GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

 

1- آیا شبکه توپوگرافیک غرب کشور اجازه چنین پروازی به این موشکها می دهد ؟؟

 

10-7-2015_7-42-59_PM.jpg

 

2- سیستم هدایت این موشکها ، براساس سیستم تعقیب عوارض زمین هست یا هدایت ماهواره ای دارند ؟؟

  1. با اجازیه براداران بزرگوار.....1 اصلا به  توپوگرافی { پستی بلندهایه زمین در  واحد ارتفاع }...{عوارض زمین در  واحد ارتفاع}....ربطی ندارد ...وقتی میگیم { ارتفاع پروازی موشکها ، 50 متر }یعنی ارتفاع {فاصله}  موشک تا زمین در حاله پیمایش 50 متره .......... هم  وقتی از بالایه کوه رد میشه 50 متره وهم وقتی از تحه دره ردمیشه 50 متره .............   2 ...هردو....یعنی مختصات طولی عرضی رو ماهواره تعیین میکند ........ارتفاع رو سیستم تعقیب عوارض زمین........و اینطوری مختصات سه بعدی مشخص میشه............ مختصات طولی عرضی ماهواره یک بار قبل شلیک محاسبه میشه.............وبعد از شلیک بر اساس سیستم تعقیب عوارض زمین {واحد ارتفاع} که دادهاش لحظه ایی هست دوباره محاسبه میشه......بعدشم  انشاالله که میره میخوره تو ملاج تکفیری ها
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم که ممکنه صدای مهیب در آستارا به دلیل شکستن دیوار صوتی توسط موشک باشه؟؟ البته اگه خبر صحت داشته باشه
چون وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هر 26 تا موشک به هدفشون اصابت کردند ویرایش شده در توسط RElectron
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احیانا این خبر مرتبط با شلیک موشک های روسی نیست؟:

http://www.asriran.com/fa/mobile/422101

لینکی که دادید خود گویای قضیه هست ، یه مانور رسانه برای حمع آوری بازدید بیشتر

نه عصر ایران بلکه هیچ خبرگزاری از این قسم رو جدی نگیرید ....

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

صرف نظر از شوونیست هایی که  برای ..... حاضرند خودشون را فدا کنند ، و ظاهراً با نام اصلی این محیط آبی مشکل دارند ،  خداوند جنابعالی را حفظ کند . این جا انداختن واژه دریای کاسپین کار سختی هست که نیاز به صرف زمان در حدو دو تا سه نسل دارد . :winking: 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

سلام.
میشه در مورد وجه تسیمه این دریاچه به کاسپین و خزر توضیح بدید؟!

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام کاری به این خبر گذاری ندارم اما من خودمم که چند وقتی شمالم در شهر هشتبر دمدمای صبح صدای انفجار شنیدم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام. بعد از بمباران سنگین امروز صبح الغاب در ادلب به خصوص جبل زاویه توسط روسیه، نیروهای سوری حملات زمینی رو آغاز کردن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.
میشه در مورد وجه تسیمه این دریاچه به کاسپین و خزر توضیح بدید؟!

نام کاسپین برگرفته از نام قومی ایرانی به نام کاسی یا کاسپی گرفته شده است ، این قوم به قوم آریایی ها منسوب هستن و جز قدیمی ترینشون هست که اسمی ازشون در تاریخ یاد شده است، قزوین معرب شده کلمه کاسپین هست که یکی از نقاط اصلی سکونتگاه این قوم بوده است . البته کاشان هم برگفته از اسم این قوم بوده کاسان . بخشی از پادشاهان ایلامی کاسی یا کاسپی بوده اند.
در مورد قوم خزر قومی ساکن مناطق شمالی دریا بوده که به دلیل تهاجم های دریایی به جنوب دریای کاسپین ، اعراب نام این دریا را هم خزر گذاشته بودند (دریایی که خزرها از آن حمله می کنند) جالبترین نکته درباره این قوم این بوده که یکی از بزگترین حکومت های یهودی تاریخ رو تشکیل دادن، الان اغلب اسراییلی ها از بازماندگان همین قوم بوده اند و به اشکنازی معروفند
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاو تاو تاو....

اين ارتش سوريه ياد نگرفنه تانك لخت و پتى نفرسته پيشانى خط نبرد

 

ببین اوضاع چطوریه که داد برادر رونین مارو هم درآورده!! کسی که جز صبورترین کاربرای سایته...وای به حال بقیه

ویدوو اصابت دیدم، یک ستون زرهی تو روز روشن تخت گاز درحال حرکت بودن که مثل آب خوردن زدنشون :straight:

بنا به گفته دوستان صاحب اطلاع عوارض طبیعی زیادی تو سوریه هست و این باعث کمین خوردنشون میشه

داد و بیداد ما که به جایی نمیرسه و صرفا جهت عبرت گیری 2 نکته قابل بحثه :

1- مث آب خوردن میشه برا تانک ها زره درست کرد، ترکیب صفحات فولادی که داخلش با شن و سیمان پر شده باشه به علاوه زره قفسی

فک نکنم کل هزینه این زره از 1000 دلاربیشتر بشه، درحالی که قیمت یک تانک حدود 5 میلیون دلار

 

2- استفاده از پوشش هوایی توسط هلیکوپتر....دو تا پرنده باید دائما اطراف ستون زرهی بچرخن! حالا چرا نمیچرخن...الله اعلم :chatterbox:

=======================================

 

موشکباران کروز سوریه توسط روسها....به نظر من هیچ نتیجه عملیاتی نداره! سر جنگی 200 کیلویی کروز کمتر از یک بمب 250 کیلویی سقوط آزاد!

ولی از لحاظ تاکتیکی و استراتژکی و سیاسی خیلی مهم بوده.......یک پیام روشن به ناتو و بقیه داده

کسانی که باید متوجه بشن، فهمیدن

ویرایش شده در توسط rpg7
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که روسها اینقدر حال دادن نمیشه چند تا زره کنتاک ازشون گرفت رو این تانکهای سوری نصب کرد حداقل از هیچی بهتره

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم این کشتی هایی که شلیک موشک داشتن تناژش چقدر است?
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که روسها اینقدر حال دادن نمیشه چند تا زره کنتاک ازشون گرفت رو این تانکهای سوری نصب کرد حداقل از هیچی بهتره


روسها منبع لايزال الهى هم باشند اين فرماندهان و اتاق فكرهاى ارتش سوريه توى تقدير امور جارى ارتش سوريه(مثل تامين آب و غذا) هم موندن،
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بروس ریدل می‌نویسد: تفاوت‌های مهمی بین سوریه و افغانستان وجود دارد. پوتین در سوریه برای حفظ یک دولت شیعه کوچک می‌جنگد و نه برای بدست آوردن کل یک کشور

 

ولادیمیر پوتین جا پای یوری آندروپوف رئیس سابق کا.گا.ب می گذارد؛ کسی که در سال 1979 برای احیای کابل نیروهای شوروی را به افغانستان برد. برای موفقیت در عملیاتی که آندروپوف در آن شکست خورد پوتین باید مقدار قابل توجهی نیرو و منابع برای حفظ اسد به کار گیرد. عربستان سعودی نیز همچنان دشمن او می ماند همانطور که دشمن آندروپوف بود.

آندروپوف مدافع اصلی مداخله نظامی برای نگهداشتن دولت کمونیست افغانستان در قدرت بود. حزب کمونیست افغانستان در حال از دست دادن کنترل کشور در مقابل مجاهدین بود. آندروپوف هشدار داد که شکست در افغانستان همه آسیای مرکزی را بی ثبات می کند. آندروپوف، برژنف بیمار را متقاعد کرد که حمله به افغانستان یک پیروزی آسان و ارزان قیمت است. در سال 1956 آندروپوف سفیر شوروی در مجارستان بود. او همچنین خواستار مداخله شوروی در مجارستان بود و باعث شد بوداپست در پیمان ورشو بماند.

اما جهان اسلام مانند اروپای شرقی نیست. شوروی در افغانستان با طوفانی از مخالفان اسلامی مواجه شد. چند روز بعد از اینکه نیروهای هوایی شوروی کابل را به تصرف خود درآوردند، ملک فهد پادشاه عربستان به پاکستان وعده داد که از نیروهای مجاهدین در مقابله با تجاوز شوروی حمایت مالی می کند. ملک فهد، شاهزاده سلمان حاکم ریاض را مسئول تأمین مالی نیروهای مبارز در افغانستان کرد و او ده ها میلیون دلار علاوه بر سازمان سیا و اطلاعات عربستان برای افغانستان فراهم کرد و بدین ترتیب ملک فهد تمام جهان اسلام را علیه مسکو بسیج کرد.

شوروی در تأمین منابع جنگ به درستی عمل نکرد. شوروی کمی بیش از صد هزار نیرو به افغانستان اعزام کرد که این میزان برای رام کردن این کشور بسیار کم بود. زمانی که آندروپوف رئیس حزب شد به میزان قابل توجهی جنگ را شدت بخشید اما تعداد نیروها باز هم کافی نبود. روسیه به مجارستان که سرزمینی مسطح و سهل الوصول است دو برابر نیرو اعزام کرده بود در حالی که نیروهایش برای مبارزه در هندوکش به هیچ وجه کافی نبود.

میلیونها افغانی به ایران و پاکستان گریختند و حداقل یک میلیون نفر در افغانستان کشته شد اما مجاهدین مغلوب نشدند. بعد از مرگ آندروپوف، میخائیل گورباچوف عقب نشینی کرد. ارتش سرخ سرخورده شد. چندین ماه پس از آن دیوار برلین فرو ریخت، پیمان ورشو از هم پاشید و اتحاد شوروی سقوط کرد (که بنا به گفته پوتین بدترین فاجعه ژئوپولیتیک قرن بیستم بود).

در سوریه میلیونها نفر آواره و هزاران نفر کشته شده اند؛ درست همانند کمونیست های افغان. اسد نمی تواند دوباره کنترل جمعیت های سنی و کرد کشور را به دست بگیرد. اما خاندان اسد از 1970 متحد روسیه بوده اند و شکست آنها برای پوتین قابل قبول نیست.

تفاوت های مهمی بین سوریه و افغانستان وجود دارد. اول اینکه، پوتین در سوریه برای حفظ یک دولت شیعه کوچک در حاشیه مدیترانه می جنگد و نه برای بدست آوردن کل یک کشور. اولویت های پوتین لاذقیه و طرطوس است. سرزمین علوی که او در سر دارد پیوندهایی با دمشق و حلب خواهد داشت و از بقیه سوریه جدا می شود. اما همین هم نیازمند نیروی زمینی بسیاری است. با وجود ارتش ضعیف سوریه، حملات هوایی به تنهایی کافی نیست.

پوتین بر خلاف آندروپف متحدانی در منطقه دارد. ایران، حزب الله و شبه نظامیان شیعه عراق سالهاست که همراه با اسد می جنگند. در دهه هشتاد، ایران با وجود جنگ با عراق، از مجاهدین [افغانستان] حمایت کرد. ایران و نیروهای شیعه عراقی به تازگی تعداد نیروهای خود را در سوریه افزایش داده اند. موضع روسیه به وضوح متمایل به ایران و بخش های شیعه منطقه است.

مسکو از محمد ضیاءالحق رئیس جمهور پاکستان به خاطر حمایت هایش از مجاهدین کینه شدیدی دارد. ضیا در جنگ با اتحاد جماهیر شوروی همه ریسک ها را پذیرفت و پیروز شد. در حالی که اردن و ترکیه به اندازه ای که پاکستان به دفاع از افغانستان تمایل داشت به حمایت از سوریه متمایل نیستند.

اما ریاض به تأثیرگذاری در سوریه تمایل زیادی دارد. ملک سلمان آماده است که میلیاردها دلار برای خلاص شدن از اسد هزینه کند و محمد بن نائف نیز تجربه بسیاری در جنگ های پنهان دارد. به نظر نمی رسد که آل سعود سازشی با اسد را بپذیرد؛ او باید برود.

رئیس جمهور جیمی کارتر پاسخی غیرمستقیم و قاطعانه به تجاوز آندروپوف داد. او یک ائتلاف جهانی برای حمایت از ضیا و فهد تشکیل داد. کمتر از دو هفته بعد از اینکه روس ها کابل را تصرف کردند اولین محموله سلاح سازمان سیا به کراچی رسید. اگرچه کارتر در ساخت ویتنام شوروی [در افغانستان] اعتبار چندانی کسب نکرد اما استراتژی او در نهایت چیرگی یافت.

رئیس جمهور اوباما با چالش پیچیده تری در سوریه مواجه است. اولویت او مبارزه با داعش و القاعده است. او برای ساخت "مجاهدین سوری" با قاطعیت عمل نکرده و شکست خورده است و شخصی مثل "ضیا" هم ندارد؛ او ناچار است روی محمد بن نائف حساب کند.

 

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/10/putin-follows-kgb-boss-yuri-andropov.html

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این تیکه اش خیلی جالب و عجیب بود!! دفاع از شیعیان توسط مسیحیان ارتدکس در مقابل اسلامگرایان تندروی سنی! عجب چیزی شد!!!

ویرایش شده در توسط habdollahi83

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این تیکه اش خیلی جالب و عجیب بود!! دفاع از شیعیان توسط مسیحیان ارتدکس در مقابل اسلامگرایان تندروی سنی! عجب چیزی شد!!!

از این جالب تر هم می شه .... عینک سه بعدی بزن لم بده بشین تماشا کن کیف کن ..... چیز فیل یادت نره ..... 

  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.