GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

 

فکر نمیکنم این رنگ لباس با طبیعت سرسبز لاذقیه همخوانی داشته باشه!

 

lat.JPG

 

قرار نیست با طبیعت لاذقیه همخوانی داشته باشه ؛قراره با باند فرودگاه و پرنده ها همخوانی داشته باشه  که داره 

توی همین تصویر به رنگ باند فرودگاه نگاه کن ... 

 

به هر حال پرسنل فنی کارشون در شلترها و روی باند هست نه در محیط سبز ...

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش مشرق، تصویر منتشر شده از یک تروریست عضو جبهه النصره در سوریه نشان می دهد که او یک اسلحه مدل "ام 240" ساخت آمریکا در دست دارد.
 

کاربران شبکه های اجتماعی واکنش های تندی به این عکس نشان دادند و خواستار توقف حمایت دولت آمریکا از تروریسم شدند. مقامات کاخ سفید تاکنون واکشی به این عکس نشان نداده اند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/475869/%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%AD%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%B5%D8%B1%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام

 

 

 
منظورت امام حسین بود دیگه نه ؟؟؟؟
 
هم طراز هم منظورت بوده که دیگه نع ؟؟؟
 
و اما بعد :
 
زیارت عاشورا میدونی چیست آیا ؟؟؟ برو بخون نازنین ! بد نیست 
 
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ

 

و البته که هوالله احد .... و شکی نیست درش!

 

**********

 

 

من از داخل همین جوی که شما میای رفتم به دیدار جوگیرانی که به اسم تکفیری ! دارند کل جهان رو فتح میکنند ..... و با همین جو در میان جو زدگانی که رجز به نام حیدر کرار میخوندند با اون یکی جوزدگان انحراف و تکفیر جنگیدم

 

اگر کسی هست که مشکلی با اهل بیت پیامبر داره واضح بگه، چون تاالان میلیون ها شهید دادیم فقط به عشق اهل بیت پیامبر که بندگان محبوب الهی بودند و هستند و خواهند بود .... 

 

یا حق

 

 

 

سلام

اولا همتراز و همطراز دو تاشون درستن

دوما منظور من اینکه جایگاه مخلوق و خالق رو با هم قاطی نکن

جوری که شما میگی کلا خدا به حاشیه برده شده و کل جهان رو مخلوقاتش کنترل میکنند

خداوند بزرگتر و قدرتمند تر از این حرف هاست

 امام حسین هم جایگاه خودشو داره

  • Upvote 10
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش در حال فرار دسته جمعی به عراق

آخرش این روس ها بدرد خوردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بمباران ادلب؟
مگه قرارداد صلحی که در مورد فوعه و کفرنیا نوشته بودیم عدم بمباران ادلب توش نبود؟
از این دو شهرک چه خبر؟ تخلیه شدند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد دقت پائین بمب های روسی ( کاری به مسائل فنی ندارم )  ، احتمالا روس ها می خوان به صورت واضح بگند « مردمی که در کنار تروریست ها هستند ، جزو تروریست ها محسوب می شوند » ...

 

خودشون در روسیه از چنین سیاستی پیروی می کنند ، پس جای تعجبی نداره که توی سوریه هم چنین کنند .

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قرار نیست با طبیعت لاذقیه همخوانی داشته باشه ؛قراره با باند فرودگاه و پرنده ها همخوانی داشته باشه  که داره 

توی همین تصویر به رنگ باند فرودگاه نگاه کن ... 

 

به هر حال پرسنل فنی کارشون در شلترها و روی باند هست نه در محیط سبز ...

اين ويدئو چه ربطی به سوريه و لاذقيه داره؟ مال جولای 2014 و يک پرواز تمرينی در خاک روسيه است. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا اخیرا پوتین، کلیسای ارتدکس، و ودکا هم به مقدساتی که در نظام مقدس نمیشه بهشون توهین کرد افزوده شده، ولی عجالتا یه آفتابه آب برسونید دست روسها اولین فراگفوتشون خورد:

https://www.youtube.com/watch?t=62&v=ndpq0VhQqHs
  • Upvote 5
  • Downvote 28

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

؟؟؟؟

اگه منظورت از خوردن این فیلم هست

داره فیلر میزنه

ویرایش شده در توسط usame-bin-laden
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروی هوایی روسیه در سوریه چه کار می‌تواند بکند؟

 

از پایان دوره جنگ سرد، این اولین بار است که روسیه در خارج از مرزهای جمهوریهای شوروی سابق، دست به عملیات نظامی زده است.

ولی آمریکا و شرکای ائتلاف‌اش هم اکنون بیش از ۷ هزار بار گروهی را که خود را دولت اسلامی ( داعش) می‌خواند در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند. حتی با خوشبینانه ترین ارزیابی باید گفت که تاثیر این حملات محدود بوده است.

اگر چه پیشروی شبه‌نظامیان دولت اسلامی تا حدودی مهار شده‌اند ولی بهیچوجه نمی‌توان گفت که شکست خورده اند. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا تصور می‌شود روسیه بهتر می‌تواند با این گروه مقابله کند؟

البته روسیه حملات خود به مواضع نیروهای دولت اسلامی را به سوریه محدود کرده. اما از اولین عملیات جنگی روسیه در سوریه، چنین برمی آید که هدف اساسی روسیه کاهش فشاری است که به نیروهای در حال جنگ بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه وارد می شود، از این رو فهرست اهداف جنگنده‌های روسیه از حمله به مواضعی که منحصرا در اختیار نیروهای داعش است، فراتر می‌رود.

ولی توانایی‌های نظامی روسیه در لاذقیه (جنگنده‌های روسیه در فرودگاه لاذقیه در سوریه فرود آمده‌اند) واقعا در چه حد است؟ از چه سلاح‌هایی می‌توانند استفاده کنند؟ نیروی هوایی روسیه را چگونه می‌توان با نیروهای مشابه غربی مقایسه کرد؟ و روسیه نهایتا چه می‌تواند به دست آورد؟

جنگ افزارهای روسیه، مجموعه‌ای از تسلیحات قدیمی و مدرن

جنگنده‌هایی که روسیه به سوریه اعزام کرده، نمونه کوچکی از مجموعه هواپیماهای نیروی هوایی روسیه است.

مایکل کافمن، تحلیلگر شرکت سی ان ای، مستقر در آمریکا ( یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی) می‌گوید روسیه ۳۴ هواپیمای ثابت‌بال به لاذقیه فرستاده که مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف هواپیماهای جنگی هستند: دوازده فروند سوخوی- ۲۵، دوازده فروند سوخوی- ۲۴ ام ۲، چهار فروند سوخوی- ۳۰ اس ام، و شش فروند سوخوی-۳۴.

 

مایکل کافمن، اضافه می کند: "این‌ها هم معرف نسل قدیمی هواپیماهای جنگی شوروی سابق هستند و هم هواپیماهای جدید بسیار پیشرفته که چندین نقش دارند. سوخوی-۲۵، در جنگ‌های روسیه از جمله در چچن و جمهوری گرجستان به کار گرفته شده بود. این هواپیمای جنگی توانایی پشتیبانی نیروی زمینی را کاملا دارد ولی آسیب‌پذیر است و بسهولت ممکن است هدف قرار گیرد؛ بخصوص با موشک‌هایی که از روی شانه شلیک می‌شوند و عرصه نبرد در سوریه به وفور به کار برده می‌شود."

آقای کافمن می گوید سوخوی-۲۴ ام ۲، یک بمب افکن کلاسیک تاکتیکی دوران شوروی سابق است که مدرنیزه شده و می‌تواند عملیات مختلفی انجام دهد ولی هواپیمایی نسبتا مستهلک و قدیمی است.

به عقیده مایکل کافمن، هواپیماهای جالب‌تر، سوخوی-۳۰ اس ام، و سوخوی- ۳۴ هستند: "سوخوی-۳۰ اس ام، یک هواپیمای سنگین جنگی چندمنظوره است، هم می‌تواند به هواپیماهای دیگر حمله کند و هم از ارتفاع بالاتر چندین نوع هدف‌گیری دقیق را با موفقیت انجام دهد."

هواپیماهای سوخوی-۳۴ این تصویر را تکمیل می‌کند. آقای کافمن می‌گوید: "این هواپیماها، جنگنده‌هایی به مراتب پیشرفته‌تر هستند که در اصل جانشین هواپیماهای سوخوی ۲۴ ام ۲، شده و می‌توانند هر نوع بمبارانی را انجام دهند و در نبردهای هوایی هم از خود دفاع کنند. از این نوع هواپیما تاکنون در جنگ استفاده نشده و ممکن است روسیه علاوه بر کارگیری، در واقع قصد آزمایش آن را داشته باشد."
قدرت تسلیحاتی

در باره هواپیماهای جنگی روسیه به تفصیل صحبت شد ولی باید دید این هواپیماها قادرند از چه تسلیحات و مهماتی استفاده می‌کنند.

داگلاس بری، از موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن می‌گوید نیروی هوایی روسیه فاقد تسلیحات دقیق و سیستم‌های هدف‌گیری است که بیشتر قدرت‌های غربی در اختیار دارند.

البته این برای نیروی هوایی روسیه مشکل تازه‌ای نیست چون در جنگ روسیه با گرجستان در سال ۲۰۰۸، این ضعف آشکار شده بود.

 

داگلاس بری می‌گوید از آن نیروی هوایی و صنایع روسیه، تلاش‌ برای تولید و مجهز شدن به تسلیحات و سیستم هدف‌یابی مشابه آمریکا و قدرت‌های طراز اول اروپایی را شدت بخشیده است.

به عقیده آقای بری، این مشکل محصول فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تقریبا دهه‌ها سرمایه گذاری بسیار ناچیز در سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته است.

از نظر فنی تفاوت‌های قابل ذکر دیگری نیز دیده می‌شود.

با اینکه سوخوی ۲۴ و ۲۵ روس‌‎ها به بمب و موشک‌های هدایت شونده لیزری نیمه خودکار (semi-active) و الکترونیک-مادون قرمز و ردیاب‌های لیزری مجهز هستند، از سیستم‌های هدف‌گزین (targeting pod) هواپیماهای غربی بی‌بهره هستند که هم در هدف‌یابی مفیدند و هم در هدایت سلاح به سمت آن.

اگر چه روسیه چند هواپیمای بدون سرنشین نیز به سوریه اعزام کرده ولی به عقیده آقای بری، روس‌ها سیستم‌های شناسایی، مراقبت و اطلاعات هوایی خودکار (بی‌نیاز به انسان) در اختیار ندارند که آمریکا و متحدانش به طور گسترده در افغانستان استفاده کردند.
نقش واحدهای نظامی سوریه

ممکن است نیروی هوایی روسیه از برخی جهات از پیشرفته‌ترین قدرت‌های غربی عقب‌تر باشد ولی مطمئنا توان حمله هوایی موثر را دارد. اما ماموریت نیروی هوایی روسیه در سوریه دقیقا چه می‌تواند باشد؟

مهمترین تفاوت عملیات هوایی روسیه با حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا همین است.

 

ضعف اساسی آمریکا و متحدانش نداشتن نیروی زمینی معتبر است. برتری هوایی در هماهنگی با نیروی زمینی می‌‌تواند منطقه ای را اشغال و آن را حفظ کند ولی در غیاب نیروی زمینی، تاثیر حملات هوایی محدود است.

اما این امر در مورد روسیه صدق نمی‌کند. ممکن است ارتش سوریه با وجود لطمه‌های جدی و فرار بسیاری از سربازانش قدرت گذشته را نداشته باشد ولی از نقطه نظر توانایی‌های محلی، هنوز نیرویی است که می‌شود روی آن حساب کرد. این ارتش با تسلیحات جدیدی که روسیه در اختیارش قرار داده و با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، می‌تواند در مقابل بخش مهم نیروهای مخالف ایستادگی کند.

روسیه مانند آمریکا تسهیلات پیشرفته جمع آوری اطلاعات را ندارد و بیشتر اهداف آن بر اساس اطلاعات تاکتیکی دریافتی از واحدهای زمینی سوریه تعیین خواهند شد.

همین کلید استراتژی روسیه است. هدف، منسجم کردن رژیم بشار اسد، کاهش فشارها و تضمین این است که در هر گونه حل و فصل دیپلماتیک، متحدان آقای اسد همچنان نقش خواهند داشت.

 

به همین منظور -که از شروع حملات هوایی روسیه مشهود بود- مسکو هر جا که لازم باشد به مخالفان رژیم سوریه ضربه خواهد زد.

نیروی هوایی روسیه برای عقب راندن نیروهای مخالف بشار اسد و قادر کردن رژیم او برای پس‌گرفتن کنترل بخش بزرگی از سوریه که از دست داده، وارد عمل نشده؛ هدف روسیه فرصت دادن به رژیم بشار اسد و تغییر محاسبات منطقه‌ای و دیپلماتیک است. نیروی هوایی روسیه برای چنین منظوری می‌تواند تعیین کننده باشد.

www.bbc.com/persian/world/2015/10/151002_me_syria_russia_air_force

دوستان یه تحلیل خوب و منطقی از بی بی سی

 

دوستان با نیروی هوایی که آشنایی دارند آیا تحلیل از نیروی هوایی روسیه درسته ؟

 

دوستانی که تحلیل می کنند تحلیل کردن و پیش بینی کار ساده و راحتی نیست لازمه این کار شناخت استراتژی به معنای واقعی و استعمار و استسمار و تاریخ کشور ها و جغرافیای سیاسی فرهنگی اقتصادی و نقش کشور ها در منطقه مورد نظر و خیلی عوامل دیگه هست که تحلیل و پیش بینی دانش گسترده خیلی از مسائل می خواد از جمله مسائل داخلی و سیاست کشور ها چه داخلی و خارجی ...

 

اما خلاصه دلیل اصلی حضور روسها حفظ تنها متحد استراتژیک و سیاسی مهمشون هست در خاورمیانه و آبهای گرم چون سوریه آخرین پایگاه حضور روس ها هست که اونم ازدست بدهند عملا در خاورمیانه نقشی ندارند پس برای حفظ تنها متحدشون وارد میدان شدند و آینده روس ها در سوریه با وجود خیلی مسائل ( اوضاع داخلی روسیه و مخالفان دولت و جهادی های روسیه و استقبال مردم شوروی سابق از زندگی فرهنگ غربی ) خوش بینانه نیست علاوه بر سخنان آمریکا که سوریه رو باتلاقی برای روس ها توصیف کرد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.