GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

درستش اینه که میگفت ؛ کاری که آمریکا ، فرانسه ، ترکیه + ایران و عراق هم نتونستند ...

منظور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :waitung:

  • Upvote 5
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر افزود: «روز دوشنبه 15 حمله هوایی از پایگاه حمیمیم توسط جنگنده های «سوخوی 34» ، «سوخوی 24» و «سوخوی 25» انجام شد و 10 موضع تروریستها مورد هدف قرار گرفت.»

وی افزود جنگنده های نیروی هوایی روسیه حدود 30 خودرو و یک خودرو زرهی و چند تانک تروریستها را در اطراف شهر ادلب سوریه منهدم کردند.

کوناشنکوف افزود: «بمب افکنهای سوخو 34 مقر فرماندهی داعش را در اطراف شهرهای دیرحافر و الباب در استان حلب منهدم کردند و در این حملات مخفیگاههای رهبران تروریستها نیز ویران شد.»

وی تصریح کرد: دو جنگنده «سوخوی 25» روسیه مقر فرماندهی و مرکز مخابرات تروریستهای داعش را در منطقه جبل البترا و همچنین مقر تروریستها را در استان دمشق هدف قرار دادند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/536915/15-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%8A%D9%87-%D8%B6%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B6%D8%B9-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4


بیانیه تروریست‌های سوریه علیه ایران و روسیه

بیش از چهل گروه تروریستی در سوریه، با امضای بیانیه‌ای از کشورهای منطقه خواسته‌اند اتحادی منطقه‌ای علیه تهران و مسکو تشکیل دهند.

به گزارش فارس، بیش از 40 گروه از تروریست‌های مخالف دولت سوریه خواستار تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران و روسیه شده‌اند.

به گزارش رویترز، این گروه‌ها که گروه‌های تحت چتر حمایتی «ارتش آزاد سوریه» را هم شامل می‌شوند، با بیان اتهامات بی‌پایه همکاری‌های منطقه‌ای را برای مقابله با آنچه «اشغال‌گری سوریه توسط ائتلاف ایران و روسیه» خوانده شده، ضروری دانسته‌اند.

جنگنده‌های روسیه، از چهارشنبه هفته گذشته پس از درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را بمباران کردند.

 گروه تروریستی «احرار الشام»، این بیانیه را برای خبرگزاری رویترز ارسال کرده، اما اشاره‌ای به نام هیچ کشوری برای تشکیل اتحاد علیه ایران و روسیه نکرده است. با این وجود، مستندات فراوانی در تأیید حمایت کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و قطر از گروه‌های تروریستی در سوریه وجود دارند.  

نام گروه تروریستی داعش و جبهه‌النصره در میان گروه‌های امضاکننده این بیانیه دیده نمی‌شود.

http://www.tabnak.ir/fa/news/536950/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87


میرور: نیروهای ویژه روسیه قصد پاکسازی شهر راهبردی الرقه را دارند

روزنامه انگلیسی «میرور» در گزارشی پیرامون عملیات اخیر روسیه در سوریه می‌نویسد نیروهای ویژه روسیه قصد گرفتن «رقه» که مرکز گروه‌‌های افراطی در حال نبرد با دولت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه هستند را دارند.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در پی استفاده از توان نظامی خود برای کنترل «رقه»، دژ کلیدی داعش که گفته می‌شود دارای میادین نفتی است ،می باشد.

منابع اطلاعاتی نیز در این زمینه می‌گویند رییس جمهور روسیه در پی انجام این کار خطیر و اعزام ۱۵۰ هزار نیروی ذخیره خود به سوریه است. این نیروها نیز با کنترل شهر «رقه» که عملا از سال ۲۰۱۳ پایتخت گروه‌های شبه‌نظامی شد، جلوی حملات مخالفان دولت اسد را خواهند گرفت.

میادین گازی و نفتی این شهر بسیار راهبردی به تصرف اعضای گروه‌ تروریستی داعش درآمده است، اما اکنون، طبق گزارش «میرور»، نیروهای ویژه روسی قصد تصرف آن را دارند.

«میرور» با اشاره به به هم خوردن نظم عملیات ائتلاف به واسطه آغاز عملیات روسیه در سوریه نوشت: منابع مطلع ادعا می‌کنند تلاش‌های روسیه برای احاطه بخش‌های بزرگی از قلمروی غرب سوریه موجب بر هم خوردن عملیات طولانی مدت نیروهای ائتلاف شده است.

یک منبع مطلع در این باره اظهار داشت: «بسیار واضح است که روسیه می‌خواهد با گرفتن رقه و تمامی میادین گازی و نفتی اطراف پالمیرا غرب این کشور را به طور کامل پاکسازی کند. به نظر می‌رسد آن‌ها در باره عملکرد خود تفکر کرده‌ و حال اقداماتشان را به سرعت اجرا می‌کنند.»

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز در این اثنا پوتین را متهم به قتل غیر نظامیان سوری و تقویت اسد متحد خود تا از بین بردن نیروهای داعش نمود.

ژنرال «فلیپ برید لاو» فرمانده نظامیان آمریکا در اروپا اظهار داشت: «نیروهای ائتلاف قصد دارند در ماه‌های آینده عملیات وسیعی را از پایگاه اینجرلیک (ترکیه) علیه داعش انجام دهند.»

در همین رابطه ۳۰۰ نیروی ویژه عملیات نجات آمریکا نیز با پرواز به جنوب ترکیه آماده نجات خلبانان سرنگون شده نیروهای ائتلاف هستند .

یک منبع مطلع در این زمینه گفت: «آمریکا می‌خواهد خود را مطرح کرده و قبل از روسیه رقه را بگیرد اما در این مسیر خطرات گسترده‌ای وجود دارند و چنین اقدامی نیاز به نقشه‌ای مطلوب در زمینه توانمندی‌های رزمی نیروهای ائتلاف دارد.»

ویرایش شده در توسط abbasghara
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

ظرف 48 ساعت روسیه معادلات درگیری در سوریه و منطقه را تغییر داد و تمامی خطوط قرمز ترکیه و امریکا را از بین برد. حملات خوردکننده نیروهای هوایی روسیه سبب شد امریکایی ها و گروه های مسلح جهادی در برابر آن مجبور به عقب نشینی شوند و این در حالی است که پنتاگون اعلام کرده است به عملیات برچیدن موشک های "پاتریوت" از خاک ترکیه همچنان ادامه می دهد.
به گزارش روزنامه لبنانی السفیر، پنتاگون اعلام کرده است که حملات هوایی روسیه در خاک سوریه هیچ تغییری در عملیات برچیدن سامانه های موشکی پاتریوت امریکا در خاک ترکیه به وجود نیاورده است و واشنگتن به کار خود ادامه خواهد داد.

 

کسی می دونه چرا این خبر گذاری های داخلی اینقدر دروغ می گن   یادم یه بار دیدم می گن ارتش با توپخانه یه ساختمون را بمباران کرده 400 تن از داعشی ها کشته شدند آخه مگه میشه چهارصد تن را تو یه ساختمان جا داد  icon_eek  یا ما گوشامون درازه


راستی اینو ببینید این خبر دیگه واقعا دروغ محضه

 

روسیه می خواد تو چهار ماه داعشو نابود کنه

 

لینک خبر : کلیک

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واکنش تند و قاطع به عادل الجبیر
الزعبی همچنین درباره اظهارات «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی که گفته بود بشار اسد در آینده سوریه نقشی ندارد و در دوره انتقالی اختیاری نخواهد داشت، گفت: «به وزیر خارجه سعودی می‌گویم ساکت باش ای بچه… زمانی که مردان، کشورها و ارتش‌ها و ملت [سوریه] سخن می‌گویند… بچه‌ای مانند عادل الجبیر گوشه‌ای می‌نشیند و سکوت می‌کند».
‌وزیر اطلاع‌رسانی سوریه درباره کشتار مردم یمن توسط آل سعود نیز تصریح کرد: «آنچه در یمن رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه کشتار همه ملت [یمن] توسط آل سعود است».
وی در پایان درباره اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که با حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه مخالفت کرد، گفت، سوریه و نهادهای سیاسی ملی برای چنین اظهاراتی ارزش زیادی قائل نیستند و این اظهارات نشان دهند سرخوردگی اردوغان به خاطر شکست سیاسی  و اقتصادی حزب عدالت و توسعه است.


استراتژی تازه ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا حملات نظامی خود علیه گروه تروریستی "داعش ” (داعش سابق) را بر شمال شرقی سوریه متمرکز می‌کند. به گزارش نیویورک‌ تایمز، جبهه اصلی نبرد در حال حاضر شهر "رقه” پایتخت غیررسمی گروه "داعش ” است.

نیویورک‌ تایمز با استناد به گفته‌های نمایندگان دولت و ارتش آمریکا نوشته است باراک اوباما هفته گذشته "مجوز اقدام‌های لازم را صادر کرده است”. ظاهرا صحبت از "استراتژی تازه” ائتلاف بین‌المللی در جنگ علیه "داعش ” است.
بنا بر این گزارش، حمله به زودی آّغاز خواهد شد. این گزارش همچنین می‌گوید رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار تحویل مستقیم مهمات و احتمالا اسلحه به مخالفان سوری را تصویب کرده است.
هم‌چنین گفته می‌شود حملات هوایی علیه مواضع "داعش ” از یکی از پایگاه‌های هوایی ترکیه تشدید خواهد شد.

 ۵ هزار نیروی عرب به همراه ۲۰ هزار پیشمرگه کرد، شهر رقه، پایتخت غیررسمی "داعش ” را زیر فشار و حملات خود خواهند گرفت. این نیروی زمینی از هوا با دهها جنگنده‌ی ائتلاف بین‌المللی پشتیبانی خواهد شد. در این طرح، قطع راه‌های تدارکاتی داعش نیز پیش‌بینی شده است.

طرح نظامی جدید ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بر نیروهای عرب متکی است که فرماندهان آنها از سوی آمریکایی‌ها و واحدهای نظامی کرد تعیین شده‌اند.
باراک اوباما چند روز پیش تهدیدهای خود علیه گروه "داعش ” را افزایش داد و گفت، او در مبارزه علیه "داعش ” در سوریه و عراق همه اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

به نظر مقام‌های ارشد دولت اوباما، این امکان وجود دارد که "استراتژی تازه” ائتلاف بین‌المللی علیه "داعش ” شرایط را تغییر دهد. زیرا به گفته نیویورک تایمز، جنگ چند ساله علیه "داعش ” در حال حاضر در "وضعیت پات” قرار دارد.
گروه "داعش ” تا به امروز بیش از حد انتظار خود را در برابر حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی مقاوم نشان داده است.

دورتر از حوزه عملیات روس‌ها
جبهه تازه‌ی ائتلاف بین‌المللی علیه "داعش ” بسیار دورتر از حوزه عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه در سوریه قرار دارد. روسیه از چند هفته پیش حضور نظامی خود در سوریه را افزایش داده و از هفته گذشته حملات هوایی خود علیه مواضع مخالفان رژیم بشار اسد را آغاز کرده است.
روز گذشته بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون دولتی ایران ، از شکل‌گیری "ائتلاف جدیدی” با شرکت روسیه، ایران، عراق و سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این ائتلاف بتواند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. اسد گفت: «باید این ائتلاف موفق شود، وگرنه شاهد ویرانی کل منطقه خواهیم بود و ما مطمئن هستیم که این ائتلاف موفق خواهد بود.»

کشورهای غربی می‌گویند که هدف عملیات نظامی روسیه در سوریه، داعش نیست و روس‌ها عملا مواضع مخالفان میانه‌رو رژیم اسد در شمال غرب سوریه را هدف قرار می‌دهند. نخستین هدف حملات روس‌ها در هفته گذشته مواضع ارتش آزاد سوریه بود که از حمایت ائتلاف بین‌المللی زیر رهبری آمریکا برخوردار است.

چند روز پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه، آلمان، آمریکا، بریتانیا و فرانسه به همراه ترکیه، عربستان سعودی و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که حملات هوایی روسیه در حما، حمص و ادلب عموما "غیرنظامیان را هدف گرفته نه شبه‌نظامیان تروریست داعش را”. این هفت کشور در بیانیه خود گفتند: «ما روسیه را فرا می‌خوانیم تا به حملات خود علیه اپوزیسیون سوریه و غیر نظامیان به‌سرعت پایان داده و تلاش‌های خود را بر مبارزه با داعش متمرکز سازد.»

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بی انصافی از سر و روی شماها می باره. میخواید ایران دست تنها با دوتا ارتش فشل سوریه و عراق و یه گروه چریک مثل حزب الله بتونه به تنهایی با 80 درصد قدرت اقتصادی امنیتی اطلاعاتی نظامی دنیا در بیفته و مغلوبش کنه؟

ته تهش روسیه اومده کمک ما و اگر ما نبودیم الان چیزی نبود که روسیه بتونه ازش دفاع کنه و البته روسها جرات ورود زمینی به این باتلاق رو ندارن...

 

من جای مدیریت این سایت بودم به خاطر همین جمع بستن ایران با این حیوانات شرور یه اخطار بهت میدادم

 

شما تحجر جلوی چشت رو گرفته نمی تونی واقعیت رو اونطوری که هست ببینی ! این روسیه که اینقدر سنگش رو به سینه میزنید :

 

With Russia’s Dep. Army Chief due in Israel, Moscow posts 64 S-300 ship-to-air missiles off Syria, N. Israel

http://app.debka.com/n/article/24929/With-Russia’s-Dep-Army-Chief-due-in-Israel-Moscow-posts-64-S-300-ship-to-air-missiles-off-Syria-N-Israel

 

--=--

 

In an interview with CNN on October 4, Prime Minister Netanyahu described how the Russian operation in Syria had affected relations with Moscow. “We don’t want to go back to the days when, you know, Russia and Israel were in an adversarial position,” he said. “I think we’ve changed the relationship. And it’s, on the whole, good.” He added that Israel’s close relations with the US were in a completely different and special category. (that’s an understatement)

When asked whether he thought Russia’s intervention would cause instability in the region, he seemed to avoid giving a detailed response, only saying, “I don’t know. I think time will tell”.

ویرایش شده در توسط redline
  • Upvote 3
  • Downvote 32

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Foreign policy مقاله زده بود با این مضمون که :
" چرا آمریکا و متحادنش نتوانستند    کاری را که روسیه در طول 1 هفته انجام داد ، پس از 1.5 سال به ثمر برسانند ؟ " . . . فکر می کنم کم کم خیلی مسائل داره برای مردم دنیا روشن تر میشه ،امیدواریم برای بعضی ها در داخل هم همینطور بشه ! 
دو نکته :
1- شک ندارم روسیه پشت پرده با اسرائیل کاملا هماهنگ شده است ، فقط امیدوارم این هماهنگی باعث شهید شدن نیرو های خودی نشه . . .
2- امیدوارم فرمانده های داخلی به هر شکلی که ممکنه  از فرصتی که برای محک زدن جنگنده های روسی و تجهیزات مرتبطشون ایجاد شده استفاده کنند

دقیقا روسیه الان چکار کرده!!!؟؟؟
حمله هوایی به دشمنی که خطوط دفاعی مشخصی نداره و بیشتر بین غیر نظامیان جا خوش کرده چه فایده ای داره؟
باید یه کسی روی زمین باشه که درگیری ایجاد کنه تا هم مواضعشون مشخص بشه, هم بتونه جاشون رو برای کسی که میخواد از بالا حمله کنه, نشانه گذاری کنه.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسها، اطراف فرودگاه باسل، کاراسوخا-4 کار گذاشتند که تمام امواج رادیویی رو تا 300 کیلومتری جم می کنه.

 

p8c7csz0vqevucsgxf0v.jpg

چند وقت پیش یک مقاله انتقادی از نهاجا نوشتم که یک بخش کوچیکیش در مورد این بود که چحوری میشه با استفاده صحیح از جمر ها مانع حملات تروریستی شد.

یکی از دلالی شکست های سنگین محور مقاومت که باعث شد دست به دامن روسها بشند و این ادعاها و افسانه های من در آوردی مهدویتی و آخر الزمانی در مورد سوریه رو به قهقرا بفرستند عدم وجود سواد و توجه به این جزئیات فنی بود که تفاوت بین شکست و پیروزی رو تعیین می کنه.

البته تو جنگ سوریه که تروریستها توی هر خونه ای هستند و مجهز به موشک تاو هم هستن گذاشتن کامیون روی تپه خطرناکه

شکست های سنگین محور مقاومت در سال 2015 رو قبول دارم ولی خود اینکه احتمالا سردار سلیمانی  روسها و پوتین  را راضی کرده که برای جلوگیری از سقوط لاذقیه و جبهه ی شمالی نیرو به سوریه بفرسته کار بسیار سختی بوده با توجه به اینکه روسها میدونن امریکا قطعا تحریم های فلج کننده رو در پاسخ به این کار تشدید میکنه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شلیک تاو اینقدر ها هم ساده نیست، فقط یک مورد رو در نظر بگیری: وزن بالای قبضه و حملشه به یکموقعیت دقیق و فرار بعد از شلیک خودش کلی معادله میار پای قضیه. حالا اگر تانکها گردش داشته باشن در سنگر ها و تاکتیک های احتراز به کار ببرن که کار خیلی پیچیده میشه.

تقریبا در تمام ویدئو های شلیک تاو دقت کنید، یک تیم فرماندهی و یک تیم شناسایی پشت بیسیم هست، پروتوکل استاندارد هست، مثل اون تست های کالیبریشن که نشون میدن توی ویدئو ها.

این پروتکل های بگار گیری و آموزش ها (در نتیجه یک تفکر جامع دفاعی) هست که باعث میشه یک سلاح ساده مثل تاو یا کنکورس اینقدر تاثیر بذاره روی صحنه نبرد و در مقابل اون ارتش عظیم اسد، ............. ، سپاه و حزب الله در ساده ترین عملیات ها فشل بشند. اینها مهمه از خود سلاح ها مهم ر هست.

 

من اینجا یک زمانی گفتم کرا پاد فقط علامت گذاری نیست میتونه نقطه رها سازی مهمات بده. همین انتحاری های سایت که با خوشگل تر از خودشون دیزی می زنن فحاشی کردند مثل همیشه. ببینید امروز روسها دارند دقیقا همین کار رو می کنن که به سازه جنگنده هاشون فشار نیاد. 

ما، خنگیم، هوشمون نمیرسه به این چیزها.

باید این رو قبول کنیم چون اولین گام در اصلاح یک ایراد پذیرفتن این هست که اون ایراد وجود داره.

ما احمقیم، این شعارهای عقیدتی پوچ و توخالی که بهب بمباران زن و بچه مردم و قاچاقچی مواد فرستادن سوریه ختم میشه احمقمون کرده. باید تلاش کنیم نباشیم.

ویرایش شده در توسط REZAT1980
  • Upvote 12
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مذاکرات هماهنگي نظامي روسيه و اسرائيل آغاز می‌شود


شلیک تاو اینقدر ها هم ساده نیست، فقط یک مورد رو در نظر بگیری: وزن بالای قبضه و حملشه به یکموقعیت دقیق و فرار بعد از شلیک خودش کلی معادله میار پای قضیه. حالا اگر تانکها گردش داشته باشن در سنگر ها و تاکتیک های احتراز به کار ببرن که کار خیلی پیچیده میشه.

تقریبا در تمام ویدئو های شلیک تاو دقت کنید، یک تیم فرماندهی و یک تیم شناسایی پشت بیسیم هست، پروتوکل استاندارد هست، مثل اون تست های کالیبریشن که نشون میدن توی ویدئو ها.

این پروتکل های بگار گیری و آموزش ها (در نتیجه یک تفکر جامع دفاعی) هست که باعث میشه یک سلاح ساده مثل تاو یا کنکورس اینقدر تاثیر بذاره روی صحنه نبرد و در مقابل اون ارتش عظیم اسد، ............. ، سپاه و حزب الله در ساده ترین عملیات ها فشل بشند. اینها مهمه از خود سلاح ها مهم ر هست.

 

من اینجا یک زمانی گفتم کرا پاد فقط علامت گذاری نیست میتونه نقطه رها سازی مهمات بده. همین انتحاری های سایت که با خوشگل تر از خودشون دیزی می زنن فحاشی کردند مثل همیشه. ببینید امروز روسها دارند دقیقا همین کار رو می کنن که به سازه جنگنده هاشون فشار نیاد. 

ما، خنگیم، هوشمون نمیرسه به این چیزها.

باید این رو قبول کنیم چون اولین گام در اصلاح یک ایراد پذیرفتن این هست که اون ایراد وجود داره.

ما احمقیم، این شعارهای عقیدتی پوچ و توخالی که بهب بمباران زن و بچه مردم و قاچاقچی مواد فرستادن سوریه ختم میشه احمقمون کرده. باید تلاش کنیم نباشیم.

حرفات منطقیه ولی لحنت خیلی بده

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالاخره کار از هشدار گذشت و به تهدید نظامی رسید. بعد از اینکه هواپیماهای روس برای دومین بار حریم هوایی ترکیه رو نقض کردن، وزیر خارجه ترکیه گفت که نیروی هوایی ترکیه و خلبان های ترک دستورات صریحی دریافت کرده اند و با هرگونه نقض حریم هوایی ترکیه از این پس مقابله خواهند کرد.

 

 

مقامات ترکیه در مورد تکرار چنین حوادثی به روسیه هشدار داده بودند و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر آن کشور گفته است که نیروهای نظامی ترکیه "دستورات روشن و صریحی" برای مقابله با هرگونه تجاوزی دریافت کرده‌اند و افزود "حتی اگر یک پرنده هم از مرز عبور کند، هواپیماهای ما با آن مقابله خواهند کرد."

 

 

در واکنش به نقض حریم هوایی ترکیه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از عواقب چنین وقایعی، گفته است که "این از همان نوع چیزهایی است" که آمریکا نگران آن بود و از روسیه خواسته بود برای جلوگیری از برخوردهای هوایی، با آمریکا گفتگو کند.

 

 

 

شما رو نمی دونم ولی من خیلی دلم می خواد کار به درگیری نظامی ترکیه و روسیه برسه تا ببینیم مسائلی که در ذهنمون هست چقدر واقعیت داره. تکیف اینجرلیک و ناتو و آمریکا هم مشخص می شه این وسط.

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.