوب نمیشیم

 

با سلام و خیرمقدم خدمت حاج ادیب گل با عرض احترام آقا خیلی دلمون برات تنگ شده بود سراغتم گرفتم نبودی اما خوشحالم میبینمت حاجی دادگاهیمونم کردی دادی دست جوخه آتش ... :mrgreen:  حرف من این نبود اولا من اصلا قصد جسارت به شما نداشتم خاک پا شما و دیگر بزرگان هستم اگر جسارتی شد شرمنده عذر میخوام  شما قبلا گفتی که نیروهای خوبمون باید باشن لازم میشن منم قبول دارم مخصوصا الان که دلار های سعودی ... در مناطق سنی نشین جنوب و شرق کشور خرج میشه و گاهی ... هم میندازن و تجزیه طلب ها و ضد انقلاب و کلی دشمن دیگه ...  آقا قبول دارم حرفت گفتی ما به این نیروها نیاز داریم بله داریم به زودی بیشتر هم نیاز داریم و در راه انقلاب بیشتر از پیش خون بدیم حرفی نیست و خدا هم شما و دوستان حفظ کنه بله الان تمام فکر دشمنان تجزیه و سوریه ای دیگر در این خاک عزیز هست به علاوه که داعش هم در شرق کشور و در کل آسیا میانه فعال شده و در حال عضو گیری هست و حتی جدیدا شهر مشهد تهدید کردن rolling_on_the_floor  اما بحث اینجاس منظورم این بود قرار یک سپاه جهانی تشکیل بشه که عالی هست خوب ماهم یک تیپ یا لشکر از بچه های ایرانی حالا صرفا نظامی نه حتی پایین تر تشکیل بدیم بریم اونجا بچه ها ما اهل عقب نشینی تاکتیکی هم نیستن چشمک  تا آخرین گلوله میجنگند حتی بعدش هم امید به خدا بریم مسجدالاقصی اونجا هم نماز بخونیم و بدترین درد من اینه تو جنگ سوریه حتی یک تیر غیب حروم این نجاسات غده سرطانی نشد لااقل دلمون خوش باشه برای فردا ... وجدانا درد داره شیعه که همه چیزش غیرت هست و علی (ع) که شیعه به غیرتش مینازه ساکت باشه بشینه تماشا کنه هیچی نگه ...

 

حاج ادیب گل شرمنده جسارتی اگر شد عذر میخوام وخیلی در قلب ما جاداری خدا حافظت باشه :16:

 

یا علی مدد :rose:

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام

 

 
پی نوشت : ما ادعامون نمیشه چون واقعا رقمی محسوب نمیشیم ولی چیزی که من خیلی جاها دیدم یادآور خاطرات دفاع مقدس بود که تو کتابها و از زبان سردار نجف ها خوندم
 
ما منطق و عقل داریم .... درسامونو از حفظیم .... ولی مثل جاده خرمشهر اهواز و گردان شهید حسین فجه ای .... خیلی جاها عقل پابه فرار میزاره فقط احساسات عاشورایی هست که میمونه و باعث میشه خط سقوط نکنه و تو پیروز میدان بشی و بعدا عقل و منطق تمام قد جلوت به احترامت پا بکوبند چون از یک کار احساسی ، قوی ترین طرح های منطقی دشمن رو نابود کردی !!!!
 
خواهشا برید کار شهید حسین قجه ای رو بخونید تا بفهمید

 

سلام

 

خیلی معذرت میخوام مشکل شما اینه که به مدیریت اعتقادی نداری و یا اطلاعی نداری . تمام شرایط پیش اومده به خاطر مدریت غلط اوضاع بوده !!!! همین میشه که امریکا الان بدون اینکه خون از دماغ یک سرباز امریکایی بیاد اینقدر از حزب الله و مقاومت شهید گرفته !!! همین میشه که اسرائیل بدون اینکه خون از دماغ یک سربازش بیاد تونست کل رادارهای جنوب غیر فعال کنه !!! همین میشه که ایران باید با این اوضاع اقتصادی همه پول ثروت مملکت خرج عراق و سوریه میشه ولی امریکا میاد این همه سلاح به هر دو طرف بفروشته و ....

 

متاسفانه یاد نگرفتیم از یک سطح بالاتر زمین بازی رو ببینیم !!! نه اینکه مجبور بشیم در زمین دشمن برای دشمن بازی کنیم . دقیقا مشکل اصلیشم هم همین تفکرات احساسی در سطوح استراتژیک هست

  • Upvote 10
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

في كفريا والفوعة نأكل التراب ولا نخضع...مقاومون إلى اخر نفس فينا
 
در فوعه و کفریا خاک می خوریم ولی فرمانبرداری(از تکفیری ها) نمی کنیم! . مقاومت خواهیم کرد تا اخرین فردمان..
 
12019920_886009138152008_101601477504600
 
ارد نیست ! سوخت هم نیست! ببینید همون تکه نانی که میخورند رو چجوری تهیه میکنند!
 
12046915_886009114818677_788850750090463
 
یکی از داروخانه های فوعه.. تصویر گویاست..
1538701_885324454887143_2894053207898187
 
پ.ن: بار ها و بارها در تاپیک توسط بزرگوارانی اشاره شد.. طرح هایی برای رهاسازی مردم مظلوم فوعه و کفریا در دست اقدامه... و قرار نیست اونها رو به هر دلیلی رها کنیم تا اخرین نفر شهید بشوند)
هر بزرگی هم هر حرفی میزنه ، نظر خودشه و محترم ولیکن تعمیم داده نشه به مجموعه نیرو های مقاومت در سوریه..
قرار نیست و قرار نخواهد بود ، تحت هیچ شرایط حرمت ناموس شیعه شکسته بشه.. تهران و سوریه و لبنان هم نداره.. فرقی نمیکنه دستی که به سمت ناموس شیعه دراز بشه دست چند تا اوباش بادی بیلدینگ باشه یا چند تا تکفیری چچنی ازبک... 
این که بشار چه تصمیمی خواهد گرفت یا صدا و سیما چرا پوشش نمیده خیلی برای من مهم نیست.. اون چیزی که مهمه ، فرماندهی کل مقاومت به دقت وقایع رو زیر نظر داره ، بارها بارها از کانال های مختلف کمک رسیده (هرچند کم) و بار ها هم پیام های شفاهی از جانب حضرت اقا و سید عزیز به رزمنده ها رسیده.. 
 
همون طور که حضرت اقا فرمودند ،" اینها فرزندان زهرا (س) هستند."  و مطمئن باشید قرار نیست به هر علتی فرزندان زهرا تنها گذاشته بشوند..

 

انشاالله..........به حق فاطمه زهرا (س)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدا پدر این حزب الله رو بیامرزه، هیچ وقت به ما و مقاومت خیانت نکرد.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسلام گرایان عضو گروه "جبهه نصرت" ، شاخه سوری القاعده اعلام کردند حدود 70 نفر از شبه نظامیان آموزش داده شده توسط آمریکا در ترکیه، بالافاصله پس از عبور از مرز تسلیم آنها شده و سلاح های خود را تحویل داده اند.
روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" ضمن درج این خبر با استناد به بیانیه دو از اعضای جبهه نصرت در "توییتر"خاطرنشان می سازد که منظور شبه نظامیان عضو باصطلاح "لشکر 30 ـ ام" است که کارشناسان نظامی آمریکا آنها را برای جنگ در سوریه آموزش داده بودند.

بر اساس بیانات این اعضای جبهه نصرت، فرمانده "لشکر 30 ـ ام" ادعا کرده که آمریکایی ها را فریب داده چون به دریافت تسلیحات از آنها نیاز داشته است.
پیشتر لوید اوستین، ژنرال آمریکایی روز 16 سپتامبر در مجلس سنای این کشور اعتراف کرده بود که در نتیجه برنامه 500 میلیون دلاری آموزش شبه نظامیان سوری که هدف آن اموزش دادن 5400 نفر بوده ، تا به حال فقط چهار یا پنج نفر شبه نظامی تربیت شده اند و به این تریب عملا شکست کامل این برنامه را اعلام کرد.

http://ir.sputniknews.com/world/20150923/721549.html#ixzz3mYuvQEB8 
 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.