GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

چرا از سمت دریای مدیترانه نیامده اند بویژه که با اسرائیل هم تعاملاتی انجام داده اند

 

تا سه هفته پیش پروازهای ترابری روسیه به سوریه از همین کریدور و از طریق آسمان بلغارستان انجام میشد اما از 8 سپتامبر (که احتمالا زمان کلید خوردن عملیات ارسال تسلیحات و نیرو به سوریه بوده) بلغارستان تحت فشار ایالات متحده بدلیل "شک های جدی" در ماهیت محموله هواپیماهای روسی به مقصد سوریه ، آسمانش رو بروی هواپیماهای روسی بسته بود.

 

در خبر رویترز (به تاریخ 8 سپتامبر) ذکر شده روسها 20 روز قبل از (حدود 20 اوت) درخواست استفاده از آسمان شرق یونان برای پروازهای ترابری کمک رسانی به سوریه رو داده بود که احتمالا بعنوان سوپاپ اطمینان بوده، هرچند آمریکا از این کشور هم درخواست کرده از این کار اجتناب کنه اما این کشور رسما چیزی درباره تایید یا رد درخواست روسها اعلام نکرده.

 

با این تفاسیر و شاید جهت جلوگیری از کشف جنگنده های روسی که زیر سایه هواپیماهای ترابری آنتونف به سوریه پرواز کرده اند، توسط رادارهای دقت بالای ناتو در ترکیه و دیگر کشورهای ناتو ، مسیر ایران انتخاب شده باشه

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی
در واقع افغانستان را انگلیسی ها در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا کردند. زیاد دور نیست این مصیبت. به یاد داشته باشید که هر کس در هر کجای دنیا نوروز را جشن بگیرد ایرانی است چه شناسنامه ج.ا. داشته باشد چه نداشته باشد. امروز نزدیک 3 میلیون افغانستانی بدون آدرس در ایران زندگی می کنند که به نسبت کشورهای اروپایی گاهی ما با اینها مهربانتر هم بوده ایم. برخی از اینها بسیار افراد نیکویی هستند که من در بین ایرانی ها هم آدم به این درستی خیلی کم دیده ام و برخی هم اینقدر آدمهای عجیبی بودند که آدم می ترسد از کنارشان رد بشود. این بی آدرسی اینها باعث خطر است. در کشور اتریش بالای درب هر خانه ای نام و نشان صاحب خانه درج شده و هر نقل و انتقالی باید قبلا به اطلاع پلیس برسد حالا مقایسه کنید با بی نظمی اینجا.
اولین چیزی که باعث اقتدار یک حکومت است پلیس سالم و مقتدر و فدا کار است و هر حکومتی که دنبال پیشرفت است باید چند برابر خرجی که برای ارتش می کند برای پلیس انجام بدهد.
در سوپرمارکتی نزدیک خانه  بودم و یکی از این بی سبیلهای ریش بلند غول پیکر آمد و به مغازه دار گفت که تو کافری!!! مغازه دار گفت چرا و آن غول حدیثی از پیامبر اسلام نقل کرد که "هر کس در آیینه بنگرد و سبیل ببیند و ریش نبیند به یک کافر می نگرد" همین حدیث گویای همه باورهای غلط و خطرناک اینها است. در واقع داعش در یک قدمی ما است نیازی به نفوذ از مرزها نیست. با همین عقاید بوده است که جمع کثیری از تاجیکستانی ها را به فساد مغزی داعش آلوده کرده اند فساد مغزی مرز و مرزبان نمی شناسد. اینها معنی کلمه کافر را هنوز نمی دانند!!!! حتی در مورد احمد شاه مسعود (تاجیک) ملقب به شیر دره پنجشیر هم بهتر است از خود افغانستانی ها بپرسید چطور آدمی بوده است نه از قول غیر.
در همه جا خوب و بد هست. ایرانی بد هم کم نداریم. همین اخیرا هم چنین خبری پخش شد http://www.jamejamonline.ir/newspreview/2102041744586652563  موارد دیگر هم فراوان است که به دلیل اینکه قربانی ایرانی بوده پلیس به بهانه بی آدرسی اینها دنبال مجرمین هم نگشته است. افغانستانی های بد بیشتر از آنهایی هستند که به دلیل آموزه های مذهبی ما را حلال می دانند و زنان را برده و کالا یا "مال".
اما افغانستانی های خوب فرهنگی بسیار شبیه به خود ما دارند با این تفاوت که مزایای فرهنگی 200 سال پیش ما را هنوز حفظ کرده اند.
نباید در مورد این قوم خاص حکم کلی داد. در افغانستان هم مثل ایران چندین قوم و قبیله وجود دارد که برخی عقاید ملی و مذهبی وحشتناکی دارند و برخی مثل ایرانی ها دارای تمدن ریشه دار هستند.
فروپاشی شوروی، افغانستان، سوریه و عراق هر چند بسیار غم انگیز است اما ما باید به عنوان یک فرصت تاریخی از آن استفاده می کردیم. در این دورانی که انسانهای نیکو در حال انقراض هستند هر چه می توانستیم باید با گزینش های روان شناختی و نه حزبی-مذهبی هر چه می توانستیم از اینها را به کشور خود وارد می کردیم تا به غنای فرهنگی ما بیافزایند. در واقع این افتخار برای ایران است که به یک انسان خوب تابعیت ایران را بدهد صرف نظر از نژاد و مرز بندی تقلبی انگلیسی ها. اما ما چه کردیم بیشتر فرهیختگان اینها راهی اروپا شدند!!! و سبیل تراشیده های ریش دراز کرور کرور وارد ایران شدند.
 
در مورد نازی ها هم باید بگویم که در رایش آلمان یک سپاه اس اس وجود داشته شامل 4 لشگر که در این سپاه حداقل یک لشگر همه خارجی بوده اند و به ویژه ایرانی و عرب بسیار فراوان وجود داشته که رایش آلمان برای این مسلمانان عضو اس اس ضمن تهیه غذای حلال صاحب نظر دینی هم استخدام کرده بوده که مشکلات مذهبی نداشته باشند و در آسایش باشند.این سپاه هم مثل بقیه اس اس ها تحت فرمان ژنرال پاپا هاوزر عمل می کرده اند و مثل بقیه اس اس ها به فرمانده خود بسیار احترام می گذاشته اند و در اس اس با همه به صورت یکسان بر خورد می شده و توجهی به نژاد آنها نمی شده است بر خلاف اخلاق معروف آلمانی. هنوز در خانه برخی از پیر مردهای ایرانی عکس خودشان یا پدرشان با لباس این لشگر اس اس وجود دارد.
همین آنگلا مرکل هم عضو جوانان هیتلری بوده با این حال راه را برای برخی سوری ها باز کرده که به آلمان بیایند زیرا که اینها افراد کاردان و مفیدی هستند.
 
اینکه اس اس را شما برابر با آدم بد بدانید بیشتر ناشی از تبلیغات انگلیسی ها است تا واقعیت و درست مثل این است که سپاه پاسداران و نیروی قدس را مترادف با آدم بد بدانید بنابراین تبلیغ انگلیسی ها مبنی بر بی دینی رایش و کشتار و غیره از آنجایی که تبلیغ کننده خودش جانی است مطابق احکام حقوقی خود انگلستان معتبر نیست.

با سلام خانم آنگلا مرکل متولد 1954 هستند در نتیچه نمی توانسته اند عضو سازمان جوانان هیتلری بوده باشند.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkel
این پاپ بندیکت شانزدهم بودند که آلمانی تبار بوده و در کودکی عضوی از جوانان هیتلری.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ارتش آمریکا اذعان کرده است که یک گروه از شورشیان سوری تحت آموزشش، خودروها و مهمات خود را به جنگ‌جویان مرتبط با القاعده تحویل داده‌اند.

به گفته ارتش آمریکا یک یگان از این شورشیان در هفته جاری، شش خودروی باری و مهمات خود را به جبهه النصره تسلیم کرده‌اند تا احتمالا به ازای آن یک معبر امن به دست بیاورند.

کنگره آمریکا با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز حدود ۵ هزار شورشی برای جنگ با شبه‌نظامیان دولت اسلامی موافقت کرده است.

اما ارتش آمریکا می‌گوید اولین گروه ۵۴ نفره از این افراد آموزش دیده به دست جبهه النصره متلاشی شده‌اند.

ژنرال لوید آستین، هفته پیش به قانون‌گذاران آمریکایی گفته است که تنها "چهار یا پنج" شورشی که از سوی آمریکا آموزش دیده‌اند، هنوز در حال جنگ‌اند.

جف‌ دیویس سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفته است که "متاسفانه ما دریافته‌ایم که واحد "نیروهای سوریه " در واقع شش خودروی باری و بخشی از مهمات خود را به گروهی داده که ظن وابستگی اش به جبهه النصره می‌رود."

پاتریک رایدر، یک سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا هم گفته است که این اتفاق در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر (۳۰ و ۳۱ شهریور) رخ داده است.

او افزوده است که خودروها و مهمات واگذار شده، یک چهارم کل تجهیزاتی هستند که در اختیار این یگان گذاشته شده بود.

سرهنگ رایدر گفته است "اگر این موضوع درست باشد، گزارش واگذاری تجهیزات اعضای گروه "نیروهای سوریه نوین" به جبهه النصره بسیار نگران کننده است و ناقض دستورالعمل برنامه آموزش و تجهیز آنهاست."

این یگان بخشی از ۷۰ جنگجوی شورشی است که در دوره دوم آموزشی ایالات متحده در سوریه مشارکت کرده‌اند.

لورا بیکرز گزارشگر بی‌بی‌سی می‌گوید این برنامه آموزش و تجهیز هنوز در مراحل اولیه است اما این حادثه تازه ترین نمونه در مجموعه ناکامی‌های مربوط به این برنامه است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید جلوگیری از کشف جنگنده چه لزومی داره وقتی الان چپ و راست عکس ازشون منتشر میشه؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناوشکن موشک انداز Moskva روسیه وارد مدیترانه شد

 

این سومین بار در سال گذشته است که ناوشکن موشک انداز Moskva ، فلگ شیپ ناوگان دریای سیاه روسیه برای شرکت در رزمایش نظامی وارد دریای مدیترانه میشود

 

http://tass.ru/en/defense/823795

 

منبع دیپلماتیک روسیه گمانه زنی ها درباره قرارگاه عملیاتی مشترک بین ایران، روسیه ، عراق و سوریه در بغداد را تایید کرد

 

یک منبع دیپلماتیک نظامی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد کمیته ای مشترک برای هماهنگی عملیاتی و کنترل واحدهای رزمی در سوریه در بغداد جهت نبرد با داعش و با شرکت ایران،روسیه،سوریه و بغداد تشکیل میشود.

 

این منبع در ادامه افزود مدیریت این مرکز عملیاتی بصورت دوره ای توسط افسران کشورهای شرکت کننده انجام شده و عراق بعنوان اولین دوره مدیریت این مرکز را بر عهده خواهد داشت

 

http://www.interfax.com/news.asp

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

bbc میگه که......این یگان بخشی از ۷۰ جنگجوی شورشی است که در دوره دوم آموزشی ایالات متحده در سوریه مشارکت کرده‌اند.....برایه امریکا دوره آموزشی شون 5 میلیون دلار خرج بر داشته .......با 5  میلیون دلار میشه یک تیپ عملیاتی راه انداخت rolling_on_the_floor

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا که چین هم از روسیه بد تر شده تازه که ورق داره به نفع ما بر میگرده یادش آومده کمک کنه ..

http://www.tabnak.ir/fa/news/534592/یک-ناو-چینی-راهی-بندر-طرطوس-سوریه-شد

ویرایش شده در توسط arasrayan

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته توافق هنوز برقرار هست فکر کنم . اتفاقی که افتاده این هست که یا ارتش بمباران کرده و مسلحین با خمپاره و راکت جواب دادن یا مسلحین خمپاره پرانی کردن و ارتش با بمباران جواب داده . دوستان دیروز میگفتن قرار هست تعدادی از اهالی فوعه تخلیه بشن ایا این اتفاق افتاد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قرارداد صلح شکسته شد..... توسط بشار اسد! جا داره فحشش بدیم؟ الان اجاز هست آمپر بچسبونیم یا این هم نقشه ایرانه؟

یادتونه گفتیم...بشار از قصد دوست داره پای ایران بیشتر باز بشه؟...

10000 نفر منتقل شدن یا این بابا وسط بازی زده زیر میز قمار ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته توافق هنوز برقرار هست فکر کنم . اتفاقی که افتاده این هست که یا ارتش بمباران کرده و مسلحین با خمپاره و راکت جواب دادن یا مسلحین خمپاره پرانی کردن و ارتش با بمباران جواب داده . دوستان دیروز میگفتن قرار هست تعدادی از اهالی فوعه تخلیه بشن ایا این اتفاق افتاد ؟

قرار بود صبح دیروز بخشی از مردم تخلیه بشند.. خبر تکمیلی نیامده هنوز..

بنقلی قرار بود در یک پروسه یک الی دو هفته ای ده هزار نفر رو منتقل کنیم!

البته دیشب بچه ها خبر رسونده بودند که ماشین و تجهیزات وارد فوعه شده تا 500 مجروح رو به لاذقیه منتقل کنند.. چه بر سرشون امده تا الان! تخلیه شدن یا هنوز در فوعه هستند معلوم نیست..!

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان منتقل شدند یا نشدند؟ وسط راه اند؟ نکنه تروریستها به تلافی به کاروان حمله کنند؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان منتقل شدند یا نشدند؟ وسط راه اند؟ نکنه تروریستها به تلافی به کاروان حمله کنند؟

 

خیر خبر هیچ انتقالی تا الان نرسیده ، دیشب مردم منتظر ورود صلیب سرخ برای تخلیه بودند که قضیه بمباران اتفاق می افته ، مسلحین در جواب مواضع مدافعین اطراف شهر رو با تعدادی خمپاره هدف می دهند! دیشب بچه های شیعه سوری تاکید داشتند که مسلحین گفتند توافق لغو نشده و فقط پاسخ دادند به بمباران تفنتاز.. و البته به همین علت مسلحین خویشتن داری نشون دادند و با تعدادی خمپاره مواضع مدافعین رو هدف دادند( نه محلات مسکونی!)

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.