GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

پیشنهاد میکنم کتاب شام برفی منتشر شده توسط انتشارات ملک اعظم را به قلم محمد محمودی نورآبادی با مقدمه و بازنگری سعید عاکف بخوانید ... کل این سفر از زبان یکی از گروگان هاست که از لحظه ربایش تا ازادی به همراه جزییات هست ...

photo140122359300466683-1.jpg

انطوری که در کتاب هست شغل و نام افراد رو ذکر کرده اند که خبری از فرمانده و ... نیست .
پیشنهاد میکنم حتما کتاب را بخوانید .

http://shop.molkeazam.com/product/30

خبر مرتبط در فارس :

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930512001259



جسارت نباشه برادر اون فیلمی که از زائرا اسیر گرفته شدهن پخش شد!!
من یکیشونو شناختم از رده بالا های قرارگاه حمزه سید الشهدا استان آغ بود
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

...

 

الان راه حل جایگزین و بهتر شما چیه؟ ما الان 4 ساله راه خودمون رو رفتیم و حدود یکساله در بن بست محض افتادیم، داریم چند ملیارد دلار به سوریه میدیم، نیروها و فرماندهان ارشدمون رو از دست میدیم، بدون اینکه تغییر چندانی در اوضاع میدانی حاصل بشه. نه تنها این، که ادلب، اریحا، جسر الشغور، پالمیرا و بخش های دیگری رو هم از دست دادیم. الان ما چکار کنیم؟ ما با این ارتش خسته اسد، کمبود نیرو، این وضع اقتصادی داخلی، محدودیت های نیروهای حزب الله که اصلا فلسفه وجودیشون چیز دیگه ای هست و نه جنگیدن با چند خنزیر سلفی چه کار کنیم؟

 

...

 

به راه حل کاری ندارم ولی با منطقی که برای توجیه استفاده میکنید به زودی نه تنها در قضیه هسته ای و سوریه، بلکه در اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ، مذهب و خلاصه از فرق سر ملت تا نوک پا میبایست وارد یک بازی برد-برد تمام عیار بشیم. چنان بازی برد-بردی که دیگه تو آینه نظر بندازیم خودمون رو نشناسیم.

  • Upvote 17
  • Downvote 31

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من ادعایی ندارم ولی نظر شخصیم اینه که زمانی که طرف مطمئن شده که دیگه کاری تو جنگ از پیش نمیبره از حربه صلح استفاده کرده

از یه طرف مطمئن شده که ایران و روسیه حاضر اند جنگ رو تا هرجا که پیش بره ادامه بدن

از طرف دیگه حکومت عدالت و توسعه در ترکیه در وضیعت به ناپایدار ترین حالت در چند ساله اخیر رسیده

ازیه طرف عربستان بعد از سالها با کمبود بودجه مواجه شده

حالا شما بیا تو این جنگ چند جبهه ای که تو خاورمیانه پیش اومده تو یه جبهه که دست بالا تر رو داری به دشمنت استراحت بدی  

شک نکن که تو جبهه هایی که کمتر توان مداخله داری شکست خوردی.الگوریتم تقسیم و حل به قول کامپیوتری ها 

به هرحال من هرطور حساب کتاب میکنم از توی این صلح ،برد  در نمیاد

 

لا اقل در شرایط فعلی نه

اتفافا وضع ما در سوریه به مراتب بد تر از وضع ما د رعراق است . در عراق ، وضع طرفداران ما به مراتب بهتر است.
سوریه تبدیل به یک چرخ گوشت انسانی عظیم شده که هر چه نفرات در آن بریزی آنها را نابود کرده وبازهم بیشتر میخواهد؛ به همین خاطر است که تمام طرفهای خارجی سعی میکنند تا دخالت زمینی خود را محدود به حضور مستشار کرده و در افتادن در این باتلاق پرهیز کنند.
در ضمن سعودیها بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارند که به آنها اجازه غلط زیادی را در یمن می دهد. البته آنها هم اگردر آینده نزدیک به اهدافشان نرسند حتما نیروی زمینی خود را از یمن خارج کرده و جنگ یمن را  به جنگ جنوب علیه شمال یا همان جنگ یمنی ـ یمنی تبدیل کرده وخود فقط به پشتیبانی هوایی از دارودسته  هادی اکتفا میکنند.هر آنچه هم از طرفین کشته شود یمنی است که برای آل سعود کمترین اهمیتی ندارد.
 
پی نوشت...یکی از دوستان در پست های قبل اظهار نظر کردند که بشکه های انفجاری ارتش سوریه بیشتر از ۴۰۰ کیلوگرم  نیست.  این مطلب اصلا درست نیست، چراکه بنابر شواهد و عکسهای منتشره دروب، وزن بعضی از این بشکه ها به بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم و یا حتی بیشترمیرسد. مدتها پیش سایت اریکس مقاله مفصلی در این باب  منتشر کرده بود.
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترجیح میدم ایران یک طرف میزی باشه که قراره قدرت های جهانی و بازیگران منطقه ای دورش جمع بشن تا یه گوشه منزوی بشینه چپ و راست قطع نامه علیه ش بدن و بشه منفور در جهان عرب و منزوی در دنیا !!!

اسد هرچقدر هم که مهم باشه برای ما حکم یه کارت بازی رو بیشتر نداره همین الانشم کلی هزینه براش کردیم کسی که دنیا فکر میکرد 4 ماه نمیمونه رو 4 سال سر جاش نگه داشتیم و این نشون از حد حمایت ما از دوستانمون هست همین امروز هم اگه پشتش رو خالی کنیم بیش از خیلی از کشور های دنیا از دوستانمان حامیت کردیم! در ضمن ما مشکلات زیادی داریم و احتیاج به دوستان جدیدی  هم داریم اگه لازم باشه این کارت رو خرج کنیم توش مشکلی وجود نداره !

  • Upvote 15
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان لطف این سوریه را دیگر جناحی نکنید 

فکر کنید و رویاهایتان را نگویید 

 

به قول دوستی زمانی که اسد در ضعف بود همه می گفتند اسد رفتنی است

زمانی که اسد در قوت بود گفتند کارتمام است 

الان که روسیه اومده می گوییم کارتمام است دوباره

یا سر مذاکرات می گوییم کار تمام است 

 

این تاپیک برای تحلیل و پیگیری است 

اگر نظری دارید تحلیل کنید استدلال بیاورید 

نه اینکه ناراحتی های جناحی یکی دیگر را سرهمدیگر خالی کنیم جناح هایی که اثبات کرده اند فقط روز انتخابات حرف از مردم می زنند

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر شما فرض کن من خائن، وطن فروش و من میخوام کشور رو بفروشم به آمریکا.

 

فقط یک سوال خیلی ساده از شما و دوستان کردم، هم در این مورد سوریه و هم چند ماه پیش در موضوع هسته ای، ولی متاسفانه جوابی ندیدم، باز هم میپرسم:

 

راه حل منطقی، برد-باخت به نفع ما و در دسترسی که گویا شما دوستان از اون اطلاع دارید و ما بیخبریم چی هست؟

 

خیلی ساده فقط بیان کنید راه حل جایگزین رو، نیازی به بحث طولانی و تیکه انداختن، برد-برد گفتن و ... نیست. حاضرم قسم بخورم بدون هیچ پیش داوری، اگر ببینم راه حل شما بهتر، منطقی تر و بیشتر به نفع منافع کشور هست، از اون حمایت کنم و این نشست چند جانبه و بیانیه اون رو کاملا محکوم کنم.

 

بنده جسارت نکردم، کم لطفی نفرمایید.

 

در مورد راه حل بنده کمتر از اونی هستم که عقلم به اینجاها قد بده، منتهی یک چیزی رو میدونم و این هست که ارایه راه حل از درون ایران برای مشکلات مختلف نیاز به زمینه داره، الآن زمینه راه حل مهیا نیست، زمانی هم که مهیا بشه دیگه دیرشده، به همین جهت در آینده نزدیک در مورد مسایل مختلفی ما رو با لزوم تصمیم گیری منتج به بازی برد-برد روبرو خواهند کرد و قضایا به هسته ای و سوریه ختم نمیشه. بقول معروف سوراخ دعا رو جستن.

 

یک جور فضای روانی به این سمت در جامعه غالب شده، مشاهده میفرمایید از لحظه اعلام موافقت ما با بازی برد-برد در سوریه و بدون هیچ بحث و گفتگویی به ناگهان همگان به لزوم این اتفاق ایمان آوردن، در آینده و در مورد مسایل دیگه هم به همین منوال پیش خواهیم رفت.

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا این صحبت سردار شهید همدانی را بخونید که ببینید ما چه فکر می کنیم و رهبرمان چگونه فکر می کند 

 

رهبری فرمودند کاری کنید در سوریه از هر دو طرف کمتر کشته شود

بازی دشمن ساده است تفرقه بینداز حکمرانی کن چیزی که نبین شیعه و سنی بلکه بین خودمان در این سایت دارد شکل می گیرد 

مطمئن باشید اگر ببیند دادن یک امتیاز باعث تفرقه بین مردم ما می شود دریغ نمی کند 

 

سردار شهید همدانی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند اهل سنت را علیه انقلاب اسلامی بشورانند، اما اینطور نیست، گفت: امروز جنگ سوریه بین اهل سنت است، اما نقش جمهوری اسلامی و فرزندان انقلاب در این میان چیست؟!

وی افزود: «الدفاع الوطنی» که بیش از 100 هزار عضو دارد و توانسته است صدها منطقه را آزاد کند از جوانان اهل سنت هستند؛ جوانان شافعی سوریه که عاشق انقلاب ما و رهبری هستند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه با بیان اینکه محبوب‌ترین ملت در نزد ملت سوریه ملت ایران است، اظهار داشت: 5 میلیون اهل سنت سوریه در حد پرستیدن، ملت ایران را دوست دارند. اما تبلیغاتی غربی- عربی این گونه جلوه‌گر می‌شود که شیعیان ایران آمده‌اند تا هلال شیعی ایجاد کند و اختلاف در جهان عرب ایجاد کنند! به واقع اینطور نیست.

وی تاکید کرد: چه کسی ابتدا وارد سوریه شد؟! گفتند ما آمدیم دست ایران را قطع کنیم و حزب‌الله را تضعیف کنیم و امنیت اسرائیل را برقرار کنیم اما بعدا اعتراف کردند که ایران دومین تشکیلات بزرگ را در سوریه ایجاد کرد؛ آنها اسمش را گذاشتند حزب‌الله سوریه، البته ما می‌گوییم دفاع الوطنی!

همدانی خاطرنشان کرد: در این نبرد 4 ساله نقش اول را ترکیه گرفت، بعدها قطری‌ها آمدند؛ الان هم عربستانی‌ها نقش اساسی را در ایجاد جنگ در سوریه ایفا می‌کنند، بیش از 50 هزار نیروی تکفیری را از سراسر جهان بسیج کردند و به آنجا بردند و با دلارهای نفتی عربستان از این نیروها پشتیبانی می‌کنند به نحوی که تکفیری‌های تروریست هیچ کمبودی را احساس نمی‌کردند. براساس محاسبه‌های نظامی باید کار سوریه تمام می‌شد، اما چه شد؟!

* ارتش سوریه ابتدا حضور بسیج مردمی را درکنار خود غیرممکن می‌دانست

مستشار ارشد سپاه در سوریه تصریح کرد: همان نسخه امام راحل برای ایران چاره‌ساز شد. مردم را باید حول محور تشکیل بسیج و تفکر بسیجی متحد کرد تا در مقابل مشکلات متحد شوند. چراکه ایمان داریم نظامی که به مردم متکی است، زنده است. ابتدای کار نیروهای نظامی در سوریه و حتی عراق و فرماندهان آنها حضور بسیج مردمی در کنار ارتش نظامی را غیرممکن می‌دانستندکه ناشی از عدم فهم توان و قدرت بسیج بود. اما ما کار آموزش‌های سریع را شروع کردیم و هنگامی که این نیروها عملکرد خود را در میدان به اثبات رساندند، مقامات نظامی سوری هم به قدرت این نیرو مردمی ایمان آوردند.

ی افزود: دشمنان به علت عدم موفقیت در سوریه، سمت و جهت حملات را به سمت عراق بردند و برنامه‌ریزی کردند تا با حملات سریع خود عراق را اشغال و جنگ را به مرز ایران بکشانند، سپس به سوریه بازگردند.

همدانی همچنین اظهار داشت: سال گذشته حمله به موصل را آغاز کردند، از نظر آنها کار تمام شده بود چراکه روی 2 ارتش عراق که در این منطقه حاضر بودند، عملیات روانی صورت گرفته بود و گازانبری وارد موصل شدند و مانند مغول‌ها با قطعه قطعه کردن و سر بریدن‌ها، وحشت ایجاد کردند و این جزئی از تاکتیک عملیات روانی آنها به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها به سرعت توانستند موصل را بگیرند و بلافاصله راهی بغداد شوند. به تمام نیروهای تکفیری تاکید شده بود به سمت هیچ منطقه‌ای جز بغداد حرکت نکنند و اصلا به سمت کربلا، نجف یا الاماره حرکت نشود چراکه اگر بغداد را بگیرید، کار تمام است.

* جوانان ایرانی مانع سقوط بغداد شدند

مستشار ارشد سپاه در سوریه تاکید کرد: باز هم به اعتراف دولتمردان، نخست‌وزیر و تمایم احزاب عراقی این ایرانی‌ها بودند که عراق را نجات دادند. درست است که ما یک جنگ 8 ساله با عراق داشتیم اما حساب صدام و حزب بعث از مردم عراق جدا بود؛ اولین افرادی که وارد عراق شدند و مانع از سقوط بغداد شدند، جوانان ایرانی بودند.

همدانی گفت: این فرزند برومند انقلاب حاج قاسم سلیمانی بود که بلافاصله با نیروهای خود وارد عراق شد. آنها هیچ نشانه‌ای برای شکست یا حتی مقاومت در مقابل خود نمی‌دیدند از موصل تا بغداد هم که فاصله‌ای نبود باید کار تمام می‌شد. این مطالب را آنها می‌گویند؛ آمریکایی‌ها اعتراف می کنند؛ عربستانی‌ها اعتراف می‌کنند که این ایرانی‌ها بودند؛ ژنرال چند ستاره آمریکایی در جمع فرماندهان خود گفته است که ما در منطقه از عراق و افغانستان تا سوریه هر کاری خواستیم انجام دادیم، ولی نمی‌دانیم این ایرانی‌ها در آخر کار یک قدرت ناشناخته‌ای دارند که وارد میدان می‌شوند و همه چیز را از ما می‌گیرند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: همین فرمانده می‌گوید ما آمریکایی‌ها بودیم که ملت عراق را از زیر بار ظلم و ستم صدام رها کردیم بنابراین ما باید محبوب‌ترین ملت در عراق می‌شدیم ولی آنها با لنگه کفش رئیس‌جمهوری ما را می‌زنند و قانون مصوب می‌کنند که آمریکایی‌ها باید بروند. اینها حاصل قدرت ناشناخته ایران است.

وی تصریح کرد: این پیروزی‌ها را نه ما بلکه دشمنان ما مطرح می‌کنند. در این بین یک فضایی را بعضی‌ها درست می‌کنند که آخر ما به کجا رسیدیم؟! بله ما به خیلی جاها رسیدیم.

مستشار ارشد سپاه در سوریه اظهار داشت: دیدید که نه تنها عراق و بغداد سقوط نکرد بلکه یک تشکل بسیجی به نام «الحشد شعبی» ایجاد شد که بسیار قدرتمند است؛ بعد از حمله به عراق ارتش عراق نابود شد؛‌ اما حالا تشکیلات بسیجی و قدرتمند «الحشد شعبی» راه‌اندازی شده است و تشکل‌های نظیر کتائب، عصائب و ... توسعه یافتند.

وی افزود: سپاه بدر که در زمان دفاع مقدس در دفاع از آرمان‌های اسلامی شکل گرفته بود و دلبسته به ما بودند اما بعد از سقوط صدام در بخش‌های سیاسی فعال شدند و از نظر نظامی ضعیف شد، اما مجددا جای خودش را پیدا کرد.

* جوانان شیعه و سنی بغداد را پادگانی غیرقابل سقوط کردند

همدانی اظهار داشت: در جنوب بغداد 2 میلیون شیعه وجود دارند و البته جوانان اهل سنت هم به برادران شیعه خود برای دفاع از عراق پیوستند و بغداد را تبدیل به پادگانی بزرگ کردند که غیرقابل سقوط است. در مقابل دشمنان هر جور حمایتی را برای دفاع از تکفیری‌ها انجام دادند ولی دیدند شرایط عوض شد.

مستشار ارشد سپاه در سوریه در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ما در زمان دفاع مقدس مهران را پاکسازی کردیم ولی دوباره آمدن مهران را اشغال کردند و نگرانی‌ها افزایش پیدا کرد که چه شد ما که دوباره مهران را از دست دادیم؛ این جنگ است! امام گفتند باشد بروید دوباره مهران را آزاد کنید. امروز هم جنگ است در عراق، سوریه و لبنان و خداوند متعال به برکت حضور جوانان و شهدا این توفیق را قسمت ما کرده است که دفاع از مظلوم کنیم.

وی ادامه داد: سال 92 ما در سوریه ایتام را دعوت کردیم دختران و پسرانی که پدر و مادر و همه اقوام‌شان کشته شده بودند از مجلس شورای اسلامی هم افرادی حضور داشتند و دیدند که دختری از خانواده اهل سنت در منطقه یرموک همه اعضا خانواده‌اش را در مقابل چشمانش کشته بودند و پاهای این دختر بی‌گناه را هم از بالای زانو قطع کردند و خودش را فرستاند برای این سمت تا عبرت شود که هر کس از ملت سوریه دفاع کند و با ایرانی‌ها باشد، سرنوشتش این است.

همدانی گفت: روستایی که از بچه چند ماهه تا پیرمرد بالای 80 ساله همه مردانش را کشته‌اند و هیچ مردی در این روستا وجود ندارد و صدا و سیما آمد تا برای تاریخ این وقایع را ثبت کند. یا اینکه 3 روستا در لاذقیه را قتل‌عام کردند. آن روزهای اول جنگ خانم‌ها را نمی‌کشتند ولی با فتواهای بعدی‌شان، خانم‌ها را هم جزو کفار دانستند و نسل‌کشی را به راه انداختند. اینها اهل سنت هستند شافعی هستند چرا اینها را دیگر می‌کشید؟!

* رهبری گفت کاری کنید از هر دو طرف کشته کم شود!

مستشار ارشد سپاه در سوریه ادامه داد: ما باید مواظب باشیم؛ حضرت آقا فرمودند مردم، دشمن‌شناسی لازم است. بدانید این تکفیری‌ها این سلفی‌ها، فریب‌خورده هستند دشمن ما نیستند؛ آرمان ما کشتن اینها نیست؛‌ دشمن و شیطان بزرگ آمریکا است، او دارد اینها را مدیریت می‌کند، او(آمریکا) از محمدرضا شاه دفاع می‌کرد که این همه شهید را روی دست ملت ایران گذاشت. بعد از پیروزی انقلاب ده‌ها واقعه و اقدام علیه انقلاب و مردم را مدیریت کردند. از کردستان و خلق عرب، خلق مسلمان و گروهک‌های مختلف منافقین.

وی افزود: آمریکایی‌ها گشتند و یک بازیگر خوب به نام صدام پیدا کردند و 8 سال او را به جان ملت و انقلاب ما انداختند. بعد از آن توطئه‌ها، 78 و 88 را طراحی کردند، آنها قائله سوریه و بحران منطقه را ایجاد کردند. سوریه ویران شده است و هزاران خانواده بی‌سرپرست شده سه منبع اقتصادی سوریه یعنی توریست، نفت، دام و کشاورزی 4 سال است که فلج و نابود شده است.

همدانی تاکید کرد: در عراق جنایت‌های اینها را دیدید. امروز هر زن و مرد و هر مسلمانی دلش به درد می‌آید. این بمباران‌های وحشتناک عربستان در یمن، کار انسان است؟! اینها خیلی جنایتکار هستنداینها اهل معامله نیستند، باور کنید اینها هیچ خویی از آدمیت نبرده‌اند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: فرزندان ملت ایران به کمک افرادی رفتند که مظلومانه کمک می‌خواستند. حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کشته کم شود. سوال ما این بود که حالا طرفداران نظام سوریه و ملت سوریه بله ولی طرف مقابل دیگر چرا؟! ایشان گفتند اینها جوانان مسلمان هستند و دشمن اینها را فریب داده است. اینها با تفسیر غلط قرآن مردم را به عنوان مشرک می‌کشند اینها فریب خوردند. باید دید کارگردان کیست.

* دستاورد دفاع 8 ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته

همدانی در ادامه اظهار داشت: امام ما گفتند هرچه فریاد دارید بر سر دشمن بزنید و این دشمن را هم معرفی کردند. شیطان بزرگ هم معرفی کردند. امروز خون جوانان ملت ایران به بار نشسته دستاورد دفاع 8 ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته. یک روزی آرزوی ما آزادسازی مهران و کله‌قندی بود و در ادامه آزادسازی و فتح خانقین و بصره که تازه نرسیدیم. امروز آرزوی ما تحقق یافته و جبهه ما چند برابر جبهه دفاع مقدس است.

وی افزود: برای امنیت کشورمان خط دفاع را از مرزها فاصله دادیم. از مردم می خواهم دعا کنند جبهه حق و مجاهدین جبهه حق و سپاه اسلام پیروز شوند. بدانید اگر دشمن ما را فریب بدهد و مرزهای ما ناامن شود، تازه می‌فهمیم امنیت یعنی چه. یکبار تجربه کردیم جوان‌ها از در و مادر خود تجربه ناامنی را بپرسند. امروز از هر کدام از مردم سوریه بپرسید از دولت چه می‌خواهید؟ هیچ کس نمی‌گوید آب و نان و برق می‌خواهیم که ندارند شغل ندارند اما فقط و فقط امنیت می‌خواهند آن هم امنیت نفس‌ کشیدن!

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اخبار موثق دارم که دشمنان ما در یک ائتلاف با بعضی از کشورهای منطقه مرزهای ما را ناامن کنند؛ مطمئنا نمی‌توانند اما اگر اتحاد و کشور ما را مورد هدف قرار دهند، بدانید موفق خواهند شد. از همین رو رهبری بر همدلی تاکید دارند. چون تهدید علیه ما است، باید متحد باشیم بله اختلاف داریم ولی در منافع ملی باید متحد باشیم. باور کنید وقتی برای رضای خدا کار کنید، همه چیز عبادت است.

همدانی گفت: البته مردم ما در یک نقطه مشترک هستند در زمانی که احساس کنند هویت‌شان در خط است همه اقشار حتی اقلیت‌های مذهبی وارد میدان می‌شوند بنابراین شهدای ما که از ناموس ملت دفاع کردند، مردم ما با وجود اختلاف خود، همه از شهدا دفاع می‌کنند و خطاب به شهدا این پیام را دارند که شما خیلی مرد هستید (لبخند سردار).

وی در پایان درخصوص مظلومیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: باید بگویم شهدای اسلام از جمله حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) مظلوم بودند، شهدای ما در سوریه و عراق هم مظلومانه و غربت‌شان از شهدای بزرگ ما بیشتر نیست. شاید هیچ نامی از آنها مطرح نشود اما ایمان داشته باشید که خداوند اینها را معرفی خواهد کرد، به نحوی که از همه بیشتر شناخته خواهند شد. البته در روزهای اول حساسیت‌ها کمی بیشتر بود اما امروز مردم تشییع‌های پرشکوهی از این شهدا انجام می‌هند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940729000585

 

 

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خان طومان تصرف شده؟از صبح خبر هاش هست.لطفا خبرنگاران عزیز یه خبری بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز، متاسفانه شما عزیزان فقط ایراد میگیرید و هیچ راه حلی ارائه نمیدید،. غر زدن صرف قرار نیست چیزی رو حل بکنه.

 

الان راه حل شما چیه؟ میخواید دوباره کل سوریه بیاد تحت حکومت بشار اسد؟ بسم الله، باید 200 هزار نیرو ببریم و 50 هزار کشته بدیم که تازه باز هم هیچ تضمینی نیست که پیروز بشیم.

 

الان راه حل جایگزین و بهتر شما چیه؟ ما الان 4 ساله راه خودمون رو رفتیم و حدود یکساله در بن بست محض افتادیم، داریم چند ملیارد دلار به سوریه میدیم، نیروها و فرماندهان ارشدمون رو از دست میدیم، بدون اینکه تغییر چندانی در اوضاع میدانی حاصل بشه. نه تنها این، که ادلب، اریحا، جسر الشغور، پالمیرا و بخش های دیگری رو هم از دست دادیم. الان ما چکار کنیم؟ ما با این ارتش خسته اسد، کمبود نیرو، این وضع اقتصادی داخلی، محدودیت های نیروهای حزب الله که اصلا فلسفه وجودیشون چیز دیگه ای هست و نه جنگیدن با چند خنزیر سلفی چه کار کنیم؟

 

شما که بلدید بازی برد باخت رو به دشمن تحمیل کنید و اون رو 10-0 شکست بدید یک راه حل بدید.

 

 

دقت کنید این آمریکا همون کسی هست که تا 2 سال پیش میگفت ایران در آینده سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت، اسد هم همینطور. عربستان حتی تا همین 2 هفته پیش به آمریکا اصرار میکرد که ایران در هیچ نشستی نباید شرکت داشته باشه که آمریکا و اروپا زدن تو دهنش فعلا و گهگاهی زبون درازی بچه گانه میکنه فقط. وقتی آمریکا و اروپا راضی بشن عربستان کاره ای نیست. ما از چند سال پیش تمام تلاشمون این بوده که بحران سوریه رو به روشی آبرومندانه تمامش کنیم. 

 

الان که تنها فرصت فراهم شده، برخی آقایون ناگهان احساس قدرقدرتی کردن و جوری حرف میزنن که انگار ما تا دروازه های رقه و ادلب رسیده بودیم و دشمن داشته از هم میپاشده که اینا مجبورمون کردن عقب بکشیم. کمی منطق هم خوب چیزیه.

 

اخوی ! حرف ما اینه که نکنه با این برد-برد، همین چند قلم داشته‌هامون رو هم تو مذاکرات بدیم ببرند.

هنوز راه حل ارائه نداده‌ایم. حرف تا اینجا اینه که راه حل مشهور به برد-برد احتمالا به جواب منجر نشه.

 

وگرنه ما هم میدانیم که هر جنگی باید به روش سیاسی تموم بشه، این رو همه میدانند.

 

به عنوان مثال در راهکار نهایی حتما باید سوابق افراد و گروهها و پشتیبانی‌ها از گروه‌های تکفیری لحاظ گردد وگرنه ممکن است با یک مذاکرات خوشگل، همین ارتش سوریه رو بدیم به سلفی‌های عامل آمریکا

  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امکان نداره طرف غربی بزاره دراینده سوریه بشار نقش ایفا کنه.....این یک خیال خام هست.....سوریه بدون بشار هم یعنی باخت ایران...ولی برای روسیه حفظ بشار اولویت نیست....بلکه داشتن جای پای فعلی در سوریه منافعش را تامین میکنه.......امیدوارم به فرمولی نرسن که روسها و غربی ها منافعشون حفظ شه...و...سر ما بی کلاه......اینو قبول کنید که مقاومت برای روسها یک کلمه بی معنیست......الان اگه تو سوریه صلح بشه چه منافعی برا امریکاییها داره....تو وضعیت فعلی که براشون ایده ال تر....مقاومت...سلفی ها تندرو هم دیگه را میکشند..تضعیف میکنند...من متوجه منفعت امریکا تو ایحاد صلح تو سوریه نمیشم......جفت طرف ها ایده هاال امریکا نیستن..ترسم از انست که یکی مثله سیسی را علم کنند که هم روس هم  یانکی ها مطلوبشونه...به نظرم این یه بازیه که بعد ها علتش معلوم میشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای با مجله النهار العربی و بین المللی چاپ پاریس که در شماره دیروز آن به چاپ رسید درباره موضع سوریه در قبال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت : موضع ما در قبال این جنگ از روز اول آشکار بوده است .

وی ادامه داد : به نظر ما مسئولیت این جنگ کاملا بر عهده رژیم عراق است زیرا این صدام بود که جنگ را آغاز کرد و با عبور از مرز شروع به اشغال ایران نمود و با بمباران بسیاری از شهرهای ایران و ویران کردن آنها خواست نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر موضع حق طلبانه جمهوری اسلامی ایران گفت : ما می دانیم و اطمینان داریم که ایران هیچ چشمداشتی حتی به یک وجب از خاک عراق ندارد و اختلاف موجود میان ایران و رژیم حاکم بر عراق است .

 

سی و سه سال پیش در چنین روزی امروز فارس بود. چون در مورد سوریه بود و به چشمم خورد اینجا گذاشتم. قضاوتی هم درش نیست چون سوریه به ما کمک های زیادی کرده و ماهم به سوریه متقابلا. تنها برگی از تاریخ هست. و البته تصویری از چرایی این همه شدت نفرت و کینه حکام اعراب از سوریه. شاید در قبل تر ها که حاکمان کشورهای عرب به واسطه ی ایران و نقشش در منطقه و سیاست های مستقلش در برابر غرب تحقیر نشده بودند خصوصا در افکار عمومیشون این نفرت و کینه سرباز نکرده بود ولی بعد از سال های تحقیر و کوچکترین روزنه برای گرفتن انتقام، فرصت را برای ویرانی کشوری عربی که شاید اون یکپارچگیشون را در نابودی! به قول جبیر این محور شر(!) به هم زده بود مناسب دیدند. و تو چه می دانی حکومت مبتنی بر طایفه گری و قبیله گرایی در انتقام های اینچنین چطور سخت کوشند! :)

 

در مورد سوریه هم به نظرم بازی برد-برد در مقابل اروپای منهای فرانسه و ترکیه و امریکای منهای اصراعیل و عربستان امکانپذیره مثلا با قبول مشروط کناره گیری اسد بعد از پایان دوره ی فعلیش و عدم شرکت در انتخابات (باقی موندن در کشور) و تعیین نماینده ای از حزب آینده ی اسد مثلا (یکی از معاونینش) و مشارکت در انتخاباتی فراگیر با نظارت سازمان ملل و شرکت طرف های غیر تروریست دیگر.

 

نکته ی روشن در مورد این سناریو این هست که به نظر غرب منهای مجمع دیوانگان اردوغان و جبیر! :) خودش هم از شرایط فعلی سوریه خسته است و پافشاری سفت و سختشون بر رفتن اسد و نه مثلا برچیدن لیست بلند بالایی از اسدیون! در سوریه بر طرف کردن بهانه های پافشاری شده توسط غرب از شروع این جنگ هست و روشن ساختن اینکه بالاخره به هدفشون هم رسیدند و شاید بستن دهان ترکیه و عربستان.

 

نکته ی مثبتش هم اینه که با قبول این سناریو به هر حال انتخابات با حضور خلیفه! و چچنی ها و ازبک ها در قلب سوریه که امکانپذیر نیست، این قدم اولی مبتنی بر پاکسازی سوریه از تروریستها را هم زمینه میشه که برای ما هماهنگ شدن جامعه جهانی به طور واقعی! و نه نمایشی برای مبارزه با بخش زیادی از مزدوران و مسلحین که اتفاقا اکثرشون هم به تندروها پیوستند و پاکسازیشون یکی از اهدافمون را تامین میکنه.

 

ولی نگرای بازی برد-برد در شرایط فعلی این هست که با نیت و گستره ی عمل فعلی ترکیه و عربستان اصولا بازی برد-برد به معنای باخت ماست! مگر اینکه غرب و امریکا قبلش با ما در این مورد به یک توافق برسند که تمایلات امپراطورانه و طایفانه ی محمد بن سلمان و اردوغان را افسار بزنند. و البته تمام این شرایط در اینصورت هست که مثل قضیه ی هسته ای که ما بمب را بهانه ای میدونستیم از طرف غرب برای سرکوب ایران، در این مورد توقف خونریزی و استقرار نظم در سوریه را بهانه ای برای ویرانی محور مقاومت و جنگ فرسایشی از سمت غرب تصور نکنیم. چون اگر چنین تصور میکنیم و واقعا نیت غرب هم این باشه، بازی برد-برد ما با غرب برای سوریه چون تجربه ثابت کرده برای غرب برد یعنی باخت طرف مقابل هر چند خفیف در این مواردی که هدفی غیر از اون چیزی که بیان میکنه داره، چیزی جز باخت برای ما به همراه نخواهد داشت.

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امکان نداره طرف غربی بزاره دراینده سوریه بشار نقش ایفا کنه.....این یک خیال خام هست.....سوریه بدون بشار هم یعنی باخت ایران...ولی برای روسیه حفظ بشار اولویت نیست....بلکه داشتن جای پای فعلی در سوریه منافعش را تامین میکنه.......امیدوارم به فرمولی نرسن که روسها و غربی ها منافعشون حفظ شه...و...سر ما بی کلاه......اینو قبول کنید که مقاومت برای روسها یک کلمه بی معنیست......الان اگه تو سوریه صلح بشه چه منافعی برا امریکاییها داره....تو وضعیت فعلی که براشون ایده ال تر....مقاومت...سلفی ها تندرو هم دیگه را میکشند..تضعیف میکنند...من متوجه منفعت امریکا تو ایحاد صلح تو سوریه نمیشم......جفت طرف ها ایده هاال امریکا نیستن..ترسم از انست که یکی مثله سیسی را علم کنند که هم روس هم  یانکی ها مطلوبشونه...به نظرم این یه بازیه که بعد ها علتش معلوم میشه

 

اتفاقا یک حکومت اخوانی با ظاهر دمکراتیک که با محور مقاومت مشکل داره و با اسرائیل خواهره برای آمریکا ایده‌آل است

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.